ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Pörröpää
Ja terrvetuloa uusille!
(.) ei mitään uutta, samaan malliin mennään, ei siis supisteluja ja muitakaan vaivoja, tuntuu että olen elämäni kunnossa!


Millille; mun alkoi esikoisen synnytys juuri kuvailemillasi tuntemuksilla! Toivotaan että ne sullakin jotain tekis!

Ei muutakuin jaksuja kaikille!! :wave:

Pörröpää rv huomenna tasan 38 :)
 
zamppa
elo07, joo sama täällä. Olin eilenkin ihan varma et kohta lorahtaa kaikki lattialle ja äseknkin oli pakko nousta ylös ja kokeilla mitä tapahtuu. Ollaankohan sitä hiukka malttamattomia :whistle:
 
Polttelee oikein kunnolla mahaa ja selkää |O :D
Soitin jo Koksiin että mitä teen kun matkaakin kestää puolisen tuntia täältä sinne?? Sanoivat että parempi tehdä se huvi ajelu sinne kuin synnyttää matkalla mies kätilönä :LOL: Oli mukava ja positiivinen kätilö puhelimessa!!!
Varmaan lähdetään pyörähtämään siellä ja katsotaan ainakin tilanne!! Koska en tosiaan halua synnyttää matkalle!!
Eilen kumminkin alkanut jo nämä poltot niin en tiedä että mitä ovat saaneet aikaiseksi tuolla alhaalla???
Eli jos ei mitään kuulu ollaan synnärille jääty :D :wave:

Ja onnea kaikille vauvan saaneille :hug: :flower: :heart:

Bebes & KohtaTulossa? 38+6 :heart: :heart:
 
Toivottavasti Bebes tulet nyytti kainalossa takaisin! :hug:
Mulla oli neuvolassa kaikki suht ok. Painoa oli tosin tullut +700g /viikko... viimeviikolla oli -900g. Seilaa tää turvotus edestakaisin. Hb oli 101 eli mulle ihan hyvä.
 
Kumpa pääsis itekkin äkkiä synnyttään! Välillä tuskastuttaa tämä kuumuus... mutta muuten kyllä jaksais olla.
Tänään kävin neuvolassa taas ja kaikki oli ok. Masu ei oo enää kasvanut ja vaavi on alempana kuin viikko sitten. Kumminkin pää vielä hieman liikkui eli ei vielä ole kiinnittynyt muttei kuulemma merkkaa sitä, että vielä kauaa menee... no se tulee sitten kun tulee. :)
Minäkin oon huomannut napsumista ja muutaman kerran oon tosiaan luullu et nyt ne vedet tulee mutta ei kummiskaan! Mutta terkka sanoi sen johtuvan jostain kohdun liitoksista tms.
Mutta eipäs kummempia jorinoita tälläerää :) tämä mamma jää odottelemaan supistuksia tms. Koittakaahan jaksaa!

tellervo 40+3
 
täällä kans puuskutetaan vielä eteenpäin, välilläparemmin välillä huonommin. Jostain syystä tänään on ollut tosi rankka päivä. Tuntuu että ei jaksa pyykkejä pistää kuivumaan ilman hengästymistä. Lasten kiukuttelu tuntuu räjähtävän päässä, eli napsahdus ei ole enään kaukana :LOL:
Kuuma on vaikka meillä ei nyt niin kamalan kuumaa ole ollut tuolla ulkona, mutta tuntuisi kuitenkin että alasti olisi ehkä parempi olla...

Mulla on tuota napsumista alapäässä aina silloin kun nousen ylös sängystä. Olen myös miettinyt että mistähän se voi johtua, mutta kai se tosiaan on jossain tuolla liitoksissa missä napsuu.
Ei olisi enään montaa päivää kun saan vaavin syliin, mutta kyllä nämä päivät tuntuvat nyt matelevan eteenpäin... :|

Seriina 38+6 (kolme yötä enään...)
 
Onnea teille kaikille vauvan saaneille!


Täällä ei mitään mainittavaa, paitsi sellaisia outoja vatsakipuja. Pistää kuin kylkeen hengästyessä, mutta sijainti on kohdun laita ja maha menee kivikovaksi, enkä pysty liikkumaan. Tuollainen kipu saattaa kestää puolikin tuntia, joten jippiaijee! Niitä on onneksi ollut yksi päivässä vain, etten kehtaa valitella.
Viime yönä heräsin kuukautiskipuihin. Kai se vauva on tulossa....
 
:flower: :heart: Ihanaa kun olette saaneet nyyttinne kotiin.:)

Tsemppiä bebes!

Kyllä tämä odottavan aika on vaan pitkä, enkä tosiaan tunnu oleva ainoa.:) Selkäkipu ja turvotus on niin kamalaa, että toivon kovasti jo vauvan tulevan. :| Olisin täysin valmis.
Tänään oli neuvola. Taas pissassa proteiini plussalla. Sf mitta 35cm, rr ok, :heart: äänet 145....Mitäs muuta... Painoa n1kg/vko, mutta menee täysin turvotuksen piikkiin. Hb oli hieman matalaa ja rautaa täytynee alkaa syödä.

Mulla on ollu kivuttomia suppareita tosi paljon. Kipeitä vain muutamia. |O Öisin monesti herään, kun alapäätä ns "vihloo". mitäs se on? jotenkin lantio venyy? vai onko ne suppareita? ku en oikein tiedä miksi ne tulkitsisi. :whistle:

Ihania lämpimiä ilmoja on ollut, vaikkakaan ne ei ainakaan helpota tätä turvotusta. :whistle: Mut tykkään silti. B)

Nyt lähen yrittää unta, kun on mennyt niin monta yötä jo huonosti nukkuessa. Jaksakaahan kaikki pallomahaiset kanssasisaret vielä hetki!! =) :hug: Kyllä tämä odotus palkitaan! :heart:

-Maypo ja valtsu 37+3
 
Jestas että väsyttää. Poika herätti jo 6.30. Illalla en saanut unta kun oli niin järkyttävän hiostavaa. Klo 23 jälkeen kun ukkonen alkoi, niin taisin simahtaa saman tien. Yöllä olen heräillyt tunnin välein ja niskat on ihan jumissa. Minulla on tuo häpyliitos nyt niin järkyttävän kipeä että kyljen kääntäminen sekä sängystä nouseminen on täyttä tuskaa. Nyt onneksi ulkona ei ole vielä edes 20 astetta lämmintä, eli mukava lämpötila heräillä. Niin paljon kun minäkin hellekeleistä tykkään, niin en tämän kahden viikon jakson jälkeen pistä yhtään pahakseni kun perjantaille on ennustettu enää +22.

77mm ja Minimi 39+5 (ylihuomenna la ja viimeinen neuvola)
 
Kaunankohan näitä polttoja tulee ennenkuin ne muuttuvat kunnollisiksi?? :headwall: Eilen olin jo ihan sata varma että syntyy mutta ei vielä kasassa!! Tätikin tuli "päivystämään" jos vaikka yöllä pitäisi lähteä!!! Hirveä mylläys oli yölläkin mahassa.....
Saa nyt sitten nähdä miten homma jatkuu tänään??
Toivottavasti etenee johonkin suuntaan... :D

Bebes & KohtaTulossa? 39 :heart:
 
se olis sitten viimeinen päivä kotona... huh... ja arvatenkin uni oli hakusessa. Nukahdin vasta kolmen aikaan ja sitten heräsinkin jo puoli kahdeksan.
Täytyy yrittää nukahtaa tänään jo aiemmin kun joutuu sitten heräämään kuuden aikaan aamulla.

Jännittää jo niin paljon ettei muu enää olekaan ajatuksissa ku vauva ja sairaala.

TinniPinni
 
no niin nyt alkoi arki sitten tähänkin torppaan...oli ankeeta kun vanhin poika veti aamupuurot nassuun jo puol 7 aikoihin jotta pääs pyöräilemään bussille nyt poitsu meni sitten yläasteelle. ... 7 aikoihin herätin tän pienenmmän porukan puurot nassuun ja sit vaatteet päälle ja taksia odottelemaan, 3 luokkalainen ja eskarilainen ja 2 kertaa viikossa oleva päiväkotilainen,,snif,,sinne ne meni..no onneks mulla sentää nää kaks pienintä kotona ja tuleehan tää pikkuporukka kotiin kuiteski 1 aikoihin eli ei täs taida aika kovinkaan pitkäks käydä :LOL: ...
kyl mä naureskelin eilen kun huomasin että mä taidan ihan oikeesti olla raskaana ja vauva taitaa sittenkin syntyä ennen joulua, alko jo hiukan painaa maha kun käveli...jeee..(sori hullulla halvat huvit) pitää yrittää positiivisuutta löytää edes jostain..ajattelin josko kohta lähtis koittamaan tota nurmikon leikkuuta, mutta toi aamukaste alkaa olla aikas voimakasta eli tosi märkää ulkona..no tiettyhän sitä vois pestä lattiat ensin ja sit ulos, mut enpä tiiä miten paljon sitä viittii touhuta tänään..pyykkikone jyllää tuol ja vessat pesty, astiat pois eikai sitä tarviis kaikkee tehä aamupäivällä.. =)
ei nyt tekemään taas jotain fiksuu...
nirzu :heart:
 
Huomenta!

Tänään on viileempää, jee! Jaksaa kävellä vessaan ja takaisin ilman kamalaa hikeä :) Näitä elämän pieniä iloja.

Tsemppiä bebes ja TinniPinni!!

Yö meni ihan ok, sain unta vasta lähempänä kolmea, siihen asti tuli kuunneltua ukon kuorsausta ja ukkosta. Kääntyminen sängyssä h*lvettiä, samoin jalkojen nosto. Eilen oli vauvelilla hirmuinen tarmo päällä. Illalla liikkui tauotta lähemmäs viisi tuntia, potkaisi todella kovaa kylkiluuhunkin, säikähdin jo että se sanoi naps, kipu oli kova. Möyri ja kääntyili, muljahteli ja hieroi päätänsä virtsarakkoa vasten. Se oli ihan kivaa ja herttaista ensimmäisen puoli tuntia, muutama tunti myöhemmin oli jo ihan kypsä. Rauhoittui se lopulta, tuntuu kuin maha ja sisäelimet olisi mustelmilla. Tiedänpähän että kaikki on hänellä hyvin. Supistelee kipeästi silloin tällöin, ei mitään mistä pitäisi innostua (vieläkään).

Kirvash ja Pikku-Pekka 38+0
 
Meille syntyi 5.8.2007(rv.38+1) kello 17.37 terve, tumma ja tuuheatukkainen tyttö , jolla oli syntyessään painoa 3560g ja pituutta 49cm.
Synnytys ja ensiviikot ovat sujuneet hyvin!!!!!

Onnea kaikille muillekkin synnyttäneille ja iso rutistus niille jotka vielä odottavat h-hetkeä!!!! :hug:
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille :flower:

On aina ihan lukea teidän erilaisia synnytyskertomuksia ja todeta että lopulta kaikki on kuitenkin hyvin, vaikka vaiheet kovin erilaisia ovatkin.

Täällä on vielä yksi hyvin vaihtelevalla kärsivällisyydellä varustettu odottelija. Viime perjantaina neuvolassa täti totesi että antaapa minulle varalta ajan vaikka tuskin sitä enää tarvitsen, mutta pahasti siltä näyttää, että huomenna vielä yhtenä kappaleena sinne mennään :/

Kaikkia S:siä on säännöllisesti kokeiltu samoin rappusia ilman mitään vaikutusta.. Inomin vinkki nänneistä on vielä käyttämättä, kun niitä loppuviikosta varsin tiheään tulleita harjoitussupistuksiakaan ei tule enää kuin korkeintaan kävelyllä.

Vähän jännittää synnytys, jos menee kovasti yli. Vaikka teidän kertomuksista olenkin huomannut että ylimenneet vauvatkaan eivät välttämättä ole kovin isoja ja myös että pienikin ihminen voi synnyttää ns. ison vauvan.

Turvotus on myös tuskastuttavaa, muuten olo on ok. Mutta niin minä, mies kuin kotikin oltaisiin jo kovin valmiita!! Vaan eipä taida auttaa, jos ei johanneksesta siltä tunnu..

Tsemppiä muille odotteleville ja niille joilla lähtö on jo lähellä :hug:

kenties vasta syyskuussa synnyttävä manaatti, tänään tasan rv 40
 
Täällä aloitettu päivä mukavan leppoisasti touhuten. Eli selkäkipua ei ole ainakaan vielä kuulunut, joten olen saanut touhuttua ihan normaalijuttuja kotonakin... jes! ;)
Uni tuli vielä eilen illalla ainakin ihan hyvin muutaman tunnin pyörityksen jälkeen. Tänä iltana se saattaa olla vähän enemmän hakusessa. Huomenaamulla lähdetään siis sairaalaa kohden ja jään sitten sille tielle, eli perjantaiaamuna pitäisi olla jo nyytti sylissä jos kaikki käy hyvin. Jännittää... :eek:

Tämä päivä pitäisi siis jotenkin saada kulumaan, ainakin aamu on mennyt suht nopeasti, mutta iltpäivä on aina paljon pidempi kun odottaa vain miestä kotiin. Ulkonakin on inhottava kostea ilma, joten ei viitsi sinnekkään juuri mitään lähteä tekemään. vali vali :LOL:

Hyvää päivänjatkoja teille kaikille muille ja jaksuja mahojenne kanssa siellä helteissä

Seriina 39 tasan (kaksi yötä enää...) ;)
 
pääsimpäs vihdoinki tänne taas pitkästä aikaa :) saatiin netti uuteen kottiin VIHDOINKI,jee jee

ensinnäki onnittelut kaikille hirmusesti vauvoista,ihanaa <3

Itelä oli laskettu aika maanantaina ja ei kyllä vaikuta siltä et ois ihan heti tulosa.alakaa vaa täs vaihees kärsivällisyys itelä loppua ku tahtois nii kovasti jo sen nyytin syliinsä. Just eilen oli neuvola ja paikat oli kuulema vähä lähteny kypsyy ja oli yhelle sormelle auki eli ei ihan epätoivonen tilanne onneks oo :) vaiks suppareita ei kyllä mitenkää hirviästi tuu,välillä vähä kivuliaampia ja usiammi mut ei tarpeeks tihiästi kuitenkaa.

Nyt sit vaa kattellaa ja ootellaa,mikä sujjuu miulta huonosti ku mie oon muutenki nii malttamaton tapaus, oon niitä KAIKKI-NYT-HETI-MULLE-tyyppejä :LOL: :LOL: hhaha

tän vkon perjantaina on uuestaa neuvola ku oli vähä verenpaineet kohola ja sit ens vkon tiistaille on kans sovittu aika mut toiv mie oon sitä enne jo poksahtanu.

-ilona rv 40+2

ps. onko täälä muute ennää kettää yhtenä kappaleena vai joko kaikki on päässy masuista eroon?
 
Täällä sitä edelleen ollaan valaskalana. Onhan tämä kivaa ja mukavaa kun on kerrankin omaa aikaa ja voi tehdä mitä haluaa, mutta rajansa kaikella. Mulla ei ole edelleenkään mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä ja oma olo sen kuin vain paranee.

Hormoonit/hermot ovat aika pinnassa :) Pääsin eilen toteuttamaan kunnolla itseäni kun ostettiin viime perjantaina uusi pyykinpesukone ja se tuotiin&asennettiin maanantaina. Eilen koetin käyttää sitä ja olikin rikki. Soitin takasin Markantaloon ja he vain antoivat korjaajan numeron - et tilaa korjaaja, kiitos hei. Pikkasen pärähdin siinä vaiheessa ja muutenkin eilen meni koko päivä sen saamarin koneen kanssa tapellessa. Kuluttaja ei taaskaan ollut oikeassa vaan täysin idiootti kun osti heiltä koneen! Positiivisissa merkeissä tämä loppuraskaus menee :LOL:

Onnittelut uusista vauvoista kaikille!

t.Soippa ja Pinkkari 40+2
 
Ja taas onnitteluita :flower:
Seriina:Olet varmaan jossain vaiheessa kertonutkin asiasta,mutta ei tule nyt mieleen,enkä jaksa alkaa selaan sivuja taaksepäin :) ,mutta onko sulla käynnistys tai sektio siis tulossa kun kirjoittelit 2 jäljellä olevasta päivästä? Jos oli käynnistys edessä,saako udella miksi? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen,kun itsellä on kans huomiselle tuo äippäpolin aika ja en tiedä tullaanko sieltä sitten vielä kotia vai jäädäänkö käynnisteltäväksi. Minulla tuo vauvan koko on se ratkaiseva tekijä.
Jos sitten jään sille reissulle,niin TinniPinni,saapa nähdä törmäilläänkö,( samaan sairaalaan ollaan menossa)tsemppiä ja voimia sulle!

Viime yön supistukset jopa teki jo vähän kipeääkin,mutta olivat edelleen niin epäsäännöllisiä että se siitä.Hikoilu sitäkin kauheampaa,tuntuu et yöunet jää pariin tuntiin joka yö jo pelkästään sen takia.Viime yön ukkosmyrsky oli ainakin täällä Jyväskylässä ihan päällä jossain vaiheessa,kaikki kolme lastakin heräsivät säikähtyneinä ja työntyivät sitten meidän sänkyymme. Itse siirryin jossain vaiheessa jatkaan "unia" tytön sänkyyn,alkoi tilanpuute jo häiritä.

 
Eleonor: Minulla on sektio edessä perjantaina. Eli minulla on kaksi sektiota takana, epäonnistuneiden käynnistysten johdosta... En halua milläänlailla pelotella, sillä me olemme kaikki erilaisia synnyttäjiä ja kaikki reagoi käynnistyyrityksiin erilailla, mutta minun tapauksessani siis käynnistykset eivät ole johtaneet mihinkään. Esikoinen oli iso, oli 4380g kun syntyi ja sen takia käynnisteltiin ja taisipa olla vielä reilusti yliaikainen. Tämä käynnistys kuitenkin epäonnistui 9tunnin rupeaman jälkeen, eli lapsen sydänäänet romahti ja minun supistukset loppui kuin seinään.
Toinen lapseni meni yliaikaiseksi ja alettiin käynnistellä. Lapsivesien menon jälkeen meni 18 tuntia eikä mitään tapahtunut, olin 2:lle sormelle auki ja kanavaa edelleen jäljellä, lapsen sydänäänet romahti ja minut kiidätettiin leikkuriin taas.
Nyt lääkäri kyseli haluanko suoraan leikkuriin vai vieläkö kokeilisin ihan luomusynnytystä... meinasin tintata sitä lääkäriä :LOL:
Eli nyt saan vihdoin rauhallisen sektion ilman mitään käynnistelyjä ja kätilö sanoikin että tämä on varmaan paras ratkaisu minun tilanteessani sillä tuskinpa alakautta synnyttäminen onnistuisi nytkään... :|
Sitä siis odotellessa... =)
 
Meidän perhe sai perheenlisäystä eilen. "Pikku-prinsessa" syntyi käynnistettynä. Paino 4340g ja pituus 54 cm. Pipo 38 cm. Synnytys meni nopsaan ja hyvin mutta lähes luomuna meni kun en ennättänyt saamaan kunnon puudutuksia. Ilokaasun voimalla siis oli tultava toimeen. Olemme vielä osastolla. Kotiudumme ehkä huomenna, jos mitään erikoista ei ilmene. Ihanaa kun täällä osastolla on kone käytössä. Tosin ei tässä koneella jouda nyt istumaan. ;) Tulen kertomaan sitten synnytystarinaa vähän tuonnempana. Nyt pitää lähteä vahtimaan nukkuvaa prinsessaa. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä