~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Määki tahtoisin sinne ryhmään,jos mukaan otatte.. Mutta jos se on salanen,niin eikös se tarkota sitä,ettei ulkopuoliset nää,mitä sinne kirjottaa/että siihen on edes liittynyt? Ainakin toi meidän esikoisten ryhmä toimii salasena niin,ettei ulkopuoliset (omat kaveritkaan) näe että sinne on liittynyt..
 
Onnittelut tätäkin kautta vauvautuneille!! :heart:

Täällä 38+0 POKS!!! Ei mitään tuntemuksia synnytystä ajatellen. Nivuset rupeaa olemaan tosi kipeät ja jalat puutuu, mutta onneksi nää päivät vähenee koko ajan. :)
 
Jos laitatte nimet yksärillä ni saan teidät liitettyä kun ei tässä ole kummempaakaan tekemistä. :)

MUOKS! Ei onnistu liittäminen, mutta ylläpitäjälle lähti tieto halukkaista. Vain kavereita voi näköjään kutsua ryhmään...
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh tulipa tukala olo mahassa kiertää ihan kamalasti ja vatsa meni kuralle, ei ole kyllä ensimmäinen kerta joten vähän on toiveet matalalla sen suhteen että kroppa tyhjenis synnäriä varten... mulle ei kelpaa edes sipsit mitkä tilasin puolituntia sitten :/
 
Vauhdikas mimmimme päätti syntyä 5.8 klo 7.14 ambulanssiin matkalla sairaalaan... Supistelu alkoi rajuna ja 5 supistuksen jälkeen soitin apua ja lanssi tulikin pian mutta emme kerinny ajaa kuin noin 30 km niin vauva päätti syntyä.. sitten jatkoimme matkaa sairaalaan. Synnytys nopea ja ei montaa ponnistusta.. Neiti olikin sitten todella kookas joka oli täysi yllätys, 4300g ja 53cm. Nyt sitten kotiudumme ja meillä vauvantuoksuista arkea.. Olihan se kokemus synnyttää noin iso vauva ja täysin luomuna... viikot 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Voisinpas aikani kuluksi kirjotella vähän kuulumisiakin. Miehellä alkoi työt taas tänään neljän viikon loman jälkeen. Edessä siis arkeen paluu. : / Elättelin toiveita, että vauva olisi loman aikana syntynyt, niin olisi saanut jatkaa isyysloman suoraan perään. Nyt kyllä tuntuu siltä, että aika lähelle laskettua-aikaa mennään tai jopa yli. Esikoinen on veikannut 17. päivää vauvan syntymäpäiväksi, saa nähdä pitääkö paikkansa. :) Mitään merkkejä synnytyksestä ei vieläkään ole. Ei supista tai mitään muutakaan. Toivoisin jo vähän jotain synnytykseen viittaavaa. Olisi myös kiva tietää mikä tilanne kohdunsuulla on.

Jaksamista kaikille vaivojen kanssa taisteleville!!! Ei mene enää kauaa. :)

Eea & Urkki 37+4
 
Huomenta!

Olipas mielenkiintoinen yö..tunnin välein ylös kiristi mahaa ja selkää ihan kamalasti, mutta mulle kun ei tule "sellasia"supistuksia että tietäisin että hei nyt supistaa vaan mulla koskee koko ajan selkään, mahaan ja perseeseen, mutta kohdun suulla ei sitten tapahdu mitään..EN JAKSA, VÄSYTTÄÄÄÄÄÄ!!
Ja juuri tulin neuvolasta, jos toine lapsi tulee tähän perheeseen toivon todella että joko ei asuta tässä kunnassa tai neuvolan täti on vaihtunut. Alapaineen takia ovat äitipolilla ollu huolissaan ja nyttenkin se huiteli yli 90 mutta "..tämä on vielä kiikun kaakun, katsotaanhan nyt.." AAARGH!!!On siinä mulla hoitajat, paino noussu koko raskauden ajan ihan hurjana mutta sokerirasitus vasta vkolla35?! Hyvin kerkes nostattaa painoo molemmilla, lapsella sekä mulla..Aina vaan kehutaan miten tunnollisesti olet sokerit mitannu ja plaa,plaa,plaa..en kaipaa kehuja nyt vaan lapsen pihalle..ei ole herkkua tämä enää, ei pysty istumaan kunnolla, kun ite oon niin lyhyt että oon ku seipään nielly kun ei vauva anna periks yhtään, sängystä ei pääse ylös min.5min könyämisen jälkeen ja siinä vaiheessa jo niin kamal pissahätä että housuun melkein tulee....

Tiedän kuulostan kaameelta itkupilliltä mutta ei nyt jaksa enää esittää pirteää ja iloista...

No mutta toivottavasti muilla parempi päivä :)
Ja onnea nyytin saaneille :)
Hyvä,kiitos, nam!


Nti+ pikku nti. 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Millukka
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Huh, taaperon tytsyllähän on ollu vahva tahto tulla nyt heti! :whistle:

:wave: Mie oisin myös kiinnostunut tuosta facebook-ryhmästä, aiemmin en sillon "uskaltanu" liittyä jos kaverit näkee, kun en tästä raskaudesta halunnu tuolla naamakirjas tiedottaa, mutta nyt on jo niin lähellä h-hetket et eipä sen enää väliä =)

Täällä oli puhetta siitä, mitä tekemistä keksis loppuodotusajaksi. Miehän aloin sen tupperin puuhan ja on ihan kivasti vieny mukanaan ja välillä meinaa kutsuja sopiessa unohtua, et ainii, mie saan kohta vauvan!! En ookaan nyt sopinu kun keskiviikoksi yhdet kutsut, sit ei enää uskalla kun torstaina on enää viikko laskettuun :D

Eea, meilläkin miehellä loppui just loma.. Vähän oisin itekin toivonu että oisi syntyny ennen loman loppua mut miusta jotenkin tuntuu ettei juniorilla oo mikään kiire, mitään tuntemuksiakaan ei ole eikä ilmeisesti ole laskeutunukaan : / Meillä vielä se tilanne, ettei ole kuin yksi auto jolla mies siis käy töissä ja mie oon sit täs kotona tuon seittemänvuotiaan kanssa pitkät päivät kun ei oo varaa bussillakaan matkata.. Ja mies kotiutuu aina joskus puol seittemän maissa iltasin.. No, onneks siskolla on aamuvuoroviikko ja on luvannu käydä meitä täs moikkaamassa ja käyttämäs miuta kaupassa. :)

Mie olen nyt yrittäny pakkailla tuota synnärilaukkua itelleni ja vauvalle. Miten mie en osaa yhtään ajatella mitä mie sinne itelleni laitan! :confused: Pitääkö siel sairaalassa käyttää omia siteitä vai onko siellä siteitä? Ja liivinsuojuksia yms.. :ashamed: Typeriä kysymyksiä varmaan, mutta ei ole tullu aiemmin edes mieleen..

Ja miulle vois päivittää iäksi 29

Summersun & juniori 38+4
 
Eea
summersun Sairaalasta saa siteitä. Liivinsuojia en esikoisen aikaan sairaalassa ollessa vielä tarvinnut, joten niistä en tiedä. Nyt ajattelin muutamat kestoliivinsuojat pakata mukaan, jos vaikka maito nouseekin kunnolla jo sairaalassa ollessa.
 
Taapero hui ja kauheesti onnea! Näin just joku yö unta että meidän vauva syntyy lanssiin motarin varrella, toivottavasti ei oo enneuni! Aikamoinen suoritus, nostan hattua sekä sulle että ambulanssin väelle:flower: Ja valtavasti onnea myös muille vauvatuneille, en nyt muista oonko kaikkia onnitellut!

Ja mä tahtoisin kans sinne naamakirjan ryhmään, jos sopii?

Täällä ei mitään uutta, pahoinvointia edelleen mutta nyt vähän virkeämpi olo kuin viime viikolla. Eilen oltiin puistokonsertissa koko päivä, hyvin jaksoin vaikka illalla tietysti olin sitt ihan valmis sänkyyn jo ennen ysiä :) Oltiin piknic-meiningillä ja kaiken mässäämisen ja löhöilyn seurauksena joka paikka aivan turvoksissa, mutta siihen on jo tottunut...

Mutta nyt aamupalalle ja vieraiden kanssa suunnittelemaan päivän ohjelmaa:)

Tuulia ja papu 38+3 (vissiin, en jaksa tarkistaa kalenterista...)
 
Mä tahtoo synnyttämään!!!!!! VALIVALI-varoitus!

Mä en ymmärrä miksi tää ipatin kiusaa mua näin :( Olen niin turkasen kipeä koko ajan, että en kohta ihan oikeasti jaksa enää synnyttää. Lonkat sohjona, selkä tohjona, häntäluu niin stanan kipeä ja selkä väsynyt, onneksi ei kipeä! No okei, luonto hoitaa ja sairaalassa henkilökunta jne, mutta just nyt TUNTUU siltä! Viime yönä sain pari pätkää ihan nukuttuakin ja aamusta reippaana keitin puuron. Olin niin tööt, että keitin sitten epähuomiossa ihan liikaa... syöjiä tänään paikalla vain 5 ja kattilassa taisi olla suunnilleen kymmenelle..... :LOL: no teen sämpylöitä tms.

Tälläkin hetkellä suppailee, ei kovin vaan lievän kipuisesti. Enemmänkin häpyliitokseen, pebaan, selkään ja alamasuun ottaa... nyt ei reisiin onneksi, tai no vois noi koventua ja alkaa ottamaan taas reisiinkin....

Noniin, mä hiljenen etten pilaa muiden hyvää päivää!

-Miuski & Jimpula 38+2
 
Onnea vauvaantuneille!! :flower::heart:

Täällä sitä tylsistytään kotona, mitään merkkejä ei ole, varmaan ikinä tuu ulos ;)
16.8 vasta Tyksiin äitiyspolille, tiedän että siihen on vaan viikko, mut kun tää aika ei kulu sitten niin millään, ni ei jaksais.. Mihinkään kauemmas ei oikein uskalla lähteä ja kaikki lähipaikat jo käyty. Huoh.

Kävin tosiaan eilen taas päivystyksenä synnärillä, kun kaveri masussa oli niin hiljaa vuorokauden. Mut eipä siellä mitään hätää onneks ollu, sisätutkimuksenki tekivät, eikä mitään uutta. Tää poika on siis tehny hiukan pidemmän vuokrasopimuksen tonne mahaan vissiin. Kyllähän tässä oottelis, kun ei sen enempää kipuja ole noiden liitoskipujen ja lonkkasäryn lisäks, tai no selkä nyt väsyy, mut ei mitään supisteluja ym. mut tekemistä pitäis olla.
Ei kyllä käy kateeks teitä, kellä supistelee mut mitään ei tapahdu, Jaksamista teille!!!!!

Elzu ja poitsu 40+6
 
Taaperolle valtavasti onnea! Se olikin pikainen synnytys. :flower:

Vicy en tosiaankaan tiedä perustuko toi äidin ravinnon vaikutus vauvan painoon edes mihinkään tutkimukseen. Joku kätilö näin oli neuvolantädille opettanut ja nyt se täti paasaa sitä sitten omille odottajilleen. Mä oon joka raskaudessa herkutellut kohtuudella ja syönyt hyvin. Eka vauva painoi syntyessään viikolla 41+0 vaan 3,2 kg. Olisko hän sitten ilman herkkuja painanut muka alle 3 kg? En tiedä, mutta ei niistä omista syömisistä ainakaan kannata kauheeta stressiä ottaa varsinkaan, jos ei ole mitään terveydellisiä syitä.

Toivottavasti ette kaikki häviä sinne naamakirjan puolelle. Mä oon aika varovainen sen kanssa ja en siksi ainakaan toistaiseksi halua liittyä ryhmään. Olen naamakirjassa yhdessä suljetussa ryhmässä ja sinne laittamani viestit näkyvät omassa profiilissani niin kauan, kun käyn ne sieltä poistamassa. Muutenkaan en oikein luota koko systeemiin.

Oltiin perheen kanssa huvipuistossa huvittelemassa eilen. Mulla oli ihan sairas paineen tunne alapäässä silloin ja tuli muutama kipeähkö supistuskin. Ajattelin jo innoissani, että voisin vaikka lähipäivinä päästä synnyttämään. Illallakin vauva puski päällään tonne alas. Nyt sitten olo on taas aivan normaali. Ei kerrassaan yhtään sellanen olo, että synnytys on lähellä. Ärsyttävää, kun nostatetaan toiveita ja sitten taas ei mitään. Miten ihminen voi olla näin kärsimätön? Ja miksi sitä synnytystä jo odottaa vaikka tää tuskin ennen laskettua-aikaa syntyy? En näköjään ole kolmannellakaan kerralla oppinut olemaan kärsivällinen.

Huomenna taas neuvolaan...

Pujaja ja Nuppu 38+2
 
Miten FB-ryhmään liitytään? Kuka ryhmää ylläpitää?

Itsellä tylsääääää...!!! En jaksa enää touhuta kotona,ei jaksa kiinnostaa iltaisin mikään telkkaohjelma tai netissä surffaus...
Kävellessä vauva painaa ja koko ajan vessahätä, joten shoppailukin hankalaa...Enkä keksi mitään tarpeellista ostettavaakaan:D Vaatteet kiristää kovasti vatsasta melkein kaikki,mutta mitään isoja en enää osta, koska ihan kohta (vaikka aika matelee!) vatsa katoaa...

Valivali,mitähän vielä valittaisi. Ei edes aikuista seuraa päivisin, kun lomalaiset jo palanneet töihin ja vielä lomailevat ovat reissussa.

Ja "paras" kun ihmiset minut nähdessään kysyvät eikö se ole jo syntynyt. Juu, totta kai on, mullahan on luonnostaan tämmöinen maha:rolleyes:

jotain supistuksia/selkäsärkyä ollut parina yönä,muttei mitään merkittävää.

Neuvolaan (siellä joku uus sijainen taas) laskettuna päivänä. En kyllä tiedä mitä hyötyä siitä käynnistä,kun eihän silloin vielä laiteta lähetettä mihinkään, vai? Nyt siis 39+5.

Mikä on muuten takaraja, että synnytys viimeistään Husin sairaaloissa käynnistetään?
 
Tulispa torstai jo äkkiä..!
Pitäs torstaina mennä osastolle käynnistystä varten.. (toivottavasti sillo ei ole ruuhkaa osastolla että pääsen oikeesti sillon sinne)
vauvan arvio oli tänään 3.5kg.. verenpaine ja pissa ok.

darkred 38+2
 
Tänään käytiin tytön kanssa tutustumassa eskariin. Vaikutti ihan mukavalta paikalta ja hoitajat oli ihania. :) Meni se pahin jännitys sitten senkin suhteen kun pääsi etukäteen vähän paikkoja katselemaan.

Eilen kävelin ylämäkiä ja metsäreittejä, mutta eipä tuntunut muuta kuin hengästymisessä. Taitaa keuhkot olla vähän paineen alla. Nivuset on kyllä niin kipeät, että meinaan oksentaa aina välillä, mutta se kuuluu kuulemma raskauteen. Ihan niin kuin täällä taitaa kuulua kaikki mistä kysyy.

Onnea Taaperolle tytöstä!! Hurja vauhti oli kyllä maailmaan, mutta onneksi kaikki meni hyvin. <3

Darkredille tsemppiä torstaille! Toivotaan tosiaan, että pääset sinne. Inhottavaa olisi tuossa vaiheessa joutua pettymään kun on jo täysin valmistautunut käynnistykseen..

Summersun jos tuosta iän päivityksestä oikein päättelin, niin hyvää syntymäpäivää!! :)

LuNa 38+1
 
Koralli kerros nyt onhan siellä mukava henkilökunta? Enemmän kun mitään muuta,jännitän sitä,millasia ihmisiä siellä synnytyksen kulussa on mukana.. En osaa edes jännittää synnytystä,mutta niitä ihmisiä.
Ja miten muuten jakselet?? :)
Mullahan viime synnytyksessä oli vähä nuiva kätilö, semmoinen eläkeikää lähestyvä. Asiansa hoiti, mutta mitään sympatioita ei kyl herunut. Ja kun huusin kivusta niin hän vaan totes mun miehelle, että joillekin naisille ilokaasu tekee tuommoista, vähä sekavuutta". Ai että muistan kuinka kiukkuinen sillä hetkellä olin, jos ei kipuja olis ollut niin olis paistinpannusta saanut. No tuota henkilöä ei näkyny enää synnärillä, liekö eläkkeelle sitten jäänyt.

Eli mulla oli kyl ainaki aivan ihanat kätilöt tässä synnytyksessä. Maija oli mun varsinainen kätilö, rempseä ja aivan ihanan kannustava. Hän kyl teki mun synnytyksestä täydellisen. Avustamassa oli sit Marketta, mukava hänkin. Osastolla oli myös oikein mukavaa henkilökuntaa, hieman mulla pinna kiristyi siellä viimeisenä päivänä, mutta se on asia erikseen..

Sen sijaan lääkäristä en pitänyt. Ulkomaalainen mies, jonka korostus kyl hankaloitti asioiden ymmärtämistä paljon. Mutta eipä häntä nt synnytyksessä näkynytkään, osastolla etukäteen ja sit hän yritti käynnistää synnytyksen kalvojen puhkaisulla, mut ei onnistunut ja käynnistettiinki sit tipalla.

Eli synnytys meni kutakuinkin näin:

Maanantaina 1.8. piti olla käynnistys sikiön pienen koon takia. Edellisenä yönä aloin vuotaa veristä lapsivettä ja lähdettiinki jo yöllä synnärille. Mut otettiin osastolle ja lääkäri päättikin, että ootetaan käynnistyisikö itsestään.
Tiistain 2.8. vastaisena yönä supistelikin kolmisen tuntia, mut supistukset hiipuivat. Joten käynnistely aloitettiin n. 10:30. Lääkäri yritti puhkaista kalvot mutta lapsi oli liian ylhäällä, joten minulle laitettiin oksitosiinitippa ja supistuksia alkoikin pikkuhiljaa tulla. N. klo 13 supistukset olivat säännöllisiä ja tiheitä ja synnytyksen katsottiin alkaneen.

Sikiön sydänääniä seurattiin ja jouduin olla sängyllä. Alkoi olla jo tukalat oltavat, mies paineli kuumaa jyväpussia selkääni vasten ja lopulta otin ilokaasunkin avuksi. Kätilö tutki ja olinkin jo 5cm auki, vauva oli laskeutunut ja kätilö sai puhkaistua kalvot ja laitettua vauvalle pinnin päähän sydänäänien seuraamista varten. Sitten olin vapaa nousemaan sängyn viereen seisomaan, oksitosiinitipassa olin toki kiinni vielä. Seisominen helpotti, supistukset olivat paljon helpompia kestää. Sängyn päälle nostettiin säkkituoli, johon nojailin, mies paineli jyväpussilla selkääni ja pyörittelin lantiotani ja henkäilin ilokaasua. Pelkäsin loppusenttien kipua edellisen synnytksen pohjalta ja pyysin kohdunkaulanpuudutetta. Kätilö tutki ja olin jo 7cm auki joten hän sanoi kiirehtivänsä ja riensi hakemaan lääkäriä. He tulivat varsin nopsaan paikalle, olin jo kovissa kivuissa, mutta kun pääsin takaisin sängylle niin lääkäri sanoikin ettei ollut enää puudutettavaa, vaan olin jo täysin auki. Silloin tuli vielä yksi kova supistus, joka ei vielä tuonut ponnistustarvetta ja sen supistuksen ajan kyllä huusin kivusta, en voinu sille mitään. Enkä osannu ponnistaakaan, kun en tuntenu sitä tarvetta. Onneksi seuraava supistus sitten toikin jo sen vastustamattoman työnnättämisen tunteen ja sain alkaa ponnistaa, 2 minuuttia ja tyttö oli syntynyt. Istukkaa saikin sitten odotella vielä vajaat puolisen tuntia. Mutta kaiken kaikkiaan aikaa meni siltikin vain vähän reilu 2t, siihen kun tyttö syntyi niin meni vain 1t 42min.

Eli nopea synnytys, mutta hyvä kokemus. Ja ainoastaan tuo yksi supistus siinä kun olin jo täysin auki, niin se oli semmoinen minkä olis voinu jättää väliin...se kipu oli kova. Mut muuten kipu oli semmosta minkä kanssa selvisi hyvin.

Tyttö oli pienempi mitä odotettiin, 2150g ja paino vielä putosi sairaalassa. Hän ei jaksanu syödä kunnolla. Kotiin päästiin kumminkin perjantaina, mut ohjeena oli että imetän aina 3t välein max. vartin ja sit annetaan lisämaitoa, koska tyttö väsyy niin rinnalla. Käytännössä tyttö aina nukahtaakin kun on rinnalla ollut 10-15min, joten ei ole tarvinnu tissiä suusta riistää. TÄnään kävin pikakontrollissa neuvolassa tarkistamassa tytön painon ja nyt se oli viimein lähteny nousuun ja lähtöpaino olikin jo ylitetty, tämän päivän paino 2176g. Lisämaidolla jatketaan kumminkin, onhan hän tosi pikkuinen yhä. Syntymäpituus oli 45cm ja päänympärys 32 cm.

En ole kerinny palstalla oikeinpyöriä, joten tasapuoliset onnittelut kaikille vauvaantuneille. Yritän pikkuhiljaa lueskella kaikki viestit läpi. Nyt olen vielä pari päivää jäljessä viestien suhteen.

Tsempit vielä odottaville!

Koralli & Keijukaistyttö 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuneet, ja erityisesti Taaperolla ollut melkoinen synnytys! :flower:

Summersun, kuten jo oli kommentoitukin, synnäriltä saa kyllä siteitä mutta ainakaan KSKS:ssä ei ollut liivinsuojia joten vein omat, ja niitä kyllä kului kun oltiin sairaalassa se yli 4 vrk ja maito ehti nousta, oli kestosuojia ehkä 3:t mukana jotka ei riittäny kun olivat jo aivan märät ja mies sitten toi paketin kertakäyttösiä.
 

Yhteistyössä