-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Vakuutuksesta Täytin vakuutusta ottaessamme lyhyen lomakkeen, jossa kysyttiin, olenko käyttänyt huumeita, onko minulla diabetes, onko minulle määrätty lääkkeitä johonkin sairauteen, olenko kärsinyt alkoholismista, olenko käynyt ultrassa, ilmenikö ultrassa aihetta lisätutkimuksiin, onko aiemmissa raskauksissa ollut ongelmia. Pituudesta tai painosta ei kysytty, mutta otettiin kopio äitiyskortistani - siellähän ne tiedot ovat suoraan.

Saimme valita omavastuuosuuden suuruuden ja sitä pohtiessa menikin tovi.

Jokainen perhe tekee sen mukaan, miten parhaaksi näkee.:) Minä halusin ehdottomasti vauvalle vakuutuksen, kyse oli vain siitä, että otetaanko se jo nyt vai vasta syntymän jälkeen. Toivon, että vauva perii isänsä korvakäytävät, sillä jos vauva tulee minuun siinä suhteessa, niin edessä on korvatulehduskierre ja putket.

Luckygirl & Vintiö 15+3
 
Vakuutuksesta mekin otimme pojallemme vakuutuksen jo ennen hänen syntymäänsä, joka sitten muuttui hänen synnyttyään lapsivakuutukseksi. Vielä emme onneksi tätä ole tarvinneet, mutta on se hyvä olla olemassa. :)
Ja aiomme ottaa kaksosillemme myöskin tämän saman vakuutuksen. Kaikki muutkin vakuutuksemme ovat Lähivakuutuksessa, joten niin nämäkin.

Vatsa on kasvanut ihan hirivttävän isoksi vauvamasuksi jo. :O Kyllä nyt äitiysvaatteille on jo käyttöä. :) Täällä odotellaan innoissaan maaliskuuta alkavaksi, koska silloin 9. päivä näemme taas meidän pikkuiset. :heart:

Sinful89 ja tupla-Pampulat 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Moikka kaikille! :) Täällä on oltu paremmassa kunnossa ja eilen jo iltavuorossa :) Yskä on kamala kylläkin ja nenä valuu!

Vakuutuksesta ootte paljon puhunut. Me ollaan kans mietitty että otettais syntymättömän lapsen vakuutus, mutta ei olla vielä ifiltä katseltu. :)

Tänään meen toista kertaa neuvolaan, jännittää jotenki vähän että kuuluuko sydänäänet, doppler on kaverilla lainassa niin en oo päässyt hetkeen kuunteleen. :D Tuntuu niinkuin siitä ois ikuisuus kun olin ekaa kertaa neuvolassa.

Maha on täällä vielä pieni, mutta kyllä selkeesti vähän kasvanut :)

Kerrankin mulla ei oo ihmeemmin mitään asiaa, pää ihan tyhjä :D Harjoittelu lähinnä pyörii vielä mielessä kun siellä kaikki on niin uutta. Tosi mukavaa ja mielenkiintoista, mutta saa olla kyllä vähän varuillaan ettei vaan kukaan "herttainen" vanhus potkaise tai lyö mahaa. Just mietittiin yhden hoitajan kans siellä että miten niin vanhoilla ihmisillä onkin niin paljon voimaa :LOL:
Sori omanapailu!

Minea ja maha-asukki 16+2
 
Vauvavakuutuksesta me ei saada sitä,ei saatu isommillekkaan aikanaan. Supistusherkkä kohtu syynä. 2kk iässä ollaan haettu sitten lapsivakuutus. Sillä pärjätty. Tosin täällä maalla tuntuu että maksaa ns. turhasta kun ei ole mahdollisuutta yksityisellä käydä. Tosin eihän koskaan tiedä jos sairaalareissuja tai muuta tulee.

Oletteko puhuneet täällä jo tukiverkosta ja äiti kavereista?
Ois kiva (tällaiselle erakollekkin) saada joku samassa tilanteessa oleva kaveri, jonka kanssa voisi nähdäkin. Aika yksin saa olla täällä mökissä perheen kesken. Asutaan niin kaukana kaikesta sivistyksestä, ettei tännepäin kukaan halua lähteä ja itsellä ei ole varaa aina olla se joka vierailee.

Mahan kasvusta vielä, mies eilen huomautti että onhan se vähän kasvanut. Piti itsekin tiirailla niin onhan tuo tosiaan pikkusen lähtenyt pyöristymään :)

Onko kellään ollut käytössä kantoreppua vauvalla? Onkohan ne miten hyviä.. Meillä kumpaakin kannettu liinassa, mutta mies tykkäisi kantaa useammin, jos ois helppokäyttöisempi kuin solmittava liina. Mietin vain mikähän malli/merkki kannattaisi hommata, aika hintavia kaikki..

Rakenneultra 10.3 sitä odotellessa..

Kuutti ja pienin 17+jotain :)
 
kuuttipieni Oletko kysynyt perusteluja tuohon miksi vakuutus evättiin vai onko esikoinen syntynyt hurjan aikaisin?
Mullakin on supisteluherkkä kohtu eikä se ole meiltä kummankaan lapsen vakuutusta evännyt. Ei myöskään keskosuus eikä radi. Itseasiassa mulla on kaveri töissä vakuutusyhtiössä ja mä häneltä kysyin mitä ovat syyt joilla vakuutus voidaan evätä ja niitä syötä on itseasiassa todella vähän. Vakuutusyhtiö kyllä voi yrittää sitä evätä ja vedota vaikka mihin mutta kun vaatii tarkempaa selvitystä miksi on näin niin he eivät sitä pystykkään perustelemaan. Äidin paino mm. on jossain syynä eväämiseen, mutta tiedän yhden jolle bmi ennen raskautta oli 30 ja vakuutusyhtiö eväsi siihen vedoten vakuutuksen. Kyseinen äiti otti sinne sitten yhteyttä ja ja kysyi perusteluja, pelkkä paino ei perusteeksi riittänyt. Sitten syyksi vaihdettiin äidin lääkitys, mutta sekään ei ole syy minkä voiksi voidaan vakuutus evätä koska kyseinen sairaus on hoitotasapainossa eikä lääkitys vaikuta sikiöön. Saivat siis sen vakuutuksen lopulta. Eli jos vakuutuksen haluaa niin kannattaa selvittää asiaa =)
 
Vakuutkuseta vielä: miten se toimii, että jos menet lääkäriin yksityiselle niin tuleeko ne korvaukset sit vasta joskus vuoden päästä könttä summana vai joka reissun jälkeen nopsasti tilille? Vai onko näissäkin eroja vakuutus yhtiöiden välillä? Miksiköhän mielenterveys ongelmista kysytään vakkutusta ottaessa? Ei sillä että olisin niistä kärsinyt mutta ihmettelen vaan :)

Äippä kavereista mulla on vaan miehen sisko, jonka kanssa oon nyt yrittänyt enemmän kaveerata, kun en tosiaan ketään muuta tunne kenellä olisi lapsi. Jotenki välillä tullut tosi yksinäisiä fiiliksiä, kun mulla on kouluakin vaan pari kertaa viikossa paikan päällä loput verkossa tai itsenäistä työskentelyä ja töissä on välillä vaan outoja työkavereita samaan aikaan kun en kaikkia tunne niin hyvin, koska teen osa-aikaisena. Paras kaveri lähti juuri 2 kuukaudeksi ulkomaille ja toiset pari kaveria ei ikinä soita. Ja eilen tuli kauhean syyllinen olo kun tuntui vaan, että mies joutuu velvollisuudesta jatkuvasti viettämään mun kanssa aikaa eikä saa tehdä omia hommiaan tai olla kavereiden kanssa ku sille oon tätä tilannetta valittanu. Toisaalta pistän tän synkistelyn osaksi kyllä hormoonien piikkiin mutta ei kyl kivaa ole :(

Mahan kasvusta tuli tänään sellanen fiilis että kasvaako siellä sittenkään mikään kun otin kuvan ja en huomannut mitään eroa kahden viikon takaiseen kuvaan. Eikä niitä liikeitäkään ole vielä varmasti tuntunut. Pitäis nyt jaksaa olla kärsivällinen, mutta välillä iskee paniikki :D Olis sittenkin pitänyt hankkia se dopleri, vaikka ei kai se myöhästä ois nytkään, mutta onko siitä sit enää niin hyötyä kun ne liikkeet tuntee päivittäin?

Scarlett ja Sissi 15+2
 
Mulle on pistänyt silmään kun aika moni kirjottanut np-ultran jälkeen, että arvot normaalit - terve lapsi tulossa. Se että tuo seula ei hälytä ei takaa sitä että lapsi olisi terve. Toki kromosomihäiriöiden riski on pieni jos kaikki ok, mutta ei suinkaan mahdoton. Lisäksi lapsella voi olla muita terveydellisiä ongelmia jotka ei liity kromosomeihin. Ei ne seulat ja ultrat aina koko totuutta kerro. En nyt halua mitenkään synkistellä tai maalata piruja seinille, mutta tuli vaan mieleen että ei se lapsen terveyttä takaa jos seuloista ei narahda. Onhan se tietysti parempi yrittää olla huoleton kun eihän se asia murehtimalla miksikään muutu. Itse olen vain jotenkin skeptikko loppumetreille saakka. Miehen siskon poika vammautui synnytyksessä, että itse ainakin odottelen syntymään asti ennen kuin uskallan iloita terveestä lapsesta. Ja monta muutakin huonoa tarinaa loppumetreiltä kuullut niin jotenkin sitä pysyy aika nöyränä asian edessä.

Mulla oli tänään neuvola, siellä kaikki ok. Painokin oli 7vko aikana noussut vain 700g, vaikka pelkäsin että uudet kymmenluvut jo paukkuis. Nyt odottelen vaan tietoa Primaspan lääkityksen jatkosta kun terkka laitto kyselyä Polille että miten sen kans toimitaan.

Sanle 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Annukka-81 tuo supisteluherkkyys on se syy. Minä oon isommista kummastakin maannut suunnilleen viikosta 20 ja kummastakin saanut kortisonia keuhkoja kypsyttämään, mutta saatu estolääkityksellä onneksi synnytys estettyä useampaan kertaan. Syntyneet ihan normi-aikaisena sitten kumpikin.
Hirveät selitykset oli tuohon perusteluun. Nyt niin loppu oman voinnin vuoksi ettei jaksa edes taistella niiden kanssa, ehtiihän tässä vielä myöhemminkin.
 
Sanle: Täällä toinen skeptikko ;) Samaa olen itse ihmetellyt, että mistä voi tietää lapsen olevan terve vaikka seula ei hälytä tai lapsivesipunktiosta tulee puhdas tulos muutaman sairauden osalta? Toki iloitsen itsekin, että seula ei hälyttänyt kohdallani, mutta tämähän on vain riskiluku. Vaikka mahdollisuus olisi 1:60 000 tai jotain, silti yksi tästä joukosta sairastuu. Toki riski on vain pienempi. Toki toivon, että me kaikki saisimme terveet lapset syliin saakka, mutta kun kukaan tai mikään tutkimus ei voi sitä kenellekään taata. Itsellä lähisuvussa hyvä esimerkki miten kaikki ultrat ym. oli ok, kunnes juuri ennen laskettua aikaa todettiin vauvan sydämessä jotain vikaa. Synnytyksessä selvisi, ettei sydän ollut ainoa ongelma, vaan oli kuuroutta, sokeutta, mahdollista kehitysvammaisuutta jne... Mutta niin heidänkin lapsi vaan on porskuttanut eteenpäin vaikka hätäkaste jouduttiin tekemään ja ties kuinka monessa sydänleikkauksessa on jo pienokainen käynyt. Mutta toivotaan terveitä lapsia kaikille meille! (ei oo tarkotus pelotella tai aiheuttaa paniikkia)

Kuuttipieni: Ootko kyselly tarjousta muilta vakuutusyhtiöiltä? Toiset ovat tiukempia kuin toiset ja kriteerit myöntämiseen vaihtelevat!

Vakuutuksesta: Me aiotaan hakea syntymättömän lapsen vakuutusta molemmille vauvoille, tosin en tiedä myönnetäänkö sitä miten helposti tällä historialla (km x 2, klexane piikit, ylipainoa...) Mutta kokeillaan ainakin. Vaikka täällä paikkakunnalla ei oo edes yksityistä lääkäriä missä käyttää ja julkinen puoli toimii hyvin, mutta jos on jotain suurempaa tai muuttaa myöhemmin kaupunkiin, niin ei juuri kiinnosta kipeiden lasten kanssa jonotella päivystyksessä. Mutta pidetään peukut pystyssä, että vakuutus myönnettäisiin.

Nippe + tuplat 16+0
 
Nyt kyllä pisti niin silmään toi Sanlen kirjoitus, että oli pakko kirjautua :)

Itellä pikkasen päinvastaset ajatukset tosta asiasta. Tai tietenkin tiedostan riskit, että lapsella voi jotain sairautta tulla vaikka seulat eivät hälyttäneetkään, niin silti mieluummin odotan mielessäni tervettä lasta kuin stressaan etukäteen mitä jos. Mielestäni siis niin kauan on terve kunnes toisin todetaan.

Voihan niitä sairauksia ilmetä vielä pitkän ajan päästä synnytyksen jälkeenkin, eli jos ajattelis noin skeptisesti niin milloin sitten voi alkaa uskomaan että se lapsi on terve.

Tietenkin olen itsekin nöyrä ja jos joku vakavakin sairaus ilmenee, sen kanssa täytyy kuitenkin oppia elämään joten miksi turhaan vaivata päätä sillä ennen kuin sitä on.

Eipä muuta, mun ajatuksia vaan. Toivottavasti saatte selvää mitä yritin sanoa =)
Coco 13+4
 
Coco-85: Joo siis tottakai seuloista selviytyminen huojentaa omaakin mieltä, että todennäköisesti kromosomien osalta kaikki ok, mutta en mä vielä mene iloitsemaan että lapsi terve ois, niin paljon voi selvitä vielä rakenneultrassakin. Toki siihen on erittäin hyvät todennäköisyydet että kaikki menee loppuun asti hyvin, mutta omat keskenmenot ja lähipiiriin sattuneet huonommat kohtalot ei vaan anna enää mahdollisuutta nähdä raskauksien sujumista kovin ruusuisten lasien läpi. Tietenkin kaikennäköistä sairautta voi tulla elämän varrella vastaan mutta lähinnä itse ajattelin asian nyt siihen syntymään asti että saanko synnytyksen jälkeen terveen lapsen syliini.
 
Coco & Sanle: Toki me toivotaan että kaikki on hyvin ja iloitaan kaikista hyvistä tutkimustuloksista, mutta ehkä itsellä sama kokemus kuin Sanlella, että ikinä ei voi olla varma. Toki lähipiirin tapahtumat ja omat keskenmenot ovat osana tähän vaikuttamassa. En tietenkään asiaa ajattele koko aikaa ja maalaile piruja seinälle, mutta tiedostan asian, että tämä terveys ei ole itsestään selvä juttu. Ja tuo Sanlen kommentti rakenneultrasta, että täytyy muistaa, että sielläkin voi vielä selvitä jotain. (Tosin tais olla, että merkittävimmistä rakennepoikkeavuuksista löytyy rakenneultrassa vain 50-60 %:a) Mutta toki tästäkin huolimatta kyllä aion niitä vaunuja ruveta katselemaan ja ostamaan sitten rakenneultran jälkeen, ettei tarvitse synnäriltä sitten koukata liikkeen kautta ;)
 
Ehkä vähän kärjistetysti eilen kirjoitin, mutta pointtini oli kuitenkin, että en halua stressata itseäni turhaan. Tietenkin itsekin tiedän, että mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta jos jotain tapahtuu, murehdin niistä sitten kun se on ajankohtaista. Ja ymmärrän, että keskenmenojen jälkeen on varmasti varautuneempi. Itselläkin oli pakko käydä siinä varhaisultrassa ennenkä edes pystyin ajattelemaan että oon raskaana viime kesän tuulimunan takia. Ja kun sanoin että voihan niitä sairauksia ilmetä paljon synnytyksen jälkeenkin, mielessäni oli vain yksi tapaus josta juuri kuulin. Lapsi kuoli vuoden ikäisenä kun puolen vuoden iässä todettiin vakava synnynnäinen sairaus.

Äippäkavereista ootte keskustellu. Itsellä ei oo ketään :( Onneksi miehen sisko on niin innostunut meidän vauvauutisesta, että sen kans voi jutella asioista. Muutenkin itsellä vähän kaverit jääneet pois kuvioista. Johtuu ehkä osittain siitä kun viime kesänä muutettiin vähän kauemmas ja laiskempi lähtemään mihinkään. Mutta ois kyllä kiva ku ois joku samassa tilanteessa.

Meillä muuten se np-ultra tehtiin mahan päältä. Olin vähän yllättynyt kun olin lukenut että se tehdään yleensä alakautta. Ja alkuraskauden ultrakin oli mahan päältä. Mutta siitä ajattelin että ehkä siellä oli vanhemmat laitteen niin sen takia.

Ihanaa kun aurinko paistaa! Nyt alkaa se kevään odotus! :cool:
Mukavaa päivää kaikille
Coco 13+5
 
Moikka!

Vakuutuksesta Me ei aijota ottaa syntymättömän lapsen vakuutusta, mutta sitten myöhemmin lapsivakuutus kyllä. :) Meillä ei kummallakaan ole ollut mitään korvakierteitä ym.. Ja esikoinenkaan ei ole vielä kertaakaan sairastanut korvatulehdusta. Eikä sitä ole tarvinnut koskaan käyttää lääkärissä. Toivottavasti uuden tulokkaan kanssa asiat menisi yhtä hyvin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, joten hyvähän ne vakuutukset on olla olemassa.

Äitikavereita tällä hetkellä kolme. :) Tosin niistä vain yksi sellainen kenen kanssa oon usein tekemisissä, muita nään harvemmin. Mutta riittää mulle. Kun sit on näitä lapsettomia jotka kuitenkin on mun lapsista ihan innoissaa. ;D

Mä mietin kans että mitä Kilulle kuuluu?

Nepo ja Pirpana 16+5
 
Moikka kaikille! :)

Kirjoitin eilen neuvolan jälkeen, mutta netti lakkas tietty toimimasta kun viestin sain valmiiks :D Neuvolassa meni kivasti, tosin 3kg pudonnut paino ekasta neuvolasta... Täti ei ollut huolissaan, tietää että tanssin ahkerasti ja taisi se kipeänä olokin painoa vähän pudottaa. Sanoi että ihan hyvä, ettei vielä tässä vaiheessa ole paino noussut. Jospa se tästä pikkuhiljaa lähtis tasaiseen kasvuun :)
Sydänäänet kuului hyvin, ei tarvinut etsiskellä. Semmoinen 150 oli syke! :heart:
Hemppa oli tippunut 113, joten rautakuuri siitä seuras sitten... Onneks noi Obsidanit on hyviä, ei oo mulle aiheuttanut mitään oireita kun joutunut teininä joskus lyhyelle kuurille. Kellään muulla hemoglobiinit laskenut? Mietittiin kans et ehkä vaikuttaa se kipeenä olo kun ei pysyny ruokakaan sisällä.

Rakenneultra 20.3

Coco minullakin piti se np-ultra tehdä alakautta, koska siinä vaiheessa sillä saa kuulemma mahdollisesti tarkemman kuvan. Mutta vatsanpeitteiden läpi tehtiin kun oli alakautta tekevä lääkäri sairastunut.

Äitikavereista mulla on siskolla 9kk ikäinen poika (esikoinen) joten hänen kanssaan paljon puhutaan kun ollaan muutenkin läheisiä. :) Mutta on mulla sitte pari muutakin äitikaveria, toinen on mua jo kymmenisen vuotta vanhempi ja hänellä on kolme lasta,viimeisin syntyi marraskuussa. Toinen on sit mun kans saman ikäinen, 21, hänellä syntyi tyttö tässä reilu viikko sitten. :)
Mutta kun elokuussa muutettiin keski-pohjanmaalta satakuntaan, jäi ne vanhat kaverit ja yhteydenpito niiden kans kyllä. Se vähän harmittaa mutta en jaksa semmoistakaan että itse vain pidän yhteyttä eikä toinen anna itsestään mitään. Täällä on välillä vähän yksinäistä, varsinkin nyt harjoittelun aikana, kun kaikki koulukaverit on omissa harjoittelupaikoissaan eikä niitä näe koulussa. Mutta kyllä se tästä, luultavasti jos kaikki menee hyvin niin kesällä muutto takas kotikaupunkiin! :)

Lapsen terveydestä, itse en ajattele tällä hetkellä mitään. Olen nyt vain iloinen, että elämää siellä on ja toivon hirveästi että vauva olisi terve. Aika näyttää :) Riskiluku mullakin oli hyvä, eli siinä ei jääty kiinni mutta eihän sitä ikinä tiedä sitten jos myöhemmin vielä paljastuu jotain.

Onko muilla yhtään stressiä hankinnoista ja muusta? Mulla vähän alkaa olemaan... Meille mun sisko miehensä kanssa osti turvakaukalon autoon ja itse oon ostanu jonkun verran vauvan vaatteita mutta eipä meillä muuta ole :D Sit ku viel muutto mahdollisesti ois edessä kesäkuun lopulla niin tiukille menee.

Minea ja maha-asukki 16+3
 
Pakko tulla kertoo ku mä näin viime yönä unta missä meillä oli pieni poika :heart: Ja sit kun herään ja tuun lukee uutisia ni Ruotsiin onkin syntynyt pikku prinsessa :) Aika sattuma :D

inieh ja pikku 13+3
 
Kilu odottaa vieläkin istukkabiopsian tuloksia, joiden piti tulla tän viikon alussa, mutta eivät ole vielä tulleet:)

minea kyllä niitä tarvikkeita kerkee vielä ostamaan, ja suurin osa on semmosia, että ne voi ostaa tarpeen mukaan vauvan syntymän jälkeenki! Että älä stressaa:p

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Muuttopuuhia:)

Jenny ja Papu 17+2
 
Moi!
Tänään oli neuvola ja eipä siellä mitään ihmeellistä, sydänäänet kuunneltiin ja muut perusjutut. Painoa ei ole tullut kuin 200g alkupainoon =) Vatsa ehkä hiukan pyöristynyt, liikkeitä nyt odotan!
Miten tää aika menee näin hurjan nopeesti.. Tänään lueskelin tota maaliskuun pinoa ja kauhistuin, että itselläkin synnytys lähenee uhkaavaa vauhtia.. No okei, onhan siihen vielä aikaa, mutta jos nää viikot liitää tähän tahtiin niin huh huh.

Rakenneultra on 4.4

Eipä muutakun mukavaa kevään odotusta kaikille :D

Kiuku ja Palleroinen 14+4
 
ISTUKKANÄYTTEEN TULOS ON KROMOSOMEILTAAN TERVE LAPSI!

Sydänääniä en saanut äsken kuulumaan kotidopplerilla, mutta ei kai ne aina kuulukaan? Kai positiivista, ettei ne kuuluneet taas siitä samasta kohdasta? Lauantaina viimeks olen ne kuullut.. Mutta ei kai se sydän nyt olisi sammunut, kun saimme hyviä uutisia? Tiistaina olisi ultra ja täydestä sydämestäni toivon, että sikiö on silloin oikein pirtsakka liikkumaan!

Niin ja LA muuttui ultrassa 28.8.

Kilu87 ja kromosomeiltaan terve Toukka 13+2 :)
 
Kilu: Voi miten mukavia uutisia! Toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa. Ja vauva voi olla liikkunut eri kohtaan, joten kannattaa niitä sydänääniä kuunnella eri kohdasta.

Jennylle: Tsemppiä muuttoon (ainakin meillä aina tahtonut olla hermojen kiristymistä muutoissa hirveen roinamäärän kanssa) ;)

Minea: Ei oo stressiä hankinnoista, koska mielestäni on turhan aikaista niitä vielä tehdä. Eli hankintoja aletaan tekemään paria vaatetta lukuunottamatta rakenneultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Sittenkin vain pikkuhiljaa ja saahan niitä ostettua vielä synnytyksen jälkeenkin. Nettikin on aika kätevä ;)

Eilen oli toka neuvola, painoo tullut 4 kiloa lisää (pistän tuplien piikkiin). Sokerirasitukseen joudun menemään, pelottaa kyllä vähän. Sydänäänet kuuluivat, mutta oli outoa kun ei nähnyt vauvoja ;) Vauvavakuutukset haettu, odotellaan myönnetäänkö niitä. Ketkä ovat hankkimassa muuten noita vakuutuksia, kannattaa vähän vertailla eri yhtiöitä. Joillakin korvauskatot ovat esim. sairauskohtaisia ja toisilla taas yksi könttäsumma. Lisäksi se, että toisissa yhtiöissä vakuutus päättyy tietyn ikäisenä (jolloin esim. jos on jokin sairaus ilmennyt voi vaikuttaa jatkovakuutuksen saamiseen), toisissa yhtiöissä taas jatkuu tyyliin 65 v saakka, ellei irtisano aiemmin. Mutta vakuutusviidakko onkin melkoinen vertailtavaksi...

Nippe + tuplat 16+2
 
Kilu: Ihania uutisia!!
Mä taisin tänään tuntea ekan pienen potkaisun kaupan kassalla ollessani. Kotiin tultua kuuntelin heti dopplerilla samasta kohtaa ja siitä löytyi syke sekä kuului välillä sellaista "kahinaa" kun vauva taisi liikkua (ja samalla kun se pyöri siinä niin syke aina etääntyi, kunnes taas vahvistui). JEE!!! Ja masukin on vihdoin alkanut vauvapyöristyä (eikä vaan turvotusta).

Mekin aiotaan ottaa Lähivakuutuksen kautta lapsivakuutus. Vauvan toinen mummo haluaa sen meille maksaa kun on muillekin lapsenlapsille maksanut kouluikään asti. Pitääkin pian alkaa katsella niitä papereita..

Penni ja pikkunen 15+5
 
Kilu Voi miten hienoja uutisia!! :) :hug: :flower: Olen niin helpottunut teidän puolesta!

(.) Huomista jännään. Olis se kontrolliultra vielä päivällä, vähän jänskättää kun pääsee taas näkemään pienen :) Oon joka ilta koittanut kuulostella josko tuntuis edes jotain pieniä liikkeitä kun menee nukkumaan, mut toistaseks ei vielä mitään. Muuten olo normaali, kävin tänään ostamassa apteekista Ceridal öljyä että sitä alkais hieromaan mahanahkaan, ettei tulis kauheita arpia. Kun on tällänen luikku, niin varmasti tulee jäljet kun nahka venyy :D
 

Yhteistyössä