Elokuun Epelit 2015 *Joulukuussa*

Mä tykkään tästä julkisestakin foorumista, on näppärä. En kerro mitään salaisuuksia täällä :) ja uskon, että on tosi vaikeaa yksilöidä ketään. No toki jos työpaikkansa ja hetunsa kertoo. x)

Mutta liityin kerhoonkin. Luulen, että kerhossa tulee vaan vähemmän kirjoitettua?

Pidän Rödluvan peukkuja, että perjantaina tuut kertomaan meille hyviä uutisia!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: InkeriIisakki
FantaViona ihan totta. Ite välillä jännitän et jos joku arvaa kun tuntuu välillä että oon ainoo täältä päin suomee. Mut tuskin. :) tietty suljettu facebookryhmäkin kait ajais saman asian, mut oon jotenkin niin skeptinen henk. Koht. tietoturvan suhteen mitä tulee naamakirjaan..
Brigitte lisäsin sut mukaan. :)
 
Kiva juttu InkeriIisakki, että teit tuon suljetun ryhmän. :)

Rödluvanille ihan hurjasti tsemppiä! Toivottavasti saat hyviä uutisia. :heart:

Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Jännittää, huomenna heti aamusta äitiyspoliklinikalle lääkärin tutkimuksiin. Ultrassa nyt ei varmastikaan näillä viikoilla vielä juuri mitään näy, mutta jos sieltä jotain mielenrauhaa saisi. Hoitaja puhui puhelimessa, että voisin alkaa syömään pienen annoksen aspiriinia päivittäin, vaikuttaa kuulema jotenkin istukan kehitykseen ja verisuoniin tai jotain. Lueskelin asiasta netistä ja näköjään muutkin aiemmin keskenmenon saanet ovat alkuraskaudesta tuota aspiriinia syöneet, jotkut jo ennen plussaustakin varmuuden vuoksi. Huomenna ollaan toivottavasti viisaampia.

5+2
 
RödluvanTsemii kokeisiin!mikä pp kokeet oli?Mullahan ruvettiin heti kohdun ulkoista epäilee kun arvo oli matala(pp14 hcg 108) ja ei sitten noussut tarpeeks nopeesti.Toivotaan että sulla nousua kuitenkin tulis :)

Mulle on kanssa ihan sama että kirjotan täällä.Jos nyt joku tunnistaa(en siihen usko), niin sit tunnistaa.Mitään liian henkilökohtasta en tule paljastamaan.
Uskon että kirjotan tällä puolella enemmän ja facen ryhmään en halua mukaan,koska haluan pysyä anonyymina..

Mullahan on noita tukilääkkeitä 2 laatua, kun lääkkeellinen PAS tehtiin.Viikolta 8 saan ruveta vähentämään.kokonaisuudessaan loppuu vasta 29.1 eli 12+9...pitkä matka on tuohonkin vielä, mut onneks on joulun aikaan pari viikkoa lomaa perheen kesken :)

Läiti+ Veijari(t) 5+0
 
jaa siinä nyt kävi niin että viides keskenmeno tuli listaan tälle vuodelle, yht.11km.. Noh ei voi mittää :ashamed: itkeä en enää osaa, niin monta yksi ihminen saa kestää.. ensi kuussa lapsettomuus/keskenmenojen vuoksi tutkimuksiin. Jotain hyvää siis tapahtuu minullekin :) muttas näin jatkan joulun valmistelua kuuden lapsen + mieheni kanssa ja stempit teille muille :)

Minut voi poistaa listalta

HooKoo & vuoto..
 
Tänään hcg vain 120, eli ei ole todellakaan noussut riittävästi. Niin siinä sitten kävi että minäkin joudun keskenmenon kokemaan :'( Nyt vaan odotetaan vuodon alkua, ellei sitten haluta poissulkea kohdunulkoista jotenkin, en tiedä kun en oo vielä päässyt polille soittamaan, sain vain ton arvon jo tietää mut en jatkosuunnitelmia. Mut selvä pelihän toi on, noussut niin vähän. Aika lohduton olo kyllä nyt. Uutta alkionsiirtoa varmaan yritetään tammikuussa, tässä kuussa ei enää ehdi kyn pyhät tulee tielle. Poistan itseni listasta. Ja HooKoon myös, otan osaa :hug: En nyt jaksa uusia sinne enää lisäillä kun joudutte kuitenkin etsimään toisen päivittäjän, varmaan ymmärrätte. Hyvää jatkoa kaikille ja parempaa onnea kuin itselläni!
 
Hookoo ja Rödluvan, isot pahoittelut ja voimia! :hug:

Kävin aamulla siellä äitiyspoliklinikalla. Ultrassa näkyi pieni musta piste, joka kooltaan vastasi päiviä. Muutahan näillä viikoilla en edes odottanut näkeväni, mutta nyt on ainakin tieto siitä, että jotain tuolla mahassa on ja oikeassa paikassa. Uuden ajan sain 15.12. jolloin sitten katsotaan onko pieni lähtenyt kehittymään ja löytyykö syke. Lääkäriltä sain määräyksen syödä pienen annoksen primaspania iltaisin, tukee kuulemma istukan kehitystä ja sen lisäksi täytyy pitää huoli riittävästä vitamiinien saannista. Nyt ei voi sitten muuta kuin toivoa, että tällä kertaa kaikki sujuisi hyvin.

5+3
 
Voimia rödluvan ja hookoo :(.. Kyllä tämä niin arpapeliä on :( silläpä tämä niin epäuskottavalta tuntuukin vielä kun tietää kuinka monesti plussa tikussa johtaa myös suruun. Mun vauvasta ei tiä viä kukaan kaveri tms. Ihan ku se menis pois jos ääneen mainitsee asiasta..itse toki olen jo kiintynyt "plussaan tikussa" :D ja pelko menetyksestä on kova niin kuin meillä kaikilla varmaan.. Brigitte ja pikkunen 5 +3
 
Halit niitä tarvitseville!! :( olen itsekin 2 km kokenut ja hirveetä se on ...

Mie en pääse tohon kerho ryhmään.. lukee vaan jotain että ei mobiili laitteella??!! No tässä on ihan hyvä kirjoitella näin. :) myöhemmin olis kivaa perustaa Facebookissa kun viikkoi enemmän.

Minulla oli vahvistunut punainen väri testissä, eli se lupailee varmaan hyvää. Nuorin lapsi kipeenä ja kotona vaan ollaan ja nukutaan. Huomenna vois leipoo pipareita! :p

Miselle^ & pähkinä 3+5
 
hö, jaksamisia ja voimia Rödluvan ja HooKoo :--( kamalan kurjia juttuja!

täytyy kyllä sanoa että ihan vähän on alkanut ahdistaa raskaustestien viivojen heikkous... tietysti raskaus on edelleen hyvin alussa, mutta tänään tein neljännen testin ja viiva oli edelleen reippaasti tarkistusviivaa vaaleampi :/ tämä oli nyt tosiaan kyllä halpistesti, jossa lukeekin että himmeäkin viiva tarkoittaa positiivista. kuitenkin on herännyt pelko jos mullakin on liian alhaiset hcg-arvot.. :( en edes ennen tätä ryhmää tiennyt että se voisi kieliä keskenmenon mahdollisuudesta. missä ne arvot voidaan mitata? onko se kallista?

blue-bell ja hippu 4+6
 
blue-bell mulla sama juttu, mutta muistaakseni joku sanoi että niitä testejä ei edes pitäisi käyttää mittareina sille hcg-arvoille.. Että se tosiaan riittää et tulee ees jonkin moinen viiva. Mutta minäkin aattelin silti testata huomenaamulla että oisko se viimein vahvistunut..
Mittaisko ne jos soittaa neuvolaan? äitiysneuvolaan ja sieltä sitten labraan lähete?
Rödluvan ja HooKoo-82 :hug: paljon jaksamista teille.
 
Viimeksi muokattu:
blue-bell, kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä olisiko mahdollista ottaa verikoe ja katsoa tuo hcg-arvo. Kaikissa kunnissa hcg-arvoa ei kuitenkaan mitata "ihan muuten vaan" vaan pitää olla hyvä syy, esim. epäily kohdunulkoisesta raskaudesta. Joissain kunnissa sitten taas neuvolan terkka tekee lähetteen ihan vaan kun pyytää. Täällä omassa kaupungissa esim menee juurikin noin, että hcg-arvoa ei katsota ilman pätevää syytä. Liittyy varmaan jotenkin siihen, että verinäyte lähetetään Helsinkiin ja tulosten saamiseen menee viikon verran aikaa. Aina kannattaa kuitenkin kysyä. Ja käsittääkseni kaikilla ei nuo testit edes näytä tasavahvoja viivoja ja silti on ollut kyseessä ihan normaali raskaus. :)

Ainiin, ja ihan ilmaista oli kun miulta kesällä terveyskeskuksen labrassa otettiin verikoe ja katsottiin paljon tuo hcg oli.
 
Viimeksi muokattu:
blue-bell Ei noihin testeihin tule kaikilla ollenkaan vahvoja viivoja joten se viivan vahvuus ei taida kertoa mitään. Ja hormonit voi nousta joillakin hitaasti niin kestää kauemmin ennen kuin se vahventuu.

Rödluvan ja HooKoo-82 Voi ei :'( Molemmille jaksamista ja onnea sitten uuteen yritykseen sen ollessa ajankohtaista.

Mä olen ihmeen levollisin mielin. Tietenkin keskenmenokin on mielessä kun jotkut täältäkin sen kohtalon kokee, valitettavasti. Mutta eihän sitä voi estää millään, jos niin käy niin käy. Mutta raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :)
 
Mäkin voisin liittyä mukaan :) Jos nyt joku listaa päivittää niin:
LA 15.8. Millimama/33/toinen/KOS tai NKL

Torstaina tehty haalea plussa, ja tänään vähän vahvempi itsenäisyyspäivän kunniaksi :) Päivälleen on tiedossa milloin tämä on saanut alkunsa (esikoisen synttärivkl, jolloin ei ehtinyt makkarissa aktivoitua kuin kerran ;) ), joten la perustuu tässä kohtaa siihen. Viimeisten menkkojen perusteella la olisi 11.8. Oireita ei oikeastaan vielä ole, ihan aavistuksen vatsaa nippaillut ja rinnat tuntuneet hetkittäin raskailta. Viime raskaudessa pahoinvointia ei ollut juuri lainkaan, pientä etomista vain, toivottavasti selviän nyt yhtä helpolla.

Jos kaikki menee hyvin, tämä elokuinen on meidän toinen. Ensimmäinen syntyi 11/12, on juuri 2 vuotta täyttänyt tyttö. Tällä kertaa pari kuukautta yritystä takana, marraskuussa päätin tikuttaa ovulaation ja sitten näköjään heti tärppäsi. Tiedän kyllä olevani onnekas, siispä erityisonnittelut kaikille, joilla on takana pitkä yritys ja/tai hoitoja!

Suljettuun ryhmään voisin tulla mukaan, ja jos ei vastoinkäymisiä tule niin FB-ryhmäkin kiinnostaa sitten kun ollaan vähän pidemmällä. Esikoisen odotusaikana kasattu FB-ryhmä on ollut ihan mahtava, tosin se on mukavan pieni eikä jäseniä ole satoja :)

Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen niille, joilla tämä meni kesken!

Millimama & Nipsu 4+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: InkeriIisakki
Joko teillä on oireet lisääntyny?
Täällä oli ihan järkky kakomis aamu ja loppujen lopuks aamukahvit löyty vessan pöntöstä...Esikoisesta en oireillu millään tapaa...Joten kirosinkin itekseni että tästä olosta on nyt sit vielä maksettukin tuhansia euroja...Eilen iltapäivä oli myös tosi paha...mihinkähän tää tästä vielä muuttuu,huh huh..muuten jatkuu korvennus ja vihlominen.Tissit edelleen kipeät ja turvonneet...

Onko täällä muuten muita,jotka tietävät saavansa sektion?
Esikkoa pakersin 26 tuntia jonka jälkeen ilmotettiin että ei tuu alakautta...Eli vaikka virallisesti laskettuaika on elokuussa, niin veikkaampa että heinäkuun puolellella meiän "synnytys" on.

Läiti + Veijari(t) 5+1
 

Yhteistyössä