<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

neitiperho
Voi ei, todella ikävää kuulla :'( Kovasti voimia ja jaksamista Perämaan emännälle Oikeita sanoja lohdutukseen vaikea löytää ja tuskin ne auttaakaan. Tulipa haikea mieli :ashamed: En toivoisi koskaan samaa kohtaloa kenellekään
 
Perämaan emännälle täältäkin pahoittelut ja voimia jaksaa eteenpäin.. :hug:

Mä oon vieläkin ihan älyttömässä flunssassa, kävin eilen lääkärissäkin kun tuntuu että pää räjähtää mutta määräs vaan vuodelepoa ja höyryhengitystä ja jos viikonlopun yli viel kestää niin takas sit.. ja tuntuu että vaan pahenee, öisin ei pysty hengittää kunnol jne jne :kieh: suoraan sanottuna vit***** ihan kunnolla, kun mahaakin vihloo sit kokoajan kun aivastelen niin paljon.. pelottaa että voiko tästä olla jotain haittaa tuolle pienokaiselle...

Hosso ja Iisakki 11+2
 
perämaan emännälle Suuri Halaus!

Ja Äitylille onnittelut rouviintumisesta :flower: . Unohtui aiemmin onnitella.

Oma olo on ihan ok. Tänä aamuna pahoinvointi pääsi yllättämään kun en ajoissa kerennyt syömään. Sitten maistuikin iso lautasellinen puuroa. Parin tunnin jälkeen oli taas niin kova nälkä että oli pakko mennä etsimään kaapista syötävää :p . Kaupassa käynti ois tänään mutta ei huvita yhtään lähteä. Tää laiskuus ja saamattomuus on kyllä ihan mahdotonta. Mihinkään ei jaksaisi kotoa lähteä. Kotihommia oon saanut tehtyä ihan hyvin mutta lähteminen jonnekkin on vaikeaa. Vaikka kyllä sitten kun pääsee lähtemään niin on mukavaa. Jonkun pitäisi olla potkimassa takamukselle :LOL:

Miija 11+4
 
Pahoittelut Perämaan emännälle!
:hug:

Täällä parempi aamu jälleen ollut "kestokrapulan suhteen"! Jos se pikkuhiljaa jo helpottaisi! :saint:

Migreenikin pysynyt poissa toistaiseksi, hyvä niin! :heart:

Ostimme miehen kanssa jumppapallot joilla vähän teemme jumppaliikkeitä, meillä tallissa kyllä kuntosali´vehkeet, niitä en ole raskaana ollessa ollenkaan käyttänyt! Jospa taas alkaisi, kun paha olo helpottaa! Pienillä painoilla vain!

Harrastin aktiivisesti kuubalaisia tansseja jo 8:s vuosi olisi meneillään, mutta nyt raskauden aikana en ole käynyt, ei ole oikein jaksanut työn ohella kuin levätä tai käydä sauvakävelyillä! :D Jospa sitten syksyllä taas alkaisi! :D

Mukavaa Vkloppua kaikille!

T Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 10+5 :heart:
 
Ihan ekaksi perämaan emännälle suuren suuri voima :hug: !

Oma vointi suht hyvä. Tuhrutteluvuotokin loppui kuin seinään eilisen lääkärissä käynnin jälkeen. Mietinkin jo että oiskohan stressaamisella ollu jotain osuutta asiaan.. :LOL: No pääasia tosiaan että kaikki kunnossa ja vuotelukin loppui.
Aamulla oli hirmuinen päänsärky kun heräsin. Liekö johtunut kellon ympäri nukkumisesta, liian korkeesta tyynystä tai jostain muusta. Ei meinnannut millään ottaa laantuakseen, pakko oli turvautua viimein Panadoliin. Huonoa oloa ei onneksi ole enää pahemmin mulla ollut, jospa se nyt pysyiskin loppu ajan poissa.

Olettekos muut huomanneet että jotkut ruokaaineet/maut muuttuvat suussa nykyään ihan oudon makuisiksi? Mulla ekassa raskaudessa oli niin, että lempimehuni maistui suussa aivan järkyttävältä!! Eilen sitten päätettiin miehen kanssa herkutella yhteisellä viikonloppu-herkulla: sipseillä ja dipillä. No pari sipsiä ehdin dippaamaan kun alkoi suussa maistua tosi oudolle, joten imelälle.. :/ No jäi sitten herkuttelut siihen mun osalta.. :)

YHTEISELOA meillä on ollut yhteensä 4 vuotta. Tavattiin siis -04 ja esikoinen syntyi -06. Avoliitossa elellään, ainakin vielä toistaiseksi.

Nyt taidan lähteä sohvalle lehden lukuun kun tyttö nukkuu päiväunia ja mies lähti kauppaan.
Oikein mukavaa viikonloppua!
Voikaahan hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 9+5
 
voi v sanonko mitä, kyl noi murkut o ihanii. verenpaine o varmaan katos ku esikoinen o taas nii kival pääl et mikkää ei o hyvi ja äiti o iha paska suurin piirtein. Tunteet myllää ja täs tappelus ei o kerenny ees voida pahoin tänään.

Toivottavsti teillä muilla on mukavempi päivä.

 
Kirjoitin pitkät pätkät ja ne katos johonki netin syövereihin :kieh: :kieh:

No lyhyesti samat:
Gallup; tammikuusta-07 asuttu yhdes ja kihloihin elokuus 07 ja vauva on eka yhteinen
painoa en oo uskaltanu tutkia ku ne neuvolassa tekee siitä tosi ison numeron..

Nyt tekemään esikoisen synttärikakkua!!

ja perämaan emännälle voimia ja hali :hug:

rieputa+ reagan 8+4
 
Heissan kaikille!

Ensiaskeleen päätin ottaa ja kirjautua tänne palstalle, liekö se tekisi asiasta todellisemman.. siis että minä raskaana.. jos joku olisi minulle pari vuotta sitten niin maininnut, olisin hommannut sanojan pikaisesti terapeutin pakeille.

Mutta niin se näköjään maailma muuttuu ja minäkin vielä kypsässä aikuisiässä (34v.) tuumasin moiseen ryhtyä. Tosin en ole kyllä ajatusta vieläkään ihan sisäistänyt, oireita kun ei ole nimeksikään. No ensi viikolla pitäisi enemmän selvitä, kun olisi ultrauksen vuoro, eli kaiketi olen jotain 10-12 viikoilla, minulla ei nuo viikot oikein pysy hanskassa. Varhaisultrassa käytiin kyllä ja sieltä tuli lasketuksi ajaksi 8.8., eli leijonan pentua tulisi, niin kuin itsekin olen.

Kotimme sijaitsee Helsingissä jossa asustelen yhdessä avokkini kanssa. Tässä iässä asiat sitten kaiketi tapahtuu nopealla syklillä, sillä tapasimme 09/06 sitten, kihloihin mentiin 10/07, ja raskaaksi tulin heti pillereitten poisjätön seurauksena. Naimisiin meno vielä heivattiin tulevaisuuteen, sanoin että maha pystyssä en halua häitäni muistaa..!

Niin ja Kätilöopiston valitsimme synnytyspaikaksi, jos sinne asti mennään, siellä olen itsekin syntynyt.

Tässäpä ensiaskeleeni tällä saralla ja täytyy myöntää että aika pihalla olen, paljon uusia asioita opittavaksi, mutta onneksi olen saanut tältä palstalta hyviä neuvoja! Kiitokset siitä!

Mukavaa, vaikkakin sateista ja tuulista päivän jatkoa!

Hannah08
 
Perämaan emäntä :hug: :hug: :'( Voimia teille paljon!
Oltiin pojan kanssa ulkona aamulla ja räntää tuli taivaan täydeltä :eek: Siis mikä talvi tää tämmönen on!? Mä haluisin että mun lapset vois kokea vielä tulevaisuudessa hiihdon, luistelun ja jäämäkien ym. riemun :ashamed:
Oliskohan aiheellista tehdä taas uusi pino? Alkaa käymään aikas pitkäksi
:D

f ja pampula huomenna 12+0 :heart:
 
Perämaan emännälle voimia :hug:

Ikää mulla on 29 vuotta, yhdessä ollaan oltu n. reilut 2 vuotta.
Mulla on kyllä painokin vaan laskenut nyt alussa yht. ehkä 3 kiloa, mutta eiköhän sekin asia korjaannu elokuuhun mennessä.

Np-ultra olisi tiistaina. Jänskättää kyllä vähän :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, vaikka ainakin täällä on ihan harmaata ja sateista..
 
:hug: Perämaan emännälle haleja :hug: :'(

Minulla on alkanu supistella jo nyt!!!!Ja kyselevät töihin kokoajan....en tiedä taitaa olla parrein että en lähde...eivät tiedä ( enkä kerro) tästä raskaudesta mitään. Koko ajan on sellanen vetämötön olo ja saamaton. Viimeyönä valvoin pojan kans ku oli taas niin ahtaalla. Todettiin astma viimeviikolla. Miehellä olis ollu ihan tuhottomasti hommia ulkona ja vintillä mutta vaadin että kattoo vähän aikaa lapsia että mä todellakin otan päiväunet. Muuten en jaksa iltaan asti. Maanantaina on eka neuvola. Huvittaa ku yks kaveri odotti edellistä ihan samaan aikaan ku minäkin edellistä.Pojat synty parin viikon välein ja nyt kuulin että heille tulee kans lähes samaan aikaan vauva. Saadaan taas vaahdota suu vaahdossa tätä odotuksen ihanuutta ;)

Ja vastaus galluppiin. Ollaan oltu kohta 6vuotta naimisissa (onko siittä jo niin kauan)! Ja Yhdessä 8 vuotta.


 
perämaan emäntä: laitoin sinulle yvetä! :hug:

tuohon parisuhdejuttuun: meillä on kaiketi se pikaisin suhde... :LOL:
tavattiin heinäkuussa -03 ekan kerran, seurustelun aloitimme elokuussa -03 ja syyskuun ekapv -03 mentiin kihloihin ja 26.pv samaa kuuta naimisiin ja odotin jo marraskuussa tuota meidän ensimmäistä yhteistä. minulla siis aiemmasta "elämästä" tytär ja miehellä edellisestä liitosta tyttö ja poika (jotka asuvat äitinsä luona)


tänään aamu alkoi ihanasti, ei yhtään pahoinvointia ja johan siinä kehuskelin jo miehelle että vau..nyt se on ohi..ni eiköhän se nyt ala kurkkimaan taas.. :/

pitäis mennä leipomaan...

Ajatuksin AE ja säde 11+2
 
Eli kävin torstaina ultrassa, ja kaikki tuntu olevan hyvin =) Sikiön koko vastasi kahta päivää vähemmän, mitä menkoista laskettuna, mutta katotaas nyt tässä sitten mihin se laskettuaika sijoittuu... =) ens viikolla neuvola
 
Vastaus kys.Olettekos muut huomanneet että jotkut ruokaaineet/maut muuttuvat suussa nykyään ihan oudon makuisiksi?

Suklaa. Ei se sen kummemmin ole muuttunut oudon makuiseksi mutta ei vaan maistu enää niin ihanalle. Suklaan ystävänä tuo harmittaa mutta toivotaan että raskauden jälkeen maistuu taas yhtä hyvälle kuin aiemminkin :p . Toisaalta on kyllä ihan hyväkin ettei maistu hyvälle niin ei tule syötyä ja lihottua tässä odotusaikana :) .

Kauppareissulla iski huono olo ja minä jo hädissäni olin että mihin ihmeeseen mie oksennan siellä mutta huh se onneksi meni ohi.
 
hei, uskaltaisiko tänne ilmoittautua, la varmistui tällä viikolla, eli se olisi ihan elokuun lopussa... eli siis varovainen kysymys, voinko vielä teidän listoille tulla roikkumaan?? :) (rouva pikkumyy onkin jo toiselta listalta tuttu! :D )
meillä on siis alkutaipaleella toinen lapsukainen, ensimmäinen synt.06.
synnytyssairaala vielä tällä hetkellä MKS,mutta voi olla että muuttuu vielä...
kävimme ensimäisessä ultrassa nyt tällä viikolla ja siellä se pikkuinen näkyi ja kun näkyi vielä sydämen syke niin meinasi tulla itku! :D
 
Mansikka85 Mä olen varmuuden vuoksi jättänyt kaikki pehmeät juustot pois ,kun ei myöskään tiedä mitä saa syödä. Tietäkö joku tarkemmin ,kun vuohenjuusto on suurta herkkua.

Noista makujutuista. Mä olen aina tykännyt paljon makeasta, mutta nyt jos syön liikaa karkkia tulee helposti paha olo. Suussa alkaa maistua tosi ällö makealle. Ihan hyvä ,kun vaan nyt oppisi rajoittamaan makean syöntiä. Nytkin ällöttää :headwall: .

Tervetuloa kaikki uudet! Kyllä mukaan mahtuu. Ahkeraan vaan kirjoittelemaan ja jakamaan tuntemuksia sekä purkamaan iloja ja suruja.

-Poni ja Manteli 9+4
 
Tulin vielä näin lauantai-iltana käymään,ku mies kahtoo Predatoria ja mua ei hirveesti kiinnosta....

Perämaan emäntä: Pahoittelut :hug: Voimia teille!

Painosta on nii hirveesti ollu puhetta ni piti itelläki kurkata tohon neuvolakorttiin,et miten se asia on. 200g on noussu ekasta käynnistä,mut en tiää mitä se ihan alussa oli, ku toi meijän puntari näkyy valehtelevan kauheesti. mut sen tiiän, et suunnilleen pari kiloa se paino laski sillon ihan alussa.

tänään oli taas tosi väsyny päivä, mut sit ku ois saanu nukkua ni eipä sit uni tullukkaan. Tehtiin tänään lauantai-illan herkuksi kokonaista broileria ja ai että oli hyvää :p .Eilen tehtiin pirtelöä ja sekin maistu nii mahtavalle että.... mut ku tuopillisen sitä veti ni meinas olla vähän öklö olo :/

Mulla nykysin hiukset pysyy paljo kauemmin puhtaana,ku ennen. saattaa mennä kolmeki päivää ennen,ku tarvii pestä ja normaalisti niitä saa olla lähes päivittäin pesemässä. Finnit on kans naamasta hävinny lähes kokonaan =)

Joo mut eiköhä tästä taas joua....öitä!
Piua 12+1
 

Yhteistyössä