<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Huomentapäivää!
Olo on tänään ja eilen ollut hintsun verran parempi kuin muina päivinä, ruokaaki pystyn syömään suht hyvin.. Aamulla vaan oksu oli lähellä kun avasin jääkaapin oven ja siellä ilmeisesti pitsa oli mennyt huonoksi.. Järkyttävä lemu! :x

Vielä puolitoista viikkoa että pääsee ekalle neuvolakäynnille.. Pelottaa vähän miten pystyn maanantaina aloittamaan koulunkäynnin, koulukaverit ei tiedä vielä asiasta ja katsovat varmaan kieroon jos oon tunnit ja välitunnit kovin pahoinvoivan vihreä, ja syön jotain omia välipaloja.. Ääh. Apteekistakaan ei mitään pahoinvointilääkettä löytynyt, ei ole enää kuulemma _mitään_ raskausajanpahoinvointilääkettä markkinoilla. :(

Upp3 ja Kirppu 8+1
 
täällä jännätään joutuuko sitä lähteä sairaalan petiin...eilen illalla oli taas 38.2 kuumetta...että niin ei ole siis lääke purenut kunnolla.nyt on tuskan hiki päällä...neuvolaan jne tuos kolme aikaa ois mentävä arvojen mittaukseen...ja varmaan lääkärissäkin käytävä.Saas nähä passitetaanko mut sinne sairaalaan nyt. :| :/
Isäntä oli eilen niin huolissaan että se tuska näky jo ulos päin...kun mittasin nuo lukemat...olin kyllä minäkin...hmmh... :attn: :attn:
toivottavasti ei mytyllä mitään hätää ole...ja siellä asiat hyvin...toivotaan toivotaan..ei voi muuta...olo on vieläkin aika hutku...heittelee.saas nähä...miten meidän käy... :/
 
Poni... mä muistan kanssa, kun kävin pojasta np-ultrassa... hän kääntyili sen verran, ettei lääkäri erottanut niskapoimua, ja vatkasi sitä anturia niin että mä olin ihan ihmeissäni!Lopulta piti sitten katsoa vatsan päältä. Nyt on sama lääkäri tiedossa, saas nähdä miten kovakouraisesti mahtaa tällä kertaa runnoa... mulle tehtiin muuten loppuraskaudesta kaksi kertaa synnytystapa-arvio, eli lääkäri tunki sitä nyrkkiä. Se ei myöskään ollut kivaa :eek:
 
Eka neuvola takana ja nyt la siirtyi vähän aikaisemmaksi, 8.8.08. Mutta ensi viikolla on lääkärineuvola, joten odottelen sieltä varmistusta. Ultrassa näkyi syke, ja kyllähän tämä raskaus nyt muuttui konkreettisemmaksi, kun käteen tuli neuvolakortti.

Pahoittelut km:n kokeneille. Edelleen se on hyvässä muistissa ja tietysti pelottaa, mikäänhän näissä asioissa ei ole varmaa, vaan kaikki mahdollista.

Väsymys jatkuu, samoin turvotus. Mutta jospa se siitä, lievää tämä lienee joittenkin sairaalareissuihin verrattuna!
 
Täällä Tiippana ja Tiuhti ilmottautuu jonon jatkoksi! Eka neuvola vasta ens viikon torstaina, mutta mitä itse laskeskellut niin laskettu aika olisi 23.8 ja rv tänään 6+4, vaikkakin terkkari sanoi neuvolassa että sinulla on jo 7vko käynnissä ja neuvolaan tulet 8 viikolla =) Kahtelee nyt. Sairaalana olisi KSKS ja ensikko kyseessä. Pahaaoloa hieman, oksentanut en oo kertaakaan (koputtaa puuta ja lujasti!). Hyvin mielin jatkan odotusta! Kirjoittelen kunhan taas kerkii lisää.
 
upp3

Nimenomaan pahoinvointiin tarkoitettu.

http://www.multi-tabs.fi/raskaus_inkivaari


"Helpotusta raskauspahoinvointiin!
Multi-tabs Inkivääri on tutkittu ja turvallinen tuote. Vain kasvisperäisiä ainesosia sisältävä Inkivääri ei vaikuta sikiön kehitykseen. Etuna on nopeavaikutteisuus: tabletit helpottavat oireita jo muutamassa päivässä. Tuotetta voi käyttää koko raskauden ajan. Valmisteen pitkäaikaisesta käytöstä on neuvoteltava lääkärin tai terveydenhoitajan kanssa".

Itse en ole kokeillut, mutta tuosta se neuvolassa puhuivat. :)
 
Pauliino, Hemuli ja Tiippana: Onnea ja tervetuloa mukaan!!

Illuusia: Toivottavasti ultraavat ja että kaikki on kunnossa.

Täällä ihan ok.päivä. Väsyttää vaan hirveesti. Nukuin tossa puoli tuntia en tiiä mihin heräsin, sit tuli nälkä ja oli pakko nousta syömään :D

Ihanaa, ku noi teijän miehet on nii ymmärtäväisiä ja huolehtivia.....

Lähetään tytön kans taas huomenna kotipaikkakunnalle, ku siellä on kummitytön synttärit ja yks kaveri vähä kauempaa käymässä. Miehellä on koko vk:n lopun päivystys ni samapa tuo, eipä sitä oikein mitään vois tehäkkään. Otan kyllä kannettavan mukaan, et tod. näk. seuraan keskustelujanne.

Sain sen ultra-ajanki sit viime minuutilla, se ois ma 14 pv. Onneks ei sen kauemmaks menny.

Mut nyt pitää mennä....Ainiin kiitoksia päivityksestä!!
Piua 9+6
 
En ookaan saanu aikaseks kirjottaa pariin päivään, kauhee ripulitauti oli ja olo oli aikasta vetämätön.. mutta loppu yhtä äkkiä kun tulikin, onneksi.

Eilen pitkästä aikaa käytiin lasten kanssa lenkillä, kun aurinkokin suvaitsee nyt näyttäytyä, lunta kun vielä edes hiukka tulis, ni avot, pääsis hiihtämään edes pari kertaa...

Miulla muuten olo on kyllä ärsyttävänkin oireetonta, tisseissä välillä tuntuu ilkeeltä, mutta kokoa ei kyllä ole tullu yhtään lisää.. mahan turvotuskin onneksi jo laskenut ja samalla painokin.. tosin tuo ripulikin oli ihan tehokas painoa tiputtaan... mutta ei hätää kyllä sitä ehtii tulla liiaksikin asti..

Halauksia ja voimia tippuneille, näin isoon joukkoon mahtuu paljon tapahtumia..
 
heipä hei! kirjottelin eilen miten mulla olisi tänään ensimmäinen neuvola aika, ja yllätys yllätys, se peruuntuikin jo toisen kerran peräkkäin.. :kieh:
jotenkin on hirveen pettynyt olo, koska sitä kuitenkin odottaa kuin kuuta nousevaa, ois ihana saada niitä lappusia jne jne...
sit muutenkin vaivaa kun on noita kipuja taas ilmaantunut, ois ihana saada käydä ultrassa että onko pikkusella kaikki hyvin..
Noista oireista, onko muillakin niin että rintojen arkuus vaihtelee? kun välillä tuntuu että niitä ei kärsi nykiä ei sitten yhtään ja välillä vaan vähän aristaavat jos ollenkaan, muutenkin oon yhen ainoan kerran joutunut oksentamaan, sekin joskus viikko sitten.. että aika oireetonta.. tosin väsymystä kyllä piisaa.. Pitäis vaan osata ottaa rennosti, mä oon muutenkin kauhean herkkä luonteeltani niin nyt tuntuu et pillitän jatkuvasti ihan typeristäkin asioista "kun koko maailma on minua vastaan" :LOL:
Daizz:ille tsemppiä ja jaksamisia, että parantuisit.
Ja keskenmenon kokeneille haleja täältä myös paljon..
t. Hosso rv 9
 
Kurkkasin päivitettyä listaa, mukana ollaan siis edelleen La 1.8 rv 9+6
4.lapsi ja PHKS.
Meillä pieni vielä toipilas, joten sisällä ollaan kökätty tääkin päivä ja väsyttää julmetusti..
Enpä ole minäkään tommosesta pahoinvointi valmisteesta kuullut, edelliseesä raskaudessa sain reseptillä jotain lääkettä, mitä en kylläkään uskaltanut syödä. itse syön multitabs kalkki valmistetta, kun en juo maitoa ollenkaan.
Päivän jatkoja kaikille :wave:
 
toi inkivääri multitabs ei ole vitamiini, vaan nimenomaan raskauspahoinvointiin. Englantilais tutkimuksen mukaan 85prosenttia raskauspahoinvoinnista kärsivistä saa apua inkivääristä, sitä voi ostaa ihan muutenkin, ei oo pakko olla tota multi tabsin versiota.

 
toi inkivääri multitabs ei ole vitamiini, vaan nimenomaan raskauspahoinvointiin. Englantilais tutkimuksen mukaan 85prosenttia raskauspahoinvoinnista kärsivistä saa apua inkivääristä, sitä voi ostaa ihan muutenkin, ei oo pakko olla tota multi tabsin versiota.

 
illuusia :hug: Toivottavasti pääsit ultraan ja kaikki hyvin!!
Uusille tervetuloa mukaan.
Ja tippuneille suuri :hug:
toivottavasti ei enää kukaan tippuis! alkaa jo hirvittää..

Mä näin viime yönä unta, et odotin kaksospoikia ja siinä äitiyspakkausta ihailin, oli semmonen kiva ruskeen sävynen =) jännää maanantaina mennä sinne ultraan! mulla on kyllä taas vaihteeksi semmonen olo ettei siellä mitään ole :ashamed:

triine 6+3
 
Kolme tuntia odotin päivystyksessä ja epäilynä keskenmeno. :( :/
Nuori naislääkäri totesi kohdunsuulla kellertävää limaa ja punerrusta, lähetteellä huomenna vielä ultraan varmistamaan asia. :'(
Aika kamala olo ja mieskin ihan vaikeana, mä tähän olen varautunut ja tätä pelännyt ja perkele, vielä joudun odottamaan, vaikka toivon oon jo menettänyt kyllä. :/
 
Voi illusia tosi ikävää, kamala oottaa huomiseen :hug:

Mariainen mä yritän järjestää, se pakkaus oli tosi hieno :D

vielä lentosukista. viime raskauden käytin koko ajan ku töissä paljon joutuu käveleen ja jalat kipeyty, nyt otin taas käyttöön ja heti tuntuu mukavalta. ei pakota yhtään jalkoja. suosittelen lämpimästi kaikille!
 
voi illuusia, olen pahoillani, toivotaan vielä! :hug:
Etkö päässyt ultraan? Menitkö normi terveyskeskus/sairaala päivystykseen? Mä lampsin silloin itse äitiyspolille suoraan käymättä lähtöruudun kautta.

Tein törkeän hyvää ruokaa, koko perhe söi kuin hevoset, nyt on aivan yltiöähky olo...


Tuosta inkivääristä tuntuvat eri terveysjulkaisut olevan hiukan eri mieltä. Yhdessä esim. sanottiin, että "joidenkin asiantuntijoiden mielestä ei tulisi käyttää raskauden aikana" mikä minusta tarkoittanee, että tupta mieltä on vähemmistö.

Löysin myös tällaisen:


Jopa 80 prosenttia naisista kärsii raskauspahoinvoinnista raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Tavanomaisten pahoinvointilääkkeiden haittana on, että ne tietyssä raskauden vaiheessa voivat aiheuttaa sikiön epämuodostumia. Muistammehan surullisenkuuluisan talidomidiskandaalin viidenkymmenen vuoden takaa, jolloin ei tehty riittävästi kliinisiä ihmiskokeita ennen kuin talidomidi otettiin yleiseen käyttöön. Siksi olisi hyvä löytää tai kehittää sikiön kannalta turvallisia lääkkeitä, jotka tehoaisivat raskauspahoinvointiin. Italialaisessa katsauksessa on analysoitu inkiväärin (Zingiber officinalis) tehosta ja turvallisuudesta tehtyjä tutkimuksia. Aineistoa etsittiin kolmesta eri tietokannasta.

Kaikki vaaditut tutkimuskriteerit täytti kuusi kaksoissokkoutettua tutkimusta ja yksi seurantatutkimus. Niihin oli osallistunut kaikkiaan 862 naista. Neljässä tutkimuksessa inkivääri tehosi raskauspahoinvointiin paremmin kuin plasebo ja yhtä hyvin kuin B6-vitamiini, jonka on osoitettu tehoavan joidenkin naisten raskauspahoinvointiin. Tutkimuksissa inkivääri ei aiheuttanut mainittavia haittavaikutuksia. Inkiväärin turvallisuudesta tarvitaan kuitenkin lisätutkimuksia, mutta näyttää siltä, että se tehoaisi raskauspahoinvointiin aiheuttamatta merkittäviä haittavaikutuksia.
Itse uskaltaisin käyttää kyllä. Mutta onneksi tarvetta ei ole. Äklötys on niin pientä, ettei tartte.
 

Yhteistyössä