Elokuun mussukat joulukuussa <3

Onko muilla levottomat jalat? Mulla normaalistikin moista "syndroomaa", mutta nyt kun olen raskaana ja vielä töistäni lomalla, niin tämä on jotain ihan kamalaa. Teen seisomatyötä, joten olen tottunut liikkumaan paljon, olemaan päivät jaloillani. Nyt tuntuu, ettei mikään liikunta riitä. Kivistää ja kolottaa, tuskainen tunne :mad:
 
Taru :hug: :'(

Nyt ei tuu kyllä ku omaa napaa, lueskelen kyllä monta kertaa päivässä teidän kirjoituksia mutta.. Minua pelottaa että kyydissä ei ole enää ketään.. Ne vähäisetkin oireet tuntuu kadonneen tai ainakin lievittyneen tosi paljon. Oikeastaan jäljellä ei ole enää mitään muuta kuin unet.. Ei älytöntä nälkää, ei väsyä, ei vihlaisuja alavatsalla. Huokaus. Neuvola ens torstaina eli sinne asti pitäs kärvistellä.. Ja meillähän siis varhaisultrassa 7+0 näkyi syke. Voi kun olis turha pelko.. Ja kun en oikein osaa miehellekään tästä puhua niin kiristää vielä meidänkin välejä ihan turhaan ku minä olen ko viulunkieli. :/

Ensimmänen & Tyyppi 8+3
 
Voimia Tarulle!! :hug:

essence täällä kanssa kohtalotoveri :wave: Viikkoihin nähden pienempi masussa, tosin meillä näkyi edes syke. Mutta minä kävin ultrassa 6+6, että jos aikaisemmin olisin käynyt, niin ei olisi välttämättä näkynyt meilläkään...

Täällä kanssa kutiaa, lähinnä jalkoja.

(.) Tämä napa on kanssa erittäin epäluuloinen koko raskauteen :ashamed: Mitään ei uskalla edes haaveilla... Keskiviikkona uusintaultra.

Pikkusukka 7+6
 
Tissikipu Vaihtelee päivittäin. Välillä tosi arat, välillä ei mitään.

Kutina Mulla on atooppinen iho ja allergiat ilmenee ihottumana, joten kyllä kutittaa! En saa syödä allergialääkettäni raskauden aikana, joten tulen olemaan melko pulassa ihoni kanssa. :( Neuvolassa pitää kysyä ratkaisua asiaan, koska rasvat ei auta.

Asuminen Me muutettiin kesällä rivitalokolmioon saunalla, joten tilaa pienelle on. Oma huonekin on valmiina kunhan tulee enemmin ikää.
 
Ai niin, Tarulle isosti voima haleja :hug: !

Testasinpa taas tänään huvin vuoksi raskaustestin kun viikkoja poksui lisää, enpä ole aikaisemmin innostunut haaleasta viivasta näin kun tänään :D ! Raskaustestin viiva oli haalistunut ja se on hyvä merkki siitä, että hcg on noussut huippulukemiin eikä testi pysty sitä enään käsittelemään :D ! Tein nimittäin toisen putkeen ja sain kylläkin vahvemman viivan kun laimensin vähän pisuun vettä. Ootteko muut enään innostumaan dippailemaan :) ?

Niinu & kultahippu rv 10 (9+0) :heart:
 
Niinu88, mulla on kutinaa käsissä, jaloissa, mahassa ainakin. Muistaakseni kahdessa edellisessä raskaudessa ei ole tätä kutinaa ollut.

Minähän tein raskaustestin vielä eilen. :D Oli pakko, kun oli niin epäuskoinen olo. Todella vahva plussa sieltä tuli.

Me asutaan rivarineliössä (100 neliöinen) eli kolme makuuhuonetta löytyy. Tilaa on siis ihan hyvin. Vajaa kaksi vuotta sitten ostettiin tämä.

Bambini, mulla ei oo vielä tullut levottomat jalat riesaksi, mutta kahdessa edellisessä raskaudessa sitä kyllä oli joskus vähän myöhäisemmässä vaiheessa. Tosi inhottava tunne! :|

Tänään miehen kanssa pidetään leffailta ja mässäillään vähän herkkuja, kun ollaan nuo ipanat saatu unten maille. :)
 
Unelmavauvasta Mua kiinnostais tietää,e ttä mikset saa syödä allergialääkettä? Onko siinä jotain aineita, jotka vaikuttaa vauvaan.. Mä täällä oon huolissani ku saanu kuulla niin eri versioita tosta, että saako mun käyttämää (histec) allergialääkettä raskaana ollessa käyttää..

Asumisesta meillä olis kans hakusessa uus asunto. Vuokralle oltais menossa, kun omaa ei nyt ole mahdollisuus saada. Harmi vaan, että täällä ei taida olla yhtään itään tarjolla, kun kerrostalo ei ole meille edes vaihtoehtona. Ja meillä vielä koira, joka hankaloittaa asunnon saamista. Tämä nykyinen asunto kun ei vaan mun mielestä mitenkään sovi meille enää kun vauva tulee. Esim. suihku on alakerrassa ja sinne pitää mennä "kellarin" kautta ja siellä on ihan kauheen kylmä, monta rappusta joita pitkin hankala raahata vaunuja, eikä sisällä olisi edes vaunuille kunnon tilaa.. Mä en pidä mistään tässä kämpässä, joten en viitsi kaikkea alkaa kirjottamaankaan :D Mut sen mä tiedän, että uus asunto on saatava mahd. pian!!

(.)Tänään mulla oli aamulla ensimmäistä kertaa huono olo kun heräsin. Meni onneks pian ohi, mut vähän väliä päivän mittaan se pahanolon tunne on hetkeks tullut.
Tänään tuli myös kauheet himot saada juustoja (sinihome ja ent. pikkusisko). En edes sinihomeesta kauheesti tykkää muuten, mut nyt oli pakko päästä ostaa sitä. Sitte ku näin kaupassa hillomunkkeja niin enhän mä voinut vastustaa :D
En tiedä sitte että johtuuko jo raskaudesta vai jostain muusta, mut ilman niitä juustoja ja munkkeja en voinut kaupasta lähteä :D Onneks melkein kaikki juustot on sallittujen listalla, jos tää himokauan jatkuu!

Dana & mini 4+6
 
Mä huomasin että masu alko kutiamaan kun yks ilta unohdin öljytä sen saunan jälkeen. Muualtakin tuntuu kutittavan vähänväliä, mutta oon pistänyt sen pakkasen piikkiin.

Huomasitteko että täällä on jo syyskuisten ketju? Me ei olla enää viimeisiä! :)

Unohdin kommentoida aikasemmin että täällä kanssa hormonit hyrrää ja musta on tullu ihan kauhee bitch. :/ koko aika pinna kireellä ja haastamassa riitaa. Onneks ollaan molemmat osattu ottaa vielä huumorilla ku oon normaalisti niin säysee, ni mieskin tietää etten oo tämmönen normaalisti :)

Fan & <3 7+1
 
Täällä suunniteltu pari päivää muuttoa, tosin vasta keväällä muutto tapahtuisi. Ihan yllättäen vain miehelle ehdotin, että miksei muuteta hänen kotipaikkakunnalleen, kun kuitenkin muutto sinne on tiedossa muutaman vuoden sisään. Eilen hänen äitinsä kanssa asiasta puhuttiin ja hän sanoi, että hänen naapuristaan vapautuu keväällä rivitaloasunto, joten siihen voisi muuttaa. Onhan se sitten vähän helpompaa, kun on sukulaisia lähellä, kun nyt lähes 100km:n päässä asutaan. Saa sitten helpommin apua lapsenhoidossakin, jos käy niin että mies joutuu armeijaan (aika epätodennäköistä on, sillä sairastaa astmaa ja muitakin estäviä tekijöitä on). Mutta töissä hän kuitenkin kävisi, joten olisi seuraa sitten itsellekin, ettei koko aikaa tarvitse lapsen kanssa kahdestaan kotona olla.

Pahoinvointi on jatkunut koko ajan ja on hieman on pahentunutkin välillä. Rinnat alkaa myös olemaan tosi arat ja jotkin ruuat haisee/maistuu tosi yököttävälle. :D Ei ole joulunaikaan paljon kinkkuakaan mieli tehnyt. :D
 
Marjuska :vastattu :)

Kirjotin illalla piiitkän rimpsun,kunnes sain puhelun joka pudotti mun elämään pommin.
Mies oli mennyt viemään iltaruokia ulkokoirille ja löytänyt uroskoiramme kuolleena kopista.Nyt sitten silmät kuin siat v....t.kyllä tää elämä on perseestä.tälle vuotta jo kolmas lemmikki jonka menetin,elämäni rakkauden.Nyt odottelen että arki koittaa ja saan lähetettyä koiruuden eviraan tutkittavaksi..

Mulla samahomma kuin Diinulla että neuvola täti haluaa laskea menkkojen mukaan eli viimeks ollut 9.11 jolloin nyt olisi 7+1. mut päivä sinne tai tänne,sittempähän tuon näkee mitä hän merkkaa korttiin.

Kuumeileva ja itkusta turpeat ja punaiset silmät..
 
Dana- Mun allergialääke ei varsinaisesti ole allergialääke. Se on kolmiolääke nimeltä atarax. Ei ehkäise allergiaa vaan hillitsee sitä kutinaa. Isompina annoksina se on tarkoitettu ahdituslääkkeeksi. Muhun ei mitkään histecit sun muut tehoa, joten siksi on määrätty tää atarax. Nukkumisesta ei nimittäin meinaa tulla mitään kun kutiaa niin pahasti. Neuvolantäti sanoi puhelimessa, että sen vaikutusta sikiöön on tutkittu niin vähän, että ei kannata syödä. Nyt vaan odottelen, että pääsisin lääkäriin keskustelemaan jostain muusta vaihtoehdosta.

Unet Joku puhui aiemmin unistaan. Minäkin nään joka yö ihan kummallisia unia ja muistankin ne.

Kuumeilevax5 Voi ei. Lemmikin menettäminen on niin kamalaa. :hug:
 
Siis mille te oikein ootte allergisia, että pitää koko ajan syödä allergialääkkeitä? Ihan uteliaisuudesta kysyn :)

Mulle iski kauheet kutinat kanssa, atopia villiintyi. Naama, taipeet, maha, reidet ja käsivarret on ihan ihottumalla. Sama oli kyllä edellisestäkin, että alkuun tuli ihottumaa ja sitten loppuraskauden oli iho aivan loistokunnossa.
Pahoinvointi iskee iltaisin, nyt on muutamana iltana ollut jo vähän helpompi olla. Ja karsee turvotus on päällä, maha on iltaisin yhtä iso, kuin esikoisesta rv 20... Huhuh.
 
SurtiK Atooppinen ihottuma, kissa, hevonen, pöly ja kaikki ilmenee iho-ongelmina ja etenkin kutinana. Pakkanen tietysti vaan pahentaa. Minä en syö koko aikaa allergialääkettä. Silloin tällöin iltaisin kun en saa nukutuksi (pari kertaa viikossa keskimäärin). Talvisin enemmin.

ON: Äsken iski ihan järjetön tissikipu! Ei ole kyllä koskaan aiemmin ollut näin pahaa. Sattuu. |O
 
Tarulle jaksamista :( itse kyllä varaudun kaiken aikaa kokemaan saman kohtalon.
Essencelle myös, epätietoisuudessa eläminen on hankalaa :( vain aika näyttää mitä tuleman pitää.
Kuumeilevax5 voi kamalaa! Saanko kysellä et minkä rotuinen ja ikäinen koiruus oli ja onko mitään aiempia vaivoja ollut mistä olis voinu enteillä jotain tämmöistä? Paljon jaksamista myös sinne! Lemmikin äkillinen kuolema on jotain ihan hirveetä :( siskon koiralle kävi niin, eikä saanu edes ruumista toimitettua eviralle tutkittavaksi kun joku kuljetusfirma sössi kuljetuksen ;( toivottavasti teille kuitenkin selviää mitä tapahtui. Parhaassa tapauksessa hessu on nyt päässyt kivuistaan eroon, jos sellaisia on ollut.

7. Viikko on lähtenyt käyntiin ja huomaa että oloja on tullut sen mukaan lisää. Jostain kumman syystä ne ei kiusaa töissä muuten kuin hirveänä paleluna ja nälän tunteena + vessassa saa ravata tämän tästä. Mut auta armias kun pääsee töistä kotiin! Kotiin ajaessa alkaa silmäluomet painamaan ainakin tonnin ja väsyttää niin paljon että tulee ihan huono olo :D ja sit kun pääsee vaaka-asentoon sohvalle tai sängylle niin lyhty sammuu totaalisesti ja taju on pois muutamia tunteja. Mies on koettanut herätellä huonolla menestyksellä, sen verran olen saattanut liikahtaa että olen saanut syötyä + juotua ja mahdollisesti lähtenyt lenkittämään koiria. Väsyneenä/heränneenä olen tietysti myös hirveän herttainen luonne...not!

Alennusmyynnit! pitäisi varmaan alkaa nettishoppailla, ajattelin josko pari äitiyspaitaa ja ehkä yhdet housutkin just-in-case? Luulis että ne saa sitte myytyä eteenpäin helpostikkin jos ei tule käyttöä. Mutta olis ainaki jotkut housut jos yhtäkkiä kevättalvesta huomaakin ettei vanhat mahdu :D ja siis silläkin uhalla että ei pääse edes mahaa kasvattamaan. Aika hyviä hintoja ne kyllä äitiysvaatteista ottaa, meneekö sitä kangasta todellakin niin paljon enemmän? Mitään vauvakamaa ei yhtään hotsita ostella kyllä vielä..

asumisesta, me asutaan tällä hetkellä omistusrivarissa, oisko nyt kohta jo viidettä vuotta :D hyvin on 2 aikuista ja 1 koira sopinut tämmöseen 44,5 neliön kaksioon ja aiotaan varmaan eka vauvavuosikin mahtua. Tietenkin vaatii melkoisia tilaratkasuja mut lähinnä vain sen verran että saadaan jotenkin järkevästi lapsen sänky ja vaatteet johonkin. Vuokra-asuminen ei houkuta ja lainan saaminenkin menee varmaan vuoden vaihteessa haastavammaksi, et pitänee ootella et mieskin pääsee täysipäiväisesti tekemään töitä.

LA ajankohta on mietityttänyt jonkin verran. Ihan alunperin kun mä olen ajatellut että en halua olla tukevasti raskaana ainakaan kesällä ;D pallomaha ja helteet ei kuulosta kivalta ja ainakaan kukaan syksyn lapsen saaneista ei ole kombinaatiota kehunut. Mutta näillä mennään mitä on ja hyviäkin puolia olen yrittänyt tässä havainnoida! Mm. Miehen olis tarkotus valmistua alkuvuodesta 2014 ja viimenen puoli vuotta menee paljolti opinnäytetyön parissa = sitä voi tehdä kotona eikä sido aikaan ja paikkaan joten mäkään en ole sidottu olemaan kotosalla esm miehen töiden takia kun on vauva :) toki hän tulee olemaan töissäkin mutta tuollain opiskellun ohessa sieltäkin ollaan varmasti tosi joustavia, kun tähänkin mennessä on ollut. Mikä tulee tarkoittamaan sitä, että isyysvapaita voi käyttää sitten siinä vaiheessa kun olen itse siirtymässä takaisin työelämään :) ja sit tietty kesällä ei tartte olla niin kattavasti eri arsenaalia mammavaatteita kun löysiä kesäkuteita voi käyttää yhtä hyvin. Ja töistä voi ottaa täyspitkän kesäloman ennen äitiysloman alkamista, mikä olis varmaan ihan super! Kesällä tosin on töissä hiljaisempaa muutenkin, joten en nyt oikeastaan tiedä tulisko mulla niin pitkällä vapaalla muuta kui hirveän tylsää?

Mäkin olen liittymässä kyllä fb-yhteisöön sitten kun viikkoja on enemmän. Mies tosin on alkanut jo kiusoittelemaan että monessako mammaryhmässä sitä jo kirjoitellaan... Sitä ahistaa vissii että alan jo "mammautua" vaikka ei ole k*usitikkua enempää todisteita raskaudesta. Mikä on kyllä ahdistava fakta, kun se vähän syö tätä omaa henkistä valmentautumista. Sen mielestä mun oireetkin taitaa suurimmaks osaks olla keksittyjä ja raskaus epätodellinen kunnes toisin todistetaan. Mut kaippa se on ihan ymmärrettävää, ei se näitä juttuja koe samalla tavalla. Sille tää raskaus on vain se positiivinen testi; ei väsymystä, huonoa oloa, vessassa ravaamista, aallottaisia vatsakipuja tms. Vain hysteriaa välttelevä emäntä jolle tämä asia realisoituu päivä päivältä enemmän!

Mun kirjoittelutahti sit tulee olemaan vähän mitä on. Tietokone sanoi sopimuksensa irti ja kännykällä/tabletilla on vain helpompaa lueskella kuin sitten kirjoittaa juttuja. Mukavaa on ollut huomata että ketju on varsin aktiivinen ja meitä on täällä monenlaisia. Tossa jokunen sivu sitten oli puhetta kertomisesta ja monenlaista kantaa oli ihmisillä. Ja täytyy kyllä sanoa että mä olen tosi kateellinen niille jotka osaa oikeasti iloita jo nyt siitä että on raskaana :ashamed: ! Jopa niin iloisia että raskaana olo on ainoastaan ihana asia jonka voi kertoa kaikille ja kaikki voi yhtyä iloon ja onneen.. Mä tosiaan tulin raskaaksi ekasta ehkäisyttömästä kierrosta ja vähän säikähdin sitä, koska mulla ja miehellä oli niin vahva fiilis siitä että kaikki ei tapahdu suitsait *naps* vain. Ja toki kokoaika on pelko siitä että nytkään alkio ei kehity, on viallinen tai menee kohta kesken.. Ja että tää kaikki olis vain liian hyvää ollakseen tottakaan. Äidille ja yhdelle keskenmenoa potevalle kaverille muotoilin tilanteen jopa niin, että kyseessä on ollut " tietoinen riski" josta on sitten tärpännyt. Että ei tää nyt ihan niin suunniteltu tapaus olisikaan. Osittain vain siksi, että mun tuntemukset on tosiaan erittäin ristiriitaiset enkä oikein osaa iloita. Mutta kuten äitini sanoi: "kyllä se sitten iloksi muuttuu kun on itse sisäistänyt asian". Luotetaan siihen ja hoetaan vaan hiljaa mielessä "raskaana kunnes toisin todistetaan"!

Kiitos blogilinkeistä! Kiva päästä lueksimaan "kohtalotovereiden" blogiaatoksia. Raskaus ja yritysblogeja olen lueskellut varmaan vuoden päivät (kuten myös tätä foorumia) silkasta mielenkiinnosta mutta nyt on aika paljon kosketuspintaa myös itsellä. Miehelle olen luvannut että raskaudesta tai lapsesta ei tule julkisia bloggailuja nettiin,joten pitänee kehitellä joku päiväkirjasysteemi.. Koiran elämä mulla on tallennettuna blogimuodossa internettiin mutta sen linkitys tänne tuskin on aiheellinen :)

Romaanikirjailija Sukkamonsteri (6+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Mulla kanssa näytävästi pahoinvointi alkaa iltapäivästä ja kestää loppu illan.. Ilmenee oikeastaan vaan arkena, joten vissiin kroppa vaatis enemmän lepoa tai toisenlaista ravintoa mihin töissä on mahdollisuus. Töihin kun otan toki nyt evästä vähän toisella mallilla kun ennen raskautta, mutta esim välipalat eivät ole samanlaisia kuin kotona.
Aamuisin ei ole kertaakaan ollut paha olo niin että olis tarttenut edes miettiä posliinin halailua =)

äitiysvaatteita ajattelin katsella keskiviikkona ultran jälkeen jos on enää aihetta. Jos ei, niin sitten menen muuten vaan shoppailemaan :)

Viime yönä tämä rouva oli kyllä niin raskaana että huh.. Tissit oli todella raskaat ja arat ja pissalla sai ravata. Vissiin kroppa yrittää kertoa että kaikki on ok, kun eilen tuli Tarun uutisista väkisinkin mieleen että onko meillä vastassa samanlaisia uutisia.
Toki jos tänään saan miehen raahattua kaupoille ja jos sieltä jotain tosi käytännöllistä tulisi vastaan pilkkahintaan niin enpä kyllä ajatellut jättää rekkiinkään odottelemaan ;)

Eläinten käyttäytyminen; meidän kollikissa on joko kipeä tai sitten se jotain vaistoo..
Enne kissa tunki suoraan syliin välittämättä siitä makasiko selällään ja lukiko kirjaa tai oliko esim läppäri sylissä.
Nyt tulee ihan samallalailla tuohon kysyvästi katsomaan että saako tulla (aikaisemmin ei kiellot ole tehonneet) mutta vaikka antais luvan tullakin syliin, asettuu kissa vierelle makuulteen ja alkaa kehräämään ja leipomaan.
Ton leipomisen se on muutenkin oppinut vasta kuukauden sisään.. :)
 
Yhdeksäs viikko pyörähtänyt käyntiin, eli viikon kahden sisällä minun tulisi kuulla äänet doplerilla, jotenkin on niin epäileväinen olo vieläkin. Kamalaa piinaa tämä aika ennen ensimmäistä ultraa!!

Jos tämä raskaus etenee vauvan syntymään asti, niin vuodenaikana elokuu on aika mukavan tuntuinen. Loppuraskaus ajottuu kesälle, onhan se toki hikistä puuhaa, mutta ei huoli ison ja kömpelön mahan kanssa sulloutua moniin vaatekertoihin, voi vaan huitaista mekon päälle ja tökkästä sandaalit jalkaan, eikä äheltää kaksinkerroin eteisessä talvikenkien kanssa :D
ja ulkoilemaankin pääsee hyvin pian syntymän jälkeen! Minulla on kolme talvivauvaa ja elokuu on niin tervetullut vaihtelu siihen!

tarulle :hug: :'(

essencelle toivotaan että seuraava ultra tuo toivotun tuloksen :heart:

huiskishaiskis & aarteeni 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Punnabis
Täällä poksuu rv 8 tänäään :)

Täällä vaivaa väsymys vieläkin. Jotenkin on ihan tuskaa kun joudut koko päivän mennä. Ei vaan jaksa. Jossain vaiheessa päivän mittaa on pakko päästä lepäämään. Mäkin käyn joka päivä kuulumisia lukee en vaan jaksa ite kirjoittaa. To olis neuvola. Kuuluiskohan sydän äänet jo sillon? En muista koska edellisistä ne on ekan kerran kuullu. np ultraa en oo kerenny varata. Pitääkin muistaa maanantaina. Hyvää viikonloppua :)

sydänx3 + salamatkustaja 8+0
 

Yhteistyössä