<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

daizz ,iso :hug: ja voimia teille.

Täällä on niin väsy ,että ei kykene oikein mihinkään. Ulkona on pirteämpi. Juuri kävimmekin lenkillä. Nyt tyttö nukkuu ulkona ja voisi itsekin pikku unoset ottaa. Mulla alkaneet myös öiset pissareissut. Välillä on vaan pakko pidättää ,kun nukumme perhepedissä, ja tyttö niin herkkä uninen ,että sitä ei aina lähdetä veskiin.

Perjantaina olisi minullakin eka neuvola. Kivaa taas nähdä pikkuinen :heart: . Muutenkin on kiva päästä neuvolaan ,kun meidän neuvolatäti on niin mukava. Mies ja tyttö lähtevät myös mukaan. He varmaan kyllä leikkivät odotushuoneessa, mutta voivat sitten tulla ultrakuvaa katsomaan. Meilläkin tällainen luksus neuvola ,jossa oma ultra ,jolla joka kerta pikkuinen katotaan ja mitataan.

Mutta eipä tässä kummempaa, nyt unille. Jes!
-Poni ja Manteli 8+0
 
mä kävin läpi tuota meijän ulakkoa, urhelin jotta saisin tuon suoliston toimimaan. aamulla laitoin peräruiskeen, ei mitään vaikutusta, sain vaan kauheen mahakivun. soitin sitte neuvolaan niin sano et katotaan vielä :kieh: piti laittaa vielä yksi peräruiske ja semmoiset mahakivut vessassa istuessa et itkun partaalla olin |O sanoin neuvolan tädille kun viimeksi olen saanut isommalla hädällä käytyä sunnuntaina niin nyt maha on niin turvonnut et voisi luulla et olen viimesilläni raskaana :eek: mut ei mitään katotaan vaan :snotty: prkl ottaa päähän, tietääköhän se täti millaista on olla p*askantamatta 4 pv :kieh: (sori kielenkäyttö mut alkaa pikkuhiljaa mun kärsivällisyys loppumaan :ashamed: )
Ja mitään muuta ei tule kuin limaa ulosteen sijasta :x
pitää lähtee pötköttämään kun tuntuu et toi maha räjähtää :/
 
daizz ja miljoonakala :hug: :'(
Kelpasin sitten niille uhriksi sinne nelli-tutkimukseen ja eka sokerirasitus on 22.1..ja 21.1 on ultra, varmaan tars alkaa kohta kertoileen pomolle missä luuhaan :snotty:
Perämaan emäntä toivottavasti helpottaa pikapuoliin, ei oo herkkua tuo ummetus |O
Ja poinille oon edelleen kade tuosta teidän neuvola toiminnasta!! :D
 
Perämaan emännälle täydet sympatiat.. mistä tämä alkuraskauden ummetus muuten oikein johtuu? itselläkin ollut samantyyppisiä ongelmia ja maha turvoksissa vaikka kuinka yrittää syödä hedelmiä ja juoda paljon vettä...
 
Perämaan emäntä: :attn: jos vaan pystyt niin syö suklaarusinoita tai jogurttirusinoita! tepsii ainakin täällä..luumut ei mee alas niin piti kokeilla tuota.. :attn: ..tiedän nimittäin miltä tuntuu olla 4 päivää ummella (jopa 6pv)
Mie vetelin rasiallisen ja seuraavana päivänä..ah :LOL: sitä tunnetta vessassa..monta kertaa ja niin rentouttavaa :LOL:

Mutta siis kannatan!!!

Ja poni: mie kans oon kade..olispa meilläkin tuollainen neuvola :heart: Missä päin tuollaiset ruhtinaaliset oltavat on?? :D
 
Minut voi poistaa joukostanne. Eilen kävin lääkärillä joka ei nähnyt kohdussa mitään ja lähetti samantien KYSiin jatkotutkimuksiin epäillen kohdunulkoista. Siellä todettiin että on mennyt kesken jo hyvin aikasessa vaiheessa, todennäköisesti melko heti plussaamisen jälkeen koska veressä ei enää hormonia näkynyt. Onneksi ei kuitenkaan ollut se kohdunulkoinen raskaus. Ja samantien alkoi myös sitten vuoto eilen illalla että pääsee kohta yrittämään uudelleen...

Kaikille oikein mukavaa odotusta ja pitäkää pikkuiset mukana matkassa!! :heart:

Tepa
 
Miljoonakala ja daizz, pahoittelut :hug:

Pitkästä aikaa kirjoitan mutta oon aktiivisesti seuraillu kirjoituksia

Ja sitte sinne omaan napaan; Tänään oli eka neuvola käynti, ja mä arvasin että taas alkaa sama jauhaminen mun painosta.... esikoisella tuli 33kg :ashamed: juu noloa mut ku ruoka oli sillo niiiiin hyvää. Yritin sanoa ku terkkari laittaa mut tällä kertaa sokerirasitukseen, enhän mä ollu viimeks turvoksis, mä olin LIHAVA... :LOL: eikä ollu kertaakaan sokerit koholla. Mut nyt on kuulemma eri juttu ja ku painoindeksi on 26 niin joutuu pakostaki testeihin :kieh: Nooh onneksi nyt kaikki oksettaa niin kauheesti ja vahingosta viisastuneena tuskin tulee niin paljoa paino, mutta jos tulee, sain mä ne viimeksikin laihdutettua pois. Käski nyt kattoo mitä suuhuni paan..
Paineet oli matalat mut ainahan ne on, Hg oli 140 ihmettelin miten se voi olla niin hyvä, normaalista jotain 125. Kauheesti tuli esitteitä mutta ei meidän neuvolas ainakaa ollu sitä vau'kirjan opusta, niin ajattelin tilata senki niitten nettisivuilta ku ilman saa..
Päätin sit ottaa sen verikoe-seerumitutkimushässäkän, onpahan sitte tehtynä. Kysyin että onko kehityshäiriöt jotenki lisääntynyt ku niitä tutkitaan niin kovasti, niin ei ole vaan tutkimukset on kehittyny.
LA on niitten laskujen mukaan 26.8. Lääkäri aika on vasta 30.1 mut sillo ainaki pitäs kuulua jo äänet.
Ummetusta tääläki niin että luumuja tulee kohta korvistakin :kieh: :kieh: hermot menee

Sekava kirjoitus mut sekava on olokin, ei meinaa vieläkää uskoa todeksi :heart:

Rieputa rallaa ja nimetön 7+1
 
Perämaan emäntä kyselit miksi olen menossa KYSiin. Ihan siihen np-ultraan (vai nt?). Nykyään kai on sellainen systeemi, että kaikki nuo ultrat on siellä, ei paikallisessa tk:ssa, maalla kun asutaan.

Ja muuten siitä ummetuksesta, joka on tuttu täälläkin. Oletko kokeillut porkkanaraastetta? Minä en siitä kummemmin tykkää, mutta kokeilin ja avot, alkoi suoli toimia. Ja sitten vaikka ne pellavansiemenet on kiellettyjä, niin sellaista leipää olen välillä syönyt, jossa on myös niitä. Eilen kävin vielä oikein tehostetulla kävelyllä, joten tänään onkin sitten homma toiminut yllättävän hyvin -ja monta kertaa. :p
 
daizz, miljoonakala, tepa83 :hug: :hug: voi itku ku tippuu paljon porukkaa! mä alan oleen sit paniikissa :/ eilen vielä ihan hyvä fiilis vaikkei syke näkynytkään.. enää ei mitään oireitakaan ole, ainoastaan palelu. Mä varmaan märisen vaan nyt viikon täällä :'( sori.
 
Pahoittelut daizz ja Tepa83 :hug: Tuntuu niin kurjalta! Voimia teille. Ihan alkaa myös itseä pelottamaan, että miten tässä vielä käy. Ensi viikolla on eka neuvola, mutta sillä kertaa ei vielä taideta ultrata tai kuunnella sydänääniä. Täällä jatkuu huono-olo ja väsymys on tänään ollut melkoista. Rinnat on sivuilta edelleen kipeät ja nännit aristaa. Pitäis varmaan lähteä pienelle happihyppelylle tuonne ulos, jos se vaikka hiukan auttais.

Bella-Lumia 8+5
 
kävin tekemässä lumitöitä lasten ja miehen kanssa tuossa äsken. ei auta happihyppelyt, maha on edelleen niin turvonnut kuin oisin viimesilläni :kieh:
kauppaankaan ei kehtaa lähtee hakemaan niitä rusinoita kun sinne matkaa n. 20 km.
serafima ainii sanohan se neuvolan täti sitä, mut sano suoraan ettei nää koske sua koska olet muutenkin äippäpolin asiakas :whistle: niin ja maalla asutaan mekin :wave: :D
 
Heippa! Täällä olis yksi mamma lisää. La oli aluksi tuolla heinäkuun lopulla, mutta tänään ultrassa selvisi että jälestetään pikkusen ja koko vastas tänään viikkoja 9+6. Eli laskettu aika olis sitten tuossa 7.8. :)

Vaavilla oli onneksi kuitenkin kaikki hyvin :) Kuunneltiin sydänääniä ja siellä se pikkuihme vilkutteli ja heilu :heart: Kyllä siinä oli tippa linssissä ´:)
 
Myötätuntoa kovasti, Miljoonakala, Daizz ja Tepa :hug:

Mä sain tänään jopa varattua ekan ajan lääkärille ja se on jo ensi viikolla! Jotenkin ajattelin, et menis loppukuulle... no, sit ehkä jopa selviää, miten täällä homma toimii, vastaanoton täti vaan tuuppas aikalapun käteen kun koitin kysellä, et miten täällä raskautta seurataan.

Oksentelu on jatkunut, kyllä nuo mahanesteet sitten maistuu ja tuntuu hyvälle. Nami nami. Raskausinkivääriä olen joskus kauan sitten ostanut varastoon, pitäis varmaan yrittää kokeilla sitä, mutta kun ei edes vesi pysy sisällä, ni mites sitten inkivääritabletti? Hampaiden pesu on yhtä tuskaa, kun pahoinvointi on pahimmillaan juuri aamuisin ja myöhään illalla. Teen juonnin olen jättänyt kokonaan pois, kun tyhjään mahaan se oksettaa muutenkin, nyt ei uskalla juoda... eikä kyllä edes tee mieli, ihme kyllä!

Täällä on satanut vettä koko päivän ja on kunnon pääkallokelit. Pelottaa, kun mies käy pyörällä töissä... koitin saada sitä edes tänään menee julkisilla, mut tuollasia nuo savolaiset on... :D

Mulla oli joulun aikaan ummetusta, mut on helpottanut kun ollaan taas kotosalla ja syön paljon kasviksia ja kuituja muutenkin, plus vain vähän lihaa ja kovia rasvoja. Tai no, mulla kyllä rasvainen ruoka just vetäis mahan kuralle... No, kaurapuurohan on yksi vanha "mahalääke" ja lakut auttaa ummetukseen. Eikä ne ainakaan mulla nosta verenpainetta.

Kiva lukea iloisista ultrakuulumisista =) !
 
tepa :hug: , surullista ettei teidän pikkuinen ollut pysynyt matkassa.

Tässä näin isossa porukassa oikein huomaa kuinka yleisiä keskenmenot todellakin ovat. Nyt vaan toivotaan ,että meidän loppujen vauvat pysyy matkassa.

 
Iso halaus pienokaisten menettäneille :hug:

Kysyisin semmosta, (kirjottelin eilenkin tästä kun ihmetyttää) mut mulla on ollut koko alkuraskaus aika oireetonta, (väsymys on kyl ihan tajuton, ja alussa oli rinnat kipeät ja muutaman kerran oksentanut) mut nyt siis lähes tulkoon oireeton, joten mietiskelin, että onko muillakin ollut tälläistä? nyt siis viikkoja 9+6...
Huolestuttaa ihan kauheesti (vaikka vasta maanantaina oli neuvola jossa sydänäänet kuulu) mut silti.. Mä taas valitan näistä peloistani, mut tuntuu niin vaikealta vaan uskoa, että jos nyt kaikki menisikin hyvin.. (kuulostaa varmaan kauhealta mut kolminkertaisesti olen pettynyt aikasemmin, niin jotenkin vaan odottaa sitä rysähystä vaikka suurin haave maailmassa olisi että kaikki menisi nyt hyvin...
Ja perämään emännälle jaksamisia, mä olen nyt syönyt luumusoseita ihan sikana ja aamusin levolakkia, ensimmäisen kerran toimi maha nyt "luomusti" ... :)
Vointeja!
t. Hosso
 
ajatus lentään nopeammin kuin osaan kirjoittaa, "hymyukkelit" hyppii lähes tulkoon itekseen kirjoittamaani tekstiin ja tarkotin tuolla hirveältä kuulostamiselta sitä, kun "odottaa sitä rysähystä". mutta nyt öitä kaikille ja voikaa paksusti :)
 
hosso Minä ihmettelin myös silloin kuin esikoista odotin ,että missä kaikki raskausoireet. Silloin ,niin kuin nytkään, en oksentanut kertaakaan. Silloin ei ollut yhtenäkään päivänä paha olo, nyt ollut pientä ällötystä. Silloin rinnat vähän arat, nyt ei yhtään ,varmaan siksi, kun imetän. Väsymys ja mieletön ruokahalu ovat selkeimmät oireet. Eli kaikki on varmasti hyvin ,vaikka olosi tuntuu oireettomalle. Nauti ,koska olot muuttuu. Myös koko raskaus sujuu joskus helposti ja oireettomasti. Mullakin oli kaikki koko ajan oikein kivasti ,mutta jostain syystä supparit alkoi tehdä töitä vähän liian aikaisin ja liikuntarajoitteisella saikulla olin rv 24 alkaen, vaikka vointi oli hyvä. :)
 

Yhteistyössä