)))ELOMASSUT 2008((( elokuussa

nteeksi kun valitan vaan omiani mutta poika on taas usein alkanut valvomaan monta tuntia yössä.. viime yönä valvoi 3 tuntia!!! onko täällä ketään muuta jonka lapset vielä yöllä valvoo ja jopa näin pitkiä pätkiä? liekkö enää edes normaalia... välillä nukkuu kyllä hyvinkin mutta aika usein valvoo vaan yöllä..
 
Hetken lepotauko koneella :) . Mummu ja pappa on tyttöjen kanssa ulkona, kun mulla oli hammaslääkäri ja pääsin samalla yksin kauppaan. Esikoinen täyttää huomenna 3 v niin synttärijuttuja piti ostella. Meillä on elokuu yhtä juhlaa, kun mullakin on viimeinen päivä synskät.

nea85 Meillä esikoinen oli juuri tuollainen tässä iässä. Ei sillä mitään vaivaa ollut, mutta heräsi vain keskellä yötä temmeltämään. Tämä kakkonenkin herää edelleen 3-6 kertaa yössä, mutta nukahtaa tisulle melko helposti. Toki kannattaa aina miettiä allergiat, korvat jne.

neitiperho Me hankittiin matkiksiksi Peg Peregon Pligot, koska nämä on tukevat myös reissussa. Musta ne pienet ,jotka mahd saisi koneeseen asti on niin klenuja ettei niitä edes harkittu. Kentällähän portille pääsee rattailla ,mutta ruumaan ne menee siitä. Mulla on Ergon reppu ollut sitten kantamista varten. Muuta vinkkiä en osaa antaa..

Meillä ei juurikaan enää kontata. Kävellään ja lähes juostaan. Uusia taitoja tulee niin paljon koko ajan ettei tahdo perässä pysyä...suukotetaan, halataan, vilkutetaan, kiivetään.
Mutta nyt ruuan laittoon :wave:
-Poni ja tyllerö 1v3vko
 
Huhhuijaa, minkä ryöpyn sain niskaani tuolla odotuspuolella, kun erehdyin olee eri mieltä muiden kanssa... tää on ihan ihmeissään! :eek:

Meillä menee yöt hyvin. Flunssa on vähän vaivannut, ja väliin neiti yskii tosi pahan kuuloisesti just ösin, mut ei muuten valvo/valvota. Esikoinen oli pitkään huono nukkuja, mut ei sekään tunteja valvonut. Mihin aikaan Nean poika menee nukkuu ja millasia päikkäreitä ottaa? Jos on vielä monet päikkärit, auttaisko niiden vähentäminen?

Lentokoneissa on aika tiukat säännökset käsimatkatavaran koosta. Tuskin mitkään matkarattaat menee käsimatkatavarana... Meillä on Emman matkarattaat, ne meni ruumassa, mut hyvin on löytyneet joka lennon päälle. Ainakin Finnair pakkaa ne muoviin (jos niin haluaa, ei mee likasiksi tai kastu) ja rattaat on määränpäässä nostettu hihnalta pois erilliseeen rattaiden&muiden isojen tavaroiden joukkoon ja löytyneet helposti sieltä.

Ens viikolla olis sit meidän neidin 1v synttärit. Juhlitaan vasta viikko siitä, kun ollaan koko ens viikko reissussa. Taidan tehdä saman kakun, mikä oli ristiäisissä. Mites paljon muilla on ollut vieraita? Eihän 1-vuotiaat vielä niistä niin välitä, eikä vielä oikein lahjoistakaan...
 
hemuli: poika nukkuu yhdet unet päivällä, tunnin-2tuntia eli ei ainakaan liikaa päivällä nuku.. nukkumaan mennään klo21 maissa..
en oikein jaksa uskoa allergioihin tai korvatulehduksiinkaan kun kuitenkin toissa yönä nukkui hyvin..ja päivisin on pirteä ja terve.
poni: muistatko kuinka kauan teillä kesti tätä turhaa yövalvomista?
 
ja pyydän oikeesti anteeksi kun valitan tästä nukkumisesta kun on paljon vakavampiakin asioita olemassa... :ashamed:
pitäis olla vaan tyytyväinen kun poika on ollu terveenä..
välillä vaan väsyttää tosi paljon ja toivoo että joku sanos että tää on normaalia ja menee ohi..
 
neitiperho
nea85 voimia sulle. Ei tosiaankaan helpota fiiliksiä kun toinen vaan valvoo öisin. Tottakai siitä väsyy itsekin. Ja vaikka varmasti iloinen olet, että poika terve ja aivan ihana asia maan päällä, niin et se sinäkään jumala ole. Tottakai mieli laskee, ärsyttää ja manailee pienessä mielessä (varsinkin yöllä), että mikä hemmetti poikaa vaivaa. Suuri voimahali siis sulle.
Kokemuksesta en hirveästi voi puhua....mutta jossakin vaiheessa meillä oli joskus muutama yö, että ilman mitään syytä, neiti vaan heräsi yöllä huutamaan eikä rauhoittunut kuin syliin ottamalla. Siinä sitten ajoittain vaan istuin keinutuolissa tyttö sylissä useamman tunninkin kun ei vaan suostunut nukkumaan. Tämä vaan sitten itsekseen loppu (no kesti vain sen pari yötä).

Matkarattaista: toki joo tiedän, että portille pääsee rattaiden kanssa. Meillä vaan niin tylsät lennot molempiin suuntiin, että ensin lento 9 tuntia ja sitten joudutaan olemaan kentällä kolmisen tuntia ennen kuin matka taas jatkuu. Siksi kaivattaisiin saada rattaat käsimatkatavaroihin, että kentällä tyttö menisi rattaissa. Ikävää juosta sen perässä vieraassa maassa ja hirveän ihmismassan seassa. Kantorepussa tuota ei jaksa koko aikaa kantaa :( Mutta täytyy jatkaa pohdintaa.....
 
kiitos teille kaikille vastauksista ja tuesta.
olen öisin kauhea monsteriäiti ja joskus jopa huudan lapselle että nuku nyt!!! :headwall:
senkin takia poika varmaan vaan entistä enemmän heräytyy mutta kun on väsynyt niin ei ole oma itsensä..
pitää vaan toivoa että tämä tästä iän myötä korjaantuu.
ja onhan meillä tottakai hyviäkin öitä takana ettei tämä nyt ainaista kidutusta ole.
 
nea Pahin jakso kesti puolisen vuotta. Kunnolla tyttö alkoi nukkua vasta 2v3kk iässä. Edelleen herää kerran tai kaksi joka yö, mutta ei valvo. Ei nuo heräämiset niin pahoja ole, mutta muistan kyllä, että tuo valvominen oli uuvuttavaa. Muistan erääkin kerran leikkineeni tytön kanssa keittiössä yöllä klo 1-4 välillä. Jaksuja. Koita itse nukkua päikkyjä pojan kanssa samaan aikaan.

neitiperho Yks vinkki on nyt myyntiin tulleet reppuvaljaat lapselle. Tilasin juuri tuollaiset reissuja varten kylläkin meidän "ylivilkkaalle" kolmivuotiaalle. Viimeksi hän oli kentällä ihan mahdoton. Juoksi turvatarkastuksista läpi ja minä perässä vauva kantorepussa :whistle:
 
Noista lennoista vielä, et ainakin osalla kentistä saa lainattuu rattaita, kun omat on jo ruumassa.

Ja mä oon myös paha äiti, jolla ei väsyneenä pysy aina pinna... viimeeks eilen illalla kun neiti vaan kiukkus (väsymystään) ois niiiiin tehnyt mieli huutaa takas... just eilen en huutanut, mut joskus on tullut niin tehtyä... ihan mieletön morkkis siitä tulee - ja paljon parempi keino onkin jättää lapsi huutaa toiseen huoneeseen ja mennä ite toiseen rauhottuu (ja itkee huonoäiti oloaan....) plus ainahan se huuto on parempi, kun et kävis käsiksi lapseensa, huuto ei kuitenkaan aiheuta pysyviä vammoja. Varmasti ihan jokainen vanhempi joskus huutaa lapselleen...

ja neitoperho, mä kirjotin, et äidin vatsanpeitteiden paksuudella vois olla vaikutusta siihen, miten aikasin tuntee liikkeet. Siitähän se riemu syntyi! Mä oon nyt ihan kamala ihminen, joka luokittelee ihmiset ulkonäön mukaan, ja jolla ei oikeestaan oo ees oikeutta elää. Vissiin vähän nää raskaushormoonit vaikuttaa, ei kai kukaan muuten noin suuttuis! oli siel sentään pari, jotka oli saanu hyvät naurut niistä kirjoituksista... :attn:

nii joo, ja nukkumisesta, niin meilläkin esikoinen alkoi vasta 2-2,5 vuotiaana nukkuu yöt kunnolla. Siksi olikin outoa saada näin helppo vauva, mitä Riina on ollut - ja vauvakuumekin oli oikeestaan heti... tavallaan "kauhulla" ootanki, millanen tää kolmonen sit on...

 
Heippa piiiiiitkästä aikaa,listoiltakin olin ehtinyt jo katoamaan :whistle:

Lukemassa käyn teidän jutusteluja melkeinpä päivittäin,mutta kuulumiset tulee aina kirjoiteltua tuonne fb:n puolelle.

Nealle voimia yöheräilyihin,meillä kanssa yöt olivat pari viikkoa sitten ihan kamalia,poju oli hereillä joka yö klo 2-4.Tai ei ollut täysin hereillä,vaan puoliunessa,mutta huusi,möyri,kolisutteli pinnoja ja kun otin viereen,niin alkoi kamala myllääminen.Loppuyön nukuinkin aina pienessä kolossa,kun poju nukahti useimmiten poikittain meidän sänkyyn.Nyt tilanne rauhoittunut,heräilee muutaman kerran yössä itkemään tuttia,viime yönä tosin neljä kertaa |O

Irtiksen pojalla oli ollut hurjia vastoinkäymisiä,onneksi olette jo voiton puolella.Tsemppiä ja äidille voimia!
Meille kuuluu tasaista arkea eli hyvää =) Mielessä pyörii uusi raskaus,reilun puolen vuoden yrityksen jälkeen tuli plussa,mutta ihan alkuviikoilla mennään.Kauheeta,kun en muistanut millainen hysteerikko-odottaja olen,nytkin pelkään jo keskenmenoa,tuulimunaa jne. :ashamed: Kaikki aina sanoivat pojua odotellessa,että sitten se murehtiminen vasta alkaa,kun lapsi on syntynyt,mutta mä olen näköjään kyllä odotusaikana kymmenen kertaa huolestuneempi,kun lapsen syntymän jälkeen.Nyt voi sentään tarkistaa,että tuossa vieressä pieni touhuaa,eikä ole mitään hätää,mutta mahassa ei ole kurkistusreikää=)

Kaikille mukavaa viikonloppua,itse odotan kuin kuuta nousevaa,että olisi ilta,sauna päällä ja pizza uunissa.

oviili,poju 1v ja salaisuus mahassa :xmas:
 
neitiperho
Hemuli oothan sä sitten ihan hirveä ihminen kun kerran tuollaista menet selittämään ja vielä KEHTAAT olla erimieltä muiden kanssa :LOL: Mutta onhan se huomattu monessakin eri asiassa tällaisissa palstoissa, kuinka mitään omaa mielipidettä et kuitenkaan saisi sanoa kun heti olet hirveä, kammotta, ärsyttävä tai jotain. Joten jääkööt omaan rauhaansa :D
 
Mulla alkaa tällä viikolla koulu, ja pitäis olla 3 yötä pois kotoa... Jänskättää aika paljonkin, kun tähän asti en oo ollut vielä yhtään yötä erossa Riinasta!! Hän jää isänsä (ja veljensä) kanssa kotiin, mummo ja pappa on siellä myös, et aivan varmasti pärjäävät, mut... miten ihmeessä sitä osaa olla ihan yksin?!

Mairo, oi tuota autuutta! Mä saan vaan haaveilla siideristä.. muutaman join kyllä imetysaikana, mut nyt raskaana en taas uskalla ottaa, vaikka mieli tekis. Ehkä joskus 1,5 vuoden päästä pääsee taas takas "normaaliin" elämään? Ja miehen kanssa ollaan puhuttu, et lapsiluku saa olla tämä - ainakin seuraavat 5 vuotta, kun en jaksa olla koko aikaa "hautomakoneena". Ehkä vielä se iltatähti tai pari, tai voiko niin sanoa, jos ei ton enempää kuitenkaan oo ikäeroa?

Ja oviili, jos en oo muistanut onnitella, teen sen nyt! Eli onnea salaisuudesta! flower:

Hemuli, tänään poksuu jo 21+0
 
Hemuli80 No ei tätä minunkaan autuutta kestä pitkään jos kohta aletaan yrittää sitä kakkosta ja jos tärppää. Tää on kyllä yks asia miksi raskaaksi tulo ei vielä kiinnosta, koska TAAS pitää sit ajatella mitä sitä voi tehdä ja mitä ei. Siinä mielessä ois kivempi olla "oma itsensä" vähän pidemmän aikaa :LOL:

Ja mä en tiennyt että imetyksen lopetuskin saa hormoonit taas niiiiin sekaisin että olo on kuin raskaana olevalla. Mielialavaihdoksineen ja itkuherkkyyksineen, oliko/onko kellään muulla ollut samanlaista huomattavissa???

Mairo ja Tyttö 1v
 

Yhteistyössä