<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Huomenia!
Hyvin nukuttu yö takana mutta ihan järjetön aamukiukku päällä, olen rähissyt kaikille mitä kummallisimmista asioista koko aamun.

Tuhrut vähentyneet ja mieli hyvä. Taidan houkutella perheen metsäretkelle vaikka ilma ei mieltä ylennäkään.
 
pou
Kiitos kaneliomena linkistä. Kait se on sitten uskottava, että pitää alkaa harrastamaan rauhallisempia lajeja...vähän harmittaa,mut pääasiahan on, että masussa ois mahdollisimman hyvä olla.
 
Heipparallaa!

ja uusille tervetuloa mukaan!!

Valtavat määrät tekstia =) kiva tuo lista! mulla päivät meinaa mennä sekasi, nyt pysyn kärryillä.
Me on viikonloppu tehty remppaa :headwall: jos tää pikkuhiljaa loppuis.. menee hermot ku työkaluja joka nurkassa!!

Sille kuka oli joutunut rakkaasta lemmikistä luopumaan suuren suuri :hug: ikävä on varmasti valtava, vain aika helpottaa!!

meni aika noita tekstejä lueskellessa, et pitää lähtee ruuan laittoon. ennekuin pökrää :LOL:

Triine 5+6
 
...Liittyä joukkoon. Keskenmenon kokeneena olen ollut aika hysteerinen tämän raskauden alun |O Elikkä Joululahjaksi olisi pikkukakkonen tulossa, viikkoja (vasta) 5+4 ja synnärinä SEKS.LA 27.8. (muuttuu varmaan ultrassa) Eka neuvola vasta 9.1 eikä malttais odottaa niin pitkälle.

Oletteko käyneet varhaisultrassa yksityisellä, koska meidän kunta ei ainakaan sellaista tarjoa ilmaiseksi?

Rieputa rallaa 5+4
 
Heippa!

Lisäilin noi lasketut ajat listaa. Joittenki kohalla meni ihan mettää ne...Katoin ne tuolta part.2 osiosta ja päivät jotenki ihan väärin joko siellä tai sit rv:t..Ymmarsikohan kukaa mitä meinasin?! :D Katotteko omanne ja ilmotatte jos väärä LA. Kiitos! =)

 
Moi
Mun tietoihin voi päivittää, että toista odotan. Esikkopoika syntyi heinäkuussa 04. Ja sairaala on K-S keskussairaala.
Äitiyspakkauksesta. Seurailin ihan mielenkiinnosta viime keväänä tullutta uutta pakkausta. Se tuli jakoon vasta toukokuussa ja tietty jakoivat vielä sen jälkeen kaikki vanhat pakkaukset mitä oli jälellä. Yleensähän uuden pakkauksen kuvat on tulleet kelan sivuille maalis-huhtikuussa. Saas nähdä, että venyykö 2007 pakkauksen jako sitten pidempään kesällä vai ovatko tehneet pienemmän erän. Mä kyllä tykkäisin paljon tastäkin pakkauksesta. Vauvamessuilla oli viime keväänä esitelty toi uusi pakkaus kelanosastolla. Ja sieltä olikin joku ottanut digikuvia ja laittanut jo aiemmin nettiin. Olisi kyllä kiva nähdä maahdollisimman aikaseen ainakin se ,millainen haalari väritykseltään on. Se varmaan vaikuttaa itselläni paljon kumman pakkauksen ottaisin...siis jos vain voisi valita...harvemmin voi.
Mulla on tää huono olo viime päivinä painottunut iltaan. Tai tavallaan on huono olo ja välillä polttelee ruokatorve. Närästystä vissiin. Mutta ainakaan rennieitä en saa alas . Yököttaa ajatuskin renniestä. Välillä on taas jo ihan normaali olo. Toivottavasti tää alkuraskauden kammostus menisi pian ohi. Pöhköä, että silloin kun on ihan oireeton olo, niin heti pelkää ettei masussa kaikki olekkaan kunnossa ja sitten taas kun on oireita niin niistäkin haluaisi eroon.
Tuhruvuodoista. Mullakin on välillä tiputellut sellaista tummanruskeaa tuhrua. Nyt ei oo pariin päivään, mutta sillointällöin. Helpottavaa kulla, että sitä on ollut muillakin.
T: Elomamma rv 8+6
 
rieputa rallaa
Hei! meillä on muutto edessä tässä keväällä ja sitä myöten munkin synnäri muuttuu SEKS:ksi. Kiva, kun joku muukin on sieltä päin.

Alkuraskauden ultraa menin yksityiselle, tosin sain sen loppujen lopuksi hyvän työterveyslääkärin ansiosta sen menemään työpaikan piikkiin, mutta itse olisin sen 60e kyllä maksanut.

Toisen kerran kävin ultrassa 7+0 kun tuli pientä vuotoa ja vihloi inhottavasti ja oltiin lähdössä katsomaan uutta taloa sinne e-p suunnalle. Painelin vain äitiyspolille ja katsoivat, että kaikki näytti olevan kunnossa.
M ja Taimi 7+4
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Oloni on ollut aivan karmea jo puolitoista viikkoa. Järetön "kestokrapula" aamusta iltaan, illasta aamuun.. Oksentanut en ole kertaakaan, vain yökkinyt sappinesteen maun suuhun..:x Välillä taas ihan ok olo ja hullunmoisia energianpurkauksia. Tänäänki olo oli ihan hirveä minun kotiin mennessämme, mutta sinne päästyämme huomattiin, että hevosemme olivat karanneet ja juoksivat tuskin jäässä olevalla joella.. Sinne vaan painelemaan hullua vauhtia perään eikä tietoakaan öklötyksestä! Onneksi hevosille ei sitten käynyt kuinkaan, selvisivät hengissä parin sentin jään pysyessä ehjänä.. Kyllä pelotti katsella että milloin humpsahtaa.

Onneksi mies pääsee intistä perjantaina, on nyt ollut 10päivää lomilla, ja passannut ja hoivannut minua ja Kirppulia. <3 Jännittää todella paljon kuinka selviän 7.1. alkavasta viimeisestä koulurutistuksestani.. On nimittäin työlästä nousta aamuisin edes vessaan, saati sitten koittaa raahautua koulunpenkille viimehetken opiskeluihin ennen yo-kirjoituksia..:( Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..

Mitenkä teillä, joilla on jo ennestään lapsia ja ootte kärsineet kuvotuksesta/oksentelusta: monennellekko viikolle sitä on jatkunut ja onko ollut ihan jokapäiväistä? :eek:

Upp3 ja Kirppu 7+4
 
upp3
Minulla ei alussa ole koskaan ollut pahemmin huonoa oloa. Mä kärsin sen sitten viimeisellä kahdella kuukaudella. Kaikki aikasemmatkin raskaudet olen käynnisstäny kauheella oksentamisella. Mielluumin mä oksentasin nyt ku sitten lopussa isolla mahalla :x Toki kumpikaan vaihtoehto ei ole mitenkään mukava.
 
Moi kaikille! Täällähän on tapahtunut paljon mun joululoman aikana. Uusi listakin! Mulla on "uutuutena" tullut ajoittain esiintyvä etova olo. Ei varsinaisesti okseta, mutta olo on kökkö. Ja väsyttää... Mutta onneksi on saanut viikon lepäillä. :) Viikkoja pitäisi olla tänään 6+5.
 
upp3 mulla siis 1 raskaus takana jossa pah.vointi alkoi oksennuksella joskus vkolla 5-6,oksentanut en kertaakaan enää sen jälkeen mutta "kesto krapula olo"jatkui tuonne 14-16vkoille asti ehkä siihen sit jo "tottui",pahimmillaan oli 8-10 vkoilla muistaakseni ja ihan vikan kerran muistan että ihan ohi mennen yökötti 17 ja jotain mutta siis ei mitenkään koko raskausajan niinku joillain-onneksi!Saas nähdä miten tässä raskaudessa käy-vkoja nyt vissiin 5+2...ja olo aivan täysin "normaali"-joten ootellaan =) Mites te muut jotka ootte suunnilleen samassa menossa kun meikäläinen;mikä on olotila?? :wave:
 
upp3 Mulla oli edellisessä raskaudessa pahoinvointia viikolta 6 jonnekki viikolle 16? Välillä enempi ja välillä vähempi... Yleensä oksentelin vaan iltasin, mut jonku kerran myös aamulla... Sit ku kävin töissä niin oli aivan kauheeta olla siellä. Ja kahvitauolla väsytti niin kauheasti, et meinasin nukahtaa istualteen!

Mulla mies lähtee 7.päivä inttiin...Tulee varmaan melko inhottavat oltavat pojan kans kahestaan just vielä ku on ihan alkuraskaus ja pahoinvoinnit :headwall: ja tuskin ihan heti sieltä lomille pääsee... :(
 


Mulla mies lähtee 7.päivä inttiin...Tulee varmaan melko inhottavat oltavat pojan kans kahestaan just vielä ku on ihan alkuraskaus ja pahoinvoinnit :headwall: ja tuskin ihan heti sieltä lomille pääsee... :( [/quote]

:hug: mä oon onneksi töissä mutta asiakaspalvelussa ja seison koko päivän-kumpikaan vaihto ehto ei kuulosta kovin hyvältä...
 
Työ vie kyllä hyvin voimat! :headwall: Nyt vapaata 3 pvää! :heart: Täällä kanssa jatkunut se kestokrapulainen olo, huomenna rv 8 täynnä! :heart:
2 kertaa olen nielaissut urhoollisesti oksennukset takasin mahaan autolla ajaessani ja oksennellut muutoin en ole! Kalan haju on yleisesti hajuista pahin ja parfyymit ja kahvin haju! :/ En ole juonut kahvia, pitkään, pitkään aikaan , ovulaation jälkeen en ole ollenkaan juonut. Muilla samaa?
Alavatsa oli aika kipeä to-pe, kun liian kiire töissä ja tämä vkloppu menkka viikonloppu jos entistä aikaa ajatellaan! :heart:

Nyt ei ole vuotoa ollut ollenkaan raskauden aikana ja toivottavasti pysyykin poissa, kun se pelästyttäisi! Koskas teillä on npultra , onko joillakin jo aikaa sinne ja mikä raskausviikko silloin on meneillään kun se tehdään?

Ihanaa alkavaa viikkoa ja oikein Onnellista uutta Vuotta 2008 jokaiselle odottavalle ja paljon onnea vauvoille masuissa, että pysyvät hyvin tarrasukkasilla kiinni kohduissan pesissään! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme, huomenna rv 8 :heart:
 
iltoja :wave:
sain kerättyä voimia ja kävin kaupassa ettei tarvii huomenna mennä sinne ruuhkaan. muistin sitte ottaa jäätelöpakastepussin mukaan ja toin jäätelöä mukanani, on suklaa nougattia :p :p , mustikka vanijlaa ja tikku jäätelöitä :p
toi jäätelö kyl vähän auttaa tähän olotilaan.
Joo ei ole täälläkään tarvinnut aamusta juoda kahvi eikä kyllä muutenkaan. olen saattanut äidin luona juoda pienen kupillisen, mut muuten kyllä ei kahvi maistu. :x
mut nyt suihkuun ja telkun ääreen :wave:
 
mulla on np ultra 16.1 ja rakenne ultra 14.3 ajat tuli postissa loppu viikosta täällä ainakin neuvolantäti laittaa lähetteen noita ultria varten pahoin vointia on pitkin päivää ja jopa yölläkin tein tänään kortin minkä meinaan lähettää omalle kummitätille kun se asuu ruotsissa yhdistin korttia varten osia kahdesta runosta ja tulos oli tämmöinen salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen. kasvaa masussa sormet ja varpaat, näkyi ultrassa syke pienen sydämmen! nyt jo varmaan arvaat. vauva meille tulossa on onnemme on rajaton! 2.8.2008
 
Meillekkin tulossa elovauva. Esikoista odotellaan ihan tohkeissaan. Vähän väsynyttä oloa ja tiputteluvuotoa. Kuulunee asiaan. Ei kuitenkaa kipuja, mitä nyt jotain ohimeneviä venytyksen tunteita alamahalla. RV olis suunnilleen 5-6 nyt mutta ne lienee tarkentuvat matkan varrella. :) Onnea kaikille muillekkin, jotka elovauvaa odottelevat.
 
Triine:täällä ois yks oyssiin menijä, jos nyt sinne asti päästään eikä tule muuttoa muualle. :wave:

Mulla haluttaa iltapäivästä roskaruokaa,kummallista. aamuisin ja aamupäivisin ei vois kuvitellakkaan, mitään ei sillon haluta ja kokoajan pitäs jotaki syödä. edellisessä raskaudessa halutti kaikkea terveellistä ja mikään muu ei öklöttäny paitsi rasvanen ruoka. kuhan vaan muisti syyä ennen ku tuli nälkä.
Nyt jos syön salmiakki leijona pastilleja ni niistä tulee öklö olo jo ihan parista.

Piti laittaa jo parit farkut kaapista pois, no ne oliki tosi tiukat.

Kylläpäs eilen suututti, ku mehän kerrottiin lähisuvulle raskaudesta ja sovittiin kaikkien kanssa, et siitä ei sit puhuta ulkopuolisille vielä ni jo oli ihana anoppini menny sanomaan omille vanhemmillesa, että nii ärsyttää tommonen :kieh:

Joo, mut nyt tuli taas omaa napaa, ku en yhtään muista mistä olitte puhuneet, huono muisti :ashamed:

Tervetuloa uudet mukaan!!

Piua 9+1
 
Kiva lueskella ,kun paljon tullut tekstiä. Hyvä kun pinomme on näin aktiivinen :) .

Täällä vointi samanlainen. Nälkä on lähes koko ajan ja kaikki maistuu. Nyt väsy valtaa alaa. Pikku tirsoja tullut tänäänkin otettua jo kolmet.
Meillä on huomenna kaksivuotis-hääpäivä, jota kävimme jo tänän juhlimassa ihan vain syömällä ravintolassa. Sain myös ihkun timantti sormuksen :heart: . Tuo meidän esikko saikin alkunsa kaksi vuotta sitten häämatkalla, joten vuodenvaihteeseen liittyy meillä aina ihania muistoja. Nyt pääsemme 2.1 kurkkaamaan tätä uutta tulokasta :heart: .

Mulle kahvikin valitettavasti maistuu entiseen malliin. Olen oikein kahvin suurkuluttaja ,mutta nyt olen juontia rajoittanut. Muistan kyllä esikoltakin ,että kahvi alkoi tökkimään vasta 8-9 viikoilla. Toivon ,että käy nytkin niin.

Noista tuhruvuodoista semmoista. Silloin kun kävin lääkärissä masuvaivojen vuoksi ja lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen. Tutkiessa tuli vähän verta niin hän sanoi ,että kun on raskaana kohdunsuun ympäristö muutuu verekkäämmäksi. Käsitin ,että siihen muodostuu sellainta röpelö pintaa,joka vuotaa erittäin herkästi. Pienet vuodot voi siis johtua tästäkin.

Hyvää yötä masut ja äipät :wave:
 

Yhteistyössä