~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

-salla- Käy kelan sivuilla laskemassa äitiyspäiväraha. Tässä linkki missä tietoa tuosta maksamisesta. Kela - Päivärahan määrä työntekijälle

Tekee mieli kokoajan hedelmiä ja salmiakkia :p

Raahasin miehen tänään lastevaatekirppikselle mut ei sielä mitään kivaa ollut, tai ei ainakaan löytynyt vielä. Käytiin miettimään niitä vaunuja ja totesin että haluan uudet yhdistelmät niin menee sitten toisellekkin, ukko kulta katso mua kauhulla ja tokas että:" oota että saadaan edes toi ensimmäinen ulos " :LOL:

Mietittiin että mistä niitä sitten lähtee katsomaan ja vertailemaan niin todettiin että eihän täällä päin ole muuta kun yksi liike ja sekin on Lastentarvike.

Kiva että moni on jo nähny tai kuullut elämää masusta, täällä vielä odotellaan ensi viikoon.

Jenni* ja Mini 10+5
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Meillä oli tänään kanssa nt-ultra ja siellä se pieni nukkui, ei meinannut millään herätä vaikka kohtua paineltiin ja jouduin välillä hyppimään mutta saatiin kuin saatiinkin mitattua, niskaturvotusta oli 0.8mm.

Pikkuisella koko oli 56mm ja vastasi viikkoja 12+0 vaikka itse olemme eläneet että olisi viikon pienempi. Mutta täytyy sitten uskoa että 12vko:a on tullut täyteen.

LA voi minulle päivittää 1.8 ja rakenneultra on 19.3

Itsellä täällä kuvottava oloa on pitkin päivää muuten oireeton olo.

Piukke ja Pikku-Kala 12+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Ihanaa kun täällä alkaa niin monilla tulemaan jo 12 viikkoa täyteen! :heart: Tuntuu että ainakin itse voi ottaa jo paljon rauhallisemmin kun sykkeetkin sai kuuluviin. :) Kaveri varoitteli ku sanoin noista mun tunteenpurkauksista ja peloista,että oota vaan se vaan pahenee lopussa :D Keskivaihe voi olla hyvä,mut loppua kohden kuulemma hän oli ainakin ihan paniikissa koko ajan. :D

Mä voisin syödä tuota mehujäätä vaikka koko ajan, muuten ei sit teekkään makeeta mieli. Jäin hetkeks yksin kotiin ku mies lähti pelaamaan lätkää. Kuuntelutin silläkin nuo sydänäänet ja aluks sitä vaan nauratti se mun ihme laite mutta sitte kyllä hymyili salaa kun sain äänet kuuluviin :D

Joku kysyi tosta 50 euron angel soundsista, mulla on just sellanen ja sit välillä ei näytä sykettä ollenkaan vaikka sikiön syke kuuluu hyvin ja sit taas päinvastoin että ei kuulu syke mut näyttää sen 159/154... outoa! Mutta kyllä se välillä näyttää sykkeen kuuluessakin. Sen verran vinkkiä että oma syke löytyy n. 4-5 cm navan molemmin puolin, siellä menee pienen verenkierron laskimot. Sikiön sykkeen löysin ihan alhaalta häpyluun kohdilta keskeltä :)

Minea ja maha-asukki 11+3
 
Minea: Joo ihan tuosta häpyluun yläpuolelta löysinkin sen sykkeen heti. Pikkasen vielä tuonne vasemmalle puolelle kun siirsin tuosta ihan keskeltä niin löyty nopeesti. Mutta siis luotan enemmän tuohon kaiuttimeen kuin näyttöön. Tosiaan välillä kuulu hirmunen puksutus ja näyttö näytti nollaa. No mut pääasia että sieltä selkeästi kuuluu nopea syke joka ei oma oo.
 
Heimoi!

Tulin äsken vasta kotiin ja kotona odottikin kirjekuori josta paljastui nt-ultran aika.
NT-ultra mulla siis 13.2. Miehelle sanoin jo että ottaa sitten pekkasen sille päivälle :) Onko kellään tietoa saako sinne mies tulla mukaan kun se tehdään alakautta? :eek:

Ei muuta tällä kertaa, alan lajittelee pyykkiä. Voi laittaa pyykkikoneen vihdoinki pyörimään kun tänään vihdoinkin kävi putkimies rassaamassa lattiakaivon auki :)

inieh ja pikku 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Joo kaiuttimeen ehdottomasti kannattaa luottaa, ei sieltä mitään olemattomia kuulu :D näytöstä ei ota selvää :D ja sikiö ei oo samassa paikassa koko aikaa,sen huomasin tänään. Pirulainen vaihtaa paikkaa nopeesti :D
 
inieh, ilman muuta mies saa tulla mukaan! :) mikäs sen estäisi? Mullakin tehdään maanantaina se alakautta ja ilmotin heti neuvolassa että mies tulee mukaan ja neuvolan täti oli tyytyväinen. Oletan että miehes on sun alapään nähny joskus aikasemminki ja eiköhän ne sen peitä ;) :D
 
  • Tykkää
Reactions: inieh ja ~Mimmu~
Heippa kaikille,

Minäkin änkeän pinoonne mukaan. Ehkä nyt jo uskallan, kun alkuraskauden ultra on takana. Paljon on elokuisia mukana ja pinoa kertynyt todella paljon. Olen jo ennen omaa plussa käynyt teidän juttuja käynyt lukemassa ja samalla toivonut, että pääsisin mukaan.

päivitettävät tiedot: LA 31.8., 30v, Jorvi, 2. lapsi

Taidanpa laittaa YV:tä myös Jenny90:lle, niin pääsen FB:hen mukaan.

Mustikka rv 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Sanle: Mulla on kans se sama doppleri. Mäkin eka ihmettelin niitä näytön lukemia, mutta sitten tajusin että se näyttää vaa ne oikeat lukemat kun syke kuuluu tosi voimakkaasti. Kun sen sykkeen saa oikeen kovaa kuulumaan, niin menee joku 5-10 sekuntia, niin siihen näytölle tulee se virallinen lukema. :) Mulla se on nyt toiminu tosi hyvin.

Me vietiin tyttö mummolaan yöksi, kun mulla on se ultra aamulla klo 7.15! HUH. Ja sairaalaan on puolen tunnin ajomatka. Olis saanu kyllä herätä toosi aikasin, jos olis tyttö pitänyt aamulla viedä hoitoon. Eikä se tykkää yhtään kun herätetään kesken unien, äitin tyttö. ;)

Jännittää, jännittää! Nyt pitäis varmaan yrittää nukkua, että jaksaa sitten aamulla!

Nepo ja Pirpana 11+3
 
Tervetuloa Uudet!

Onnea hyvistä ultra kuulumisista !

Tänään tosiaan ultrassa käyty. Ppmitta oli 46,3mm eli vastaa viikoja, nt 1,2mm. Kyllä oli mukava nähdä pikkuinen. :heart:
Rakenneultra olisi 22.3
Tälläinen pikainen tilanne päivitys tällä kertaa.

Shadowy ja Pieni 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Nepo: Noin mäkin ajattelin että varmaan ne lukemat tulee sit paremmin kun saa kunnolla ne kuulumaan, eilen kävi niin että aina muutamaks sekunniksi sai ne kuulumaan ja sit hävisi ja piti uudelleen ettiä.
 
NOIN! Np-ultra takana ja kaikki on hyvin! :heart: Ihanaa!
Mä jännitin sitä niiiiiin paljon ku oon lukenu sitä sikiöseulonnoissa kiinni jääneet-ketjua viime aikoina ihan hirveästi. Viime yö meni ihan valvoessa kun ajattelin mitä kaikkea sieltä voi löytyä.
Kätilö oli tosi ihana ja selitti kaikki jutut tosi tarkkaan meille. Sikiö olikin jo tasan 5cm pitkä joten LA oliskin jo 3.8. Sen vois päivittää tänne. Ei sitä neuvolakorttiin muutettu mutta musta on kivempaa olla pari päivää pitemmällä. :D Niskaturvotusta oli vain 0.3mm. Ihana vauva meillä on. :heart:

Tyttö on vielä mummin ja papan luona joten mä kerkeen vihdoin ja viimein oikeen kunnolla siivoomaaa tän kämpän ennenku haen sen
Mukavaa päivää kaikille! :)

Onnellinen Nepo ja ihana pikku Pirpana 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja ~Mimmu~
ÄÄÄÄÄÄ, mä en pysy perässääää!!
Täällä on heti aamusta aikasin käyty neuvolassa, mutta sielä ei mitään erikoista. Koittavat nyt vaan kiirehtiä, että kerkeisin sinne np-ultraan!

Täälä on muutamat puhunu yösyömisestä. Itselläni ei sitä ole vielä ollut, mutta molemmissa aiemmissa raskauksissa sitä on ollut, mutta vasta ihan loppuraskaudesta.

Anteeksi, mutta en nyt kirjoittele kenellekkään nimimerkillä osoitetusti, kun olen lukenut näitä juttuja aina aikaisemmin, enkä pysty muistamaan, kuka mitäkin oli kirjoitellut.

Työjutuista sen verran, kun joku sanoi, ettei aio kertoa työpaikalla ennen kuin on koeaika loppunut, niin olen itse saman tilanteen edessä. Minulla tosin vaan kestää se koeaika tonne raskauden puoliväliin asti, jolloin on aiemmissa raskauksissa ollut jo ihan selvä raskausmassu! Toki niinhän se on, että raskaus ei pitäisi olla syy irtisanomiseen, mutta kun on koeaika, niin sitä syytä kun ei tarvitse... sinäänsä vähän kakspiippunen juttu tämä.

Sitten vielä ISOSTI onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista sekä sykeäänien kuulemisesta! Siinä tippuu iso taakka harteilta, kun tietää kaiken olevan hyvin :)

Pakko lähtee hommien pariin!

marsulainen 9+5
 
Tunnin päästä eka neuvola-aika ja kun esikoista ootellaan, niin jänskää on. Hirvittää valmiiksi minkä leiman ja saarnan saan, kun olen tosi ylipainoinen. Aloin raskauden alussa käydä lähes päivittäin kävelylenkeillä, mutta nyt kuvotuksen ja muun huonon olon takia ne on jääneet. Tiedän että painoa on liikaa ja tässä vaiheessa se tehokas laihduttaminen on jo myöhästä. Äitikin kivasti lisäs paineita kehuskelemalla, ettei sille tullut koko raskauden aikana yhtään kiloa lisää. :| (Noh ei kyllä tätä menoa itsellekään, kun ei saa mitään järkevää suustaan alas kuvotuksen takia, kaikki ruoka maistuu tai haisee kamalalta. Vessaankaan ei tekis mieli mennä kun se HAISEE, vessanraikastin HAISEE, käsisaippua HAISEE..)
 
Minuli, jos asiallinen ja empaattinen terkkari on niin tuskin saarnaamaan rupee ylipainosta tai mistään muustakaan. Huomauttaa ehkä voi riskeistä mutta toivottavasti ei muuta! :) en ainakaan itse katsois terveyden/sairaanhoitajana asiakseni saarnata asiakkaalle sen painosta tai muista ominaisuuksista. Tahdikas pitää olla,sitten vaadit saada vaihtaa terkkaria jos on töykee! :)

Niin ja tuosta dopplerista vielä, vaikeeta välillä se sykkeen metsästys kun se tuntuu vaihtavan just paikkaa välillä ja jotenki "karkaa" sieltä alta pois :D Mut helpottaa suuresti ku kuitenki sai välillä kuulumaan ihan selkeet sikiön sykkeet eikä pelkästään omia.

Mulla on ollu muutamana päivänä paineen tunnetta tuolla häpyluun kohdilla ja menkkamaisia juilintoja mut ihme kyllä en oo murehtinu :D On semmonen tunne että kaikki ois hyvin. Ja luulen et se kohtu rupee sieltä pikkuhiljaa nousemaan. Onko kellään muulla ollut samaa?

Nyt kaverin kanssa leffateatterin päivänäytökseen, tuun myöhemmin vielä lukemaan muiden juttuja tarkemmin! :)

Minea ja maha-asukki 11+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minuli toivottavasti sulla on kiva neuvolantäti, joka ei saarnaa. Et sä kuitenkaan ole ensimmäinen ylipainoinen odottaja, ja tosiaan, tässä vaiheessa ei oikein voi hirveästi laihduttaa. Tsemppiä neuvolaan! :) Niin ja toivotaan, että toi sun kuvotusolo hellittää pian ja pääset taas elämään normaalia elämää..

Vanella sä kyselit tossa aiemmin taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Mulla on tosi rankasti taaksepäin kallellaan. Kätilö yritti tänään ultrata mahan päältä mutta näkyvyys oli todella huono kun kohtu kallistunut ihan sinne selkärankaan. Oikeen hämmästeli kun oli niin kallellaan. Ei se taida raskauteen hirveästi vaikuttaa, ehkä tulee vähän myöhemmin esille. Mulla viime raskaudessa tosiaan sitä mahaa sai odotella, ja lopussakin oli tosi pieni. Tosin siihen vaikuttaa myös monet muut tekijät (ruumiin rakenne ym..) Suurimmalla osalla se kohtu on eteenpäin kallellaan, mutta ei siitä mitään haittaa ole vaikka olisi toisinpäin. :)

Ainiin Jenny, mulla rakenneultra 23.3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspäivärahasta mulla kävi siinä mielessä tuuri, että tuli nyt raskaaksi, kun 2010 tulot on vielä suht hyvät. Olin silloin töissä suurimman osan vuodesta täyspäiväisesti ennen kuin aloin opiskelemaan syksyllä. Jos olisin tullut myöhemmin raskaaksi ja laskettaisiin 2011 tuloista niin saisin tosi paljon vähemmän..

Tarvikkeista mä itse en halua vielä ostaa mitään, mutta äiti kovasti olisi jo ostelemassa. Nyt äitini on täysin varma, että saadaan poika, koska teki mulle sen ketju testin (eli pidetään ketjua ranteen päällä ja jos heiluu edes takaisin on poika jos taas ympyrää niin tyttö). Me saatiin molemmat miehen kanssa poika ekaksi lapseksi ja tyttö toiseksi. Mun äiti sanoi että nyt voi sitten hyvällä omalla tunnolla alkaa ostamaan vaaleansinistä :D

Jenni meillä meni toisin päin toi homma miehen kanssa. Eli kun kerroin, että olen raskaana niin mies vähän sen jälkeen kysyi, että kai me hommataan sit toinen aika nopeesti perään :D Mä vaan siihen, että katotaan sitä sitten myöhemmin.. :D

ultrasta mitä noi turvotukset tarkottaa? Milloin turvotus on ns. liiallista tai mikä luku on liian suuri? Kun monilla ollut esim. 1mm nii se on vissiin ihan hyvä?

minea oon itse yrittänyt tarkkailla vatsaa ja pieni kumpu on mutta se voi olla turvotusta (niinkuin kai tässä vaiheessa vielä onkin). Äiti sanoi kyllä, että hän huomaa mussa eron mahan kohalla. Oon katsellut myös kuvia toisten mahoista niin kyl jo 11 viikolla joillakin pieni kumpu näkyy. Luin jostain, että viikolla 11 (jolla nyt olen) kohtu on greipin kokoinen, niin eikö se voisi jo perjaatteessa näkyä vähän?
 
Huii kun mua jänskättää! Sydän hakkaa enkä meinaa pysyä pöksyissäni!
Laitettiin miehen puhelimesta viestillä ultrakuva miehen äitille, siskolle ja toiselle siskolle. Aaappuaaa! Mies lähti takas töihin ja mä jäin tän puhelimen kanssa kotiin jännäilee vastauksia. Ne on tosin kaikki töissä nii voi olla että saan vähän aikaa ootella. Mut voi että osaa ihmistä jännittää!

Sori tällänen omanapailu. :ashamed:
 

Yhteistyössä