*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Mammy, mulla tulee alavatsaan sellasia krampin tapaisia (erilaisia kuin supistukset), kirpasee todella pahasti. Varsinkin jos aivastaa tai yskäsee, tai ihan nauraessakin voi tulla ja se vetää meikäläisen ihan kippuraan. Makuuasento on pahin, siinä niitä tulee eniten jos sattuu sopivasti vaikka yskäsemään. Ei onneks joka päivä.

Pottailusta. Meillä sälli oppi ensin yökuivaksi :O Päivällä vaipat oli vielä käytössä pitkään sen jälkeenkin. Sitten yksi kaunis päivä vajaa 2,5 vuotiaana hää päätti että vaipat ei oo kiva juttu. Potta pojalle kelpasi vain alussa, lopulta kelpas vaan irroitettava lasten pyttyrinkula. Ehkä pytyllä käynti oli kivempaa kun sai myös itse vetää vessan ja käyhän isotkin pytyllä eikä potalla.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

neuvolakuulumiset ajattelin kirjotella.. mulla pariks kuukaudeks vaihtu neuvola täti nyt ja mä en kyllä suoraansanoen pidä tästä väliaikasesta.. se hössötti tosi paljon ja oli jotenkin outo.. ja sydänääniä ku kuunneltiin se oli ihan ihmeissään ku sanoin et mulla on doppleri kotona, et se vauva tykkää majailla mun navan kohalla.. ei ollu kuulemma koskaan kuullut että dopplereita ois ihmisillä kotonaki.. jotenki se sen tapa puhua ja hössöttää oli vaan niin rasittava..
Sit se ei oikeen osannu sitä doppleria käyttää, se hermoili vaan että haluis kuulla sen "hevosenlaukan" ja sitä yritti ettii pitkään vaik kyllä se vauva siel kokoajan jyskytti ja sykkeet oli 130-140.. ja se epäili etten oo osannu kuulla mun dopplerilla niitä vauvan ääniä ku kysy et "tiedäthän sit että jos sieltä kuuluu sellanen sadan pinnassa oleva syke ni se on sun, ne sekottaa helposti" öö..joo, kyl mä oon kuullu vauvan sillä laitteella jo yheksän viikkoa..

no joo.. ihan ok käynti toi muuten oli, pisti vaan ärsyttämään :D

Verenpaine 129/79
Hemoglobiini 110 (oli laskenu ja sano et jos on väsymystä ni johtuu tästä)
Paino laskenu 500 grammaa edellisestä käynnistä.. (oon kyllä syöny terveellisemmin ja polkenu sitä kuntopyörää tosi paljon)

Pissa oli muuten puhdas mut pissatulehdus saattaa olla ja anto mulle viel varmuudenvuoks purkin mukaan kotiin jonka voin aamul käydä heittää labraan..

et sellanen käynti.. jos sitä vaik valmistuis töihin pikkuhiljaa :D

Elokuunvaavi 22+2
 
Heipsan!

Niin se mahatauti sitten selätti minutkin :( Viime yönä tuli sitten vietettyä aikaa sairaalassa tippaletkun jatkeena, sen verran rupes supistelemaan että ihan säikytti.. Onneks helpotti kuitenki :)

Meillä poika tulee kohta 2v ja nyt viime päivinä on saatu usemmatkin pissat päivässä pottaan :) Se on suuri saavutus, koska jokunen aika sitten vielä huusi kun hinaaja potan nähdessä, turha oli yrittää edes laittaa istumaan siihen..
 
Tiitu :hug:
tuli niin oma kokemus mieleen vaikkei meillä tarvinnut itse päättää meidän poikien kohtaloista kun ensimmäinen paino-arvio ultrassa (vk 30) todettiin kuolleeksi ja toinen todettiin kyllä jo sairaaksi viikolla n.22 ( kuoli rv.30) mutta hoitajat ja kätilöt kannustivat että poikamme pääsisi pois ilman raskaudenkeskeytyksiä (en oisi kyllä itse pystynyt siihen, en ikinä) ja kun kohtuun hän olisi tullut jokatapauksessa menehtymään niin oli ihana kun sai rauhassa antaa jäähyväiset vauvallemme vaikkemme sitä nähtykkään ja käsittelemään asiaa rauhassa! iselläni mietitytti vauvan kivut, mutta lääkärit kyllä sanoivat ettei meidän tapauksessa vauva kärsinyt (aivojen toimintojen ym. takia ja niin uskon minäkin, ei siitä tulisi mitään jos alkaisin päivät pitkät ajattelemaan jälkikäteen oliko sillä kipuja vai ei. Mutta menetys on meillä ollut sama, oma rakas vauva jota odotimme niin paljon tänne maailmaan! mutta voi vain kuvitella miten rankkaa sulla on ollu..ei sitä pysty käsittämään, ei millään! Vahvan ihmisen täytyy olla että tuon kokeneena pystyy vielä elämään ihanaa elämää!! oot vahva ihminen ja toivon sulle todella antoisaa elämää kaikesta huolimatta ja mikä parasta, lapsemme on silti maailman parhaassa paikassa ja niin lähellä aina, sydämessämme ja ajatuksissa meidänkin kuolemaan asti! :heart: ja että nyt menisi kaikki hyvin! se kun vauvan saa rinnalle ei oo parempaa tunnetta tässä maailmassa!! :heart: voimia vielä!!
saat laittaa yv:tä jos jäi jotenkin vaivaamaan minun kirjotus! niin hankalaa toisaalta selittää kirjotuksen kautta asiaa ja monesti jokin asian käsittääkin väärin!

( . ) tunnistan jo oikeen ison mahan itsessäni ;) jotenkin maha pullahtanut nyt esiin melkoisesti!
muutne olo ollut aika hyvä, väsymystä jonkin verran vaan se onkin minun mielestäni aika normaalia ;)

kiitos uudesta pinosta!! aika menee hurjaa vauhtia vaikka välillä tuntuu viikkoihin nähden matelevan!

pissa vaivoista ollut puhetta. koko ajan saa lampata vessassa. puolentunninkin välein..ihan käsittämätöntä..ei silti mitään muuta vaivaa oo, kai se kohtu painaa jotenkin tuonne alas sitten että koko ajan pissattaa..??

selkäkipua ollut nyt jonku verran..toivottavasti ei pahene kovin raskauden edetessä.

mammy mullakin on tuota mahakipua jonkin verran yskiessä tai äkkiä liikeitä tehdessä. Th sanoi että ei ole mitenkään vaarallista, kuulu kuulemma asiaan..

ihanaa kun on kevät, jospa sitä itsekin piristyis vähän enempi nyt! =)

SaBiNe ja Masuasukki 19+2 :heart: ( 14.päivä rakenne ultra!! JIHUU!!)
 
Tervetuloa Whisper :wave:

Tiitu :hug: Todella surullista. Kaikkea hyvää nyt masussa olevalle ja sinulle :hug:

majj Jokaisessa raskaudessa mulla on tuntunut ihan kuin lohkeilisi mahassa jokin esim. äkkinäisessä liikkeessä. Kovin monesti nuita tuntemuksia ei ollut vaan ihan satunnaisesti. Mitähän lienee nuokin lohkeilut ovatkaan...

Pottailusta 1v10kk neiti käy potalla ihan mielellään. Muut lapset alkaneet potalle vasta siinä 2,5v iässä

Ihanat kengät olisi Raitiksella myynnissä.. mutta just kävin mittauttamassa kengän koon tytöllä niin 23 pitäisi olla, joten meillekin liian pienet on koko 22.

Omaan napaan.. ei kummosta :) vauva liikkuu ja touhuaa kovastikin välillä mahassa. Sitten hiljenee nukkumaan ja taas temmellys alkaa :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 21+6
 
Piti tulla uusi pino korkkaamaan,
kiitos Ulleli uudesta pinosta!
Ihanaa huhtikuu jo, tule pian pian kevät! :)

Tiitu runosi sai kyyneleet valumaan, todella kaunis! En voi edes kuvitella mitä olet käynyt läpi, mutta tunnut olevan vahva ihminen. Hienoa että pystyt jo iloitsemaan tästä uudesta onnesta. Kaikkea hyvää toivon sinulle ja odotukseen :heart: :hug:

Pottailusta meillä oli kans hirvee huuto jo pelkästään nähdessään että potalle pitäis istahtaa. No pikkuhiljaa parissa kuukaudessa sitten mieli muuttui, kun sinnittelin että istutaan aina joka kerta hetken pidempään. Nyt sitten yhdet - kahdet pissat tulee pottaan, aamuisin & iltaisin, ja neiti viihtyy siinä tutkiessaan kirjaa ihan mielellään. Meillä yön jäljiltä usein vaippa kuiva, jos on koko yön nukkunut putkeen. Meillä siis pikkuneiti vasta kohta 11kk :)

Sima itse en niin pidä siitä, mutta kyllä mä joka vappu yhden lasillisen sitä kaupan simaa juon, mutta en usko sen olevan haitaksi vauvalle. Itse viime odotuksessa jouluna join kaksi lasillista 0,2% punaviiniä ruuan kanssa. En normaalistikkaan juo alkoholijuomia kuin pari kertaa vuodessa, joten eipä tämän odotusajan aikanakaan niitä kaipaa mitenkään erityisemmin.

Omaa napaa
Mulla oli viime kuusta neuvola, jossa painoa oli tullu 1300g viimekerrasta, eli sopivassa määrin. Hemoglobiini oli laskenut, joten rautaa suositteli aloittamaan.. Verenpaineet oli mulle normit, matalat arvot siis.
Vauvan sydänäänet oli 140-160 väliä.
Kaikki siis kunnossa, niin ja sf-mitta oli 18cm, ihan pikkusen keskikäyrän yläpuolella.
Maha tullut esiin, isompi kuin esikoisen odotuksen aikaa samoilla viikoilla.

Esikoisen kanssa menee päivät ihan hujauksessa, huomaa taas että jaahas yksi viikko tullut lisää :) Käytiin viikko sitten tutkimassa vaunuja, ja löydettiin meille passelit Britax B-dualit.
Toukokuussa tilataan eka pelkkä B-dual jotta saadaan niistä esikoiselle kesäks rattaat. Ja kesällä sitten käydään tilaamassa siihen sisaristuin, vaunukoppa, turvakaukalon palikat.. Näin saadaan maksu kahteen eräänkin, ja + ei oo vaunukopat yms lojumassa tilaa viemässä liian paljon etukäteen :)

Työnimi meillä vaihtui, isännän kanssa kun ei viime odotuksessakaan päästy yksimieliseen vaihtoehtoon pojan nimestä, jos poika syntyisi. Eka oli onneksi sitten tyttö ;) No sama kädenvääntö taas, etenkin kun aika varmoiks tultiin että poika me nähtiin siellä ultrassa. Siinä sitten nimiehdotusten lennellessä, tuli nimi Aku vastaan, kumpikaan meistä ei niin kamalasti pitänyt siitä mutta ei ollut sitä vastaankaan varsinaisesti. No isäntähän nyt tätä masuasukkia Akuksi hokee alvariinsa :LOL: Olkoon sitten työnimenä, katotaan ni ristiäisissä pappi vetää hatusta etunimen ;) toinen ja kolmas nimi ovat jo tiedossa, yksi isännän toisesta nimestä ja yksi mun isän toisesta nimestä.

Jahas, se ois riennettävä lounaalle ja viemään mummi ruokaostoksille :)

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Miikulainen, Tirppa kohta 11kk ja Akutoukka rv 21+6 :heart:
 
( . ) Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa, sydänäänet oli hakusassa kun vauva potki niin kovasti, että kuului vaan pauke ja molske siihen dolpperiin. Alkoi jo neuvolantätiäkin naurattamaan, että hänkin tuntee koko ajan voimmakkaita potkuja. Sit vähän rauhottui ja hyvät vahvat sykkeet löyty ja oli 140 paikkeilla =) Painoa tullut melkein 2 kg viime käynnistä :whistle:

Sit yks paska juttu, ärsyttää tosi paljon :kieh: Meillä on oman kunnan neuvola heinäkuun kiinni! Ja loppuraskaudessa neuvolakäynnit on viikon välein, ja meillä pitää käydä sit tuolla 55 km päässä neuvolassa. Mulla kun la on elokuun 2 päivä eli pahmpaan mahdolliseen aikaan. Ja eikä siinä vielä kaikki, myös lasten neuvola on heinäkuun kiinni ja samaisessa 55 km päässä, ja pojalla just pitäs heinäkuussa olla 4 v neuvola, sen luultavasti kyllä saa siirrettyä elokuulle. Mut loppuraskauden neuvolakäyntejä ei saa siirrettyä mihinkään. Että istutaampa sit reilu 100 km autossa, et pääsee neuvolaan. Mä vaan kysyn että onko tää ihan reilua, tuolla lailla kiusata viimesillään raskaana olevia, muutenkin tuossa vaiheessa se autoilu aiheuttaa vaikka minkämoisia kipuja ja supistuksia... ihme että ei ollu verenpaine neuvolassa hälyttävästi koholla :confused:

Joopa ei muuta tällä erää :popcorn:
 
Mammy, mulla sattuu kanssa alavatsaan tosi paljon jos makuulla esim aivastaa tai yskii. Onneksi mulla ei satu istuallaan eikä seisaallaan... mulla on sellainen tunne, että ne voi olla ne kohdun kiinnikkeet jotka on jotenkin muutenkin jo venyneet ja ei kestä yhtään ylimääräistä, varsinkaan äkkinäistä rasitusta. Mutta tää on siis mun oma teoria. Jos sua sattuu tosi paljon ja koko ajan niin ota yhteyttä neuvolaan...

Nyt en tiedä laittoiko mies pikkareita tänään tarhaan jalkaan... mutta meillä kehittyi 2.5 vuotiaan potalletreenausasia nyt viikonloppuna niin, että pikkuhousut kelpaa jos ne on Hello Kittyt, ja muut ei : / Tarvii varmaan mennä ostaan lisää niitä Hello Kittyjä, jos se on siitä kiinni ;) Yökastelusta mä en ole huolissani, luin joskus jostain että sitä ei voi treenata vaan että se on jostain hormoonitasoista kiinni.
 
Mä rupean nyt lukemaan tätä pinoo läpi, jos poitsu vaikka vielä vähän aikaa nukkuisi.

Hypylle halusin vaan toivottaa onnea poikalupauksesta ja toivon todella että teillä on kaikki hyvin. :heart:

Päksäkkä 23+3:heart:
 
Ou jee mikä neuvolamatka tulee olemaan Karvattomallakoiralla!! Kamalaa.. :(

Meidän neiti pissasi tänäkin aamuna pottaan!!!
Hän täyttää nyt loppukuusta 2,5v.

Tänne ei ihmeitä.. Paino nousee nyt jonkun muunkin edestä..

Raitis ja Rakkaus 22+0
 
Moikat taas kaikille!

Lomat melkeen lusittu, vielä olis tää ja huominen vapaata jonka jälkeen työt kutsuis taas.. :/ Laskeskelin, että töitä olis jäljellä about 40 päivää eli ei paha ollenkaan.. Oon yrittäny lueskella maaliskuun loppupinoa ja tätä pinoa vielä läpi mutta nyt taas en muista yhtään mitä piti kommentoida..

Hirmuisesti tullut taas hyviä ultrakuulumisia ja tyttö/poikalupauksia! Onnittelut niistä kaikille! :heart:
Hypylle voimia huolien kanssa, toivottavasti vauvalla kaikki hyvin ja huoli turhaa! :hug:

Tiitulle osanotot menetyksestä :( Koskettavasti olit tapauksestasi kirjoittanut, ihan tuli tippa linssiin. Runon yli hyppäsin suosiolla, koska tiesin että sen jälkeen ei ois varmaan tullut itkusta loppua. Itelläkin ollu tunteet pinnassa koko loman, osin varmasti raskauden takia ja Pohjamaan vierailulla käytiin tilaamassa isälle hautakivi, mikä teki taas omasta menetyksestä astetta todellisempaa. :'( Niin iso ikävä on vielä päivittäin. :'(

Siman juonnista ollut puhetta. Ite en simaa juo ollenkaan, en ole siitä ikinä oppinut tykkäämään mutta veikkaisin myös, että kohtuudella saa ihan varmasti nauttia. Koska se saunaolut silloin tällöin on myös sallittua.

Selkäkipu rantautunut myös tänne. :wave: Hierojalla kun kävin niin tuumasi, että siellä se iskias tekee tuloaan.. :( Onneksi selkä saatiin tänään hyvin auki ja nyt parempi. Muutenkin lomalla ollut ok, mutta ennen lomaa tuntui, että työpäivän jälkeen ei päässyt sohvalta ylös jos tarpeeksi hyvän löhöasennnon otti. Rupiaa näköjään tuo 8 tunnin jalkojen päällä seisoskelu tekeen tehtävänsä. No katotaan kuinka jatkossa.

Mahakipuja ollut myös vähän ja kummallisia huonon olon aaltoja. No vähäisiä nämä vaivat ovat kaikesta huolimatta olleet ja hyvä näin. :whistle:

Miuskille
, en tarkalleen tiedä mitä täällä oli sattunut kun en yli viikkoon ole vieraillut, mutta toivottavasti tulet vielä takaisin. Juttujasi oli kivä lukea ja kuulumisia!

( . ) maha on kasvanut ihan hirmuisesti.. Pohjanmaalla kävin pontarissa ja sen mukaan tullut jo 6 kiloa raskauden alusta.. Huh huh. :whistle: Onneksi tuo lähtöpaino kuitenkin niin vähäinen, ei pahemmin ahista. Liikkeet tuntuu jo ihan päivittäin ja monta kertaa päivässä. :heart: Ihanaa :) En muista mainitsinko jo ultrakuulumisissa niin mulla oli se istukka edessä niinkuin arvelin, joten sen takia varmaan kesti, että liikkeet alkoivat tuntumaan ja nytkin tuntuvat ihan alavattalla.

Meillä menossa kotona kylppäri/osittainen keittiöremontti, minkä johdosta vedet olleet poikki vajaan viikon.. :| Ite oon nyt torstaista asti yrittäny totutella tähän juoksevan veden puuttumiseen.. :/ Lisäksi keittiö ja eteinen kuin pommin jäljiltä, täynnä pölyä, laastia ja rakennustarvikkeita eli toisinsanoen on asuttu ukon, koiran ja kissojen kanssa tässä about 20 neliön olohuoneessa jo viikon päivät. Jep, en malta odottaa, koska saatas vihdoin tuo remontti valmiiksi!! Koska meidän lisäksi olkkarissa on myös kaikki tavarat keittiöstä, vessasta ja eteisestä. :LOL: No viikonloppuna saattaa päästä jo uuteen suihkuun JOS hyvin menee..

Tuhat asiaa jäi varmaan kertomatta ja kommentoimatta mutta myöhemmin sitten uudelleen.

Piianappula + Pikku Ukko 21 + 4 :heart:
 
Hei

Halusin tulla kertomaan että meidän kohdalla tilanne näyttää todella huonolta. Itselläni on niin toivoton, surullinen olo. Mikään ei tietysti ole vielä 100% varmaa, mutta joku vaisto minussa kertoo että kaikki ei ole niinkuin pitäisi. Tiitun runo sai mut itkemään, se oli suoraan kun minun ajattelua, mitä tällä hetkellä tunnen. Mutta, kiitos teille kaikille jotka ovat tukeneet.. :heart: tulen kyllä kertomaan lopullisista tuloksista vielä tänne, mutta nyt vetäydyn hiljaisuuteen joksikin aikaa.

Hyppy ja rakas 21+3
 
Pottailusta - Meidän neiti on pian 2v9kk ja hän on pienestä asti ollut todella kiinnostunut potalla/pöntöllä käymisestä, sai 1v lahjaksi potan ja aloitettiin sillä että aamupisut saatais pottaan, ja neiti oli todella kiinnostunut asiasta. Päivävaippa saatiin 2v pois ja yövaipasta luovuttiin joulun aikaan eli n.2v6kk aluksi pissassi reilun viikon joka yö housuihin, mutta sen jälkeen ei ole kertaakaan. :heart:

Pieni Tähtönen - Juu juuri tuollaista outoa, mutta onneksi ei läheskään jokapäiväistä! :)

Mä kävin aamusta pitkästä aikaan yksin kaupungilla vähä shoppailemassa, ja löysyin itsellenikin muutaman pitemmän mallisen topin kesäksi, mitä oon jo pitemmän aikaa etsiskellyt, mahtuu sitten hyvin masu ja voi käyttää vaikka ei olisi raskaanakaan! :) Vauvalle uskaltauduin myös ostamaan bodyn + sukat! Tosin oli pakko ostaa vielä sellaista väriä mikä menee molemmille vaikka meillä se lupaus onkin! :)
 
Hypylle voimia. Toivon että kohdallasi asiat kääntyisivät vielä parempaan.

Tiitun tarina oli varmasti jokaisen pahin painajainen. Sai miettimään miten onnekas sitä onkaan kun on jo kaksi tervettä lasta ja kolmas ainakin ultran mukaan myös terve.

mammy mulla kans tulee noita kipuja jos esim. nousen nopeasti sohvalta :/

Pottailusta ollut puhetta. Meidän herra 1v 1kk ei suostu edes istumaan siinä. Puhumattakaan että mitään tulisi. Eli taukoa pidetään.

(.) Neuvola oli mulla tänään. Painoa tullut 3kg koko aikana,saisi tulla enemmänkin. Sf-mitta 18cm,menee siinä keskikäyrällä. Hb oli 125 ja verenpaine normaali. Sydänäänet oli jotain 140. Mulla vaihtu neuvolantäti ja en vielä kerennyt muodostamaan mielipidettä tästä uudesta :D
Kävin kirpparilla tänään ja löysin junnarille vaatteita ja tietty myös kirpulle; kahden pinkit pöksyt,tunika ja yökkäri kaikki kokoa 62cm. Jee!
 
kaikille halaus jotka sitä nyt tarvii ootte ajatuksissani!!

Piinappulalle :hug: ja voimia!!

Happy voi että, toivottavasti kaikki on silti hyvin!! toivon todella paljon voimia sulle nuiden raskaiden ajatusten kanssa!

huikkis parane pian!!

pottailu meillä ( 2 V.) välillä käy ihan hyvin ja välillä nihkeästi! jospa se siitä ajallaan... kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen. kaikki oppinu potalle/pöntölle ja yökuivaksi heti ennen 3 vuotiaaksi tuloa!

nyt ruokaa syömään ja sitten vesijuoksemaa!!
 
Olen pahoillani tiitu kauheen paha mieli tuli :( Tosi epäreilu tää maailma aina välillä :( Itkuhan tässä tuli...Meidän neiti onneks rupes mylkkyämään mahassa ihan kuin ilmoittelee että täällä äiti ollaan :) Jotenkin tuntuu että tuo tyttö pieni vaistoo sen millon mulla huoli siitä ja sillon se könyäminen alkaa...
 
Hypylle voimia :hug: Toivotaan vielä että kaikki olisikin hyvin!

Me alotettiin pottailut joskus 8kk iässä ja ne suju ensin pari kuukautta tosi hyvin. Sit oli kuukauden tauko ettei tytsy halunnu ollenkaan potalle. Sitten taas vuoden iästä lähtien on sujunut hyvin ja välillä on yhden vaipan päiviä. Yövaippa on n. jokatoinen aamu kuiva. Tytsy ilmoitta itse kakasta, mutta pissasta ilmoittaa sekunttia ennen kuin se jo tulee :) Joka päivä kuitenkin saadaan ehkä keskimäärin neljät pissat ja päivän kakat pottaan. Usein käy kyllä niin, että tytsy istuu potalla, sit sanoo et on valmis ja nousee ylös ja pissaa parin sekunnin päästä lattialle. Toivoisin et kesällä tyttö olis jo kuiva. Nyt ikää 1,5v, et saa nähdä miten käy.

Karvatonkoira siis voiko oikeasti olla noin että joudut ajamaan 100km neuvolamatkalla! Eihän tossa ole mitään järkeä! Mun mielestä toi pitäis kyllä hoitaa jotenkin muuten...Kuulostaa tosi ankeelta.

(.) Täällä ei tulehdus vaan lähteny tän toisenkaan kuurin jälkeen :kieh: Ja tänään on supistellut jo kipeästi niin että selässäkin tuntuu! Vähän huolettaa tää tilanne... nyt sitten vaan suoraan lekurille ja vaadin päästä kunnon tutkimuksiin et mikä tässä mättää! Pelottaa et jatkuva tulehdus vaikuttaa vauvaan...

hemari ja helmiäinen 23+3
 
Heippa kaikille!

Liittyisin vielä teidän joukkoon, jos käy! :wave:=) Oon alusta asti seurannut tätä pinoa, mutta ennen rakenneultraa en uskaltanut liittyä. Rakenneultra meillä oli eilen, ja kaikki näytti vauvalla olevan niinku pitää, huh mikä helpotus. Jalat oli kuitenki niin tiukasti ristissä että sukupuoli ei selvinnyt. Ollaan kuitenkin menossa ens viikolla 4 d-ultraan, joten eiköhän siellä selviä. Onko joku jo käyny 4 d-ultrassa, tai onko kuinka moni menossa ? Me ollaan menossa Brunolle Femedassa Helsingissä, jossa siis asustellaan.

Vähän musta: oon 27-vuotias, ja ekaa lasta tässä odotellaan, eli kaikki on uutta ja ihmeellistä =) Viime kesänä mentiin ihanan mieheni kanssa namisiin, tunnettu ollaan jo kohta 10 vuotta. Lasta ruvettiin yrittämään sillä mielellä että aikaa saattaa kulua paljonkin, mutta kerrasta se sitten tärppäsi ;)

Raskausoireina mulla oli ekat 3 kk aivan järhetön pahoinvointi, oksensin noin 10 kertaa päivässä, mutta sitten viikolla 18 se loppu onnex ku seinään. Kivuilta oon selvinny onnex, varmaan runsaan liikunnan takia, mitä harrastan 4-5 kertaa viikossa. spinningiä, aerobickiä ym. Urheilu onkin ollut mun henkireikä kaiken tän hormoonitunnemyllerryksen keskellä. Toisena ja ärsyttävimpänä oireena on aivan tajuton raskausajan akne, ei oikeen tiedä pitäskö itkeä vai nauraan ku kattoo peiliin, onko täällä muita asiasta kärsiviä?..Sain lääkäristä lähetteen ihon valohoitoon, jossa oon nyt käyny muutaman kerran.Mitat ennen raskautumista oli 173/60, ja painoa on tullut jo 9 kiloa lisää, vaikka urheilen paljon enkä syö mitään "roskaa". Toivottavasti ne lähteeki sitten äkkiä :)

Mukavaa vaikkakin sateista päivää kaikille, kivaa zempata toinen toistamme kohti elokuuta! :hug:

- Hemuli ja vaavi 21+5
 
moikka kaikille! :) ihanaa nähdä että teistä moni on päässyt pitkälle odotuksessa ja moni tietääkin jo odotellaanko prinssiä vai prinsessaa. :heart: ehkä meillekkin vielä onni suodaan vaikka nämä ensimmäiset meiltä pois vietiinkin ennen aikojaan. eteenpäin sanoi mummo lumessa! nauttikaa naiset! ja kaikkea hyvää teille :)
seurailen aina välillä täällä teen kulumisia.
 
Viimeksi muokattu:
Hypylle paljon voimia!! Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi pikkuisella hyvin :hug: :heart:

Kiva syysmyrsky kun kävit moikkaamassa :wave: Ja ihanaa, että sinulla/teillä tuollainen asenne!! :heart: Kaikkea hyvää ja tsemppiä tulevaan :hug:

Ja Hemulille tervetuloa :wave:
 
Siobhan myöhästyneet onnittelut 6-vuotis hääpäivän johdosta!


Tiitu täälläkin yx kyynel silmä,runosi oli kaunis ja koskettava,läpikäymäsi tuska varmasti valtava…ei sitä pysty kuvittelemaankaan…!Oma vk 9 koettu keskenmeno aikoinaan ei ole mitään tuollaisen rinnalla,vaikka itelle sekin teki todella kipeää…ja tapahtui kaiken lisäksi suoranaisena vittuiluna äitienpäivänä...Kovasti kaikkea hyvää uuden tulokkaan kanssa,vaikkei koskaan menetystä korvaakaan…Toivon totisesti,että tällä kertaa saat täytettä tyhjään syliin,saat maailman suurimman rakkauden…kokonaisuudessaan :heart:


Hyppy…voi kurjuus…Ei ikäviä uutisia kyllä tosiaan kenellekä toivoisi…Isosti suuresti voimia kaiken keskelle :hug:

Sabinella kans ollu ikäviä kokemuksia…Ihana kuitenkin nähdä,että maailman kääntöpuolen nähtyäänki on voimia uskoa ja luottaa elämään,uskaltautua odotukseen,vaikkei tosiaan ikinä tiedä,mitä se tuo tullessaan...


Mammy
tuo pelko ja huoli isostakin lapsesta on niin tuttu…Maailman suurimman rakkauden suuri vastuu…Luulenpa,ettei se pelko ja huoli katoa,vaikka lapset aikuisiksi kasvavat…

Potta asiaan…meillä kans nuori herra (2v8kk) on aika omapäinen tapaus ton vessassa käymisen suhteen…osaa olla päiväkuiva,mut toivoo mielummin vaippaa (mä en anna käyttää,mies antaa…:mad:).Yökuivakin on useimmiten,mutta sitten tulee just niitä öitä ku sokerit menee matalalle ja tarttee juottaa,niin pissaa paljon…joten yöllä vaippaa on toistasex pidetty…Jotenki vaan tuntuu niin vaikeelta ton kaa ku kaikki muut omat lapset on ollu tässä vaihees jo täysin kuivia…tai sit vaa ite tekee täst itellee liian ison ressin…Noh,kesä tulee…toiveissa et oppis kuivax enne vauvan syntymää,ettei oo kahta vaippasankaria… :whistle:

Elokuunvaavi
tsemppiä väliaikas nvlatätsyn kaa…Kyllä se että tulee toimeen oman nvlatätin kaa on musta vaan aika iso plussa!Itellä tän alkuraskauden seuranta meni parinki eri sijaisen kaa,mut nyt pääsen takasi sille omalle tutulle ja turvalliselle tädille ja iha eri fiilis taas mennä neuvolaan…Ei noissa alunkaa tädeis mitää vikaa ollu sinänsä,mut oma on oma…ja mun oma on onnex ihana…=)

Huikkis no onnex tosiaan sit helpotti kuitenkin!Jaksamisia…

Karvatonkoira siis todellaki pistää ärsyttään tollanen,ihan sun puolestaski…mikäs siin jos ois alkuraskaus ja kerran joutus käymään tollasen matkan takana (törkeetä kuitenki seki),mutta että joka viikko…huh huh…Ei käy kyl kateex yhtään…Kunnat ja kuntien säästöt…:mad:…Kuinkas pitkälle sun raskaudet on menneet…?Että ku la on noin alkukuusta et jos syntys n. vk 38 ni auttas jo siihen,ettei niin paljoo tarvii siä kilsojen päässä käydä…;)

Piianappula
tsemppiä sinne remppa pölyn keskelle…

Hemulille tervetuloo munki puolesta,vaikkakin iteki just vast tänne "uskaltautunut" ;) Mä taasen oisin halunnu et toi masukki ois pitäny jalkansa ristissä tai jotain,mut tosiaan esitteli sukukalleutensa kyllä niin selkeesti että ei voinu erehtyä… :LOL:

Omaan napaan ja perheeseen ei erikoista kuulu...Kova polte ois vauvalle kaikkee valmiix laittaa,mut oon saanu sen toistasex jäämään vaan poltteex :) Ja tää tunne tuli jotenki nyt aiemmin,ku ennen ja luulenpa,että johtunee nyt siitä,että tosiaan tietää kumpaa odottaa... Oma esikoinen täyttää viikon päästä 11...miten se aika näin kiitääkin :O :rolleyes: :confused:

Whisper ja mini-mies 22
 
Hyppy :hug: Toivotaan parasta.

Whisper Eka on syntyny 40+1, toka 40+1, kolmas käynnistettynä 39+3, että luulempa että tämäkään ei synny ennen la:ta : /
Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, naapurikunta joka olis reilun 20 km päässä on sielläkin neuvola heinäkuun kiinni.
Yksi neuvola kerta tulee korvautumaan keskussairaalan synnytystapa-arviolla ja siinä on kaikki perusjutut +lääkäri, tosin sinne on sit matkaa melkein 100km! ( kun mulla se gdm )
Olis varmaan helpompaa jos joku hoitaja kävis vaikka kerran viikossa täällä, toisia odottajiakin on, mutta heillä la myöhemmin elokuussa, joten heidän ei tarvi käydä heinäkuussa vielä viikon välein.

Simaa juodaan meillä ihan normaalisti, juohan sitä lapsetkin.

Tervetuloa kaikille uusille odottajille :wave:
 

Yhteistyössä