~elokuun epelit 2012~

Mä sain töissä tänään ekan kommentin että oonko raskaana.:D Työkaveri kysyi että miten se tuo minun maha noin pöllöttää. Sanoin vaan että kyllä tämä maha on ihan syömällä saatu...ei se nyt oikeesti vielä näy raskauden johdosta, kyllä tää ihan tavallista lihomista vaan on.
 
Kiitos Maria, Nepo ja Jenny90 lämpimistä sanoistanne. Hauskaa "Talvitar" eli Ruska79, että ollaan samassa pinossa.

Oletteko käyneet alkuraskaudessa hieronnassa? Mulla on jonkinverran selkävaivoja ja hoitojen aikana esim. OMT-fysioterapia lopetettiin, koska voi olla haittaa alkuraskaudessa. Nyt on niskat ja yläselkä jumissa ja kävin kevyessä hieronnassa. Olen lukenut, että se olisi ok, mutta tuli vähän epäilys, kun hierojakin sanoi, että tehdään vaan 30 min. 45 min. sijaan.

Onnis & Hippu 6+2
 
Mä olin viime viikolla Tampereen kylpylässä 50 min klassisessa hieronnassa, jossa keskityttiin aika lailla hartioihin ja niskaan. En oo ollenkaan perehtynyt asiaan, ja en tienny jos siitä voi olla jotain haittaa :eek:
Meinasin kyllä pyörtyä hieronnan jälkeen, mutta niin mulle on käyny ennenki:D
 
Nereida: Juuri noita reaktioitahan sitä tässä tilassa vähiten kaivataan, kun muutenkin ollaan herkillä... Toivottavasti ei meidän eteen moisia tule, varsinkin kun nämä ovat meidän esikoiset. Mutta luulen, että reaktiot on vallan iloisia, ovathan kaikki varmasti meille pienokaista jo kauan toivoneet... Ja sisaruksillamme taitaa olla jo lapsikatraat täynnä.

Callisto: Varaa vaan se ultra, niin pääset katsomaan pientä ihmettä mahassasi. Myöhemmin sitten potkut kun tuntee, tietää että kaikki on hyvin. Nyt on vaan tämä alku tälläista tiedotonta aikaa...

Hattarapupu: Mukavaa että pääset ultraan, ehkäpä siellä jo vähän liikettäkin tapahtuu noilla viikoilla ;) Minusta oli ainakin niin liikuttavaa kun miehen kanssa käytiin toisessa ultrassa yhdessä rv 7+2 ja miehellä tuli kyyneleet silmiin kun näki kaksi sydäntä siellä pompottelemassa vaikka tiesi kaksosista jo (toki oltiin pelätty jo toisen ainakin menehtyneen).

Shuri: Täällä kanssa yksi opiskelija. Juuri tässä mietin kun olen toisenasteen koulussa opiskelemassa uutta ammattia, josta aion harrastuksen vain tehdä tulevaisuudessa, että kun on tätä huonovointisuutta ja väsymystä, miten jaksan? En haluaisi pyytää sairaslomaa, mutta jos tämä kaksikko sisälläni pysyy voimissaan, tiedän jääväni kohta pois kokonaan koulusta. Toisaalta nämä vauvat ovat kaikki kaikessa ja menevät ohitse kaiken muun tunnollisuuteni. Tiedän olevani tyyppiä vaikka pää kainalossa töihin/kouluun... ja nyt pitäisi älytä sitten unohtaa tuo sinnikkyys... Olen opintovapaalla vakkarityöstäni toukokuun loppuun saakka, saas nähdä pomon ilmeen kun jos pääsen sinne asti raskaudessa, että menen kertomaan jäämisestäni mammalomalle ja kesähän olisi sitten jo saikkua monikkoraskaudessa... Ei varmaan hyvää tykkää kun joutuvat maksamaan eka sairasloman palkkaa oisko 5 viikkoa ja sitten vielä 3 kk äippäloman alkuun normipalkan....

Inieh: Meillä onneksi vauvan yritys alkoi ihan yhteisestä toiveesta, eikä tarvinnut odotella. Emme pitäneet vauvaa itsestään selvänä, koska monella on nykyään ongelmia ja tärppi ei käy heti. Kuten meilläkin melkein pari vuotta tässä mennyt ehkäisyn jättämisestä, tosin onhan noita keskenmenoja tullut, mutta... toivotaan tämän raskauden menevän hyvin!

Onnellinen: Olen käynyt hierojalla, mutta kerroin raskaudesta hierojalle heti. Teki muuten normaalin hieronnan, mutta alaselän jätti käsittelemättä kaiken varalta tietäen historiamme.

Nippe rv 8+6
 
minea: Kaikennäköstä.. ärsyttävintä on just nuo juopot jotka tulee kännipäissään neuvomaan. Ykskin pariskunta käveli kerran huojuen ohi ja totesi että menisin koirapuistoon kusettamaan koirani. Haloo! Kantaisin nuo kilometrin päähän sylissä ettei vaaaan käy pyörätien varrella. Ja eihän se koirapuistokaan sitä varten ole :D Ja koirankakkojakaan enä kerää tien varsilta, koska nää menee aina niin pitkälle pusikkoon tekemään, että en viitsi sitten niiden muiden paskojen yli loikkia keräilemään :D
 
Tervetuloa uudet ja onnea hyvistä kuulumisista ultrassa käyneille! :flower:

Olipas paljon tekstiä tullut! Meni koko päivä niitä lukiessa, kun on tuo aika päivällä melko vähänistä töissä käynnin lomassa... yritän tässä nyt päivitellä uusia listalle ja muut muutokset.

Aalille paljon voimia :(

Haluaisiko joku muu aloittaa uuden pinon jossain vaiheessa? Mä en kyllä jaksais päivitellä enää kauaa, ja tulee nuita pitkiä jaksoja kun en käy täällä ollenkaan, ni ei sitten jaksais selata montaa sivua ja yrittää sieltä aina poimia uusia juttuja... Joku joka käy täällä selkeästi useammin/päivittäin? Kiitos! :)

Täällä uuden vuoden juhlinta sujui kuskina ollessa kavereille, jotka kaikki neljä jo tietää raskaudesta, tiesi yrityksestäkin. Kivasti se meni niinkin.
Oireet jatkuu samanlaisina, eli välillä jos ei ole kunnolla syönyt vähään aikaan, alkaa etoa, mutta se helpottaa, jos saa jotakin alas. Tosiaankin kaikki raikas ja kylmä menee mainiosti, lämmintä ruokaa en söisi jos ei olisi pakko. Vatsassa tuntuu toisinaan aika paljonkin kaikenlaisia kipuiluja, mutta ne lienee ihan asiaan kuuluvia. Minkäänlaisia vuotoja ei ole tullut missään vaiheessa. Kumartelu töissä on alkanut tuntumaan aika ikävältä, kuin kohtu valuisi alaspäin kun on itse pää maata kohti. Tuolta jostain lantion pohjalta työntyisi kohti mahanahkaa :D Vaikea selittää..
Mulla ei luultavasti tule maha ollenkaan kovinkaan paljoa esiin, kun terkkakin sanoi kohdun tuntuvan vielä niin pieneltä, eli on varmaan aika takana. Senpä näkee sitten myöhemmin..
Mä veikkaisin tämän esikon olevan poika, toivottavasti asia selviää sitten rakenneultrassa.

-pansku- ja bubu 9+0 Poksista! :D
 
Hei!

Täällä ilmottautuu uusi esikoisen odottaja. Alkuodotus ollut kiireistä aikaa, mutta tullut aktiivisesti luettua tätä keskustelua. Täällä on pahimpana oireena ollut rv 6+ alkanut 24/7 pahoinvointi. Koko ajan pitäis olla jotain syömässä, ettei rupea oksettamaan. Aamut on hankalimpia, kun verensokeritkin on niin alhaalla. Toivottavasti tämä tästä helpottais pian!

Listaan voi laittaa: Jaanel - 21 - ensimmäinen - K-SKS ja laskettuaika on neuvolan mukaan 4.8.

Meillä tuo synnytyssairaala vaihtuu 90% todennäköisyydellä toiseksi, mutta näillä mennään vielä.

Joulu ja uusivuosi oli aika kiusallista aikaa, kun miehen äiti ja sen uusi miesystävä epäili koko ajan, että odotetaan perheenlisäystä ja kyseli ja vihjaili. Ollaan kuitenki päätetty, että odotetaan siihen asti, että ollaan käyty ultrassa eli kertominen menee helmikuuhun. Raskaudesta tietää meidän lisäksi vain paras ystäväni ja mahd. tuleva kummitäti ja miehen veli, josta ollaan kaavailtu toista kummia. Joten on mukava, voida täällä keskustella raskaudesta samassa vaiheessa olevista.

Itsekin opiskelen parhaillaan. Tarkoitus olisi kevät painaa täyttä päätä kursseja pois alta, että kandi ois kieliä ja oman pääaineen aineopintoja lukuunottamatta koossa. Pitää katsella miten jaksaa, ettei tule mitn loppuun palamista. Vauvan ohella olisi tarkoitus pikkuhiljaa suorittaa loput kurssit alta pois omaa tahtia, miten pystyy ja jaksaa.

Jaanel ja 9+2
 
Pansku, jospa tästä huomaisit :)

Shuri - 25-v. - toinen - OYS - la 29.8


Seuraileeko kloko vielä keskustelua? Pisti tietty silmään tuosta mukana olevien listasta nuori ikäsi. Älä säikähä, en ala saarnaa nyt teiniäitiydestä mitään :) Ajattelin vain, että varmasti on vertaistuki tarpeen tilanteessasi, ja kiva olisi jos täällä meidän kanssa juttelisit.

Opiskeluun liittyen unohdin sanoa, että yliopistossa olen, ja jaanelin tavoin kandikin vielä kesken.

Lemmikeistäkin kai oli juttua aiemmin. Meillä on koira, 2-vuotias sekarotuinen paimenkoira. Hyvin otti vastaan ainakin esikoisen, että eiköhän tämän toisenkin sitten.

Shuri ja Omppu, rv6 tai jotain sinnepäin
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
heippa!

Kiitos tsempeistä työelämään. :) Ensimmäinen päivä meni hienosti ja tuntuu oikein kivalta. Esimies tai työpari on oikein mukava nainen, joka kuulemma pitää "omiensa" puolta kovasti... ehkä siis uskallan hänelle pian kertoa tästä raskaudesta. Jännittää kyllä ihmisten reaktio työpaikalla. :/ Ei haluaisi tuottaa pettymystä.

Jenny90 hyvä juttu!!! Onnea!

Tänään tuli kutsu ekaan ultraankin. 24.1. olis se. :) Silloin viimeistään esimies saa tietää kun joudun ilmoittamaan poissaolon syyn... hm.

Sukupuolesta ei kyllä mitään hajua. Tosi samanlaisen oloinen raskaus kuin tytönkin kohdalla, että voisi olla tämäkin tyttö. Jotenkin on vaikea kuvitella meille poikaa. :D Vaikka poika olisikin ihana, mut jotenkin näen meidät kahden tytön vanhempina... saapi nähdä. Sitten kyllä kysytään kun sen aika tulee. :)

Himotuksia on nyt maitotuotteet, piimä etenkin. Myös hedelmät maistuu mut yllättäen myös kaikki suolainen. Ei niinkään makea maistu...

Nyt pitää painella iltapalle ja sänkyyn että jaksaa taas nousta aamulla töihin. :)

EM & ötökkä 8+0
 
Tulin ilmoittamaan, että olemme vihdoinkin päättäneet synnärin ja se on Naistenklinikka.

Ei siinä pähkäillessä, tietoja kalastaessa ja pohtiessa mennyt kuin pieni ikuisuus...;)Parempi näin kuin kolikon heitto ennen neuvolaa!:LOL:
 
Heips, tervetuloa taasen uusille. Meitä onkin aika paljon, ruuhkaa siis elokuussa synnäreillä ;)

Mulla oli tänään eka neuvola ja kappas vaan, täälläkin muuttunu että ei kovin tiuhaan ole. Kahdesta aiemmasta kävin kyllä paljon useammin, nyt siis seuraava "käynti" on se nt-ultra ja sitten onkin joskus pitkällä maaliskuuta seuraava aika. Ja alkuvaiheen lääkäriä ei ole lainkaan. Nyt sit mietin et pitäiskö kuitenkin käydä siellä ultrassa kattomassa tilannetta, että missä mennään, sais samalla alakerrankin tutkittua. NT-ultra varmaan vasta jossain tammikuun lopulla kai, kun vasta 9. vko menossa nyt. Ja ne ultrat olikin muuttunu nyt sitten ilmasiks, aiemmin niistä piti maksaa se polimaksu. JÄnnä miten noi muuttuu, vaikka eihän tästä nyt niin pitkä aika ole kun raskaana oltiin...

Mmhh.. opiskelusta. Mulla kans pari tutkintoa tässä meneillään ja toisen meinasin laittaa nyt x-ajaksi jäähylle. Keskityn toiseen, josta kenties valmistuisin nyt kevään aikana, yliopisto-opinnot roikkuneet töiden ohessa vuosi kausia ja pari tenttiä uupuu. Ei vaan jaksais tehdä nyt yhtään mitään, kaikki väsyttää ja on niin saamaton olo... aiemmissa raskauksissa kävin töissä ja opiskelin samalla, ihan näppärästi jaksoi. No, ehkä tämä menee ohi muutamassa viikossa, toivon niin.

Missäspäin pk-seudulla asuvat olette käyneet varhaisultrissa? :attn: Aiemmin olen käynyt mehiläisessä, mut viimeks siitä lystistä sai maksaa jotain 130 euroa niin ajattelin, meniskö femedaan kun siellä ilmeisesti saa vähän edullisemmin? Onko kellään kokemuksia? :)

Jaaha. Pitäis varmaan käydä pötkölleen, vaikka keittiö ainakin huutaa siivoamista... mut uni taitaa voittaa.

runttis ja 8+ jotain
 
Huomenna eka neuvola.. harmi kun siellä ei vissiin vielä saa tietää että onko raskaus mennyt kesken vai ei. Ärsyttävää tää epätietoisuus.

Onko kellään ollut alaselkäkipuja?

minulla on nii järkyt kivut et ei tiiä miten päin olisi ja en tiedä mistä nää johtuu. Kipu säteilee pakara luihin asti ja istuminen sattuu. Ja kävely sattuu kun alaselkää vihloo nii pirusti.

rv 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Tii* Minulla on alaselänkipuja, jotka säteilee kylkeen, reiteen ja alavatsaankin. Joskus tuon oikeanpuoleisen alamahatuntemuksen takia oon pelännyt kohdun ulkopuolistakin. Toivottavasti ovat vain säteilykipuja.

Pahoinvointi on päivä päivältä ikävämpää, mutta toisaalta lapsenhan pitäis voida silloin hyvin... jos siis on oikeassa paikassa.

Kyselin tuossa viikko sitten hiusten vaalentamisesta/värjäämisestä. On ollut ihanaa lukea teidän mielipiteitänne ja kommenttejanne. Mulla on huomena aika kampaajalle ja oon päättänyt luopua vaaleista hiuksistani *nyyh* ja laittattaa esim. kevytvärillä oman väriseksi eli brunettina pitäisi palata. Näin ei tarvi altistaa nyt niin koville aineille ja ei tarvi värjätä sen 1,5 kk välein. Päätökseen on vaikuttanut myös mahdollinen hormonien vaikutus lopputulokseen ja esikoista odottaessani mun hiukset menivät aivan elottomiksi... eli blondina voisivat olla kesällä kurjassa kunnossa.

Mariaana 6+?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Olen ollut siis oireettomana tähän saakka, mutta nyt on alkanut närästämään melkein kaikki mitä suuhun pistää. Epänormaalia mulle. Ei ole kauheasti nälkä, eli joudun väkisin tunkemaan jotain suuhun. Olen lakto-ovovegetaristi eli maitotuotteita syövä kasvissyöjä. Muutenkin aika pieniruokainen. Onko muita kasvissyöjiä pinossa? Aamulla väkisin söin appelsiinin ja sen jälkeen alkoi närästys ja myös vatsaa kiristi. Ei ollut menkkajomotusta, vaan sellanen jatkuva kiristys ja tietysti kaikki tällainen huolettaa. Kai tässä saa tottua kaikenlaisiin ihmekolotuksiin. Nyt olo taas normaali. Odottelen sitä tunnetta, että olisi koko ajan nälkä. Väkisin syöminen ei ole oikein kivaa.

Mukavaa päivää toivottelee Onnis & Hippu 6+3
 
Tii, mulla oli esikoisesta aivan alkuviikoilla kovat alaselkäkivut. Nyt on ollut jonkin verran kipeä alaselkä, mutta saattaa johtua siitäkin, että esikko on nyt sairastellut ja tehnyt hampaita ja olen häntä paljon sylissä kannellut. Nukutuksissa varsinkin (seison pinniksen vieressä ja keinutellen rauhoitan tytön) alaselkä on kovilla. Eli en tiiä johtuuko kipu nyt tuosta kantamisesta vai sit tästä raskaudesta vai molemmista.

Niin ja Panskulle kiitos tietojen päivityksestä! :flower: Minä en ainakaan seuraavaa pinoa voi tehdä, kun en yhtään tiedä kauanko tässä lähipäivinä on aikaa täällä netissä pyöriä. Jossain vaiheessa voin kyllä ottaa tuon homman harteilleni, jos näyttää siltä, että aikaa tähän puuhaan riittää.

Shuri ja Pompula rv6+?
 
Voi kökkö taas mun tuuriani.. Hienostihan nuo vitamiiniporeet uppos sen muutaman päivän, mutta eipä enää. Onko tääkin joku raskausjuttu, kun nykyään toi vitamiinijuoma haisee ja maistuu meikäläisen mielestä niin kammottavalle et ei voi kuvitellakaan juovansa..? Eilen ihmettelin kun meinas tulla palautuksena koko lasillinen ja nyt jo eka hörppy maistu ihan hirveälle.. :$ Tabletit hakuun tänään.
 
Aali: Iso:hug:

Tervetuloa uudet:wave:

Voi kumpa mä osaisin tuon päivityksen, mutta mun atk taidot riittää just ja just tähän kirjoittamiseen:) Toivottavasti joku ehtis päivittää niin saatais tammikuun pino käyntiin. Kiitos Pansku kun olet jaksanut tähän asti päivittää:flower:

Itellä on kohta neuvolalääkäri missä ultrataan. Jännittää niin pirusti taas ja keskeytynyt keskenmeno kummittelee koko aika. Pelkään sitä ihan hulluna varsinkin nyt kun on lukenut noita juttuja, että sitä ei mistään huomaa. Itellä edelleen etovaa oloa, mutta tietysti kuvitelen oireiden vähentyneen huomattavasti..huoh..No toivotaan parasta!

Sekasin jännityksestä ja ihanasta koiranpennusta oleva Annubella ja toivottavasti reippaasti masussa liikkuva Onni-Ilona 9+4-10+5
 
Huoh tätä epävarmuuden aikaa.

Miten ne raskausviikot nyt todella lasketaankaan? Tämä kaksplussan laskuri sanoo tänään "olet 7. raskausviikolla" ja tänään tulee siis seitsemän viikkoa edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä (jotka siis alkoivat 15.11.) mutta siis olen 6+ mitä todellisuudessa? Hmm. Vielä ekaan ultraankin se kolme viikkoa, tasan!

Toissayönä heräsin hirveään kuvotukseen. En joutunut oksentamaan, mutta henkeä sai haukkoa, että olo paranisi. Viime yönä heräsin järkyttävään vatsakipuun, mutten osaa sanoa, mihin kohtaan kipu kävi ja olisiko se voinut johtua siitä, että olin edellisiltana nauttinut reippaammin viljatuotteita - niitä kun on tutkittu, ärsyttävätkö suolistoani. Toivottavasti ei mitään pahaa Toukan kannalta..

Tissit eivät enää ole niin kipeät :( eivätkä enää turvonneet. Naamakin voi jo kukkimiselta taas paremmin. Mutta onkohan tämä sitten hyvä merkki? :/
 
NEREIDA, 23v, LA 26.8, KOLMAS, NAISTENKLINIKKA

Kilu 87
Tässä esimerkki viikoista :) : kun olet 6+0 - 6+6 puhutaan seitsemännestä viikosta, vaikka viikkoja ei vielä täydet seitsemän ole :) Ja 7+0 - 7+6 on kahdeksas viikko jne.

Oireesi ja niiden väheneminen/vaihtelut kuulostavat normaaleilta. Tuollaisia vaihteluita minullakin on kahdessa edellisessä raskaudessani ollut :) Oireet jotka nyt hävisivät, saattavat palata kuvioihin kohta taas. Hormoonit "heittelevät" ja muuttavat niitä oireita suuntaan ja toiseen. Ymmärrän tottakai huolesi, minäkin olen samoja asioita pohtinut :)

Luin nopeasti kaikkien kuulumisia, tervetuloa uudet ja kiitos kannustuksesta muut elomammat :) !! Vielä olen kovin ihmeissäni miehen veljen reaktiosta, mutta minulla on onneksi niin paljon muuta puuhaa kahden lapsen ja neljän hevosen kanssa päivät pitkät etten ole ainakaan tänään kovinkaan kerennyt asiaa murehtia :)

Näköjään tammikuun pino on pistetty pystyyn? En löytänyt sitä jostain syystä :/ ?

Onko muille muuten tullut painoa lisää? Minulle on tullut 2kg! Voinee johtua joulustakin ;)

Iloisin terkuin;
Nereida ja Otto-Bella 6+2
 

Yhteistyössä