<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Iltaa elomassut!Kävin varhaisultrassa ja ultraaja sai mulle vkoja "vasta" 7+1 tänään ja laskettu aika 3.9. joten tuskin se siitä enää niskapoimu ultrassa ainakaan paljoa muuttuu.Joten siirryn tuonne syyskuun odottajien puolelle ja "perästä tullaan" sitten aikanaan jos sinne asti päästään!Hyviä vointeja ja mukavaa odotusta teille kaikille! :wave: :wave: :wave:
 
Hei listan päivittäjä! Laskettuaikani on muuttunut 12.8., eli nyt viikkoja 10+2. :)

Täällä on ollut eilinen ja tämä päivä taas aika hirveitä.. Aamulla menin klo 8 kouluun ja puol tuntia sinnittelin, sit oli pakko lähteä kotiin kun oli niin paha olo.:/ Huomenna olisi onneksi vain 2 oppituntia (tai oikeastaan vaan 1 koska on penkkari kokous...). Kerroin raskaudestani tänään myös ryhmänohjaajalleni koulussa, oon ollu tänää ja eilen tosi herkällä tuulella niin meinasin itkemään alkaa pariinki otteeseen kun juttelin tämän ihanan ymmärtäväisen opettajani kanssa.

Ihanaa, huomenna taas alkaa viikonloppuloma, saa levätä rauhassa ja kerätä voimia seuraavaa viikkoa varten.

Upp3 ja Kirppu 10+2
 
Heips kaikille!

Listan päivittäjälle: meille tulossa toinen lapsi ja synnäri tulee olemaan Tays.

Ugh sanon vaan.
Äklö olo jatkuu koko ajan. Oksua ei tule (ei ole lähelläkään), mutta nälänkään iskiessä ei meinaa tietää mitä tekis mieli syödä.
Koko ajan suussa sellaine makeahko maku, yäk.
Pääkin särkee välillä, mutta onneks ei ihan jatkuvasti.
:hug: niille, joilla se on jatkuvaa!

Huomenna sitten pitäis yrittää luikerrella drinksujen juonnista jotekin, kun on töitten tiimoilta iltajuhlaa. Katotaan kuin käy.

Ja noista kotihommista: kyllä meillä tehdään kohtuu tasapuolisesti. Kumpikin on yhtä huonoja ryhtymään siivoomaan tms. :)
Nyt kun itse olen välillä köllinyt iltaisin sohvalla huonovointisena, niin mies on tosi kiitettävästi siivoillut kyllä ja leikkinyt pojan kanssa.
Tosin poika (reilu 2 v) on sen verran äitin perään, että kiipeilee mun syliin ja päälle, kun olen sohvalla :) :heart:

Eipä tänne tuon kummempia.

Hannele ja illitilliäinen 8+3
 
Heips!
Minulla oli ensimmäinen ultra viime perjantaina ja isäntäkin oli mukana. Siellä se oli!! :D Sydän tykytti ja kauheasti potkiskeli menemään.. Minä itkin ja ukko vain tuijotti ruutua sanomatta mitään. Taisi sekin järkyttyä että siellä se nyt tosiaan on. :heart: :heart:
Kuukautisten mukaan rv 9+3, mutta ultran mukaan 8+4. Eli sitten vissiin jotain siltä väliltä. Kierto kun itsellä oli 34-36.
Seuraavassa ultrassa (31.1) sitten laskevat tulokkaan kokoa tarkemmin.

Verikokeessa ja seulassa pitäisi mennä käymään huomenna tai maanantaina. Ne piikit on vain niiiin pelottavia.. :( :/

Minulla ei maha juuri ole vielä kasvanut. Ihan aavistuksen alamaha pömpöttää. Tissit ne ei vain suostu kasvamaan eli A-kupissa vielä pysytään.. :kieh: :LOL:

Pahaolo käy joskus aina aamuisin, mutta muuten onneksi jo hyvä olo. Nyt ei enää juuri ole raskausoireita.

Ikägalluppiin: Molemmat ollaan vauvan syntymän aikaan 23-vuotiaita.

Kerrottu on tulokkaasta vasta vanhemmille ja parille ystävälle. Minä olisin kyllä megafoonin kanssa kaupungilla huutelemassa, mutta isäntä on sitä mieltä että odotetaan se rv 12 ja seuraavan ultran tulokset.

Nyt pitää ottaa iltapalaa ja antaa koirallekin. Sitten nukkumaan. Hyviä odotuksia kaikille!!

Rv 10+1
 
Täälllä ois yks odottaja tälle listalle lisää... En jaksanu lukea kaikkia viestejä, kunhan vain joitain selailin, näyttää olevan aktiivisia kirjoittajia tässä porukassa.

Laskettu aikani tulee olemaan elokuun alkupuolella luultavasti 5.8.08, en ole vielä kerinny neuvolaan asti, sain kuitenkin tänään jo ajan varattua. Siihen niskapoimu ultraan en aikonut mennäkkään, menen sit siihen rakenne ultraan. Lapsia meillä on ennestään jo neljä ja odotamme tätä viidettäkin kovalla innolla, joskin odotus aika on aivan toisenlaista kuin silloin kun odotimme esikkoa....
Olen siitä onnellinen odottaja etten ole joutunut kokemaan pahoinvointia kenenkään odotusaikana, armoton väsymys vaan vaivaa, koita siinä sit jotain jaksaa isompien lasten kans :|
Vielä ei raskaudestani tiedä kuin pari laheistä ystävää, edes isovanhemmille ei olla paljastettu, olenkin vähän miettinyt jos ei kertois ollenkaan, vaan antaa niiden ite huomata, siinä voi mennäkin aikaa tai sitten ei... kolmesta ekasta ei näkynyt mitään vielä puoleen väliin mennässä, mutta nuorimmaisesta tuli valtava maha jo rv 15 paikkeilla, saas nähä miten nyt käy...
Tässä vähän tällästä joutavaa höpinää, kun en oikein lukenu mistä ootte täällä puhellu ni en oikein voi mihinkää ottaa kantaa, mut toivotaan et jatkossa pysyisin kärryillä...

Ai niin synnyttämään menen sit aikanaan Kanta-Hämeen keskussairaalaan...
 
Hei..Vieläkö mahtuu mukaan elomassuihin? Olen seurannut keskustelujanne aktiivisesti vuoden vaihteesta lähtien ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan.. Eka neuvola oli tänään ja varhaisultra olis ensi viikolla. Kerroimme tänään tuleville mummoille,papoille,tädeille,enoille,kavereille....Enää ei maltettu pitää tietoa sisällämme;)! Olemme miehen kanssa kummatki 27, molemmat täytetään tän vuoden puolella 28.
Töissä käydään ja minä lisäksi opiskelen.
Kissan kanssa kolmistaan asustellaan Helsingissä. Rv olis luultavasti (kunnes ens viikolla vahvistuu) 8+0 ja synnytyssairaalana NKL.
 
Huomenta kaikille!

Olen ollut vähän pmennossa kun on väsymys ja kaikenmaailman kiireet painaneet päälle.

10.1 minusta tuli rouva, vaikkakin tuo sana kuulostaa niin mummomaiselta.

Pahaolo painaa päälle aamusta iltaan. Olenkin viettänyt uurimman osan raskaudestani sairaslomalla. Onneksi ymmärtäväisellä työnantajalla on itsellään ollut samankaltaisia oireita omissa raskauksissaan, niin ymmärsi täysin tilanteeni.

Eka neuvola takana. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, ettei tule pettymystä tai huolta jos niitä ei aikaisuuden takia saada kuulumaan. Kaikki muuten hyvin sillä saralla. Ultra olisi edessä ensi torstaina eli 24.1.

Viikkoja tänään 9+6, menkkojen mukaan, mutta tulee ultrassa varmaan pienenemään kun kierto oli pitkänlainen.

Listalle voi laittaa että toinen on tulossa, esikko jo kovasti kyselee että koska vatsa näkyy ja koska vauva syntyy.. =)

Mukavaa päivää kaikille!

Äityli 9+6
 
Heissan elosisaret =)

Tervetuloa uusille odottajille ja masuille!

Täällä on keskusteltu kotitöiden jaosta. Meillä on toistaiseksi mennyt hommat melkein tasan - tosin oon ite enemmän siisteysintoilija, joten harjan varressa tulee pyörittyä siksikin miestä ahkerammin :D Pyykkäys-ja silityshommassa mulla on monopoli - tuolla se vaatevuori taas vaan odottelee selvittäjäänsä.

Rouva Pikkumyy kyseli painosta. Mulle on nyt tullut lisää 1,5 kg ja ruokahalu sen kuin tuntuu kasvavan :whistle: Liikunnalla koitan pitää kilot suhtkoht kurissa, ettei pääsisi ihan käsistä ryöstäytymään. Varmaan helpommin sanottu kuin tehty ;)

Sylintäydeltä onnitteluja rouvautuneelle Äitylille!!! :flower: :heart:

Käytiin tänään neuvolalääkärillä. Katsottiin sekä ultralla, että kokeiltiin miehen toiveesta sydänääniä. Sydän jumputti kuin pieni poni olis hiekalla juossut :heart: Syke oli 175 pinnassa, jos oikein muistan. Ultrakuvassa nähtiin murusen liikkeet ekan kerran, kun Elmeri siellä potkiskeli :heart: Kyllä siinä kyynel kierähti silmäkulmaan.

Nyt pitää lähtee vapaan kunniaksi ensin pullakahville ja sitten siivoamaan. Ens viikolla on talviloma! Ja loistokelit :LOL:

kaneliomena ja Elmeri 11+3
 
Heippa!

Viikonloppu vielä ja sitten pitäisi jaksaa palata arkeen, vaikka olen minä sitä jo odotellutkin. Ihanaa päästä töihin, vaikka se tietää hirmu aikaisia herätyksiä =)

Paljon onnea Äitylille rouviintumisen johdosta. Eihän se nyt niin mummomaista ole :LOL:

Painosta vielä sen verran, että on sitä tullut tännekin. N. kolmisen kiloa!!!Ihan liian paljon.

Tervetuloa uudet! :flower:

Bella-Lumia 10+1
 
Onnittelut minunkin puolestani Äitylille ja tervetuloa uudet mukaan. Painoa mulle tullut 2.7kg luultavasti eniten syynä turkinpippurit, suklaa ja roskaruoka. No täytyy vähän alkaa hillitä. Kaksosista tuli 18kg ja 14 jäi jo laitokselle. Kotitöistä meillä eli mä olen päivät kotona joten teen enemmän ja viikkosiivouksen hoitaa siivooja. Ei kivat ilmat talvilomalaisille, mut eiks se ole loma ku ei tarvii töihin lähteä oli ne ilmat sit millasia tahansa. Nyt täytyy hakea tytöt koulusta joten pitäkää huoli itsestänne ja masumatkalaisista.
vilma ja valtteri 9+0
 
Onnea vaan rouviintuneelle Äitylille! Meillä lähestyy jo 15. hääpäivä. Olen vissiin vanhimmasta päästä tällä listalla.

Np-ultra oli tänään ja sen suhteen voin jatkaa rauhallista odotusta. Turvotus oli 1,0mm. Np-ultraan yhdistetty verikoekin olisi ollut tarjolla, mutta th ei ollut laittanut lähetettä koneelle. En anna sen häiritä, ei ole muistakaan lapsista mitään riskilukuja laskettu. Kohonnut down-riski ei olisi aiheuttanut meillä muutenkaan mitään toimenpiteitä.

Vauva vastasi kooltaan hieman isompaa, mutta nykyään ei la:ta muuteta, jos heitto ei ole enemmän kuin viikko. Näin sanoi kätilö. Mukaan sain upean moikkaus-kuvan isälle näytettäväksi.

Uskaltauduin sitten ostamaan ensimmäisen pikkuvaatteenkin, vaikka alkuviikosta oli toisenlaiset aatokset. On vaan laitettavat pelot taka-alalle ja uskallettava antaa sydämeen tilaa tällekin lapselle jo odotusaikana.

Hyvää viikonloppua kaikille, minulla alkaa taas tiukka työputki, joten koneelle jää vähemmän aikaa.

Scala rv 12 tasan.
 
heippa. isäntä kävi sitä Multitabsin Inkivääri-kapselia kyselemässä apteekissa niin meidän apteekista sitä ei enää saa vaan sen myyminen kuulemma lopetetaan, minkähän takia? Olivat isännälle sitten myyneet sillaista vitamiinia joka pitäisi auttaa, saa sitten nähdä auttaako se pahoinvointiin.

Miettisin tuossa että oisko seuraavan galluppin aihe sillainen kun kuinka kauan on ollut parisuhteessa ja millaisessa?

Eli jos vastaan tuohon itse heti eli yhteis eloa on kertynyt 15v ja marraskuussa tuli 13 v naimisissa, hui kun pitkältä se aika tuntuu.
 
Minä olen saanut pidettyä nyt migreenini loitolla, toivottavasti ei kovin usein kolkuttelisi meidän ovella:=/. Tosiaan se 2:n Panadolin dropaus kerralla paransi minut silloin ti-ke yön aikana;=) :heart: Sloma on sujunut, mukavasti, tänäänkin kävin sen sauvakävelylenkin matka on noin 6km ja 300, aikaa meni 57min, kun eilen meni tunti 5 min., Kiva sujui siis paremmin;=)

Meidän parisuhteemme alkoi vappuaattona 2001, kun menin miestäni hakemaan tanssimaan, siitä sitten tekstailimme 2:n kuukauden ajan, emme tavanneet sinä aikana, kunnes minä taas kerran kesällä sain päähäni, että nyt on aika taas tavata :D , laitoin viesti, että kaipaisin seuraa laivaravintolaan joelle, sehän passasi vallan mainiosti hänelle...Siitä alkoi sellainen rakkaustarina, että olimme kuin paita ja peppu, olimme yöt joko hänen tai minun luonaan, lapset kulkivat mukana kahden kodin väliä, aikamoista aikaa kyllä :headwall: :heart: . Sitten mies sanoi, että josko muuttaisimme tänne hänen rakentamaansa taloon, sitä pohdittuani noin 3kk, tulin tulokseen, että näin teemme, eli siinä vaiheessa 16v tytär ja 10v poika muutti myös tänne;=) Alkoi uusioperheen arki! :heart:
Jossain vaiheessa talosta tuli meidän yhteinen ja kihloihin menimme 2005 uutene vuotena :heart: ja naimisiin 23.11.-07 :heart: ja plussa raskaustestiin tuli 30.11.-07, eli häälahjaamme kohdussani kasvattelen! :heart:

Eli tällä hetkellä tässä kodissamme asuu miehen 19v poika, lähtee heinäkuussa armeijaan, opiskelee kokiksi tällä hetkellä ja poikani amiksen ekaa luokkaa käyvä, valmistuu kone-ja metallipuolelta aikanaan, miehen 14v tytär asuu äitinsä luona joka toinen vkloppu on meillä ja yleensä kerran arkiviikolla. Tyttäreni asuu avoliitossa, ei lapsia heillä.Vanhin poikani asuu itsekseen, seurustelee, ei lapsia!

Aikamoinen sepustus perheestämme;=)

Kovasti kaikki tätä pienokaista odotamme :heart:

Ps tänä aamuna vähän sitä kestokrapulaa, ei onneksi niin paljon!

Np ultraan maanantaista vielä viikko, eli 28,1.-08 :heart:

Rva Pikkumyy ja


 
Heips!

Täällä olen viettänyt sikäli lokoisia päiviä, että eilen sain kuunnella neuvolassa pienen sydänääniä ja tänään kävin ultrassa katselemassa muikkusen puuhia; siellä porskutteli ja kaikki oli oikein hyvin!! Kyllä se vaan aika upeaa on...

Kyselisin teiltä, että vaivaako ketään matala verenpaine? Mulla paineet laskeneet ja nyt sitten huimaa ja päätä vihloo..mikä avuksi, saisiko nyt vähän syödä salmiakkia...? :)

Juu, painoa tullut nyt noin puoli kiloa. Olen aika yllättynyt, koska viimeksi paisuin tasaisen varmasti alusta loppuun, vaikka kuinka yritin vahtia syömistä ja jätin tunnollisesti aivan kaiken ylimääräisen pois. Onko muilla "uusijoilla" eroja painon kehityksessä?

Ja kotitöistä sitten.. Meillä mies oli jo itsekseen asuessaan hyvin siisti ja tykkäsi huolehtia ympäristöstään eli saan nyt yhteistaloudessa nauttia siitä. Mies on hommissa aloitteellisempi, ei ole kertaakaan tarvinnut käskeä tai edes pyytää mitään tekemään..enemmänkin minulla on morkkis, kun en varmaan puuhastele yhtä paljon. Mies tykkää, että on tekemistä. Yhdessä ei olla kyllä asuttu vielä kahta vuottakaan, muutettiin kun esikko oli tulossa. Yhdessä ollaan oltu reilu 2,5 vuotta..tai silloin tavattiin ensimmäisen kerran. Naimisiin sitten joskus, kun sopiva hetki koittaa.

Jatketaan hyvään malliin, ihanaa viikonloppua kaikille!

Pastilla & muikku 12+0



:)
 
suositellaankin matalaan verenpaineeseen, kunhan ei kilo kaupalla ala syömään, itse söin niitä pirates karkkeja yhdessä vaiheessa, kun niin teki salmiakkia mieli! :wave:

Muutoin mulla ei olekkaan mitään mielitekoja ruokien suhteen, kaikki ajatuksena tökkii, mutta syödä kyllä sitten pystyn kuitenkin! :p

Minäpä lähden pian hakemaan rakkaan aviomieheni sieltä kuntoutuksesta pois oli siellä 2 viikkoa, muutaman kerran hain kotikylään välillä! :D
Olipa iso sänky nukkua yksikseen sai pyöriä ja vaihdella asentoa miljoonasti, olen nykyään levoton nukkuja, kun tavallisesti nukun vatsallaan ja nyt en siihen pysty! :headwall:

Miehen viimeinen kuntoutus osui alkavaksi 11.8.-08 silloin meillä laskettu aika, ja vaikka tämä vaavi ennen syntyykin, niin hän ilmoitti, hän ei sinne silloin tule! :D Johon lääkäri sitten, että kun on näin tärkeä syy, hän saa mennä syyskuussa jonkun muun ryhmän mukaan! Mekun molemmat tätä tulevaa vaavia varmasti yhdessä ihmettelemme ja hoidamme sitten kesällä! :heart:

Heippa taas! :wave:
 
Rouva Pikkumyy kyseli painosta. Mulle on tän raskauden aikana tullut kotipuntarilla 2 kg ja neuvolan puntarilla 2,8 kg lisää. 800 g heitto johtunee siitä, että kotona punnitsen itteni aina alusvaatteillani (puntari näyttää näin vähemmän) :LOL: ja neuvolassa vaatteista ei vähennetä mitään pois :kieh: Oon ottanut vähän sen kannan, että painoa tulee raskausaikana mitä tulee ja sitä sitten yritetään täysimetyksellä pois.... Viime raskaudessa tuli 18 kg ylimääräistä ja laitokselta kotiin lähtiessäni pudotettavaa oli vielä 7 kg. Kuitenkin pudotin reilut 10 kiloa :p

Kotitöistä: Meillä minä valitettavasti teen lähes kaiken; pyykkään, hoidan tiskit, teen ruuan, vaihdan petivaatteet yms :$ Mies sen sijaan suihkuttaa aina kaksi lasta ja mulle jää nuorin pestäväksi. Sit mies tietty tekee kaikki pihahommat ja remppahommat jos sellaisia sattuu olemaan. Ja meillä on mies se, joka on enemmän lasten kanssa. Mulla kun ei iltaisin ole voimia temmeltää lasten perässä :ashamed:

Mulla ei mitään erikoisia himoja ruuan suhteen ole tullut, vielä. Makkaran ja nakin hajut yököttää ja niitä syödessä meinaa lentää yrjö |O Yritän syödä suht normaalia kotiruokaa ja välipaloja noin 3 tunnin välein (yleensä päivässä syön sen 5 kertaa).

Pahoinvointi on antanut aika hyvin periksi, onneksi!! Aamulla ja iltaisin vielä esiintyy jonkin sortin ällötystä, ei muuta. Kotitöitä oon ollut nyt laiska tekemään ja nytkin pyykit odottaa kaappiin käärimistä, toiset kuivamaan laittamista ja lisää on koneessa tulossa pyykkiä, huh huh. Sain sentään aamulla siivottua lattiat vaikka senkin aloittaminen oli tuskaa :eek:

Kotiäiti32 laittoi galluppia parisuhteesta. 2004 kesällä innostuin serkkuni tavoin laittamaan kännykän wappiin oman ilmoituksen. Monenlaista vastausta tuli ennenkuin nykyinen mies siihen vastasi. Siitä sitten ruvettiin näkemään joka viikonloppu (välimatkaa sillon jotain 150-200 km) ja luonani asui myös edellisestä avioliitostani kaksi lasta. Parin kuukauden seurustelun jälkeen menimme kihloihin! Viimein 2004 syksyllä tehtiin rohkea päätös, ostettiin oma talo Pohjanmaalta ja muutettiin sinne alkutalvesta 2004: minä, mies ja 2 lastani. Uusioperheen arki lähti rullaamaan ihan kivasti ja meille syntyi ensimmäinen yhteinen lapsemme 2005 joulukuussa (miehellä ei ennestään lapsia eikä juuri kokemustakaan niistä). 2007 heinäkuussa menimme naimisiin ja nyt odotellaan elokuussa syntyväksi meidän toista yhteistä lastamme ja minulle se on siis neljäs. Siinä lyhkäisyydessään.

Jahas, jos mä nyt yrittäisin kääriä nuo edelliset pyykit kaappeihin, että saisin laittaa taas pari koneellista kuivamaan. Jaksellaan taas eteenpäin ja uusille odottajille tervetuloa elomassuihin :wave:
 

Yhteistyössä