*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Heips!

Miuski, mukava että oot tullu takasin =)

Fanny, harmi et siun miehes ei ymmärrä kuin raskasta kotona olo on, oisko typerää ehottaa miehelles että esim. joka viikko ois parina päivänä tunti tai pari "siun aikaa", eli voisit vaikka lähteä ystävän kanssa leffaan tai sitten tehä jotain muuta ihan ittekses?

Miulla oli VIHDOIN tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin!

Hää on vaan sen verran vilkas et piti vähän aikaa pitää ultraamises taukoa jotta rauhottus sen verta et saa kunnolla katottua kaikki paikat :LOL: Ei taida mein vaavi paljon häiriöistä tykätä. Viikot vastas 22, eli pikkusen on isompi nykysiä viikkoja, mut niinku sanoinki et nää viikot perustuu ihan arvioon et millon miulla ne menkat oli, luultavasti siis olivat aiemmin kun se eka ultrakin näytti lähemmäs viikkoa "isompaa". Mut pääasia siis et mukelolla oli kaikki hyvin ja äiti ja isi pääs ihastelemaan temperamenttista jälkikasvuaan :heart:

Summersun ja mukelo 21+1
 
Fanny, mun on tosi vaikea kommentoida ja asettua asemaasi. Itse palasin äitiyslomalta suoraan töihin ja käyn 5 kertaa viikossa treenaamassa (edelleen vaikka raskaana) ja olen menossa toista kertaa 3 päivän reissulle ilman poikaani ja miestäni. Mä tarviin tollasta ja kaikki muu aika mikä mulla kotona jää, on ihanaa. Eli meillä mies on osallistunut lähes yhtä paljon talouden pyörittämiseen, pääasiassa toki lapsen hoitoon, mulle jää siivoukset ja ruoanlaitto mutta teen niitä mielellään, ku on kuiteski omiakin juttuja. Tsemppiä sulle ja toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen työnjaosta ja ajatuksistanne :hug:
 
Fanny Meillä on vähän sama ongelma. Mä olen tosi paljon ton junnarin kanssa (1v) ja joka toinen viikko mukana myös mun esikoinen (6v). Lapset on ihania ja nautin kotona olemisesta,mutta kaipaan kyllä että en olisi koko kodista vastuussa yksin! Hoidan kaikki lapsiin liittyvät jutut,kodin,ruoan,kaupassa käynnin,vaatteet.. Mies vapaapäivinään sitten tekee omia juttujaan ja joskus sanon että haluan käydä tallilla (noin 2krt viikkoon) niin on sitten sen pari tuntia just muksujen kanssa ja sit lähtee omille menoilleen. Ei se tajua että kotona olo lasten kanssa ei todellakaan oo mitään lomailua:headwall: Tästä aiheesta meilläkin siis vääneetään jatkuvasti. Mäkään en halua viedä junnaria yöhoitoon kun on vielä noin pieni ja meilläkin päivän kuviot pyörii kaupassa käynnin,ruuan laittamisen ja päiväunien ympärillä..että valitettavasti en osaa neuvoa kun on sama ongelma itselläni ja olen välillä tosi väsynyt :/ Mun mies tekee tosi epäsäännöllistä työtä,työpäivät on väliä 9-15 tuntia ja toki ymmärrän että on väsynyt niiden jälkeen,mutta ois kiva itekkin joskus levätä!
 
Jiihaa! Puoliväli saavutettu :popcorn: Ja sen kunniaksi masussa on ollut tänään toooodella hiljaista. Kaksi potkua olen tänään tuntenut, onneksi edes ne...

Blanco, ihan mielenkiinnosta kysyn minkä ikäisenä karsastusleikkaus teillä päin tehdään? Kaverin 5,5-vuotias kuulemma saa odottaa vielä pari vuotta, ja hänellä karsastus on todella paha.

Näin tänään ensimmäisen avoauton, kesä siis ON vihdoin tulossa :)

Sammeli & Sintti 20+0 POKS :heart:
 
-Fanny- : :hug: Tämä on oikea paikka purkaa tunteita, mä toivoisin myös että mies eläis tässä raskaudessa edes hieaman enempi mukana! Ei koskaan kysele mun vointia tai vapaa ehtoisesti auta kotitöissä tms.. Esikoisen odotus aikana toi mulle töihin eväätkin jos vaan soitin että vähä heikottaa, nyt ei mitään. Ei varmaan edes tiedä mikä viikko tai kuukausi on nyt meneillään. Jos pyydän että sais hetken levätä, että ois tuan esikonkaa nii häntäki väsyttää tietty heti, tai kun ehdotin et aamusta mentäis yhdes puistoileen tuli heti "sun vuoro mennä", en tiennytkään että puistoilussakin on nykyään vuorot ! ( kyllä mies siis ihan hyvin käy neidinkaa kahdestaa ym, mut sit oletetaa heti et mä puunaan asunnon katosta lattiaan.. )
 
-Fanny- mä taas suorastaan r-a-k-a-s-t-a-n kaikkea raskaushöpöttelyä, tosin tätä ennen on pitänyt vähän malttaa itsensä, mutta nyt jatkossa päästään siskon kanssa oikein kunnolla asiaan! :D Siskon mies jo sanoikin, että hyvä että pitivät sen edes 10 viikkoa salassa, kun on tässä kuitenkin tulossa pitkät 30 viikkoa meitä kuunnellessa. No, voihan olla että kun tästä alkuinnostuksesta selvitään, niin höpöttelykin muuttuu "järkevämmäksi".

Sammeli - onnea puolen välin saavutuksesta! Karsastuksesta kyselit eli meillä tyttö on nyt 9-vuotias ja karsastus todettiin melko lievänä piilokarsastuksena 6-vuotiaana, mutta nyt tässä vuoden sisällä se on pahentunut, eikä enää silmälasin prisma eikä puoli vuotta tehdyt harjoitteet auttaneet. Joten nyt tämä operaatio on ainut/viimeinen toivo. Nämä kolme vuotta ovat kyllä olleet yhtä vuoristorataa, kun on ollut parempia ja pahempia kausia - lähinnä juuri migreenin takia. Nytkin migreeniä on ollut viikoittain ja joskus kohtaukset kestävät pahoina 12 tuntiakin ja on ollut aika kärsimystä itsellekin katsella voimattomana oman lapsen kipuilua. :( Lastenpolilla on onneksi muut vakavammat sairaudet poissuljettu mm. pään magneettikuvauksessa, joten toivotaan että migreenit hellittäisivät operaation jälkeen ja myös oppimisvaikeuksiin saataisiin tästä jotain apua. Koulupsykologikaan ei halunnut tytärtämme vielä tutkia ennen kuin nähdään leikkauksen tulos. Mutta meillekin silloin alussa sanottiin, että mahdollinen karsastusleikkaus tehdään yleensä vasta reilusti kouluiässä ja niinhän se sitten menikin.

Meillä mies on ollut aina kiitettävästi mukana lasten ja kodin hoidossa ja ollaan molemmat lapset hoidettu pitkään kotona (4- ja 6-vuotiaaksi), vaikka itse olen heti äitiysloman päätyttyä mennytkin töihin. Eli mulla on sen verran joustavat työajat ja miehellä vuorotyöläisenä vapaata myös viikolla, joten ollaan hoidettu lapsia vuorovedolla. Tosin lasten ollessa ihan pieniä tuntui, ettei meille vanhemmille jää yhteistä aikaa kuin ovensuussa "vuoroja vaihtaessamme", mutta nyt sekään ei ole enää ongelma, kun lapset on jo niin isoja ja eskarissa/koulussa. Ja pääasiassa mies hoitaa meillä imuroimisen ja lattioiden pesun sekä myös ruuanlaiton silloin, kun mä olen töissä. Eli kun tulen töistä, niin minua odottaa yleensä lämmin ruoka, siisti kämppä ja iloiset lapset. =) Itse taas hoidan pyykkäykset ja muun kodin siistimisen sekä leipomisen ja ruuanlaiton, kun ollaan kaikki kotosalla. Taitaa mulla olla aika hyvä mies, vaikka arjen tohinassa sitä ei välillä muista arvostaakaan ansaitsemallaan tavalla..! Mies kyllä arvostaa kotona olevan osaa ja tietää, ettei se todellakaan ole mitään lonkan vetoa ja monesti sanookin, että on sitten ihana päästä välillä töihin lepäämään. :LOL:

Jopas alkoi Öttiäinen masussa iltajumpan! Onkin ollut koko päivän vähän hiljaisempi, joten ihanaa tuntea nyt nämä potkuttelut. :heart:
 
Blanco, hankalaa tuo monessa maassa toimivan nimen löytäminen ;) Meillä sen täytyy toimia kolmessa maassa: Suomessa, Ruotsissa (kun täällä kerran asutaan) ja Saksassa (kun mies on sieltä kotoisin). Ja kun aina ei edes tiedä mikä toimii... meillä on nimien kirjoitusasut vähän ei-suomalaisia, mutta kyllä ne muuten siellä hyvin toimii. Huonommin toimii kuopuksen Martha täällä ruotsissa, kaikki luulee, että hän on Märta :kieh: Marttoja kun täältä ei tunnu löytyvän yhtä ainutta :O

Fanny, tuosta jalasta kyljessä, mulla tuntuu välillä liikkeet tosi pitkällä kyljessä kanssa. Sama oli kuopuksen kanssa. Ja selitys silloin sille oli se, että hän oli siellä poikittain. Eli pitkälle ne raajat jotenkin ylettävät kutittamaan jos vauva niin makaa.

Miehen aktivoinnista en mäkään osaa sanoa, koska mun mies on aina osallistunut tosi paljon kotihommiin. Ja hoitaa myös lapsia. Eli sanoisin, että meillä hommat hoidetaan aika lailla tasan puoliksi. Hän laittaa viikonloppuisin sapuskat, viikolla meillä ei illalla lämmintä ruokaa syödäkään. Siivoukset menee aikas lailla tasan, joskin mä hoidan vaatehuollon, johon menee aikas lailla aikaa... toisaalta ei tarvi laittaa ruokaa :) Ja kumpikin tehdään ihan täyttä työpäivää, joskin joustavalla työajalla, onneksi. Muuten tuota tarharumbaa ei oikein saisi menemään yhteen... mä en ehdi olla kuin 7.5 tuntia töissä max jos mun täytyy sekä viedä että hakea.
 
Uusille tervetuloa munkin puolesta ! :wave:

Olipas ihanan paljon tullut tekstiä viikon aikana, vaikka olikin urakka selata läpi :)

Ristiäisgallup
Meillä kastetaan, n. 1kk iässä (esikoinen kastettiin 3kk iässä). Anopin luona varmaankin, etenkin jos säät sallivat niin ollaan pihalla paviljonkiteltassa tilaisuuden ajan. Kummeiksi pyydetään yksittäisiä henkilöitä, kolmea henkilöä pyydetään tehtävään, yksi on jo suostunut :) Esikoisella oli 3 kirkkoon kuuluvaa ja 2 ei kirkkoon kuuluvaa. Nimiä esikoisella on 3+sukunimi (etunimi on kaksiosainen), ja tulevalle lapselle tulee myös 3nimeä + sukunimi.
Miksi kastetaan.. Me kuulutaan isännän kanssa molemmat kirkkoon, ja esikoinenkin on kastettu. Minusta vielä kastejuhla on ihana tapa antaa lapselle nimi, niin kaunis ja herkkä tilaisuus. Meillä myös kastemekko on perintötavaraa, siinä on monen monta suvun lasta kastettu. (Kastemekko tehty alunperin mun äidille v.66). Sitten kun mun ja siskon lapsiluku on täynnä, aion kehystää tämän mekon, ja aion itse tehdä uuden, joka toivottavasti kulkeutuu myös suvussa etiäpäin :heart:

Onnea tyttö ja poikalupauksen saaneille! :heart:

Miehen osallistuminen, meillä kans välillä tuntuu että kaikki hommat kaatuu mun niskaan, siivoaminen, ruuanlaitto, lapsenhoito, pyykit.. Mutta kyllä tuo isäntä onneksi tekee monia asioita, jos vaan osaan tarpeeksi pyytää. Hänellä yötyö, joka on epäsäännöllistä joten aika paljon olen kaksin esikoisen kanssa. Mies osaa kyllä lomallaan, (jolla onkin nyt vielä 2vkoa :heart: ) korvata poissaoloaan. Paljon enempi on esikoisen kanssa, hoitaa tiskit ja auttaa siivoamisessa jos pyydän. Yritän kerran viikossa saada sellaista omaa aikaa, mm. salilla käynti yksin, ystävien näkeminen. Nyt isännän lomalla oon onneks kotonakin ehtinyt käsityöharrastustani puuhaamaan, sillä aikaa kun hän on ollut esikoisen kanssa.
Mutta normiarki on täälläkin välillä raskasta, kun isäntä kuitenkin suurimman osan vapaa-ajastaan nukkuu tai on harrastuksensa parissa.

Kaikille tarvitsijoille jaksu :hug:

Hyppy jaksamista koko perheelle :heart: :hug: toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvin!

Omaa napaa täällä liikkeet vahvistuu entisestään, huomaa jo selkeitä hereilläolojaksoja pikkuisella :heart: Rytmin mukaan olis esikoisen oloinen tapaus tulossa, illan virkku aamun torkku.
Esikoisella pukkaa hampaita lisää suuhun taas, yöt ovat katkonaisia siis. No jokatapauksessa mä herään kerran yössä vähintään pissalle, mutta kyllä nuo esikoisen heräämiset vähän rokottaa jaksamista.
Rautakuurin aloitin, hieman oon huomannu olevani virkeämpi mutta en paljoa. Päikkäreitä oon nyt isännän lomalla yrittäny ottaa, että jaksaisin nämä yöt paremmin. Nytkin siis valvon, koska esikoisen nukkumaan meno oli raskas operaatio, ja nytkin heräilee tän kirjotuksen aikana vähän väliä nyyhkyttämään.. Huomenna tarkoitus lähteä anopille kylään päiväks, kahvin voimalla vaan..
Mulla on alkanu vanha vaiva taas vaivaamaan, oik. nivusessa suonikohju joka pullahtanut taas esiin (tuli esikoisen odotuksessa), särkee niin hemmetisti iltaisin. Ja hieman vaikuttaa nuihin säären suoniin, alkaneet taas sinertää pikkuhiljaa vahvemmin kuin myös edellisessä odotuksessa.. Närästys piinaa, 1,5 jättipkt rennietä vedetty jo näille viikoille. Muuten ihan tasapaksua olemista.

Päivittäjälle: Multa vois vaihtaa tyttöolon pois ja laittaa poikaarvauksen. Kun tosiaan jotain siellä haarovälissä ehkä nähtiin, mutta kun me (lukekaa isäntä) ei halunnut sukupuolta selvittää. ;)

Miikulainen, Tirppa kohta 11kk ja Akutoukka rv 22+4 :heart:
 
Miuski täällä myös eräs jolla yöt menee kaikkea muuta kun nukkumiseen ja sen vuoksi kävin eilen hakemassa sairaslomaa:| Oikeesti enää jaksa kulkea töissä itkuherkkänä, kun ei ole saanut nukuttua kuin pieniä pätkiä. Suurimpana vaivana juurikin olleet kivut lonkissa, joka pakottaa vaihtamaan asentoa puolen tunnin välein. Mikään särkylääke tai tyyny jalkojen välissä ei ole tuonut helpotusta.

Rakenneultra kuulumisia eilen oli vihdoinkin se kauan odotettu ultra. Mikäli joku muistaa, niin mie pähkäilin kovasti sitä, otanko selville kumpi siellä on vaiko en. Nyt on jotenkin itselle tullut pienoista poikaolontunnetta, mutta läheiset veikkaavat tyttöä. Nassikka päätti sitten tehdä päätyöksen äidin puolesta pysyttelemällä tiukasti sikiöasennossa :D Näin ollen asia jäi vielä arvoitukseksi. Muuten kaikki oli hyvin, keskiarvioisesti 4 päivää suurempi kaveri siellä on. Miullen tosin koko ajan huomautellaan, että maha on iso (lähipiiri siis huomauttelee), mutta jospa se nyt siitä vähän kiinteytyis kun pääsen eritavalla liikkumaan...

Neuvolalääkäri meillä on täällä uudelleen synnyttäjille yksi neuvolalääkäri puolen välin jälkeen. Muistaakseni näin oli myös kuusi vuotta sitten kun esikoisen sain eli myös ensisynnyttäjille se yksi lääkärineuvola. Äitipolille lääkärille mie menenkin sitten taas 8 viikon päästä :)

Gallup Me ei kuuluta kirkkoon, joten nimiäiset pidetään jossain vaiheessa syksyä. Kaksi nimeä on tulossa ja 4 "kummia" (pariskunnat), tosin ei heiltä vielä olla kysytty, mutta uskoisin että suostuvat. Nimiä ei olla vielä päätetty, ehdotuksia on heitelty ilmoille, mutta mikään ei oikein ole vielä ollut sellainen "helmi". Kaikkein huvittavinta on, kun laitoin esikoiseni tänne uudelle paikalle päiväkotiin hoitoon ja hän ystävystyi pojan kanssa jolla on sama nimi kuin hänellä. Nyt sitten olin ajatellut IITU-nimeä mikäli tytön saamme, ja tämä poika josta neljä kuukautta sitten on tullut isoveli kertoi meillä käydessään että hänen pikkusiskostaan tuli IITU :LOL: Vaikka emme mitenkään tiiviisti tekemisissä olekaan, niin ilmeisesti tuo nimi nyt täytyy meidän unohtaa listalta IITAksikaan sitä en voi vaihtaa, koska minulla on ollut sen niminen koira!

Olikohan vielä muuta mitä olin aikeissa kommentoida :confused: noh, palajan kommentoimaan jos muistuu mieleen. Muutenkin pitää yrittää nyt pyöriä täällä enemmän, vähän laiska olen tämän suhteen ollut.

~tottis ja napero rv 20+5
 
Kävin tänään hulluilla päivillä tarkotuksena ostaa se vain tänään saatavilla oleva koruteline, mut sit yks matami vei vikan ihan nenän eestä. :headwall: Höh. No, ei se mitään, mun piti ostaa niitä kuiteski kaks ja ku jäljellä oli vaan yks nii ehkä se oli vaan parempi. Sitä paitsi muutto on kahen viikon päästä, nyt ei tarttis ostella yhtään enempää kannettavaa..

Eipä mulla muuta. Eilen oli illalla ekaaa kertaa ihanan aktiivista monottelua. :heart: Tähän mennessä ollu yks potku, maksimissaan kaks per päivä.


u & Liipukka 21+3



edit typo
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

On se hauskaa Blanco, kuinka ihmiset on niin erilaisia :D

Kiitos teil ihanil tsemppauksista! On kiva kuulla etten ol ainoo.. Nii ja etten ol iha pimahtanu ;) Nii ja siis rakkain ja ihanin tuo ukko on kaikesta huolimatta, tänäänkin toi mulle mahtavan upeen kukkakimpun :heart: Välillä vaan ottaa pannuun, mutta on kiva että on paikka jossa saa avautua ihan kunnolla, se helpottaa jo kivasti :D Niin ja selvennän vielä ettei tuo isäntä ny ihan täysin lonkkaa täällä kotona ollessaan vedä, mutta sais kyllä osallistua ja auttaa enemmänkin ja olla tosiaan enemmän täällä kotona! Kai tää elämä tästä joskus vähän rauhottuu ja tasottuu, luottavaisin mielin mennään =) Kai sitä voisin yrittää tehdä jotain muutakin kuin tätä "kotonaolemista" ja vähän irtaantua tästä kaikesta välillä, tuntuu vaan että jaksaminen ei riitä mihinkään.. Niin ja mistä tota aikaakin tekis lisää.. :ashamed:



Kuunnelkaas tuo, ihan hyvät sanat, vaikkakin ei yhtään mun makuun koko laulaja..

YouTube - Hanna Pakarinen - Miehet



-Fanny- ja vaavi 23+6
 
täällä oli vissiin sairaanhoitajia tms..?
voisko joku kertoa mulle suomeksi mitä tarkoittaa mycosis fungoides, sezaryn synrooma , VRE-kantaja ja anamneesissa aiemmin sairastettu koukkumatoinfektio??? kyseessä on myös sytostaattihoidot..

en nyt just jaksa tarkemmin kertoa mutta tärkeää tietoa kaipaan, nuo lääkäripellet piettää mua ihan toopena... tai minä itteeni pellenä..


myyden 20 + 5
 
Ompas täällä hiljaista viikonlopun kunniaksi ;)

Totinen torvensoittaja, miten olis Ida tai Iida? =)

Olin tänään koko päivän joogaamassa. Ensin aamulla sellainen 2.5 tunnin joogatunti, sitten vähän rentoutusharjoituksia, kasvisruokalounas (ihanaa linssikeittoa, nam :popcorn: ), vähän joogafilosofiaa, nenän huuhdontaa, hengitysharjoituksia ja meditointia, ja kaiken lopuksi vielä tunnin verran ihan joogaharjoituksia. Nyt väsyttää |O Plutte ei tunnu onneksi kärsineen =)

Siobhan ja Plutte 23+3
 
Myyden, en ole hoitaja mutta, mycosis fungoides tarkoittaa sieni-infektiota, VRE-kantaja on Vankomysiini-Resistentti-Enterobakteeri-kantaja ( eli henkilö, jolla elimistössä todettu bakteeri nimeltä enterobakteeri, joka tällä henkilöllä on resistentti vankomysiinille, eli vankomysiini-niminen laajakirjoinen antibiootti ei siihen pure), "anamneesissa aiemmin sairastettu koukkumatoinfektio"= anamneesi on se mitä potilas itse kertoo, eli "potilas on kertonut joskus aiemmin sairastaneensa koukkomatoinfektion"...Sezaryn syndrooma ei ole mulle tuttu.
Varmaan parhaiten saisit selkoa kysymällä ko lääkäriltä?
 
Juu kyllä meilläkin mies auttaa paljon, on tytön kanssa ym. Mutta välillä ottaa pienimmätkin asiat päähän, varmaan raskaushormonit hyrrää välillä ! :D

Eilen aamupäivästä tuli taas supistuksia, mutta ei onneksi mitään kovin kipeitä, ja rauhottuivat kyllä.

En oo nukkunut varmaan vuoteen näin pitkään mitä tänä aamuna! Oltiin eilen yhden tuttava pariskunnan kanssa syömässä ja elokuvissa ( elokuvissakaan en muista koska viimeeks olen ollut ). Oli kyllä todella kivaa irtautua taas arjesta, vaikka toki oli ikävä esikoista joka oli sitten hoidossa!

Gallup : Kuinka usein teillä on lapset esim. isovanhempien luona yötä, tai miten herkästi annatte lapsenne yökylään? - Meillä vasta nyt kun neiti on hieman isompi niin on ollut jonkun verran mun ja miehen vanhempienluona yökylässä. Ehkä 3-5 krt vuodessa.. Neiti tykkää todella kovaa kun pääsee. Molempien vanhemmat onneksi nouduttavat hyvin käskyjä jne. Ja itse olen kuitenkin sellanen sosiaalinen ihminen joka myös haluaa välillä päästä muiden ilmoille, tosin kyllä mies hoitaa ja lähdet esim. syömään ystävien kanssa tms, mutta on se kiva välillä käydä yhdessä miehenkin kanssa ja nukkua yö rauhassa.

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille ! :cool:

Majj & 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä edelleen kasaan univelkaa. Olen itse kuumeinen ja kaverina jatkaa kuumeputken aloittanut oma esikoiseni ja eilen joukkoon tuli mukaan kuopus eli raatoja täynnä tämä kämppä. Mies jäi onneksi kotiin eikä lähtenyt appiukon luokse niin saan päivän levätä.

Masussa oleva ipana on alkanut vetämään semmoisia settejä, että tekee ihan kipeää välillä. Eilen tuntui hassulta, kun makoilin jalat koukussa ja toinen jalka toisen päällä siten, että masu jäi vähän pinteeseen. Hetken päästä, kun otus oli pyörinyt ja potkinut se tunki pienen jalan sinne väliin :D Siis tunsin samaan aikaan reidessä ja masussa jalan! Ei siis pitkäksi aikaa, mutta se tuntui tosi hassulta! Samoin olen havainnut, että otus hakeutuu mun käden alle, kun laitan sen masulle. Tykkää siis selvästi siitä :heart:

Meillä ei tunneta sellaista käsitettä kuin isovanhempien luona yökyläily... :( Lapset olivat meidän hääyönä hoidossa ja sen jälkeen on muutaman kerran saatu mun vanhemmat tänne katsomaan pariksi tunniksi, mutta yleensä ei sitäkään. Eikä meillä ole sitten muita eli itse hoidetaan ja ei tarvitse nauttia kahdenkeskisestä ajasta yleensä. No kaikkeen tottuu. Onpa tässä jo pari hääpäivääkin mennyt ilman, että ollaan voitu juhlistaa ja tiedän niin käyvän taasen, kun LA on tosi liki hääpäivää ja mun synttäreitä. MUTTA: Ajatelkaas, mä voin "luvalla" skipata omat kolmekymppiset!!!! LA siis 20.8., kuopuksen syndet 26.8., mun syndet 6.9. ja hääpäivä 15.9. eli kiirettä pitäis jos kaikki otettaisiin huomioon ;) Mä olen vapaaehtoinen välistä jääjä :LOL:

Me ostettiin tuossa lelumatto masukille. Mä löysin NIIIIIIIN ihanan ja osuvan, että ei voitu jättää väliin. Saatiin vielä kaupanpäälle KASSILLINEN vaatteita!!!! Aivan IHANIA vaatteita!! Dirt is my favourite color... sleep is for the weak! Hyviä ja osuvia tekstejä vaatteissa :D Lelumatto on
, mutta ilman leluja. Myyjä myi sen veljensä puolesta ja jos lelut rempan keskeltä tulevat vastaan niin saadaan vielä ne sitten, mutta kyllä mä jaksan laitella omiakin jos ei niitä tule ;) Tuon kaaret heiluu ja musiikki soi, on kaksi vaihtoehtoa mitä laittaa soimaan. Oikeasti hauska ja ihanan värinen! Ja kuvastaa meitin masukkia, onhan hän "örkki ötökkä" vaikka on meillä jo nimikin valmiina ;)

Meillä pidetään ristiäiset. Mä en kuulu kirkkoon, mutta kaikki lapset kastetaan. Mä erosin aikuisiällä. Yksi kummi on valmiina ja suostunut olemaan sylikumminakin. Tilaisuus pidetään hyvin pienimuotoisesti joko meillä kotona tai sitten ehdotan mun porukoille, kun niillä on lievästi sanottuna enemmän tilaa ja viileämpää...

Nyt valun taustalle lepäämään.

-Miuski & "Örkki Ötökkä" 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on vauva ollu kans TOSI vaisu pari päivää..huolestuttaa..ehkä 5-10 liikettä vaan päivässä ja nekin aika vaisuja..sydänäänet kyl napakat jne..onneks torstaina on neuvola..

Mammy&piiperoinen 21+4
 
moikkamoi

en muista kerroinko omasta rakenneultrasta..en varmaan..Oli siis jo pari viikkoa sitten. Alko olla niin samoja oireita ku esikoisestakin joka siis on poika, että mun vahva tyttöolo oli jo alkanu vähän muuttua. Mut tyttöä meille kyllä luvattiin. Oli sit pakko hankkia tietty muutamia tytön vaatteita. Pojalle ei tarvis mitään ostaa, joten ihan kiva jos tyttö on ni saa jotain ihanuuksia vähän ostella :) Oli niin villi meno hänellä, ettei meinannu täti saada millään mitattua. Oli kyllä aivan ihanaa nähdä pieni reipas piiperöinen siellä. Ja kaikki oli niin ku pitääkin.

Kasteasiaan Mä luulen, että meillä tulee olemaan nimiäiset...itse ehkä haluaisin ristiäiset, mut mies ei missään tapauksessa halua osallistua sellaisiin. Esikoinen on kastettu, joten ristitiitahan tässä sit syntyy. Toisaalta ehkä on hyvä jos vaan pidetään nimiäiset koska miksi kastaa lapsi jos ei usko. Se olis ehkä vaan sen tavan takia. Ja itsekin olen alkanut enenevässä määrin pohtimaan miksi edes kuulun kirkkoon. Esikoisen ristiäisissä pappi sanoi puheessaan, että nyt lapsi pääsee pois pimeydestä... Minä olin vähän järkyttynyt siitä miten se niin voi sanoa! Että miten niin pieni ja viaton ihminen on ehtinyt parissa kuukaudessa muka pimeyteen jo joutua! Tollasta en kyllä haluais missään ristiäisissä kuulla.

Tytölle olis nimikin valmiina, mut pojan nimestä ei taaskaan päästä yksimielisyyteen :)

Ja edelleenkin olen kyllä kiinnostunut tapaamaan Turun suunnalla asuvia..mulla ei täällä ole juurikaan äitikavereita, eikä paljon kavereita muutenkaan ku oon vasta parivuotta täällä asunut :)

Ei enää montaa hetkeä ku meillä on kaikilla pikkuiset jo sylissä...kyllä aika menee nopeasti. Meidän poika sai juuri ihanan pienen serkun..oli kyllä niin suloinen tapaus, että alkoi oikein odottaa, että omansa tapaa.

Lyyli ja piiperö 23+1
 
Majjin gallupiin voisin taas vastailla :) Eli meidän tytöt, 4 v 4 kk ja 2.5 v ei ole koskaan vielä olleet yökylässä :O Kyse ei kyllä ole siitä, ettenkö voisi kuvitella esim jättäväni mummulle yöksi (tosin siinä asiassa mietityttää enemmänkin se, kuinka mun äiti ja isä jaksaisivat...), mutta ongelmana on se, että mihis me sitten itse mennään yöksi. Yhdeksi yöksi kun ei kannata Tampereelle jättää, palata itse Tukholmaan nukkumaan, ja seuraavana päivänä hakemaan... ja ekaa kertaa en taitaisi kuitenkaan yhtä yötä kauemmaksi jättää : /

Onnea Mammyn 10-vuotiaalle!

Mulla on ollut jotenkin tosi ihana viikonloppu, vaikka tämä päivä onkin mennyt pääasiassa kotitöissä. Mutta eilinen koko päivän joogaworkshoppi piristi jotenkin mieltä kummasti, vaikka raskas olikin. Vaihtelu siis virkistää! Tänään sitten tietty kuopus sai, vähän kyllä odotetusti, kuumetta, mutta ihan 40.03:a astetta en ollut osannut odotta... (tätä on siis ollut tarhassa liikkeellä, ja kun yskä iski loppuviikosta niin pelkäsin lähinnä, että hän olisi sairastunut jo eilen ja en olisi päässyt joogaamaan, eli siinä mielessä hyvä näin. Nyt saa nähdä koska esikoisen kuume iskee... hänkin yskii jo tosi paljon. Ja toivottavasti eivät tartuta mua, mulla on deadline reilun viikon päästä ja pääsiäiseksi olisi tarkoitus mennä Suomeen :p )

Siobhan ja Plutte 23+4
 
Miiuski minkä ikäinen sun kuopus olikaan? Meillä menee niin samoissa nää päivämäärät, kun laskettuaika on sama ja mun kuopuksella on synttärit 27.8. Hän täyttää silloin 3. =)

Mammy mua kans huolestuttaa Nupun liikkeet. Nyt on jo kulunut useita päiviä niin, että tunnen ihan vaan muutaman liikkeen vuorokaudessa. Voikohan se etuseinässä oleva istukka edelleen vaikuttaa niin paljon? Tiistaina on onneksi neuvola ja pääsen kyselemään tarkemmin siellä.

Hoitkogallup: Meillä lapset on yötä isovanhemmilla ehkä 3 kertaa vuodessa molemmat. Esikoinen on vähän useammin itsekseen. Muuten isovanhemmat kyllä hoitavat pyydettäessä, jos halutaan käydä miehen kanssa kahdestaan syömässä tai lätkämatsissa tms. Eli olen tosi tyytyväinen siihen,että molempien vanhemmat asuu tässä lähellä.

Nyt pitää rientää nukkumaan. Aamulla on noustava kukon laulun aikaan, kun kuopus menee kitarisaleikkaukseen. Vähän jo jännittää.

Pujaja ja Nuppu 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Pujajan - kuopukselle tesmpit leikkaukseen! :)

mammyn - pojalle onnittelut! :)

Omaan oloon ei erikoista! Tänään vapaa päivä, ihanaa ! :)

Ja vielä masu kuvaa tältä aamulta :



Majj & 22+0 POKS! :heart: (esikoisen aikana 20-30 viikot meni mun mielestä todella hitaasti, toivotaan että nyt menis nopeammin! :) )
 
galluun voisin mieki vastailla...Meil toi 10v on nyt ollu tosi huono menee yökylään,iskee ikävä...mut on se kavareilla ollu sillon tälön. 2v on ollu kotona hoitajan(mummin) kanssa kaks kertaa,ko me ollaan miehen kans oltu hotellissä hääpäivänä..toivottavasti jäis meille perinteeksi :) Nautin niin paljon kun illalla käytiin ravintolassa syömässä,ajoissa nukkumaan ja aamulla ihana hotelliaamiainen...ja hintaaki vain noin 60e+ illallinen...ei minusta ollenkaan paha kerran vuoteen :) mies ei tykkää ravintoloissa käydä siis bailaamassa,joten hoitaa mielellään muksuja jos mie joskus käyn laulelemassa esim paikallisessa :)
 

Yhteistyössä