**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Tänää oli neukka ja ei meinannu sydänääniä löytää ensin millää.. Onneks sitte ku vaihto sen geelin johonki toisee ja vähän aikaa viel etti ni vihdoin kuulu!! <3

Painoa on tullu nyt 1,5 kiloo lähtöpainoo. Painoin viimeks tän verran vast viikol 27+5! :LOL: No tosin en nytkää oo ylipainonen todellakaa, 56,65 mut silti hirvittää et painan varmaa 80kiloo sit lopussa! :( Jos saman verran tulee ku esikosta ja tähän tahtii.. Khiva..
 
Siiruska!! Mulla oli sillon viikolla 5 ihan hirveetä särkyä vasemmassa jalassa pari päivää ja kävin päivystyksessäki sen varalt ettei ollu tulppa kyseessä. Mun mummulla on ollu tulppa ja se huomattii vast aika myöhään, vaikka kävi lääkärissä mut ne ei löytäny sitä ku vast kolmannel kerral ku meni!!!
Mut mulla ei siis ollu mitää.. en tiiä.. kaikkee nää hormonitki kyl aiheuttaa!!
 
viola mikä rokko sul oli? meil oli miehellä ja kuopuksella enterorokko tossa ennen joulua ja huh..ihan kamala!just rakkulainen ihottuma,ainut mikä helpotti oli apteekin vesirokkovoide ja pikku ukolla atarax,,,sai niiden avulla nukuttua...
 
Tuo Violan rokko on hyvin tyypillinen nokkosrokko. Just toi, että paikat vaihtuu ja menee koko kropan läpi.

Matkustamisesta.. Me kyttäillään koko ajan äkkilähtöjä, aikaisintaan matkustettais mieluiten maaliskuun viimeisen viikon paikkeilla. Tosin meillä on rakenneultra 22.3 ja Taysin äitipoli 23.3, että niiden jälkeen voitais lähteä. On vaan vähän vähissä noi lämpimät paikat kun Egypti ja Tunisia on nyt toistaiseksi vähän poissa pelistä. Muuten voitais mennä vaikka vasta toukokuussa, mutta mulla on sellainen "päähänpinttymä" etten halua matkustaa 25+ viikoilla.
Ja ihan siksi, että jos vauva alkaa 25+ viikoilla syntyä, niin Tampereella (Siis Suomessa yleensäkin) hän voi selvitä, mutta jossain Kanarialla tai Turkissa ollaan huonoissa asemissa. :(
Tästä ajatuksesta en pääse millään yli.

Joku viikonloppumatka esim. Lontooseen ei ole ollenkaan saman päähänpinttymän alla.

Raitis ja Rakkaus 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Siiruska ja pikku mulla myös on ollu särkyä jaloissa, lähinnä oikeessa ja sit kädet menee välillä tunnottomiksi, alkaa sillee pistellä ihan kun olisi ollu jotenki huonossa asennossa, mutta tuo pistely tulee ihan koska vaan. Ja mulla on myös kamalaa päänsärkyä ollu viikon verran jo joka päivä paitsi tänään on ollu parempi päivä. Ei mun jalat kyllä sillä tavalla särje etten vois kävellä tms vaan lähinnä vaan menee tunnottomiksi. Meinasin jo tänään soittaa neuvolaan ja valitella taas kaikki miljoonat vaivat, mut en kehdannu... :ashamed: Kun en haluis vaikuttaa hysteeriseltä kun jo kerran kävin ylimääräsellä kerralla kuuntelemassa sydänäänet. Äh, huomenna vaan soitan enkä mieti. Kun tuli tää ihottumakin. En kyllä keksi miten nää liittyis raskauteen mut kai ne jotenki voi.

niin ja pikku onneks ne sydänäänet kuitenki lopulta kuulu :) Varmaan vähän pelästyttää tommonen.

hemari 17+3
 
hemari Mul kans tollanen fiilis aina et ei jaksais ees neuvolas sanoo miten huonosti voi tai just et mitä kaikkea on vaivana.. Vaikka se on neuvola! :D Mut silti.. etten ois valittaja.
Juu oli se kyl aika hermostuttavaa.. mä vaa odotin et se sanoo koht et joo käyn kysyy lääkärilt jos hän vois kattoo ultral.. sanoinki siinä ku juteltii sit samal ku etti, et mä varaudun aina pahimpaa ku tuun tänne.. et ei tulis mitenkää shokkina ees jos ei kuuluis..
 
Taiska87: meillä kans yhdistelmärattaat ja tuplarattaat meni ihan heittämällä V40:sen takakontiin, joten tavaratilasta ei ole puutetta. Se takapenkin ahtaus mua vaan mietityttää, kun en tosiaan tiedä mahtuuko sinne kolmea lasta.

Bump78: Joo Liverpool-faneja ollaan. Mies on ollut ihan muksusta saakka. Mä liityin maksa-allasjengiin miehen kautta. Tykkään katsoa pelejä, mutta en mikään tosi fani kuitenkaan ole. En tiedä ihan kaikkien pelaajien nimiä enkä seuraa mitään tilastoja tai keskustelupalstoja. Ollaan miehen kanssa käyty yhdessä Liverpoolissa kattomassa yksi pelikin.

DarkRed: Mä kävin kanssa parvorokkokokeissa, kun lasten päiväkodissa on ollut rokkoa liikkeellä. Selvisi, että en ole sairastanut sitä koskaan. Täytyy nyt vaan olla varuillaan ja tarkkailla tuleeko itselle tai lapsille sitä. Huonompi juttu vaan, kun sillehän ei sitten voi mitään. Mua ärsyttää, kun en oo sairastanut mitään näitä raskausajan vaarallisia tauteja, jotka suurin osa on sairastanut. Viime raskaudessa selvisi, että en ole sairastanut toksoplasmoosia (vai mikä se nyt onkaan nimeltään?). Eli siitäkin täytyy olla huolissaan ja varuillaan.

Siiruskalle tsemppiä kipujen kanssa. Toivottavasti helpottais pian.

ON: Mun päätä särkee taas. Mulla on tän raskauden aikana särkenyt tosi usein päätä. En tiedä liittyykö se raskauteen vai siihen, että en oo päässyt salille viikkoihin. Mulla menee nimittäin usein yläselkä jumiin, jos en tee taljoja. Se saattaa aiheuttaa tätä särkyä.

Pujaja edelleen rv 14+2
 
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa :heart:

Hmm...pikku87 ja hemari oon teidän kans samaa mieltä tosta "raskausoire listasta" ;) Musta tuntuu kans ettei oo sellaista vaivaa tai oiretta mitä ei olis tässä raskaudessa ollu ja viikkojakaan ei oo kertynyt enempää kun 17 ja silti tuntuu et kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet on jo ilmaantunu :p ...ja paljon myös sellaista mitä en ees tienny odotus aikana tuleman mut oon saanut nyt selville et jep kuuluu/johtuu toki raskaudesta :whistle:
Eli listaa vaan kehiin :LOL:

Omassa olossa siis kaikenlaista...ns. menkka kivut ( kohdun kasvuun varmaan liittyy ), närästys, suonen vetoa, pätkä unisuutta, jo toinen flunssa tässä raskaudessa, 24/7 nenä tukossa koko raskaus ajan, pieniä suppareita kun vähäkään raskaampaa hommaa tekee, huonoa oloa alvariinsa, päätä särkee melkein joka ilta jne jne...lista on loputon....vaik en valita enkä pahalla sano...hyvän asian puolesta hyvän asian puolesta :D

Autoasiaa, meillä on uusi Kian farmari eikä tosiaankaan mikään tilaihme...eli täällä jo aijemmin puin tuota ratas asiaa, en tosiaankaan tiedä et mitkä kärryt kannattais hankkia että ne sopis autoon....kun autoa ei nyt olla vaihtamassa kun tämä on aikas tuliterä...täytyy vaan ahtautua ja sopeutua sekä tehdä kompromisseja :) Meillä kuitenkin neljäs lapsi tulossa eli jos koko perhe halutaan johonkin liikkua on mentävä kahdella autolla...meillä onneksi on kaksi autoa, vaikkakin tuo meidän teini 14v ei enää pahemmin kyllä halua mukana juuri missään enää meidän kanssa liikkua :|

Ikäviä noi rokot :( mäkin luulin sellaisen saaneen kun yks ilta suihkun jälkeen naamaan tuli pari isoa tosi punaista kutisevan kirvelevää ihottuma läiskää...mut sain ne kyllä tosi rasvaisella perus voiteella sitten katoamaan.

Siiruska, toivottavasti saat selville miksi jalkojasi särkee... tosi ikävää tuollainen :'(

Mä oon näköjään ilmoittanu itelleni poikaolon mut nyt mulla koko ajan vaan vahvistuu ja vahvistuu tyttöolo...en tiä miks...noh 28.3 se sitten toivon mukaan ultrassa vahvistuu et kumpi on tulossa, Tyttöä me miehen kanssa kovasti toivotaan...sit ois tolle meidän pienelle neidille kaveri ja ois perheessä 2 tyttöä ja 2 poikaa :) Mutta lopun kaiken aivan sama kumpi tulee kunhan olis vaan terve kaikin puolin :heart:

Painosta, mulle on nyt tullut tasan kaksi kiloa...joten ei kyllä ainakaan mielestäni juuri mitään mutta katsotaan kuinka käy loppua kohden ja muutenkin kun kesällä on tapana syödä kaikkea mahdollista ei niin terveellistä ym.

Miten teillä osallistuu miehet vauvan hoitoon?? Elikkä minkä verran teidän miekkoset osallistuvat omasta tahdostaan vai täytyykö painostaa tekemään tai osallistumaan vai haluatteko kenties tehdä kaiken vauvaan liittyvän hoidon itse?? Vaihtaako mies esim. kakka vaipat?? :D

Vitsit, mulla alkaa kohta 18 viikko hui... :eek:

 
Pujaja kiitos :)

Hemari ja Pikku mulla ihan sama fiilis tosta neuvolasta. Vaikka se täti muuten kiva onkin, ni aina soittamisen jälkeen tulee sellanen vaivautunut ja tyhmä olo, kun sen vastaukset on aina et "jos tulee vielä SITÄ tai TÄTÄ tai jos alkaa tuntua SILTÄ"...:headwall:..tokihan mä ymmärrän että määrärahat on rajalliset ja ettei sielläkään voi joka vaivasta juosta. Ugh!
 
Mä näin taas muutes unta viime yönä että poika syntyi.. Kohta alkaa väkisin pukkaamaan poikaolo, mitä ihan alussakin oli. Toisaalta en osaa vielä päättää kumpi olo on kun päänsisällä toivois hieman enemmän toista tyttöä. Mies ei oo ennen kommentoinut asiaa mitenkään, on ollut sitä mieltä että se on joko tai, mut tänään sit meinas että jos ois tyttö.. Meillä vasta rakenneultra 30.3 että sinne on vielä piiiitkä aika!!

Pikku87 - Tosiaan "minä" bongasin sut sieltä toiselta sivustolta! :wave:
 
Autosta Meillä on toyota verso 7 paikkainen, ihan hyvin mahdutaan 2 aikuista ja 4 lasta, mutta tavaratilaa ei hirmuisesti jää kun takaakin yksi penkki sit käytössä.
Toinen auto on toyota corolla farmari eli sinne kyllä vaunut mahtuu hyvin ja lapset kaikki + kuski, se riittää kun sillä ajetaan lyhyttä matkaa, pientä kuskailua sinne tänne.

Miehen osallistuminen auttaa kyllä aina pyydettäessä, mut ei mene oma alotteisesti ottamaan syliin tai vaihtamaan vaippoja. Kun vauvat on hänen mielestään niin pieniä ja ruipeloita pelkää satuttavansa vahingossa. Kyllä sitten kun on jo muutaman kuukauden ikäinen vauveli, mikä ei ole enää niin pieni, niin sitten vaihtaa vaippojakin. Enempi varmaan keskittyy noihin isompiin lapsiin niin mä saan olla vauvan kanssa ihan rauhassa, imettää ja huilata.

Vaivoista mulla ei ole oikeastaan ollut yhtään mitään vaivoja nyt tässä raskaudessa :O Olo on erittäin hyvä ja energinen. Kyllä niitä sit loppupuolella alkaa ilmaantua...viimeks oli n 2 kk ennen synnytystä hirmuisia liitoskipuja, öisin en pystyny nukkumaan juurikaan kun jopa pitkällään särki lonkkia ja nivusia.
 
pilvilinna meillä mies on osallistunu alusta asti ihan yhtä paljon vauvan hoitoon,kun minäkin. Tietysti imettämään ei pysty,mutta muuten ;) Vaihtaa siis kakkavaipan :D heidän oma juttunsa on ollut kylvetys,ja isompana suihku iltaisin :) meil tosin mies tekee kotihommiakin siinä missä minäkin,joten ei valittamista :)

DarkRed sun kommentti oli kuin mun suusta :)

mammy&mato 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Mulle voi vaihtaa sairaalaks Tyks:n tän enempää en jaksa nyt kirjottaa, mutta ehkä jossain vaiheessa enemmän. Anteeks etten jaksa edes kommentoida mitään, mutta kaikki voimat menee siihen että jaksaa edes elää.

Elzu 16+6
 
Mies osallistuu meillä tosi vähän lastenhoitoon. Kun tyttö oli 6kk niin oli varmaan kerran vaihtanu vaipan :D Ja vielä nytkin kun tytsy on kohta 1,5v niin kylvettäny on ehkä 3 kertaa, iltaunille nukuttanu kerran, päiväunille ehkä 10kertaa. Ja kaikki kun oon pakottanu. Nykyään kyllä jos mies lähtee töihin myöhemmin aamulla niin ottaa tytön aamulla hoitoonsa niin että saan nukuttua esim kymmeneen. Ja sillon tekee aamupesut ja vaihtaa vaipan :) Vastasyntyneeseen tuskin tulee edes koskemaan. Esikoista ei ainakaa pitäny ikinä sylissä pikkuvauvana. Kuulemma ei tykkää pikkuvauvoista vaan on elementissään vasta sitten kun on isompi lapsi. Jää nähtäväksi. Vähän pelottaa sitten kesällä että miten käy kun mies osallistuu niin vähän ja sukulaiset on Turussa, mutta enköhän mä selviä :)

Ehkä ton vaiva-listan nyt sitten pistän :d :
-edelleen pahoinvointia jos en ole syöny
-kamala päänsärky
-ummetus
-tajuton kutina peräaukolla
-kädet täynnä jotain ihme rakkuloita
-Käsien ja jalkojen tunnottomuus"kohtauksia"
-närästystä makuuasennossa (onneks tosi vähän kyllä)
-alaselkä kipeä kun ekat 15 viikkoa kuljin kumarassa pahoinvoinnin takia
-väsymystä edelleen
-välillä lievää mahakipua
jne.valivali :D

Mut pahinta on kun en noita liikkeitä tunne enää vaikka kuinka kuulostelen :( Pelottaa tosiaan että kaikki ei ookkaan kunnossa...

hemari 17+3
 
Elzu.. Kovasti voimia!! Toivottavasti perheessä on asiat hyvin.. Vastahan te muutitte. :|
Onneksi ilmeisesti vauvalla kuitenkin on kaikki ok. :)

Mä olen esikoisen kanssa Pohjanmaalla Mummolassa täyshoidossa. Kävin äsken yksin elokuvissa kattomassa Vareksen. Onneksi salissa oli peräti kolme ihmistä mun lisäksi, yksin ois pelottanu liikaa.
 
Jessi, kiitokset tiedosta tuon kilpparin suhteen. Mä en tosiaan tiedä arvoistani muuta kuin sen, että viime elokuussa (siis hyvissä ajoin raskautumistani) se arvo oli ihan tuossa rajalla, eli 4. Silloin en saanut mitään lääkettä, mutta käskyn tulla takaisin puolen vuoden päästä seurantaan. Siihen mennessä mä olinkin sitten raskaana. Sanoin asiasta ekalla neuvolakäynnillä, ja silloin sitten otettiin lisää verikokeita, ja niiden jälkeen määrättiin lääkkeet, sekä seurantaverikokeisiin n. 6-7 viikkoa myöhemmin. Minkä jälkeen siis annostusta lisättiin. En tiedä yhtään minkä sortin lääkäri siellä neuvolassa on, kun en ole kyseistä henkilöä koskaan tavannut, mutta olen olettanut, että hän asiansa osaa : / Ehkä tarvis sitten soitella sinne ja kysellä niitä arvoja tarkemmin, vaikka en kyllä lähde itse omaa lääkeannostustani muuttamaan. Sain joka tapauksessa alun perin 50 onkohan se mg, jota nostettiin nyt sitten 75:een. Mutta luettuani Mammyn kirjoituksen rupean nyt sitten panikoimaan että sainkohan ne lääkkeet sittenkin liian myöhään, kun se oli jo jotain rv 10... :'(

Pujaja, mä lähtisin risteilylle. Laivallakaan ei saa enää polttaa, eli et altistu tupakansavulle, ja mikäs siinä jos jammailet siellä maha pystyssä? Rv 24 on vielä niin aikaisin, ettei sulla edes ole mitään kauhan isoa mahaa vielä. Lentääkin saisit vielä ilman ongelmia siinä vaiheessa... ja ne on paljon tarkempia sen asian suhteen :) Mandalay, mä olin esikoista odottaessa ulkomaila töissä ja lensin säännöllisesti rv 32 asti. Ei ollut mitään ongelmia, joskin ne lentomatkat ei olleet paria tuntia pitempiä (Bryssel-Tukholma). Jos on pitempi lento niin silloin kai suositellaan tukisukkia, ja paljoa liikkumista ja vettä.

Karvatonkoira ja Miikuilainen, jännää kuinka eri mieltä bodyistakin voi olla. Meillä oli alun perin pääasiassa pään yli vedettäviä, ja sen jälkeen kun joskus ostin tuollaisen kietaisuversion niin se oli mu(kin) mielestä tosi hankala. Ja mies ei koskaan oppinut laittamaan sellaista oikein päälle, narut/napit meni aina ihan sekaisin. Eli kun oppii vetämään sen pään yli (ja yleensä niissä on reilut päänaukot ja nepparit pään sivulla) niin ei se vaikeaa ole =)

Me oltiin viikonloppuna Helsingin risteilyllä. Oli kivaa nähdä tyttöjen kummeja ja toivottavasti tulevaa kolmattakin kummia, mutta olin ihan kuoleman väsynyt sen reissun jälkeen. Eilen menin ennen puolta yhdeksää nukkumaan :p

En tiedä johtuuko tapahtumarikkaasta viikonlopusta vai mistä, mutta mä en ole tuntenut liikkeitä pitkään aikaan. Niitä kun on (mun mielestä) kuitenkin tuntunut kohtuu säännöllisesti melkein tuolta rv 12-13 alkaen. Jotenkin on sellainen olo että jotain on vialla, ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ja tuo kilpparijuttu ei asiaa paranna :'( No, puolitoista viikkoa on aikaa rakenneultraan, eli ensi viikon perjantaina saa nähdä josko Plutte on vielä hengissä.

T. Siobhan ja Plutte 17+0
 
Hyvää huomenta. Oireilusta olette keskustelleet, täällä menkkamaista kipuilua, väsymystä, pientä päänjomotusta, kasvoista kuivuu ihoa hilseillen pois, valkovuotoilua aina kausittain, siitä pitikin muuten kysyä että ihmiset joilla on ollut se hiiva raskauden aikana mistä olette sen todenneet? Ku itsellä on välillä tosi pahan hajuista valkovuotoilua ja välillä sitä on enemmän mut sit joinain päivinä sitä ei ole juuri ollenkaan... Onneksi nämä kaikki kestää kun tietää mitä hyvää siitä seuraa toivottavasti elokuussa :)

matkustamisesta muutama viikko takaperin taisinkin jo samasta aiheesta kertoa, itselläni haave elää että huhti-toukokuussa päästäis miehen kaa viikko käymään jossain lämpimässä. Silloin viikkoja jotain yli 23 ja olen ollut kerran mukana matkalla jossa meidän porukassa oli 2 raskaana olevaa eikä heilläkään mitään ongelmia ilmennyt. He olivat varmaan aikaslailla samoilla viikoilla silloin ku minä olisin nyt lähtiessäni, sen suhteen olisin aika luottavaisin mielin lähdössä itsekin jos tämä olo säilyy sinne asti.

miehestä meillä on varmaan niin että kun mies on kotona joudun itse pyytämään luvan että saan osallistua, mies on niin lapsirakas ollut aina ja se onkin koko kylän tuttujen perheiden lapsien suosikki-leikittäjä. Osaa heittäytyä lapseksi niin hyvin itse. Joten niin jaksaisin kuvitella että oma lapsi on todella tärkeä ja haluaa viettää aikaa hänen kanssaan niin paljon kuin mahdollista. Hyvä niin, en kyllä valita :)

Joku täällä on muuten maininnut syövänsä ananasta, uskaltaako purkkiananaksia syödä vaikka ne onkin jostain tuotu käsiteltynä? ku niistä hedelmistä olen kuullut että toksoplasmoosia saattaisi olla??? tai jotain??? vai onko tuore ananas parempi? mä en syö ikinä ananasta, nyt on alkanut esiintymään jopa unissani se hedelmä!! on tää ihme aikaa ku kaikki mitä normaalisti et söis, maistuu nyt...

Minttu81+Jalmari 15+4
 
Vaiva listaan: :D

- päänsärkyä
- levottomat jalat öisin ! ( aivan kauheeta mun mielestä, sama oli viime raskaudessa eikä oloa helpottanut kun mies lauloi "levottomat jalat levottomat jalat...." Onneksi ei sentään oo joka yö tua vaiva! )

Muita vaivoja ei taida tällähetkellä ollakkaan! :) ainakaan mitään suurta.

Bodyista - Mä en tykkää nauhallisesta bodyista yhtään. Mutta sit tavallinen tai kietaisuversio neppareilla, molemmat menee. Mut varmaan tavallisia tulee enempi ostettua.

Miehen osallistuminen - Nyt kun tua neiti on 2v8kk hoitaa, leikkii, nukuttaa ym. kyllä hyvin ! Vaippoja ei tarvitse vaihtaa kun niitä ei ole, mut auttaa vessa käynneillä jne. On nyt jo ilmottanut ettei ihan vastasyntyneelle ala vaippoja vaihtamaan, eikä muistaakseni esikoisellekkaan ihan vastasyntyneenä vaihtanut, pelkää varmaan että vauva menee rikki! :D Mutta mitä vanhemmaksi vauva kasvaa, sitä enemmän varmaan osallistuu hoitoihin.

Mä en oo edes kuullut ettei purkkiananasta sais syödä !? :confused: Eikö siinä tapauksessa sais syödä mitään purkki juttuja ?? Jokatapauksessa, oon kyllä syönyt ananasta jos siltä on tuntunut ! Tosin tuore ananashan on paljon parempaa mutta..

Flunssainen Majj & 15+1
 
Kiitos neuvoista taas kerran :) Oireita täällä ollut laidasta laitaan päänsärky on kyllä yks keskeisin, nivelet paukkaa, Himo suolakurkkuun,appelsiineihin ja loheen, paha olo tulee jos on pitkään syömättä..muuta en nyt tähän keksi tällä hetkellä, ai niin, pinna mulla palaa sekunnin sadasosassa aina silloin tällöin, mut sekin nykyään inhimillisistä asioista..

MUT APUA! mulla on paino noussu 4 kg!!!
:'( Mikään ruoka ei tule minusta ulos! jotain 2 päivää pyörii tuolla sisällä ennen ku jotain tapahtuu, oon ihan paniikissa siitä huomisesta neuvolasta, kun se neuvolan täti ei tosiaan ole mikään mukava, että saan kyllä kuulla kunniani, mut en mä mitään mahda jos mun suolet ei toimi!:'(

Ja mulle voi vaihtaa poikaolon, en osaa tyttöä enää edes kuvitella, kun ultrassa kasvot ja olemuksen näin..

kiitos ja kumarrus ja mukavaa alkanutta viikkoa teille arvon mammat ;)
 
nti, mulla on noussut paino jo n.6kg.. :whistle: ja alunperin paino oli jo hieman ylipainon puolella. Oon varmaan elokuussa semmonen kiva ryhävalas..

Meillä mies okseni yöllä parin tunnin aikana 5-6 kertaa.. en haluuuuu että tarttuu meihin muihin.
Toivottavasti ei ole mikään vauvalle vaarallinen pöpö (pelkään että tolla miehellä on joku salmonella jne). On vaa vähän huono noi mahataudit mulle ku verensokeri sitten laskee jos ei mikään pysy sisällä, joutuu sairaalaan sokeritippaan pahimmassa tapauksessa.. Hmh. ja toivottavasti lapset ei sairastu. Tyhmät pöpöt ja taudit! :mad:

DarkRed 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin oon kyllä syöny purkkiananasta, viimeks eilen, enkä oo edes miettiny et onko kiellettyä...

nti täällä myös ruoka menee sisään mut tulee ihan liian harvoin ulos...Tänään kyllä taas aion pakottaa ruokaa ulos. Istun pöntöllä vaikka tunnin :kieh: Mulla kahvi auttaa vähän.

DarkRed
voi ei :( Paranemiset sinne teille ja toivotaan ettei tartu ainakaan kovin ärhäkkänä.

hemari 17+4
 

Yhteistyössä