Elokuun Epelit 2015 *Joulukuussa*

Uskaltaiskohan kurkistella jo tänne pikkuhiljaa :) Viime tiistaista 3+2 lähtien tullut testiin plussaa ja kyllä se näyttää vahvistuvan :heart: tänään olis 4+1.

Neljäs ihana lapsukainen meille tulossa, edelliset on syntyneet tyttö 2/11, poika 10/12 ja tyttö 3/14 eli on vasta 8,5kk. Jännittää kun kaikki on vielä aika pieniä, ihan tarkoituksella kuitenkin vauva sai alkunsa ja ekasta yrityskerrasta :)

Keskenmenoja ei ole takana yhtään mutta tuntuu että nyt taas sekin pelottaa enemmän kuin aikaisemmin, varmaan tieto lisää tuskaa :D Kun täytyy lueskella kaikkea... Ja sisko sai keväällä keskenmenon, varhaisultrassa kaikki ok mutta np-ultrassa todettiin että oli mennyt kesken rv 9. Ei yhtään helpota :( Paljon tsemppiä teille joilla niitä keskenmenoja on takana, varmasti huolestuttaa vielä enemmän!

Niin ja paljon onnea muillekin elokuisille =)

La 9.8./saraheinä/30v/neljäs/oys olis mun rivi :)

saraheinä 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tervetuloa uusille:flower:

Täällä huomenna edessä verikoe ja tulokset saa soittaa keskiviikko aamuna neuvolasta.
En aiemmin ole asuinpaikkamma neuvolassa asioinut, mutta tämä meidän uusi neuvolan täti kuulosti ihan mukavalta eikä kyseenalaistanut koetta tai ultraa tai mitään muutakaan :) Jäi kiva tunne.

Elikkä tulimme yhteistuumin siihen tulokseen että menemme ultraan kuitenkin vasta 15.12, eli kahdenviikon päästä.Tuolloin viikkoja on kasassa siis 6+3 ja sykkeiden oletetaan myös kuuluvan. Pitkät 2vkoa :) Tosin on niin paljon jos jonkin moista, että ei huomaakkaan kun ultra on jo ovella :)

Itse neuvolan ekaa aikaa ei vielä varattu, se tehdään vasta ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin :)
 
mullahan viimeset tiputtelu vuodot oli 1.11. ja sillo oli se ultraki tuulimunahan se oli.. mutta mä oon laskennu hedelmöityksestä joten siitä on tänään 4+0.. Mä varmaa soittelen vasta neukkuun kun oon ensin käyny varhaisultrassa yksityisellä rv6+ meinasin sinne päästä kurkkaamaan, jos vaan kaikki menee hyvin eikä tuu pelättyä vuotoo.

Mutta terve uudet odottajatat :heart: :flower:

HooKoo & tirri 4+0
 
ahaa siis ennen neuvolakäyntiäkin meinaatte käydä ultrassa? sain sydämelliseltä neuvolantädiltä varmistuksen, että jos niissä testeissä jotain näkyy niin kaiketi olen raskaana! ihan huisii! ehdottaisitteko kuitenkin vielä lisätestien tekemistä? ne hiukan haaleat testit mietityttää kuitenkin... pitäiskö verikokeessa testata?

neuvola-ajan se täti meille varasi joulukuun loppuun :)) (miten ihmeessä voin pitää salaisuuden jouluna perheeltäni?!?

JA HUIPPUPALJON onnea muille upouusille odottajille!
 
siis ultra ei ole pakollinen, käy kuka käy.. Mä käyn aina mulla noita keskenmenoja aika monta niin se ultra on sellanen itelle "helpotus" jos tyyppi kasvaa oikeessa paikassa tai on ees mukana :) Mulla kun jokainen raskaus on riskiraskaus, raskausmyrkytyksen takii.. niin sitte muutenkii oon tarkemmassa seurannassa.
Jos sä haluut vielä testata suosittelen lämpösesti sitä digitaallista viikkonäyttöö, mä tein sen myös eilen :D
 
blue-bell, Dark76, saraheinä ja sarafi, tervetuloa!! Sarafi, mikä on synnytyssairaalasi, päivittäisin senkin vielä etusivulle? Dark76, et kertonut ikääsi mutta oletan että 38?

Blue-bell, hienostihan sulla oli viiva vahvistunut! Jos haluaa vielä varmistella niin se clearbluen viikkonäytöllinen digi on mukava.

Läiti, mullakin on huomenna hCG-testi! Sain nyt myös ultra-ajan, se on 19.12, silloin 6+6 eli pitäis ehdottomasti syke jo näkyä. Vitsi, en jaksaisi odottaa niin pitkään :) Jännittää kyllä ihan tajuttomasti se huominenkin, entäs jos arvo onkin tosi matala? Iik...

Oireista, onko kellään muulla lihassärkyä?? Mulla on ihan sellanen olo kuin olis ollu lenkillä tms vaikken oo ollut, reisilihaksia särkee. Lisäksi alavatsaa vihloo ja on jonkunlaista paineentunnetta, sen muistan kyllä esikoisesta. Pahoinvointia ei oo, mutta se alkoi esikoisestakin vasta rv 6+.

Rödluvan ja Gaga 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Saraheinälle vilkutukset, kiva että sinäkin oot täällä samasta vauvakuume-ryhmästä! :) Ja muillekin uusille tervetuloa! Ihanaa, että meitä on jo näin paljon.

Tän päivän fiiliksiä: olotila vaihdellut upeaa - neutraali - skeptinen - noooou mitä mä oon tehnyt - ai kun ihanaa vauva vauva vauva. Lisäksi oon selkäongelmainen, tänään kävin taas fyssarilla, jos saatais tää selkä kuntoon nyt eikä kohta kun on maha vääristämässä lantion asentoa.

Mietityttää kuten blue-bellia, että kuinka maltan pitää salaisuuden! :D Ajattelin kolmelle ystävälle kertoa jo nyt tällä viikolla, tietävät siis yrityksestä. Onpahan lohduttajia, jos jotain käy. Kovasti mietitään, että kerrotaanko vanhemmille tästä jouluna (varhaisultran jälkeen) vai vasta rv12 niskapoimu-ultran jälkeen. Varmaan päädytään jälkimmäiseen. Oon miettinyt korttia, jossa ultrakuva, en ehkä halua kohdata hysteeristä äitiäni kasvotusten (eka lapsenlapsi). :D

Varhaisultraan menoa mietin ja punnitsin jo kuumeiluvaiheessa. Nyt oon sitä mieltä, että haluan mennä. Lähinnä mua arvellutti se lämpösäteilyn määrä ultrassa yhdistettynä kehittyvään alkioon, mutta toki kaikki tutkimukset sanovat, että lyhyt ultraus pitäisi olla turvallista.

Mä oon jotenkin vaivainen mimmi, kun mulla on myös epäselviä kilpirauhasvaivoja, niitäkin pitäs jotenkin kiireesti laittaa kuntoon tässä alkuraskaudessa. Stressaavaa touhua. : /

Koskas meinaatte soittaa neuvolaan? Mä suunnittelin huomista (4+0!) tai ylihuomista.

Hei kertokaas myös vähän teidän kuumeilu/vauvataustoja, olisi kiva kuulla. :) Itsehän olen monen monen monta vuotta kuumeillut ja mies sanoi vain EI. Nyt kun vihdoin sain sen kyllän, niin jouduttiin odottelemaan 7 yrityskiertoa ennen tärppiä - toisesta Terolut-kierrosta tämä raskaus tuli.

Niin ja blue-bell, Clearbluen testiä mäkin suosittelen. On kallis, mutta antaa mielenrauhaa. Nyt vaan mietin, että pitäiskö pelotella itseänsä ja tehdä esim. viikon päästä vielä yksi sellainen viikkonäytöllinen. Ärsyttää, että se testi ei voi kertoa myös hCG-arvoa, testi kun selvästi kuitenkin mittaa sen!
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on uskomatonta :heart:


Tein raskaustestin lauantaina ensimmäisen kerran ja tänään uuden, kyllä se viiva siinä on :heart:

Esikoiseni on 14v varhaisteini, rankkojen lapsettomuushoitojen jälkeen saimme toisen lapsen vuonna 2010 ja yllätys vauva lapsettomuushoitojen jälkeen keskosena syntynyt vuonna 2013.

Tämä raskaus alkoi luomusti, minun joka ei pitänyt saada lapsia luomusti :heart: . Totta kai olen varautunut vielä ja jännitän hullusti. Kädet vieläkin tärisee ja olo on tosi outo koko-ajan..

Varoen liityn joukkoon 3.7 AlinaMW--Neljäs--35--Tyks
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Varovasti ilmottaudun joukkoon. Lauantaina pissin ekat viivat tikkuun, vaikka menkkoja olisin odotellut vasta ylihuomenna alkaviksi. Numero vitonen olisi mahdollisesti tulossa :) Vielä ei oikein uskalla iloita tästä, kun on niin aikaista :D
 
AlinaMW ja Ropsupopsu, tervetuloa! Laittele sinäkin Ropsu tietosi (LA/nimi/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala) näkyviin niin saan sut merkittyä etusivun listaan :)

FantaViona kyseli taustoista, mulla on yksi lapsi ennestään (täyttää nyt 2v), jota tehtiin 3,5 vuotta hoidoilla ja lopulta raskauduin 1.ICSIn 1.PASista. Alkioita jäi muutama pakkaseen ja nyt heti ekasta siirrosta tärppäsi. En oikein pysty uskomaan että saattoi tällä kertaa tärpätä noin "helposti" :D Ollaan siis oltu esikoisen syntymästä asti ilman ehkäisyä mutta meillehän ei luomuvauvoja suoda joten piti sitten käydä jääkaapilla :kieh: Omaa taustaa vasten kuulostaa tuo FantaVionan seitsemännen yk:n tärppi ihan supernopealta, vaikka toki jos kovasti toivoo ja kuumeilee niin mikä tahansa odottelu tuntuu loputtomalta. Itse lakkasin laskemasta yrityskiertoja kun tuli 40 täyteen...
 
Viimeksi muokattu:
Rödluvan, joo toki seitsemän kk on varsin maltillinen aika, mutta kaikki on suhteellista - moni tuolla kuumeilijoissa raskautui ensimmäisestä yrityskierrosta niin kyllä alkoi kuukaudet tuntua pitkiltä. Ja toki vuodet hulluna, odottelevana vauvakuumeilijana eivät asiaa helpottaneet. ;) No joo, jokaisellahan tää vauvamatka on omansa. Kyllä sitä aina miettii, miten toiset ei millään saa lasta, vaikka haluaisivat, ja toiset saavat vaikkeivät niin haluaisikaan. :/ Mä olin jo hätää kärsimässä sekavan kuukautiskiertoni ja olemattoman limakalvoni kanssa, mutta tuntui hyvin Terolut auttaneen.

Asiasta kukkaruukkuun - mulla on ongelma, nimittäin rakastan vauvanvaatteita. Yritän kuitenkin hillitä itseni mahdollisimman pitkään, ettei heti tulisi ostettua kaappeja täyteen rv 4. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tännehän on tullut mukavasti uusia odottajia. :)

Soittelin aamulla neuvolaan ja eka neuvola olisi 16.12. Sen jälkeen soitin äitiyspolille ja perjantaina 5.12. olisi varhaisultra. Pääsen kunnalliselle varhaisultraan tuon kesäisen km:n takia niin näkee vähän, että onko raskaus alkanut normaalisti. Jännittää ja pelottaa ihan hillittömän paljon. Tulee pitkät pari päivää ja jos nyt kaikki on hyvin niin sitten pitäisi jaksaa vielä siihen np-ultraan saakka.

Taustoista sen verran, että me päätettiin miehen kanssa aika tarkalleen vuosi sitten, että vauva saa tulla ja jätettiin ehkäisy pois. Toukokuun lopulla olinkin raskaana, mutta tosiaan heinäkuun lopussa np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Onneksi tulin kuitenkin näinkin nopeasti uudelleen raskaaksi, pitää vaan toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Kovasti odottelen pahoinvointia tai muita konkreettisia raskausoireita. Viime raskaus oli lähes oireeton niin jotenkin sitä ajattelee, että jos oksettaisi niin sitten kaikki saattaisi ehkä olla hyvin tällä kertaa.

Audrey 5+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Meijjän taustaa sen verta että vuos yritettii ja mahtu mukaan tjoittailua, pettymyksiä, itkua ja useita keskenmenoja, tätä raskautta ennen oli 4km:noa ja yhteensä elämäni aikana oon saanu 10km:noa, 6 elävää lasta. Helppoa ei ole ollu saada plussaa testiin, puhumattakaan nyyttiä syliin asti.. pari vuotta sitte oltiin lapsettomuus klinikalla tutkimuksissa ja terveitä ollaa molemmat, että en tiedä mistä moinen lapsettomuus johtuu.. On ollu tukilääkityksiä, terolutkuureja, ym keltarauhas hormooneita, kikkakolmosia gelee roayl, vehnäalkioöljy, vitamiinit.. Nyt ei sitten ollu mitään käytössä ja tärppäs. Itse asiassa aattelin lyödä pillit pussiin ja meillä on kutsu lapsettomuuden/keskenmenojen takia aika polille 13.1. että aattelin etten peru sitä ja käymme siellä, jos olen raskaana vielä niin saapahan ultran luultavasti siinä sitten ja kahtoo onko kaikki hyvin pienellä. Nyt vaan eletään päivä kerrallaan ja aina kun päivän saa lisää viikkoihin niin se on jo plussaa :) Me olemme uusperhe, minun ed.liitosta 4 vanhinta lasta ja nykyisen kanssa tehty 2 nuorinta, miehellä ei entuudesta ole lapsia. Nyt aateltii että koitellaan tehhä iltatähteä :heart:

aijoo joku kysy miksi käyn yksityisellä varhaisultrassa, siellä on mun luotto gyne joka hoitanut jokaisen keskenmenoni tähän mennessä, se kunnia että pääsen hänelle ultraan jos pieni pysyy mukana :D

HooKoo & tirri 4+1 :heart:
 
huomenia kaikille! ihanaa miten aktiivinen ketju tämä on :) etenkin näin alkuvaiheissa, kun tekisi mieli kertoa jokaiselle tuntemalleni ihmiselle mitä on viimein tapahtunut <3 (no okei parhaat tyttöystäväni tietävät jo, kun oon niin mahdoton hölösuu. ne on kyllä ihmeissään tää tulee olemaan ensimmäinen kaveripiirin beibi)

taustoja: mä oon sairastanut kroonista vauvakuumetta varmaan kuusivuotiaasta, eli on ihme että kykenin näinkin aikuiseksi malttamaan... kolme vuotta anelin, kunnes lopulta viime kuussa puolisoni sanoi itse, että pitäisikö jättää seuraava satsi ehkäisyrenkaita ostamatta. en tiennyt olisiko mun kierto ihan päin peppua hormoniehkäisyn jälkeen, enkä varsinkaan tiennyt koska mulla olisi ovulaatio. ei me mitenkään yritetty yritetty, mutta ehkä mä toivoin vaan niin sikana, että se onnistui.

voin vaan uskoa, miten suunnaton ilo se on teille jotka olette nähneet enemmän vaivaa ja joutuneet odottamaan kauemmin :)

FantaViona mä olen neulonut tälle "joskus ehkä jos ikinä"-tyypille jo valmiiksi monta säkillistä vauvanvaatteita. nyt on lupa myös ommella! myös naapurin lastentarvikekirppis on houkutellut kuukausia, nyt on lupa käydä siellä!

blue-bell ja hippu 4+3

muoks ainiin: joo se clearblue oli tosi kallis haha niin ostin sitten k-kaupasta jotkut halpisliuskat. ajattelin, ettei ne ainakaan voi olla ns. "yliherkkiä" noo positiiven tulos niilläkin!
 
Viimeksi muokattu:
Voi mitä olette joutuneet kestämään :hug: Toivottavasti elokuussa on kaikilla vauva sylissä :heart:

Mulla ei nyt sen kummempia taustoja ole, ekasta kerrasta tuli plussa kuten edellisistäkin enkä ole ikinä oviksesta tiennyt milloin se on. Mä oon kans miettinyt että miksi se yritys toisilla kestää ja toisilla ei? Lähipiirissä on lapsettomuutta ollut. Toki olen onnellinen että on käynyt helposti eikä sitä raskaaksi tulemista voi oikein hidastaakkaan. Mutta toivois että se olis kaikilla niin helppoa!

Keskenmeno pelottaa eniten nyt juuri siksi kun yhtään ei ole aiemmin ollut. Mutta turhaahan sitä on etukäteen murehtia, ei kai kaikille niitäkään välttämättä tule.

Mä en ole vieläkään oikein sisäistänyt tätä raskaana olemista vaikka plussasin jo viikko sitten. Jotenkin tuntuu hassulta ajatella että taas raskaana??

Sukulaisille ja tutuille taidetaan kertoa vasta sitten kun huomaavat, mulla tulee kyllä aina iso maha aikaisin mutta yritän peitellä sitä isoilla vaatteilla viimeiseen asti. Kaikki kauhistuu varmaan että NELJÄS!?? :D Sain jo toisen ja varsinkin kolmannen jälkeen kuulla että no nythän se riittääkin sitten. Vaikka ilolla ovat kuitenkin ottaneet tämän kolmosenkin vastaan. Mutta kun ei meidän suvussa kovin isoja perheitä ole ja tietenkin kauhistuvat myös tuosta 4 lasta 4,5 vuodessa. Ja mulla ei ole vielä koskaan ollut vauvakuumetta! :LOL:

saraheinä 4+2
 
brigitte
Uskaltaskohan sitä varovaisesti tulla ilmottautuun????? Muutaman päivän jo seuraillu teitin kirjotteluja mutta en vielä ole itse osallistunut kun pelottaa niin kauheasti että joku menee pieleen ???? Tää lapsi on niin unelmien täyttymys jos syliin asti saadaan? kirjaudun myöhemmin tänne "virallisesti". Brigitte ja pikkunen 5+0..poks poks ????
 
"laapotti"
Eilen plussasin :)
enismmäinen meni kesken viikoilla 6, ja uduestaan seuraavasta kierrosta tärppäs, nyt sormet ristissä että onnistuu :)

Laapotti/19/ensimmäinen/K-SKS
la arvio, 10.8.15
 
Tervetuloo uudet :)

Kävin aamulla verikokeissa ja sain tulokset.Elikkä elokuussa kun plussasin pp14 hcg oli 108, tänään pp13 hcg 312...eli täällä ollaan raskaana vahvasti :) Nyt vaan ultraa odottelemaan :)

RödluvanSaitko jo tulokset?
 
Minäkin ilmoittaudun varovaisesti tänne :saint: tuleva (toivottavasti)on minulle toinen ja miehelle ensimmäinen eka tyttö on nyt eskarilainen. la 8.8/mimi80/toinen/34v/kys. En saa punaiseksi!
 
Viimeksi muokattu:
Moi


Taustoja esikoiseni syntyi 14 pian 15 vuotta sitten täytenä yllätyksenä. 2v myöhemmin alkoi lapsettomuushoidot, diagnoosi: PCOS ja Endometrioosi.
Ensimmäiset kolme inseminaatiota ei tuottanut tulosta, toisesta ICSI alkoi raskaus meni kesken rv 9+0. Ensinmmäinen IVF sai alun joka kuitenkin päätyi kohdun ulkoiseksi.
Välissä alkoi yksi raskaus inseminaatiolla joka meni kesken 11+0
Vuonna 2009 IVF onnistui ja raskaus jatkui loppuun saakka ja saimme maaliskuussa 2010 pojan!*
2011 heinäkuussa aloimme kuumeilla ja otimme heti yhteyttä klinikalle. Ensimmäiseksi kokeiltii IVF jokameni kuitenkin kesken rv 10+0. Pidimme paussin koska elimistöni löi vastaan, hedelmöityshoitojen hyperstimulaatio-oireyhtymällä.Toisesta IVF sai kuopuksemme alun.
Tämä mini on todella todella yllätys!!!

Hurjasti jännittää, edelleenkin niin jännittynyt olo. Pelkään vaan keskemenoa ym. Mies ja minä ollaan lievästi sanottuna yllättyneitä!

Alina 5+1
 
Heippa. Just tein testin ja heti riensin tänne. Toinen lapsi nyt aluillaan. Ensimmäinen lapsi tänään 1,5v.
Raskausoireita ei vielä minkäänlaisia, mie vaan tiesin ja tunsin, että nyt oon ihan varmasti paksuna. :) Tuli se sellanen "olo". Ja oloa vahvistaa kissan yltyvät serenadit. Se maukui koko edellisenki raskauden vaikka yleensä on hiljainen kissa.
Laskettu aika näillä näkymin 5.päivä.
5.8.
Hunajapuu/27/toinen/OYS
 

Yhteistyössä