~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

A.R
Täällä olis ensimmäinen ultra takanapäin!

Siellä pienen pieni murunen kovasti heilutteli jalkojaan ja käsiään ja tietysti myös sydän hakkasi niin vimmatusti :heart:
Itkuhan siinä tuli ja niin maailman onnellisin olo!!
Kuvakin saatiin matkaan,mutta just sillon toinen käänti meille pyllyn näkyviin ja kuva jäi hieman epäselväksi,mutta sillä ei väliä!!
Lääkäri sanokin,että ole vaan onnellinen etten kärsi huonovointisuudesta (kun ei minkäänlaista pahaa oloa ole ollu)
Tietysti sitä oksetusta "kaipaa",niin tää raskaus tuntuis todellisemmalta!mutta nyt taas tiiän kaiken olevan hyvin ilman yököttelyäkin!


Mulla on muuten ihan TYTTÖOLO!! kaveri,jolle eilen kerroin uutiset,sanoi heti että se on tyttö! Ja tarkotus olisi ottaa sukupuoli selville rakenneultrassa.
Kumpi tahansa tulee,on se yhtä tervetullut ja rakas :heart:

Nii,ja onnittelut muillekkin hyviä uutisia saaneille =)

A.R 10+4
 
Täällä menee ihan hyvin :) Heikko olo on alkanu hellittää ja olo on mukavan normaali. Eilen kävin salilla reenaamasa ja tuli kyllä niin ihana, normaali olo. Nesteet lähti kyllä liikkeelle ku olin viikon käymättä.

Nelli79 sinun käyttäkö pääsee sinne fb ryhmään? Ja mitenkä se tapahtuu :)

Kun maha kasvaa :) iltasin varsinki sen huomaa. Menee vielä löysän paijan alle hyvinki nyt ko delälläänli maatessa maha ei mee enää lommolle.

Kävin pataan bio kiloa jota saa hieroo venyvään mahanahkaan. Jospa se palautuiski nopiampaa.

Iltatähteni *2 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Saini81, no onpas outoja suosituksia teillä Ranskassa liikunnan suhteen :D Perusteliko gyne mitenkään että miksi ei saisi harrastaa muuta liikuntaa kuin uintia 3kk jälkeen?

Pippurihäntä, ihania uutisia! Hellyyttävä toi sun miehen reaktio :)

Kista, ostatko uutena B-dualit? Oon myös kytännyt sellaisia mutta ei ole vielä tullut käytettynä vastaan. Toisaalta olen alkanut miettimään pärjäisikö kantoliinalla/repulla ja seisomalaudalla sittenkin. Noi tuplat on aika kalliit kuitenkin ja käyttöikä suht lyhyt.

Ambrosia, mä olen kade tuosta teidän säästötahdista! Meillä ei olisi kyllä millään mahdollisuuttaa säästää 30t parissa vuodessa vaikka ollaankin kaksi työssäkäyvää eikä paljon tuhlailla. Eli vinkkejä otetaan vastaan :)

iltatähteni, laittakaa casper77 tai avaruuskissa yksityisviestillä nimenne ja tunnisteet kuvasta niin he voivat lisätä teidät FB-ryhmään.
 
Nelli79 joo mies tossa eilen laskeskeli että pitäi olla ihan mahdollinen. Toki tossa on huomioitu myös nykyisen asuntolainan lyhentyminen.

Päätettiin tosiaan että kokeillaan nyt kitkuttaa tossa kaksiossa se pari vuotta kunnes palaan töihin ja käydään sit uudestaan pankissa jolloin meillä on sitä omaisuutta jo.

Mielummin ostetaan 220t kämppä jos tarvitaan lainaakin vaan 190t kun on sitä omaa rahaa se 30t. Ja jos me oikeasti pystytään säästämään 30t parissa vuodessa niin sit pystytään kyllä mihinkä vaan :D
Mies vielä mulle lupas ettei tarvi elää pelkällä puurolla. Mä kun pelkään että vedetään liian tiukaks ja menee parisuhteet ja kaik..
 
EVO
Moi, kai mä uskallan tänne nyt enemmän alkaa kirjoitella kun on eka ultra onnellisesti takana.

Sydänäänet kuunneltiin ensin dopplerilla ja syke löytyi aika helposti vaikka mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Ultratessa saimme nähdä pienen (3,2cm) pitkän papusen joka heilutteli pikkuisia kinttujaan ihan vimmatusti <3
Np-ultraan on varmaankin vain muutama viikko joten aika pian päästään katsomaan onko kasvu pysynyt normaalina jne. Se on helpotus.

Nyt siis kaikki tosi hyvin, vastasi täysin viikkoja ja syke oli hyvä ja kuulemma se että näkee selkeästi liikkeet on tässä vaiheessa plussaa. Mahtavaa!


evo 10+0
 
Kista, saako udella miten päädyitte noihin B-dualeihin? =)
ite oon nyt monesti nähny kaupassa jollain kyseiset vaunut ja näyttävät kyllä niin näppäriltä ja omilta. Alan siis olee 100% varma, että ne on meille oikeet.
 
Odotusryhmiä selaillessani pääti ensi kertaa liittyä oman kuun odottajiin.
Heippa siis kaikille elomasuille!

Mulla on kierron mukaan LA 30.08.
Neuvolaa en ole vielä varannut,
sinnekkin pitäs alkaa kohtapuoliin soittelee.
Synnytyspaikka HUS, masukki on perheen seitsämäs lapsi.

Ehkäpä liityn jutteloihin mukaan :)
Rv 6+3
heiiii....löytyihän tästä ryhmästä toinenkin suurperheen odottaja jolla sama synnäri ku mulla :D seitsemäs tulossa tännekkin ;)
 
Ambro, ite kävin kysyy täst Riksun apteekista geeliä ni ne katto mua vaan tyhmänä ja kysy "mikä doppleri? voiks sydänääniä muka kuunnella kotona?" noh, ei niiltä sitten löytynyt mitään geeliä. Mutta luin tosta dopplerin ohjeista että vesiliukoinen rasva ja vesiliukoinen liukkari käy dopplerin kanssa. Itelläni ainaki tuntuu että kuuluvuus on parempi liukkarilla ku rasvalla :D
ootko sie Riksusta? ;) kuin myös :D
 
Heips! Pahoinvointi on mukavasti vähentynyt.Ei se kokonaan ole pois mennyt mut ei sitä joka päivä ole.Väsyttää edelleen.
Neuvolassa kävin eilen vihdoin ja viimein,tuttuja juttua siellä puhuttiin ja ison nivaskan sain papereita kotiin viemisiksi.Nyt vaan odottelen postista aikaa np-ultraan.Jännittää! jotenkii niin epätodellinen olo et onko siel masussa mitään elämää edes.Ei ole vielä mitään vauvamahaa tullut esiin,eikä se sieltä varmaan tulekaan ennen 15-16 viikkoa.Silloin on aijemminkin se pullahtanut silleen näkyviin et se näkyy etäs ..:kieh: ei olla vieläkään kerrottu oikeestaan kellekään vauvasta,joten kyl se salaisuus kohta varmaan paljastuu...isovanhemmat tietää sekä mun sisarukset ja paras kaveri sekä tietenkii meidän muksut,mut ei muut.

Kestovaippoista oli puhetta.Mie aina SUUNNITTELEN ottavani ne käyttöön mut se jotenkii jää aina parin viikon jälkeen.Mut ehkä nyt tällä kertaa jaksais koittaa vähän pitempään? se kertis on jotenkii vaan niin helppo...

Meillä esikko taas kuumeessa,tautia onkii tänä talvena riittänyt : / onneksi mahatautia ei ole vielä ainakaan näkyny meillä.

Pikkunelonen 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Millukka ja jeennaa, mä oon kanssa "Hoodeilta" - hyvinkäältä :D

Ostin nyt tota aqualan gel:iä.. oma syke löyty kyllä ja vissiin istukka vai napanuora? sellanen suihsuih viuhunta-ääni, mutten kyllä pienen sykettä löytänyt.

Mies tosin teki omaa jännitysmomenttia tohon hommaan, koska halus suoraan nauhottaa koneelle mitä tuolta kuuluu ja niitä piti kuunnella ja kokoajan oli neuvomassa mistä pitää kuunnella.. siis kelatkaa, mun mies :LOL:
lopputuloksena mies selaili vauvapalstoja mistä kohdasta on saatu parhaiten äänet kuuluviin ja mä painuin syömään :LOL:

Noh, en aio stressiä tosta ottaa, viikkoja on vasta menkoista laskettuna 10+1 eli viikko vähemmän sen alkukuun varhaisultran mukaan.

Miwwille suuret halaukset :hug:
 
Päivystyksestä tultu ja sieltä löytyi 6mm ja oli pieni kyllä kasvanut edellisestä kerrasta, mutta syke oli pikkuisella matala : / eli loppuviikko saikkua ja katsotaan loppuviikosta, jatkuuko vuoto, lääkäri ei löytänyt syytä vuodolle.
 
Viimeksi muokattu:
Millukka ja jeennaa, mä oon tästä toiselta puolelta naapurista :D ja ambron paikkakunnalla tullut asuttua pariinkin otteeseen, yht. joku 6 vuotta

Voi Miwwi :hug: toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin! Kuitenkin oli kasvanut viime näkemästä. Oiskos voinut olla "piilossa" ettei sykkeen vahvuutta olisi niin tarkasti voinut nähdä?
 
Miwwille kärsivällisyyttä lepoon!! Toivottavasti nyt syke vahvistuu ja tyyppi kasvaa :heart:
Menitkö siis ihan kunnallisen päivystykseen ja ultrasivat vai äitiyspolille?
Mä en rehellisyyden nimissä tiedä mihin pitäis mennä jos alkais runsas vuoto ja tulis kipee.. tosin vaihtoehdot on vähissä kun päivystys on sairaalalla missä myös äitiyspoli..

ihan kiva että on täällä ihan likeltä porukkaa - sitä voi sitten mammalomalla treffailla jos sinne asti pääsee että muksu pihalle elävänä tulee =)
 
Kiitos kaikille! <3

Miina- En tiedä oikeen, gyne yritti tarkkailla ja kokeilla eri puolilta, mutta matala se oli kumminkin, en tiedä oliko paljonkin sitten matala? Perjantaina gyne löysi tosi hyvin sykkeen joka näkyi selkeästi.

Ambrosia Menin siis ensiksi työterveyden kautta hoitajalle ja hän laittoin sitten lääkärille ja lääkäri laittoi lähetteen naistentautien poliklinikalle, olisin saanut huomennakin mennä, mutta halusin mennä heti ja sielä saikin sitten odottaa yli 2h. Ja iloisena yllätyksenä päivystävä gynekologi oli mut perjantaina ultrannut gyne joten muisti minut. :)

Mua tosiaan ihmetyttää mistä tää vuoto ja kipu oikeen tulee, koska sielä oli kaikki muuten ok paitsi matala syke ja pikkunen oli kasvanut 6mm ja perjantaina viimeksi oli 3,5mm. Katsotaan loppuviikosta mitä tulevan pitää, neuvola on perjantaina ja sielä sanon kyllä, että jos sieltä ultralaite löytyy niin jos vois vielä katsella onko se kasvanut.. Onneks tosiaan saa levätä, tuntuu että kivut ja vuoto vaan yltyy kun jotain hääräilee..

Miwwi 6+4 (meen sittenkin tällä, kun on kumminkin ultran mukaan.)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä