~~ELOMASSUT 2008~~ syksyssä

Hellou mammat!

Onnea sibirica ja muut uudestaan masuvauvan saaneille!! :heart:

sibirica, ilmoitatko teijän poitsun syntymämitat, niin lisään ne tonne kan sivun listalle? :wave:

irtis ihanaa kuulla, että teijän pikkumies on parantunut!! :hug:

Nukahtaminen, sujuu meiltä hyvin. Päiväunille ei tarvi ku lykätä rattaat partsille ja nukahtaa sinne ilmeisesti samantien, ku ei käy liikettä, eikä kuulu mitään ääniä. Iltasin nukahtaa vaihtelevasti. Välillä simahtaa samantien, josku pitää kerta pari käydä laittaa makuulteen.

Pulloa meillä ei olla juotu reiluun kuukauteen. Jätettiin pois ku täytti vuoden. Tuttia syö edelleen, enkä tiiä koska sitä uskaltaisi ajatella jätettävän pois. Kaipaa niin kovasti sitä nukkumaan käydessä. Muuten ei sitä lutkuttele. :)

Meillä taas nyökytellään kaikkiin kysymyksiin. Isoveikka kysyy usein; "onko Aliisa pöhkö?" Ja likka nyökyttää ja nauraa päälle. :D Mut osaa myös pudistaa päätään ja työntää kättä eteen, jos ei jotain halua.

Tykkääkö teijän muksut lukemisesta? Meillä kirjat on ihan hitti nyt! Käy hakemassa kirjan hyllystä, menee isovljen sänkyyn istumaan jo osottelee yksikseen kirjasta kaikkea. IHANA! :heart: Pienet muumi kirjat on lemppareita.

Mä oon niin kypsä tähän kotona oleiluun. Katellu melki päivittäin mollin sivuilta töitä. Paljonhan siellä on niitä tarjolla, mutta kun haluisin lähihoitajan hommien sijaan jotain kaupallista ja aina vaaditaan koulutus tai kokemusta. Ilmottauduinki eilen työkkärin järjestämään kaupan alan ja asiakaspalvelun koulutukseen, jos siitä olisi sitten apua työpaikan saamisessa. Ja saa ton koulutuksen aikana sitten samaa rahaa mitä nytkin liitolta.

Meillä oli kaks viikkoa sitten muksujen yhteiset synttärijuhlat. Hyvin meni, mutta Aliisa oli melkein koko päivän tosi kiukkunen ja halus vaan äitin tai iskän syliin. Vissiin vähän stressas ihmispaljouden määrä ja kun edelliset lähti heti uutta porukkaa tupaan. Vieraita kävi yhteensä about 30!

Ihanan särikästä syksyn aikaa kaikille!!
Ja koitetaanhan pysyä terveenä, vaikka taitaa vähän jokaisella nokka vuodella. Täällä ainakin maanantaista asti valunu neidillä... :snotty:

HooÄs ja Aliisa 1v1kk1vko :D
 
Vihdoin käytiin ostaa se turvaistuin. Päädyttiin BeSafe izi combiin. Onko kellään kokemusta tuolista? Pelottaa, tuliko valittua oikein... vaihtoehtoina oli myös craco cosmic comfort s ja britaxin, en muista tarkemmin mikä... Kauhee tehdä näitä hankintoja kun vaihtoehtoja riittää ja hintaakin on ihan kivasti että ois kiva saada toimiva ja hyvä heti kerralla:p

Neiti on päivä päivältä oikukkaampi ja omapäisempi, jotenkin sitä vaan miettii että miten sen kanssa tulee pärjäämään kun vuosi vuodeltahan nuo asiat tuppaa pahentumaan :eek:
Vaikka on se kyllä niin ihanakin ettei sitä muuhun vaihtais :heart:

Nyt alkaa tuo vauvakuumekkin tulla taas... yhdeltä kaveriltakin tuli tänään viesti että oli saanut viime yönä vauvan :)

Mairo ja tyttö 1v 1.5kk
 
Tervehdys tännekkin pitkästä aikaa :)

Pikkumies kaatoi sitten puoli kupillista kahvia läppärin päälle... Ihme ja kumma, kone heräsi vielä henkiin, mutta osa näppämistä ei toimi. Tosi veemäistä kirjoittaa pitkää tekstiä tän OnScreen-näppäimistön kanssa |O

Aloitin minäkin sitten työelämän kuukausi sitten. Hyvin on alkukankeuksien jälkeen lähtenyt sujumaan. Samaan aikaan aloitti pikkupoikakin tarhan. Hienosti on hänelläkin lähtenyt sujumaan päiväkodissa. Tykkää tädeistä ja tuntuu viihtyvän ryhmässä.

Viikko-pari päiväkodin aloituksen jälkeen lähti poika sitten kävelemäänkin. Nyt liikkuu jo enimmäkseen kävellen eikä enää juurikaan konttaa. Isovelikin on niin mahdottoman ylpeä kävelevästä pikkuveljestään :heart:

Mutta nyt lopettelen tältä erää, menee hermo tän näppiksen kans...

Onnea plussanneille :flower: :flower: :flower:

terv. Jennika1983 ja pojat 6v 9kk ja 1v 1kk
 
Heipat täältäkin :wave:
Pari päivää sitten palasimme Mallorcan lomalta ja nyt on sitten alkanut imetysksen vähennys/lopetus projekti. Tänään olen imettänyt vain kolmesti, mutta yöllä tulee varmasti taas imettyä paljon ,kun neiti ei oikein nuku. Mies on vielä viikon kesälomalla niin hänen olisi tarkoitus nukkua tyllerön kanssa, jotta saataisiin öitä paremmiksi.

Meillä jatkui loman jälkeen heti arki vauhdikkaasti, kun perheeseemme muutti Pyhä Birma rotuinen kisu. Nyt meillä on peräti kahdeksan kisua, joista onneksi viisi asuu tallissa :)

Niin meillä on opittu kiipeämään. Menin kurkkaamaan, että mieten neiti leikkii niin hiljaa leikkihuomeessa niin hän oli kiivennyt sänkyyn. Sieltä onnellisena äitille hymyili. Äiti ei ollut tämän taidon oppimisesta niin ihastunut :)

Ihanaa syksyn jatkoa kaikkille!!
-poni ja typykät
 
irtis ja poitsu toivottavat nyt kaikille hyvää syksyä! :wave:
me ei luultavimmin tänne ehditä linjoille enää toviin, kun työt kutsuu :(
viime päivien iloksi poika on oppinut nousemaan seisomaan ja kipuamaan rahillekin. suunta on vahvasti ylöspäin, alastuloa ei kummastakaan korkeudesta oo vielä jaksettu harjoitella. mutta äidille on opittu itkemään, että tuu ny helkkari nostaan mut alas seisomasta, jalathan täs väsyy!

voikaa hyvin ja nauttikaa syksystä pikkuisten kanssa! tsa-au!

irtis ja mukelo 1 vee 1 kk ja risat
 
neitiperho
Josko välillä heittäisi tännekin merkkiä. Meillä alkaa remppa olemaan loppusuoralla, tosin vaatii edelleen kunnon loppurutistuksen. Eipä ole hirveämmin kerenny viime päivinä läppärin ääreen ja tuskin tulee myöskään seuraavina päivinäkään.

Meille ei tosiaan muuta, kuin neiti voimakastahtoinen oma itsensä. Heittäytyy nykyään maahan huutamaan jos ei joku mene hänen pillin mukaan. Tekee pahojaan minkä kerkeää, mutta aivan ihana pikku riiviö (tälläkin hetkellä kantaa meidän polttopuita koiralle syötäväksi, kivaa). Itellä lähinnä vähän paha mieli ollu viime päivät, kun tyttö jatkuvasti mummolassa ja näen neitiä aamulla, sitten lähdetään mummolaan, minä katoan remonttia tekemään. Illalla vasta palaan, tuon tytön kotiin ja lähes suoraan laitan nukkumaan.
On sitten vaan vähän apea olo itellä kuinka lapsi edes äitiään ei kerkeä näkemään. No ei kyllä isääkään, mutta isi nyt sitä ei niin ota kuin minä. Olo kuin olisi hylänny lapsensa :/

Ainoa lohtu tietysti tässä vaan, että mitä enemmän joka päivä teen hommia, sitä nopeammin päästään varmasti aloittamaan muutto ja paluu normaali arkeen myöskin nopeutuu. Onneksi tää ei siis vielä lopullista.
Kuinkahan mä osaan aikanaa palata töihin ja neiti kun menee hoitoon....?? Mulla ei vieläkään sitten mitään kaipuuta töihin. Mitä vähän ihmettelen. Vuos sitten olin ihan varma, että jos nyt sen 9kk maksimissaan kotona olen ja sitten töihin :D

Ja onnittelut vielä kaikille odottajille!!! Ehkä se meilläkin vuoden vaihteen jälkeen edessä...ainakin toivon niin =)

Tsemiä niiden riiviöiden kanssa jokaiselle. Kyllä nää sellaisia tahto pakkauksia osaa olla, että isompaakin hirvittää, heh.

Oikein ihanaa syksyä - tosin kylmää sellaista - kaikille!!!

Neitiperho ja Iina 1v ja reilu 1kk
 
3+1päivillä pyörähdetty ja siellä oli tarjouksessa reiman toppapuku. Miten se vaan olikin ihan eri tuntuinen kuin reiman puku mikä meillä on odottamassa tuolla kaapissa (iso, "kovempi "kankainen) tuo kaupassa ollut oli pehmeä eli onko ne noissa tarjouksissa ihan eri pukuja, sillä mikä tarjous se edes on jos sinne on tuotu rekkikaupalla jotain pukua missä kiinteenä on hintalappu "tarjoushinnalla", yleensähän on hintalapussa normi hinta ja erikseen sitten lisätty tarjoushinta, mietin vaan että huijataanko tässä taas kuluttajaa :eek:
Saikohan tuosta sepustuksesta mitään selvää :ashamed:

Mairo ja Tyttö 1v 1kk 3vkoa

 
mairo, jos se 3+1päivien puku on reima ja sulla on jemmassa reimatec? Tuli toi mieleen heti ku luin.

neitiperholle ja perheelle tsempit loppurutistukseen. Mahtavan palkkion saatte tosta kaikesta rumbasta ja vaivannäöstä. :wave:

Mul tunnin päästä aika työkkäriin, oon oottanu ku kuuta nousevaa. Pääsen ajan kanssa tutkimaan virkailijan kanssa kaikki mahollisuudet työ- jakoulutuspaikoista. Mä oon niin pihalla mitä mä haluisin tehä...jotain kaupallista...kait...Toivottavasti tän päivän jälkee olis vähän paremmin selvillä. MÄ HALUUN TÖIHIN TAI KOULUUN!! Ja mahd. nopeesti, kiitos! :D

Aurinkoista lokakuun ensimmäistä päivää kaikille!!! :wave:

-HooÄs ja Aliisa 1v1kk2vko
 
moikka!

väsymyksen kourissa painitaan....nyt viikko 8. menossa :)

Taapero on touhukas taas näin aamutuimaan, selostaa kaikkea koko ajan ja turhautuu, kun äiti ei ymmärrä!

Pojan syntymämitat oli siis 3 450gr ja 50cm (kun sitä tuolla kysyttiin)

hauskaa päivää kaikille!

sibirica :heart:
 
Missä kaikki piileksii kun on niin hiljaista vai onko kaikki mennyt takaisin töihin??? :wave:

Meille ei ihmeitä...Neiti kynti tänään asfalttia ja nenä on sen mukainen, punainen kuin mikä :|
Leikattiin jo toista kertaa hältä otsatukkaa kun ei anna pinniä olla nykyisin ollenkaan päässä...
Huomenna ois taas muskari ja vihdoin ensi viikolla kauan odotettu hammastarkastus, hampaidenpesu yhä yhtä tuskaa että voi olla turha käynti hammashoitolassakin jos ei suutaan aukaise :eek:

Mairo ja Tyttö 1v parin päivän päästä 2kk
 
JOup, jotenki sitä on jumettunu tonne facebookin puolelle, kun siellä on myös tää sma elomaasut ryhmä :D

Mites HooÄssän työkkäri jutut meni? mie laitoin työhakemuksen tänään menemään, toimistosihteerin virka ois auki..mutta tälläsena hetkenä on varmaan moni muukin hakenu sitä paikkaa, ja niillä saattaa olla venäjän kielen taitoa myös, mikä täällä meillä päin katsotaan erittäin hyväksi..ja minähän en sitä osaa.. oishan se ihan kiva päästä töihin tienaamaan, mutta kiire eioo kyllä velä..mutta mieskin ku on työtä vailla, ni lisä raha ei ois pahax..

meillä muuten menee ihan jees. yöt edelleen nukutaan (välillä on heräilty aamuyöstä ja meen sillon yleensä lasten huoneeseen nukkumaan, ni saahaan sit kaikki nukuttuu..), vauhti on hurjaa.. yksi alakulma hammas puuttuu, muut kaikki on, hiuksia ei ole eessä juuri mitään, nauratti toi mairon pinnijuttu , meillä sais ehkä takahiuksiin pinnin :D

Tuttipulloa ei oo ollu varmaan 2-3 viikkoon, tuttia vähän vähennetty päivisin, mutta kiirettä ei oo siä saaha pois..

nyt taas muihin hommiin!!

sanoja ei vieläkään tuu ku joitakin, mutta kaiken ymmärtää tekee ku käskee/pyytää!!

ä ja tipi 1v melkee 2kk
 
Huh huh!! Esikoisen eskarikaverisynttärit takana ja vaikka vieraita ei ollut monta niin tästä mammasta on veto pois :) Eileen ja tänään oon siivonnut ja nyt sitten vielä kemujen jälkeen... no, saapa alottaa syysloman (niin minkä loman kysyy kotiäiti) rauhassa ilman että tarttee heti alkaa siivoileen.

Juhlia piisaa vielä sillä keskimmäinen täyttää kahen viikon päästä ja kaverisynttärit pitäis myös järjestää muutamalle kaverille kun täällä tippa linssissä huuli väpättäen seuras isosiskon lahjoja ja touhuja. Sit vielä suvulle yhteiset mutta ne pidetään mummolassa kun sielä enemmän tilaa ja lähes kaikki asuu siellä keitä kutsutaan.

Eka kerta tälle syksyä kun laitoin joululaulut!! Nää on ihania pianokappaleita niin ei oo ihan niin jouluisia tip-tappeja. ;)

Hain tänään Tildalle antibiootit ja silmätipat... Lauantai aamuna tuli kipeäksi ja eilen ja tänään oli toisesta korvasta tullut vähän mönjää... punaset ne ei kuitenkaan ollut lääkärin mielestä mut sai kuurin. Sama homma joka kerta Tildalla kun sairastuu että lopulta joutuu hakea kuurin niin alkaa olo helpottaan. Ja paino laskee kun on useamman päivän syömättä!!! Tehdään varmaan ennätys tässä pienikokoisuudessa!

Tilda on meidän perheessä hieman "erikoinen" sattuma kun on ensimmäinen joka miettii ennen kuin tekee ja muut taas tekee ennen kuin ajattelee! :ashamed: :whistle:

Mutta nyt lyö pää niin tyhjää että taidan mennä pian kans petiin.... koittakaa saada sepustuksista selkoa... jospa sitä sais ens viikolla ottaa muutaman päivän itelle ihan ja käydä jossain rauhassa latautuus! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
 
Pitää tännekin tulla hehkuttaa, kun meidän imetyksen vähentäminen on onnistunut niin loistavasti. Imetän enää illalla ja aamulla. Tästä on hiljalleen seurannut myös se, että öisin nukutaan pääsääntöisesti. Herätään kyllä 2-4 kertaa, mutta ihan viekussa hyssytellen neiti nukahtaa pian uudelleen. Alussa saattoi vähän itkasta. Olin varautunut paljon pahempaan. Toissa aamuna puol kuuden aikaan säikähdin suunnattomasti, kun heräsin neitin seisoessa pinniksessä ja vaatien päästä viekkuun. Olin ihan ihmeissäni, että miten neiti on voinnut yksin sängystä pinnikseen päästä, kunnes tajusin että hän heräsi vasta ja oli nukkunut lähes koko yön omassa sängyssä. Tänä aamuna taas säikahdin, miten tyttö on minun viekussa, kun mulla ei ole mitään mielikuvaa siitä, että olisin hänen viekkuun nostanut. Taidan nukkua ihan ylisikeesti :whistle: .

Ihanaa saadaan neitin 1 v kuvat huomenna ja sisaruskuvat.
Nyt nukkuun, kun aamulla yhdeksältä tulee taksi hakemaan meidän esikoista kerhoon. Meillä on täältä maalta kujetus seurakunan kerhoon. Yhdeksän on meille melko aikainen aamu tai olla siksi pukeissa.
-poni ja tytöt
 
Kiitoksia kovasti vastauksista koskien tuota nukutus- ja maidonjuontihommaa... Eilen oli eka päivä moneen kuukauteen, kun sain pikkumiehen päiväunille ilman maitopulloa JEEE! Tänään oli taas niin sippi, että nukahti väkisinkin syliin.
Toivottavasti pojulle maistuu nyt hiukan pidemmät unet, kun on pari päivää nukkunut vaan puolisen tuntia - nuha, kuume, uusi hammas ja pari päivää ilman ulkonakäyntejä on muovanneet meille muutamassa päivässä ihan uuden rytmin, jota nyt koitetaan palautella pikkuhiljaa ennalleen...

Täällä yksi mielikuvitukseton ruoanlaittaja kyselee, että mitä kaikkea teillä syödään jo aamupalaksi puuron ohella? Välillä tuntuu, että tuo puuro ei putoo sitten lainkaan, jogurtista ja viilistä ei tykkää ja pelkällä leivälläkään ei oikein jaksa lounaaseen saakka. Musta tuntuu muutenkin, että meillä on tosi yksioikoinen ruokavalio, kun ite en oo koskaan ollut mikään ruoanlaittaja ja nyt koitan kuitenkin toisen ruoan päivässä antaa Elmerille samaa mitä itekin syödään... Toivottavasti poitsu saa kuitenkin kaikki tarpeelliset ravintoaineet, kun ei tykkää mm. ollenkaan kalaakaan syödä. Lohi on ihan out - seuraavaksi pitää kokeilla kalaa jonkun purkkiruoan muodossa, josko putois paremmin, kuin mamman mömmöt :D

kaneliomena ja Elmeri (1v 2kk)
 
Moikka!
Täällä kanssa laitetaan otsiksia sivuun pinneillä, kun ei haluis leikata. Neiti kyllä repii pinnejä aika nopeaan poiskin... saparot on ollut muutaman kerran. Ihanaa kun on hiuksia! Esikoinen oli "kalju" jonnekin tonne 1,5-vuotiaaksi!

Meillä menee neiti 1 veelle puuro oikein hyvin aamupalaksi. Esikoinen, herra 4,5vee taas on ihan toista mieltä. Hän syö mielellään "herkkupuuroa", eli jogurtin sekaan hiutaleita, banaania, rusinoita, tarvittaessa loraus maitoa. Puuroa ei söis sitten millään, mut tällänen herkkupuuro (hän itse keksi nimen!) uppoaa. Tai sit mannapuuro. Et oisko tästä kaneliomenalle ideaa? Paitsi et kun tarkemmin luen, ni ei tykkää jogurtista... nooh, eri puurolajeja vaihdellen?

Meillä neiti 1v syö jo ihan samaa ruokaa kuin me muutkin. Valmiita purkkiruokia ei suostu syömään, ja mitä oon nitä ite haistellut, ni en kyllä itekää söis... taitavat vielä olla enemmän keittoja kaikki, tosi paljon vettä seassa. En tiiä muista lapsista, mutta meillä nuo kattoo tosi tarkkaan, et heillä on varmasti samaa mössöä lautasella kuin muillakin - ja sen jälkeen syövät ihan hyvin. itelle jos lisää vaikka chilikastiketta/muita mausteita, ni huijaan lapsia lisäämällä heillekin sitä, korkki vaan pullosta kiinni, ovat sit tyytyväisiä, kun "saivat" samaa.

Me-lehdessä oli muuten juttua tuosta lasten syömättömyydestä. Se oli aika pitkälti sellainen, mitä itekin ajattelen, mut mies sai siitä jonkin ahaa-elämyksen, se kun stressaa niin paljon etenkin tuon pojan syömättömyydestä, vaan kyllä ne lapset itse tietävät, miten paljon pitää syödä. Välillä kyllä ihmettelen iteki, miten tollaselle olemattomalla syömisellä voi olla noin pirtee ja energinen, vaik ite oon ollut ihan samanlainen nirsoilija lapsena!! Muistan jopa, miten tahallani jätin syömättä vaikka koko päivän, jos aikuiset rupes sitä vahtii. Jos ne ei kiinnittäneet huomiota, söin ihan hyvin...


Massua kasvatteleva Hemuli, 26+4 + lapset
 
Mä meen niiiin äkäiseksi kun on tämmöinen päivä: likka ei syö eikä nuku! :kieh:
Tai ehkä hän tekee ne molemmat johonkin aikaan mutta äipällä menee rytmit sekaisin kun ne ei tapahdu normaaliin aikaan,,,, sanotaan että lapselle ovat rutiinit tärkeitä mutta meillä ne näyttää olevan enempi äidille

Mairo ja Tyttö 1v 2kk
 
:wave: Pikaisesti terveiset meidän taaperolta. ON ihan käsittämätön menijä. Kiipeilee ja juoksee joka paikkaan. Pääsee jo itse syöttötuoliinki nousemaan :eek: ihan mahoton. Yrittää koko ajan pysyä isompien perässä. Viihtyy tosi hyvin ulkona ja olis siellä vaikka koko päivä.
Nauratti tänään ku tajusin et kiukuttelee minulle :D olin päivällä reissussa ja en ottanu poikaa matkaan. Ku tulin niin eka juoksi hirveetä kyytiä syliin ja kohta alko kauhee huuto ja polki muka jalkaa lattiaan. Oli niin jotenki sulosen näkönen ku kädet suorassa ja polkee jalkaa. :heart:
Tosi räkänen on ollu ja oli korvatulehduskin. Yöt ollu tosi levottomia.

Onnea kaikille raskautuneille :heart: :hug:
Meillekki tulee kevät talvella uus vauva =)

t.Möyrylit ja poju vaja 1v2kk
 
heippa pitkästä aikaa.
tulin kyselemään että onko kellään muulla ollu niin että lapsen maha on sekaisin useamman viikon ilman mitään syytä?
siis pojalla maha jo kolmatta viikkoa kuralla, kakka on ihan löysää. kakkaa noin 2-4 kertaa päivässä eli ihan normi määrän mut se on aina todella löysää..
syö,juo ja nukkuu normaalisit, ei näytä kärsivän vaivasta mitenkään. maidonkin vaihdoin jo hyla maitoon mut ei näytä auttavan..
banaania ja mustikkaa on syötetty, silti kakka ihan kuraa..
maitohappobakteereitakin annoin..
neuvolaan tänään soitin mut sanovat vaan että katselkaa vielä viikko ja soitelkaa sit lääkäriin..
voiko pienillä lapsill masu olla kauan sekasin ihan vaan ilman syytä?
mahatautia tuskin on kun ei jatkuvaan oo löysät housussa ja miehen kans ollaan oltu terveitä...
 
en nyt tiiä auttaako tää Nea mitään, mut jotku sanoo, et mustikka löysentää vatsaa, ja voi aiheuttaa ripuliakin jos on herkistyny sille (siis pelkkää kuulopuhetta) meillä kyllä mustikka heittää mahan ihan kovalle.. kurjaa tollanen.. mein poitsulla oli aikoinaan n. 2venä muistaakseni kolme just tollasta "ripuli" tautia ja kesti aina jonku reilu viikon, söi suht ok ja joi hyvin, mutta maha löysällä.. eikä niille mitään syytä löytyny, oli just alottanu uudessa hoidossa, ni ajattelin että keräs pöpöt vaan sieltä itelle alkuun.. Toivottavasti maha tasottuu nopeesti. ja sitäkin terkkari on sanonu ihan itelle neuvoksi vatsataudissa että sokerisia tuotteita tulis välttää, koska ne laittaa mahaa enemmän viel sekasii.. Eli vanhan tottumuksen Jaffatkin pitäs laimentaa vedellä, ettei vatsatauti pitkity..

meillä kaikki ennallaan.. paitsi uuteen kotiin saatiin eilen avaimet ja nyt kovasti suunnitellaan tavaroiden pakkausta ja roudaamista :D Omakotitalo!!!! pois kerrostalosta!!!!!

ja onnea möyrylitille masu-asukista!
 
Meillä tytön kakka menee löysemmäksi mitä enempi mustikkaa syö, joten suositttelen jättämään nea85 mustikat vähemmälle vähäksi aikaa ja katsoa auttaako asiaa...

"Pisti silmään" myös tuo kakkaaminen 2-4 kertaa päivässä... niin me ollaan vaan niin erilaisia kaikki, meidän neiti kakkii kerran päivässä ja joskus vaan joka toinen päivä.
 
mairo: meillä on poika kakannu aina ton 2-4 kertaa päivässä vaikka ois ihan normaali kakkakin.
tänään tuli yks kova pallero ja sit taas sen jälkeen löysä kakka.. ei kai se mitään vakavaa voi olla kun kerta välillä tuli yks kova kakka?
 
neitiperho
Muutama päivä taas vierähtäny viime kirjoituksesta, mutta seurannut sivusta teidän juttuja kyllä.

Alkuun omaan napaa: Ollaan vihdoin muutettu uuteen kotiin. Vielä vähän hakee tavarat paikkaansa ja jotenkin tuntuu, että kaikki edelleen kesken. No täytyy vaan rutistaa sen suhteen hommia, koska ensi viikonloppuna vietetään työporukan syyspäivää ja porukka värikuulasodan jälkeen tulossa meille illan jatkajaisiin/tupareihin. Ei onneksi yhtään paniikki sen suhteen....

Neidin kanssa sujuu aika hyvin. Ihanaa kun saa tytön kanssa taas olla kotona kahdestaan. Hirveä flunssa vaan neidille iski pari päivää sitten ja kiikun kaakun oltu onko lämpöä vai ei. Vähän tietysti väsyny ja yöt menneet vähän vaihdellen kun nenä niin tukossa reppanalla. Muuten ei kummempaa. Kasvaa hyvin. Pistää äidin hermot ajoittain tiukille. Polkee jalkaa jos tahto ei läpi mene tai heittäytyy maahan. Syö hyvin, mutta välillä ruoan/maidon kanssa temppuillaan. Vieraiden aikana itse maailman kiltein lapsi. Omatoimisuutta tullut ihan hirmuisesti - vie roskat roskiin, riisuutuu osittain, syö osittain (sormin ja lusikalla).

Tuli mieleen, onko kuinka moni jo opettanut lastaan juomaan tavallisesta mukista?? Meillä ei millään tunnu onnistuvan se. Ei sillä että mikään kiire olisikaan. On vaan nuo neidin omat mukit vähissä, missä nokka pehmeä (muista ei osaa juoda) niin siksi olisi kiva kun onnistuisi jo kohta tavallisestakin. Tuttipullohan meillä on jäänyt jo kuukausia sitten pois. Ellei mukit juuri pesussa niin sitten saatetaan ottaa pullo esiin ja se sitten naurattaakin.

Onnittelut uusista masun kasvattajista!! Ihana juttu. Edelleen toiveikkaana myös olen, että meidän tulevan reissun aikana voisin pillerit lopettaa.....vielä tosin taitaa joutua miestä lämmittämään ajatukselle. Ihanaa..meidän reissuun lähtöön tosiaan enää pari kuukautta. Sitten Thaimaan lämpöön kuukaudeksi. Kyllä sitä on odotettukin.

Mutta nyt tää stoori riittää. Nyt syömään ja sisähommia - ehkä vähän pihahommiakin tekemään.

Neitiperho ja Iina 1v
 
Taas tämmöinen päivä ettei neitille ruoka kelpaa ja äitillä on hermo tiukalla. Ei oo pistänyt suuhunsa mitään ja nyt koisaa tuolla ulkona lumisateessa päiväunia. Kyllä aamulla yllätti melkoisesti kun yöllä oli satanut lunta niin että on valkoisena joka paikka, heti tuli niin joulufiilis, se on talvessa parasta :)
 

Yhteistyössä