ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Kiitoksia Capri!

Soitinkin jo äippäpolille ja puhuin lääkärin kanssa. Ensin ehdotti osastolle tuloa ja unilääkettä. Eipä mua innosta ajatus, kun esikko aloittaa huomenna koulunsa. Lupasi huomenna soittaa ja kertoa suostuvatko käynnistämään jo tällä viikkolla. Saa nähdä tajusivatko tilanteen vai ei.
 
Tulipahan käytyä taas neuvolassa. Jotain positiivista; epeli kuulemma laskeutunut jonkin verran ja th yritti luoda intoa meikäläiseen sillä, että enää ei mene kauaa... Noh, niin. Kuukauden kuluttua olisi päiviä koossa 41+5 ja silloin käynnistyskin tulisi eteen. Eli maksimissaan kuukausi enää... Positiivista? :LOL: Käsiä on kutissut, määräsi verikokeeseen, sappi- ja maksa-arvojen tsekkausta varten. Muuten kaikki ihan ok, painoa tullut 1100g lisää viime viikosta, mutta olenkin niin turvoksissa, jalat ihan tulessa jatkuvasti. Kyselin sitä painoarviota, ei (tietenkään) osannut sanoa mitään, mutta totesi ettei sieltä ole mikään keiju tulossa (minä 187cm, mies 184cm). Eli samoilla jatketaan, odottelua ja hampaiden kiristystä.

Red
; tervetuloa! Itsekin liityin palstalle vasta muutama päivä sitten, hyvin tänne on sopeuduttu :)

Kirvash ja Pikku-Pekka 37+5
 
Neuvolassa käyty..Kaikki ok. En saanut enää neuvolaan aikaa kun perjantaina ä-polille se aika ja jos ei perjantaina käynnistä tai leikkaa niin antavat ajan sitten ensi viikolle.

Eilinen saunominen ja sekstailu taisivat vähän auttaa kun yöllä tuli muutamia ihan kipeitä supistuksia,mutta ei sitten jatkuneet pitempään :(

Onnea äippä32 pojasta :flower:

jonna ja möhkis 39+3
 
Perjantaiaamuna menin synnärille, ja kalvot puhkaistiin. Keskiviikosta saakka jatkuneet vaimeat supistukset muuttuivat n.tunnin päästä kipeämmiksi. Synnytys oli nopea, avautuminen n.4 tuntia ja 10 min ponnistusvaihe. Istukka jouduttiin irrottelemaan nukutuksessa, kuten kahdessa edellisessäkin synnytyksessä, tästä johtuen reilummasti verenvuotoa ja hemoglobiini nyt 86... pintarepeämiä oli alapäähän tullut ja niitä tikattu, häntäluu on ollut myös arkana, mutta eipä ihme kun tuon kokoinen neiti tuli noin kovalla vauhdilla :)
Tänään kotiuduttiin sairaalasta, mukava olla kotona :)

Käyn kurkkimassa vauvapuolen pinoa (ja lueskelen tätä läpi) hieman myöhemmin....

Violet + pikkuneiti
 
kyllä tää odottelu jo passais |O
Neuvolassa oli kaikki ok, paitsi turvotuksesta johtuen painoa lisää huimasti :whistle: , "korkeusmittaki" oli pienentyny huimasti 1 sentillä :D .
Alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan, ettei tää venkula halua tullakkaan pois...
Supistelee silloin tällöin aika napakastikki, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.
Auttaiskohan "kova" saunominen iltasella asiaa?
Liikkeellelähteminen alkaa olla tuskaista, selkää juilii.
Ja liikkuminen onki sitte kuulemma niin löntystystä, ettei typy jaksa äitiä oottaa :|
Menipä taas...
Onnea uusille vaaveille!!! :flower:
jaksamisia muille :hug:

tusina7 ja venku 39+4
 
Meille syntyi 9.8 suloinen poika, 4360 g ja 53 cm. Ilman lääkitystä meni synnytys (ei ehditty enää antaa, kun olisi ollut aika) ja kipu sen mukainen, mutta tulos palkitseva =) . Alkuvaikeuksia meillä oli, mutta nyt ollaan kotona ja toivotaan, että kaikki on kunnossa.
 
:flower:

Niinpä sieltä pikkuhiljaa vaan aletaan syntyä.Itsestä vain tuntuu kanssa että tämä vauva ei tule ikinä,nyyh.
eihän tässä vielä ole viikotkaan ihan täynnä,mutta olo kun on mitä on niin saisi tulla jo.

Kävin taas neuvolassa,painoa tullut viime torstaista 1,1kg lisää,olenkin niin turvoksissa että varvastossut ei meinaa jalkoihin mahtua.Pistivät neuvolasta lähetteen sairaalaan noiden turvotusten takia,alkuperäinen aika koskien vauvan painoa ja todnäk käynnistystä ois alunperin 23.8. Terkkari pisti lähetteen kiireellisyysluokaksi 1-7pv.Painelin sitten suoraan neuvolasta sairaalalle,oli menoa samalle suunnalle muutenkin ja ajattelin että hoidetaan samaan syssyyn asia pois,jos ovat sitä mieltä että käynnistelläänkin jo aiemmin,niin saanpahan tietää sen saman tien. Toisin kävi.Kätilö siellä katsoi mua kuin vähä-älyistä ja sanoi että ei tämmöinen kiireellisyysluokka tarkoita sitä että tänne tarttee juosta henkihieverissä,koko lähete ei täällä edes näy vielä.tunsin itteni tosi idiootiksi..enhän mä sinne mennytkään sen takia että oisin luullut että tänä yönä käynnistellään..Hipsin siis nolona pois,enkä tiedä kehtaanko soittaa edes huomenna,vaikka niin kehotti tekemään,vai odotanko että soittavat itse minulle päin uutta aikaa,enpähän ainakaan ole sitten se hätähousu.

Huonosti nukutaan täälläkin yöt,selkää ja persuuksiakin särkee ihan älyttömästi.Hiki virtaa ja kaikki petivaatteetkin on ällön märkiä..Ja beibi ei ole edelleenkään laskeutunut,vaikka musta tuntuu että se on sekä ylhäällä että alhaalla,joka paikka tuntuu ahtaalta.
Aargh,että ihminen voi olla kiukkuinen.
Vauvaosion perustaminen varmasti ok,täällä puolella alkaa olla tunteet jo niin pinnassa varmaan itse kullakin :kieh:

Toivotaan että me itse kukin päästään pian jakautumaan,koitetaan kestää,voiton puolella ollaan kumminkin
 
.....sen ketjun tuonne vauvat 0-12kk nimellä ELOVAUVAT 2007.Sinne vain kertoilemaan vauva-arjen juttuja ja minä ainakin teidän massulaisten kiusana kirjoittelen ja luen niin kauan tätäkin ketjua,kunnes vihoviimeinen elokuinen on saanut jälkeläisensä maailmaan :wave:

Kassu ja Klaara 2vkoa
 
:hug: Onnea jälleen Uusille Äideille ja Voimia vielä Teille Odottajille :hug:

:flower: Toivottavasti moni haluaa jatkaa palstailua KERHOn puolellakin, sinne kun saa kuvia ja selkeästi aiheittain keskustella :flower:

Minun massusta on jäljellä kasa nahkaa tuossa navan alla :whistle: Napakorunkin sain jälleen paikoilleen, vaikka luulin, että lävistys on jo umpeentunut kun niin aikasessa vaiheessa odotusta sen korun jouduin pois ottamaan.

Laluz ja Poikanen 8vrk

ps. Ensimmäinen kolmen suun, kahden tissin ja yhden vapaan käden aamiainen takana. Mietin aamulla, et miten te, useamman pienen lapsen äidit organisoitte vastaavat tilanteet, kun kaikilla (mukaanlukien itsenne) on nälkä yhtäaikaa. Pieni, uusi saavutus minulle nyt kahden pienen äitinä :D *...varmaan siellä joku hymähtää...*
 
On tainnu tuleva mami lähteä hakemaan viikonloppuna vauvaansa kun ei ole lauantain jälkeen mitään kuulunu...

Varmaan moni muukin...


Herkku1 laitoin sulle yv:tä

Hikeä pukkaa... :headwall:

Ei kauaa ei kauaa :D

TinniPinni
 
Vastaan nopeasti viiden sormen taktiikalla, poika sylissä..

eli poika 51cm ja 3655g syntyi kahden päivän käynnistyksen jälkeen rv 42+5 10.8. klo 6.07! OYSin henkilökunta oli kiireestä ja ruuhkasta huolimatta aivan ihana! Synnytys oli vähemmän ihana, mm. saliin pääsyä odotin 13 tuntia... mutta EI jäänyt traumoja, pian toivottavasti uudestaan! kirjotan lisää myöhemmin, ja laitan kuvan Nasusta!

JoannaH ja rv... eiku Nasu 4vrk

ps. luen juttujanne myöhemmin.. kymmenen sivua tullu tekstiä...
 
Voi että, olipas tullut paljon vauvauutisia! Onnea paljon ÄIPPÄ32, Violet, Tiki ja JoannaH! :heart:

Ja tervetuloa Red joukkoomme jakaantuvaan! ;)

Täälläkin vihdoin jotain tapahtuu: tänä aamuna irtosi limatulppa - ei epäilystäkään että olisi voinut jotain muuta olla B) . Neuvolatäti sanoi sitten että hyvässä lykyssä vois jo tänään olla vauveli sylissä. No siihen en ihan kuitenkaan usko, kun kipeistä supistuksista ei ole edelleenkään tietoakaan. Mutta antaahan tuo tulpan irtoaminen toivoa kuitenkin että vois synnytys vaikka alkaakin ilman käynnistystä!


inom toiveikkaana viikoin 41+1
 
tiistai-iltana 7.8. menin näytille synnärille ku liikkeet oli hiljasia ja jotain tuntu pari kertaa lorahtavan kuten täällä epäilin.
vauvalla oli kaikki ok mutta lapsivettä tuli, joten jäin osastolle.
torstaiaamuna 9.8. lääkäri katso tilanteen ja sano painoarvioks 2,6g + että lapsivettä on tosiaan vähän.
käynnistykseen..
sain yhden puolikkaan tabletin ja puolentunnin päästä lähti supistukset käyntiin. soitin miehen paikalle, tossa vaiheessa mun äiti oli tyttöjen kanssa katsomassa mua ja lähetin ne kotiin ettei tytöt nää ku muhun sattuu.
kolmisen tuntia kärsin supistuksista ja sitten yhen aikaa alko vauvan sydänkäyrä näyttää huonolta, nousi 180-190 ja sit laski 70.
Mulle vaihettiin paita ja kiidätettiin hätäsektioon, paruin ja tärisin, olin ihan hysteerinen. Mies raukka palas huoneeseen vaan odottelemaan saatetuttaan mut leikkaussalien ulko-oville.
klo 13:10 maailmaan oli tullut pieni tyttäremme 2920g 46cm :heart:
itse heräilin joskus kolmen aikaa sillee et muistan jotain ehkä hieman, olin heräämössä tovin ja sain ison satsin lääkkeitä ku olin tosi kipeä.
olisikohan kello ollut viiden paikkeilla kun pääsin huoneeseen ja hetken päästä pikkuinen kärrättiin mun viereen ja heti kohta alettiin harjottelee imettämistä.
tänään kotiuduttiin ja alotellaan uudenlaista arkea taas =)
 
Pyyhkeisiin on lenkit ommeltu. Mitähän sitten keksisi? Ei vaineskaan, kyllä tuo 2 v minut kiireisenä pitää. Sitten seuraa valitusta, ei ole pakko lukea. Lantio on ollut koko päivän niin kipeä etten meinaa tuolilta ylös päästä kun sattuu etenkin häpyliitokseen ihan tajuttomasti. Istuessakin pakottaa haaruksiin koko ajan. Jalat on olleet eilisaamusta asti järkyttävän turvonneet ja iltasella tuntuu kuin nahka jo kohta niistä repeäisi. Lisäksi olen sitten tahtomattani suututtanut isäni. Soitti viikko sitten neljänä päivänä peräkkäin aloittaen puhelun kysyen "No, onko mitään merkkejä synnytyksest?" Voitte arvata että räjähdin viimeisellä kerralla. Isäni sitten veti herneen nenään (en kyllästytä teitä kaikilla yksityiskohdilla) ja on käyttäytynyt lapsellisen loukkaantuneesti siitä asti. Soitin tänään hänelle selvitelläkseni asiaa ja itkuksihan se minun osaltani meni. Tuli siinä kaivettua kaikki vanhatkin asiat esiin. Isäni kehtasi vielä väittää ettei ikinä ole "noin törkeästi" puhunut omalle isälleen, josta olen kyllä eri mieltä, olen kuullut sanovan paljon pahemmin. Minä kuitenkin vain pyysin olemaaan kysymättä alkaako synnytys jo, koska MISTÄ PIRUSTA MINÄKÄÄN SITÄ TIEDÄN! ja olin hienovaraisesti asiasta jo edellisessä puhelussa vihjaissut muttei mennyt perille. Olin muuten äidilleni (vanhempani eivät ole yhdessä ) sanonut ihan samasta asiasta eikä hän sitä pahalla ottanut . No, saatiin asia joten kuten setvittyä, mutta edelleen on hieman paha mieli.
 
77mm;

Pakko on sen verran sanoa, että ymmärrän täysin. Meillä minun äitini on suorastaan raivostuttavan obsessoitunut koko vauvahankkeeseen. Olin n. vk 14 kun äitini soittaa SUNNUNTAIaamuna klo 5.30 kertoakseen että saa kaveriltansa meille syöttötuolin. Muuten hyvä, mutta lapsen syntymään oli silloin yli puoli vuotta ja siihen että tuolille tulee käyttöä toiset puoli vuotta. Eli hiukkasen etuajassa intoili. Silloin taisin räjähtää. Opinpahan pitämään kännykän äänettömällä ja ilman tärinää :kieh:

Nyt äitini soittelee joka päivä ja aloittaa samalla lauseella; "No mitäpäs, jokos jokos?", eikä auta vaikka JOKA puhelun päätteeksi sanon että kyllä mä sitten ilmottelen jos jotain tapahtuu... Ja aina sen pitää palata omiin synnytyksiinsä, siihen miten ne on alkanu ja menny yms. *kiehuttaa*

No, isäni on sitten eri asia (eivät hekään enää yhdessä). Soitti pari päivää sitten, sitä ennen meni kuukausi ilman mitään yhteydenottoa. Siinä kaksi ääripäätä, ottaen huomioon että kummatkin yhä osa elämääni. Luojan kiitos anopilla on fiksu asenne; ei tuputa neuvoja, ei tunkea elämään, mutta on siinä jos tarvitsee. Eikä hiillosta mua tai miestä. Olispa kaikki samanlaisia.

Pää pystyyn! :)

Kirvash ja Pikku-Pekka 37+5
 
Onnittelut jälleen kaikille nyyttinsä lunastaneille! :flower:

Tervetuloa joukkoon uudet elokuiset! =)

Joku kyseli esikoisen "valmistelusta". Meilläkin 2,5v. nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa vielä enkä meinannu nyt heti siirtääkään omaan huoneeseen. Ois pitänyt tehdä se jo aiemmin mutta nyt jos siirtää niin epäilen, että pahentaa mustasukkaisuutta. Poika on aikalailla "äitinpoika" ja voimakastahtoinen, joten voipi olla jo muutenkin ihan riittävän mustis vauvalle. Nyt kyllä vauva on hänen mielestään ihan positiivinen asia mutta kunhan tulee todeksi niin... No, ehkä olen liian pessimisti ja kaikki meneekin suht hyvin. Mennessä näkee...

Omassa olotilassa ei mitään uutta :/ No, nyt on yritettävä taas tunkea kengät jalkaan ja lähettävä ulos syöttää noita elukoita.

Jaksamisia kaikille mahakkaille!

Aurora ja masu 39+1
 
Paljon onnea ÄIPPÄ32, Violet, Tiki ja JoannaH! Toivottavasti ei jäänyt ketään mainitsematta.

Tervetuloa uudet elokuiset!

Oli muuten hyvä nesteenpoistokuuri se mahatauti. Kävin eilen puntarissa niin painoa oli lähtenyt kolme kiloa viimeisestä neuvolakäynnistä(eli vajaassa viikossa). On sitä turvotustakin ollut :eek:

Supparit eivät ole täällä tihentyneet. Veristä ja limaista vuotoa edelleen. Tämä ei varmaan ole se oikea limatulppa. Ainakin kuopuksen kohdalla se oli oikea tulppa eikä tälläistä notkeaa vuotoa. Eli odotellaan. Toivottavasti jotain olisi tapahtunut että huomenna alkaisivat käynnistämään. Aamulla kyllä hieman mietin että mitenkähän minun kunto kestää synnytyksen tuon rajun taudin jälkeen. Nyt iltapäivällä olo taas paljon parempi kuin aamulla, joten eiköhän sitä jaksa punnertaa.

Koira on höyrynnyt jälleen minun ympärilläni ja hoivaillut minua. Taitaa vaistota että kohta jotain tapahtuu. On aivan suloinen tapaus! :heart:

Nyt :wave:
 
Nyt niitä sitten alkoi tulemaan. :heart: Tervetuloa Hopeakaisla joukkoon muhkeaan. Lisäsin sun tiedot, kuten myös uudet vauvat sivulle kaksi LA-listaan.
Tuleva mami taitaa olla vauvaa hakemassa, joten jos joku jaksaa, niin syntyneiden listaa pituuksin ja painoin voisi päivitellä... Olisko halukasta? Saahan sen sitten kopsattua ykkössivulle.
 

Yhteistyössä