*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Lääkärikuulumisia pikaisesti eli aamulla kävin tosiaan tarkistuttamassa tilanteen, kun supistuksia on tässä ollut. Ja kuulemma ihan hyvältä näytti, tosin vähän oli paikat pehmenneet, muttei kuitenkaan hälyyttävästi. Sormituntumalla kanavaa oli vain 1,5 cm, mutta ultralla tarkistettaessa 4,5 cm. Joten jos supistukset eivät tästä pahene, niin suht levollisin mielin voi olla. Vauvaakin kurkattiin ultralla ja kyllä oli taas siveyden sipuli meillä eli ei millään suostunut levittämään jalkoväliään! Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei näe kyllä merkkejä pojasta, joten luultavasti tyttö olisi tuloillaan, mutta keskiviikkona äippäpolin kontrolliultrassa toivotaan, että tilanne näkyisi paremmin. Ja siihen ultraan pitäisi Öttiäisen kyllä tsempata senkin verran, että näyttäisi sydämensä paremmin. Nytkään ei nimittäin saatu sitä niin hyvin näkyviin, että kaikki tarpeelliset rakenteet olisi nähty. Mutta liikkuvainen napero siellä näytti olevan. :heart:

Nyt on taas palattava töiden pariin. Mukavaa viikkoa kaikille, tsemppiä ultraan menijöille ja onnittelut mammyn pojalle - meilläkin esikoinen täyttää syksyllä 10 vuotta! =)

Blanco + Öttiäinen 23+0 *POKS*
 
Huhhei, nyt on muutto saatu tehtyä ja kaikki tavarat ovat löytäneet paikkansa, josko nyt ehtisin sitten tännekin aktiivisemmin kirjoitella :D Mahottomasti on tullu taas uusia kirjoituksia ja varmaan puolet nyt unohtuu, kun alan kommentoimaan :ashamed:

Ristiäisistä olette ainakin jutelleet? Meillä vauva tullaan myös kastamaan, koska kumpikin kuulumme kirkkoon ja jotenkin se vain on ainoa vaihtoehto. Kummeja tulee viisi, minun sisko ja hänen poikakaverinsa, minun hyvä ystävä, miehen sisko ja hänen miehensä sekä miehen paras ystävä. Meillä ongelma oli valinnan vaikeus, hyviä kummiehdokkaita olisi ollut vaikka kuinka, mutta ei niitä kovin montaa viitsi alkaa haalimaan :D Nimet on niin tytölle kuin pojallekin valmiina, mutta lopullisen päätöksen voi tehdä vasta sitten kun pikkuisen on nähnyt. Nimistäkin päästiin heti sopuun, kun kumpikin valittiin omasta mielestä top 3-nimet pojalle ja tytölle ja kappas vain, toisista tietämättä kummallekin sukupuolelle oltiin valittu yhdet samat lempparinimet :LOL: Valinta oli siis tosi helppo :LOL:

Äitiyspakkausta ei oteta, kun nuita vaatteita ym. tarvikkeita saadaan niin paljon muualta. Ja toisaalta esikoisen äitiyspakkauksesta oli käytössä vain harsot ja kynsisakset, vaatteet ei vain minun silmää miellyttänyt olleenkaan :ashamed:

Mammavaatteita en ole ostanut muuta kuin kahdet housut. HM:n kangashousut lenkkeilyä varten ja yhdet farkkulegginsit netistä tilattuna, ne on niin ison mallisia kaikki :kieh: Masun ja vyötärön kohdalta housut on ihan ok, mutta muuten aivan mahottoman isoja, siis reisistä ja lahkeista. Farkutkin sisko joutui fiksaamaan, että niitä pystyy pitämään.

Täällä kanssa on tiitiäinen ollut kovin hiljainen nyt viikon verran. Päivittäin kyllä liikkuu ja potkuja tulee, mutta paljon vähemmän kuin aiemmin. Kuuluukohan se jotenkin asiaa, kun niin moni on saman asian huomannut?

Majjn galluppiin vastausta
: eli mulla on aiemmasta suhteesta 7-vuotias poika, joka on isänsä luona joka toinen viikko to-su. Muutoin ei juuri ole yötä pois kotoa, joskus mummilassa mutta harvemmin kuitenkaan ilman minua.

ON: Huomenna rakenneultra vihdoinkin!! :heart: Jännittää aivan mahoton, toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin :heart:

Tänään poksuu viikot 21+0:heart: ja sen kunniaksi masukuvaa tältä aamulta:heart: Paino +2,1kg



eveliina ja tiitiäinen 21+0:heart:
 
Siobhan42 Iidakaan ei käyn, kun lasten serkku on nimeltään Iida:whistle:

G meillä aika vaihtelevalla menestyksellä on tuo 6 v. ollut mummolassa yökylässä. Yhteenaikaan halus joka viikonloppu olla, sitten meni varmaan vuosi ettei asiasta saanu etes puhua ja nyt taas on sillon tällön ihan omasta tahdostaan yötä ollut mummolassa. Meillä sillä tavalla helppo, että mummolat on tässä 30 km säteellä. Tosin toiseen mummolaan ei ole suostunut menemään yöksi, on muutenkin vain muutaman tunnin siellä viipynyt, enkä yhtään ihmettele...

Mie olen taas alkanut haaveilla vanhan harrastuksen uudelleen lämmittelystä 10 vuoden tauon jälkeen. Kirjeenvaihtoa harrastin teini-iässä ja nyt tuntuis, että tämän haluis taas aloittaa. Ja kyllä ihan sen perinteisen. Harmittaa, että silloin parikymppisenä tuli muka jotain fiksumpaa tekemistä. Nyt tuntuu olevan vaikeampaa löytää ihmisiä jotka vielä perinteisesti käsin kirjoittamalla kirjeitä haluaisivat kuulumisia vaihtaa. Katsotaan kuin miullen tässä projektissa käy :D

ON Eipä mitään uutta sillä saralla. Potkii mukavasti ja eilen alkoi tuntumaan, että alkaavat voimistumaan, vaan niinhän se tietysti pitääkin :D Oma olotilakin alkaa pikkuhiljaa korjaantua, nyt kun saa tässä vähän lepposammin näitä päiviä viettää ja lepäillä sillon kun siltä tuntuu. Voipi olla, että työt olikin nyt sitten tässä...siinä mielessä pahaan saumaan tuli tämä sairasloma, vaan tässä tilanteessa on nyt ajateltava muutakin kuin vain omaa venymistään.

~tottis ja napero rv 21+ hyvänen aika, sehän on poksumispäivä!!!
 
galluppiin ei ole meidän 1,5v tytsy ollu vielä yökylässä. Kun ei ole ollu erossa musta kun maksimissaan 4h... Ja senkin vaan kerran. Oli mun äidillä hoidossa. Luultavasti eka kerta kun tuun olemaan esikosta yön erossa on tän toisen synnytys. Itkuhan siinä tulee. Ainakin mulle :)

Ihania masuja majj ja eveliina!
Tässä omani perjantailta eli 24+0



Meidän esikoinen täytti eilen just 1,5v :) niin iso jo...voih!

hemari ja helmiäinen 24+3
 
Unohdin viime viikolla vallan poksua! Puoliväli ylitetty siis :) Just laskin, että jos tän sairasloman jälkeen pääsen vielä töihin niin sit on 8 vkoa jäljellä ennen kesälomaa! Toivon kyl, että vielä töihin pääsen.

Äänestämässäkin tuli käytyä ja ehdokkaan valinta oli tänä vuonna jotenkin hankalaa. En oo mitenkään poliittinen ihminen enkä jaksa kaikkia koukeroita seurata. Äänestys on mun kohdalla vähä sama kuin kastaminen, että se kuuluu asiaan :LOL:

Sain kutsun Me&I kutsuille, onko teillä kokemusta kutsuista ja vaatteista? Netistä tutkin ja aika arvokkaita ainakin ovat.

Me taidettiin päästä nimestä sopimukseen :heart: Tein listan josta sit isäntä viivas yli "huonot" ja pari oli joista tykkäs erityisesti. Omatoimisesti sit ehdotti yhteen jatkoksi toista nimeä ja sehän oli siinä :) Ei se ihan toivoton oo vaikka välillä siltä tuntuukin :LOL: Nyt on sit pojalle ja tytölle nimi valmiina jos tulokas siltä näyttää :)

Salama ja :heart: 20+4
 
Ihania masukuvia!!! :heart:


G: Meidän neiti, joka reilun viikon päästä ylittää maagisen 2,5v iän, on ollut yötä minusta erossa viime kesänä 1v9kk iässä, kun Mumma hoiti häntä täällä meillä ja me lennettiin miehen kanssa kahdeksi yöksi Liettuaan. Lapsella oli mennyt tosi hyvin, ei siis niin mitään ongelmia, mutta minä itkin koko matkan lentokentälle ja matkan aikana yritettiin olla puhumatta lapsesta, etten ois alkanut itkeä. Nukuinkin nukahtamislääkkeiden avulla ne pari yötä.. :whistle:

Yökylässä kodin ulkopuolella hän on ollut tasan kerran. Se oli joskus silloin rv17 paikkeilla, kun hän jäi Mumman luo, kun minä kävin kaverin luona Kokkolassa. Hyvin oli mennyt, hän oli nukkunut tosi ison osan ajasta. ;)
Kun palasin, niin tunti-puolitoista meni ihan mun kyljessä nuhrutessa ja vähän piti itkeskelläkin. Seuraavat pari päivää hän oli hyvin tarkka, etten saanut mennä edes roskia viemään yksin, mutta sittemmin se on unohtunut.

Mulla ei ole minkäänlaista tarvetta jättää lasta yöhoitoon. En kaipaa biletystä enkä "lapsivapaata". Tuo viimekesän reissukin oli enempi vähän semmonen toisten painostuksesta tehty "kun lasta pitäisi opettaa olemaan ilman äitiäkin"-juttu ja se ei tuntunut itsestä kovin luonnolliselta. Helmikuussa hän taas jäi enempi sen takia, ettei siitä Kokkolanreissusta olisi ollut hänelle mitään iloa kun olisi mennyt vaan autossa istumiseen paljon aikaa.

En mä kyllä kellekään muulle edes jättäisi kuin äidilleni. Mionan toinen kummitätikin on kyllä oikein ihana ja luotettava, mutta he taas eivät välimatkan vuoksi tapaa niin usein, että se olisi kovin luontevaa lapsen kannalta.

Täällä supistelee jonkun verran. Tai kai ne on supistuksia kun maha tuntuu vähän kovalta ja henkeä ahdistaa samaan aikaan..? Eilen esim. kannoin isot kasat kasseja ja laatikoita aika reippaan matkan toiseen kerrokseen kun olin myymässä Mll:n kirpparilla ja sen jälkeen tuntui, että tää on nyt hieman samaa kuin viime viikolla kun olin juossut bussiin.

Seuraava ultra on torstaina, kun menen sukupuolentarkistusreissulle. :D
Onneksi on tuttu lääkäri, niin ei tarvi jännittää millaista on ja kun aika on nimenomaan sovittu sukupuolentarkistamista varten, niin tiedän sen saavani. Paitsi jos lapsi on ihan erimieltä!

Raitis ja Rakkaus (joka ehkä hieman tuntuu tytöltä..) 23+0

ps. "Raskausviikolla 24 sikiö on noin 28cm pitkä ja painaa yli 500grammaa" :kiss::kiss:
 
Rakenneultra oli tänään, ja mun tyttöolo ja hienoinen poikatoive muuttui poikalupaukseksi. Täytyy myöntää että ihan pikkusen toisaalta harmitti kun jalkovälissä näkyi jotain ylimääräistä. Täytyishän sitä olla tyttö ja poika perheessä... Tytöille on niin paljon enemmän vaatetarjontaakin (myös käytettynä), tosin ne on sitä pinkkiä mitä mä inhoan... Ens kerralla sit (tai sitten ei). Sykkyrällä pikkuinen oli (varpaat otsassa) ja aukoili suutaan, muksautteli anturia moneen kertaan. Ei siis huolen häivää vaikka liikkeitä ei nyt tunnukaan kovin usein, pieni istuskeli pepullaan siellä ja takoo edessä olevaa istukkaa... Päänympärys taisi olla 18 cm ja korvasta korvaan 47,6 mm, muita mittoja en muista mutta ihan päivälleen sama LA pysyi kuin alunperinkin. Eli kasvaa kuin oppikirjoissa :) Kuvia saatiin kymmenkunta, tosin ei yhtään loisto-otosta kun lopussa kädet olivat naamalla kokoajan eikä saatu kunnollista sivuprofiilikuvaa (höh, alussa näitä olisi ollut tarjolla vaikka kuinka paljon). Jalkojen välistäkin tuli kuva :LOL: Ja selostusta riittävästi, mukana kun oli joku harjoittelijakin jolle kätilö selitti mitä missäkin näkyy.

Nimistä tulikin sitten heti riitaa, sekä etunimestä, sukunimestä että niistä välissä olevista... Isä siis haluaa oman sukunimensä, varsinkin nyt kun on poika tulossa "suvunjatkajaksi". Saa nähdä päästäänkö ikinä yhteisymmärrykseen. Puoli vuotta aikaa tapella ja miettiä tätä meidän parisuhde/perhekuviota. En haluaisi että mun postilaatikossa on kolme sukunimeä (mun oma, esikoisen (isän sukunimi hänellä) ja kuopuksen) jos ei meidän uusperhekuviosta tulekaan mitään...

Yökyläilyistä. 5-vuotias on ollut mummolassa muutaman kerran vuodessa yökylässä yksinään (yhdessä käydään siellä myös usein) ja pisimmillään lähes viikon putkeen kun mummi oli lomalla ja muksu viihtyi niin hyvin siellä huomion keskipisteenä :) Poitsu tykkää todella paljon ja vinkuu vähän väliä että pitäis päästä jonnekin yöksi! Kaveriyökyläilyäkin on kokeiltu ja hyvin meni, vähän väliä joku tarhakaveri kuulemma "kutsuu" yökylään... Pitäis hommata meillekin joku varapatja lapsivieraille (hankintalistalla tää on ollut jo pari vuotta). Vakaa aikomus on antaa pikkukakkonenkin yökylään heti kun mahdollista. Tietty helpompi aloittaa yökyläilyt jos muutenkin kyläillään paljon ja lapsi on muidenkin kuin perheenjäsenten kanssa tekemisissä ja on hoidossa lyhyempiä aikoja jo pienestä pitäen (vaikka kaverin luona sen aikaa kun äiti käy kampaajalla tms).

Sammeli + Sintti-boy 20+3
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja poksumisista taasen! Mä niin haluisin kans taas jo pikkusen nähdä.. Eipä muu auta kuin yksityiselle mennä..

Ihania masukuvia!

Onnea Mammy teidän pojalle ja hemarin tytölle =) :flower: Mä jo suunnittelen kovasti tulevia ristiäisiä ja syksyllä olevia esikoisen 2v-synttäreitä.. Tarjoomisia ja sen sellasta jo tässä pohtinut ja reseptejä testaillu. Olenkohan vähän ajoissa :cool:

Gallup: Meillä ei oo tyttö(kohta 1v7kk) ollut koskaan yökylässä, mä en vaan malta häntä mihinkään antaaa, mun pientä vauvaani! Eipä oo parturireissua kauempaa missään hoidossakaan ollut.. Että tulevan synnytyksen ajaks tarvis varmaan pystyä hänestä irtaantumaan.. Itku mullekin siitä tulee, sen tiedän! Hemarin kanssa samassa veneessä ollaan.. =)

Me&I vaatteista: Oon ostanut itelleni ja tytölle niitä jonkun verran, ovat hyvälaatuisia ja pysyvät mallissaan, mutta jotkut kuosit ovat vähän pesussa haalistuneet.. Olin juuri tässä kuussa itseasiassa kutsuillakin, mutta mitään ei tarttunut mukaan. Mä kun en tykkää kovin värikkäistä/kuviollisista lastenvaatteista,(harvoja ja valittuja ihanuuksia lukuunottamatta) vaaleanpunainen, valkoinen, ruskea, beige on meillä IN! Ainakin tän äiteen mielestä ;) Niin ja HelloKittyt ja retrot on ihan vihoviimeinen valinta meidän vaatekaappiin! Oonko ainoa?

Simaa ostin tänään kaupasta, saas nähdä uskallanko sitä maistaa ollenkaan.. :rolleyes: Voi olla että jää isännälle kaikki..

Herkkuja tässä istuskellessani maistelin ja mahassa alkoi kyllä sellanen jumppa että huh!


Tässä vielä vähän uutta masukuvaa.. (23+5)





-Fanny- ja vaavi 24+1 :heart:

Ainiiiin, pitäs varmaan nuo Kelan laputkin postitelle! Hui, oon ihan unohtanut tässä kaikessa kiireessä ;)
 
Elokuun mammojen treffit Helsingin Messukeskuksessa LAPSI-MESSUILLA perjantaina 15.4. klo 11 Leikkimaailman osastolla 6e17. Messukeskus täynnä toimintaa lapsille, tällä osastolla mm. kasvomaalausta, taikuri-ilmapalloja, pelejä, karaokea, yms. Leikkimaailman asukkaat mm. Merenneito Merili ja Taikametsän Taikuri!

Yritetään löytää porukka kasaan, Raitapaitainen antoi tuntomerkit jo:
Musta-harmaat Teutonian vaunut ja niissä vaalea, pieni 2,5v tyttö. Vaunujen kuomun takana roikkuu vaaleanpunainen "tyttömerkki" ja vaaleanpunainen barbapapa-heijastin. Aisassa musta laukku. Tummat hiukset ponnarilla ja päällä todennäköisesti Torelle Bonita äitiyspaita.

Mä en vielä tiedä mitä paan päälleni, mutta tällanen maantienvärinen lyhyt luonnonkihara letti löytyy ja mukana on 5-vuotias vaaleatukkainen poika joka repii mua joka suuntaan...
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan kaikille!

Vielä uusi elokuun odottaja ilmottautuu. Olen jonkun aikaa lueskellut puskista kirjoituksianne, mutta nyt vasta sain aikaiseksi itsekin rekisteröityä tänne.

Olen siis Biliga, 1. lapsi (poika luvattu) tulossa, ikää on 26 ja synnytyspaikkana Kys. Laskettuaika on 1.8.2011.

Odotus on mennyt pääsääntöisesti hyvin, pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa, nyt viime aikoina on ilmennyt nivuskipua oikealle puolen, tän takia kävin lääkärissäkin ja kuuluu kuulema asiaan. Tällä viikolla olisi edessä toinen sokerirasitus, eka oli joskus tammikuussa. Tätä elopainoa kun on siunaantunut jo ennen raskauttakin. Mut siis eka rasitus oli ok, toinen nyt viikolla 24. Toivottavasti kaikki on vieläkin ok. Tuosta painosta vielä sen verran, että raskauden aikana sitä ei onneksi ole tullut lisää kuin 3kg.

Maha kasvaa, poika ilmoittelee itsestään välillä. Varsinkin istuessa se potkii enemmän. Istukka on edessä, joten liikkeet tuntuu aika harvoin kädelle asti.

Jossain vaiheessa täällä oli juttua Kelan jutuista. Minä sain siellä tosi hyvää palvelua. Paperit saatiin täytettyä ja päätöskin tuli jo seuraavana päivänä. Jännäsin Kelan kanssa tukien määrää, sillä jäin viime kuun alusta työttömäksi ja pelkäsin, että Kela laskee tuet liiton rahojen mukaan. Onneksi näin käynyt vaan saan rahat palkkatulon mukaan. Äitiysloman aloitan varhennettuna, se kun on mahdollista näin työttömänä. Tosin se lyhentää vapaata toisesta päästä, mutta se on sitten sen ajan murhe. Äitiyspakkaus otetaan, sille on tarvetta.

Mistäs muusta te olette puhuneet...ristiäiset. Ne pidetään, kuulumme molemmat kirkkoon, sen kummempaa syytä ei ole. Yksi nimikin on jo tiedossa, loput mietitään varmaan sitten, kun poikanen syntyy.

Mitäs vielä?! Mitään hankintoja ei olla tehty, syynä tähän on muutto toukokuun alussa. Kunhan se on ohi, ruvetaan hommamaan tavaraa. Itselleni olen hommannut tässä vaiheessa tukivyön. Pitäisi saada myös äitiyshousuja, mutta sopivia en ole vielä löytänyt, kun olen iso jo ennestään. Tän hetkisiä omia housuja on jatkettu hiuslenkillä ja masutuubilla :) Hyvin toimii, vielä.

Että semmoista tänne! Tää on vaikuttanut tosi kivalle palstalle.

Biliga ja poikanen 24+0
 
Noniin, nyt on täällä taas palattu arkeen :)

Aivan ihania masukuvia taas :)

Ristiäisiä ei meidän vauvalle tule, häntä ei siis kasteta mutta nimiämiset pidetään kuten esikoisellekin pidettiin.. Kirkkoon ei siis kuuluta ja siksi näin..

Nimiä täällä on jo jonkin verran mietitty ja tytöllä olisi tod.näk nimi valmiina mutta pojasta tulisi sitten varmaan nimetön kun mikään ei oikein nappaa :D Esikoinen vei sen nimen minkä pojalle haluan ja nyt sit tosiaan ei oo mitään hajua nimestä jos poika tulee..

Yökylässä meidän poika (ens viikolla 2v!) ei oo ollu vielä kertaakaan.. Tarkotus oli muutama viikko sitten että olisi jäänyt mun vanhemmille mut olin sitten ite niin kipeä ettei miehen kanssa päästy hotellireissuun ni jäi poikakin sitten kotiin.. (mun vanhemmat ei asu samalla paikkakunnalla niin ei tuu niin vaan poikaa sinne heitettyä..) Ja mulla on vähän sama mistä Raitis (?) taisi puhua, ettei mulla oo mitään tarvetta poikaa yöksi mihinkään laittaa, pidän sen ihan mielellään kotona :)

Ensimmäisen hankinnan tein viime viikolla, yhden bodyn :D ja lähinnä vain siksi kun esikoisella on samanlainen "born in 2009" body ja nyt löytyi sitten samanvärinen niin ostin tulokkaalle "born in 2011"-kappaleen :) Saa nähä tuleeko hankintoja tehtyä enemmän jos ultrasta tulee tyttölupaus.. Jotenki ei oo ollenkaan niin innostunu enää mistään osteluista kun olin esikoisen odotuksen aikaan.. Ymmärrettäväähän tuo mut tavallaan ois kiva olla yhtä innoissaan kaikesta..

Omaan napaan ei uutta, kovasti edelleen supistelee ja se huolettaa : / Keskiviikkona ois sit rakenneultra ja sen pitäisi tehä lääkäri joka sit tsekkaa samalla paikat.. Toivottavasti vauvalla ja mun haaruksissa on kaikki kunnossa ni uskaltais taas edes hetkeks hengähtää..

-Huikkis 20+1
 
Ihania masukuvia muutkin oli lisäilleet! :p

Täällä ollut tänään taas ihana ilma, vieläkin mittari näyttää +7 ja kävinpä tekemässä ensimmäisen pyörälenkinkin tänään! :) Esikoisen kanssa käytiin puistoilemassa jne.
Aamusta sain siivottua meidän kämpänkin, pesin jopa lattiat! :D

Lasten vaatteissa värit - Mä oon taas nyt vasta alkanut tykkäämään värikkäistä vaatteista, ja sellasia oon koittanut katsellakkin tulevalle vauvalle, tai sit jotkut yks väriset housut mihin voi yhdistää kivan värisen body tms. Hello Kittyyn oon ihan kyllästynyt, mutta kyllä tolta esikoiselta muutama hello kitty paita löytyy kun hän siitä tykkää ! Barbaba on myös kiva ! :)
 
Tervetuloa mukaan biliga! :flower:

Raitis: Ihana mimmi! :D

Voi harmitus, mä haluisin niiin kovasti kans messuille piipahtamaan, mulla olis jo lippukin valmiina, enkä koskaan ennen ole ollut kyseisessä tapahtumassa. Meiltä ajaa sinne vaan melki 4h. Ja perjantaina joutuisin tietenkin lähtemään neitosen kanssa kahdestaan kun on tuo isäntä töissä.. Miten mahtais tuo matka mennä ja klo 11 jo treffattais.. hmm, tarviipa vielä pohtia :D
 
Biliga, tervetuloa! :)

Ääh, mulla on tullu uus vaiva: närästys. :mad: :headwall: Uskaltaako tota Rennietä oikeesti syödä ihan ohjeen mukaan jopa 12 kpl päivässä? Tarviiko siitä kääntyä jossain vaiheessa neuvolan/lääkärin/jonkun muun puoleen? En oo koskaan kärsiny närästyksestä elämässäni, joten nyt saan näemmä maksaa potut oikein korkojen kera.. Alko ihan lievällä, mut tänään oon jo vetäny 6 kpl. Inhottavaaaaaa.. Oisko jotain vinkkejä kellään, esim. vältettäviä tai suositeltavia ruoka-aineita?

Tapaamisesta, mä voisin olla vapaaehtoinen pitämään A4-lappua, jossa lukee "Elokuisten kokoontuminen" tms. Koettakaa bongata mut. Tuntomerkit: rillit, mustat vaatteet, lyhyt tukka, ei lapsia/vaunuja, paksu. :LOL:

Fanny, sul ei sit oo täälläpäin sukulaisia tai tuttuja, joille vois mennä yökylään? Joku halpa hotelli vois kans toimii, ellei haluu sit lähtee ajelemaan ihan aamusta?


u & Liipukka 21+5
 
Yökylässä ei ole tuo meidän 1v 1kk vielä ollut kertaakaan ja ei kyllä vähään aikaan menekkään vaikka anoppi sen kyllä riemusta kiljuen ottaisi :D Se on mun pieni vauva vielä ja en raaski olla erossa. Nyt lauantaina oli pisimmän ajan hoidossa, hurjat 7 tuntia kun miehen veljellä oli synttärit! On kyllä isänsä kanssa ollut 3 yötä kun mä olen ollut töissä. Mutta oon nukuttanu pojan ja ollu aamulla kun poika on heränny :D Esikoinen, 6v, asuu vuoroviikoin isällään ja meillä, joten häntäkään en raaski yöhoitoon viedä. Mun isällä ollut kerran kun halusi sinne välttämättä mennä ja pappa halusi ottaa. Hyvin oli mennyt ja olivat saunoneet,syöneet herkkuja ja valvoneet myöhään :D Onkin kyllä oikea papanpoika koko esikoinen :heart:

Lasten vaatteissa mä oon ihan friikki :D Rakastan hienoja vaatteita siis! Esikoisella on mageita farkkuja,pääkallohuppareita,nahkatakki kaupunkitakkina jne. Junnarilla on kans hienoja farkkuja,velourhaalareita..kirppareita kierrän monta kertaa viikossa ja ostelen kaikkea! Nyt oon myös ostanu sitten pinkkejä mekkoja,hello kitty-juttuja jne. Kappahlilla on ihana vintage stories mallisto,johon oon tosi ihastunu ja oonkin kattellu jo sieltä vähän mekkoja..tosin ovat aika kalliita. Turkoosi on ollu ihana väri tolla junnarilla,samoin ruskea!

Ihania masuja teillä :heart:

Mä täytin Kelan hakemuksen tänään netissä ja huomenna vien ne paperit sinne.

(.) Kirppu potkii kovasti ja maha on kasvanu tosi paljon parissa viikossa. Ostin jo kaksostenrattaat huuto.netistä kun sain tosi halvalla (43e!) semmoset mitkä meidän auton takakonttiin mahtuu :) Eli carena twin buggyt. On vielä tosi hyväkuntoset ja meille kyllä kelpaa käytetytkin. Vaunukoppa niihin pitäis vielä ostaa. Tossa meidän lähellä oli myös kirppispäivä niin ostin sieltä peiton,lakanan ja pussilakanan (äp:n) 3e yhteenä! Tai tingin ne siihen hintaan,5e oli hinta alunperin :D

MM ja Kirppu 22+2
 
Biliga :wave: tervetuloa mukaan.

ulleli83 rennietä voi ottaa ohjeen mukaan, mulla ainakin pahentaa närästystä kahvi, kurkku, paprika, omena, kaali, tuoremehu, hernekeitto ja ruisleipä, nii ja hiilihapolliset juomat ihan sama onko vichyä tai limpparia. Tosi inhottava vaiva eikä siitä valitettavasti taida päästä kokonaan eroon ennen kun vauva on syntynyt.
Mä ostin josssain raskaudessa apteekista magnesiamaitoa, kun mulla veti öisin pohkeista suonta ja se auttoi myös närästykseen aika hyvin.

Lasten yökyläilystä meillä 7v on mummolassa yötä n 4-5 kerta vuodessa, samoin 4v jotain 3-4 kertaa ja pienin mikä täytti nyt helmikuussa 2 vuotta on ollut yhden yön toisessa mummolassa tuossa marraskuun alulla ja muualla ei ole vielä kyläillyt.
Miehen vanhemmat asuvat meistä n 15 km päässä, mutta ovat jo iäkkäitä. Mummo on 75 ja pappa on 80. Mutta noita isompia kuitenkin joskus luokseen vielä jaksavat ottaa. Ei tietenkään yhtäaikaa.
Mun äiti asuukin sit 100 km päässä meistä eli sinne asti ei lapsia viitsi kyläilemään viedä yhden yön takia.
Kerran vuodessa ollaan miehen kans käyty 1 yö jossain kylpylässä, jolloin kaikki lapset tarvitsevat kerralla hoitajaa, muuten ei missään käydäkkään.
 
Ihania masukuvia tänne on ihmiset laitellut :) kyllä sitä pitäis itekin saada aikaseks pikkuhiljaa otettua niitä :) tänään oli se 4D ultra ja kyllä se oli sen arvonen ihan täysin.. voisin mennä vaikka heti uudelleen (joo.. en taida kuitenkaan :)
osaankohan liittää kuvan tähän.. vois yrittää.. :D
Paino pienellä pojalla oli kasvanu huimasti jo täs parin viikon aikana.. 21+2 rakenneultras oli 385 grammaa ja nyt oli jo 558 :D




Elokuunvaavi 23+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Pujajan kuopuksen leikkaus meni hyvin? Ja onnea Hemarin tyttärelle!

Gallupiin vastatessani mä tietty en tullut yhtään ajatelleeksi kuopuksen synnytystä. Mutta ei kai sitä voi yökyläksi laskea kun meillä oli mummu lapsenvahtina, ja neiti nukkui mistään tietämättä omassa sängyssään? Tietty aamulla, kun vanhemmat oli hävinneet, oli varmaan ollut vähän ihmeissään, ja seuraavankin yön mä olin poissa vaikka kävinkin iltapäivällä näyttäytymässä. Mutta hyvin hän siitä selvisi...

Tervetuloa Biliga!

(.) Olin tänään kotona sairaan kuopuksen kanssa, joskin taisin olla ennemminkin minä joka tarvitsi sairaspäivää. Veimme esikoisen aamulla tarhaan ja lähdin siitä sitten kävelemään kotia kohti parin ruokakaupan kautta. Normaalisti meille kävelee tarhalta n 1 tunnin, ja ei se kuopus niin pitkiä matkoja kävellyt, että olisi meitä kauheasti hidastanut. Mutta puoleen väliin mä jaksoin, sitten oli pakko tulla t-banalla loppumatka : / Oli jotenkin niin kauhea olo, sydän hakkasi taas tuhatta ja sattaa, supisti ja heikotti. En tiedä onko ne nuo supparit jotka aiheuttaa lopun huonon olon, vai aiheuttako huonon olon joku muu, ja se puolestaan sitten noita suppareita. Ei ne satu, mutta yhdistelmänä tää ei ole kiva. Tavallisesti mä olen kuopuksen "sairaspäivinä" tehnyt töitä ainakin pari tuntia sen päiväunien aikana, mutta tänään otin unet itse. Onneksi ensi viikolla on taas neuvola, aion kyllä kätilölle valittaa tästä olosta... en mä näin ole koskaan aikaisemmin voinut.
 
Mittumaaria - Mä oon kans katsonut niitä kapphallin vintage stories malliston mekkoja tolle esikoiselle, meillä kesällä kuitenkin valmistujaisia, häät jne. Mutta tosiaan oli aikas hintavia.. :)

Elokuunvaavi - ihana kuva !

Onnea taas tyttö - ja poikalupauksista! :flower:
Itse en vieläkään osaa luottaa varmasti meidän lupaukseen ( Mikä ei ole etusivulla sen takia ettei tutut käy katsomassa ;) ) varmaan johtuu siitä että koko raskauden ollut tyttö-poika-poika-tyttö fiilis! :D Muutaman "oikean" värisen vaatteen olen ostanut, mutta joo.. :)

Majj & 22+1
 
minuu himottas niin kovin lähtee pyörälenkille,mut kuopukselle nous nyt vuorostaan kuume,joten odoteltava iltaan et pääsen..poikaki niin kovin tykkäis olla kyydissä...vois loppuu jo tää sairastaminen!!

mie en löydä sopivia mammahousuja :( iso maha ja tikkujalat ei oo hyvä yhdistelmä :( kaikki jotka mahtuu mahasta ei on mielettömät teltat perseestä ja reisistä...alan ahdistua ja päätin tehdä saman ko viime raskaudessa,että uhraan yhdet farkkuni ja ompelen ite siihen sen masukappaleen..

Mie en kans osaa luottaa tyttölupaukseen vaikka kaappi onki puolillaan pinkkiä jne :D onneks on viimenen päivä taas ultra niin voin kysellä joko se pipukka on kasvanu ;) Kuopushan oli rakenneultrassa tyttö,tosin hän ei kunnolla näyttäny vaan pipukka oli napanuoran takana piilossa,,,tää masukki ei kyl piiloitellu mitään,mut siltikään en osaa luottaa :D Viimeistään 10.5 se kai varmsituu ko ollaan 4d:hen menosssa..:)

mammy&piiperoinen 21+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä