<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Noista hinnoista....Meillä ei nuo normaaliultrat, siis np ja rakenne, maksaneet nekään mitään. Äitiyspolikäynnit maksoi muistaakseni 21 euroa kerta. Mä jouduin muutaman kerran käymään. Samoin mulla oli 2 päivää osastolla, jotka kanssa maksoi joku 26 euroa. Yksityisellä en ole koskaan käynytkään.

Tänään on ollut ainakin täällä päin ihana ilma, tehtiin aamulla pojun kanssa oikein pitkä lenkki. Mulla on taas ihan hirveän kylmä, en tarkene vaikka kuinka pukisin. Pahoinvointi on aika kauheata taas, samalla mulla on masu kuin pieni ilmapallo ja aivan kova. Mulla tulee lähes kaikki mitä syön sulamattomana ylös :x Toivottavasti edes jotain ehtii imeytyä.

Upp3, mukava että saat miehesi taas kotiin =) Tsemppiä myös opintoihin, uskon että saat ne kuunnialla loppuun. Mulla oli sama tilanne viime keväänä, vauva syntyi pari viikkoa valmistumisen jälkeen. Meillä ainakin opet oli ymmärtäväisiä poissaolojen suhteen ym. Loppuvaiheessa lähettivät mua kotiin lepäämään kesken päivän, etten väsyisi =)

Kiva kuulla teidän muiden neuvola- ja ultrakäynneistä! Tulisipa nyt äkkiä, saan ultraa odottaa vielä kolme viikkoa. Neuvolaa en niin odotakaan, kun ei siellä ekassa neuvolassa niin ihmeellistä ole kuitenkaan, kaikki on niin tuoreessa muistissa...

vib 9+0
 
Minä poistun tästä ketjusta. :/
Ultrassa käyty ja mitään pientä alkua ei ole koskaan ollutkaan, eli tuulimunaraskaus. :(
Olo on tietysti surullinen mutta kuitenkin helpottunut, kun ei siellä koskaan pientä taimea kasvanutkaan.

Onnellista odotusta teille kaikille, toivottavasti perässä tullaan sitten joskus! :heart:
 
illuusia :hug: ja onnea uuteen yritykseen!

Hinnoista oli puhetta. Mulla maksoi varhaisultra yksityisellä 83?. Neuvolat ja neuvolalääkärit ilmaisia ja np- ja rakenneultra maksavat sen polikäyntimaksun eli 22?.

Täällä myös ihana pakkaspäivä. Lenkillä käytiin tytön ja koirien kanssa. Mulla "issiakset" vaivaa taas tosi pahoin ,kun en ole hierojalla päässyt flussan vuoksi käymään. Tietäähän/muistaahan kaikki jotka hierojalla käytte kertoa heti raskaudestanne? Alaselässä tietyt kohdat pitää alkuraskauden aikana hieroa varoen tai jättää kokonaan hieromatta. Näin ainakin minun hieroja sanoi viimeksi ,kun odotin.

No menenpä vielä tankkaamaan ,kun työ taas kutsuu. Palataan illalla :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa!
Olen niin pahoillani niiden vuoksi ketkä ovat joutuneet poistumaan ketjusta..
Tiedän miltä se tuntuu..olin itse aluksi heinäkuisissa ja siellä näitä samoja uutisia tuli vähän väliä, kunnes se iski omallekin kohdalle ja jouduin putoamaan myös ketjusta. Siksi tässä ei paljoa raskaudesta iloita, kun ei ole tietoa miten tässä käy. En ole vielä edes neuvolassa käynyt saatikka ultrassa ja pelottaa ihan kauheesti.
Ja noista tietokoneista..pitäis varmaan juu hävittää raskauden ajaksi. Koko ajan kauhuskenaarioita pyörii mielessä, samoin esikoisen raskaudessa. Luin kaikkia kauheuksia vaan ja olin ihan varma että omasta synnytyksestä tulee hirveä. Kaikki vakuuttelivat minulle, että ei niitä internetin juttuja kannata uskoa, hyvin kaikki menee. paskanmarjat, synytys meni kaikkea muuta paitsi hyvin ja nyt todellakin tieto lisää tuskaa.
Jos nyt ees ikinä selvitään synnytykseen saakka...
Pahoinvointi on onneksi ollut lievempää parina päivänä, mutta koko ajan pitäis jotain syödä, mutta mitään ei tee oikein mieli..jospa kohta hellittäis.
Öisin saa pissalla käydä ja sen jälkeen ei tietenkään uni maistu vähään aikaan ja päivät sitten ihan väsyneenä 1-vuotiaan kanssa kotona.
Eka raskauteni oli alun pahoinvointia mukaan ottamatta oikein ihanaa ja seesteistä aikaa viimesiin päiviin asti, toivotaan tästä myös samanlaista. :)
Ja hieronnasta vielä, minä olen nakittanut miehen hieromaan selkääni eli onkohan siitä sitten vaaraa kuten joku mainitsi...?
Mutta nyt ilta-askareiden pariin!
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
illuusialle :hug: ja toivottavasti uusi yritys tuottaa pian tulosta!

Minä olen myös todennut, että tieto lisää tuskaa, ja olin jo hermoheikko kaikkine ajatuksineni tuulimunista, kohdun ulkopuoleisista raskauksista ja keskenmenoista. Käytiinpä sitten yksityisellä varhaisultrassa, jotta sain nähdä, että onko siellä ketään. Ja olihan siellä! Pikkuinen toukka ja sykekin oli! :heart: Toukka oli muutaman päivän pienempi kuin kuukautisista päätellen olisi voinut olla, mutta ei paljoa heittänyt kuitenkaan. Eli minun laskettu aika voi muuttua myöhäisemmäksi, mutta pidetään vielä se 19.8. Nyt olo on helpottuneempi, mutta uusia uhkakuvia jo kehittelen (eihän keskenmenon vaarakaan ole vielä ohi, saati sitten tulevat ultrat ym.). Taidan olla toivoton! :LOL:
 
iltoja :wave:
illuusia voimia, olen myös kokenut sekä tuulimunan et keskenmenon, tiiän miltä tuntuu :hug:

Eli täällä ei maksa mitään se alkuultra jonka kunta tarjoaa mut sitte jos haluaa sinne rakenneultraan joutuu menemään yksityiselle. Tosin mä nyt "muutin" meijän neuvolasta sinne kyssin äippäpolille seurantaan, eli mulle se maksaa joka käynti sen 22 e. Mut siihen kuuluu sitte ultraus, lääkäri jne. Jos osastolle joutuu on se 26 e per vrk. Pelkäänkin et joudun tässä raskaudessa olemaan siellä osastolla usein, kun vaarana se vesien meno :ashamed: :/
mut vielä en huolehdi siitä, pikkasen ehkä voi huokaista helpotuksesta kun 12 vkoa täynnä jos silloinkaan |O
Mut huomiseksi ristiäisiin pitää mennä tekeen se lohipiirakka ja se vaatteitten kahtominen |O
Hyvää vkonloppua :wave:
 
Ihan alkuun pahoittelut keskenmenoista... :hug:

Huomasin, että listassa on omat tietoni väärin, meillä on entuudestaan pian 3-vuotias poika ja nyt siis toinen lapsi tulossa. Synnytyssairaalaksi tulee mitä todennäköisemmin K-SKS.

Alkuviikosta alkoi tämä ihana pahoinvointi... toistaiseksi rajoittuu vain aamupäiviin, puolenpäivän jälkeen pystyn taas syömään mitä vain - ja miten paljon vain. Esikoisella alkoi n. viikkoa myöhemmin, kesti sitten "vain" 11 viikkoa ja silloin pystyin syömään vasta illalla... päivällä tuli myös juomat samantien ulos. Samanlaiste en kyllä toivo kellekään, toivottavasti ei tässä raskaudessa tulisi samanlaista oloa...

Noita tyttö/poika-testejä tein esikoista odottaessa ja kaikkien mukaan meillä pitäisi olla tyttö. Ainoa poikaoire oli mahanmuoto, ja poika siis tuli. Nyt on himot jo hävinneet (kaikki ruoat tökkii, hajutkin) mutta vielä viikko sitten teki mieli rasvaista ja suolaista, kun poikaa odottaessa söin karkkia kuin leipää, saattoi mennä 2 pussia putkeen ihan tuosta vain. Olisko nyt sit tyttö tulossa? Hauskahan noita on arvailla :) vaikka todennäköisyys on se 50% ja 50%. (Ja tuo rasvaisen ruoan himonhan pitäis kyllä olla poikaoire)

Väsymys on ihan mieletön, joka päivä tulee otettua päikkärit. Äsken nukuin tunnin, eilen jopa kahdet päikkärit. Onneksi olen nyt kotona, enkä töissä!! Eilen sovin pomoni kanssa, että aloitan työt 21.3. vaihdon osalta ja 1.6. palaan sitten hetkeksi omaan työhöni. Toivottavasti sijaiseni ei keksi muita hommia, kun ehdin tehdä omaa työtäni vain n. kuukauden kun lomapäiviäkin on vielä pitämättä... periaatteessa ei tarviis mennä sinne ollenkaan... mut turha vielä pohtia niin pitkälle, kun mitä vain voi vielä tapahtua.
 
Pahoinvointia? sellaisesta ei tietoakaan... eipä tosin ollut kakkosenkaan kanssa.

Väsymystä? tjuh... väsymys alkoi ensimmäisen raskauden alkupuolella eikä se ole tähän päivään asti hellittänyt.

Seksi? Ei tekisi mieli sitten tippaakaan... eikä ole tehnyt ainakaan sitten edellisen raskauden. Onkohan joku joskus jutellut lääkärille halujen puutteesta? Periaatteessa kyllä mies ymmärtää että minulla halut kadoksissa mutta olisi silti kiva tehdä asialle jotain... Vai saako tälläisestä täällä puhuakaan vai pitäisikö mennä seksi-puolelle, en oikein tiedä näistä säännöistä.
Joka tapauksessa sekin osa raskautta...

:wave: vaan kaikille muuten :)
 
Saa puhua mun mielestä kaikesta!Kaikkihan ne kuuluu raskauden kulkuun tavalla tai toisella!!Ja luulen että halutaan just kuulla muitten kanssatovereitten ajatuksia ja tuntemuksia-ihan kaikesta ja varsinki ku en halua kaikkia kavereitani tai miestäni kaikilla yksityiskohdilla ja sepostuksilla kuormittaa..sitä joskus unohtuu että elämä ympärillä jatkuu ja pyörii vaikka itse raskaana olisikin! =) ja omasta sen verran että mulla ne halut raskausaikana vaan lisääntyy...keskiraskaudessa varsinki...jotenki ku ei tarvi huolehtia ehkäisystä ja on vaan semmonen hehkeä kurvikas olo..mulla on ihoki ollu nyt tosi kuulas ja hyvässä kunnossa..ihme homma!Esikoisesta naama kukki ja paha olo oli jo tässävaiheessa valtaisaa!Nukkunut olen hyvin ja pitkiä yöunia!Etovaa oloa on vain nimeksi satunnaisesti aaltoilevaa-siksi mietinkin miten tää tuntuu niin erilaiselta ku 3 vuotta sitten... :D rauhallista vkonloppua!!! :wave: Jousikas ja 6+0 :heart:
 
Uusi vuosi sitten mennä pärähti ja uudet kujeet hakusessa :D Pahoittelut heille, joiden masuasukki ei jaksanutkaan matkassa mukana :hug: Ja tervetuloa uudet elokuiset mukaan!!!

En ole ehtinyt koneelle moneen päivään. Olo on koko ajan ihan vetämätön, ällöttää, oksettaa (en kuitenkaan oksenna, huoh), väsy, ei seksihaluja yms. Eilen tein iltaruokaa perheelle itku kurkussa, kun olo oli tähän astisesta todella ÄLLÖ :'( Ihanaa tämä raskaus juu :LOL: No, kaipa tämä olo tästä helpottuu, kun mennään ainakin kolme viikkoa eteenpäin........

Tänään olin sitten ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Ai että kun aina tykkään noista verikokeiden ottamisista niin paljon :$ Mulle oli lähtöpainosta (ennen raskautta) tullut 2,8 kg lisää. Onneksi ei sen enempää, mutta kyllä tuokin vain on aika määrä kiloja vähässä ajassa :LOL: Hemoglobiini, verenpaineet sun muut oli kunnossa.

Sitten ensimmäiseksi ultrattiin ja sielä semmonen klöntti jälleen näkyi, jolla sydän sykki!!! Vielä ei jalkoja ja käsiä erottanut, mutta pään ja vartalon erotti. Tuon jälkeen kuunneltiin dopplerilla sikiön sydänäänet ja erittäin hyvin ja voimakkaasti ne kuuluivat :heart: Oli todella ihanaa kuulla pieni sydämen pumputus, että ihan meinas tulla tippa linssiin :ashamed: Seuraava neuvola onkin sitten 24.1. ja lääkärineuvola.

Masu kovasti jo kasvaa vaikka viikkoja on vasta 9. Enää on turha yrittää keneltäkään vauvauutisia salata, sen verran mahan jo erottaa. Tavallisia housuja on ihan turha yrittää tukkia päälle, vaan äitiyshousut oli pakko jo ottaa käyttöön. Saas nähdä mimmonen masu sitä loppuraskaudesta vaan taas onkaan!! Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut aivan äly jättimaha.

Tässä pikaisesti kuulumisiani. Jaksellaan eteenpäin kovastakin pahoinvoinnista huolimatta :hug: Eiköhän tämä olo jossain vaiheessa jo rupea helpottamaan ja antamaan periksi!!!!!!!!

Tatjana80 rv 9
 
illuusia :hug: Onneksi tosiaan oli tuulimuna. muistan kuinka kauheaa oli kattoo ultrassa sikiöä, jolla ei sydänääniä ollut :'( :'(

Kovasti jo ootan milloin masu pömpähtää esiin :D luulis vähä aikasemmin tulevan ku jo 3. tulossa, viimeksi vko 14. kerroin työnantajalle ja sitä ei päällepäin muut ku ite huomannu.

Minulla ei ole koskaan sydänäänet kuuluneet vielä vko 9, vaikkei makkaroita olekaan. vasta vko 11 ovat kuuluneet. hermostuttavaa juosta viikon välein neuvolassa niitä kuuntelemassa, mut pakko vaikka sen tietää. hullu mikä hullu :D

Hyviä viikonloppuja kaikille

Triine 6+4
 
Iltoja!

Onkin taas tovi vierähtäny kirjottelussa.
Mulla on vaan niin mieli maassa koko ajan, ettei oikein senkään takia saa aikaseks kirjotettua mitään. No onneks ens to neuvola, jospa siellä sit täti osais jotenkin auttaa. Ja mieskin masentaa olemalla pois kotoo... :(
Näköjään tänään ei vaan ole hyvä päivä.
No muuten oireita ei oo juuri lainkaan, väsymystä ja paleltelua, mutta ne on aika vähäisiä.

AE: Mun on mahani ihan älytön, ei tätä salailla enää kauaa. Omista vaatteista mahtuu viä isommat, mutta ne joita normaalisti käytin, niin ei toivookaan. Yleensä kulenkin kotona verkkareissa...

Kai mä meen etsiin jotain sapuskaa kaapista, olis vähän nälkä.

Illan jatkoja kaikille :)
 
Pahoittelut keskenmenon tai tuulimunaraskauden kokeneille!

Täällä suunnassa pahoinvointi vähän helpottanut, onneksi, vaikka en ole kertaakan oksentanut, mutta koko ajan ollut "merisairas" olo.

Pitäs pyytää mies ottamaan kuva tuosta mahastani näkyykö se yhtään? Itsestä tuntuu, ettei paljoa näy, housut ainakin menee kiinni :D

Ihana kuulas pakkasilma täällä suunassa, varmaan tänään ympäri suomea. Kuuluiko neuvolassa jo dopplerilla sydänäänet vatsan päältä rv 9? Ens ti neuvola ja silloin rv 9+1 :heart:

Mukavaa vkloppua kaikille! :heart: :wave:

 
huomenta
tekipä illalla tiukkaa kun valitsin vaatteita :eek: piti tyytyä sitte hameseen, muuten olisi mahaan puristanut aika ikävästi. :whistle:
Yöllä piti jo 2 kertaa käyä vessassa |O inhottaa kun pitää noitten porttien kautta pomppia :snotty: varmaan loppuraskaudessa otan patjat ja nukun alakerrassa ;)
Mut nyt täytyy mennä itseään laittamaan, on ne ristiäiset :heart:
 
No kyllä minulla maha pullottaa. Ku on tuota ennestäänkin jääny edellisiltä niin nytku vähänkään turvottaa niin heti housut puristaa...

Minula on ruvenu iltosin etomaan. Ja ku oon ihan puhki väsyny illalla ku olen yksin taistellu päivän lasten kans. Niin tuntuu että ei jaksa enään etes puhuakkaan. Ja ku lapset rupee tappeleen etteivät mene nukkumaan niin voin sanoa että kyllä on hermoissa pitämistä etten räjähä totaallisesti.
Ja tänä aamuna en tahtonu kahveja saaha juotua.Ja ikinä en ole aamua saanu käyntiin ilman kahveja.
Sain eilen soitettua neuvolaankin ajan.

peramaan emäntä-Meillä olis kummipojan ristiäiset viikon päästä. Mä olin ihan mielissään ku kysyvät meitä kummiksi :heart: Pitää varmaan ruveta katteleen että mitä sitä vois päälle laittaa,vai pitääkö käyvä ostaan uutta.
 
Heips pitkästä aikaa! Nyt on sitten palattu keski-suomesta lomailemasta ja maanantaina on se kauan odotettu neuvola :D maha pönköttää jo aikas lupaavasti, ruuan jälkeen tietty vähän enemmän ja ykä on aina sillon töllön piipahtanut. Ällötystäkin löytyy
:kieh: Kaivoin vanhat äippävaatteet esille mutta ovat pikkasen vielä isoja(ja mukamas vanhan aikaisia :D ) että varmaan pitäs käydä ostoksilla. Yksissäkään aleissa en ole vielä käynyt..outoa. Jotenkin tää olo varmaan vaikuttaa :ashamed:
Miehet palailee kohta ulkoa, täytyy álkaa tekeen ruokaa niille :heart:
Illuusia :hug: :'(

Palaillaan
f ja pampula 9+6
 
Mulla on maanantaina neuvola. Silloin 8+5. Neuvolantäti sanoi, ettei toivoakaan sydänäänistä. Mulla sitä epätodennäköisyyttä lisää vielä taaksepäin kallistunut kohtu. Että kuuluu varmaan joskus viikolla 25... No onneksi kohta on taas ultra. Mä olen ultrien suurkuluttaja :LOL:

Mun turvotus hävis johonkin, ihme homma? Vähän kyllä huolestuttaakin, onko kaikki nyt kunnossa?

Lihonut kyllä olen, joten vaatteet vähän kiristää, mutta se kauhea maha lähti eikä ole pariin iltaa pullahtanut esiin. Hassua.
 
Taaksepäin kalistuneen kohdun omaava odottaja, saa nähdä, koska vatsan päältä kuuluisi sitten sydän ääniä? :heart: No aika näyttää! Minäkään en ole aleissa käynyt, kun tavallisia esim housuja en nyt osta ja äitiyshousut varmaan vielä isoja, millaisia ne äitiysfarkut on säädetäänkö niissä vyötäröä vatsan kasvun myötä, vai miten? Olen sellainen odottaja yleensä ollut, että varsinaisia äitiysvaatteita en ole aiemmin käyttänyt, mutta nykyään ovat jo kauniimpia, että josko tässä raskaudessa pitäisi hankkia? :D :heart:

Pian kauppoihin miehen kanssa! :heart:

Saa nähdä lähdemmekö illalla tanssimaankin!? :p :D

Heippa ja voikaamme kaikki oikein hyvin! :flower:

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Kylläpäs väsyttää |O . Meidän tytöllä oli taas sellainen huono yö. Nukutin sitä ensin kaksi tuntia ja sitten nukuttiin neljä tuntia. Sitten riekkumista sängyssä kaksi tuntia. Tunnin sain nukkua ,kun kello herätti töihin. Tyttö ja isi jäivät nukkumaan. Olisi kyllä iso tavoite saada tuo tirpukka nukkumaan kunnolla ennen kuin vauva syntyy. No onhan siihen onneksi aikaa.

Mun masu on lähes normaali taas. Alun turvotus on laskenut. Voipi olla ,että kasvaa nyt kovaa kyytiä ,kun yölläkin oli paljon venymiskipuja.

Rouva Pikkumyy Minulla kuului esikolta dopplerilla sydänäänet rv 8+1. Tämä kuuluminenhan on hyvin yksilöllistä.

Nyt pitäisi lähteä kauppaan.
:wave:
 
Poni06 Minkä ikänen tyttö sulla on? Mun poika on 7,5kk...vähän jännittää miten menee sit kahen pikkusen kanssa :)
Mulla kans koko ajan kauhee huoli päällä,et onko mahassa elämää vai ei... te joilla on jo ennestään lapsi, onko teillä tissit olleet toisella kertaa kipeät? Ku viimeksi ne oli kauheen kipeät alussa, nyt ei tunnu missään...samoten kuvotus on paljon lievempää ku viimeksi... onkohan kaikki hyvin... :/ Voiskohan vaikuttaa tissejen kipeyteen se, et eihän siitä oo kyl kovin kauaa ku lopetin imetyksen... äh. Olis se ultra niin näkis onko eloa vai ei....
 

Yhteistyössä