Elokuun Epelit 2015 *Joulukuussa*




Meitä on jo 15 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika

1.8
Tootsie Roll/26/ensimmäinen/Tays

2.8
Sohvi/37/neljäs/KOS

3.8
AlinaMW/35/neljäs/Tyks

4.8
Audrey/26/ensimmäinen/EKKS

5.8
Hunajapuu/27/toinen/OYS
AnjaEm/kolmas

7.8
Läiti/31/toinen/LS

8.8
blue-bell/22/ensimmäinen/KOS/ei haluta tietää
mimi80/34/toinen/KYS

9.8
Dark76/38/toinen /TYKS
saraheinä/30/neljäs/OYS

10.8
sarafi/28/neljäs/KOS
Laapotti/19/ensimmäinen/K-SKS

11.8
FantaViona/27/ensimmäinen/TAYS

12.8
InkeriIisakki/27/kolmas/VKS


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa,

Löytyykö muita joiden laskettu aika on elokuussa 2015? Perustin nyt joulukuun ketjun kun marraskuuta on vain 2 päivää jäljellä. Toivottavasti löytyy juttuseuraa :) Itse odotan siis nyt toista lastani, ennestään on alkionsiirrolla aikaansaatu poika, joka täyttää kohta 2 v. Plussasin eilen, 20.11 tehtiin pakastealkionsiirto luonnolliseen kiertoon. Testipäivä olisi ollut vasta 3.12 mutten malttanut odottaa :D toki pelkään kauheasti että menee kesken, mutta aion nyt kumminkin iloita raskaudesta niin kauan kun sitä kestää!

Rödluvan ja Gaga 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Rödluvan, onnea plussasta! :) Toivotaan, että pysyy matkassa mukana.

Ite plussasin viime perjantaina, ja digi näytti 1-2. Tänään sitten näytti 2-3, ja sen vuoksi uskaltauduin nyt tännekin kirjottelemaan, sillä ehkä nyt voi jo varovasti iloita! :) Ekan ultrankin varasin jo kolmen viikon päähän yksityiselle, sitten ainakin tietää. Raskausoireita ei kyllä pahemmin ole, mitä nyt palelee järkyttävästi ja ihan vähän paha olo välillä. Mutta ei kai siitä pidä huolestua? Laskettu aika mulla 1.8. :)

Tootsie Roll/26/Ensimmäinen/Tays

Toosie Roll & ? 5+0 (Pitäisikö jo miettiä lempinimeä? :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Moikka ja onnea plussista Rödluvan ja Tootsie Roll!

Liityn varovaisesti joukkoon mukaan. Torstaina testasin hailakan haamun ja tänään testi näytti jo vahvempaa plussaa. Ensimmäistä lasta kovasti toivotaan ja laskettu aika olisi 4.8.
Hieman pelonsekaisin tuntein elellään, sillä meille piti alun perin tulla helmivauva, mutta heinäkuun lopulla np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, pienen kehitys oli lakannut rv 9+1. Nyt toivotaan enemmän kuin mitään muuta, että tämä raskaus päättyy onnellisesti synnärille ja saadaan sieltä oma nyytti kotiin vietäväksi.

Miut saa lisätä listoille tiedoilla LA 4.8./Audrey/26/ensimmäinen/EKKS

Audrey rv 4+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tervetuloa Tootsie Roll ja Audrey, ja onnea plussauksesta! Toivotaan että meillä kaikilla pysyy pienet matkassa mukana elokuulle asti :) Pahoittelut Audrey aiemmasta km:sta :hug:

Tootsie, lempinimi ei ole mitenkään välttämätön, mulla vaan on ollut tapana nimetä jokainen siirretty alkio :whistle: Ja juu, tässä touhussa paha olo on hyvä merkki!

Rödluvan ja Gaga rv 4+0 *POKS POKS*, ensimmäinen viikkopoksunta!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin tungen mukaan! Eilen sain haalean plussan ja tänään hieman tummemman. Ei tämä ehkä kestä, olen skeptinen, mutta iloitaan niin kauan kuin voi. :)

En saa pädillä kirjoittaessa punaiseksi, mutta LA 11.8./FantaViona/27/ensimmäinen/TAYS. Eli toooooosi alussa mennään 3+4 vasta viikot.
 
Tää voi hypätä mukaan myös.

Elokuussa 1IVF tuoresiirrosta jo plussa, mutta muuttui kohdun ulkoiseksi.Nyt toisesta PASsista ,jossa siirrettiin 2kpl:tta 5päiväsiä alkioita, saatiin taas plussa.

Viikon päästä maanantaina eka ultra ja maanantaina varailen myös julkiselle aikaa ultraan.Me kun saadaan se tuon kohdun ulkoisen takia.

Sais päivittää: LA 7.8/Läiti/31/Toinen/LS

Läiti 4+1
 
Viimeksi muokattu:
FantaViona ja Läiti, tervetuloa ja onnea!

Läiti, en tiennytkään että alkionsiirrostakin voi tulla kohdunulkoinen! Toivotaan että tällä kertaa on onni matkassa. Itse ilmoittelen gynen polille maanantaina plussasta - jos se yhä on plussa - ja katsotaan sitten milloin pääsen varhaisultraan. Viikkoja saisi mun puolesta olla vaikka 7+0 jotta syke varmasti näkyy jos on näkyäkseen.
 
Viimeksi muokattu:
RödluvanJoo kyllä se vaan on mahdollista.Tyyppi lymyili oikeassa munanjohtimessa.Tällä kertaa jotenkin olo on jo varmempi kaiken suhteen. Clearblue näytti jo pp7 selkeet viivat, pp8 tein vielä päivällä parin tunnin pidätyksellä digin joka oli raskaana 1-2viikkoa. Meillä tosiaan ultrataan ajoissa klinikalla missä ollaan hoidoissa , koska halutaan nähdä että kaveri/kaverit on oikeassa paikassa.
Me toivotaan että keretään ennen joulua sitten varhaisultraan, voi isovanhemmille laittaa sitten korttiin ilmoituksen tulevista lapsen lapsista :)

Enempää en aio testejä tehdä, mutta verikokeissa käyn vielä ensviikolla ottamassa arvot:)

Edellinen lapsi syntyi kohta kymmenen vuotta sitten , oli siis talven lapsi...jotenkin pelottaa jos tulee tosi kuuma kesä...inhottaa muutenkin liiallinen kuumuus, mitä se sit on kun on vielä raskaana :)
 
Hei liityn mukaan varovasti.
eilen tein ekan testin huvikseen kun odotin keskenmenon jälkeisiä menkkojen alkavan yllätys suuri se oli positiivinen ja tänään varmistin vielä viiva vahvistunut huomattavasti :D Meillä heinäkuun vauvva olit tuulimuna, se todettiin alkuraskauden ultrassa :ashamed: .. että kahtoo ny miten käy :)

LA 10.8/32/seitsemäs/KYS

HooKoo & tirri 3+5
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Läiti, itsekin jo kauhulla odotan kesän helteitä, viime raskaudessa kuljin pakkasella ennen synnytystä takki auki ja ilman pipoa ja hanskoja kun oli vaan niin kuuma koko ajan, tällä kertaa varmaan läkähdyn ihan tosissaan... vaan eipä sillä, tottakai oon iloinen jos sinne asti päästään!

HooKoo, tervetuloa! Oletkin jo oikea konkari tässä touhussa ;)
 
Audrey, onnea plussasta! Toivotaan, että pysyy matkassa, miten se sanotaankaan Kaksplussan tavoin, tarrasukkia vauvalle! ;)

FantaFiona, Meillä on näköjään lähes sama tilanne; ikä, eka laps, tays ja laskettu aikakin melkein. :) Kiva juttu!

Rödluvan, ei mua siis pahoinvointi huoleta, vaan se, ettei sitä oikeastaan ole. Kuten ei muitakaan raskausoireita, palelua lukuunottamatta (tosin palelen muutenkin).

Läiti, toivottavasti tässä raskaudessa menis kaikki hyvin! Iltatähtikö hän ois? :)

HooKoo-82, onnittelut! Kiva kun on konkarikin mukana, on ainakin rutkasti kokemuksen tuomaa tietoa. :)

Inhottavaa, kun tänään on vatsaan sattunut toispuoleisesti. Joudun syömään nivelsärkyihin (mulla vaikea HMS, epäillään EDS) Panacodia (ennen kun plussasin, meni Tramalia), niin huolettaa tietysti, mitä nuo lääkkeet vauvalle tekee, ja ettei vaan kivut johtuis noista.. Mutta toisaalta Panacodin ei kyllä pitäis aiheuttaa mitään. Mietityttää silti, etten vaan aiheuta kehityshäiriöitä tai jopa keskenmenoa lääkkeiden syönnillä. :/

Tootsie Roll & Takku 5+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HooKoo-82
vai että konkari :D noh joo onhan noita lapsia kertynyt pojat: 07/02, 06/05, 03/08, tytöt: 08/03, 07/12, 09/13 ovat edelliset syntyneet :)

No paha olo on hetkittäin, ei niin paljoo vielä, mutta mikä nyt eniten nostattaa päätään niin mielialan vaihtelut oon niin kiukkunen kuin vaan voin olla :whistle: ja toi nännikipu on kyllä kans aika inha.. pääkipu mulla joka raskaudessa ollu että tjaa alkuraskauden huonoja puolia.. otin kokeiluun mangneseumin 375mg jos se helpottas päänsärkyä.

Mä en oo muistanu onnitella muita raskaudesta.. Onnea kaikille raskausdesta :heart: :flower:

HooKoo & tirri 3+6
 
sohvi35
Moikka
Voisin liittyä tänne, heinäkuisissa oon kirjoitellut mutta LA todennäköisesti kuitenkin elokuun puolella.
Varhaisultra varattu 19.12. ja eka neuvola 28.12. Oloja ei kummemmin ole, näppyjä naamassa ja paineen tunnetta vatsassa.

Sohvi ikä 37, neljättä odotellaan, LA 2.8.2015, KOS

Sohvi 5+0
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kiitos hennanennu :) :heart: sullakii viikkoja jo mukavasti :)
Tää vähä tuli puskista tää raskaus kun just olin saannu tuulimuna diagnoosin ja tein siitä pari viikkoo lääkärin pyynnöstä testin ja se sano ei raskaana ja sitte tein ed.raskaudesta jäänneitä ovistestejä ja sain oviksen kiinni mutta sekstailut oli miten oli.. ja sillo perjantaina tein huvikseen testin ku menkat piti alkaa.. tadaa se oli plussa.. ja mie oon ihan hämilläni että näin se taas vaa napsahti niin ja meillä on 13.1. lapsettomuus poli käynti kysillä, että me katotaan mennäänkö sinne vai perutaanko se.. että neukkuun kai soiteltava jossai vaiheessa tai suoraan tonne polille ja kysyy mittee tehhään :D Todella toivottu laps on meille.. vaa vaikeeta tää on kun noita keskenmenoja on ollu monta, että ilota en osaa vielä :ashamed: jos kriittisen viikkojen yli päästään nii sitte oon kun maanni myynnyttä :heart: Mutta ny pittää vaa katella ja olla vaan..
 
Kiitos hennanennu! :)

Tervetuloa uusille plussanneille!

Vähän on kyllä vielä epäuskoinen fiilis. Väsyttää ja paleltaa sekä mahaa nippailee. Nukuin eilen parin tunnin päikkärit ja yöllä 12h unet. Tänään tuli taas vedeltyä päikkärit ja nyt tuntuu siltä, että pakko siirtyä kohta nukkumaan eikä kello oo tulossa vasta kuin 21. :D Mitenköhän sitä selviää huomisesta työpäivästä.
Huomenna saan toivottavasti uudet työvuorolistat, joten tiistaina pääsee varailemaan ekaa neuvolaa.

Audrey rv 4+5
 
Tootsie Roll"Iltatähti" joo:) Uusioperhe kuvio ja tämä siis todennäkösesti ensimmäinen ja viimeinen yhteinen lapsi.Entuudestaan myös miehellä kaksi lasta,jotka tosin ovat jo täysi-ikäisiä :) Mutta paljon meidän elämässä mukana :)

Täällä on tuota palelua myös liikkeellä ihan älyttömästä ja vihlontaa sekä pientä korvennusta!

Läiti 4+2
 
Tootsie Roll, sorry ymmärsin väärin! Joo olis ihanaa jos olis jotain selviä oireita kuten pahoinvointia (tai noh, ihanaa ja ihanaa :snotty:) että tietäis et joku siellä kohdussa pistää tuulemaan.

Sohvi, tervetuloa mukaan!

HooKoo, itse en ole keskenmenoa (vielä) kokenut mutta kamala pelko kyllä on, niin kuin varmaan monella muullakin! Odotan kuin kuuta nousevaa että pääsis sinne varhaisultraan ja näkis pienen sydämen sykkeen... Toki senkin jälkeen voi tapahtua mitä vaan mutta silloin riski on jo paljon pienempi. On varmasti ihan kamalaa kun on ollut monta km:aa... onneksi sullakin on kuitenkin jo monta kertaa myös mennyt onnellisesti loppuun asti :)

Muakin on tänään kauheasti paleltanut niin kuin monia muitakin, mutta muutenkin tapaan palella ja se on niin epämääräinen "oire" etten sille kyllä laita mitään painoa. Tänään on kans ollut vihlovia alavatsakipuja. Toki ne voi hyvin olla kohdun kasvukipuja yms mutta tietty oon ihan hermona että enteileekö ne vuodon alkua... aika kuluu niin hitaasti! Vasta 4 vrk plussasta.

Rödluvan ja Gaga 4+1
 
Tootsie roll, osuupa hyvin samaan aikaan ja samaan sairaalaan, että ehkä synnärillä nähdään! :)

Hieman epäuskoinen olo itsellä. Oli pakko käydä hakemassa Clearblue-testi ja tehdä vielä tänään sellainenkin. Eli tässä dpo 10, dpo 11 ja tämänpäiväinen Clearblue. Hurraa! IMG 5450

Vielä ei ole mitään oloja, mutta kai se tästä ehtii vielä hyvin muuttuakin, kun olen vielä niin alussa. Yksittäisiä mahanippailuja kyllä tuntuu.

Kävin tänään "jäähyväissushilla", heh. Mä oon suuri lohisushien ystävä ja ajattelin, että jos tänään vielä käyn ja sitten jätän kalasushit siihen seuraavaan öö noin 36 viikkoon. :)

Oletteko ladanneet jotain raskaussovelluksia jo puhelimeen? Mä ehdin jo muutaman ladata, vaikuttavat ihan hauskoilta!
 
sohvi35
Huomenta :)

Kovia vihlovia oloja vatsan seudulla joka heijastuu jalkoihin ja selkään. Ja närästys, voi jehna että on inhottava polttava tunne kurkussa koko ajan :x Ja ruoka ei maistu samalla tavalla enää kuin ennen, saatan illalla huomata että vain aamupala syöty.. Saas nähä tuleeko etovaa oloa tähän raskauteen kuten viime raskauteen. Toivottavasti ei.

sohvi 5+1
 
1. olen uusi foorumilla, eli jos unelmani ovat totta -ensimmäistä odotan. ja ensimmäinen raskaus. ja ensimmäinen seksikerta ilman ehkäisyä.
2. en ole käynyt lääkärissä vielä, mutta 2 positiivista raskaustestiä tehty... tai yksi ns. "haamu"?? eli tosi hailakka viiva tuli toissapäivänä ja tänään jo ihan reippaasti näkyvissä. vai mitä mieltä olette: testit. nettilaskurien mukaan pitäisi olla meneillään 5 raskausviikko ja laskettu aika 8.8. koska edelliset menkat alkoivat 1.11. ja toisia ei ole nyt kuulunut (on siis yleensä alle 30 päivää kierto). mutta päivitän kun saadaan lääkärin lausunto!

huiii niin jännittävää! toivon niin paljon, että tää olisi totta ja pysyisi totena!

AINIIN ELI: blue-bell/22/ensimmäinen/KOS/ei haluta tietää
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan

Yhteistyössä