<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Hei vaan... minä uusi tähän listaan... Tuli tänään sitten virallistett- olen raskaana.

Meiltä löytyy jo kaksi lasta, vajaa kolme vuotias poika ja reilu vuotinen tyttö... minulle laitettiin kierrukka josta huolimatta tulin raskaaksi...
Tänään kävin gynekologilla ja ilmeisesti kierrukka hävinnyt\pudonnut minun huomaamatta, täysin käsittämätöntä :eek:

Eli lopputulos on... meille tulee nro.3 =)

Ei kyllä voi valittaa, myö ollaan kaikesta odottamattomuudestaan huolimatta miehen kanssa ihan onnesta soikeina :heart:

Saas nähdä vaan miten tuon jaksamispuolen kanssa. Onneksi kaksi ensimmäistä raskautta älyttömän helppoja (lukuunottamatta sitä että ykkösen kanssa oksensin pari kuukautta joka päivä- mutta aika kultaa muistot :)
Että eiköhän se siitä. Nyt nappulat nukkumaan.
 
Illuusia:uskomatonta,että pistivät sut vielä oottamaan huomiseen. Luulis niittenki siellä tajuavan miten hirveetä tommonen oottaminen varmasti on.
Pahoittelut :hug:

Pellervo: Onnittelut iloisesta yllätyksestä!! :flower:

Joo, mut tulin vaan pikaisesti käymään, eli nyt syömään... ja sit nukkumaan
 
Täälläkin aletaan olla pikkuhiljaa taas täydessä iskussa. Uusi vuosi alkoi meillä railakkaasti vatsataudin ja vesirokon merkeissä. Nyt näyttää siltä, että koko perhe on selvinnyt molemmista =) Kyllähän sitä jo olikin ihan riittämiin. Hulluksi tulee, kun lapset ovat puolikuntoisia, eikä mihinkään pääse. Ihmeesti niillä riittää virtaa sairaanakin.

Oma olokin ihan ok. Vatsa pömpöttää mahamakkaroiden alla jo mukavasti, ulkoiluhousut ahdistivat jo kovin tänään. Mitenkähän sitä pulkkamäkeen pääsee ollenkaan, kun toppikset ei mahdu? No, eipä ole luntakaan vielä häävisti. Ekaa neuvolaa odotan kuin kuuta nousevaa, se vasta 23.1. Halusin mennä "vasta" myöhäisillä viikoilla, jotta dopplerilla kuuluu varmasti syke. Täällä neuvoloissa vain dopplerit (sydänäänilaitteet) eikä mitään hienoja uä-masiinoita.

Kauniita unia!

Bonus + masukki 7+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonustehtävä:
ulkoiluhousut ahdistivat jo kovin tänään. Mitenkähän sitä pulkkamäkeen pääsee ollenkaan, kun toppikset ei mahdu?
Viime raskaudessa pujotin toppahousujen napinreikään pienen hiuslenkin silmukalle ja toisen pään sitten nappiin, tosi lyhyen takin kanssa tämä ei kyllä onnistu.. Näissä mun uusissa toppahousuissa onkin neppari joten pitää keksiä jotain muuta :/

Minä olen tän raskauden takia tavallista herkempänä joten arvatkaa vaan saanko nyt unta! Mustalaiset oli käyneet miehen kimppuun töissä, yksi heistä oli saatu kiinni ja hänen sukulaiset oli soittaneet miehelle tappouhkauksen. Mies soitti mulle että laita äkkiä ovi lukkoon ja verhot kiinni äläkä avaa kenellekään ovea. Mies on nyt matkalla ensiapuun, ei kuulemma ole pahasti käynyt mutta sääntöjen mukaan täytyy heti mennä näyttämään kättään sinne että kirjaavat ylös, ja kalliit uudet silmälasinsa on kuulemma ihan tohjona, saa nähdä miten käy kun ei kuitenkaan voi taksia ajaa ilman silmälaseja.. Huh huh!
 
illuusia :hug: kamalaa ,kun noin jättivät sinut odottamaan. Toivottavasti huomenna asia selviää.

Mulla krooninen nälkä sen kuin pahenee. Voisin syödä koko ajan ja kaikki käy. Olen yrittänyt tuhahduttaa valtavaa nälkääni hedelmillä ja rasvattomalla jugurtillakin, mutta harmilisesti on vielä joulukarkkeja jäljellä ,joten niitä tulee ahmittua siihen päälle.

Nyt pakotan itseni pois tästä koneeltä ja petiin ,kun aamulla pitää töihin.

Pellervo ihku ylläri teillä :heart: Tervetuloa.

Öitä masut ja äipät
 
huomenta :wave:
illuusia, inhottavaa on tuommoinen odottelu :hug:
Täällä pakkasta -17 :eek: ja puita uuniin. Eilen käytiin vielä ale ostoksilla, ei mitään erikoisempaa tarttunut mukaan, no sainpa ostettua itelleni kahdet kokoa suuremmat rintaliivit :D
Tänään oisi tarkoitus mennä äidin luo ja auttaa siivouksessa, jos tuonne ulos uskaltaa mennä :whistle: illalla pitää leipoa lohipiirakkaa huomisiin ristiäisiin :heart: vaatteetkin on viel kahtomatta, riippuu tietenkin mikä mahtuu päälle enää noista vaatteista :snotty:
mut nyt touhuamaan ja sitte kylille :wave:
 
Huomenta huomenta

Mä täällä pohdin kaikkea maan ja taivaan väliltä näin aamun iloks. Eka asia on äitiyspakkaus. Mun kamalasti tekis mieli ottaa pakkaus pitkästä aikaa,siis esikoisesta otin,tokasta en ja nyt tekis mieli taas. Kumminkin tota vaatetta on kahdelta jääny ihan kivasti mutta alkaa osa olemaan jo aika kamalia. Ja se on niin ihana kun se pakkaus tulee,saa hypistellä uusia minivaatteita.

Sit mä pohdin et pitäiskö pistää tietokone raskausajaks piiloon,musta tulee ihan puolipöllö kun luen kaikkea mitä voi mennä pieleen tai mitä ei saa tehdä tai mitä pitää syödä -juttuja ja alan sit stressaan kaikesta. Esikoisen odotuksessa meillä ei ollu vielä nettiä niin olin auvoisen onnellinen koko ootosajan kun en tienny mitään.. :/
Ja sit mä olen alkanu hermoilemaan synnytystä.. :ashamed: Kaks ekaa on tullu todella helposti ja ilman mitään suurempaa kivunlievitystä,nyt mä nään painajaisia 28tunnin ponnistusvaiheesta imukuppien ja muitten härveleitten kans.. :ashamed: :whistle: :/ Tieto vissiin lisää tuskaa..

Onneks mulla on tosi ihana neuvolantäti,mä taidan vuodattaa sille koko tuskani, se voin sit sanoa mulle että älä nainen höpötä, oma mies ei siihen pysty.. :D :D

Ilosta päivänjatkoa toivottaa hermoileva miljis.. :ashamed: :D
 
Terppa!

Mä oon ihan käsi ton uuden listauksen kanssa. Saan muuten päivitettyä, mutta uusien lisäys siihen tuottaa ongelmia... :whistle:
Kotiäiti32 neuvoo mua kun vaan satutaan samaan aikaan meseen.
Laitan kohta tähän tän päivän, mutta siitä puuttuu sitten uudet tulokkaat. Sori siitä! Mutta pääsette kyllä mukaan listalle, kun saan neuvoja. :wave:

Lisäsin profiilii masukuvan.
Stressiä meinaa pukkaa, kun olevinaan ei mitkää vaatteet näytä hyvältä päältä. Tuli jo sellanen selkee iso vauvamasu. :heart:

Nyt päivittämää lista ja sit pakkailemaa. Iltapäiväl kahen aikaa lähtö satamaa kohti. :wave:

Aurinkoista viikonloppua, palailen su taas koneen ääreen. =)
 
Pitkästä aikaa.. oli kova lukeminen =)

Iso hali kaikille jotka pudonnu ketjusta, tiedän miltä tuntuu.

Joku kirjoitti tietokoneen pois panemisesta, mulla mies pian ottaa koneen pois jos en lopeta kauhutarinoiden lukemista. :ashamed:
Oireet on kovin erilaiset kuin esikoisella, mä voisin vaan nukkua ja itkeä koko ajan, mies yritää lohduttaa mut se on ihan sama vaikka se tekis mitä, itken mä kuitenki.. :LOL:
Ens viikolla olis eka neuvola ja seuraavalla viikolla lääkäri jos silloin sais kuunnella onko siellä ketään :heart:

eilen käytiin alennusmyynneissä ja oli hirveä työ pidätellä itteensä ku oli niiiin söpöjä vauvan vaatteita h&m:ssä,mies sanoi että jos nyt pari kuukautta malttaisit vielä odottaa... parit mammahousut ostin ku alkaa vanhat huosut ahdistaa, oon mä turvonnu niinku pullataikina, aivan kamala ilmestys..

Nooh eiköhän tämä olo parane ku noita viikkoja alkaa kertyä

Tänän pitäis vielä yövuoroon.. hyvä ku päivän pysyy hereillä niin miten mä yöllä selviän...

Tälläistä täällä

Rieputa rallaa & nimetön 6+3
 
Nyt on ultrassa käyty - kauheata kuinka hinnat ovat nousseet sen jälkeen, kun viimeksi olin vastaavassa tilanteessa :eek:

Kyllä siellä joku mytty näkyi, jolla sydän sykki. Hiukan viikot pienenivät verrattuna kuukautisista laskettuun, mutta pysytellään vanhoissa lukemissa kunnes joskus neuvolaan vaivaudun, ja sieltä lasketunajan läväyttävät. Omien laskujen mukaan nyt 7+2, alkion koko vastasi ultrassa 6+5.

Gynekologi epäili näkemänsä perusteella vuotojeni syyksi sitä, että olisi ollut alunalkaen kaksi, joista toinen päätti päivänsä. Ihan hyvä näin, kahden olemassa olevan kahelin lisäksi, yksi riittää - ja siitä olisin kovasti onnellinen, jos se meille suodaan.

Meillä siis jatketaan odotuksen tiellä.
 
Kunnallisen puolen käynnithän ovat ilmaisia (tai no, kunnallisverossahan me ne maksamme). Yksityisellä puolella, kuten ultrani tänään, hinnat vaihtelevat tosi paljon riippuen paikasta - ja paikankin sisällä lääkäristä. Kannattaa kysellä hintoja suoraan lääkärikeskuksista, jos yksityisellä puolella haluaa joitakin käyntejä tehdä.
 
Hei vaan,

muutama päivä ollut taas väliä kun en vaan ole ennättänyt kirjoittelemaan. Lueskellut olen päivittäin kuitenkin jutut. Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja :hug: kaikille joilla ei ole ihan niin hyvin käynyt.

upp3 kyseli hinnoista. Neuvola ja neuvolalääkärihän ovat ilmaisia palveluita. Meillä päin ainakin taisi np-ultra ja rakenneultra maksaa erikseen sen poliklinikkamaksun 22e/kpl. Mutta osahan täällä kirjoittelijoista on siis käynyt myös yksityisellä puolella varhaisultrassa ja nehän sitten maksavatkin paikkakunnasta riippuen 100e molemmin puolin. Normaalit neuvolakäynnit ja lääkärintarkastukset eivät siis maksa mitään.

Omaan napaan ei hirveästi uutta. Huono olo aaltoilee päivän mittaan, välillä enemmän ja välillä taas tuskin huomaankaan. Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin, välillä myös päiviä että suoli toimii huomattavasti useammin kuin normaalisti. Muistan tuon inhan vaivan myös viime raskaudesta.. Väsymystä on, mutta öisin myös unettomuutta. Varsinkin jos nousen vessaan niin saatan pyöriä tunninkin ennen kuin pääsen takas uneen. Vilutusta ja kiukutusta löytyy myös, ukko parka saa tuntea nahoissaan tän mun kesto kenkutuksen. :ashamed:

Pakkanen on täällä meilläkin -15 asteen luokkaa, ihanaa kun on kunnon talvikelit. Kummasti sitä jaksaa aamullakin nousta kun ei ole enää ihan säkkipimeetä. Nyt nauttimaan alkavasta viikonlopusta.
Voikaa hyvin!

:heart: haaveilija-08 ja kyytiläinen 7+3
 
hei iloisia uutisia täältä.
Ultrassa löytyi vauvan alku, joka ei ollut enää riisinjyvä, vaan melkein jo pienen sarvimakaronin mittainen - 9mm ja syke näkyi. Edistystä viime viikosta on siis paljon. Kyllä helpotti ja nyt nukuttaa, kun viime yönä hädin tuskin nukuin neljä tuntia. Viikoissa mennään nyt siis 7+1 ja laskettuaika 22.8.2008, näin siis ultran mukaan.
Minulta löytyi myöd vasemmasta munasarjasta kolme pientä kystaa, joita seurataan, mutta niistä ei kuulemma ole mitään vaaraa, vaan yleensä ne häviävät itsestään. Ilmeisesti ovat aika yleisiä.
Minulle jäi tänään ultrasta maksettavaksi 80 euroa, mikä oli kyllä huomattavasti edullisempi kuin viime viikolla.
Mimuli ja siskoveikka 7+1
 
Voi kun kiva kuulla että käynnit onkin ilmaisia. :) Kiitos teille informaatiosta.:)

Itsellä äsken iski himo kokata riisiä sitruunakastikkeen ja kalapuikkojen kera, sitten syömään päästyäni ruoka maistuikin puulta ja iso osa annoksesta meni roskiin.. :| Hmh.

Mieheni armeija on nyt hienosti loppuun suoritettu, ja hän on varmaan tunnin sisään kotona! Vähän vaan jännittää nouseeko oksu kurkkuun kun hän on nauttinut muutaman juhlaoluen, ja tulee sitten naaman eteen hönkii.. :x

Edelleenki ollu suht hyvä olo, toivo koulun loppuun suorittamisesta tälle keväälle elää. Varsinkin jos ostan niitä multitabs raskaus inkivääri tabletteja niin luulisin pystyväni kouluun..

Hyh, pitäisi siivoilla marsujen häkkiä.. Taidan jättää sen kuitenki miehen tehtäväksi, ei haluta haistelemaan ja lapioimaan pissoja ja kakkoja lattianrajaan.

Päivänjatkoja toivottelee Upp3 ja Kirppu 8+2
 
Listaa taas päivitetty ja muutettu jos olisi helpompi päivittää sitä
Toivottavasti ette menetä hermoja. kaipa se lista siitä asettuu ja päivitykset ovat kohdallaan. Toivottavasti sain sinne kaiken oikein mutta jos on virheitä ilmoittakaa toki heti.


http://www.freewebs.com/elokuunmasut/
 
Onnittelut kaikille ultrassa kävijöille =) :flower:
Mulla siirty se eilinen neuvola aika maanantaille, mutta pääsin tänään käymään pikaisesti kun epäilin hiivaa, ja niinhän se pentele olikin, mutta ei paha.. määräsivät ganestenia, onko kenelläkään kokemuksia siitä, kun apteekista sanovat että sitä puikkoa ei sit saa tosiaankaan syvälle laittaa et ihan varovasti ettei siitä tule mitään haittoja, ja nyt stressaan jo siitä.. :( kokeilivat samalla sillä doppler laitteella et joko sydänäänet kuulisi ja kuuluhan ne, vaikka terveydenhoitaja epäilikin ettei välttämättä vielä kuuluisi, olisi vaan pysähdyttävää, ihanaa. semmonen "kavionkopse" :heart:
Hyviä vointeja tasapuolisesti kaikille =)
t. Hosso 9+1
 
http://www.helistin.fi/?page=7642486
Tuossa yks linkki mistä voitte seurata mitä milläkin viikolla tapahtuu massussa :)

Voi tätä väsymyksen määrää!!! Mä olen ihan turra... ja ku viimeyö meni isompien lasten kans märistessä niin mä varmaan nukahan rattiin ku lähen hakeen anoppia 100 km päästä kotiin.
 

Yhteistyössä