Elokuun mussukat joulukuussa <3

Helou :) Täällä päivä alkaa samalla millä loppuu,eli oksentamisella :x Huippua! Ompinpahan ettei kannata juoda mehua tyhjään mahaan,se tulee nopsaan pihalle.

Koitan tehdä tässä samalla päivitykset etusivulle ennen nukkumaanmenoa :)

Painoa mulla on tullut raskauksissa n.25kg per lapsi ja lähteneet noin 3-4kk aikana synnytyksestä. Saa siis tulla niin paljon kun on tullakseen,oon melko hoikka enkä katso yhtään mitä syön. Nyt on himona kaikki suolanen ja klementiinit:saint:

Vauvalehti
laitettiin viime viikolla tilaukseen! Eli muutkin vaan tilaamaan :D Meidän Perhe-lehti tuleekin jo ennestään.

Lemmikkejä
meillä on (noiden pikkuapinoiden ja isomman possun lisäksi:saint:) yksi ulkokoira. Ulkokoira siksi,että esikoinen on allerginen. Rotuna tietysti siihen hommaan sopiva,eikä ole mikään pihan perällä kopissa kiinni-tyyppinen,vaan vapaana tuossa pihalla ja lenkkeillään yhdessä ja harrastellaan :) Ihana,mutta ihan yli-innokas. Kaataa lapset hyppimällä (on siis melko pentu vielä) jne. Mutta eiköhän se tuosta..

Niinuliini_ ja tiitiäinen 6+5
 
Moikka vaan kaikille :wave:
Täällä sitten alkoi vuoto eilen ja ihan siteeseen asti tuli nyt :( Soitin sitten gynenpolille että kuinka huolissaan tässä pitää olla. Aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut tällästä. Pääsin sitten käymään tänään gynenpolilla ja lääkäri tutkiskeli tilannetta. Mahaa painellessa vasemmalla puolella tuntui todella kipeeltä, mutta ultralla lääkäri ei sieltä löytänyt mitään erikoista. Kohdusta löytyi sitten pienen pieni ihmisen alku kera hennon sykkeen :heart: Viikot ei kyllä täsmää menkoista laskettuihin mutta sitten seuraavassa ultrassa saadaan sekin selville. Nyt voi siltä osin huokaista helpotuksesta että se ei ole tuulimuna, mutta tuo vuoto :/ Mutta täytyy vaan ajatella että niin pitkään kun ei ole kipuja niin tuo vuoto ei ole vaarallista.
 
Epalle ja Regalolle onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Mena, helpottavaa kuulla että teillä on selvitty hienosti! Jotain tuollaista "totutusta" minäkin ajattelin, onneksi tuokin on perso herkuille :D

hansteri, pidetään peukkuja että pieni pysyy kyydissä!!!!!

Llinndda (toivottavasti meni ulkomuistista oikein ;) ) , mulla on ikää 28 enkä ole ollenkaan varma olenko "valmis" äidiksi. Uskon kuitenkin vakaasti että tässä matkalla sitä valmiiksi tullaan.. Niin valmiiksi kun nyt ikinä keskeneräisessä maailmassa voi tulla :)

Ja kaikille uusille TERVETULOA!! :wave:

Ensimmänen + Tyyppi 6+0 POKS! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ei tää yövuorossa oleminen kyllä mitään herkkua ole. Tajuton väsymys. Ja kiukku.

Aloin nyt itekki miettii et mikä saarna sielt neuvolasta tulee kaikelle :p ite oon 171/80, varmaa tullu nyt jo kilo tai kaks lisää, kun syöny vähän väliä, yrittäen saada huonoa oloa kuriin. Tosin, turvotustakin varmasti on. Itekkään en aio alkaa mässäilemään ja syömään vaan siks että on raskaana :LOL: Tosin sipsipussin ostin kun sain tietää olevani raskaana (eli n. 2vk sitten) ja edelleen on pussissa sipsiä, et en kuitenkaa ihan ahmimaan ruvennu pussi tolkulla. Välillä tekee vaa mieli suolasta sipsiä =)

hansterille paljon tsemppiä! :hug:

Llinndda, itse ainakin uskon että ne äidinvaistot herää kun lapsi syntyy. Ja onhan tässä matkaa 9 kk, jonka aikana voi valmistautua. Mulla on 5 nuorempaa sisarusta ja oon tottunut vauvojen kanssa touhuamaan ja hoitamaan niitä, olen myös ollut päiväkodissa nuorimmaisten ryhmässä töissä, mutta silti.... OMAN lapsen saaminen jänskättää, kuinka sitä sitten osaakaan hoitaa :heart:
 
Miten te ehditte kirjoittelemaan tänne näin paljon? Must tuntuu, että päivät menee ihan hujauksessa ja duunipäivän jälkeen, kun saa lapset ja kodin hoidettua, on ihan sänky kamaa. Eilenkin oli pakko mennä nukkumaan puol ysi, myöhempään ei ois jaksanut millään valvoa :D

Sikiöseulonnoista oon ottan ne joka kerta ja aion ottaa nytkin.

Yritin sitä neuvolaa varata vihdoin ja viimein. Noh, ensin unohdin kalenterin kotiin, kun meinasin töissä soittaa ja eilen sit muistin kalenterin niin eiköhän meidän neuvolan täti ollut jossain koulutuksessa. Jätin sille soittopyynnön, josko se tänään soittelisi takaisin :)

Kiloista Mä lihoin esikoisesta 20kg ja kuopuksesta 10kg. Esikoisen kiloista on vielä 7kg jäljellä,mutta olen silti ihan normaalipainoinen. Kuopuksen kilot tippui melkein samantien pois.
Mä en oo mikään suuri roskaruuan tai herkkujen ystävä, mutta tavallista ruokaa voin syödä kyllä enemmän kuin tarpeeksi :D Mua ällöttää syödä jotain hampparia, kun tietää paljon niissä on kaikkea sontaa ja kaloreita..
Nyt oon huomannut, että ei kyllä ruoka maistu samalla tavalla..
Liikuntaa yritän harrastaa sen mukaan kuin ehdin. Nyt pari viikkoa työ käy kyllä ihan treenistä, kun joutuu purkamaan kuormia hirveitä määriä :D
 
Pikaisia kuulumisia täältäkin. Mä alotin lasten kanssa toissa yönä oksentamisen. Ja isäntä viime yönä. Eilinen päivä siis meni oksentamisessa ja niiden siivoamisessa. Kyllä on mukavaa kun kaksi lasta oksentaa vuoron perää millon minnekki.

No mulla sitten tuli päivällä myös pyyhkiessä verta. Koko yön nyt tullut rusehtavaa vuohtoa vähän. :(

Onnea kaikille plussaajille :heart:

Sydänx3 5+6
 
Sikiöseulonnoista aion "ottaa".Viimeks odotin vastausta tosi pitkään kunnes yks päivä netpostia selatessa huomasin et vastaus oli tullu sinne.Olin nähny kyl et sinne oli HUS:ilta tullu postii mut luulin et se oli lasku ni en viittiny avata sitä =D

Hei,olikos se nii et np ultrassa voi jo mahdollisesti nähdä onko tulokas tyttö vai poika?Vai oliko se vasta rakenneultrassa.Ajatella et tyttö vasta 9 kk ja mä en enää totakaa muista =D
 
Huomenta vaan kaikille! Onpas tää muuten kivan aktiivinen ketju :) Sikiöseulonnan meinaan varmasti myös ottaa, parempi vaan tietää etukäteen jos jotain sattuu olemaan ja niinkuin plunderbunny tuossa aiemmin mainitsi niin saa sitten parasta mahdollista hoitoa heti syntymästä.

En heti tajunnut miten tää homma toimii, mutta tässä siis mun tiedot :) LA 21.8. (ehkä)/ varhaisultra 27.12./ 33v/ensimmäinen ja eka neuvola 9.1.2013

Kertomisesta niin ollaan kerrottu niille kenelle voi kertoa sitten myös jos jotain sattuis tulemaan = pari hyvää ystävää. Porukoille ajateltiin kertoa jouluna, tai siis askarrella jotkut kortit Hyvää joulua mummolle tms :) Ultrakuvaa ei ehditä saamaan, mietittiin sitäkin mut sit ei viitti mennä liian aikaisin sinne varhaisultraan jos mitään ei näkyiskään, tulis turha reissu.

Mitä ootte jo ehtineet hankkia tai missä vaiheessa aloitatte hankinnat? Mulla sormet syyhyis jo ostoksille ja huoneen sisustamisen kanssa, mut parempi hetki ootella niin ukolla ei mee ihan hermo ;) Ei vaan, ihanan onnessaan on kaikesta ja innoissaan mun kanssa kattelee sivustoja ja kyselee kaikenlaista :heart:

Kivaa päivää kaikille!
 
Huomenta mammoille!
Täällä oireettomuus jatkuu ja epäusko koko hommaan :( Käyn lukemassa jokapäivä moneenkertaan teidän kirjoituksianne, mutta anteeksi etten kommentoi oikein mihinkään. Tuntuu vain niin kovin kaukaisilta vielä asiat.

sydänx3 toivottavasti tuhruttelu loppuu ja kaikki on kunnossa :heart:

Tsemppiä kaikille ultraan meneville :)

T:pikkusukka 5+6
 
Ekaksi tarrasukkia niitä tarvitseville! :heart:

Tokaksi tervetuloa uusille! :wave:

Ja sitten..tää mamma lähtee ekaan neuvolaan ja äijät jää kotiin. :) Meillä muuten mies ihan varma tytöstä,mut en oo kertonu sille et polttareissa meille ennustettiin kolme poikaa :) Olen siis melko varma pikkuveljestä!

6+3 ja viikon päästä on ultra :popcorn:
 
Mä en ole antanut itselleni "lupaa" edes prismassa hypistellä vauvan vaatteita vielä.
Kummankaan vanhemmille ei kerrota ainakaan ennenkuin on varmaa että tuolla oikeasti jotain on, eli menee tammikuulle.
Nyt vaan toivotaan ettei iske hirveät pahoinvoinnit jouluna kun sukuloidaan ;)
 
Huomenta!

Sikiöseulontoihin luultavasti osallistutaan. En ole kylläkään niin pitkälle ehtinyt vielä ajatella, mutta luulen, että otan kaikki tutkimukset sun muut vastaan mitä vaan tarjolla on :)

Tuli vasta eilen mieleen meidän alkuperäinen suunnitelma missä vaiheessa voidaan lapsia yrittää. Aloitettiin seurustelu v. 2007 ja silloin jo päätettiin, että ensin hankitaan kasvi ja jos se pysyy hengissä niin sitten voidaan hankkia kotieläin ja jos se pysyy hengissä niin lasta voi harkita. Kasvit on meillä pysyneet pääasiassa hengissä, pari vuotta myöhemmin meille muutti kissasisarukset, jotka ovat ihan hyvin voineet. Tuon alkuperäisen suunnitelman mukaan nyt on siis aika yrittää pitää vauva vielä hengissä :D

Tänään meikäläinen lähtee laulelemaan Hartwall areenalle (jännää!) ja illalla olisi kaveriporukan pikkujoulut. Pitää ottaa omia eväitä mukaan, että pitkien treenien ja esiintymisten välissä ei ihan kupsahda. Pikkujouluissa ajattelin olla autolla liikkeellä niin ei tarvitse sen kummemmin juomattomuutta perustella.

Mitä mieltä te muuten olette glögistä? Siinähän on jonkin verran inkivääriä, joka ei ilmeisesti ole hyväksi masuasukkaalle. Kuinka paljon glögiä uskaltaa juoda ilman omantunnon tuskia? Mä nimittäin rrrrakastan glögiä :rolleyes:
 
Hansterille ja sydänx3:lle jaksamisia! Pelottavaa varmaan ;(

Itse oon kotiäitinä tällä hetkellä joten aikaa löytyy turhuuksiin kun vauva nukkuu.. Kohta teillä muillakin ei ole muuta kuin ihana hidasta joutilaisuutta!
Olisi pitänyt palata töihin 12.12, mutta jäin kotihoidontuelle, onneksi :)

Nyt jotain oiretta ja vähän äkkiä! Ärsyttää kun joutuu muistuttamaan itselleen "sä oot raskaana.. ehkä"

Nenja & A 5+3 (??!)
 
Niiu, en oo kuullu ettei glögiä saa juoda? Ou nou, tässä iskee epätoivo kun on ihan pihalla mitä saa ja mitä ei saa syödä ja sitten vielä ettei paino sais nousta liikaa :/ Noh, ehkä se tästä suttaantuu pikkuhiljaa.

Nenja, oireettomuudesta ja niiden vaihteluista sen verran että mulla oli tässä tärppikierrossa vähiten oireita! Niissä kaikissa "luulotautikierroissa" oli sitäkin enemmän jos jotain. Nyt on plussan jälkeen tullut tissikivut ja järjetön turvotus (vois ne mammahousut tulla jo postiin, nimimerkillä housut auki kulkija). Jotenkin sitä koko ajan kyttää hulluna niitä oireita ja jos satunnaisesti tisseihin ei hetkeen satu niin iskee vähän paniikki :D Hassua! Ehkä teen viikonloppuna pari varmistustestiä niin saa ehkä mielenrauhan pariksi päiväksi ;)
 
Niiu: Toi inkivääri oli mulle ihan uus juttu, että sitäkään ei saisi syödä. Kymmenen vuotta sitten siitä ei ollut mitään puhetta. Huomasin sen linkissä, joka tännekin listalle oli laitettu jossain vaiheessa. Mä oon sitä mieltä, että meidän ajan esanssiglögeissä on niin vähän tosiasiallisesti niitä mausteita, että ellei ihan tonkkakaupalla vedä, niin ei haittaa ole. Näin mä ainakin uskon. Ja nää suosituksethan vaihtelee osittain ihan maittain/kulttuureittain, eli maalaisjärjellä mennään.

Vuoto alkuraskaudessa on varmasti pelottava asia. Itse en ole sitä joutunut koskaan kokemaan, toivottavasti en nytkään. Tsemppiä tämän kohdanneille.

Hankinnat: Sitten kun on tarpeen, jos on :)

Mä oon edelleen vähän hämmentynyt, kuinka aikaisin tämä huonovointisuus alkoi tällä kertaa (heti 5+ viikon alusta). Ja tuntuu, että se on jonkun verran voimakkaampaa kuin viimeksi, jolloin se jäi semmoiseksi lieväksi kokopäiväöllötykseksi. Tai sitten aika vaan kultaa muistot... Jos tuota ei olisi, en varmaan edes huomaisi olevani raskaana! Tissien aristus on lieventynyt eikä mahaakaan niin kipristele, aina välillä tuntuu jotain vedon tai kiristyksen tunnetta. Iltaisin paleltaa edelleen aika paljon, sekin saisi kyllä vähitellen loppua.

Mutta en valita, onnellistahan tämä on, olla vihdoin odottava nainen :heart: Mieskin välillä kyselee, että mitenkäs tänään on vointi, mistä tulee tosi hyvä mieli. Ihana mies mulla! Viime odotus oli pikkasen toisenlainen.

Mä oon alkanu vähän jännittää, miten kerron 9v pojalleni, että meidän perhe kasvaa, jos kaikki menee hyvin. Ja että missä vaiheessa. Poika on siis edellisestä liitosta ja asuu vuoroviikoin meillä. Noin iso ymmärtää jo monia asioita, eikä meillä olla koskaan kunnolla käyty keskustelua siitä, miten vauvat saavat alkunsa... Ehkä en ala selittää liikaa, vaan sanon asian niin kuin se on, ja sitten vastailen sen mukaan, mitä poika kyselee.
 
Onnea Pamsku sykkeestä :) :heart:

hansterille ja sydänx3 tsemppiä, toivotaan et vuodot olis ihan harmittomia :hug:

Niiu mäkin rakastan glögiä. Viime jouluna taisin googlata sitä et saako juoda mut ei kai löytyny mitää faktaa, tarvii odottaa maanantaihin et pääsee neuvolassa kysymään... siinä tosiaan on inkivääriä mikä on vältettävien ruokien listalla...

Vauva-lehti tulee meillekin, on tullu jo aika kauan. Mut olisko vaikka kaksplus parempi? kun toi on tullu nyt niin kauan et samat aiheet kiertää kehää joka kuukausi.

on: tänään olis poitsulla 1 v. valokuvaus ja pitäs alkaa puuhailla noita sunnuntain juhlia. oon ihan surkee "juhlasuunnittelija" ja vielä surkeempi leipuri :) onko ihan onneton jos tarjoaa kinkkupiirakkaa, riisipiirakoita, pullaa ja kermakakkua? :D omassa olossa ei oo tapahtunu mitään muutoksia, oksettaa mutten oksenna aamulla ja illalla ja tissit on kipeet.
 
Pamsku, onnea ultrakuulumisista, ihana varmaan nähdä pikkuinen!

Glögistä en aio vältellä, en usko että missään kaupan glögissä on niin isoja määriä inkivääriä että olisi haitallista. En edes ole tiennyt että inkivääri on haitallista :D Mutta mä en ihan kirjaimellisesti noudata noita ohjeita vaan syön esim. itse graavattua lohta ja tuorejuustoja jne.

Sikiöseulonnoista myös me aiomme ottaa nuo seulonnat, otimme myös ensimmäisessä raskaudessa. On mun mielestä tärkeää miettiä mitä jos seulonnassa tulee jotain mutta ei saa liikaa ahdistua noista mahdollisuuksista :)

Painosta Itse olen 160cm ja painoa 52kg, tarkoitus on pitää normaali syöminen enkä todellakaan aio syödä kahden edestä... Sen löytää sitten edestään ja on niin paljon helpompi pudottaa 5 kiloa kuin 20. Ekassa raskaudessa mulla tuli lopulta 16 kiloa joista ihan lopussa varmaan 5 ja ne oli tosi helppo pudottaa. Laitokselle jäi paljon ja loput lähti nopeesti imetyksen myötä.
 
Onnea Pamsku!! :heart: Mun pitäs vielä 4 pvä malttaa.. :D

poppaliini Krhm, minä tunnustan, juuri tänä aamuna tein testin.... En saanut olluksi :LOL: Ja näytti se kivalta!

Töistä, minulla on osittain fyysisesti raskas työ (kuormien purkamista), vielä ei vaikuta (no, joinain päivinä painavat kollit tuntuu alavatsassa vähän pahalta, lihaskipua) mutta aion kyllä "pitää puoleni" jos/kun se kohta tulee.. Kevyempiäkin hommia kun on, ne on sit mun hommia tai sit pitää hakea saikkua :D Yksikään duunipaikka ei ole niin arvokas että sen takia kannattais aiheuttaa itselleen (tai vauvalleen) vahinkoa.

Glögiä aion juoda myös, kohtuuden rajoissa.. Eli muki tai kaks kerran viikossa noin todennäköisesti.

Sikiöseulontoihin
varmaan osallistutaan, en oikeastaan ole missään vaiheessa ajatellutkaan ettei osallistuttaisi.. Kuten joku jo sanoi, kaikki tieto on arvokasta, eletään sitten sen mukaan mitä selviää.

Ensimmänen + Tyyppi 6+1
 
Onnea kaikille, jota ultrassa saaneet hyviä uutisia!!! :heart:

Vielä painon noususta, esikoista odottaessa tais tulla 17kg jotka lähti ja enemmänkin pois nopeasti, toista odottaessa 15kg ja kuopusta odottaessa tuli joku 11kg ja nyt painan saman verran kuin silloin, kun aloin esikoista odottaa eli 48kg ja jospa se ei yli kuudenkympin menis tuo paino vaikka äkkiä ne kilot on kaikonneet aina.

Oireita on alkanut ilmetä yhä enemmän. Palellut olen jo kauan, villasukat ja villapaita pitää olla yötä päivää, hyvä kun mies nukkuu alasti kuumissaan ja minä tärisen kyljessä villoissani... Yhdestä asiasta aloin epäillä raskautta myös, kun jerään joka ikinen yö monta kertaa siihen, että makaan selälläni, kädet sillain pään yläpuolella ja puuduksissa, joka raskaudessa sama homma ja ihan loppuun saakka, en ymmärrä miksi ihmeessä, omituista!
Eilen iski kauhee väsymys joka jatkuu tänään 9 tunnin unien jälkeen ja vetämätön ollut jo monta päivää, kämppä sen näköinen! Tänään iski tuttu pyörrytys, lenkillä, kun laskin laittamaan koiraa rattaiden alaosaan lämmittelemään ja nousin niin meinas pyllähtää, kun pyörrytti ja sen jälkeen sitä jatkui. Yöllä ja aamulla on myös huono olo. Että onhan noita oireita, tekee tästä todemman tuntuista!

Olen jo varma, että tämä on tyttö :D Olo johtunee siitä, kun luultavasti tämä sai alkunsa, kun edellisestä yhdynnästä oli jo noin viikko! Ultrassa selvinnee! Mitään väliähän sillä ei ole, oli tyttö tai poika, kunhan vauva saadaan :heart:

Te tosiaan kirjoittelette niin paljon ettei muista kommentoida tai kelle pitikommentoida henkilökohtaisesti,jotain oli lukiessa mielessä, mutta se unohtui, sekin yksi oire, unohdan vaikka mitä jatkuvasti!
 
Pakko tulla myös heti päivittämään varhaisultraultrakuulumiset. Siellä se pieni oli oikeassa paikassa ja syke näkyi <3 Ei voi tajuta! Kaiken tän vuotamisen jälkeen olo on nyt niiiin helpottunut. Neuvolan ja np-ultran uskalsin nyt sitten lopultakin varata myös. Nla 9.1. ja np-ultra 17.1.

Hurjasti onnea myös muille ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)

Hansterille ja sydänx3 paljon tsemppiä! Millä viikolla olittekaan? Jos vaikka ultraan jo pääsisi katsomaan? Kamalinta on, kun ei voi muuta kuin odottaa. Mutta vuodon ei tosiaan näköjään tarvitse tarkoittaa pahinta, mun vuotaminen johtui kuulemma vaan alkion kiinnittymisestä. Selkeä mustelma kuulemma oli kohdun vieressä, kun verisuonia oli katkeillut.

sinnamon 6+1
 
Onnea hirmusta ultrassa käyneille! :flower:

Ja tervetuloa tuoreille plussaajille! :flower:

Joku kyseli seulonnoista. Miehen kanssa aiheesta juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että osallistutaan kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Mies oli myös sitä mieltä, että ei halua tietää etukäteen kumpi on tulossa, vaan se saa selvitä vasta kun lapsi syntyy. Käy mulle myös, tosin mieli saattaa tässä viikkojen aikana vielä muuttua...

Täällä on oireet ihan yhtä vähissä ku aiemminki. Eilen aamulla huonoa oloa taisi aiheuttaa paha kahvi ja tänä aamuna alko etoa ilmeisesti jogurtin syönnin jälkeen. Sen kummempia tuntemuksia ei kuitenkaan ole. Vatsa on kyllä kieltämättä pyöristyny, varsinki iltasella sen huomaa, mutta on aamullakin jo hieman :heart: Kahden viikon päästä tähän aikaan ollaan jo nähty mitä tuolla tapahtuu, vai tapahtuuko mitään...

Taru81 6+3
 

Yhteistyössä