**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

majj en muista lukeneeni sellaista :D tuo terkka on mun tuttu muutenkin niin en viitsiny nolata sitä ko olin aamulla ite kuunnellu sykkeet ja olivat päälle 140 :) pikkusen tuntuu muuten turhalta noi neuvolakäynnit kun kotona mittaan verenpaineen,neuvolassa ei edes mitata kun aina koholla,painoo seuraan kotona,kuin myös sydänääniä...eipä tuolla mitään uutta siis tullu...muuta ko että kohtu on yleensä rv20 viikolla navan korkeudella ja mulla jo nyt..ei se ole ihmekkää siis etten saa sitä enää piilotettua...

Mammy & mato 15+0
 
jaahas, pitkästä aikaa... mun vaivoja: syöminen ja ainanen nälkä, jos en saa ruokaa parin tunnin välein, iskee edelleen kuvotus, ja herään oikeasti siis joka aamu viien aikaan syömään..:)
mahatoimii, kai liiaksikin, mutta hyvä niin tällä kertaa... itkettää tunnin välein ja vastaavasti poskihampaat natisee myös. ja otsa on tänään paukahtanu täyteen finnejä, jippii minä, puolen vuoden päästä 39 kärsin finneistä..
mitähän muuta.. poikaolo vaikka kovin tyttöä toivoisinkin.[/COLOR]
siinäpä ne.
ja millukalle voimia tulosten odotukseen, hengessä mukana!!! toivon että ovat ok!!!:heart:

myyden 14 + 2
 
Viimeksi muokattu:
Millukka voimia:hug:

Mammy, vaikka vaavilla kotona ollut syke yli 140, se on vaan sen hetkinen lukema, ja dopplerkin laskee sen "keskiarvon". Normaalistihan sikiön syke vaihtelee välillä 120-180 jatkuvasti eikä ole hetkestä toiseen samanlainen, vaan sen kuuluukin välillä kiihtyä (akseleroitua) ja välillä "rauhoittua", jos yli 120 kuitenkin lepattavaa sykettä voi rauhoittumiseksi sanoa=) Eli periaatteessa se 128 on voinut hyvin olla vauvan syke sillon neuvolan kuunteluhetkellä. Tai jos on ollut sun, niin sun sykkeeksi aika korkea, eikö? vaikka kyllähän noissa tilanteissa aina jonkv jännittää:)

Itelläkin oli eilen neuvola, sykkeet kuului, painoa tullut viikolta Rv 8 jolloin edellinen käynti, 500g. Hb laskussa mutta edelleen ok 123. RR matala mutta mulle normaali 101/71. Pissassa ei poikkeavaa. Seuraava sitten vasta huhtikuussa, mutta eipä mulle niin väliksikään aiemmin mennä. Rakenneultra reilun 2 vkon päästä tässä välissä kuitenkin.

Kirppiina ja murunen 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiä aamutuimaan tänne poksumaan ennen töihin lähtöä. Hurjaa kuinka nää viikot vaan vierii eteenpäin... :O

Kiitokset kaikille tsemppailusta :heart:, täällä mennään päivä kerrallaan surun kanssa eteenpäin. Ja uskon, että vanha klisee pitää kutenkin paikkansa eli, aika kultaa muistot ja surukin varmaan muuttuu toisenlaiseksi.

Millukalle voimia tulosten odotteluun :hug:

Leo-81
, unohtui tuossa aikaisemmassa viestissä mainita, että ihania kuvia sinulla pikkuisesta :heart: Hurjaa ajatella, että omassa masussa asustele samanlainen ihanuus :heart:

Mutta ny töihin :wave:

Piianappula ja Pikku Myy 16 + 0 POKS POKS POKS!!! :heart:
 
kirppiina mulla on tyroxinin+raskauden takia korkea syke..leposyke noin 100 välillä,eli tiedän varmasti että se oli mun,koska mun sydän tykytti samaan tahtiin :D ja se siis kuulosti ihan mun sykkeeltä...ei vauvan ;) ja kun terkka viel sanoi että vauva liikkuu kovasti :D
 
Mammy - Mun oli kyllä pakko kommentoida silloin, en ois varmaan saanut rauhaa ittelleni jos ei ois oikeita ääniä löytynyt! :D Ja kun oli vielä lääkäri niin.. :D

Myyden - Mulla kans poika olo, vaik ehkä 51% enemmän toivoisin tyttöä :D

Omaan oloon ei uutta. Mua on alkanut ärsyttämään ku syön leipää nykyään tosi paljon.. Kertokaa mitä voisin syödä leivän tilalta? :D

Mua teki eilen ekaa kertaa mieli myös suklaata, sitten joulun jälkeen. Ja arvatkaas... Se ei maistunut lähellekkään yhtähyvältä mitä aiemmin :O Minä joka ennen rakastin suklaata.. Mut oli sitä silti vaan pakko syyä.. :D :headwall:

Majj & 15+3
 
ÄÄNIMERKKI!

Tänään kampaajalle, omaa oleskelua vielä ainakin tämän päivän. Mulla mies ja lapset reissussa, mä mahani kanssa viettämässä omaa laatuaikaa :)

Vinkki: OLLIN PUUPAJA Mä meinaan tilata tuolta naulakon joko kaikille lapsille, yhteiseksi, vauvalle....repuille....KÄÄK, mä en osaa kohta hillitä, kun päätin etten laita isoa summaa kiinni :D

Miuski & "Ötökkä" 14+5
 
Uusi odottaja ilmoittautuu. Odotamme toista lastamme, LA 2.8. En ole aikaisemmin viitsinyt kommentoida ketjuun, koska meillä oli sama tilanne, kuin Millukalla. Niskaturvotusta oli 2,5 ja yhdistelmäseula antoi riskiluvuksi 1:75. Lapsivesipunktio tehtiin yksityisellä reilu kaksi viikkoa sitten ja tulos tuli maanantaina: normaalit kromosomit, poika tulossa :) Josko nyt voisi alkaa hieman relata tässä raskaudessa. Millukalle siis voimia, tiedän millaista on ensinnäkin tehdä päätös lapsivesitutkimuksesta ja sitten vielä odottaa tuloksia. Jos jotain lohduttaa, niin tutullani oli riskiluku 1:10 ja hormoniarvot aivan päin honkia, mutta terve lapsi syntyi silti.

Synnyttämään olen todennäköisesti menossa taas Kättärille. Pahoinvointi on ollut todella voimakasta ja ympärivuorokautista, nyt rv 18 alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Vieläkin kyllä jokaisen ruokailun jälkeen ja iltaisin yrjöttää. Kai se siitä :)

Aurinkoista helmikuun loppua kaikille!
 
Samma häär...kampaajalle mars :) tosin nyt vaan leikkuuseen..ja jos ostas sieltä värinki samalla..Pojat tulee kans leikkuuseen :)

ja miusta tuntuu kans et viikot matelee itsellä ja toisilla juoksee :/

Mammy&mato 15+1
 
Moikka taas kaikille tasapuolisesti :)

Piianappula: Voimia! Ite oon menettäny äitini 10 vuotta sitten ja voin kertoa, että ikävä on edelleen välillä tosi kova (varsinkin nyt).

Leo: Ihan sika hienot kuvat :D

Millukka: Tsemppiä! Miksi mä vieläkin kuvittelen, että nuo ei kerro koko totuutta vaan sitä suhdelukua kasvattaa esim. korkea ikä..? En nyt tiiä minkä ikäinen oot, mutta ei kai tuo turvotus vielä ihan hirveen dramaattinen ole, että ÄLÄ STRESSAA!

Liikkeistä: Ei vieläkään mitään. Täytyykö jo hermostua?? Yritän aina telkkaa katellessa pitää käsiä tuossa vattan päällä jos sieltä jotain tuntuis, mutta mitään varmaa ei ole tuntunut. Ärsyttää.

Sokerirasitus: Takana jee, enkä edes oksentanu vaikka aika kamalan makusta litkuahan se oli. Huomenna tuloksia.

Sitten ummetukseen viikon vinkki! Ite en siitä kärsi, joten ihan satavarma en voi olla tämän toimivuudesta kaikkien kohdalla. Innostuin tuossa männä viikolla vetämään noita Läkeroleja (nitä pehmeitä hassunmakuisia pikkuaskeissa) ja siinä 2 rasian jälkeen tuli ihan megaripaska :ashamed: Ajattelin sitten, että siinäpä oiva ja hyvänmakuinen apu ummetukseen...

zalea 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Jospas minäkin sitten kirjoittelisin tänne, kun muitakin kohtalotoverita löytyy. Olen ollut täällä taustalla, koska mekin jäätiin ns. kiinni sikiöseulonnassa. Niskaturvotus oli 2.8 ja riskiluku meillä on 1:85. Lapsivesipunktio meillä piti olla tiistaina, mutta minäpä olin edellisellä viikolla hankkinut itselleni pissatulehduksen ( jo toinen kerta kuukauden sisällä ), jonka takia antibioottikuurilla. Lääkäri päätti sitten siirtää sitä perjantaintaiksi, eli huomenna olisi tämä ihanuus edessä. Olo on ollut vähän apea, mutta ihana mieheni jaksaa kuitenkin olla positiivisella mielellä.

Pygmi + pienempi pygmi 16+4
 
Tsemppiä Pygmille myös. En minäkään jaksanut kovasti juhlia ennenkuin punktio oli tehty ja tulokset saatu. Mulla oli se 1:75 ja tosiaan ainakin kromosomit kunnossa. Vähän vielä jännitän rakenneultraa, mutta pahin huoli väistyi tämän tuloksen myötä. Punktio itsessään oli fyysisesti kuvitelmia helpompi, enemmän se oli henkisesti karmea kokemus. Jännitin järjettömästi ja pelkäsin myös keskenmenoa ja tämän takia vatvoin päätöstä punktiosta loppuun asti. Toimenpide oli kuitenkin nopeasti ohi ja tuntui enemmän ällöttävältä, kuin kivuliaalta.

Voimisia!
 
Luin tommosesta laitteesta kuin Epi-no.. Epi-No | How Epi-No Works
Pitäs vähentää riskiä että pitäs tehdä eppari/tulis repeämää synnytyksessä. Mulle on tehty 2 kertaa, olis ihan kiva jos nyt ei tarvis kolmatta kertaa tota välilihaa leikata.. Pitää tutustua tohon laitteeseen paremmin ja kysy joltain lääkäriltä mielipidettä, jos vaikka sit tilais..? uskaltaisko?

Ke oli neuvola, vauvan syke oli 148-150. Oma hemppa oli 132 ja paineet 112/69.

Mustakin tuntuu että aika matelee.. vois olla jo esim. rakenneultra.

DarkRed & Rocky 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei! Toi on mun suurin kauhukuva, et löytyy jotain hälyttävää..! :( Voimia paljon! Jos ois joku taikasana, joka tekis ees paremman mielen niin ehdottomasti sanoisin sen!! :hug:


Oon ihan kade kaikille, jotka tuntee jo liikkeitä! Kauheen aikasin! :O Mä saan kuiteski ootella viikolle 20+, ennen ku ees tajuun mitään potkuja. :LOL: Sinne asti ainakin koetan rauhassa ootella, etenkin ku oon ensikertalainen.. Vissiin vähän myöhemmin tajuaa liikkeet ku ei oo kokemusta. :D

Mistäs muusta on ollu puhetta..? Autoista ainakin. Meillä on Nissan Almera ja Nissan Primera. Ei suunnitella vaihtoa, kun taakse ei tarvii muuta ku kaukalon.. Tosin pitää vielä testata, mahtuuko ne City Crossit ronttiin, ku ollaan tyylikkäästi valittu jo rattaat, mut ei olla tsekattu, et mahtuuko ne autoon ollenkaan.. Toivottavasti!

Ilmoittaudun ummettajiin! :wave: Neuvolasta vinkattiin jättämään mm. banaani (ja sokeri ja vaalee leipä) pois ja mulla se autto. (Ja toki suositeltiin luumuja ja sit oli joku apteekin pehmennystuote, joihin en vielä lähtenyt.) Tosin mulla nyt toimii maha normaalistikin tosi harvoin, mut ei ainakaan oo tullu sellasta jötkälettä, et veri lentää ku yrittää näätiä.. :O :D Hyi mua mun kielenkäyttöni, mutta joo, ihan verille asti mentiin, epäilen sisäisiä peräpukamia. :ashamed:

Hassua muuten, tajusin just, ettei me olla vieläkään kuultu lainkaan sykettä. Sitä kun ei oo vieläkään kuunneltu. Toki ollaan nähty syke sekä varhaisultrassa että nt-ultrassa, mutta silti. Meillä kun on sellanen vauvakirja, jossa noi on toisin päin, nii on vähän hassu. Pitää kirjottaa joku fiksu selitys siihen. Toivottavasti kuullaan ens viikolla neuvolassa..!


u & Kallo 15+0 POKS :heart:
 
Ai niin. :attn: Kysymys, miten noi kuukaudet lasketaan? Silleen, et 1 kk = 4 viikkoa, vai 1 kk = 1 kalenterikuukausi?

Ku mä rupesin miettiämään, et oon neljännellä kuulla, eli raskautta kulunut kolme kk ja joitain viikkoja/päiviä päälle, tjsp, mut mis vaiheessa se vaihtuu? Vai oonkohan mä laskenu ihan päin honkia? :LOL:


u & Kallo 15+0
 
Tervetuloa Irem ja Pygmi! Iremille myös onnea hyvistä punktiotuloksista, Pygmille pidetään peukkuja ja toivotaan parasta!

Tyhmä asia myöntää, mutta mä olinkin jo vähän ihmetellyt kuinka harva meistä oli jäänyt noista seuloista kiini, moni kun on kuitenkin ollut mukana ihan alusta asti... :ashamed:

Korpikuusenkasvattaja, olen niin samaa mieltä tuosta miehen osallistumisesta. Itse kun olin lapsi niin äiti oli juuri tuollainen kaikesta huolehtija. Teininä sitten totesin että hoidan niin monta lasta kuin mitä itse tähän maailmaan saatan, mutta en yhtä, iältään vielä aikuista ylimääräistä. Kyllähän tää homma on vuosien mittaan mennyt vähän niin, että on mun kotityöt ja miehen (mä siivoan vessat :p, mies imuroi, käytäntö on peräisin esikoisen odotusajalta kun sain noidannuolen imuroidessani kun nostelin raskaita huonekaluja :rolleyes:, hän laittaa sapuskat ja käy kaupassa, mä hoidan pyykit jne.) mutta aikas tasan mun mielestä menee kuitenkin. Ja lapsista huolehditaan molemmat, mukaanlukien kakkavaipat. Enhän mäkään moista osannut vaihtaa kun esikoinen syntyi, eli jos mä sen opin silloin niin miksi ei mies?!? Ei hänkään mikään palikka ole...

Eilen oli niin ihanaa kun sairastuin töissä, olin luvannut hakea lapset ja ostaa leipää kotimatkalla, mutta soitin miehelle etten pysty. Eli hän hoiti sitten kaiken, vaikka tietty työt kärsivät : / Ja luki vielä illalla iltasadun molemmille kun en itse enää pystynyt (yleensä me luetaan molemmille erikseen, joka toinen ilta lukee isä, joka toinen äiti, ei ole kauhean aikatehokasta mutta mukavaa kun kumpikin lapsi saa kuitenkin vähän "omaa" aikaa molempien vanhempien kanssa sillä lailla). Meikäläinen simahti klo 20 paikkeilla... vieläkin on aikas nuutunut olo.

Majj, en tiedä mitä voisit syödä leivän tilalla (muroja, ehkä, jotain vehnästä tehtyjä, vai mitä viljaa sun tekee mieli?), mutta älä mene mun linjalle ja syö suklaata :p Kyllä se nimittäin taas maistuu NIIN hyvälle kun vähän aikaa mässyttää.

Zalea ja muut jotka hermoilette siitä, ettei liikkeitä tunnu, kohtuu aikasilla viikoillahan me vielä mennään. Esikoisesta tunsin muistaakseni liikkeet vasta rv 20 paikkeilla kun potkut alkoivat olla sitä luokkaa, ettei niistä voinut erehtyä. Kakkosesta taisi olla rv 17-18. Nyt tunnen niitä joskus kun tiedän mitä odottaa, luulisin siis. Tosin viime syksynä kun en vielä todellakaan ollut raskaana tunsin joskus myös sellaisen tuntemuksen alavatsassa, joka olisi voinut olla näitä liikkeitä :ashamed: Nyt niitä tulee vaan sen verran usein, että OLETAN niiden olevan vauva, mutta varmahan asiasta ei voi olla. Mutta siis rv 16 ei ole vielä mitään hätää.

DarkRed, mä olen tehnyt aikas ahkerasti niitä lantionpohjan lihasharjoituksia, niidenkin kun pitäisi kai auttaa tuon epparin "estämisessä". Ja mulle ei ole kummallakaan kerralla moista tehty (ja nyt elän toivossa ettei tälläkään kertaa tarvitse).

Siobhan ja Plutte 17+3
 
Huomenta, hirveästi tsemppiä ja voimia niille jotka joutuvat vielä odottelemaan tuloksia pikkuisen hyvinvoinnista :hug:

miehen osallistumisesta olen sitä mieltä että pitää olla tasavertaisia kotihommissa, mulla onneksi mies joka sen ymmärtää ilman et sille siitä sanoo. Hän on siivoillut meillä sen ajan ku olin pahoinvoiva ja väsynyt. Nyt hän tekee sitä edelleenkin vaikka olen myös itse osallistunut enemmän viime aikoina. Ja kuten aiemmin sanoinkin uskoisin et hän on innokkaana mukana myös lasten hoidossa tulevaisuudessa...

liikkeistä Aivan uskomattoman ihanaa mutta eilen illalla heräsin ku mies tuli sänkyyn myöhemmin ja sit en heti saanut unta, tunsin ihan sata varmasti jotain "potkuja" ja sit välillä sellaista ihmeellistä "poreilua/kuplintaa". Mut muutaman kerran tosiaan tunsin ihan yksittäisiä hennon hentoja kosketuksiakin... sanoin siitä miehelle ja hän laittoi korvansa vatsaani ja sanoi että sieltä kuuluukin sellainen vichyn poreilua ja loiskinta. En mä sitä tiedä miten muka näin aikaisin ja ekakertalainen mut ei se kyllä mitään suolen toimintaakaan ollut! Ja kun tuntui aina vähän eri kohdissa ne potkutkin...

lantionpohjalihaksista hitto pitäis niitäkin alkaa vihdoin tekemään, ei muka muista koskaan, se ku olisiki niin pirun hankalaa vaikka autoa ajaessa...:headwall:

tupakoinnista jo ennen raskautta vähensin 1/3 osaan siitä mitä yleensä poltin, alle aski päivässä, ja sen plussauksen jälkeen poltin 1-3 päivässä parin viikon ajan ja sit kokonaan lopetin enkä ole tietenkään sen jälkeen maistanutkaan. Alussa oli ehkä vähän epäuskoinen olo eikä halunnut edellisen km:n takia uskoakaan koko asiaa, neuvolassa sit sanoikin että se on hyvä että alussa pääsee eroon kun monet oikeasti polttaa koko raskautensa ajan ja vielä siis useampia päivässä. Toivottavasti ei ala kovin maistumaan imetysajan jälkeen... täytyy kaikin keinoin yrittää välttää...

ON: täällä muuten vieläkin väsymystä pukkaa ja nytki nukuin viime yönä yli 10 tuntia, hemoglobiini oli kyllä normaali viime viikolla et on sit vaan muuten väsyä. Toivottavasti kelit tästä lauhtuu pysyvästi niin voi vihdoista viimein alkaa kunnolla lenkkeilee taas, jospa piristäis. Muuten suhtkoht hyvällä ololla mennään päivästä toiseen. Eilen muutaman kerran tuntui siltä ku joku työntäis sukkapuikkoa alapäästä, tais joku muukin siitä joskus täällä mainita, taitaa olla jotain asiaankuuluvia kipuiluja...

Minttu81+Jalmari 16+0 (poks poks) :heart:
 
Tervetuloa Irem ja Pygmi! :wave:

Korpikuusenkasvattaja, olen niin samaa mieltä tuosta miehen osallistumisesta. Itse kun olin lapsi niin äiti oli juuri tuollainen kaikesta huolehtija. Teininä sitten totesin että hoidan niin monta lasta kuin mitä itse tähän maailmaan saatan, mutta en yhtä, iältään vielä aikuista ylimääräistä. Kyllähän tää homma on vuosien mittaan mennyt vähän niin, että on mun kotityöt ja miehen (mä siivoan vessat :p, mies imuroi, käytäntö on peräisin esikoisen odotusajalta kun sain noidannuolen imuroidessani kun nostelin raskaita huonekaluja :rolleyes:, hän laittaa sapuskat ja käy kaupassa, mä hoidan pyykit jne.) mutta aikas tasan mun mielestä menee kuitenkin. Ja lapsista huolehditaan molemmat, mukaanlukien kakkavaipat. Enhän mäkään moista osannut vaihtaa kun esikoinen syntyi, eli jos mä sen opin silloin niin miksi ei mies?!? Ei hänkään mikään palikka ole...
Ihanasti ja oikein sanottu Siobhan! Jos äiti oppii, niin miksi ei isäkin. :D Niinpä! Mie olen alkanut opettamaan miehelleni ruuanlaittoa, kaikki muut kotihommat meillä menee jopa niin että mies tekee enemmän. Nyt aletaan tasoittamaan saldoa ja mies saa kokata ja mie pyykkään ja imuroin enemmän. :)

Minusta tuntuu että kun saan lapsen puserrettua ulos, niin mies sen jo nappaa, enkä saa syliin ku imetyksen ajaksi. Mun mies on todella lapsirakas ja haluaa hoitaa kavereiden ja sisarusten lapsia, haluaa ottaa yökylään jne. paljon enemmän ku mie ite. Ja myös hoitaa heitä eikä vain leikitä ja jätä mulle pepunpyyhkimistä jne.


DarkRed, mä olen tehnyt aikas ahkerasti niitä lantionpohjan lihasharjoituksia, niidenkin kun pitäisi kai auttaa tuon epparin "estämisessä". Ja mulle ei ole kummallakaan kerralla moista tehty (ja nyt elän toivossa ettei tälläkään kertaa tarvitse).
Siobhan, mitä jumppaliikkeitä teet? Darkred, kuulostaa ikävältä tuo epparin leikkaus, itse kyllä kysyn neuvolasta olisiko siihe mitään apuja että sen voisi estää. Ehdotan myös tuota ilmapallojuttua.

-Mandalay + Nokka rv 16+2 eli 5. kk menossa, en tiiä?

 
Ai niin. :attn: Kysymys, miten noi kuukaudet lasketaan? Silleen, et 1 kk = 4 viikkoa, vai 1 kk = 1 kalenterikuukausi?

Ku mä rupesin miettiämään, et oon neljännellä kuulla, eli raskautta kulunut kolme kk ja joitain viikkoja/päiviä päälle, tjsp, mut mis vaiheessa se vaihtuu? Vai oonkohan mä laskenu ihan päin honkia? :LOL:


u & Kallo 15+0
Täällä laskuri: Pregnancy Length Months Weeks Days Trimesters Convertor Calculator convert Weeks into Months - Baby2see.com

Ja tällaisen tiedon mä ongin joskus jostakin, jos olen väärässä niin joku korjatkoon :)

Viikot 0-4 ensimmäinen raskauskuukausi
Viikot 5-8 toinen raskauskuukausi
Viikot 9-12 kolmas raskauskuukausi
Viikot 13-16 neljäs raskauskuukausi
Viikot 17-20 viides raskauskuukausi
Viikot 21-24 kuudes raskauskuukausi
Viikot 25-28 seitsemäs raskauskuukausi
Viikot 29-32 kahdeksas raskauskuukausi
Viikot 33-36 yhdeksäs raskauskuukausi
Viikot 37-40 kymmenes raskauskuukausi

MUOKS: Tuolla laskurilla mulle tosin tuli 3,3 kuukautta :confused:

MUOKS2: Trimester Calculator on mielenkiintoisempi :)

MUOKS3: Tuolla etusivulla on taulukko jossa kuukaudet menee eri tavalla.... hmm... mun pää menee sekaisin.... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Viola Joo maksa-arvot otettii vähä aikaa sit ku tutkittii näit vatsavaivoi taas.. ja ne oli ok. Mitä nyt pari arvoo alle viiterajojen.. Eli ei viittais millää tapaa siihen hepatoosii mitä itekki kyl aloin jo epäilee..

Päänsäryistä Mulla kans pahentunu nyt raskausaikana, tai siis normisti ku on ehkä kerran kuukaudessa pari päivää tosi kipee, ni nyt on about kerran viikossa. :/

Oireista tällä hetkellä VÄSYMYS, ällötys edelleen, päänsäryt tiheemmin, kutinaa, kovat repäsykivut aivastaessa(ollu n.7viikolta lähtien) onneks kestää vaa muutaman sekunnin, on niin kovia kramppeja oikee! ja sit vielä toi vatsan toiminnan heittely laidasta laitaa, joko täysin ummella tai ihan ripulia. Ja vatsakrampit.

Meil on tyttö ollu tän viikon kuumeflunssassa, itellä ei toistaseks oo viel mitää.. Meil on vaa toi kuumemittari vissii rikki ku ei näytä mitää vaik ois tulikuuma. Sit pyysin eilen tolt miekkoselt et ostais uuden, ja sanoin viel et EI digimittari et TAVALLINEN elohopeamittari! Ni tää toi sit digin.. Ja se on ihan paska. Näyttää kyl ihan omiaa. Siks en halunnu sitä. Viime digimittariki näytti aina sellast 35.

pikku ja beibinen 13+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mandalay kyseli lantionpohjan lihasliikkeistä. Mä teen, ja olen aina tehnyt vaan sellaisia mitä voi istualtaan tehdä, esim tässä tietokonetta näpyttäessä... olen laiska enkä jaksa tehdä mitään isoja erikoisjumppia. Mutta kummasti ne kuitenkin vahvistuu kun niitä tekee, täytyy vaan kekkasta oikea tekniikka ettei niitä tee vahingossa mahalihaksilla tms. Enkä ole laskenut kauhean tarkkaan, mutta jotenkin siitäkin on tullut tapa :rolleyes:

Pikku, "ihanaa" että jollakin muullakin on samoja huonoja kokemuksia digimittarista, meilläkin kun mies on ihan sen fani kun se on niin nopea. No, kyllä se mun mielestä ihan kohtuullisesti toimii lapsilla kun ottaa lämmön peräaukosta, mutta itseltä kun mittaan kainalosta niin se rupeaa hetken päästä piippaamaan, nousee taas jonkun 0,1-0,2 astetta, piippaa, nousee taas, piippaa... ja tätä siis varmaan 10 min ennenkuin se asetuu siihen oletettavasti oikeaan lämpöön. Elohopeamittarit on kyllä mun käsittääkseni nykyään kiellettyjä, mutta samantapaisia jollain mulla sisäaineella saa kuitenkin ostaa. Sellaista mä käytän itsekin : /
 
Tuun laittaan vaan nää raskauskuukaudet tänne! Paremmalla ajalla lisää! :)

ENSIMMÄINEN RASKAUSKUUKAUSI
-4. Raskausviikko
TOINEN RASKAUSKUUKAUSI
5.-8. Raskausviikko
KOLMAS RASKAUSKUUKAUSI
9.-12. Raskausviikko ( Ns. ensimmäinen kolmannes päättyy viikkoon 12)
NELJÄS RASKAUSKUUKAUSI
13.-16. Raskausviikko
VIIDES RASKAUSKUUKAUSI
17.-20. Raskausviikko
KUUDES RASKAUSKUUKAUSI
21.-24. Raskausviikko
SEITSEMÄS RASKAUSKUUKAUSI
25.-28. Raskausviikko
KAHDEKSAS RASKAUSKUUKAUSI
29.-32. Raskausviikko
YHDEKSÄS RASKAUSKUUKAUSI
33.-36. Raskausviikko
KYMMENES RASKAUSKUUKAUSI
37-40. Raskausviikko

(Kopsasin kaksplussan keskusteluista vuosien takaa..)

Kkk ja Mannerheim rv 15+2 (kai)
 

Yhteistyössä