<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

lumipallo86 Meidän tyttö on nyt 1v4kk eli lähes 2v ,jos tämä vauveli syntyy ajallaan. Mulla ei rinnoissa tunnu juuri mitään ,kun imetän edelleen. Uskon ,että tuo turruttaa :) . Ei kyllä viimeksikään kovin kipeät olleet. Eikä noita muitakaan oireita paljoa ole ,mutta ultrassa onneksi oli kaikki hyvin.
 
Hyvää lauantaita kaikille! Sain tänään nukkua pitkään ja käydä pitkässä suihkussa, kun mies hoiti poikaa :heart: Ihanaa kun se jaksaa autella.

Huono olo on tullut sitten kokopäiväiseksi, kun aiemmin se voimistui iltaa kohti. Tänään olen jo halinut pyttyä. Yäks. Olen mittaillut noita verensokereita vähän väliä, vielä on ihan hyvänä pysyneet(kai nyt kun mitään ei vopi syödä)....

Noista äitiyshousuista... mulla on ainaskin sellaisia, missä on se leveä resori, joka sitten joustaa masun myötä. On myös yhdet sellaiset matalat, joissa on vähän säätövaraa, ne tulee masun alle. Pärjäsin koko raskauden ajan samoilla housuilla, vaikka masu oli lopussa aika valtava!

Mulla on muuten myöskin taaksepäin kallistunut kohtu(ikävä sitten kun synnytyssupistukset alkaa, tuntuu että selkä katkeaa!), ja sydänäänet kuului ihan hyvin silloin rv 17 kun eka kertaa kuunneltiin.

Mulla ei vauvamasua vielä näy, mutta nyt kun on ollut vähän tuota ummetusta, niin turvotusta on kyllä paljon, ja vatsakipua. On vaikea iltaisin kantaa vauvaa kun tuntuu ettei pysty kävelemään selkä suorana. Mulla on vauvalle varulta tuolla kaapissa luumusosetta, jos sen masu menee joskus kovaksi. Varmaan täytyy ottaa se kohta sieltä avuksi, jos auttaisi. =)

Odottelen että vauveli heräilee, päästään sitten pihalle vähän ulkoilemaan =)

vib ja mönninkäinen 9+1
 
lohduttaa kuulla, et täällä on muitaki vähäoireisia... =) Luulisi tuota sinulla Poni06 että tyttö on siihen mennessä oppinu nukkumaan kunnon öitä :) meilläki tässä on kovasti harjoteltu kokonaisia öitä nukkumaan. Aika hyvin on onnistuttukki, ku vierotettiin yömaito ja tutti, niin poika nukkuu paljon paremmin... Onko täällä muuten muita, joilla on pieni lapsi? Meijän ipanoille tulis sitten ikäeroksi siis 1v3kk, jos syntyy ajallaan... :)
 
Lohdutusta teille joilla on huonounisia lapsia. Niin meillä valvo kaikki neljä tenavaa vuorotellen viimeyönä!!! :headwall:
Ja meillä ei ole kukaan ennen tätä nuorimmaista nukkunu heräämättä öitä ennen ku ovat täyttäneet kaks vuotta. Ja olen ollu aika ihmeissään tämän nuorimman kans (1v2) kun on niin erillainen ku aikasemmat. Syö ja nukkuu yleensä ku mallikelponen tenava.

Onko täällä muita kestovaippoja käyttäviä äitejä? Tai asiaa harkitsevia? :wave:
 
Meillä kestoillaan, LinttaIita :wave:
Olen myönnettäköön vähäsen hurahtanutkin siihen hommaan, pojan syntymästä asti ollaan kestoiltu. Paitsi käytettiin me osa niistä kertiksistä jotka äippäpakkauksesta sai, kun alussa harjoiteltiin. Kahden viikon iästä on ollut täyskestopeppu =)

Nyt olen vielä onnellisempi tästä valinnasta, kun toinen tulee; toisen lapsen vaipathan ovat sitten jo ilmaisia:)
 
jos vielä luet tätä.. :hug: :hug: voimia teille!
Olin jotenkin hypännyt tuon sivun yli ja luin nyt vasta :'(


Ajateltiin lähtee kattomaan pojan ja isin kanssa elias ja kuninkann laiva leffaa :) Pojalle olis sit eka kerta leffassa :D
 
Menin ostamaan tytölle housuja ja kuinkas kävikään, Lindexillä oli äitiysvaatteita isot rekit -70%!! Mun käsitys on ollut että ne ei yleensä oo ollenkaan alessa... No kun kerta oli puoli-ilmaisia, niin ostin sitten kahdet housut, hameen ja tunikan...hups :saint:

Ei mun vielä pitänyt, kun turvotuskin on hellittänyt, mutta sitten kuukauden päästä, kun niitä taatusti jo tarttee, ei olis enää saanut halvalla. Byt housut ja hame maksoi kaikki 10e kipale ja paita 7e. Toiset housut jää masun alle, toiset tulee sellaisen tuubin kanssa ylös, hame samoin. Hyvin pysyi jalassa, se tuubi tosin pitää laittaa vielä kaksinkerroin, mutta siinäkin on sellainen kiristys syteemi, jolla sitä voi säätää. Löysempien paitojen ja villapaitojen kanssa voi kohta alkaa käyttää.

Toivottavasti mä en paisu niin, että ne jää heti pieneksi...
Täytyy tsempata nyt, kun olo on vähän energisempi, ja käydä enemmän lenkillä.

Kestoilua täällä myös suunnitellaan. ollaan saatu eko-herätys ja monessa muussakin asiassa yritetään toimia mahd ekologisesti, uuteen taloon laitetaan maalämpö, nykyinen lämpiää tuulisähköllä.

Ensi viikolla lähden katsomaan kaverin pari viikoista, ihanaa! :heart:
 
lumipallo86 Mulla tyttö 8.5kk ja imetän vielä 3 kertaa päivässä ja tissit ei 0le ollut yhtään kipeät.
muutenki oireita tosi vähän, samoin myös edellisillä kerroilla. lievää kuvotusta silloin tällöin, palelee hulluna. koko ajan likanen ja rasvanen olo, (pitäs asua suihkussa), naama kukkii |O

vauvan ruokinta aika :LOL: vaativa karjunta kuuluu!
 


Käytiin miehen kanssa ostoksilla..huonekaluja lasten huoneeseen. :D
Ihania kaikkee löytyi...ainut mikä jäi puuttumaan on leluille sellainen leluarkku...hmm.. :|

mie luulin että nyt on pahoinvointi loppunut ja jotain on sattunut kun ei ällötä enää...mutta kaupassa olessa ällötys tuli kauhiana ällötyksenä takaisin.
Ja sain kuulla myös suru uutisen, yksi kaverini on nukkunut tänään 13.50 pois...sairasti syöpää..hältä jäi kaksi pientä lasta ja mies... :'( :'( :'(

Vaikka tiesin että ei kestä enää kauaa, suru on silti valtava... :'(

Ajatuksin AE ja säde 9+2
 
Pahoittelut ja lämpimät halaukset jokaiselle, jonka pikkuinen ei ole jaksanut pitää elämänlangasta kiinni :hug: Voimia jatkoon.

Aurinkoenergiaa :hug: ystäväsi poismenon johdosta.

Mulla on ollut itku pari päivää herkässä. Eilisessä lisäsi vielä se, että kesken työpäivän tuli ensimmäistä kertaa ruskeaa tuhruvuotoa. Illalla vielä paperiin pyyhkiessä, mutta muuten ei valunut pikkarinsuojaan saakka kuin tuolloin aamupäivällä. Kauhea huoli heräsi heti onko pienellä kaikki hyvin :/ Onneksi on neuvola tiistaina.

Käytiin eilen miehen kanssa ostamassa toppapuvut, kun edelliset on päässeet hiukan kulahtamaan. Ihan turhaan hain entistä vaatenumeroo -maha on sen verran turvonnut, että kahta numeroo suurempaankin sai tunkea masua sisään ihan kunnolla :D Saa nähdä, kun talviloma koittaa mahdunko silloin enää noihinkaan ;)

Onko teillä muuten varattu np-ultraa mille viikolle?

Viikonloppuja toivotellen, kaneliomppu ja Elmeri 9+5
 
Jokohan uskaltaisin liittyä tänne elokuisiin odottajiin! Viikot on 6+5 ja la 25.8. En ole vielä kauheasti uskaltanu tuuletella plussautumista kun lokakuussa oli km viikolla 5-6. :ashamed:
Pahoinvointia on ollut jo reilun viikon, aamusta iltaan. En muista että aiemmista raskauksista on näin aikaisin alkanut ja ollut kokopäiväistä. Miestä tuossa asken kiusoittelin, että jospa on kaksoset tulossa kun on kummallakin suvussa niitä. :LOL:
Ai niin. Meillä on ennestään neljä lasta, -99 -01 -02 -04 syntyneet lapsukaiset ja olen 37v ja joensuussa asustellaan.
Neuvolaan sain ajan vasta 23.1 eli viikolle 9. Tntuu että siihen on liian pitkä aika. Täytyy varmaan tilata aika yksityiselle ultraan. Mahakin on kyllä pullahtanut aikaisempaa aiemmin esiin tällä kertaa vai liekö turvotusta niin paljon. Täytyy ottaa minunkin käyttöön kohta puolin nuo äippävaatteet :)
 
hei,
täälläkin jo housut kiristelee, vaikka olen näin alussa. Vatsa on välillä turvonnut kuin ilmapallo ja paljon tulee röyhtäilyjä, vaikka puuroa vain söisin. Yöllä tuo vaiva haittaa nukkumista, mutta täytynee vaan kestää. Onko jollakin keinoja tuohon vaivaan?
Eilen tosin söin raakaa paprikaa, ja se taisi lisätä vatsan ärsytystä.
Ja kun nuo housut tosiaan kiristelee, niinpä ostin alesta parit numeroa isommat housut, jos niillä tässä aluksi pärjäisi ja hameethan menevät vielä pitkään. Kotona tuo vaatetuspuoli ei ole niin ongelma, trikoot venyy, mutta töissä täytyisi olla siistimmin.
Oireet ovat mullakin aika vähäiset, mutta kaupoissa tulee helposti huono olo.
Vaipoista sen verran, että täällä aika moni taisi sanoa, että käyttää kestovaippoja. Minä taidan kuulua siihen sukupolveen, jotka ovat käyttäneet pamperseja sun muuta, tosin mulla oli kolme alle nelivuotiasta ja kaksi vaipoissa yhtäaikaa, joten omaksi helpotukseksi kertakäyttövaippoja käytin silloin. Nyt ehkä olisi aikaa pestä vaippoja ja tilaa myös kuivata niitä yms.
Paljon vauvanvarusteita on kyllä sitten joskus hankittavana, kun ei mitään ole enää säästössä. Huonejärjestelyjäkin joudutaan sitten joskus tekemään, kun meillä ei ole kuin kolme lastenhuonetta, tosin pojat meillä ovat olleet innossaan, jos saavat kerrossängyn.
Hyvää lauantai-illan jatkoa!
 
Tervetuloa uudet :wave:

Täällä ristiäiset vietetty. Mulla tuli kauheita vatsakramppeja siellä juhlapaikassa :snotty: mahassa kierti ja oikein kuulu kun mahassa kupli :kieh: vessanpytyllä hyvä etten itkenyt kun koski niin paljon :/ mitään vuotoja ei ole, tiiä sitte mistä lie, liekkö ummetusta :|

Kirkossa meni kaikki hyvin, paitti että videokuvaus kuvasi vaan pelkkää tyhjää :headwall: tyttö nukku koko toimituksen ajan mieheni käsivarsissa ja ei ollut moksiskaan koko toimituksesta :heart:
Huomenna ois pitänut miehen kanssa mennä rantasalmelle mut en taija jaksaa, jos nää vatsakrampit uusiutuu niin mielummin istun kotona kun vierassa vessassa ja jos jotain sattuu niin pääsen kyssiin sitte.

Eli mulla ei ole mitään ultria varattuna, koska siellä kysissä sitte hoitavat ne ajanvaraukset kuhan sinne kutsu tulee. Mut nyt katsomaan uutta pirates of the caribiania :wave:
 
mimmuliMä rupesin käyttään kestoja vasta kun neljäs lapsi synty ja vanhin oli silloin neljä. Meillä oli kolmella vaipat ja se jätemäärä oli valtava. Mä en ole kokenu sitä pyykkäämistä niin ylivoimasena.Meillä ei ollu silloin rumpuakaan,joten ne kuivukin sitten vähän joka puolella. Mutta elämähän on täynnävalintoja.Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen =)
 
Rouva Pikkumyy... sydänäänistä en tiedä, mutta minulla on myös taaksepäin kalisttunut kohtu (jonka todellinen merkitys ei ole vielä ihan auennut), mutta kaksi edellistä raskautta- ja eteenkin synnytykset on olleet tosi helppoja.
En sitten teidä, jos taaksepäin kallistuneella kohdulla on jotain tekemistä helpon synnytyksen kanssa, mutta aina voi toivoa parasta :)


Miten teillä voi nyt jo näkyä mahat? uskomatonta... millasia elefantteja teistä oikein vielä kehittyykään, heh. Minulle riittää kyllä vähän pienempikin, eikä haittaa vaikka vauva syntyessäänkin vähän pienempi ettei ole niin kamala pungertaminen :) Vaan eipä tuohon voi niin paljoa kai vaikuttaa...


Ja kestoilusta, meillä täyskestoiltiin ykkösen kanssa ja kakkosen kanssa aluksi... sittemmin tullut käytettyä kaupungilla ja yöllä... ja joskus kotonakin. Nyt kolmannen syntyessä saa nähdä miten sitä jaksaa kestoilla tai ei, paljon halvemmaksihan se tietysti tulisi jos vaan jaksaisi.

Tällä hetkellä kyllä väsyttää ihan riittämiin kyllä...

Eikä ole ollut yhtään nälkä ainakaan viikkoon, väkisin olen syönyt jotain vaikkei yhtään tee mieli. Ei edes suklaata tai mitään muutakaan makeaa, tai eteenkään mitään makeaa. Ei tehnyt kyllä edellistenkään raskauksien aikana, vasta sitten synnytyksen jälkeen... :)

 
perämaan emäntä Mulla oli silloin alkuraskaudessa juuri tuollaisia vatsakramppeja ,joiden vuoksi kävin lääkärissäkin. Kivut oli peräisin kuitenkin ummetuksesta. Toivottavasti sinun kivut myös siitä johtuvia. Mulla edelleen vatsa toimii huonosti. Luumukuurille pitäisi alkaa.

Vaipoista meillä on nyt kerttikset käytössä. Uuudelle olisin halunnut kestot ,mutta mieheni tyrmäsi ajatuksen. Tämän esikon kanssa olemme pottailleet suht menestyksekkäästi heti kun oppi istumaan kunnolla eli noin 7 kk iästä saakka. Näin voi kyllä vähän säästää luontoa.

Aurinkoenergia :hug:
 
Aurinkoenergialle :hug:

Kestoja ois kiva kokeilla,pyykkikone muutenkin pyörii koko ajan niin samalla ne siellä pyöris. Ekan kanssa pohdein,tokan kanssa jo harkitsin vakavammin kestoja mut mä en tajunnu niistä oikein.. :ashamed: Oli villahousua ja lisäimua ja vaikka mitä,totesin että mun järki ei riitä siihen.. :ashamed: Niistä pitäis olla sellanen selkokielinen opas että tajuais (joo joo,tekosyitä.. :D )

Mä en oo vielä mammavaatteita kattellu, aiemmat odotukset oon aika pitkälle pärjäilly normivaatteilla,yhdet pakolliset lappuhaalarit hankin :D (olin sillon vielä töissä lasten kanssa ja yks tenava kysy multa et saako nuo lappuhaalarit samalla kun saa vauvan kun aina kaikilla odottavilla äideillä on sellaset :D ) Nyt mä hoksasin itselle ihan uudet odotushousut,nimittäin lantiofarkut pitkän paidan kanssa..Ne ei purista mahaa ja jää sopivan alas.. :D ( paitaa ei parane nostaa kyllä.. :whistle: ) Tuo maha alkaa vaan jo pullottaa sen verran näkyvästi että tässä saa siirtyä toppatakkityyliin ellei vielä ole valmis uutista julkaseen.

Inhaa kun tuntuu noita kohdunvenymiskipuja,juilii välillä niin makeesti että.. :kieh:

Vähän jännittää että mitä isommat lapset sanoo. Meillä on 4,5 ja 2v tytöt,isompi on taatusti onnesta soikeena mutta nuorempi voi sitten olla asia erikseen. Mut eiköhän tuo tokene. Isompi aateltiin ottaa ultraan mukaan niin näkee sitten oikeesti mahaan..
=)
 
Meilläkin kestoiltiin esikoisen kanssa, ainoastaan yöllä ja kyläilessä käytettiin kertiksiä. Sain pari kaveriakin innostumaan kestoilusta =) . Ei se ole ollenkaan niin hankalaa, mitä etukäteen luulis. Plus vauvan peppu pysyy hyvänä.

Olen ihan ihmeissäni tän pahoinvointini kanssa. Se meinaa jo loppua! Heti on pelko hiipimässä, että keskenkö tää menee, kun tosiaan viimeeks oksensin sen 11 viikkoa aamusta iltaan ja nyt vain on sellainen etova olo päivällä, aamulla pystyn taas syömään. Väsyttää kyllä ihan siihen malliin, että pakkohan tuolla mahassa on jotain elämää olla... tänäänkin kahdet päikkärit... zzzzz....
Mies on heti huolissaan jos sille mitään tällasta sanoin, piti sit sille näyttää pari oikeesti hysteerista kirjoitusta eräältä toiselta palstalta, niin osas kummasti sen jälkeen laittaa mun puheet oikeeseen arvoon :p

Me ollaan tolle vajaa 3-vuotiaalle kerrottu, et äidin mahassa kasvaa vauva ja hän saa kesällä leikkikaverin. Vastaus on ollut "kivaa!", mut enpä sit tiiä, miten hyvin sen ymmärtää... pikkusisko sai viime elokuussa vauvan ja kun hänen mahaa tunnusteltiin (vauvan potkuja) halus poika sillon, et hänenki mahaa kokeillaan ja ylpeenä selitti kaikille, et hänen mahassaan kasvaa vauva. Et sillein.
 
Täälläkin kestoillaan, molemmilla ollut kestot alusta lähtien, mitä nyt kaupungilla ja kylässä kertiksillä menty. Totta on myös, että tehokkaalla pottailulla säästää kummasti vaippoja, eikä tule pyykkiä. Kyllähän se kakka on sata kertaa mukavampi pestä potasta kuin liiskaantuneena pyllystä ja vaipasta. Kestojahan löytyy monenmoisia, jokaiselle sopiva malli varmasti. Itse olen tykännyt täyttövaipoista ja erillisistä kuorista. Nyt tosin tuli ostettua Cittarin alesta uusia vaippoja kokeeksi, tähän hätään en merkkiä muista. Halpoja olivat, kuoret 5? ja froteiset sisävaipat 2,5? kappale (Tampereella).

Mammavaatteita täälläkin katsottu jo ahkerastti, mm. Elloksen ja H&M:n kevätkuvastoista. Onhan niitä kyllä pahvilaatikossakin jo vino pino vaatekaapissa ("tavoitelaatikko"). Mutta naisellahan ei koskaan ole liikaa vaatteita...

Äitiyspakkausta pohdin minäkin. Paljon on pojilta jäänyt vaatetta ja pikkuvaatteet aikalailla unisex-mallisia ja -värisiä, mutta olisihan se kiva saada uusia vaatteita vauvalle. Pitää odottaa, että näkee kuvia uudesta paketista Kelan nettisivuilla.

Taisin narahtaa tänään töissä raskaudesta. Kaikki hajut yököttivät niin, olen jotenkin superherkistynyt haistamaan kaikki hajut. Ja keitetyt kananmunat on inhokki nro 1. Eikä tälle kahvikissalle maistu kahvikaan, teen lipittelyä joutuu aina vähän selittelemään :) Ihan vielä en haluaisi paljastua, kun joudun sumplimaan hoitovapaan jatkamista ja kesälomiani ennen äippälomaa (teen siis keikkahommia hoitovapaalla).

Ja systerille morot sinne kauas, kun tuossa edellä kirjoittelit!
 
Tulipa eilen nukuttua kahdet päikkärit, ei jaksanut nyt aamusta enää nukkua! :D

Aurinkoenergialle :hug: ystävän poisnukkumisesta!

Nytkö setalvi mahtanee tulla kun niin kylmää ja täällä vasta noin -7 astetta, viime talvena oli muutaman kerran -25 ja tuuli ja töissä oli käytävä, liikkeellä ei paljon muita ihmisiä näkynyt kuin meitä avopuolen hoitsuja, siltä ainakin tuntui! :D

Vatsasta ehkä se vähän näkyy, mutta minulla myös ummetusta kiusana, sekin vaikuttaa, aina heti mukavampi olo kun vatsa toiminut! Sain tuoremehulingon joululahjaksi,sillä saa mehuja ja ne auttaa vatsan toimintaan!

Sama täällä , mitään makeeta ei tekisi mieli, joskus jopa hedelmät, eivät maistuisi, karkeilla ei niin väliä olekkaan!

Kummallista kun kaikki odotukset voivat olla niin erilaisia! Kahden poika raskauden ajan oksensin joka pv suunnilleen kaiken pois! Tyttöraskauden aikaan , ainoastaan migreenikohtaukset, kun mennkojen olisi kuulunut olla, eli näin 3 kkn ajan! Tällä kertaa sitä kestokrapulaa on ollut ihan viime päiviin asti, mutta ei oksentelua! Eli vähän mielessä on , onko siellä tyttövauva? Millä viikolla se npultra-veriseula tehdään, ilm aika pian jo? Onko jolleen jopa tehtynä jo?

Ja synnytystapakin jo selvillä kuten 3 aiempaakin tämä myös sektiolla ja ilm jo heinäkuun lopulla!

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Rva Pikkumyy ja

:heart:
 
huomenta :wave:
mies lähti sinne sprinttiin ja mä ajattelin suunnata lasten kanssa siskon luokse syömään jämiä eilisistä ristiäisistä, kun meni syöminen meni eilen penkin alle kun tuli niitä kouristuksia. ajattelin et jos oisin ottanut lactoberonia tuohon mahaan sillä ne kouristukset oli aivan hirvittäviä :x täällä on kaikki oireet hävineet mut yleensä mulla näillä vkoilla onkin hävinneet raskausoireet :heart:
mut nyt aamupala :wave:
 
Tai päivähän se jo.
Meillä tänään 10v hääpäivä ja vieraita tulossa kahville. Laitoin tuossa jo jotain juhlavampaa ja kattelin peilistä masuani, ei sitä kyllä enää piiloonkaan saa. Kai se on vieraille tunnustettava että on viides tulossa näin hääpäivä lahjaksi. :heart: Ihana lahja tosiaan =)
Mullekaan ei oikein mikään maistu, väkisin pitää jotain suuhunsa tunkea. Yleensä karkkipussit kyllä tyhjentyy alta aikayksikön ja nyt ne on ollu jo toista viikkoa kaapissa. Eli imelää ei tee missään nimessä mieli. Kylmät nakit ja kylmä lenkki jonkin verran maistuu. :)
 

Yhteistyössä