<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Viipsu :hug: ja jaksuja koko perheellenne.

Tässä minä taas koneen ääressä imetän ja nukutan tyttöä. Hän nukkuun jo, ihme kyllä. Kohta nostän hänet pinnikseen jatkamaan unia. Sitten voin mennä taas syömään. Teimme jo päivällä tortillija ainakin kahdeksalla eri täytteellä :p .

Triine minulla on hevosia 12 kpl tuossa omassa tallissa. Pidän ratsastuskoulua ja harrastepohjalta kasvatan suokkiratsuja ja poneja. Ensi kesälle tulossa taas varsuli :heart: . Ratsastelen nyt vähän epäsäännöllisemmin ,kun oman kisaheppani jouduin ajanpuutteen vuoksi myymään. Esikkoa odottaessa ratsastin vain rv 14 asti. Sen jälkeen vatsa alkoi muljua epämukavasti niin ratsastus ei ollut enää kivaa. Voinnin mukaan meinaa taas ratsastusta jatkaa. Onko teillä paljon heppoja?

Täällä ratetit paukkuu ,vaikka asumme maalla. Onneksi meidän paukkuarka koiruli on niin vanha ja kuuro ,että on saannut jo kaksi leppoisempaa uutta vuotta viettää. Muut eläimet ei niin pelkää pauketta.

Onnellista Uutta Vuotta 2008

-Poni ja Manteli
 
iltoja :wave:
raketit on ammuttu nyt. koira hieman vauhkona, mut pakko pitää mukana ulkona kun ollaan siellä, muuten se hajoittaisi koko eteisen :whistle:
Vähänkö pelästyin kun oltiin ammuttu raketit ja oltiin tulossa pihaan päin niin tuntu kun jotain lirahti housuun, mä olin ihan varma et olisi verta, mut oli sitte valkovuoto, mutta kyllä säikäytti :snotty:
Telkustakaan ei tule mitään |O mut nyt vaikka syömään :p
 
triine, täällä myös heppoja 3kpl, omassa tallissa ja varsja ootetaan kaksin kappalein.. ratsastanut oon kaikissa raskauksissa n. vk32 asti, siinä vaiheessa on jo kerta kaikkiaan niin iso että onliian hankalaa jo selkään nouseminen.. nyt tosn raviheppoja kaikki ja kaksi tosiaan mammalomalla.
täällä kans kauhee pauke, vaikka maalla ollaan.. meillä tammat säikkyy, oripoika ei välitä. Hepat harrastuksena, lehmät tuo leivän pöytään.

isäntä joutu tuleen kesken työvuoron ampuun poikien kans raketit, kun enhän mie uskaltanu kuitenkaan, vaikka kuinka yritin tsempata... no pojat on tyytyväisiä kun iskä tuli.. jaa tarvii lähtee kattomaan räiskettä...

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA VIELÄ KERTAALLEEN!
 
Emppu80 ja Viipsu, jaksamisia teille. Tiedän kyllä miltä tuntuu...

Soitin tänään verikokeen tuloksia ja terkkari sanoi että hormooniarvo on niin alhainen ettei voi olla kyse normaalista raskaudesta ja epäilikin tuulimunaa. Että tällainen uusi vuosi tällä kertaa... Lääkärissä täytyy kuitenkin käydä varmistamassa asia, mutta kyllä mä nyt jo olen luopunut toivosta. Ihmettelen vaan kun vuotoa ei kuulu eikä näy... Kai se pitää vielä poistaa kaavinnalla tai jollain. Mutta kyllä on mieli niin maassa kun ikinä voi olla, koko päivä mennyt itkua tuhratessa. :'( Elämä ei aina ole reilua.

Roikun täällä nyt kuitenkin sinne lääkäriin asti, joka on siis 8.1. ja ilmoitan sitten tilanteen.


Hyvää ja onnekasta uutta vuotta 2008!! Ja pitäkää pikkuisistanne huolta!

Tepa
 
TIISTAI 1.1.2008

pastilla.....................rv9+4 ¤ 2 lapsi ¤ LA 1.8
Scala........................rv9+4 ¤ 6 lapsi ¤ NKL ¤ LA 1.8
Piua..........................rv9+3 ¤ 2 lapsi ¤ LA 2.8
Tiina80.....................rv9+3 ¤ 2 lapsi ¤ KPKS ¤ LA 2.8
fosfori.......................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 3.8
illuusia......................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 3.8
Suhoska....................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 3.8
Elomamma08............rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ K-S ¤ LA 4.8
Jasa..........................rv9+1 ¤ LA 4.8
kaneliomena.............rv9+1 ¤ LA 4.8
Tiuhka.......................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ LA 4.8
oda-sofia..................rv9+0 ¤ 1 lapsi ¤ MKS ¤ LA 5.8
aurinkoenergiaa.......rv8+5 ¤ 3 lapsi ¤ KAKS ¤ LA 7.8
hosso........................rv8+5 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
tepa83......................rv8+5 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
perämaan emäntä....rv8+5 ¤ 3 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8 **kaksoset**
HooÄs.......................rv8+4 ¤ 2 lapsi ¤ PHKS ¤ LA 8.8
Lilli-85......................rv8+4 ¤ 2 lapsi ¤ LA 8.8
Tatjana80.................rv8+4 ¤ 4 lapsi ¤ SeKS ¤ LA 8.8
very important baby.rv8+4 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 8.8
Mansikka85..............rv8+3 ¤ LA 10.8
Emeelia.....................rv8+1 ¤ 1 yht. lapsi ¤ VAS/TAYS ¤ LA 11.8
Annilia.......................rv8+1 ¤ 2 lapsi ¤ LA 11.8
jennika1983.............rv8+1 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Milba.........................rv8+1 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 11.8
miranth.....................rv8+1 ¤ 1 yht. lapsi ¤ LA 11.8
Pupuvaimo................rv8+1 ¤ LA 11.8
Rouva Pikkumyy.......rv8+1 ¤ 1 yht. lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Serafima...................rv8+0 ¤ 2 lapsi ¤ KYS ¤ LA 12.8
irtosora.....................rv7+6 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
kesä-74....................rv7+6 ¤ 4 lapsi ¤ EKKS ¤ LA 13.8
Mariainen..................rv7+6 ¤ 1 lapsi ¤ SEKS ¤ LA 13.8
pieniananas..............rv7+6 ¤ 1 lapsi ¤ KOKS¤ LA 13.8
salamanteri85..........rv7+6 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
upp3..........................rv7+6 ¤ 1 lapsi ¤ OYS ¤ LA 13.8
Bella-Lumia..............rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 15.8
JabbaTheHut.............rv7+4 ¤ LA 15.8
Nefeli.........................rv7+3 ¤ 1 lapsi ¤ LA 16.8
Bonustehtävä............rv7+2 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 17.8
linneaborelis.............rv7+1 ¤ 3 lapsi ¤ LA 18.8
haaveilija-80............rv7+0 ¤ 2 lapsi ¤ LA 19.8
Marikki A...................rv7+0 ¤ LA 19.8
Säihke.......................rv6+6 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 20.8
Tirpiainen..................rv6+6 ¤ LA 20.8
Triinu.........................rv6+6 ¤ LA 20.8
Poni06.......................rv6+6 ¤ 2 lapsi ¤ LA 20.8
LinttaIita....................rv6+5 ¤ 5 lapsi ¤ OYS ¤ LA 21.8
Hannele76.................rv6+4 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 22.8
mariska77.................rv6+4 ¤ 1 lapsi ¤ LA 22.8
mimuli........................rv6+3 ¤ 4 lapsi ¤ LA 23.8
kotiäiti32...................rv6+2 ¤ 4 lapsi ¤ SAS ¤ LA 24.8
lumipallo....................rv6+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 24.8
skorpioni77................rv6+2 ¤ 1 lapsi ¤ K-HKS ¤ 24.8
Salamatkustajako......rv6+1 ¤ 3 lapsi ¤ LAS ¤ LA 25.8
triine..........................rv6+1 ¤ 3 lapsi ¤ LA 25.8
Rieputa rallaa............rv6+0 ¤ 2 lapsi ¤ SEKS ¤ LA 27.8
jennip.........................rv5+5 ¤ 2 lapsi ¤ LA 27.8
Jouskari-80...............rv5+4 ¤ 2 lapsi ¤ LA 29.8
Emppu3008...............rv5+3 ¤ 3 lapsi ¤ NKL ¤ 29.8
jonttu79....................rv5+2 ¤ 3 lapsi ¤ LA 30.8
nirppu.......................rv5-6 ¤ 1 lapsi ¤






Viipsulle ISO :hug: ja jaksuja!!

tepa83 toivotaan, että kaikki olis kuitenki ok. :hug:

Uusille plussanneille onnea!! :wave:

Vuoden vaihde meni rahallisissa merkeissä. Alku ilta oltiin miehen vanhempien kanssa asuntovaunulla. Ammuttiin siellä muutamat raketit, mutta meijän poika 2v3kk pelkäs ihan kuollaksee sitä pauketta. :whistle:
Tultiin kotiin ja tosta pojan huoneen ikkunasta näkee suoraan tollaselle kentälle jossa oli paljon porukkaa ampumassa, ihmeteltiin ikkunasta niitä ja se ei pelottanut. :)
Isäntä nukahti puol kahentoista aikaa ja mä valvoin yksiksee sitten yhtee asti ja ihastelin raketteja mitä ampu tossa kentällä. :)

Siivouspuuhiin...Heipat!!!
 
Juhlistettiin eilen ystäväporukan kanssa Uuttavuotta, ja eipä ole vuosikausiin ollut juhlinnan jälkeen yhtä krapulainen olo kuin tänä aamuna. Oksennus oli melkein kurkussa, oli jano, väsymys ja mahassa möyri. Ihan kaamea olo. Sitä se saa kun on raskaana, syö liikaa suolaista ruokaa ja juo vishyä. :LOL: Olo onneksi parani nopeasti kunnon vesilasillisella ja aamiaisella.

Uskoisin, ettei kukaan huomannut, että minulla oli koko illan vain alkoholitonta lasissa. Juon muutenkin aina paljon alkoholitonta juhliessa, joten kukaan ei huomannut, että nyt jäi skumpat väliin kokonaan. B)

Tuohon listaan voi muuten lisätä, että meillä on esikoinen kyseessä.
 
Tepa83 :hug: toivotaan, et kuitenkin olisi kaikki hyvin!

Poni06 Voi ku ihanaa oma talli ja paljon heppoja, samoin kesä-74! semmoinen haave olisi itsellä myös ja semmoiseksi se taitaa myös jäädä :ashamed: yksi heppa kaverin kanssa puoliksi omistetaan se asustelee muutaman kilometrin päässä pienellä vuokratallilla. Puskaratsastajana toimin minä :) kouluväännöt ei minulta luonnistu...eikä kiinnostusta riitä niitä opetteleen. nautiskelen pollen kanssa metsän rauhasta :)

Isompi tyttö oli mummolassa viettämässä uuttavuotta ja puol 10 sieltä tuli hyvän yön toivotukset, oli raketit ammuttu ja herkut syöty. pienempi ei tienny mitään pommituksesta. Ikkunasta miehen kanssa niitä kateltiin ja naurettiin, et on menny juhlinnat meillä aika laimeeksi :LOL: mut kivaa silti on. eipä olis 6 vuotta sitte uskonu!! oltiin aikamoisia bilehiiriä sillon nuorena :LOL:

taidetaan lähtee pikkusen kans päiväkävelylle, saadaankin mennä kahdestaan.

Triine 6+1
 
voi helvata, että on karsea olo :x eilen illalla jo tuli illallisen (ihanaa lasagnea, kiitos miehelle!) jälkeen törkeä olo, koko ajan öklötti ja suussa oli kamala "maku" (tiedätte kyllä ), ja keskiyön ilotulituksia katottiinkin vain lyhyen kaavan mukaan. ja nyt heräsin kamalaan öklötysoloon. siirryn kohta sohvalle kärsimään. mut entäs huomenna, kun tarttis skarppina singahtaa töihin ja olla ihan helkkarin tehokas, kauhee suma töitä odottaa?? :/ uuh, en osaa edes kuvitella. sweet lord, jos tää öklötys paheneekin nyt.

tepa83 :hug: jaksamista! saman kokeneena voin vain sanoa, että ajan kanssa olo kohenee. kohtalotovereita ja ihanaa tsemppausta löydät vauvakuume-puolelta keskenmenon jälkeen kuumeilevista. eikä se, että he ovat vauvakuume-puolella, tarkoita, että kaikki aivan hulluna kuumeilisivat, siellä vaihdetaan kokemuksia, kuunnellaan ja tsempataan silloinkin, kun itsestä tuntuu, että kukaan muu ei enää jaksa tsempata.

soffa, here i come.

irtis ja öklötysvaiheessa oleva 7+6
 
Huomenta,

olen vissiin pudonnut listoilta, kun en löytänyt nimeäni vaikka kuinka yritin tihrustaa..

Täällä krooninen pahoinvointi, alkaa heti aamusta kun herää ja loppuu illalla kun nukahtaa. Möyks. Välillä tosin parempia päiviä siinä mielessä että yökötys loppuu illalla siinä kahdeksan aikaan, eli jos jaksaa valvoa niin olo on ihan hyvä. Tuntuu ettei mikään auta, olen kokeillut jo kaikkia mahdollisia ruokiakin.

Painoa tullut jo nyt reilu kilo lisää (johtunee siitä että kokoajan on pakko syödä ettei vointi huonone), jännittää vähän että mikä tuo lopullinen paino sitten on kun viimeksi tuli 25 kiloa! Sillon lähtöpainokin tosin oli melken 10 kiloa vähemmän.

Häät ensi viikolla, saas nähdä mahdunko pukuuni enää näine turvokkeineni :) Rinnatkin on kasvanut niin hurjasti että enää osa liiveistä mahtuu puristamatta päälle.

Onneksi oireet ovat lieviä, en oksenna pahoinvoinnista huolimatta jne.

Ihanaa uutta vuotta kaikille ja loistavaa odotusta!

-Äityli rv 7+2

(toinen siis tulossa, LA 18.8.2008, synnytyspaikkana Kättäri)
 
Jännä huomata miten erilaisia nämä raskausajat voi olla. Kahden ekan kohdalla ei pahoinvoinnista ole kannattanu edes mainita,nyt ällöttää kaikki. Eilen sain kirmata kaupasta ulos juoksun kanssa kun näin munamakkaran hyllyllä..hyih.. :x Mies vaan naureskeli että miksen ostanu sitä aamupalalle. Kahvi pysyy sisällä kyllä,onkin liki ainut aine..

Samoin turvotus on ihan omaa luokkaansa,mulla on maha kuin pallo koko ajan.
Kamala valittaa vaan,eiks raskausaika kuuluis olla sitä aikaa kun nainen suorastaan hehkuu.. :kieh:

Hyviä uusia vuosia muuten kaikille ja hyviä odotuspäiviä.. =)

Miljoonakala (joka on viikoista hukassa mutta la on 17.8 =) ja SatKs)
 
Mulla ei ole tänään tullu ällö oloa!! se on tullu aina aamupalan jälkeen :x nyt tietenki hermona, hullu kun olen!
viimeksi tais kyllä loppua samoihin aikoihin olot.. palelee vaan niin vietävästi sormet ja varpaat ihan jäässä ja peiton alla oltava koko ajan, karkkia vois syödä nyt ison pussin :p :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja triine:
Mulla ei ole tänään tullu ällö oloa!! se on tullu aina aamupalan jälkeen :x nyt tietenki hermona, hullu kun olen!
viimeksi tais kyllä loppua samoihin aikoihin olot.. palelee vaan niin vietävästi sormet ja varpaat ihan jäässä ja peiton alla oltava koko ajan, karkkia vois syödä nyt ison pussin :p :p
Mulla on kans kylmä koko ajan..kaks villatakkia päällä ja silti viluttaa..Viimeks oli kuuma koko ajan.. :eek:
 
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

Piti tuolta käydä kattoon kumpi nyt olis tulossa :D nyt veikkaa tyttöä. molemmissa edellisissä on veikattu poikaa ja molemmat ovat tyttöjä, oisko nyt sit poika? saapa nähdä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja triine:
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

Piti tuolta käydä kattoon kumpi nyt olis tulossa :D nyt veikkaa tyttöä. molemmissa edellisissä on veikattu poikaa ja molemmat ovat tyttöjä, oisko nyt sit poika? saapa nähdä :heart:
Hauska..
Mulle olis nyt ton mukaan tulossa poika,saas nähdä miten käy.. :D
 
Meille tuon mukaan olis tulossa tyttö... Ja siltä mustaki tuntuu...siis mikäli tuolla mahassa oikeesti joku on, ku tää raskaus tuntuu niin erilaiselta mitä edellinen :ashamed: Ollu vaan lievää pahoinvointia, toisin ku viimeksi. Nyt särkee kans selkää, viimeksi ei... Viimeksi tissejä kivisti, nyt ei... Jotenki musta vaan tuntuu, et menee kesken :ashamed: :'( Hirveetä tää epävarmuus, ja ultraanki vielä monta viikkoa!!! :eek:

Rv6+2 Mulla synnytyssairaalana kaks...
 
Päivää
yö meni katkonaisesti kun koski ylämahaan ja yläselkään, ihan kuin olisi sappikivikohtaus ollut tulossa. Tosin mulla ei ees sappirakkoa ole, mut kohtaus voi silti kuulemma tulla :eek: ja laitan kyllä niitten tortillojen ja pitaleipien piikkiin sen kivun.
mun kaveri just soitti, joutu lähtemään päivystkseen kun hän on raskaana ja alkanut vuotamaan. eli kyllä tässä saa varuillaan vielä olla kun niin vähän vkoja itelläkin, hän oli mun 3-4 vkoa edellä, eli jotain12 vkolla :/
Flunssa jatkuu ja pientä kuumetta edelleen. Telkkarin ääressä vissiin menee taas koko päivä. Asiasta viidenteen, miten te joilla muita lapsia niin hoidatte lääkärineuvolat? Mä poikaa odottaessa hommasin aina lapsenvahdin jotta pääsin lääkärineuvolaan ja nyt mulla on torstaina lääkärin neuvola mut ei lapsenvahtia joten mun pitää ottaa lapset sinne mukaan mut eihän lääkäri voi mitään alapää tutkimusta tehä koska lapset mukana? joskus meillä on oma terveydenhoitaja katsonut sen aikaa lapsia, mut mitenköhän nyt :whistle:
tai sitte peruisi ajan niin ei tarvisi jalkojaan levitellä :saint:

Illan jatkoja :wave:
 
tepa83 :hug: ja toivotaan kovasti ,että kaikki olisi hyvin. Hcg-arvot voi vaihdella niin kovasti.

Minä vain odotan huomista ultraa. Tuntuu ,että koko joulun ajan olen vain sitä odottanut. Olotila täällä edelleen sangen normaali. Mutta nyt taidan ottaa pikku päikkärit ,kun tyttökin vielä nukkuu hyvällä tsäkällä tunnin. Heippa.
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille..

Oli sitten pakko käydä tuo linkki kokeilemassa ja tyttöä näytti meille, no sen näkee sitten kuinka käy. Itse olen ennustuksia tehnyt jo monia vuosia ja aina on paikkansa pitänyt. Nyt olen tehnyt miehelleni sen ennustuksen ja tyttöä näytti sekin. Itselleni kun en pysty sitä tekemään.

Oireet ovat kuitenkin samat kun sillon kun odotin tyttöä viimeksi joten eli ei oikein mitään oireita. Pojista kun olen ollut todella pahoinvointinen.
 
Empulle ja viipsulle :hug: Ikävää, että näin kävi.

Me päätettiin lähteä niin nopsaan mökille paukkuja pakoon, etten edes ehtinyt täällä käymään, mutta hyvää tätä vuotta kaikille!Tämänhämn on meidän vauvojen vuosi :heart: Meidän koira on todella vauhko noista raketeista, ja aina kun on mahdollista lähdetään mökille uudeksi vuodeksi. Ihanaa vaan saunoa olla möllöttää :D Nyt siellä tuli vähän luntakin.
Joku kyseli milloin pahinvointi hellittää. Mulla viime raskaudesta alkoi koskus jo ennen plussa vkolla 6 ja loppui siellä kolmannella kuulla, en nyt tarkkaa muista. Nyt aamut on kyllä helpottanu tosi paljon, pientä pahaaoloa havaittavissa jos aamupala venyy tai muuten tulee liian pitkä tauko ruokailujen väliin :kieh:
Huomenna lähdetään kylpylään kolmeksi päiväksi. Ihanaa lillutella siellä :heart:
Pitäkää lippu korkealla.

Fosfori ja pampula 9+3
 
Emppu80 ja Viipsu :hug: Hurjan paljon jaksamista kummallekin.

Tepalle tsemppiä odotteluun :hug: Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Tervetuloa kaikille uusille elomurujen odottajille!

HooÄs: Mulla ois tänään viikkoja 9+0 ja LA 5.8. Synnärinä TAYS. Ja esikoista odotellaan. Kiitoksia päivityksistä jo etukäteen :heart:

Ihanaa, kun vihdoinkin tuli maa edes hiukan valkoiseksi. Pääsee ennen kevättä hetkeksi talvitunnelmiin =) Ja kohta kuitenkin kirotaan, kun saa lumikolalla vääntää joka päivä kahdenkymmenen asteen pakkasessa :D

Pahoinvointi vaan jatkuu. Nyt on alkanut tökkiä kunnolla kahvi, jota pystyin hyvin juomaan vielä viikko sitten. Laatta ei oo lentänyt kuin kahdesti, mutta koko ajan on vähän siinä liipasimella :D
Tänä aamuna oli tosi krapulainen olo herätessä - että sitä vapinaa ja heikotusta. Mietiskelin, että johtuu varmaan suurimmaksi osaksi pitkään valvomisesta, kun illalla jo ennen saunaa nukahdin sohvalle, mutta pitihän sitä terästäytyä raketteja katsomaan.

Kävin mäkin tsekkaamassa ja meille olis ton kalenterin mukaan tulossa poika.

Oikein hyvää vuotta 2008 jokaiselle elokuiselle ja kyytiläiselle :heart:

kaneliomppu ja Elmeri 9+0
 
Mahtaakohan tuo kalenteri olla käänteinen, kun mulla olisi sen mukaan tyttövauva(poika se kyllä on) ja uusi tulokas poika. Nyt mulla on kyllä tyttöolo; just siks kun on niin eri olo kun pojasta...:)

Joku kyseli lapsenhoidosta ultran/lääkärin aikana... mulla ei ole vielä mitään tietoa mihin pojan laitan, luultavasti yritän saada jonkun kaverin mukaan joka voisi sitten odottaa pojan kanssa ulkopuolella. Hankalaa vaan kun kaikki on töissä... tai sitten mies voisi ottaa pekkaspäivän(se ei voi kesken päivän lähteä töistä), se haluisi kuitenkin esim ultraan mukaan, meillä on lääkärintarkastus ja np-ultra samassa.

Vessareissuista... mä olen semmoinen että juoksen normaalitilassakin ainakin 2 kertaa yössä vessaan, samoin päivällä melko usein. Viime raskauden loppuvaiheessa tahti oli 4-6 kertaa yössä. Olen muutenkin aika herkkäuninen, ja kun vauvakin vielä öisin heräilee, niin ei se sillain haittaa. Nyt täytyy käydä noin kolme kertaa.

Mahtaakohan olla joku tulehdus, kun nivusissa on imusolmukkeet kipeät ja turvoksissa? Mitään muuta kummallista ei kyllä ole.

Kahvista... en pysty juomaan ja haju tekee pahaa, on ilmeisesti aika yleistä, kun on niin voimakas haju. Mä olen ihan hulluna nyt tomaatteihin. Niitä menisi vaikka kuinka paljon, viimeksi oli mandariinit =)

Mä en jaksanut valvoa keskiyöhön asti, vaan nukahdin sohvalle puoli yksitoista. Vähän huonosti nukuin, kun olin syönyt tortillan ja paha olo tuli siitä. Miksiköhän piti mennä syömään kun tiesin ettei hyvä seuraa :LOL:

Ollaan kohta lähdössä kaveriperheen luokse, joten täytyy antaa pojalle ruokaa ja vaihtaa nätimmät vaatteet.

vib ja mönninkäinen rv 8+4
 
Vuoden ensimmäinen päivä on mennyt käsittämättömän väsymyksen merkeissä..
Täällä paukkui niin kovasti etten saanut unta kuin vasta vähän ennen yhtä, vessassakin siinä ravasin ja mietin mahakipuani.
Oliskohan se ihan normaalia kipuilua sitten vaan, kun kohtu kasvaa jne.
Ihanaa on se, että huono olo on vähän tainnut hellittää, ei oo oksettanut juuri yhtään ja aika normaalisti on eväät maistuneet. :p
Makeeta ei kyllä tee mieli ja hyvä niin, aion yrittää ollakin ilman, kun kuitenkin tota painoa varmaan kertyy muutenkin.
Liikunta on jäänyt kyllä tosi vähälle, ihan harmittaa!
Mut jospa tämä väsymys ja olo muutenkin tästä kohenee niin sitten jaksaa taas. :)
 
Hyvää uutta vuotta! =)

Syömisistä - mä syön aika huoletta kaikkea, vähän jotain välttelen, mutta tässä muutama pointti:
- kaikki suomalaiset juustot on pastöroidusta maidosta tehtyjä
- kaikki kaupoissa myytävät kalat on direktiivien mukaan pakattu ennen kuljetusta tyhjiöpakkaukseen
- pastöroimattomat juustot ja homejuustot on kielletty, kaikki juustot käy, kun on kuumennettu yli 70 asteiseksi. Pastöroitujen juustojen välttäminen ei ole siis mikään virallinen suositus vaan sen yhden norjalaistapauksen perusteella vedetty johtopäätös. Olen sitä mieltä, että elämä menee turhan hankalaksi, jos kaikkea alkaa välttää. siinä norjalaistapauksessa kaksoset kuoli kun äiti söi pastöroidusta maidosta tehtyä juustoa, mutta se ei edes ollut tuorejuustoa, vaan jotain puolikovaa. Maalaisjärki myös käteen. Kautta maailman sivun on lapsia syntynyt, myös ennen herra Pasteurin keksintöä. Eli jos kerran vahingossa pistää jotain kiellettyä suuhunsa, ei se ole katastrofi. Itse söin jouluna kaloja, ei olisi muuten ollut joulua, kun en oikeastaan muuta jouluna syö.

Eilen oli kamala öklötys päivä, holittomasti meni mukavasti, kun kaikki vieraat tiedi, että olen raskaana, ja yksi vieras oli myös.

Tänään parempi olo, mutta aina, kun lähden liikkumaan (koiran kanssa tai ilman) alkaa nipistellä alavatsaa. Vähän häiritsee liikkumista. Ja kiloja tulee, kun vain rasvainen ja suolainen maistuu ja liikunta ei huvita, kun väsyttää niin.

 
En oo aikoihin kerennyt kirjotella...on tätä hässäkkää ollu nii mukavasti.
Meillä nousi lämmöt viime pe 38 kieppeille...ja alko kauhee huimaus ja heikko olo...ja siitä lähtien ollu mitä inhottavin olo...ma kävin sitten päivystyksessä pissimässä purkkiin ni oireeton vt...ei mitään oiretta muuten muuta ku tuo kuumeen nousu ja huimaus...heikko olo_Oon nyt eilisen ja tän päivän popsinut lääkkeitä...eikä meinaa helpottaa...nytkin piti ottaa lepoasento konetta selaessa...hrr...jos ei oireet huomiseen mennessä ala helpottaa ni sitten se on sairaalareissu edessä,hoitavat kuulemma sairaalassa raskaus ajan tulehuksia...ja jotain..helposti...että kotihoitoa ei helposti aloteta mutta mulla oli tulehusarvot vielä niin pienet että uskalsivat kotihoidon alottaa..ja sanovat että ennemmin liian herkästi menen takasin päivystykseen kun että jään odottaa.Olo ollu aika heikko ruoka ei maistu juurikaan ja nestettä pitäs litkiä mahottomasti,mut...ei sitäkää määrääs enempää jaksa itteesä ahtaa tule siitäkin sitten huono olo_Oksentanu en oo..mut olo muuten aika kuvottava.
Toivottavasti tää menis ohi pian...ilman sairaalareissua...
täytyy rueta lämmön mittaukseen...

nii mua ei kyllä kanssa tuolla listalla taida enää olla...kun tänne oli tää uusi pinokin ilmestynyt...ni mut saa lisätä sinne =)
Tämä ois kolmas lapsi mulle mutta miehelle esikoinen...voi siis merkata kolmas ja rv 8+5 la ois 11.8.08 tuo voimassa siihen asti kun kunnon ultrassa käydään.Niin ja synnärinä K-Sks.
 
Iltoja elomammoille!Ihan ensiksi :hug: kaikille keskenmenon saaneille voimia&jaksamista...täällä arki alkamassa ja tulin just saunasta ja makasin lauteilla varmaan tunnin.. :D muistelen että viime raskaudessa en saunonut juurikaan ainakaan alussa nyt ainakin vielä maistui!Ehkä sitten jos tulee huono olo ni ei paljon kiinnosta...neuvola varattu tammikuun tokavikalle vkolle jos siis sinne asti päästään.. :eek: kun ei sitä koskaan tiedä..mites muuten se varhaisultra,mitä teillä on ollut vkoja te jotka ootte jo käyny tai jos ootte jo varaillu aikaa millon menossa?Esikoisesta kävin ku just katoin korttia ni "vasta" 7+6 että eikös siellä jotain pitäis jo näkyä aikaisemminkin jos on näkyäkseen..?Esim.6+4..ettei käy sitten niin että menee liian aikaisin jos varsinki hedelmöitys on tapahtunu myöhemmin ku kk laskettuna eikä olekkaan niin pitkällä ku luulee olevansa...tääl olo normaali ja "odottava" :D ei mitään sen kummempaa vielä havaittavissa..kiva kuulla etten oo ainut yöllinen vessassa ramppaaja! =) nyt tekemään viel iltapalaa ja kattoo pakoa! :wave: tänään 5+4
 

Yhteistyössä