~elokuun epelit 2012~

väsy.... tulin vaan poksumaan.

Nii, ja sain tänään töitä! Kahden viikon päästä pitäisi siis siirtyä normielämään... vähän tuntuu rikolliselta mennä kun en ole kertonut raskaudesta mutta eihän mun tarvii. Mut tiiättehän, vähän sellainen olo, että teenkö mä ihan väärin. Mutta tarviihan se raskaanaolevakin töitä... JÄnnittää miten jaksan kuljettaa lasta päiväkotiin ja mennä bussilla ja se kaikki muu mitä siihen kuuluu. :/ Mut ehkä siihen taas tottuu sit. Ja ainakin lompakko kiittää!

ON: masua turvottaa, oksettaa mut en kyllä oksenna, väsyttää ihan meglaomaanisesti... ei epäilystäkään etteikö tuolla masussa joku asustelisi.

*hauuuuukotus*

öitä!

EM ja rv 6+0 POKS! =)
 
Iiihanan paljon oli tullut juttuja :)

Jouluruokia en ollut oikeastaan ajatellutkaan, ennen kuin nyt täällä mainitsitte. Onko maksalaatikko kokonaan kielletty? Höh, se olisi mun lempparia. Kala- ja juusto varoitukset muistankin edellisen ajoista, muuten en oikein hoksannut mitä pitäisi joulupöydässä varoa :D Glögiäkin olen juonut niin paljon kuin on maistunut.

Kahvia menee ja voih, menisi enemmänkin. Pakko on ollut rajoittaa siihen 2-3 kupilliseen. Onneksi kuppini ovat vaillinaisia aina.

Raskaus-Multitabseja aloin popsimaan. Onkohan siinä tarpeeksi D-vitamiinia? Tietääkö joku sen suosituksista?

Pikku hiljaa siis alkaa uskomaan että raskaana ollaan. Vaikka oireita ei päänvaivaksi asti ole, eikä viikotkaan kovin hurjissa lukemissa ole :) (rv 4+3!) :p Tissit on edelleen arat ja pinkeät. Iltasin masua pikkusen turvottaa, sillein että farkut tekee mieli heittää pois jalasta. Jonkin verran on lisääntynyt erilaiset vihlonnat ja jomotukset kohdun seutuvilla. Pahoinvointia ei vielä.

Tupakastakin oli hieman kiivaan puoleista keskustelua. En tuomitse. Vaikkei se raskaana oleva nainen rööki huulessa tosiaan hymyilyttämäänkään saa. Itse poltan myös. Lopetin plussaukseen. Ihan iisisti ei ole mennyt, kyllä tekee aika ajoin tupakkaa kovastikin mieli. Onneksi poltin ennen tätä hyvin vähän, se ehkä helpottaa. Kovasti vain tsemppiä polttamisen lopettamiseen niille ketkä tsemppiä kaipaavat! Tiedän tasan miltä tuntuu. Mutta minkä voittajafiiliksen tästä itselleen saa :) Ja päivä päivältä on helpompaa.

Nyt nukkumaan. Aamulla vielä 1 aikainen herätys ennen 3 viikon joululomaa :xmas:
 
Heippa taas kaikille!

Huh ku on tullu taas paljon juttua! Onnea uusille ja tervetuloa! :)

jenny kyseli tupakoinnista. Itse olen polttanut 13 vuotiaasta asti eli pian 10 v. Esikoisen odotusaikana vähensin alkuraskaudessa pikkuhiljaa ja lopetin kokonaan rv 12 mennessä.. Tällä kertaa lopetin hetken mielijohteesta ovulaation aikaan kertaheitolla, jotenkin oli sellanen tunne, että tää on nyt sitten se tärppikierto! Ja kyllä kannatti! Alku oli todella vaikea, nyt alkaa jo helpottaa. On kyllä niin voittajafiillis kun en ertaakaan ole sortunut polttamaan. Mäkään en tuomitse, tiedän miten vaikea tupakasta on päästä irti! Kovasti tsemppiä Jenny90lle ja muille lopetusta yrittäville!

Kahvia juon yleensä kaksi kuppia päivässä, joskus kolme mutta se on ihan ehdoton yläraja. Ilman raskautta menisi helposti se 8 kuppia..

Onnea ElinaMaria työpaikan johdosta! :flower:

Noita jouluruokia en kummemmin ole mietiskellyt. En edes erityisemmin ole jouluruuan ystävä, että ei varmaan mitään ongelmaa niiden suhteen. :)

Mitäs muuta.. Täällä maha turpoaa iltaisin ja on jotenkin ahistavan tuntuinen. Päivällä se on ihan normaali. Nyt on tullut ummetus uutena oireena ja se on hirveää se!

Miten teillä muilla mielialat? Täällä on sen osalta ollut viimisen viikon ajan ihan hirveää! Voi tätä raivon ja itkun määrää. Toivottavasti menee nopeasti ohi, miesparka. :D Miten voikaan kaikki asiat ärsyttää näin paljon?

No nyt nukkumaan. Hyvää illanjatkoa neidit! :)
 
Kiitos tsemppauksesta ja tsemppiä myös muille asian kanssa painiville.
emilien tiedän mitä tarkotat, poltin kanssa koko raskauden ajan kun odotin esikoista, ja mulla on niin tajuttoman huono omatunto. Olin 19 ja ajattelin vaan, ettei se ole niin iso paha. Kun esikoinen sai ekan flunssan 3kk ikäsenä ja kävin lääkärillä ja lääkäri sano sen mahdollisesti johtuvan tupakasta, niin purskahdin itkuun. Sitä virhettä ei voi enää korjata, mutten aio toistaa sitä nykyisen raskauden kohdalla.
Itse nimittäin myös tulen vihaiseksi, jos nään jonkun työntävän lastenrattaita tupakka suussa, tai polttavan tupakkaa raskaana. Pata kattilaa soimaa..

Huh huh, mikä väsymys on piinannut tänään.. Päikkäritki tuli nukuttua, mutta esikoisen kanssa toi nukkumaanmeno on menny ihan sirkukseks. Vaikka herättiin 9 aamulla, nukuttiin 1,5 tunnin päikkärit puoli kolmeen asti niin silti suostui menemään sänkyyn vasta vähän ennen puolta yötä. No toivottavasti ohi menevä vaihe.

Jenny ja Papu 7+0
 
Mä ite en ole ikinä tupakkaa polttanu,en ees maistanu :) Mutta yks mun vanha kaveri oikee kehuskelee sillä että voi että ku on kauhee krapula taas ja tupakka hampaissa vaikka sillonki oli puoles välis raskautta ja heti aamullaki vaa kittaa kaljaa ja mullekki sanoo et näin sinunki kannattaa tehä jos joskus lapsia teet :O

Mä sanoin hälle vaa että jos ja kun mulle lapsia suodaan niin mähän en pisaraakaan juo ja se päätös on pitäny ja tulee pitämään loppuelämäni,sai sitä nuoruudessa läträtä ihan liikaakin sen alkoholin kanssa.

Täällä turvottaa paljon ihan ku ois pitemmällä raskaus ja pahoinvointia on ja vilu on aivan hirvee varsinki iltasin.

 
Heissan! :) Tässä muutaman päivän tätä lukeneena päätin uskaltaa liittyä mukavaan seuraanne. Toki taidan olla ihan viimeisiä elokuun odottajia, kun mahdollinen LA olis 27.8, mutta sekin voi muuttua muutamalla päivällä, koska ovulaatio oli TODELLA AIKAISESSA tässä kierrossa. Elikkäs raskausviikkoja tasan 4..VASTA. :ashamed:
Ikää 27, toinen ja VKS Ekasta kierrosta tärppäs imetyksen jälkeen. :) vaikkakin koko vuosi oltu sillä ajatuksella, että saa tulla jos tulee, mutta hyvinpä tuo imetys on ehkäissyt, ehkä näin olikin parempi. :) Ei olisi millään jaksanut kannella tuota "pientä" miestä sylissä ja vielä masussa toista. :|
Tästä se taas lähtee ja toivon, ettei tule samanlaista pahoinvointia mitä oli esikoisen kanssa, oksensin kellon ympäri rv 16 asti, sitten yksi kaunis aamu..ei mitään, oli ihan tyhjä fiilis, että jotain puuttuu. :D Pientä kuvotusta on jo, kuten oli reilu vuosi sitten, plaaaah, ennemmin ottaisin ne ylimääräiset kilot, kuin sitä huonoa oloa ja laihtumista. Edellisessä raskaudessa laihduin reilu 10kg ja "extraa" tuli 7kg ja kaikki paitsi vauva jäi synnärille.

Ihanaa odotusta jokaiselle. :heart:
 
Voi kun joulu on jo niin ihanan lähellä...

Jouluruokailu taitaa kyllä jäädä minimiin koska tämä etominen on ihan omaa luokkaansa. Sairaslomalla olen ollut jo viikon ja yhä vaan jatkuu. Päivät kuluu enimmäkseen sohvan pohjalla. Huh-huh. Juustoja aion kyllä syödä (kotimaisia, koska suomessa se pastorointi on lakisääteistä), mutta kalat ja kinkut taitaa jäädä vähemmälle. Tällä hetkellä tuntuu et mitä suolaisempaa, sen paremmin menee alas.

Housut olen jo vaihtanut isompiin. Maha on mielestäni jo ihan kiitettävän kokoinen, vaikka painoa ei ole tullut lisää.

Tupakoinnista sen verran että en tuomitse, mutta saarnaan kyllä jos työssänikin tupakoivaan odottajaan törmään. Lopettaminen ei ole aina helppoa, mutta apujakin vieroitusoireisiin on, joten kyllä lapsen terveys pitäisi mennä tupakoinnin edelle.

Huomenna olisi ultra :D. Totuus siis paljastuu ja vihdoin tiedän sitten missä mennään ja monenko kera.

Mirkku 76 9+0 (nla) tai 7+0
 
Scarlett89: Meille tuli neuvolasta myös miehelle kyselyä tupakoinnista, alkoholin käytöstä sekä lääkkeistä / huumeista. Musta oli tosi jännä juttu, että lapuissa sanottiin, että yhdellä neuvolakäynnillä äidin tulisi mennä yksin. Ilmeisesti haluavat jutella perheväkivallasta. Tosi turhauttavaa, koska meillä ei todellakaan ole sellaisesta vaaraa. Toki ymmärrän, että tuo on todella tärkeä aihe. Kaikki kun ei ole onnekkaita tuon väkivallan suhteen. :(

Saraella & Jonsu123 :wave:

Mun oli pakko jäähä tänään kotiin lepäileen, ku on niin kamala olo! Oksettaa, mutta en ole onneksi oksentanut. Kaikki ruoka ja juoma ällöttää. Pakko on ollut silti vähän yrittää syyä ja juua.. Yöllä en meinannu saaha nukutuksi ku oli kyljessä sellasta repivää kipua.. Tänään mennään sitte varhaisultraan. Jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin..
 
ElinaMaria: Mullakin työpaikan vaihto edessä vuoden vaihteen aikoihin, tuntuu kyllä hölmöltä olla kertomatta mutta en usko että ottaisivat töihin raskaana olevaa. Kertoilen kyllä sitten aikanani kun on sen aika tuntuu vaan että pakko rako olla kertomatta. Olen nyt provikka palkalla, ilman työterveyttä ja mitään muutakaan etuuksia. Joten kyllä tuntuu luksukselta päästä takaisin vanhaan työpaikkaan missä säännöllinen palkka 2x kuussa, työterveys ja vielä vakituinen työ.


Meinasin varata yksityiseltä ultra ajan , meillä neuvola 3.1 mutta ultra vasta puol välii tammikuuta, ei malta olla sinne asti , samalla saa mielen rauhan että kaikki on ok.

Sain tietää että kaverikin odottaa vauvaa mutta niillä la 2kk aikaisemmin kun meillä, kummallakin esikoinen tulossa niin on ihana säheltää yhdessä :)

Onko muilla samaan aikaan odottavia ystäviä?

rv6+3
 
Heippa!

Täältä yksi odottaja varovaisesti ilmottautuisi mukaan.
Toista lasta nyt odottettaisi LA olisi 5.8 Ensimmäinen neuvola olisi 29.12.

Raskausoireita : Rinnat on kipeät, mahan vihlonta ja turvotusta, mielialojen heittely, kokoaikainen väsymys. Juu ja kamala nälkä koko ajan :D

Kahvin juonnista on ollut puhetta, kahvia juon 3-4 kuppia päivässä yritän sitä vähentää kovasti jostain kumman syystä nyt tekee mieli kamalasti kahvia.
Esikoisen odotusaikana en kahvia juonut kun korkeintaan puoli kuppia päivässä jos sitäkään loppu ajasta lopetin kokonaan
ja olin vuoden verran juomatta.

Tupakoinnista on myös kyselty valitettavasti minäkin kuulun niihin tupakoitsijoihin mutta yritän lopettaa. Heti plussan jälkeen olen tasaisesti vähentänyt ja nyt menee päivässä yksi tupakka.


Shadowy~ 25 ~ HYS ~ toinen

Shadowy rv 7+2
 
Heippa!

Plussasin viikko sitten ja olen ollut ihan orpona kun helistimen keskustelupalstat ovat edelleen kiinni, siellä olen kirjoitellut tähän asti. Nyt löysin tänne :)

Kolmatta odottelen, la olisi 20.08. ja sairaalana Hys. Ikää mulla on nyt 32.

Anile83 mietit imettämistä. Mä olen imettänyt molempia aika pitkään, ekaa puolitoistavuotiaaksi ja tokaa pari kuukautta enemmän. Mulla pysyi menkat poissa niin kauan kun imetin joten kahden imetystä ei tarvinnut harkitakaan. ;) Mutta juuri tuossa vaiheessa mulla alkoi hermo menemään lapsen jatkuvan rinnalla roikkumisen vuoksi, imeminen ehkä tihentyi johonkin ikäkauteen tai vaiheesen liittyvästä syystä vaikka siihen asti se oli ollut ihan luontevaa. Vieroitin molemmat siis myös siitä unitissistä ja kyllä ne tosi nopeasti tottuivat uuteen nukahtamiseen, olen ollut vierellä ja käsi kädessä on ollut riittävä määrä hellyyttä. Kakkonen tonkii kyllä kättä paidan alle jos on turvaton olo... : / Mulla on kyllä kaveri, joka on imettänyt myös kahta lasta yhtäaikaa, vauvaa ja isompaa taaperoa ja ilmeisesti sekin on mennyt ihan hyvin. Itse en olisi ehkä kestänyt kun vauva vaatii niin pitkiä imetyksiä sitä että rinnassa roikkuu vielä toinenkin.. Mutta näitä ehdit vielä miettiä!

Tuntuu ettei ole oireita oikein ollenkaan! Ihanaa ettei tarvitse voida pahoin, mutta toisaalta on ihan kummaa, onko tämä huijausta vaan?

Miten teillä on jo neuvola-aikoja? Mä ajattelin soittaa vasta joululomien jälkeen. Millä viikolla olikaan eka neuvola yleensä? Entä se np-ultra?

Hämmentynyt luigi, 5+0
 
Tervetuloa ja onnea uudet! :)

Turvotusta on kyllä, ja toisinaan on painontunnetta mahassa, mutta eipä sitä näin ollessa huomaa.. Mielialoista taas, ihan tajuton ärsytys joka pikku asiasta! Paitsi nyt se on ehkä ekoihin kahteen viikkoon verrattuna vähän laantunut.. D-vitamiinia olen syönyt sen raskauspilsuissa olevan 10 mikrogrammaa ja vielä lisäksi 7,5 mikrog, koska kun ostin ennen raskautta normi monivitamiinia, kysyin apteekissa että haittaako jos ottaa erikseen vielä D-vitamiinia, ei kuulemma haitannut. Juon kyllä maitoa päivittäin, mutta muuten en paljoa maitotuotteita käytä, niin ei varmasti haittaa tuo pieni lisä.. Pitää vielä neuvolassa kysyä mielipidettä... Nuohan on siis suosituksia, mutta todellisuudessa sitä Dtä tarttis tai sais olla enemmänkin!

Jenni* kysyi, onko muilla kavereita yhtä aikaa raskaana. Mulla on kaksikin, jotka molemmat saa vauvan maaliskuussa! Aika ihanaa :) Ne on tosin niin paljon eellä raskaudessa, ettei paljon heidän kanssaan näin raskausaikana kerkeä asioita puimaan. Toki sitten kesän jälkeen, kun omankin nyytin saa syyliin, voi jo keskustella vauva-ajasta ja muista, esikoiset kun kaikki saadaan.

-pansku- bubu 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on monia kavereita kans jotka saa vauvoja ensvuoden puolella...Ekalla on la huhtikuussa, seuraavalla kesäkuussa ja kahdella seuraavalla heinäkuussa 8) Niin ja me kerittiin tuon Mineankin kanssa tutustumaan kun asutaan melkein naapuritaloissa! On ihan superia kun niin moni tuttu oottaa samaan aikaan.
 
Jokohan sitä uskaltaisi liittyä joukkoon... Alusta asti keskustelua olen kyllä seurannut mielenkiinnolla. Eli tänään käytiin varhaisultrassa ja kyllähän sieltä pieni ihmisen alku löytyi sykkeen kera. Viikkoja nyt siis kasassa 7+1, ensimmäinen neuvola 5.1. Linnu85, 26, SEKS, ensimmäinen
 
oireista: oli ihan pakko taas aamusta tehdä yksi halpisliuskatesti, kun niin vaikea uskoa, että edes on raskaana :) Ei juuri mitään oireita pientä iltapainotteista etomista ja alavatsan painontunnetta lukuunottamatta. Vaan tikut kovasti väittävät sen olevan vihdoin totta ja menkat loistaa poissaolollaan, eli kait se on uskottava ;)

kavereista mun yks läheinen kaveri saa helmikuussa ensimmäisensä, eli ainakin hänen kanssaan pääsee sitten höpöttämään vauva-arjesta. Myös toinen vieläpä lähellä asuva kaveri aloitti yrityksen samaan aikaan, en vaan tiedä onko tärpännyt vielä, ainakaan kk sitten ei. Kiva olisikin, kun la olis samoihin aikoihin :)

jouluruuista vaikka en maksalaatikkoa jouluruuaksi mielläkään, niin miksi ei saa syödä? höh, tekisi kamalasti mieli maksalaatikkoa... raudanpuutetta kenties?
 
Heippa kaikille uusille:wave: ja erittäin paljon onnea plussauksista:flower:

Täällä odotetaan malttamattomina puolentoista tunnin päästä olevaa varhaisultraa:popcorn:..piru vie, et voi jännittää! Oma olo on ollut ny todella huono..päivän aikana tulee oksennettua ainakin kerran ja koko aika on tunne, että kohta lentää. Mikään ei oikeen meinaa auttaa. No, mut tänään en ole vielä oksentanu ja sehän tietysti pelottaa..onkohan kaikki hyvin..vitsi, että tämä naisena oleminen on näinkin hankalaa..koskaan ei oo hyvä :)

Jännityksestä sekaisin oleva Annubella ja onni-ilona 7+3-8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81 ja Jenny90
Luigi kiva, että joku muukin synnyttää Hyvinkäällä:) Oli jo vähän orpo olo!

Pansku muista että D-vitamiini kuuluu rasvaliukoisiin vitamiineihin, ja liikaa syötynä se kertyy kuonaksi elimistöön:)

Jouluruoista mä meinaan kyllä syödä aivan kaikkea. Kaloja vähän vähemmän kuin nomaalisti mutta kaikkea muuta ihan normaalisti:) Ruokahalu on ollut tipotiessään ja täällä on menty eteenpäin lähinnä mehulla ja jäätelöllä, joten olis kiva jos saisin syötyä välillä vähän ruokaakin!! Maksalaatikko ei kuulu meidän joulupöytään, mutta jos kuuluisi niin sitäkin söisin maistiaisen verran.

Mulla ei oo oikein ketään odottavaa kaveria, saa nähä jos ilmaantuu joku:) Eräs tälläkin palstalla kirjoitteleva lukioaikenen tuttu tietysti on, mutta asutaan eri kaupungeissa nykyään valitettavasti:)

Tulis nyt Ellokselta postista ne viimiset lahjat esikoiselle niin saisin kaikki lahjat pakattua alta pois. Olemme ostaneet molempina jouluina appivanhemmille sekä minun vanhemmilleni joululahjaksi kuvakirjan esikoisen kuluneesta vuodesta, ne sapuivat eilen postista, mutta appivanhempani kehtasivat lähettää tekstiviestillä meille toivomuksen hopeoidusta kastikekauhasta. Mies ei ollut milläänsäkään, mutta meillä kyllä koskaan ei ole vanhemmat toivoneet lapsilta mitään lahjaa, varsinkaan mitään arvokasta.
Anteeksi valitus, joku ei välttämättä edes ymmärrä mitä valitan:D

Jenny ja Papu 7+1
 
oireista: oli ihan pakko taas aamusta tehdä yksi halpisliuskatesti, kun niin vaikea uskoa, että edes on raskaana :) Ei juuri mitään oireita pientä iltapainotteista etomista ja alavatsan painontunnetta lukuunottamatta. Vaan tikut kovasti väittävät sen olevan vihdoin totta ja menkat loistaa poissaolollaan, eli kait se on uskottava ;)

kavereista mun yks läheinen kaveri saa helmikuussa ensimmäisensä, eli ainakin hänen kanssaan pääsee sitten höpöttämään vauva-arjesta. Myös toinen vieläpä lähellä asuva kaveri aloitti yrityksen samaan aikaan, en vaan tiedä onko tärpännyt vielä, ainakaan kk sitten ei. Kiva olisikin, kun la olis samoihin aikoihin :)

jouluruuista vaikka en maksalaatikkoa jouluruuaksi mielläkään, niin miksi ei saa syödä? höh, tekisi kamalasti mieli maksalaatikkoa... raudanpuutetta kenties?
Maksaa ei saisi syödä raskausaikana paitsi ihan sen muutaman maksamakkaraviipaleen verran viikossa. Maksa on se elin mikä suodattaa kaiken myrkyn ja kuonan elimistössä niin se tuppaa keräytymään sinne maksaan, siksi sitä ei saisi kovasti käyttää:)
 
Heissan "pitkästä aikaa"!

Ootte kirjoitelleet ihan tosi paljon tekstiä, täytyy joku päivä ottaa urakakseen lukea kaikki läpi! Mä vetäisen tähän nyt hyvin omanapaiset tekstit tällä kertaa.

Tosiaan viikonloppuna oli meidän häät! Ihana päivä oli kaikkinensa ja varmaan sen verran oli jännitystä ja kaikkea ekstraa ilmassa ettei raskausöllötyksetkään juuri vaivanneet! Luojan kiitos! :heart:

Ja sitten toiseksi, me tultiin juuri neuvolasta jossa käytiin eka ultrassa. Lääkärin mittaamana vauva oli 8+1 kokoinen, eli ainakaan sen mukaan neuvolan virallista laskettua aikaa 27.7.2012 ei muuteta. Yllättävää että oli jo noinkin iso! Mutta tosiaan mielelläni mä täällä elokuisissa jatkaisin kun molemmat edellisetkin tytöt ovat syntyneet 8-5 päivää lasketun ajan yli. Mut jos sopii niin ei muuteta vielä tonne etusivulle mun laskettua aikaa (3.8), vaan tarvittaessa vasta sitten np-ultran jälkeen. Ultrassa näkyi aika iso ruskuaispussukka, ja mies kuuntelikin ihmeissään kun lääkäri puhui kahdesta pallerosta... No, eiköhän siellä vaan yksi vauveli ole... vois tulla muuten aika hässäkkää jos olis 1v2kk ja sitten kaksosvauvat! :O :whistle:

Oma olo on tahänastisista raskauksista helpoin. Etovaa oloa kyllä löytyy, mutta aikaisemmat ovat olleet paljon pahempia!

Ansukka 7+4 (8+4 nla)
 
maksaa ei saa syödä sen runsaan A-vitamiini määrän takia.

Annubella tsemppiä ultraan! Kuulumisia odotellessa.. :)

Mä kävin tänään lääkärillä hakemasssa jatkoa sairaslomaan, sainkin tämän viikon. Lääkäri yritti ultralla katsella, mutta eihän sillä vanhalla rotiskolla näkynyt kuin musta "kupla". On joku aatamin aikainen kone. Nyt 6+4. No ei esikoisestakaan näkynyt kun tasan samana päivänä käytiin, ja tästä on miltein 8v aikaa. Nyt sitten mietinnässä odottaako pari viikkoa jolloin voisivat neuvolassa ultrata uudestaan (sillä samalla rotiskolla) vai pitäiskö varata ensi viikolle aika yksityiselle... Se vaan on aika arvokas reissu :(

No tänään jo kahdet päikkärit takana ja aamulla oli ehkä pientä kuvotusta. Tosin se voi olla toiveajattelua.

Santtu, joka ei osaa päättää huolestua vai ei ja 6+4
 
Heipsan :)

Mulla päivät menee niin hirveen kuvotuksen ja väsymyksen vallassa, että ei tänne juuri jaksa tulla... mutta mukana edelleen siis ollaan.

Neuvola mulla on tammikuun alussa, soittelin sinne siis joskus pari vkoa sit. --> itse halusin vasta tammikuulle, mikäs kiire tässä on. AR-ultraa mäkin mietin, lähinnä se etten oikein tiedä mihin saisi muksut survottua siksi aikaa, jos mentäisiin miehen kanssa sinne. Yksin ei oikein innosta, kävin kuopusta silloin katselemassa siellä yksin ja oli jotenkin tosi hönö olo kun kaikki on siellä miestensä kanssa... mut ehtiihän tässä vielä.

Jouluruuista: graavattu ja muu raaka kala kaiketi on listerian takia edelleen kielletty. Samoin ulkomaiset home-ja tuorejuustot, ellei ole johonkin pastöroituun maitoon tehty. Maksalaatikkoa meinaan pari lusikallista ottaa. Se on mun suurta herkkua ja jos en ota, muut pöydässäolijat tietää sillä sekunnilla mistä on kysymys.

Tuo tupakointi, mua itteäni tyrmistytti se, kun jossain ohjelmassa näytettiin miten sikiölle käy joka kerran kuin äiti vetää keuhkot täyteen sitä röökiä: sikiö näytti olevan kuin hengenhädässä, vailla happea ja jotenkin kouristeli, tietysti kai siksi kun häkä (?) korvasi hapen veressä mikä kulkeutuu sinne vauvalle... se jotenkin pysäytti. Sen jälkeen olen vain päivitellyt juuri noita nla-henkilökunnan kommentteja et koita edes vähentää tms.. Itse en polta ja en voi ymmärtää miksi joku savustaa vauvansa sillä tavalla, kun en ole polttanut en sitä röökin tuskaakaan siis tajua. Sama juttu viinasten kanssa, ei mitään alkoholipitoista raskaanaollessa, ehtii sitä saunakaljat ja muut juomaan myöhemminkin jos niikseen on. Kahvia en niin järjettömänä myrkkynä osaa pitää, mutta kyllä sekin nykyään jää pariin kupilliseen. Tosin johtuu ihan siitä ettei maistu yhtään.

Jep, tuli aika tylyä tekstiä nyt mutta... tuo on vain mielipiteeni ja se ohjelma tosiaan pysäytti.
Nyt ruoanlaittoon, illalla onkin sitten taas muuta hulinaa :)

runttis ja 6+vkot noin. Huomenna kai 7+0? :D
 
Heips kaikille :)

Täälläkin vähän sama tilanne, kuvotus ja väsymys koko ajan päällä niin ei ole tännekään jaksanut kirjoitella. En ees oikein tiiä mihin sitä kirjoittelis, tänne, kerhon puolelle vai fb:hen. No nyt tänne :)

On kyllä tän olo kanssa ollu vähän kurja pojan kanssa päivisin touhuilla, ei meinaa energia riittää ja mielellään vaan käpertyis sohvan pohjalle viltin alle..mut ei auta. Poika ei anna hetken rauhaa, koko ajan pitäis tehä ja touhuta. Jos satun koneelle istahtamaan niin sitten alkaa sellanen huutokonsertti ettei voi yhtään olla..

Mielialakin on heitellyt laidasta laitaan, välillä on tosi masis olo ja välillä on niin onnellinen. Nyt on ruvennu raha-asiatkin (hyvä tässä vaihessa..) painamaan, miten sitä kahden kanssa sitten pärjää?? Pärjäähän sitä varmasti, mutta aika sitkutellen. Tällä hetkellä menee aika heikosti kun oon kotona eikä mieskään hirveesti tienaa..asuntolainat ja autolainat vielä hartioilla niin ei paljon naurata. Töihin voisi mennä, mutta en millään raaskisi poikaa vielä päiväkotiin laittaa varsinkin nyt jos kuitenkin jään kesän jälkeen kotiin.. mut kai se on pakko tai kohta tässä taloudessa on konkurssi :( Kyllähän tuo töihin meno vähän jännittääkin kun en ole ollut pariin vuoteen missään.. mitään vakipaikkaa ei ole joten täytyis etsiä jostain joku sijaisuus tms. Tähän asti ollaan vaan sitkuteltu jotenkin ja mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Onko muilla ollut samanlaisia huolia?

Oireista sen verran vielä, että vaikka mikään ruoka tai juoma ei maistu niin silti syön koko ajan.. Kahvia join ennen pari kuppia päivässä niin nyt en voi sietää edes sen hajua :| Turvotus on iltasin aikamoista, vois luulla et olis jos puolessa välissä raskautta :D JOku kyseli paineen tunnusta alavatsalla, alussa sitä oli, mut ei ole enää muuta kun turvotus.

En ymmärrä minäkään raskaus aikana tupakanpolttoa tai juomista.. en sitten yhtään. Mutta jokaisen oma valinta! En ole koskaan polttanu, mutta ennen esikoista tuli käytyä aika ahkeraan yöelämässä.. se loppu sitten eikä yhtään tee enää ees mieli lähteä. Muutaman kerran kesän aikana kävin eikä se vaan enää ole samanlaista.. kun "nuorena" :D

Vointeja kaikille! :)
 
Neuvolasta vielä: Miksiköhän neuvola lapussa kysytään tupakan poltosta ja alkohlin käytöstä ennen raskautta? Miten se muka vaikuttaa mihinkään? Äryttää myös että kysytään kuinka monta alkoholi annosta käytti ennen raskautta viikossa, koska itselläni se ainakin vaihteli ihan viikosta, eli olisi ehkä järkevämpää kysyä kuinka monta kertaa käytti alkoholia kuukaudessa tj.. No toisaalta moni asia on ärsyttänyt viime aikoina :D Pelottaa, että muutun hirveäksi valittavaksi akaksi, joka on myrtsinä vaan koko ajan. Miehelle olen kiukutellut jo monet kerrat vaikka mitään väärää hän ei ole periaatteessa tehnytkään. Toivotaan, että tää hormooni hirviö tästä vielä tasottuu pikku hiljaa :)

Kiva kuulla kaikkien ar-ultrista ja melkein kaikillahan ne on vissiin mennyt ihan hyvin :) Huomasin, että muutama oli käyntyt jo 6+6 ar-ultrassa. Itsellänikin on torstaina aika ja silloin on just toi 6+6. Vähän jänskättää että kuuluuko silloin vielä sydän äänet kun hoitaja puhelimessa sanoi, että se on siinä ja siinä noilla viikoilla. Seuraavan viikon ajat ei kuitenkaan käyneet ja onhan se ihan kiva päästä ennen joulua sinne :)

Scarlett 6+4
 
Kiitokset vastauksista ton maksan suhteen, eli toisinsanoen, enköhän uskaltaudu myös sen pienen määrän/vko syömään jos mieli tekee, koska en sitten toisaalta maksamakkaraa syö lainkaan :) Hassua miten paljon opettelemista tässä, vaikka kaikki on niin alussa vielä...

Ai niin, tietoihin voi päivittää ikä 28 ja kätilöpisto

Raha-asioita on täällä kans tullut mietittyä, mulla on meidän perheessä isommat tulot ja toki ne sitten laskee merkittävästi nyt vauvan tultua. Asunto- ja autolainakin löytyy. Mutta eiköhän pärjätä, onneksi olen alalla, jossa voi tehdä sunnuntaisin töitä ja sehän oli äippälomalla sallittua? Sunnuntaisin pitkä päivä ja johan talous kohenee.

Tänään soitin jo neuvolaankin ja 30.12 on jo aika. Tosin oikeasti luulen pitkästä kierrosta johtuen itse lasketun lasketun ajan pitävän paikkaansa. Tai tiedä siten, kun kierto ei ehtinyt tasaantua vielä pillereiden jäljiltä kunnolla. Vaan kunhan joskus sinne ultraan sitten pääsen, tarkentuu tämäkin onneksi. Oliskin kiva ylläri olla jo pidemmällä, malttamaton kun olen ;)
 

Yhteistyössä