<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

tiiän niin hyvin mille tuntuu; itselläni ultra 7. tammikuuta... kahdessa aikaisemmassa ultrassa ei ole näkynyt sykettä eivätkä lääkärit ole muutenkaan sanoneet juuta eikä jaata :kieh: Miten VOI olla, etteivät osaa mitään sanoa??
"näyttää erikoiselle" ja "odotellaan vielä viikko" ei paljon lohduta :/ :'(

Rinnat on arat ja alaselkää jomottaa, etovaa oloa ainoastaan satunnaisesti iltaa kohden. Pidetään silti kovasti peukkuja, että kaikki menee hyvin =) :heart:
 
Moiks!

Just syötiin ja ukko meni ruokalevolle. Lapset keksivät mennä ulos joten ihan kohta on luvassa hetkinen omaa aikaa. :D

Mullakin on nyt alkanut olla tissit kipeät. Alavatsa ei enää myöskään ole niin "joustava" kuin ennen kun tuntuu ettei farkkujen kanssa voi istua. Muuten menee kyllä ihan samat vaatteet kuin ennenkin. =)

Taidanpa tästä mennä tuojottelemaan töllöä kun kerrankin sen saa tehdä ilman että joku juoksee kyselemässä ja kiukuttelemassa jotain :D


 
HööÄs: Kiva kun teit ton listan. Omapa meitä elo masuja paljon.

Meillä ei oireet ole lisääntyneet, muutaman kerran päivässä vähän kuvottaa mutta menee pian ohi.

Meillä siis neljäs lapsi odotettavissa ja sairaala tulee olemaan SAS. saapi nähdä millainen raskaus tulee olemaan muihin verrattuna. Poikien odotus on ollut yhtä pahoinvointia ja närästystä :LOL: mutta keskimäinen joka oli tyttö ei laittanut voimaan ollenkaan niin pahoin kuin pojat...
Tästä vaavista on ennustettu tyttöä joten saapi nähdä pitääkö paikkaansa.

 
Lauantai iltaa :wave:
Otin tuossa tunnin päikkärit, kun lapsetkin meni isänsä kanssa ulos pajalle :D
Tytön kanssa käytiin tänään uimassa ja ihanaa siellä vedessä on vaan lillua :whistle:
Täällä on edelleen syötävä tasaisin väliajoin muuten iskee pahaa oloa :x öisin käytävä yhen kerran vessassa, kun mukamas kauhee hätä ja ei tule sittenkään kuin lira :LOL:
Ja suklaa ei kovin hyvin maistu mikä on aika yllättävää, sillä aikasimmissa raskauksissa olisin voinut syödä suklaata ihan päivittäin ja paljon :p
Ja käytiin tuossa mäkkärissä sillo siskon ja lasten kanssa niin eipä enää big mac täyttänytkään mahaa :eek: ennen jakso just ja just syödä :whistle: niin se nälkä vaan yltyy.
Mut kohta alkaa subbarilta mun ohjelma joten sen pariin :wave:
Perämaan emäntä ja nasuttajat rv 8+2
 
pieniananas toiset menkat siis, eli ekat mullakin ois pitänyt tulla 4.12 ja toiset siis n. 28 päivän kierrolla laskettuna nyt.

Olen lukenut, että alkuraskaudessa voi tulla vuotoa silloin, kun muuten tulisi kuukautiset. ja tämä nyt täsmää siihen. ja on hyvin tumman ruskeaa, eli selkeästi vanhaa.

Joku kyseli äippäpolille menosta, kyllä mä ainakin tapaninpäivänä pääsin noin vartin odotuksella ultraan. Lääkäri tuli salista kun kerkes ja sanoi, että aikaa on vain vartti, mutta se riitti vallan mainiosti. Olivat tosi kilttejä ja ystävällisiä eikä yhtään haukkuneet, että olisin tullut turhaan. äin vastoin, sanoivat, että heillä käy paljon odottajia samasta syystä ja vielä lohduttelivat,että useimmilla odotus jatkuu onnellisesti loppuun asti.

Maha on kasvanut kauheasti. Iltaisin turvotus on ihan hirveää. Tänään jumbossa mulla oli yhdet normaalisti aika isot housut, jotka oli nyt ihan ääriään myöten täynnä tuosta alavatsalta. Ostin ihanat äippähousut stokkalta ja muutaman sellaisen paitapuseron, joiden kuvittelen vähän peittävän mahaa töissä, kun pitää kulkea juhlavaatteissa ammatikseen.

Mulla ei varsinaista pahoinvointia, ei oksentelua, ei edes melkein. Sellaista yökötys-oloa vain.
 
SUNNUNTAI 30.12.07

pastilla.....................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 1.8
Piua..........................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ LA 2.8
Tiina80.....................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ KPKS ¤ LA 2.8
fosfori.......................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 3.8
illuusia......................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ LA 3.8
Suhoska....................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 3.8
Elomamma08............rv8+6 ¤ LA 4.8
Jasa..........................rv8+6 ¤ LA 4.8
kaneliomena.............rv8+6 ¤ LA 4.8
Tiuhka.......................rv8+6 ¤ 2 lapsi ¤ LA 4.8
oda-sofia..................rv8+5 ¤ 1 lapsi ¤ MKS ¤ LA 5.8
aurinkoenergiaa.......rv8+3 ¤ 3 lapsi ¤ KAKS ¤ LA 7.8
hosso........................rv8+3 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
tepa83......................rv8+3 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
perämaan emäntä....rv8+3 ¤ 3 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8 **kaksoset**
HooÄs.......................rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤ PHKS ¤ LA 8.8
Lilli-85......................rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 8.8
Tatjana80.................rv8+2 ¤ 4 lapsi ¤ SeKS ¤ LA 8.8
very important baby.rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 8.8
Mansikka85..............rv8+1 ¤ LA 10.8
Emeelia.....................rv7+6 ¤ 1 yht. lapsi ¤ VAS/TAYS ¤ LA 11.8
Annilia.......................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ LA 11.8
jennika1983.............rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Milba.........................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 11.8
miranth.....................rv7+6 ¤ 1 yht. lapsi ¤ LA 11.8
Pupuvaimo................rv7+6 ¤ LA 11.8
Rouva Pikkumyy.......rv7+6 ¤ 1 yht. lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Serafima...................rv7+5 ¤ 2 lapsi ¤ KYS ¤ LA 12.8
irtosora.....................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
kesä-74....................rv7+4 ¤ 4 lapsi ¤ EKKS ¤ LA 13.8
Mariainen..................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
pieniananas..............rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ KOKS¤ LA 13.8
salamanteri85..........rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
upp3..........................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
Bella-Lumia..............rv7+2 ¤ 1 lapsi ¤ LA 15.8
JabbaTheHut.............rv7+2 ¤ LA 15.8
Nefeli.........................rv7+1 ¤ 1 lapsi ¤ LA 16.8
Bonustehtävä............rv7+0 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 17.8
linneaborelis.............rv6+6 ¤ 3 lapsi ¤ LA 18.8
haaveilija-80............rv6+5 ¤ 2 lapsi ¤ LA 19.8
Säihke.......................rv6+4 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 20.8
Triinu.........................rv6+4 ¤ LA 20.8
Poni06.......................rv6+4 ¤ 2 lapsi ¤ LA 20.8
LinttaIita....................rv6+3 ¤ 5 lapsi ¤ OYS ¤ LA 21.8
Hannele76.................rv6+2 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 22.8
mariska77.................rv6+2 ¤ LA 22.8
mimuli........................rv6+1 ¤ 4 lapsi ¤ LA 23.8
kotiäiti32...................rv6+0 ¤ 4 lapsi ¤ SAS ¤ LA 24.8
lumipallo....................rv6+0 ¤ 2 lapsi ¤ LA 24.8
skorpioni77................rv6+0 ¤ 1 lapsi ¤ K-HKS ¤ 24.8
Salamatkustajako......rv5+6 ¤ 3 lapsi ¤ LAS ¤ LA 25.8
triine..........................rv5+6 ¤ 3 lapsi ¤ LA 25.8
Rieputa rallaa............rv5+5 ¤ 2 lapsi ¤ SEKS ¤ LA 27.8
viipsu.........................rv5+4 ¤ ¤ TAYS ¤ LA 26.8
jennip.........................rv5+3 ¤ 2 lapsi ¤ LA 27.8
Jouskari-80...............rv5+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 28.8
Emppu3008...............rv5+1 ¤ 3 lapsi ¤ NKL ¤ 29.8
Emppu80...................rv5+1 ¤ 2 lapsi ¤ HYS ¤ 29.8
jonttu79....................rv5+0 ¤ 3 lapsi ¤ LA 30.8


Oho, meni tää sama vahingossa ekalle sivullekki. :D
Tein jo valmiiks huomiselle noi päivät, ku näin myöhää vast ehin päivittämää.

Mukavaa lauantai illan jatkoa kaikille!!! :wave:

 
Tervetuloa uudet!

Meillä on ollut kauheata hässäkkää, kyläilyä joka päivä, ja poikakin alkaa olla jo vähän kyllästynyt, kun on tottunut mun kanssa kotona suurimman osan ajasta kuitenkin oleilemaan =)

Mitäs uudenvuodensuunnitelmia teillä on? Me ollaan ihan kolmistaan kotona ja muutama kaveri tulee käymään joskus päivällä. Mä en oikeastaan ole ikinä uudestavuodesta tykännyt kauheasti juhlana, kun en oikein tykkää niistä raketeista...

Teille jotka mietitte, ettei pahoinvointia ole; ei kannata ainakaan huolestua, ei mullakaan ollut pojasta yhtään. Olin sillon vain väsynyt. Tietysti oli niitä viiltelykipuja; niiltä ei kai voi välttyä, kun johtuu kohdun kasvusta. Nyt kylläkin pahoinvointi on jo vähän ärsyttävääkin, kun koko ajan täytyy miettiä mitä voisi syödä. En pysty oikeastaan mitään kiinteitä ruokia syömään, kaikki pitää olla nestemäistä...

Ihania nuo masut... mulla ei näy vielä yhtään. Mutta pian se sieltä esiin pompahtaa :)

Tuosta vauvan kakasta :x Mua ei ikinä ole aiemmin tehnyt pahaa, mutta nyt kyllä välillä on ollut tosi kamalaa, yökkien olen saanut pyllyä pestä... poika vaan nauraa, kun äiti on hassu :) Meilläkin on kestot käytössä, ja ällöttää suihkia kakkoja pyttyyn... Mutta kohtahan mulla on kaksi pienokaista vaipoissa, jee :heart: Onneksi tuo mun hajuaisti ei normaalitilassa ole niin hyvä.

Me oltiin tänään anopin 70-vuotispäivillä, ja jäi vähän mietityttämään, että joku saattoi arvata meidän salaisuuden. Ensiksikin kieltäydyin kuoharista, sitten en saanut kahvia alas, enkä ottanut voileipäkakkua(en uskaltanut kun en tiedä mitä sisältää, esim tuorejuustoa tms), ja yleensä olen kyllä ottanut kaikkia edellämainittuja...no, ei heidän kauaa tarvitse enää miettiä, kuukausi niin sitten voidaan kertoa.

Äitiyspakkauksesta... mä en nyt ajatellut ottaa, tuntuu jotenkin turhalta kun ne samat tavarat sain just keväällä. Ja mun täytyy ostaa tuplarattaat, joten rahana se avustus menisi sitten niihin... kun ovat muuten melko suuri investointi meille. Kyllä luulisin että elokuuhun mennessä olisi tämänvuotiset jaettu, ja elokuiset saisi uudet. Olisi kiva jos ne näkisi vähän aiemmin, millaiset värit on jne.

Mä en ole ottanut vielä mitään vitamiinilisiä...paitsi d-vitamiinia. Edellisessä raskaudessa neuvolassa aina sanottiin että lisiä ei tarvitse, vaan normaali ruokavalio riittää. Tosin mun ruokavalio ei taida just nyt olla normaali :LOL:

Nyt täytyy mennä laittamaan iltapuuroa, hauskaa iltaa kaikille!

vib ja mönninkäinen 8+1
 
Hei vaan!


Joulusta on jo täälläkin toivuttu. Ihanaa oli syödä hyvin ja muutenkin viettää aikaa perheen parissa. Paketit oli mieleisiä,muutamia kivoja yllätyspakettejakin sain. :) Tyttö myös sai hyvin mieluisia paketteja, joulun jälkeiset päivät onkin mennyt uusia leluja ihastellessa.

Ällötys on mulla onneksi jo vähentynyt, ainakin toistaiseksi. Ruoka sen sijaan maistuu vähän liiankin hyvin. Minä liityn myös niihin joille suklaa ei maistu yhtään. Eilenkin jouduin pari fazerin sinistä suklaapalaa nielemään väkisin. Ei vaan yksinkertaisesti maistu hyvälle! Suolainen ja salmiakki sen sijaan uppoaa senkin edestä.
Väsymys alkaa nostaa päätään. Aamuisin väsyttää kovasti ja sitten iltapäivästä on pakko ottaa päikkärit, ei vaan pysy tolpillaan. Tänäänkin simahdin sohvalle neljän aikoihin, puolen tunnin tirsat teki terää.

Tyttö ja mies on saunomassa, mun pitää ihan kohta lähtee pesemään ja pukemaan tyttö ja sit pääsen ite lämmittelemään löylyihin.

Joku mietti ä-pakkaus asioita. Minulla on -06 pakkaus tolle tytölle ja voipi olla ettei tälle tulokkaalle oteta uutta. Siskollani on nimittäin -07 pakkaus joten näillä kahdella varmasti pärjätään. Mietiskelinkin juuri että otan rahana ja ostetaan sillä sitten uusi kaukalo autoon taikka sijoitetaan rahat osaksi tupliin. Tosta uuden pakkauksen saamisesta sen verran että meillä tän esikoisen kohdalla oli niin että hän syntyi elokuussa -06 ja sai sen uuden pakkauksen. Vanhan pakkauksen jako päättyi joskus alku keväästä, joten kesällä saatiin meille pakkaus ja se oli sitä uutta versiota. Joten uskoisin että näidenkin elovauvojen kohdalla -07 pakkaus ehtii muuttua -08 versioon.

Ei mutta nyt kuuluu kutsu kylppäristä. Meen apuun ja sit itse saunomaan. Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille. Voikaa hyvin!

Niin ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!

:heart: haaveilija-08 ja kyytiläinen 6+4
 
Heips taas,

haaveilija-08: meidän juniori syntyi kesäkuussä -06 ja me saatiin vuoden -05 pakkaus, vaikka venytin paprujen kelaan viemistä viime tinkaan... taitaa riippua paikkakunnistakin minkä pakkauksen millonki saa, mut luulis kyllä et elokuulaiset sais jo uuden paketin.. jännityksellä jäädään odottaan..

maha on jostain syystä sekaisin, varmaan syöny jo yliannostuksen noita hillosipuleita ja suolakurkkuja... tai sit jänskättää maanantan ultra, mut veikkaan ensimmäistä..

mukavat illan jatkot, meen lämmittään saunan vielä kun isäntä pääsee töistä kymmeneltä ni on sit löylyt valmiit ja lapsoset jo pesutettu.. moron taas
 
Elikkäs kolmatta odotellaan. Ennestään kaksi pojanviikaria (2/02 & 1/06). Plussasin jouluaattona!!! =) Menkkojen mukaan laskettuaika olis 18.8. RV 6+5. Mutta ehdin tehdä KAKSI negatiivista testiä ennen tuota plussaa (siis tässä samassa kierrossa) Terkka kehotti tekemään vielä sen kolmannen testin, joka sit olikin selvä plussa. Elikkä voi olla, että kierto on ollut vähän vinksallaan ja oikeat viikot päivittyvät kun ultraan päästään. Tohkeissaan ollaan, ja tänään voitu erityisen pahoin ja oltu väsyneitä. Mut täytyy koettaa muistaa, että sehän kuuluu asiaan :LOL:
 
Äitiyspakkauksesta vielä.. Juu täälläkin silloin 2006 kesäkuun vauvat sai vielä -05 pakkauksen mutta heinä- ja elovauvat saikin jo uuden pakkauksen. Eiköhän se ole tosiaan joka vuosi vähän yksilöllistä että missä vaiheessa ennättää "vanha" pakkaus loppua. Onneksi toi -07 pakkaus on hirmuisen kiva, joten minua ei itseäni harmittaisi lainkaan saada sitä, jos siis olisin pakkausta ottamassa. :)
No joo mutta nyt poistun koneelta tältä iltaa telkun ääreen hetkeksi ennen kuin uni vie voiton. |O
TERVETULOA UUDET!
Hyvää yötä!

:heart: haaveilija-08 ja kyytiläinen
 
Äitiyspakkauksesta vielä.. Juu täälläkin silloin 2006 kesäkuun vauvat sai vielä -05 pakkauksen mutta heinä- ja elovauvat saikin jo uuden pakkauksen. Eiköhän se ole tosiaan joka vuosi vähän yksilöllistä että missä vaiheessa ennättää "vanha" pakkaus loppua. Onneksi toi -07 pakkaus on hirmuisen kiva, joten minua ei itseäni harmittaisi lainkaan saada sitä, jos siis olisin pakkausta ottamassa. :)
No joo mutta nyt poistun koneelta tältä iltaa telkun ääreen hetkeksi ennen kuin uni vie voiton. |O
TERVETULOA UUDET!
Hyvää yötä!

:heart: haaveilija-08 ja kyytiläinen
 
Voihan nenä.... :headwall: Viime yö meni aivan penkin alle kun esikoinen jostain syystä kukkui koko yön.. ja sitten aamulla menin vessaan ja pyyhkiessä paperiin tuli verta :eek: . Että niinku häh? Vähän tuli semmmosta vaaleenpunasta ja nyt ei sitten mitään? Olo on kyllä toooosi vetämätön. Väkisin tulee mieleen että kesken menee... Mutta eikös pieni vuoto voi olla ihan normaalia? niin viikkoja vasta 5+...

Töihin pitäis vielä iltaan jaksaa mennä... Mieli on kyllä aivan maassa. :ashamed:
 
emppu80 minullakin tiputteli alku vaiheessa just silloin kun pyyhki mutta ei pikku housunsuojaan asti oisko sinulla normaalisti kuukautisten aika jos on niin se voi johtua siitäkin mutta jos tiputtelu lisääntyy kannattaa käydä päivystyksessä niin voivat ainakin ottaa verikokeen että vastaako hcg arvo viikkoja ultrassa ei välttämättä näy vielä mitään toivottavasti kaikki on jo hyvin eikä tiputtelu ole lisääntynyt
 
tervetuloa uudet :wave:

täällä on suorastaan aika p.askamainen olo, flunssaa pukkaa päälle :snotty: nenä on tulessa ja muutenkin ihan höntin töntti olo :kieh:
tuossa koitin imuroida mut taitaa olla paras et ottaa ihan iisisti :whistle:
hitsi kun kehtaisi ees lähteä haukkamaan raitista happea tuonne ulos, mut kuka tuonne myrskyn keskellä halua mennä :eek: tulee, vettä sataa ja joka paikka täynnä kuraa |O
taitaa olla huono päiä mulla.... :ashamed:
mut nyt vaikka telkun ääreen :wave:
 
moro uusille :wave: tervetuloo mukaan, ja moro myös "taustailijoille", jotka ei vielä tohdi kirjuutella :) onnee kaikille plussauksesta!

perämaan emäntä hihhihhih, mulla on ollu huono päivä jo viikon :D eilenki pötkötin pitkälti vaan telsun eessä... noo, kyllä toisaalta sain pestyä tiskit, käytyä kaupassa ja tehtyä ruokaa. oli pakko pystyä, ku ukkeli on flunssassa ja huonommassa kuosissa ku meikäläinen.
eilen oli illalla hetkellisesti jopa hyvä olo, kunnes tuli äkillinen oksetuskohtaus, mutta vieläkään ei ole pirjo-täti käynyt meillä, onneks. tänä aamuna on olo aika hyvä, voisin jopa lähteä myrskykävelylle...

huomenna neuvolaan, jei!

irtis 7+4 (muistaakseni)
 
Hooäs jos päivittelet listaa, niin en ainakaan huomannut omaa nimeäni siellä... elikkäs vikoista menkoista laskien viikkoja ois tänään kasassa tasan 6 ja ekaa odotan. Neuvola on 15.1. ja siellä varmaan selviää onko laskettu aika tuo 24.8.2008, jonka laskuri antaa. Ekaa odotan ja synnäri ois K-HKS.
 
Ihanaa päästään ukkokullan kanssa 2 yön reissuun kahdestaan, taitaa muuten olla eka kerta historiassa sen jälkeen kun lapsia tuli, siis yli kuuteen vuoteen :p
perämaan emäntä Sitä on liikkeellä ;) siis sekä flunssaa että huonoja päiviä, mulla on molemmat vaivanneet viimepäivät, nyt köhä ja räkä alkaa hellittää, toivon vaan ettei mulle tuu poskiontelotulehdusta, se kun on ollut vaivana ja etenkin odotusaikoinani :|

Emppu80 Iso :hug: Älä hermostu (helppo sanoo, tiedän) noita vuotoja voi tulla aivan normaalissa alkuraskaudessa. Itsellä tuulimuna kesällä ja tuhruvuoto alkoi joskun n. rv6 ja sitä tuli jokaisella vessakäynnillä paperiin, siis aivan jokaisella, mutten kyllä tajunnut siitä huolestua koska mulla oli esikoista odottaessa myös alkuraskaudessa vuotoa, satunnaista, ei siis joka kerta ja silloin kaikki oli ok. Sanoivat että vanha veri vuotaa pois tai sitten kohdunsuu on "herkistynyt", pieni limakalvovaurio tms.

Ja sitten ei muuta kuin..
[/b] ILOISTA VUODENVAIHDETTA JA ONNEA VUODELLE 2008 TEILLE KAIKILLE![/b]

Nyt jatkamaan pakkailuja..

Emppu ja mä 5+1
 

Yhteistyössä