<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Meillä kävi myös niin, että samalla viikolla, kun meidän toukkamme sai alkunsa niin läheisen sukulaisen mies teki itsemurhan (tosin emme silloin tienneet tästä yhteensattumasta). On ikävää ja toiselta lohdullista, kun ikävät ja ihanat asiat kulkevat elämässä rinta rinnan.

Täällä edelleen on kestokrapula. Tekisi mieli vain maata kaikki päivät sängyssä.

emppu 3008 :hug:
 
Emme sitten huomanneetkaan, että on pyhä, kunnes menimme ruokakauppaan, oli tietenkin kiinni! :D

Sitten menimmekin heselle, käymme varmaan jopa kerran vuodessa siellä syömässä. Söimme ruisfilehampurilaisaterian veden kanssa. No pystyihän sen syömään, mutta kyllä kotiruoka on jess! :p

Nukuin päikkärit ja niiden jälkeen lähdin 6,5km sauvakävelylenkille, olipa ihanaa, tuulikin jo tyyntynyt, pakkasta kyllä, mutta se ei haitannut! :D

Kiitos haaveilija linkistäsi, minulla sitten alkaa juuri olla verikoe-npultra ajat käsillä pian! :D :heart: Tiistaina neuvola, jossa saan lisäinfoa! :D

Pahoittelut empulle! :hug:

Kauheeta kun ihmiset välinpitämättömiä perämaan emäntä! Tämäkin mies olisi kenties pelastunut, kun olisi saanut avun ajoissa!

Huomenna vasta 8:ksi töihin, mukavaa! :D

Heippa ja voikaamme kaikki oikein hyvin ja masuasukeille hyvää vointia myös! :heart:
Rouva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti 8+6 :heart:
 
emppu3008 :hug: todella surullista, voimia teille.

Täällä armoton väsy lisääntyy koko ajan. Onneksi töissä jaksoi ihmeen hyvin. Siellä olen kuitenkin lähen ulkoilmassa niin se pitää paremmin hereillä. Mulla ollut myös sellaista ällö oloa. Koko ajan pitää syödä jotain, jotta ei heikota tai yökötä. Aamu kahvin jätin myös välistä.

Me otetaan äityisavustus myös rahana. Esikolle otettiin pakkaus ,mutta en käyttänyt siitä oikeestaan kuin muutamia vaatteita. Minusta materiaali oli kovia ja kuosit eivät meidän rinsessaa pukeneet :D (olen vähän hurahtanut vauvanvaatteisiin) . Meidän
pitää myös tuplarattaat hankkia niin niihin raha tulee tarpeeseen. Näimme lomamatkalla aivat upeat tuplat yhdellä ruotsalaisrouvalla. Niissä oli vauvalle koppa ,joka oli työtöaisaan päin ja taaperolle kasvot menosuuntaa olevat rattaat. Carenallahan on tämän tyyliset ,mutta olen kuullut huonoa palautetta Carenan kestävyydestä :whistle: . Onko kellää tietoa tuollaisesta tuplista tai muista hyvistä?

Nyt pitäisi mennä petiin ,kun aamulla lähdemme ostamaan meidän uuteen kotiin lamppuja, mattoja, verhotankoja...

Hyvää yötä masut ja äipät :wave:
-Poni ja Manteli 7+4
 
Emppu3008 :hug:
miljoonakala toivottavasti tiputtelu on loppunut?

Meilläkin oli tänään aikanen herätys :LOL: tyttö piti viedä 9 kerhoon! on se aina ma ja ke rankka nousu :LOL:
mulla alkaa taas työt keskiviikkona :/ ei jaksais!! onneksi lapset saa olla kotona, ei tarvi niitä lähtee aamulla rettuuttaan.

Paniikki päällä, tuun sit kertoon mitä ultrassa näky!

Triine 7+0 :heart:
 
:'( Tänään tuo ukko ottaa ja lähtee... armeijaan siis :'( :'(
Mieli on apea :(
Mullaki pahoinvointi vähän pahentunu :x mut jospa se on hyvä merkki. Lisäksi ummetusta täälläki, pitää munki vissiin luumuja ostaa :LOL: nenän tukkosuutta öisin, ärsyttävä nukkua... :/ Ja poika vissiin tekee hampaita, niin kiukuttelee yhtenään :eek: Onneksi mulla ei oo sitä, et olisin sen enempää raskaana ollessa pahalla päällä ku muutoinkaan...eli oon sit vissiin aina kärttynen :LOL: Ja en voi ymmärtää miten teillä monellakaan ei tee mieli makeaa! Mulle taas uppois varmaan monta säkkiä ku sais! :D Viime raskaudesta tuli 20kg, joista 7kg vielä jäljellä, joten oon aatellu, et tästä ei kovin paljoa sais tulla, ku onhan tuota massaa jo niin paljon...eli herkut piiloon :D
 
Aamuja!
Koulu alkaa 12.40, toivottavasti tää olo siihen mennessä helpottais.. Nimittäin aamupuuroa ei mennyt alas kuin muutama lusikallinen, sitten alkoi yökkäyttää ja piti juosta sänkyyn makaa.. Yök.

Vib, ihanan kuuloista porukkaa ollut koulussasi kun passittaneet kotiin lepäämään :) Toivottavasti minunkin opettajat katsovat poissaolojani suopeammin (jos niitä tulee siis liikaa eli yli 6h per kurssi) ja päästävät kursseista läpi..

Kävin muuten lauantaina ostamassa niitä raskaus inkivääri tabletteja, ei ollut yhtään huono olo lauantaina ja eilen! Tänään vaan taas...:| Toivottavasti alkavat auttaa ihan kunnolla. Huoh.

Me ajateltiin kokeilla noita kestovaippoja esikon kanssa. Ovat ilmeisesti kokeilemisen arvoisia :) Ja äitiyspakkaus otetaan myös, katselin niitä uusimman pakkauksen kuvia, näyttivät ne beigen väriset vaatteet aika tylsiltä..:/ Mutta jos ne kelpaisivat ;)

Ihanaa, ylihuomenna pääsen pitkästä aikaa kampaajalle! Elokuussa viimeksi käyny niin johan on aikakin! :D Reilu viikko vielä ekaan neuvolakäyntiin, tuskaista tämä odottelu..

Lumipallo86:lle jaksamisia, kyllä sen intin kestää.. :hug: Hyvähän se on näin jälkeenpäin kehuskella, mutta se menee yllättävän nopeaa, varsinkin tämä kevät!

Upp3 ja Kirppu 8+5
 
Huomenia!

Huoh, nyt on taas kerran huono olo.. en tiedä liekö ummetusta, vai mitä. Ei meinaa siis vatsa toimia ja sitten kun toimii, alkaa menkkamaiset kivut alavatsassa?!?

Tätä on ollut jo muutamia kertoja, mutta mennyt ohitse. Pelottaa vaan, että miksi kun vatsa on toiminut, alkaa tälläiset kivut/tuntemukset...?? Onko kellään kokemusta moisesta? Täytyy varmaan alkaa syömään luumusosetta tms, että jos on vatsa niin kovana, että sen takia sitten nämä kivut. :(

Ikävää tälläinen.. ja töihin pitäis kohta lähteä! :x
 
Salamatkustajako: missäspäin asuilette kun lumesta nauttia saatte? siis sataako siellä lunta?
Tännekin luvattiin sadetta, mutta on vaan pakkasta..niin kovaa ettei lunta sada...
on täällä kuitenkin lunta jo ollu uudestavuodesta lähtien, mutta silti olis kiva saada lisää... ja sellaista mistä voi tehdä lumiukkoja yms... :)
 
Huomenta kaikille. Nyt taitaa flunssa iskee oikein kunnolla. nielu on kipee ja yöllä oli kuumettakin vähän. nyt on tosi kipee olo....

tällä on viime yönä satanut lunta noin 10 cm maa on ihanan valkoinen. edelleen hiljalleen satelee lunta.
isäntä lähti työ reisuun aamulla ja tulee vasta ke illalla kotio, se oli pyytänyt naapuria auraamaan raktorilla meidän pihan jos sitä tulee paljon tuota lunta.
 
Täällä Turussa lunta oli yön aikana tullut paljon, paljon =) Ihanaa, vaikka muuten ei ole mitenkään kaunis päivä. Poika meni just unille, sitten kun herää niin päästään ulos.

Mua kyllä taas vähän väsyttää, jospa menisin vähän pitkäkseni. Hauskaa päivää!
 
Täällä ensimmäistä kertaa sitten annettu ylen... teki mieli suklaata, otin pari palaa mutta kuinkas ollakkaan, tuli toooosi huono olo ja kaikki tuli takas aamupalaa myöten....että enää ei tee mieli suklaata.
Päänsärky vaivannu eilisillasta lähtien, vissiin on hartiat juntturassa..

Täälläkin hiukka leijailee lunta maahan, ei sada mutta siellä täällä niitä hiutaleita ilmassa on..ehkä iltaa kohden tulee enemmän, ei pääse pulkkaileen eikä hiihtämään vielä.

Väsymys ei vaan hellitä.. eilenki nukuin töitten välillä 3,5 tunnin päikkärit juniorin kanssa, eikä toi poika yleensä nuku kuin max kaks tuntia, nyt väsytti molempia yhtälailla... mutta ei sitä silti oo pirtee vaikka nukkuis kellon ympäri.. ehkä se puolessa välissä sit helpottaa, toivottavasti.

Mutta nyt tarvii suunnata kaupoille, kisuleilta on ruoka loppu ja meno melkosta...huh huh...ottaa jo aivoon... :kieh:
 
mie sain nukuttua viime yönä vähä vajaa 4h...nyt väsy on ihan hirveä, mutta heti kun laskee pään tyynylle, tuntuu että ruoka suuntaa ylös..eli niin huono olo on että vois oksentaa...pittää yrittää sinnitellä tän oksentamisen kanssa, ettei sinne sairaalaan joudu uudestaan... :( :(
 
Huhhahheijjaa... Lunta! Ihanaa! Vihdoin! Heti piti lähteä pulkkamäkeen... mutta...
Meitin reilu 1 vuotias sitten keksi pelätä lunta eikä suostunut sitten istumaan pulkassa yhtään ja halusi vaan olla sylissä... ja piti kaupassakin käydä. Kantaa sitten toista käsikoukussa ja vetää tuota kohta kolme vuotiasta pulkassa, ei oikeastaan ollutkaan niin kivaa.
Ei sitten päästy edes pulkkamäkeen (tai laskettiin kerran pieni mäkin tuon isomman kanssa kun ilkeänä jätin pienen nököttämään huutamaan). Ensi kerralla täytyisi lähteä jonkun kanssa...



Ja mutta, tänään ensimmäistä kertaa tuli oksennus-olo, avasin aamulla jääkaapin oven ja sieltä hyökkäsi joku niin vahva haju että oli pakko kääntyä ympäri ja varmuuden vuoksi kumartua lavuaarin eteen... tästä eteenpäin avaan jääkaapin siis vain hengittämättä. Ihan vaan varmuuden vuoksi :)

Sitten iski pelko siitä miten meinaan jaksaa myöhemmin raskaana kun ei saa nukuttua päikkäreitä kun tuo vanhempi lapsi ei enää nuku...
Ehkei kannata murehtia etukäteen, kyllä se siitä.
 
Tirpiainen
Valtakunnassa kaikki hyvin! Aamulla käytiin varhaisultrassa ja siellä se pikkuinen (möykky) köllötteli. sydän sykki, jopa minä erotin sen. Ihanaa! nyt se on sitten konkreettista. aika herkkä fiilis oli olla siinä pedillä ja katsoa toista ruudulta. tuli tippa silmään, oli pakko nieleskellä. ja kyllä eemelikin herkistyi, hiljeni koko mies :)

koko vastasi tasan päiviä 7+5, mutta sehän olikin jo selvää koska tiedetään tasan tarkkaan millon se on alkunsa saanut.

Iso :hug: kaikille sitä tarvitseville!
 
Ihanaa täälläkin lunta tulee :xmas:
aamulla oli vaikea herätä 7 jälkeen kun tyttö piti lähtee viemään kerhoon |O nyt väsyttää, mut jospa tää tästä.
Nyt hain hiiri baareja 5 kpl, on ihme jos ei ala noi päästäiset lähtemään :kieh: :whistle: kuhan mies tulee niin saa alkaa laittamaan niitä. tänään ei ole näkynyt vipeltäjiä, mut lapset pitääkin sen verran ääntä :whistle:

oda-sofia täällä myös ummetusta. Mahassa välillä kovatkin kivut, mut uskon et johtuu siitä kun entinen tavara ei pääse pois kun uutta tulee koko ajan. mulla yleensä syönnin jälkeen alkaa se "ummetus" kipu. onneksi alkaa pikku hiljaa tuo lääke auttamaan ja tarviitaessa kyllä laitan peräruiskeen. mut ajattelin soittaa neuvolaan mikäli ei ala helpottamaan muutaman päivän sisällä. Tosin hirveesti on tullut ilmaa tuon lääkkeen ottamisen myötä, lapsi ja mies raukat. muistaakseni edellisissä raskauksissa oli ummetust vasta ihan loppu odotuksessa ja nyt tää jo alko näin alussa :kieh: mitenköhän loppu kohden käy ummetuksen :eek:
Mut kohta syömään, kauhee nälkä :p
 
Onko täällä muita, joiden pitää mennä sokerirasituskokeeseen? Täällä päin se valitettavasti tehdään 2 kertaa raskauden aikana, kun esim. siskolleni toisella paikkakunnalla tehdään vain kerran. Huomenna olis aikainen herätys, kun labrassa pitää olla kello 7.30. Sielä meneekin taas aikaa 2 tuntia. Saas vain nähdä tuleeko kauheen huono olo, kun pitää olla 12 tuntia syömättä :'( Samalla kertaa otetaan verikoe sitä niskapoimu-ultraa varten. Mä niin rakastan noita piikkejä :headwall:

Täällä edelleen huono olo jatkuu aamusta iltaan ja illasta aamuun. Alkaa jo ärsyttämään itteä. Mies on kinunu seksiä jo monta viikkoa, mutta en vain KYKENE tän olon takia :ashamed: Oon vain sanonut, että ehkä parin viikon päästä helpottaa.........

Mulla on kans jonkinasteista ummetusta liikkeellä. Vessas saa istua normaalia kauemmin eikä sittenkään meinaa mitään tulla. Eilen tuli iltaruokaa syötyä ihan liikaa, kun jonkun ajan päästä mahaan koski aivan sairaasti. Ajattelin jo pahinta, mutta parin tunnin päästä olo helpotti.

Täällä päin on käytäntö muuttunut niin, että nykyään ensimmäisellä neuvolakäynnillä neuvolatäti tekee lähetteen sairaalaan, josta tulee aikanaan postissa kutsu niskapoimu-ultraan. Samaten tehdään labraan lähete sitä seulontaverikoetta varten. Näin ne kaikki vaihtelee paikkakunnittain, jännä juttu.

Nyt pitäis mennä hakemaan puita ja laittaa hellaan valakia. Muuten ei erkkikään tarkene :LOL:

Jaksellaan taas eteenpäin :hug:
 
Täällä Pohjanmaalla myös lunta tullut koko aamun. Ihana ilma.

AE kiitos suklaarusina vinkistä. Taidankin heti tänään niitä kokeilla. Toivottavasti pahoinvointisi helpottaisi.

Tyttö nukahti kauppareissulla ja heräsi ,kun tultiin kotiin. Pitäsi saada vielä uudelleen unille. Taidamme lähteä rattailla huristeleen niin pääsee koiratkin samalla lenkille.
 
Enhän mä pysy millään teidän juttujen perässä, kun en joka päivä koneella käy :) Täytyy varmaan alkaa ahkerammaksi surffaajaksi....

Hirveästi voimia heille joille surua elämään tulee :hug:

Väsyttää, väsyttää edelleen. Makea maistuu koko ajan vaan paremmin :ashamed: Lämpimän ruuan jälkeen saattaa iskeä huono olo, joten ihan mahaa täyteen en voi sitä syödä. Namia on ollut porkkanasämpylät juuston ja broilerileikkeen kera :p Ja lauantaipussin karkit, aah!
Painoa on varmaan tullut kilon verran lisää, sitä kyllä tässä raskaudessa tulee jos on tullakseen kun olen aika reilusti alipainon puolella. Mutta en kiloista todellakaan jaksa murehtia :)

Enää viikko ekaan neuvolaan, pikkasen ehkä kadehdin teitä jotka neuvolaan olette päässeet aikaisemmilla viikoilla :)
Sydänäänet odotan kuulevani, tiedän että paniikki iskee jos niitä ei löydetä, olisi se sitten kuinka normaalia tahansa. Esikoisesta nimittäin kuului todella vahvat sydänäänet jo aikaisemmassa vaiheessa...

Seksipuolesta sen verran että ekaa kertaa eilen sitä harrastettiin sitten viimeisen ovulaation :D En vaan ole uskaltanut aiemmin, mutta hyvinhän se meni :) Ilman verta tai kipuja selvittiin.
Esikoisen odotusaikana seksiä harrastettiin varmaan joka päivä, ei ollut mitään ihme pelkoja että siitä jotain aiheutuisi. Ja luulin että toisessa raskaudessa osaisin ottaa kaiken vielä lunkimmin, mutta vielä mitä... Panikoin vielä enemmän :)

Hyvää alkavaa viikkoa!

Lilli ja Tiitti 9+5
 
tatjana80 täällä yksi joka todennäköisesti joutuu taas menemään sinne sokerirasitukseen, tosin ei se vielä tässä vaiheessa ole. joskus vkoilla 20-25. yleensä yhen kerran mut viimeksi jouduin vielä rv 32 käymään jossa sitte yksi arvo oli yhen pykälän koholla. sokerimittauksissa sen jälkeen ei mitään poikkeavaa.

Täälläkin puita uunissa parhaillaan jotta sitte tarkenee :wave:
 

Yhteistyössä