*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Aivan mahtavia uutisia Hypyllä!!
Jos vauvalla onkin huulihalkio, niin se on kuitenkin vain kosmeettista ja Suomessa leikkaushoito siihen on huippuluokkaa ja tukea+sopeutumisapua sen kohtaaville on tarjolla. Mitä ne muuten sanoi alkuperäisistä löydöistä?

Jees, Lapsimessut koluttu. Oli mukava saada kasvoja nimimerkeille, vaikka eipä siinä paljon keskustelua saa aikaan kun meteli on kova ja erimieltä oleva lapsi huollettavana.
Onneksi Hemarin pieni löytyi!
Whisperin tapasin vielä myöhemmin, hän ei ollut löytänyt meitä kun oltiin jo vaihdettu paikkaa.
Mentiin sitten kotiin pendolinolla ja se on kyllä vihoviimeistä touhua perjantaina vaunujen kans. Onneksi matka kestää niin vähän aikaa, että kyllä sen tuollaisen messureissun jälkeen viä just istuu seinästä taitettavalla "läppäistuimella"..

Mulla ei ole äitiyspakkauksesta oikein mielipidettä. Se kevytvanupuku oli kyllä aika kiva ja ne kirkkaanpunaiset puolipotkarit.

Tässä muuten linkki vanhoihin äitiyspakkauksiin, jos haluatte tutkailla.. Kela - Edelliset äitiyspakkaukset

Paljon onnea Viola! Ja Paljon onnea myös Soulmamalle tulevaan!
Me mentiin kans aikanaan salaa maistraatissa naimisiin. Ainut joka tiesi oli mun silloinen pomo, koska oma hääpäivähän on palkallinen vapaapäivä ja sellaista piti etukäteen hakea. ;)

Meillä on lapsilukutoiveena viisi. ;)
Kela korvaa joko kolme hoitoa tai kaksi yhteistä lasta ja nehän alkaa nyt meillä olla kasassa. Joten kaikki loput menee sitten ihan omasta pussista yksityisellä puolella. Mionahan "tehtiin" yksityisellä ja maksoi noin 5000e Kelakorvausten jälkeen. Että oiskohan se sitten jatkossa noin 8000-10000e per lapsi ilman korvausta, jos muutaman hoidon pitää tehdä, että raskauden saa alulle.. :p
*ihanan kallista olla viallinen*

Painoa on tullut nyt aika tarkalleen 3,2-3,7kg, vähän aamusta riippuen. Ihan ok tuo on. Mä kans uskon, että mulla on suurimmat painonkeräysviikot vielä edessä... Kesä + turvotus + loppuraskaus + toksemia... = 25kg?? ;)
Mulla alkoi pari päivää sitten tuntua tosi alhaalla selässä, jossain häntäluun vieressä pistävä kipu. Alkaa onneksi vasta alkuillasta ja välillä ei tunnu ollenkaan.. Välillä tuntuu, että jos ottais 5cm pidemmän askeleen, niin jalat menis alta. Voi kökkö.. Menispä ohi, kun näitä viikkoja on vielä jäljellä.

Mammy: Hei, nyt ei aleta vielä keräämään toksemiaoireita!! Ei sitä pysy täysjärkisenä jos joutuu koko kesän maata sairaalassa. Vettä, lepoa ja tarkkailua. :hug:

Meillä neiti menee nyt ekaa kertaa virpomaan. Ihan vaan tuohon muutamaan naapuriin, jotka häntä tietävät odottaa. Pitää vaan katsoa, ettei naaman maalaamisen jälkeen kurkkaa peiliin.. Voi tulla itku kun näkee omat kasvonsa maalattuina! :)

Miten sulla Blanco vaikuttais vähän reilummat hiilarit iltapalalla tuohon aamusokeriin? Olikohan se tuolla rd-odottajien pinossa kun joku siitä kirjoitti, että kun syö illalla hiilaripitoista, niin aamulla sokerit ois aika hyvässä kuosissa ja tämä perustui muistaakseni siihen, että silloin elimistö ei ala yöllä "tyhjätä" maksan omia sokerivarastoja.

Nukkumisesta vielä.. Mä en kans malttanu varsinkaan silloin pienempänä laittaa Mimmiä ollenkaan omaan sänkyyn ja pinnasänky jäikin meillä aika hyvin alussa käyttämättä. Toisinaan sitten joskus 1v iässä nostin omaan sänkyyn, (oli sivuvaununa mun sängyssä, ihan niinkuin nyt on lastensänky samalla tavalla) että sain itselle vähän enemmän tilaa. Mutta nykyäänkin nukkuu noin 6 yötä viikossa koko yön meidän sängyssä. Mieskään ei halua, että neiti siirtyy pois meidän sängystä. En vaan tiedä miten sitten toimitaan kun vauvaa pitäisi imettää ja yksi taapero nukkuu poikittain sängyssä.. Onneksi meillä on 210x210cm sänky, niin on edes vähän normaalia enemmän tilaa. :D

(.) Annetaan pikkuvarpaankynsi. Seinän avustuksella jo osittain irrotettu + näyttäisi siltä, että lähipäivinä saisi loputkin.. Kaupanpäälle saa kipua niin paljon kuin haluaa. :|
Ja ettei saajan puoliso jäisi vallan osattomaksi, niin mieheni antaisi TODELLA komeat mustelmat reidestä, naarmut ja mustelmat kädestä, sekä verisen ja lohjenneen peukalonkynnen. Kaupanpäälle kylki- ja niskakipu. Näitä ei ole joka päivä tarjolla ellei halua itse kaatua rappusissa..

Että tuota.. Panadolia nassuun ja yöpuulle!

Raitis ja "Salarakas" 23+4 (nimi vaihtui kun saatiin tietää sukupuoli ja pidetään se salassa)
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia Hypyllä, paljon onnea!

Violalle onnea häiden johdosta! Ja Soulmamalle onnea häihin ja ennenkaikkea häämatkalle :flower:

Majj ja Pilvilinna, mulla on päinvastainen ongelma, eli pojalle löytyi nimi tosi helposti (oletan, että mies on hyväksynyt mun ehdotuksen...), mutta tytölle ei kutsumanimeä keksi kirveelläkään :( Ja kun oletan, että tämä kuitenkin on taas tyttö, niin olis tosiaan vähän tarvetta sille tytönnimellekin. Onneksi on sentään toinen ja kolmas nimi tiedossa :)

Mulla oli viime vaa'alla käymällä tullut painoa jo melkein 9 kg lisää, ja siitä on jo muutama päivä. Ja mun mielestä se kyllä jatkaa nousuaan (ainakin mulla) ihan loppuun asti. Eli jos tulee vastaisuudessakin se kilo/viikko niin olen taas samanlainen rantautunut sinivalas synnytyksessä kuin edellisilläkin kerroilla (25 ja 26 kg on tullut aikaisemmin) :( Mutta oma vika, en saa pidettyä näppejäni irti karkista, tällä hetkellä varsinkaan suklaasta, ja viime raskaudessa en myöskään kesällä jäätelöstä, minkä kanssa voi taas tänäkin kesänä tulla ongelmia. Onneksi olen tähän mennessä aina päässyt kiloista kyllä eroon.

Toivottavasti Mammyn turvotus siitä kuitenkin vielä laskee. Tai ei ole vakavampaa sorttia : / Tsemppiä!

Meidän lapsiluku on tässä, eli kolme niitä tulee eikä yhtään enempää. Mies on jo tästä kolmannesta ihan tarpeeksi vihainen, olisi halunnut vain kaksi, ja ikääkin meillä alkaa olla vähän liikaa mun mielestä useampien hankkimiseen.

Siobhan ja Plutte 24+2
 
Lapsimessut koluttu tälläkin suunnalla, oltiin esikoisen kanssa ihan loppuun saakka tänään. Huomenna uudestaan, mutta hieman lyhyemmällä kaavalla. Kiva oli nähdä teitä, jotka olitte myös siellä! :)

Painogallup lähtöpainosta on tullut nyt n. 3,5-4kg.

Lapsilukutoiveena minä itse haaveilen isosta perheestä, 5-6 lapsesta. Isännän mielestä 3 ois hänelle hyvä luku, mutta on kuulemma ylipuhuttavissa 4 lapseen. Nyt aluksi esikoinen ja tämä tuleva. Ollaan vielä kans nuoria, joten 2 ehdittäis ihan hyvin vielä tulevaisuudessa saada perheenjatkoksi lisää :heart: Katsotaan mitä tulevaisuus tuo, eihän sitä tiedä vaikka isäntä vielä myöhemmin lämpeis mun ison perheen haaveelle :heart: toivossa on ainakin hyvä elää ;)

Nukkumisesta meillä esikoinen on nukkunu 7kk ikäisestä omassa huoneessaan pinnasängyssä. Kipeenä nukkuu mun ja isännän välissä. Meillä nukahdetaan iltaisin helposti pääsääntöisesti, joskus maito/vellipullon kanssa, normaalisti pelkän tutin kanssa voi viedä sänkyyn jonne sitten itse rauhoittuu hetken pälpätettyään unileluilleen ja nukahtaa.

Äitiyspakkaus mä tykkäsin uudesta pakkauksesta, sisältö oli hyvä. Ehkä vielä enemmän olis saanu olla VÄRIÄ, kirkasta limeä, violettia.. Se retro omena potkari oli ihana!

Onnea rouviintuneille :flower: :heart:

Hyppy ihanaa kuulla ihania uutisia teiltä! Kovasti olen ajatellut, että mitä teille kuuluu. Ihanaa, että huolet väistyivät! :flower:

Omaa napaa tosiaan messuilla oltu kirjaimellisesti koko päivä, ja huomenna uudestaan. Huomenna meen varaamaan meille Britax B-dualit violetin värisinä, muutaman kympin saa alea kun nyt messuilta tilaa/varaa. Me kun kuiteski oltas ens kuus menty niitä varaamaan, niin mikä jottei oteta vähän alea mukaan ja saada kivan värisenä. Toisella liikkeellä ei ole edes tuota väriä mahd. tilata heidän jälleenmyyjältä. Britaxin esittelijä tätä kyllä vähän kummasteli..

Olo on toisena päivänä todella energinen tehopakkaus ja toisena päivänä ihan naatti kuittiloppu.. Rautaa oon popsinu yhen tbl päiväs, katsotaan pääsiäisen jälkeen mitä arvot sanovat. Turvotusta ei oo kun ihan lievästi jalassa, mutta suonikohju nivusessa on todella riesa :headwall: Sitä särkee ja koskee millon missäkin, sekä iskias tyyppiset kivut välillä yllättää.
Meiän toukka on todella aktiivinen liikkuja, etenkin iltaseen. Nytkin potkii mua ihan hulluna iskusarjana, pää on alespäin tällä hetkellä. Mut kovasti vielä pyörii ympyrää, öisinkin joskus herään kun kääntyy ympäri vaikka ei kyllä kipeää tee vielä :D

Jahas kai se olis vielä suihkussa käytävä ja sitten nukkumaan että jaksaa huomenna taas messuilla!

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Miikulainen, Tirppa 11kk ja Akutoukka rv 23+3 :heart:
 
Hyppy ihanaa, että saitte punktiosta loistavia uutisia! :heart:

Onnittelut Violalle rouviintumisesta! :flower:

Lapsimessuilla olimme mekin tytön kanssa. Tultiin sen verta myöhässä, että ei ehditty tapaamiseen. En edes muistanut sitä paikkaa, että oltais voitu tulla kuikuilemaan, jos olisitte vielä olleet siellä. Täytyy tähdätä paremmin sit seuraavaan tapaamiseen.

Mä annoin haastattelun Hesariin siitä äitiyspakkauksesta. Voi apua! Siis mä ehdin tutustua siihen sen 2 sekuntia ja piti sit kertoa, mitä on mieltä. Kehuin kovasti villahaalaria, koska sitä ei mun aikasemmissa pakkauksissa ole ollut. Paljon muuta en osannut sanoakaan. Paremmalla tutustumisella olisin voinut kertoa vaikka mitä, mutta ehkä niille riitti vaan toi. Saa nähä valitteeko ne sen mun haastattelun lehteen. Mä olin kyl niin äitiyden perikuva - tukka liiskattu ponnarille, pelkästään ripsaria naamassa ja vaatteet vaan repästy päälle ennen lähtöä. No, ei kait se siinä pääasia ollut. :headwall:

Äitiyspakkaus oli kiva siinä mielessä, että siinä oli paljon pieniä vaatteita. Eihän niitä vauvamallisia potkareita niin paljon enää 70 cm vauvalle pueta. Mä en oo retroihmisiä, joten vanuhaalarin kuosi ei miellyttänyt vaikka muuten siitä tykkään, kun on just hyvä elokuun vauvalle syksyn viileneviin päiviin. Nappikiinnityksestä en kyl tykännyt. 2008 pakkauksessa oli ainakin vetoketju ja musta se on kätevämpi. Muuten vaatteet oli ihan ok. En vielä oo päättänyt otetaanko me se pakkaus vai raha.

Lapsilukugallupiin vastaan, että meillä hyvin todennäköisesti lapsiluku on tämä kolme. Mies olisi alunperin halunnut kaksi lasta, mutta sain sen suostuteltua kolmanteen ja nyt se on ihan tyytväinen tilanteeseen. Mä oon ainakin tällä hetkellä sitä mieltä, että ei enää enempää lapsia. Mies luonnollisesti on samaa mieltä. Tosin mä täytän vasta 28, joten onhan tässä aikaa muuttaa mielipidettä. Nyt vaan tuntuis siltä, että Nupun synnyttyä meidän perhe on koossa ja keskitytään vaan kasvattamaan näitä kolmea palleroa.

Painogallup: Mulla on painoa tullut nyt sen 7,5 kg ennen raskautta olleesta painosta ja 5 kg ekasta neuvolasta. Edellisissä raskauksissa on tullut yhteensä 10-12 kg. Saa nähdä kuinka käy nyt. Edellisissä mulla on tullut aika tasasesti koko raskauden ajan ja nyt on tullut reippaasti alkuraskaudessa, mutta viimeisinä neljänä viikkona vaan 100 g per viikko. Mun lähtöpaino on normaali.

Liikkeitä tuntuu edelleen aika vähän verrattuna edellisiin raskauksiin, mutta kai sillä istukan sijainnilla on asian kanssa jotain tekemistä.

Kysymys: Onko kellään muulla tuntunut kipua tossa häpyluun alueella ja nivusissa? Mä kävin työporukan kanssa pelaamassa keskiviikkona sählyä 1,5 tuntia ja sen jälkeen oli ihan törkeen kipee alapää, että en yöllä meinannut päästä ylös sängystä. Edelleen tuntuu kipua, jos kävelen vähän enempi tai lujempaa. En muista, että aikasemmissa raskauksissa olis ollut vastaavaa.

Jaahas, huomenna pitäis raahustaa aamulla töihin ja sen jälkeen kannustamaan tulevaa sm-liigan mestarijoukkuetta Helsinkiin. :popcorn:

Pujaja ja Nuppu 21+6 (reilun puolen tunnin päästä vasta poksuu)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Pakko tulla heti jakamaan mun omituinen uneni. Synnytys alkoi ja mie vain tanssin mieheni kanssa, koska se tuntui kivalta. Muutenkin olo oli todella hyvä, tilanne oli rauhallinen ja luonteva ja olin valmis synnyttämään. Luulin että viikkoja oli jo tarpeeksi, mutta yhtäkkiä selvisi että onkin vain jotain 21 ja pitää vielä pidättää ja sitte vauhdilla johonki sairaalaan tms. saamaan lääkettä. Lapsivettä tuli ihan suihkuamalla! :LOL: Siinä vaiheessa minulla meni unessa taju ja kun tulin taas tolkkuihini oli mun mies menny ja ottanu itelleen tyttöystävän!! :'( Ja vielä semmosen uskomattoman pissiksen, joka ei ollu kyllä kovin nuori, mutta sitäkin rääväsuisempi ja vielä kaiken lisäksi todella suloisen 6-vuotiaan pojan yh. (Mistä sitä tuon pojankin keksi?) Tää muidu oli siis mun täysi vastakohtani ja vaikka kaikkeni tein, niin mies ei muuttanu mieltään, sanoi vain että voisin jo ja antaa lapsen heille että he pääsee viettämään omaa perhe-elämää ja sitte voisin vaikka kuolla pois. Mies toi mulle puukonkin että jos vaikka haluaisin vetää ranteeni auki. :O Aamu onkin mennyt tätä unta itkustaessa jo moneen kertaan ja sitten kun tokenin, niin mies sanoi jotain ihan tosi pientä ja taas itkut jatkui. : / Ja mies oli ihan hädissään, ku itken unen vuoksi, eikä hän voi tehdä muuta ku lohduttaa. Hänellä on vielä tänään työpäivä, niin oli se tosi surkeana tuonne töihin lähtiessään: "Rakas,ethän enää itke? Tuota asiaa ei vois ikinä tapahtua oikeasti.:heart:". Itelläki on menny kyllä aamu ihan pilalle ku oon ollu niin itkuisena. Hormoneitako tästä syyttäis? Mun mielestä synnytys taitaa niin uusi ja outo asia että siellä voi varmaan tapahtua ihan mitä vaan! :LOL::LOL:

Aivan uskomatonta mihin ihmisen mieli kykenee...

No, nyt yritän kerätä itteni ja alkaa siivoamaan! (Meillä ei ole taaskaan siivottu viikkoon ja se on paljon se kun taloudessa on myös kaksi koiraa)

Onnellisempaa viikonlopun alkua!

-Mandalay + Onni rv 23+3
 
Hyppy aivan ihania uutisia! :heart: Olet todella ollut täälläkin mielessä.

Sammeli juu olo on parempi. Oli kyllä niin tylsää lähteä kesken kotiin mutta en uskaltanut jäädä. Tajusin myöhemmin että mullahan oli jo junassa vähän huono-olo.

Äitiyspakkauksen villapuku oli 2009 pakkauksessa ja se oli musta hyvä. Meni autossakin pelkästään ja viileillä ilmoilla. Toppapukua käytettiin elokuussa syntyneellä vielä keväällä ja sit meillä on sellainen Reimatecin puku josta saa pussin niin ei tartte jalkoja laittaa erikseen.

Muutama tunti vielä erossa esikoisesta. Ihanaa käydä hakemassa se kotiin ekasta yökylästä. Mutta olipa ihanaa olla miehen kanssa ihan kahdestaan ja nukkua melkein kymmeneen. :heart:

Päksäkkä 25+1:heart:
 
Siobhan - Kirjottele ihmeessä tänne meillekkin niitä poiken nimi ehdotuksia! :)

Mandalay - Myönnän että mä saatan nähdä yhtäomituisia unia, olin raskaana tai en! Mutta onneksi oli vain unta :)

Tosta 2011 äitiyspakkauksen vanupuvusta, mä en taas tykännyt tästä uudesta kuosista.. Näin meillä jokaisella on vaan eri mielipide! :)

majj & 22+5
 
Mulla on ollu kipua oikealla puolella nivusessa ja häpyluussa. Se alkoi viikolla 22 ja sillon sattui olemaan neuvola ja kävin sit samalla lääkärillä. Lääkäri kopeloi joka paikan ja totesi, että se on jotain lantiojutun löystymistä (ehkä lääkärillä oli joku virallisempi termi :LOL:). Kipu tuntuu kävellessä ja oli välillä tosi kovaa. Tuntu sille, ku joku olis vääntäny puukko nivusessa. Onneks tällä viikolla on ollu helpompaa ja oon päässy paremmin liikkumaan. Nyt kipu on tuntunu asentoa vaihtaessa istuessa. Ja tää kuulema helpottaa synnytyksen jälkeen...paljos tässä on jäljellä...15 viikkoa!!!

Biliga ja poikanen 24+5
 
Jiihaa! Tulin tänne "valittamaan" kun ei pikkunen liiku ollenkaan (meinaan stressiä pukkaa). Mitään liikettä en siis ole tuntenut eilisen päivän aikana enkä tänään aamulla. Mutta heti kun istuin tietokoneelle niin johan rupes tuntumaan jotain tuolla kohtaa mistä housut puristaa =) Ärsyttää kun pienokainen on sellasessa asennossa ja istukka edessä ettei liikkeet tunnu ollenkaan. No, esikoinenkin liikkui todella vähän, iltaisin joskus kasin aikaan oli hetken aikaa liikeessä ja muuten oli todella hiljaista masussa...

Pujaja, et tosiaan ole ainut joka kipuilee häpyluun kohdilta. Meitsi on niin usein ihan jumissa, hyvä että sängyltä pääsen ylös ja kävelykin alkaa olla ankka-mallista ton kivun takia.
 
Olipa mukava kuulla Hypyn hyviä uutisia kaikesta huolimatta :)

Pujaja, mulla on välillä ihan järkyttävät kivut just tossa häpyluun päällä.. Ja etenki jos oon paljo ollu pystyssä päivän aikana.. Yks päivä oli ihan pakko ottaa särkylääkettäkin kyseiseen vaivaan ku ihan koko ajan särki ja kovaa.. Mut nää mulla on ainaki just häpyliitoksen löystymiskipuja.. Ja sit mulla tulee sitä kamalaa paineen tunnetta haaruksiin aika ajoin, mut se usein helpottaa ku huilaa..

Mandalay, mielenkiintoinen uni :D Mäki nään kyllä ihan seko unia nykyään ja useimmissa niissä on tosi vihanen miehelle :D

Mä en kans keksi poikien nimiä ollenkaan, esikoisenki nimi oli työn ja tuskan takana.. Mut jospa nyt sit pääsis tosiaan tyttöä nimeämään ;)

Liikkeistä täällä on taas paljon puhuttu.. Mulla on sisänsä jännä juttu, että vaikka istukka on nyt täysin edessä (viimeks oli takana) ni tunnen liikkeet silti ihan yhtä hyvin ku esikoisestaki ja aloin jopa tuntea paljon aikasemmin.. Ennen rakenneultraa jopa epäilin, että istukka muka on edessä mut kyllä se vaan on :confused: Ja typy on kyllä veljensä tavoin niin aktiivinen, että harvoin tarvii yhtään huolestua.. Jos on hiljaista mahassa niin lähes aina pienellä tökkimisellä saa edes pienen vastapotkun :heart:

Huikkis ja typy 20+6
 
Hyppy: Sun kirjoitus piristi päivää todella. Ihana, että kuulumiset saivat aurinkoisen sävyn!

Nyt en muista kuka oli haastateltavana, mutta niin se menee aina, että kun vähiten olet varautunut niin sitten kohtaat tilanteita joissa tuntuu, että hitsi, olis voinut katsoa tarkemmin peiliin tms. :D Mulla iski järkky kiire kampaajalle silloin, kun haastateltiin kotivinkkiin tai kotiliesi-lehteen tai kodin kuvalehteen, en oikeasti muista mikä noista se oli... hienoa... mutta siis toimittaja soitti mulle ja sovittiin ajankohta ja sitten tajusin katsoa peiliin ja totesin, että kas, voisi tehdä juurikasvulle ja ulos kasvaneelle mallille jotain :D Oli pari päivää onneksi aikaa, että olisin voinut iskeä hätätilanteessa itsekin värin päähän.

Ja juu, olen kirjoitellut useammankin jutun kestovaippa-lehteen :D Kiitos huomiosta ;) Nyt on varastossa taas artikkeleita odottamassa syksyn lehteä eli katsotaan mitä tuleman pitää, en tähän uusimpaan jaksanut kirjoitella.

Omaan napaan ei kuulu paljon mitään. Mieliala romahti tänään, syitä turha kaivella. Kuitenkin jotain piristävääkin tapahtui: mies oli löytänyt kirpparilta (on liesussa ja tulee huomenna illalla) vanhan kahvimyllyn!!! Lähetti kuvankin siitä mulle! Sain myös obh nordican shiatsu-hieronta-"penkin" viikolla ja on ollut todella todella todella mahtava apu!!!! Mun esikoiseni ja kuopus kaapattiin äsken juhliin eli olen yksin, kun vanhemmat lapset on sitten taas serkkunsa vauvaa katsomassa. Jospa vaikka yrittäisin kaikesta huolimatta nauttia.

Joo ja häpyluut kipuilevat täälläkin! Samoin lonkat välillä, mutta ne vähemmän. Levottomat jalat eivät ole helpottaneet ja tänään on ihan järkyttävä turvotus jaloissa ja sormissa :( Kokeilen seuraavaksi ananasta(ei auttanut kuopukset odotuksessa yhtään) ja litratolkulla vettä- kuuria... blaah miten ärsyttävää!

Ja sitten laittelemaan huomisia kamoja kuntoon. Menen vetämään askarteluhetkeä kaverin luokse, kun on keskosprojektin ompelutalkoot :)

-Miuski & "ötökkä" 22+0 *pox*
 
Täällä yritetty lepäillä ,mutta ei ainakaan vielä ole turvotukset hävinny mihinkään..kyselin neuvolasta ja äitipolilta onko mitään mikä vois helpottaa turvotusta levon lisäksi niin vastaus oli ei,koska on kyseessä fysiologinen tapahtuma,ja lisäsi vielä että jos syö jotain suolaista ja juo paljon vettä,se vesi voi jäädä turvotukseksi elimistöön=/ lepäämistä ei helpota korvakipuinen kaksi vuotias joka esim aamulla huusi suoraa huutoa kolme tuntia,osan ajasta olimme päivystyksessä jonottamassa lääkärille:( nukahteli isänsä syliin ja huusi..ei yhtään hänen tapaista..kyllä on kamala katsoa kun pieneen sattuu eikä mitään voi tehdä:( korvassa siis paha märkäinen korvatulehdus..
 
mammylle voimia pienen potilaan ja turvotuksien kanssa,ei kivaa tuommoset :(:hug:

nimistä on ollut puhetta. Meillähän piti olla nimi tytölle valmiina ja mullahan on muutamakin nimi jotka ois ihania tytölle! Nyt mä en kuitenkaan oo nimestä yhtään varma..miehelle ei tunnu käyvän mikään mun ehdottama ja mun mielestä mies ehdottaa ihan urpoja nimiä:xmas: Tai se ei edes oikeestaan ole ehdottanut kunnolla nimiä,sekin mua ärsyttää että tyrmää mun ehdottamat nimet mut ei itsekkään niitä mieti kun onhan tässä aikaa! Joo,on on,mutta en haluu viime tingassa niistä kinata:kieh:

liikkeitä tuntuu täällä ihan tosi kovasti. Kirppu myllää siis ihan kunnolla :D

kipuja tuntuu monella olevan. Mulla on vaan taas alkaneet kivuttomat supistukset jo nyt. Sama oli viime raskaudessa ja olin yhdessä vaiheessa saikullakin silloin kun alkoivat jo koskemaankin..saapi nähdä miten nyt käy.

(.) IHANA ilma ollut tänään! Oltiin poikien kanssa 4 tuntia pihalla ja tehtiin parin-kolmen tunnin kävely/pyöräretki! Esikoinen siis pyöräili ja mä työnsin pienempää rattaissa. Käytiin ostamassa jätskiä ja leikkipuistossa ja sit vaan käveltiin :) Oli kivaa! Vaikka esikoinen väsyikin pitkästä lenkistä. Nukkuupahan yön hyvin ;)
Mun pitäs käydä noi meidän vauvanvaatteet läpi ja funtsia että mitä vielä ostan ja mitä kokoa. Nyt kun ei ota sitä pakkausta niin pitää vähän miettiä. Bodyja meillä ei ainakaan ole paljoa kokoa 62cm ja se vauva on yllättävän äkkiä sen 62cm :D


MM ja Kirppu 23+0 *poks* Enää 17 viikkoa maksimissaan! Tosin mulla ei varmaan niin pitkään kun nuo molemmat on tulleet 2 viikkoa etukäteen ;)
 
Majj, meidän Plutesta taitaa tulla Werner jos se on poika. Esikoisesta olisi tullut Jonathan ja kuopuksesta Simon (nyt ei Simonia voi enää antaa kun kuopusta vuoden nuorempi serkku sai sen nimen). Toinen ja kolmasnimiehdokkaita on Mattias, Johannes ja Nikolaus (viimeinen kulkee miehen suvussa). Revi niistä ;)

Voimia Mammylle turvotuksen kanssa edelleen, ja pienen potilaan kanssa myös. Toivottavasti kumpikin asia paranisi...

(.) Siis mieletön ilma ollut täälläkin tänään! Ja mulla oli nukkuma-aamu, leikkipuistossa oli ihanaa kun tytöt leikki keskenään ja mä voin vaan ottaa arskaa penkillä, käytiin kahvilassa syömässä päivällä, vaikka se oli kyllä päivän huonoin juttu kun henkilökunta oli uutta ja TOSI hidasta ja niillä ei siis ollut mitään hajua siitä hommasta. Sen jälkeen kampaajalle juoruamaan, kukkakaupan kautta kotiin ja parvekkeelle istuttamaan vähän lisää "koristeita". Ostin myös sellaisen rautaisen koristeperhosen, ja sain mielestäni tehtyä tosi ihanan asetelman jotain hyasintteja, narsisseja ja sen perhosen. Kunhan nyt nuput sitten aukeavat... ja loppu päivä meni pääasiassa arskaa ottaessa parvekkeella. Iltaruoankin saimme syötyä parvekkeella, joskin se onnistui lasitetun parvekkeen ansioista... mutta lisää tällaisia päivä, kiitos :D

Liikkeistä vielä (ja en halua masentaa niitä, joilla niitä ei tunnu), mutta mulla tuntuu tosi hyvin monta kertaa päivässä. Ennen kaikkea näin iltaisin, tietsikan ääressä ja sitten nukkumaan mennessä. Mutta välillä ihan pitkin päivääkin. Tuntuu kyllä olevan päivän torkku, illan virkku kaveri tuolla mahassa... ja juu, viikolla se taisi heittää kunnon kuperkeikankin kun sattui itse asiassa se liike :p Mutta pääasiassa taitaa olla silleen poikittain ainakin toistaiseksi (kuopus kääntyi poikittaisesta asennosta 10 päivää ennen synnytystä).

T. Siobhan ja Plutte 24+3
 
Moikka, kiirettä on ollut. Palasin just työmatkalta eilen illalla Virosta. Lueskelin vain nopeasti juttuja. Painosta on kiva aina keskustella ku oon sellainen stressaaja. Ennen reissuun lähtöä oli tullu 5 kiloa lähdöstä ja ku tulin hyvin syöneenä takas niin 6 kiloa lähdöstä. Eka raskaudessa painoin 3 kiloa enemmän ennen raskautta eli siihen verrattuna on tullu toisaalta vain 4 kiloa ja viimeks tuli yhteensä 20 ja nyt tavoite olis jäädä + 15 kiloon. Mä liikun paljon ja kävin vielä juoksemassakin pari päivää sitten.

Mitkä ne olis sellaiset hyvät tuplarattaat, tätä jo aiemmin kysyttiin mutta silloin tuntui vielä kovin kaukaiselta asia. Me vaihdetaan torstaina autoa ja sit pitäis mennä sovittelee erilaisia tuplia auton takakonttiin mutta valikoimaa on niin paljon.
Schnappy 22+2
 
Vielä nukkumista piti kommentoida. Meillä lapsi nukkui 11 kk samassa huoneessa mutta joka yö pinnasängyssä. Sitten siirerrettiin omaan huoneeseen ja on nukkunut puolivuotiaasta läpi yön heräämättä (ilman muutamaa poikkeusta että on tuti pitänyt etsiä suuhun) En osaa ottaa lasta viereen eikä ole ollut tarvetta. Toisenkin kanssa yriteään samoin että ensi sama huone mutta oma sänky. Jos lapsi ei viihdy niin sitten harkitsen jotain muuta tietenkin. Lapsiluku jää kahteen ( yhteinen päätös) ku vielä molemmat tulee olemaan poikia niin siinä on kaverusta riittämiin. En haaveile prinsessasta ja kolme poikaa olis meille jo kaaos :LOL:
 
Lapsilukugalluppiin: meille molemmille ois kaks lasta ihanne, mut ollaan vähän mietitty, et katotaan nyt eka miten tän ekan kanssa pärjätään ja pohditaan sitten tokaa omalla ajallaan. Ihan kauheen pientä ikäeroa ei haluta, ainakaan tällä hetkellä. Mut mielihän voi muuttua.. :)


u & Liipukka 22+4
 
Siobhan - Meillä mies itseasiassa on ehdottanut esikoisen aikana tuota Werneriä ;)

Raitis - ihana pieni virpoja, meillä päin vasta ens lauantaina mennää virpomaan! :)

Omaan oloon ei mitään erikoista, perjantaina vähä supisteli (en muista kirjotinkin siitä jo vai en! :D ) mutta nyt on taas vointi ihan hyvä. Tänään tuli ekaa kertaa sellanen fiilis että enään kesä, mikä menee yleensä hujahduksessa ja sit meillä on toinen pieni piipeltäjä täällä! :)

Majj & 22+6
 
Ihana virpoja Raitiksella :)

Täällä oli kyl käyny todellinen kato pienissä virpojissa! Klo 11 mennessä ei käyny ketään ja koko päivänä ovikello soi 2 kertaa! Meillä on sit vähä suklaamunia täällä... Ekana vuonna kun tässä asuttiin en varautunu mitenkään, kun "lähdetään ravireisuun jo 9 niin ei ketään ehdi tulla". Noh, sillon ovikello soi jo vaik kuin monta kertaa ja jouduin jakaa mun matkaeväskarkkejani :D Naapuruston lapset on siis kasvanu jo niin isoiksi ja seuraava polvi vielä liian pientä :)

Salama 21+3
 
Söötti virpoja oli tosiaan Raitiksella :) Ja reipas jos olis jo lähdössä uudestaan! Meillä ei käynyt yht'ainutta virpojaa, eikä mekään oltu perinnettä eteenpäin viemässä.

Tosi ihana viikonloppu ollut, aurinko paistanut ja parveketta on käytetty hyväksi niin paljon kuin vain on ehditty. Lisää tällaista, kiitos :D Nyt on enää kolme työpäivää jäljellä ennen pääsiäislomaa, vapun jälkeen vasta palaan töihin.
 

Yhteistyössä