<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Ihana kuulla etten ole ainoa, jolla on miehen kanssa ongelmia. Tällä hetkellä tosin meillä on taas rauha maassa, mutta koskaan ei tiedä milloin räjähtää. Meillä miestä ärsyttää sotkuisuus ja myönnän kyllä että meillä on ihan kamala kaaos, mutta kun mulla ei ole viittä kättä ja 50 tuntia vuorokaudessa aikaa, jotta ehtisin kaiken tekemään. Noiden koirien takiahan miehen ei tarvitse kotona mitään tehdä, kun koirat on mun ja nehän ne sotkee, mutta isäntä ei itse tajua sotkevansa, sillä kun on sellainen asia, että turhaan hän mitään tekee ja heittelee omia tavaroitaan pitkin ja poikin ja odottaa toisten siivoavan, mutta raivota siitä sitten voi kun niitä ei siivota.
Toinen mikä kiristää hermoja, on se, että minä käyn vanhempieni luona trimmaamassa koiria ja viimeiset viikot ovat olleet todella kiireisiä, kun äitini lähti 2 kuukaudeksi etelään ja sitä ennen laitettiin oikein urakalla koiria kuntoon, siis vieraita koiria, niin se ei miehen mielestä ole työtä, eikä se arvosta että minä sillä tavalla tuon muutaman lisäeuron taloon.

No tulipahan purkauduttua.

Tänään oli jälkitarkastus ja hyvin se meni, vaikka piti Alex mukaan ottaa. Jätkä oli melkein koko ajan hiljaa, lopussa alkoi sitten käninä, kun herra ei kauaa jaksa paikallaan olla, vaan pitäisi olla koko ajan liikkeellä.
Mulla on raskauskiloja jäljellä 900grammaa ja sekin kuulemma suurimmaksi osaksi on rinnoissa, joten varsinaisia raskauskiloja ei pahemmin enää ole.
Alkuviikosta totesin, että mahapussikin on lähes kaikonnut ja jäljellä on enää rippeet siitä röllykästä, mulla kun oli kuitenkin ennen raskautta jo hieman löysää.
 
Moi!!

jos nyt sais aikaiseksi jopa rustattuakin tänne jotain kuulumisia.
meillä on vauvalla ollut joku ihme mahatauti tai jotain kun kaks päivää ripuloinut ja puklutellut aivan kauheesti kukaan muu meidän perheessä ei sairasta paitsi tuo 2vee on nuhaisena toivottavasti ei tartu vaaviin aattelin että jos tänään vielä ripuloi niin täytyy käyttää terkassa näytillä.
mulla on jälkitarkastus ens viikolla ja meitsi kuuluu niihin ihmisiin jolle ei mikään hormooni ehkäisy sovi eli kumi linjalla jatketaan taas.
neitoperholle ja muille jaksuja ukkojensa kanssa, meillä on toistaiseksi vältytty kinasteluilta tai no ei meillä oo kyllä aikaakaan riidellä kun neljä tenavaa pyörii koko ajan ympärillä.
jaahas kutsu käy poitsulle iski nälkä eikait se auta kun raahata tissit sohovalle ja antaa poitsulle mammaa, tulleeko kellään muulla ikinä semmoista lehemäoloa
palailenpa toisella kertaa
 
neitiperho
Jyffe tarkoitatko ulkomuodoltaan lehmäoloa vai ruokinta puolen kautta :LOL: Yhdyn silti..näytän siis lehmältä ja olen kuin lehmä. Lypsylle siis :D

Ja kiitos teille ihanaiset. Täytyy vaan teidän "iloksi" välillä purkautua. Ottaa vaan välillä niin päähän. Kyllä se ukkokin osaa ihana olla joskus...nyt vaan en muista sellaista hetkeä :whistle:
 
Tervehdys!

:hug: kaikille miestensä kanssa tuskaileville. Tiedän kanssa tunteen, täälläkin silloin tällöin samoja oireita. Nyt taas menee ihan mukavasti kun ei juurikaan ehditä nähdä, päivät mies on töissä ja töiden jälkeen piipahtaa sen verran kotona, että ehtii vaatteet vaihtamaan ja sitten lähtee raksalle ja tulee sieltä usein kotiin vasta kun minä ja poju ollaan jo pedissä. No onneksi kohta on koti valmis ja päästään muuttamaan, niin ehkä sitten ehditään olemaan hiukan yhdessäkin eikä mieheltä menisi koko pojun vauva-aika ohi.

Meillä kanssa terkka oli valmiiksi varannut ajan jälkitarkastukseen silloin kun tuli ensimmäiselle kotikäynnille synnytyksen jälkeen. Minulla oli jälkitarkastus viime viikolla ja poju oli siellä mukana. Nukkui kiltisti kaukalossaan koko tarkastuksen ajan.

Lehmä-olo on tuttua täälläkin, välillä tuntuu että emme ehdi päivässä muuta tekemään kuin syömään, poju kun ei koskaan pidä edes kolmen tunnin taukoa ruokailussaan, se 2h on ihan maksimi...

Voi että mä odotan jo kovasti että meidän vauva kerho alkaisi, jotta pääsisi livenä tutustumaan muihin äiteihin ja saisi livenäkin vertaistukea. Samalla saisi hieman uutta sisältöä näihin päiviin, kun nykyään ei juurikaan missään käydä. Kaikki tututkin kun on päivisin töissä niin ei missään voi kyläilläkään :/ Eikä minulla ole ketään "lapsellisia" tuttujakaan...

Ruusulainen ja poju hieman yli 2kk
 
Olenkin uusi täällä palstalla.Ahkerasti olen vain taustaillut mutta nyt ajattelin kysyä teiltä vähän neuvoa tuttipullo-asiassa...Neitimme siis syntyi 7.8. ja tuttipulloa olemme antaneet aina sillontällöin, eli n.kerta pari viikossa jos olin jumpassa.Mutta nyt ei enää kelpaakaan, ei siis keneltäkään :( No minä en ole edes koittanutkaan...Mutta olisi nyt lauantaina tulossa mun kaverin 30v. bileet ja hinku niihin olisi kova tällä mammalla ja m ies siis jäisi hoitaan neitiä kotiin mutta kun tällä viikolla ei ole huolinut pulloa.Miten te olette tehneet jos ei huoli pulloa?Huoliiko jos on tarpeeksi nälkä vai onko kenties sitten nälässä jos ei tissiäsaa?On tietty tapauskohtaista mutta kokemuksia ja vinkkejä vastaanottaisin mielelläni.Esikoisen kanssakin oli vähän vääntös pullosta mutta ei tälläista! Olen aika ihmeissäni!Eli tämä taitaa tarkoittaa sitä että enpä taida päästä yhtään mihinkään täältä ilman vauvaa :( ...
 
neitiperho
Tervetuloa uudet!!!

aata meillä oli jonkin aikaa sitten sama tilanne. Neiti alkuun söi pullosta hyvin jos sattui joskus siitä syöttämään ja tuttelikin meni hyvin. Nyt ei enää suostu syömään tuttelia ja yhdessä vaiheessa pulloa tarjotessa tuli vain huuto. Kokeilin sitten vaan erilaista päätä pulloon, selaista mistä ei tule kuin imemällä ja se auttoi. Taas menny sitten pullostakin, mutta tosin vain oma maito siitä kelpaa. Mutta kannattaa kokeilla, en tiedä sitten auttaako teillä.
 
Moi!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, enkä taaskaan ehtinyt kuulumisianne katsella kun parin sivun verran kun poju könisee siihen malliin et kohta heräilee. On siis nyt jotain 1,5kk (mulla viikot ihan sekaisin) ja nukkuu 2 päikkärit ja yöt n. 22-07. Edelleen syö kahdesti, n. 02 ja n. 05.

Aloitin sitten minäkin minipillerit viikko sitten ja seksielämänkin hiukan sitä ennen =) Paranin vaan niin uskomattoman nopeasti tällä kertaa, esikoisesta ei olisi tullut kuuloonkaan ainakaan puoleen vuoteen... Kivaa oli :D

Poju painoi 2.10 neuvolassa 5470g ja oli 57cm pitkä, syntynyt 25.8.

Jaksamisia ja :hug: kaikille niitä tarvitseville ja onnea pikkuisille nimestä! :flower: Meillä ristiäiset vasta 15.11... ollaan niin saamattomia ettei aikaisemmin jaksettu mennä varailemaan kuin edellispäivänä :D Ja ukko kaatoi viime viikonloppuna vielä kebabit siihen paperin päälle... Eikä niitä saa uusia niitä lappuja vaan on pakko antaa papille just se lappu! Noloa... Tää on niin tätä... :D

Meillä on parisuhderintamalla mennyt viimeaikoina ihmeen hyvin, tuntuu kun oltais vastarakastuneita. Mistälie johtuu. Tosin tuossa muutama viikko sitten oli meillä ero aika lähellä, syynä lasten eriarvoistaminen miehen taholta ja järjetön itsekkyys. Tuli siinä tarkkaan punnittua ne plussat ja miinukset... Se asia sitten selvitettiin ja yhteen jäätiin. Mies on kohdellut lapsia tasapuolisemmin, itsekäs se on edelleen mut se on kai osa sen luonnetta aina ja ikuisesti. Se oli vanhempiensa ainoa lapsi ja todellinen lellikki, isi maksoi pojan laskut ja osteli sille autoja kun vaan vähänkin halus... Ei kai sellaiselle taustalla muuta voi odottaakkaan. Kyllä se asioita tajuaa kun sille ne rautalangasta vääntää. Elämä on onneksi vähän opettanut, hän on mua 18v vanhempi, ja luulen et en olis kattellu häntä minuuttia kauempaa kun oli samanikänen kun mä nyt... Mulla taas on nimittäin täysin päinvastainen tausta, suurperheen vanhin, vahdin lapsia, siivosin ja pyykkäsin kun hullu että sain omat pienet puhelinlaskuni maksettua. Ja toisia oli pakko ajatella 7 henkisessä perheessä, ei voinut koskaan vaan itsekkäästi tehdä mitä lystää. Ja lisäksi miehelläni oli varakas perhe, mulla jäi isä työttömäks ja äiti sairaseläkkeelle just sopivasti lamavuosina, ne maksoi lainaa talosta enemmän kun niillä oli tuloja... Eli köyhää oli. Oon joskus miettinyt että näillä taustoilla on aika ihme et ollaan edes yhdessä. Joskus ottaa pattiin kun se kertoilee millasia hienoja autoja sen isä sille osteli ja millä se ajeli kaikki kesät vaan ja luuhas siellä täällä, kun mä raadoin liukuhihnalla 15v asti kaikki lomat ku kaverit makas rannalla et sain ostettuu 20v vanhan Wolkkarin 18-vuotiaana... Elämä on. Täytyy vaan kestää. Pärjään kummiskin elämässä nykyään paremmin kun hän kun en odota kaiken tippuvan käteen vaan. Ja oon ylpeä siit et oon työllä saavuttanu sen mitä oon.

Onko muuten eccusta kuulunut mitään sen synnytyskertomuksen jälkeen? Oon ihan pihalla... Miten hänellä on lähtenyt arki sujumaan?

Nyt pitää lopetella...

terv. Jennika1983 ja poika 1,5kk
 
aata: varmaan riippuu ihan yksilöstä, meidän esikoista sain totuttaa kaksi kolme viikkoa pulloon kaikilla mahdollisilla tuteilla, mutta oli silloin vanhempi. Kannattaa kokeilla ensinkotona useta kertoja, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Tytöllä ollut kitinäpäivä, ei tahdo nukahtaa uneen, taas on mentävä..
 
Iltaa! :wave:

Mies taas pelaamassa jääkiekkoa, lapset nukkuu ja minä vietän "laatuaikaa" tässä koneella! :)

Meillä on mennyt ihan hyvin, lukuunottamatta flunssaa, mitä meillä kaikilla on! Ennen kaikkea säälittää tuo pieni vauveli, ku on niin tukkoinen ja aivastelee ja yskii, reppana.. :/ Käytin jo varulta lääkärissä korvat tarkistuttamassa, mut ei onneksi ollu tulehdusta!

Olivialla on ollu jo pitempään vaikeuksia syömisessä, eli kun hän on hereillä, niin ei ala syömään vaikka on selvästi nälkä!! Kitisee ja lupsuttaa tuttia näläkäisen oloisena, mut kun tarjoaa rintaa/pulloa, niin ottaa korkeintaan muutaman hörpyn ja sit alkaa huutamaan!! Ja parin min.päästä ku kokeilee, ni taas sama homma, eli hetken syö ja sit huuto! Mistä tää voi johtua, onko kellään tietoa? Epäilin jo korvatulehdusta, mut sitä ei tosiaan ollut!! Ihmetyttää vaan, ku vauva selvästi on nälkäinen, mut ei vaan syö ku muutaman hörpyn.. :/

Meillä on menty nykyään päivisin aika paljon korvikkeen varassa, mut yöllä syödään tissiä. Jostai syystä tissi ei kelpaa päivisin senkää vertaa ku pullo ja niinpä maidontuloki on vähentynyt. Mut onneks edes yöllä saa imettää, ni ei tartte lähtä maitoja lämmittelee jne.
Ja päivälläki saan joskus "huijattua" tissiä, jos vauva on puoliuninen.

Rytmistä on ollu puhetta.. meillä ei neidillä vieläkää oo selvää unirytmiä. Yöt nukkuu ihan hyvin, herää yleensä 2-3krt syömään. Joskus on sellasia päiviä, et ei nuku juuri mitään, korkeintaan pikkupätkiä, muuten valvoo ja toisinaan taas ei muuta juuri teekkää ku nukkuu! Tänään on taas ollu tosi uninen päivä, oikeastaan nyt illalla Olivia oli hereillä ehkä 2-3h, muuten on enimmäkseen nukkunut. Ihan kiva sen puoleen, että saa itekki jotai aikaseksi tällasina päivinä :)

Joku tuolla kirjoitteli äitinäolemisesta.. itellekki niin tuttua tuo, ettei edes vessaan yksin pääse.. Isoveikka (1v.9kk) pitää siitä huolen, ettei äitillä tuu yksinäinen olo.. :kieh: :LOL: Luksusta on, ku iltasin miehen tultua töissä, pääsee ite 5min yksin suihkuun!! Muuten kyllä toinen kulkee perässä koko ajan huomiota vaatien ja pikkuneiti tietysti haluaa hereillä ollessa olla sylissä.. Mut on ne lapsukaiset silti niin rakkaita ja äitinä olo ihanaa.. :heart: :)

Annilia & Olivia 2kk+1vkoa
 
Annilia, ootko kurkannu teijän pienokaisen suuhun? Ettei olis sammasta?
Mulle terkka puhu 1kk neuvolassa, että jos sammas leviää kielestä poskiin, niin se on vauvalle kivuliasta eniten juuri syömistilanteessa. Toivotaan, että helpottaa! :hug:

Vitsi mä jännäilen tääl bb:n 24/7, sinne pitäis ihan just astella kaks uutta asukasta. :D

Huomena lähdetään miehen kanssa kaverin synttärikemuihin. Miehen äiti tulee tänne meille katsomaan noita lapsukaisia. Ihanaa päästä piiiiitkästä aikaa miehen kanssa yhdessä ulos. Ja varmaan menee seuraavaan kertaan taas hyvä tovi.

Nyt tota bb:tä töllöttää.
Öitä mamit! :wave:

HooÄs ja Aliisa huomenna 2kk :heart:
 
Ihmeellistä molemmat rinsessat saatiin unten maille 23.30. Mulla on oikein vapaa ilta :) .
Mieskin kotiutui tänään töistä. Ihanaa ,kun tuli, mutta todella kivasti pärjäsin lasten kanssa kahden. Voi olla ,että tämä tekee myös hyvää meidän suhteelle ja sille ,että mies todella huomaa mikä on maailmassa tärkeintä eli perhe. Meilläkin välillä otetaan kovasti yhteen siitä ,kun miehellä noita omia juttuja niin paljon ,jotka menee perheen edelle. Saahan niitä olla ja pitääkin ,mutta asioiden tärkeys järjestys pitää minusta muistaa joka tilanteessa.

Annalia Teidän vauvan rytmi on ihan samanlainen kuin meillä. Tänään ollut valvomispäivä. Hotkiminen voi tehdä myös kipeää syömistilanteissa.

Tuosta omasta ajasta. Oli tosiaan ihana päästä välillä vessaan yksin :) . Illalla kyllä on aikaa näin ,kun tytöt nukkuu, mutta se on pois omasta yöunesta ,jota ei riittävästi saa muutenkaa. Mutta kaikesta huolimatta äitinä olo on parasta mitä tiedän :) .

Pääsin tänään taas testaamaan ratsastusta. Jes..olin ihan onnesta soikkosena ,kun nyt paikat kesti. Ei lähtenyt enää lonkat irti eikä sisäelimet vaihtaneet paikkaa. Huomenna otan heti uusiksi. Eipä sitä tiedä vaikka kerkeäsi vielä tälle kaudelle kisaamaankin.
Mutta nyt unille. Öitä kaikki !!!
-Poni ja vauva 2 kk
 
Osaako joku auttaa?? Miten saan vauvan nukkumaan päivällä muutakuin pieniä torkkuja vaan sylissä?? Ei siinä mitään vaikka se valvoiskin, mutta kun se kitisee, takkuaa ja huutaa. Alkaa jo ärsyttämään, kun en saa kotona pestyä pyykkiä (kuivamaan laittamisesta puhumattakaan), tiskit odottaa koneesta poisottoa ja likaisia sinne, viikkosiivoukset seisoo yms. Ei meinaa enää vaunuihinkaan jäädä nukkumaan lenkiltä tultuamme :headwall: Yöllä kuitenkin nukkuu ensimmäisen pätkän 3,5-4 tuntia ja siitä heräileekin syömään 1-2 tunnin välein. Että kyllä sitä unta tarttis päivälläkin.

En oo kerinnyt edes tänne lukemaan kokonaisen viikkoon justiin tuon takia, kun en saa neitiä päivällä nukkumaan/rauhottumaan. Alkaa oma aika olla jo aika kortilla.

Mallasuutteesta vauvalle: Miten te ootte sitä antaneet, jotka sitä käytätte?? Ohjeessa on, että vauvoille 1 tl äidinmaitoon tai korvikkeeseen sekoitettuna. Mahdotonta rintalapselle antaa maidon joukossa ja en sen takia rupea lypsykonetta ottaan esille, että saan maitoa lusikkaan. Ja tuo 1 tl mallasuutetta, tuntuu jotenkin isolta määrältä vauvalle.... Neuvolasta tuota suosittelivat, kun vauva ei kakkaa kuin ehkä kerran viikossa. Tälläkään viikolla ei oo kakannut ollenkaan vaan eilen tuli sitten kahdet kakkat lähes peräkkäin ja siinä oli sitten jalat ja kaikki paskassa :LOL:

Meillä Camilla muutenkin varsinkin illat kitisee, takkuaa ja huutaa vaikka on justiin syönyt. Ajattelin, että jos sen mahalle ottaa, kun kakka ei kulje?? Vitamiineista tuskin kitinät johtuu, kun oon antanu Deetippoja ja ne näytti sopivat, toisin kuin ne Jekovitit.

Sone: Mä nukun imetysliivit päällä ja kummallakin tissillä on kaksi liivinsuojaa päällekkäin. Yöllä yleensä se suoja on litimärkä, joka on tissiä vasten, joten vaihdan sen tilalle kuivan ja taas on kaksi suojaa. Näin oon ainakin toistaiseksi pysynyt kuivanva maidosta!! Mua ei ihme kyllä liivit öisin kiristä yhtään ja nukun myös pelkillä liiveillä ja pikkuhousuilla, kun yöllä on kuuma. Yövieraiden ollessa käytän yöpaitaa, kuten täällä joku muukin teki samoin. Odotan kyllä jo sitä aikaa, kun saa nukkua ilman liivejä!!!

Jälkitarkastus oli eilen. Oli sitten hb noussu ihan huimasti :D Se oli hurjat 146!!! Verenpaine oli 120/80 ja kiloja jäi vielä pudotettavaksi noin 7. Raskausaikanahan mulle tuli hurjat 24 kiloa ja niistä jo puolet jäi laitokselle!

Jälkitarkastuksessa mulla oli vauva mukana. 3 muuta lasta oli sen aikaa anopin luona. Vauva oli kaukalossa ja aluksi se kitisi siinä. Harjoittelija keinutteli kaukaloa, kun oikea terkka teki tutkimukset ja lopulta uni voitti! Sanoinkin harjoittelijalle, että sitä pitää keinuttaa kunnolla, että hiljaisista vauhdeista ei oo mihinkään :LOL: Teki työtä käskettyä ja neiti nukahti. Kiltisti se jatkoi uniaan, kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki oli sillä saralla kunnossa. Ehkäisystä puhuttiin ja päätin, että imetysaika mennään pelkillä kortsuilla. Aika harvoin sitä seksiä tulee muutenkin harrastettua, kun mulla on illallla silmät jo ihan ristissä ja oon valmis nukkumaan. Imetyksen jälkeen pitäis miettiä mitä pillereitä sitten käyttäisin. Mitkä e-pillerit tai vastaavat sitten sopii migreenin kanssa yhteen? Yasminia oon käyttäny joskus, mutta väliviikon aikana mulla oli aivan helvetilliset pääkivut. Kierukkaa ei enää ikinä. Kuparikierukka ennen raskautta oli ja sain siitä tarpeekseni, kun välivuotoja tuli joka päivä vuoden käytön aikana :headwall: Cerazetteja ei ikinä, viimeksi imetysaikana käytin niitä ja koskaan ei tienny millon kuukautiset tuli ja aina piti olla joku rätti housuissa.

Kyllä miehet vain pääseekin helpolla. Niiden ei tartte olla kuin siitoshetkellä se yksi yö kotona :LOL: Muuten naisten vastuulla onkin kaikki mahdolliset.

Mulla jälkivuotoa kesti peräti 6 viikkoa. Kolmen edellisen aikana sitä kesti tasan 4 viikkoa ja tuli perään kuukautiset. Nyt ei oo kuulunu enkä niin välittäiskään, kun tuo kuuden viikon vuotaminen oli jo ihan riittävästi!!!

Vauvan rytmi: Aamulla aamutoimien ja syötön jälkeen mennään yleensä kävelylle ja nukkuu lähes aina sen parisen tuntia ulkona. Muuten päivät valvoo ja takkuaa eikä nuku. Eli ihan vauvan tahdissa elellään, mutta isommilla lapsilla on silti pystytty pitämään ne omat tutut rutiinit joka päivä!! Illalla vauvaa laitan yösyötölle 8 jälkeen ja aina jää nukkumaan. Siinä meidän rytmit :LOL: No, kerkeehän sitä!!

Sisko tulee toukokuun lopulla syntyneen vauvansa ja koiran kanssa meille tiistaista keskviikkoon. Saa nähdä miten meillä menee 2 vauvan kanssa!!!! Odotan jo innolla, kun tulevat kylään. Ei ollakaan nähty sitten ristiäisten ja heidän neiti on meidän kummityttö. Onhan meillä välimatkaakin jotain 70 km, että ei ihan joka päivä tuu kyläiltyä :LOL:

Jos meen tsekkaan sähköpostit pitkästä aikaa, kun neiti toistaiseksi vielä nukkuu. Jaksellaan taas eteenpäin ja yritän joku päivä tulla kertomaan Camillan tän päivän lääkärineuvolakuulumiset!! Ja erittäin paljon voimia ja jaksamista varsinkin useampi lapsisten perheiden äideille :heart: Välillä tuntuu, että käsiä ja jalkoja on ittella liian vähän!!

PROFIILISSA TUORE KUVA NEIDISTÄ!!! En käsitä miksen saa laitettua sinne kameralla otettuja kuvia. Toi web-kamera on niin surkea, mutta kyllä nyt selvän saa.

Tatjana80 ja Camilla 7 viikkoa 4 pvä
 
Huomenta!
Jos tulisin nyt sit kertoileen kuulumisia silleen lyhyesti...

Ristiäiset meillä on 18.10.. Nimi on valmiina ja odotan innolla sen julkistamista B)

Tatjana80 Oo onnellinen että teillä edes suositeltiin sitä, meillä kun neuvolassa sanovat vaan että eri asennot, jumppa ja kylpy SAATTAA auttaa masuvaivoihin, kysyin että voinko antaa levolacia, " no ei mielellään" ja hitot sanon mä, kävin ostaan tota mallasuutetta kun levolac ei auta ja haluisin myös infoo että kuinka usein ja paljonko annatte mallasuutetta?

Jälkitarkastus
oli, että ei muutakun lisää lapsia tekeen :LOL: no ei kyllä ihan just nyt tee mieli enempää lapsia :whistle: painoa on vielä jäljellä pari hassua kiloo, mut toi mahamakkara tossa silti roikkuu...kai se joskus siitä lähtee...

Meillä neiti heräilee aamulla 7-9välillä... sit syö ja tehdään aamutoimet ja sit vähän aikaa seurustelee, sen jälkeen haluaa joko syödä tai sit rupee nukkuun. Välillä pienet unet (1-2h) tai sit suoraan pitkille päikkäreille (3-5h) ja yleensä oon koittanu et ne pitkät unet nukkuis ulkona... Sit siinä iltapäivällä ku heräilee unilta syö, jutellaan sit se kitisee ja torkkuu välillä, mut ei mitään kauheen säännöllistä rytmiä oo iltasin. Välillä ottaa toiset pitemmät unet (2-3h) iltasella ja välillä vaan kiukkuaa koko illan... :| ja noi vatsavaivat on aikamoinen kirous meillä :'( Sit illalla nukahdetaan siinä 23-02 aikaan... riippuen kuinka se masu vaivaa. Eihän se tietenkään aina vaivaa, silloin yleensä uni tuleekin siinä 23 aikaan...
Yöt nukutaan n. 4-8h pätkissä... riippuen taas siitä masusta, jos yöunille meno menee esim. sinne 02 asti ni nukutaan n. 8-9asti... harvemmin herää yöllä syömään 2-4välillä. Ja nyt ennenkun mietitte et "no, kiva ton vauva nukkuu noin pitkiä pätkiä" ni muistakaa et mulla ei oo iltasin sitä omaa aikaa juuri ollenkaan...

Että näin meillä... nyt meen neidin kanssa torkuille, muuten ei jaksa mennä kaupunkiin asioille...

-Heitsu&neiti 1kk 2vko-

muoks. niin tosiaan neiti on nyt 56.5cm ja 4900g. (syntyessään 50cm&3660g)
 
Huomenta!

Eilen vihdoin ja viimein sain roudattua sisään kellarista esikon rattaat ja niihin vaunujen kantokopan, ni saan tytsyn partsille nukkumaa. Meillä ollu kanssa ongelmana se, että vauva ei meinaa nukkua päivisin ku sylissä ja heti jos laskee sänkyyn tai sitteriin, ni herää.
Eilen iltapäivällä vetäs yhtäsoittoa partsilla 3½h unta! :eek: Oli pakko käydä vähän väliä kurkkimassa hengittääkö vielä, ku ei oo lyhyen elämänsä aikana ikinää nukkunu 1½:a pitempiä unia. :D Nytki on nukkunu parvekkeella jo reilun tunnin. =)

Oon kerenny jo imuroimaa, pesemää lattiat ja vessan sekä koneellinen pyykkiä pyöriny ja kuivumassa. Ihanaa, ku pystyy käyttää kahta kättä kotihommissa. :D

Päivärytmistä, likka heräilee aamusin 7-8 aikaa, on hereillä pari tuntia ja sit nukkuu. Nyt jos sais joka päivä tuol ulkona nukkumaa kahtee otteeseen ainaki parin tunnin unet. Illalla yleensä kuuden seittemän aikaa ottaa puolen tunnin tirsat ja sit on hereillä sinne ysii asti, millon käy yöunille. Yöllä herää ekan kerran kolmen aikaa, tokan kerran viiden korvilla ja sit seiskalta tai kasilta lopullinen herääminen.

Nyt pelailee Haisuli Vei peliä esikon kanssa.

Hyvät viikonloput kaikille!

HooÄs ja Aliisa 2kk
 
Mallasuute juttuun tulin pikaiseen kommentoimaan! Neuvolasta neuvoivat antamaan maitoon tai veteen 1-2tl aamulla ja illalla (eli siis 2krt päivässä, suositus kai aamulla ja illalla, mut meillä ainaki välillä lipsuu). Mittaan mallasuutteen teelusikalla (yks kukkurallinen tl) ja sekoittelen pullossa olevaan lämpimään maitoon, hermo menee ainaki vauvalla ku se uute on niiku siirappia ja sitä pitää valuttaa hiiiiiitaaaaasti sielt purkista ja sekotella sit lusikalla vinhasti että se liukenee!! Mut tää tosiaan hankala niillä joilla vauvat ei syö pullosta. Mut seki ois hyvä opettaa vaik tuon veden avulla??? Annetaan välillä mallasuute ihan pikkumääräänki maitoa, pienimmillään 30milliin, yleensä 60 tai 90milliin... Ja Eetulle tuo auttaa ummetukseen, luojan kiitos!! On nimittäin niitäki joille edes tuo ei auta...

11.15 psykologille ja sit verinäytteen antoon, otetaan pieniverenkuva et nähään hemppa yms, kai, niin terkka sanoi! Nyt pienimies heräilee.. sen verran viel, et oloni on ollut hyvä tän viikon, ihanaa!! Ehkäpä tämä tästä! Vaippoja ollaan Eetun kans ommeltu 3kpl ja imuja jokunen kasa :D

Upp3 ja Eetu tasan 8viikkoa
 
neitiperho
Kiva kuulla upp3 että mieli ollu parempi. Siitä suunta ylöspäin!!! Tsemppiä!!

Meillä neiti nukkuu yleensä tosi hyvin vaunuissa. No, nukkuu se muutenkin tosi hyvin. Äsken taas nukahti vaunuihin ulos noin 5min. Ja varmaan tulee taas nukkumaan sen 3-4 tuntia siel. Sitten hereillä noin 2-3 tuntia ja taas nukkuu noin 1-2h. Sitten valvoo taas n.3-4 h ja käy yöunille ja ekan pätkän nukkuu noin 6h, jolloin syö ja nukahtaa samantien uudestaan nukkuen aamu 8 tai 8.30 asti.

Jee, vihdoin meille avattu kauppa kävelymatkan päähän joka auki 24/7. Jeee!!! Pääsee lähtee vaikka pienelle kävelylle ja vaivattomasti samalla käymään kaupassa. Kyllä sitä on odotettukin.

Ja kyllä taas viime yönä sattui ja tapahtui BB talossa...herran jestas sitä meininkiä siellä. Mä oon niiiiiiiiiin koukussa ollu siihen alusta lähtien..ja tietty 24/7 pyörii jatkuvasti meillä :LOL: Jotain viihdykettä mammallekin :D
 
neitiperho
Tosiaan Tatjana, kannattaa kokeilla liinaa/rintareppua. Meillä oli alkuun myös samaa ettei millään nukkunut muualla kuin sylissä, lähinnä kun maha tosiaan vaivasi. Usein sitten iltasin nostin neidin rintareppuun ja hetken päästä oli jo unessa. Ja sainpahan samalla kädet vapaaksi. Mulla tosin tuossa repussa kantelu kävi usein myös selän päälle, mutta kyllähän siihenkin tottuu.
 
Ihana päivä! Aurinko paistaa. Tänään käytiin neuvolassa Hildan ja esikoisen kanssa, tytön mitat oli 5680g ja 59cm eli painoa on tullut kuukaudessa noin 800g sekä pituutta 4cm. Ikä siis nyt 2kk ja viikko.

Neiti hurmasi neuvolantätin hymyllään ja jokelluksellaan:) Kehuttiin myös että jaksaa hyvin pitää päätään vatsallaan maatessaan(nousee kyynärvarsilleen). Jäntevä tyttö on. Ihoakin kehuskeltiin. =)

Tatjana, minä edelleen täällä hehkutan liinan puolesta :wave: Ei sitä voi liikaa kehua. En suosittele rintareppua, ei hyvä lapselle(eikä kantajallekaan), mutta kyllä kai sellainenkin avun voi lyhyiksi hetkiksi tuoda. Meillä tuo tyttönen on ihan samanlainen, en saisi mitään tehdä kun itku tulee samantien jos äiti menee jonnekin hänen käsityskyvyn ulkopuolelle:) Esikoinen taas haluaa joka paikkaan mukaan, juoksee perässä kaikkialle ja ovi auki on vessassa käyty siitä asti kun ryömimään oppi... paitsi mies ei suostu käymään ovi auki vessassa kun "joku yksityisyys pitää olla", ja mieluummin sitten huudattaa lasta. Meillä ei ihan yksiin mene aina mielipiteet:(

Annilia, mullekin heti tuli sammas mieleen, se voi tehdä kipeää vauvalle kun imee. Esikoisella oli mutta siihen auttoi puolukka tutissa. Tällä pikkutytöllä ei vielä ole ollut.

Meillä ei ole lapset nukkuneet ikinä vaunuissa parvekkeella... esikoinen ei vaan nukkunut siellä yhtään sen paremmin kuin sisälläkään, joten en nähnyt sitten tarpeelliseksi. Meillä on vaunut tuolla kerrostalon vaunuvarastossa, ja jos ne toisi joka päivä sisälle ja raahaisi partsille niin joutuisi siirtelemään joka kerta huonekaluja, eli erikseen pitäisi olla parvekevaunut. Kuitenkin me ulkoillaan joka päivä vähintään se kaksi tuntia, ja silloin pieni kyllä nukkuu. Iso ei ole nukkunut rattaissa enää vauvaiän jälkeen lenkilläkään, kun haluaa katsella vaan ympärilleen.

Meillä menee yöt nykyään tosi hyvin, paitsi että esikoinen ei tahdo isän kanssa nukahtaa iltaisin, vaan metelöi ja hihkuu vaikka kaksikin tuntia... mistäköhän johtuu, että mun kanssa nukahtaa lähes heti? Olisi kuitenki hyvä jos mies voisi nukuttaa pojan koska mulle jää muuten ihan kaikki hoitaminen enkä saa hetken hengähdysrauhaa.. usein myös pikkuneidillä on silloin iltatankkaus meneillään, ja olisi mukavaa jos saisi neidin kanssa tissitellä ihan keskenään:) Tosin hyvin se menee niinkin, että otan molemmat lapset viereen ja toiselle tissin suuhun, sitten kun isompi nukahtaa niin hipsin pienen kanssa pois.

Mä en pääse joka päivä itsekseni suihkuun, kun mies alkaa aina kehittelee kaikkia tekosyitä miksi ei ole nyt aikaa olla lasten kanssa kymmentä minuuttia. Ärsyttää. Mä olen täällä näitten kanssa kolmestaan koko päivän ja hän ei pärjää hetkeäkään. Mitenkä niin ei pärjää, en minä tajua??? Nytpä olen tehnyt sitten niin, että joko nousen ennen lapsia suihkuun(ja kuuntelen tietysti korvat tarkkana, heräävätkö) tai menen sitten kun esikoinen on herännyt ja katsoo muumeja.

Olenkohan mä ollut liikaa alle metristen henkilöiden seurassa? Katsoin yksi ilta BBtä ja ihmettelin kauheasti että kun nyt joku huolestuttaa ihan hirveästi mua tuolla talossa, mitä se voi olla? Sitten tajusin että ne asukkaat on jättäneet kahvikupit sohvapöydälle. Teki mieli mennä siirtämään ne koska lapsihan pudottaa ne samantien... :headwall: Tainnut mennä selkäytimeen asti jotkut asiat ;)

Musta olisi kiva nähdä joku hyvä ystävä vaikka kahden kesken ja juoruta kaikesta muusta kuin lapsista:) esimerkiksi vaikka miehistä ja muista kavereista :kieh: ja nimenomaan niin, ettei tarvitse juosta elohopean perässä eikä pelätäkahvikupin kaatumista:)
 
Ei oo todellista:
Likka veti aamupäivästä ulkona 3h unia, oli kaks tuntia hereillä ja taas nukkuu partsilla. :eek:
Mä en oo yhtää tottunu tälläsee, et saa olla kädet vapaina näin kauan. :LOL:

Mä oon kans ihan koukus tohon bb:n. 24/7 pyörii tääl kans tauotta. Ja perhanan Nikon meni nyt poistamaan talosta, väkivaltasen käytöksen takia. Se oli mun lempparityyppi. :(

Nyt mä voisin mennä syömää, lämmintä ruokaa. Harvinaista herkkua sekin. :D
 
Kiva kuulla, että en ole ainoa, joka pähkäilee vauvan unien kanssa, sillä Alex nukkuu parhaiten vaunuissa kun vaunut ovat liikkeellä, mutta tänäänkin kun tultiin takaisin kotiin, niin vähän ajan päästä jätkä heräsi ja muutenkin on ottanut lyhyitä tirsoja, mutta kunnon unet ovat jääneet.

Nyt illalla oli oikein kitinä ilta ja selvästi oli nälkä, mutta tissillä vaan pelleili, kun oli ensin ottanut "kermat" päältä, joten vetäisi sitten korvikettakin puoltoista desiä. Nyt sain jätkän unille ja toivottavasti nyt sitten nukkuu, että minäkin ehdin tehdä itselleni jotain syötävää.

Nyt jaksaa vaikka mitä, sillä päätin, että lähden pojan kanssa maaliskuussa Lanzarotelle viikoksi. Vanhempani ovat sieltä vuokranneet kämpän 8 viikoksi ja me mennään pojan ja siskoni kanssa sinne heidän viimeiseksi viikoksi ja tullaan sitten koko konkkaronkka samaa matkaa takaisin.
Mies vähän yrittää niristä, mutta se on ollut tänä vuonna jo kaksi kertaa moottoripyörällä ajelemassa ulkomailla, joten mullakin on oikeus mennä jonnekin ja tuo on juuri passeli ratkaisu, voin itsekin ottaa rennommin, kun on lapsenvahteja useampi. Ja tulee halvemmaksi mennä noin, kun ei tarvitse asumisesta maksaa oikeastaan mitään.
En ole käynyt aurinkolomalla lähes 20 vuoteen, joten nyt on jo aika.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :)

En olekaan päässy muutamaan päivään kirjotteleen mitään. Mies tosiaan tuli todella kipeeksi ja sitten Masa ja minä myös :snotty: . Nyt aletaan olemaan voiton puolella, mutta sitten muutama päivä taaksepäin alko jostain hiipiin masennuksen oireita :( . Tuntu etten osa vauvan kanssa mitään, mikään ei mene niin kuin pitäis. Masahan on alusta asti ollut aika vaativa vauva, pitää aikas paljon kantaa sylissä ja sitten itketään joka ilta aikas reilusti. Nyt ollaan saatu muutamana (ei peräkkäisinä) iltana se viihdytettyä itkemättä unille asti, mutta sitten onkin valvonu yöllä :( .Tuli muutaman kerran päivällä kun olin yksin kotona, että nyt jätän vauvan tänne ja lähden niin kauas kuin pippuri kasvaa. Tosi pelottavia ajatuksia. En varmasti koskaan tekis niin (ainakin toivottavasti). Mies kun illalla tuli töistä niin lykkäsin vauvan vaan hänelle ja sitten olin ihan loukkaantunut kun mies antokin parin tunnin päästä mulle takasin huutavan pojan. Jostain syystä en halunnu kertoo miehelle mitään omista ajatuksista, enkä antanut miehen edes koskee :( . Välillä tuli taas sitten sellanen olo et Masalla on joku hätänä, eihän se muuten itke ja olin tosi huolissani. Pelästyin tosi paljon omia ajatuksia.
Niin ja sitten tän lisäksi esikoisen koulusta yhtäkkiä lyödään pöydälle kaikki esikon vaikeudet. Olin ihan raivona sille opelle, koska siellä on ilmeisesti pari tyttöä ahdistunut pojan käytöksestä ja äidit soitellu opelle ja mulle ei ole informoitu millään tavalla. Eli siis esikolla epäillään nyt sitten aspergerin oireyhtymää ja me päästään taysiin tutkimuksiin ja toivottavasti pieni mies saa sitten apua sieltä, että pystyis alkaa elämään onnellisempaa elämää. Opettaja myös alko mulle sanomaan että mun pitäis nyt kotonakin alkaa näyttämään pojalle kuka määrää, sanoin sille sitten että ei esikko mun nenille hypi. Mun mielestä opella pitää olla viis minuuttia päivässä aikaa soittaa mulle jos tälläsiä ja muita juttuja siellä on. Tuli ihan puuntakaa, koska esikko on koko ajan puhunu kuinkan hyvin koulu menee.
Joten tässä on ollu nyt paljon mietittävää. Ehkä taas hieman liikaa mulle :( . Esikon juttu ei ole mikään paha juttu, säälittää vaan toinen raukka, koska ei se varmaan ole hauskaa sille itselleenkään pelätä kaikkee mahdollista ja kun se syö tosi huonosti koska pelkää ja inhoo aika montaa ruokaa ja hajua :( .
Mun paras ihana ystäväni (kestä on ollu mieletön henkinen apu) pyysi nyt esikon yökylään ja sinnehän hän eilen meni. Siellä on leikkikavereita (pari tyttöä) :heart: . Ja sitten käskin miehen kysyä vanhemmiltaan ottaisko ne masan sinne yöx ja ottihan ne. Olen nyt sitten ollut yön ilman poikia ja en ole oikeestaan ajatellutkaan mitään muuta kuin itseeni ja nyt taas näyttää hieman valoisammalta :) . Sain nukuttua tosi tosi hyvin ja sain puhuttua miehelle näistä tuntemuksista. Sekin jo omalta osalta autto ihan mielettömästi. Lähti pieni taakka pois. Mun mies on siinä mielessä tosi ihana että se kyllä sitten heti ymmärsi että nyt on oikeesti tosi kyseessä. Psykologille ajattelin nyt soittaa maanantaina ja varaan ajan sinne. Kävin siis siellä jo raskausaikana, mutta se on nyt vaan jääny. Sen verran toi miehelle puhuminen autto, että sitten kyllä jo annoin koskee ja vähän enemmänkin ;).

Meillä toi rytmi on vielä hakusessa, mutta pientä jotain sellaista oli tossa havaittavissa. Eli Masa herää kuudelta aamulla (mikä on siis tosi hyvä esikon koulun kannalta) tehdään aamu toimet ja viedään esikko kouluun autolla, yleensä torkahtaa hetkeksi siinä. Sitten on alkanut nukkumaan yhdet 3-4 tunnin päikkärit, alottaa ne siinä joskus 10-11 aikaan, sillon ei sitten herää mihinkään. vaikka vaipan vaihtais ni ei herää. Sitten loppu päivän valvoo, torkahtaa maksimissaan puoleksi tunniksi pari kertaa illan aikana. Unille on käyty nyt 21-21.30, syömään herätään 02-03 ja sitten nukutaan sinne 06 asti. Meillä masa ei oikein suostu muualle nukahtamaan kuin syliin ja autokaukaloon. Yhtenä päivänä vein nukkuvan miehen autokaukalossa matkarattaisiin ja parvekkeelle ja hienosti nukku siellä. Kyllä vaunuihinkin nukahtaa joskus, mutta nyt tän flunssan takia ei olla paljon jaksettu ulkoilla.

Mallasuutetta olen antanut joka ilta puolikkaan teelusikallisen, olen hiukan siihen lusikkaan laittanut korviketta ja sitten sitä uutetta ja sekottanut ja suuhun. Hienosti ottaa ja itseasiassa taitaa jopa tykätä siitä koska avaa jo suuta ku näkee lusikan. Saispa jo alkaa antaa soseita :) . Sama homma relatipoissa ja cuplatonissa.

Ristiäiset meillä 19. päivä, eli viikon päästä. Mies oli tilannut voileipäkakut yhdestä paikasta ja oli kuulemma maksanut 80e/kakku, eli meidän ristiäisten voileipäkakut tulee maksamaan 160e :/ , olin ehkä aluksi hieman raivona :kieh: , koska mulla on tollaselle summalle muutakin käyttöö ja olisin sitten itekin voinu yrittää ne tehdä, mutta mies tais osaltaan ajatella helpottaa mun urakkaa, mikä taas oli ihan kivasti ajateltu :heart: . Mun äiti ja isä tulee saksasta tiistaina, aivan ihanaa. On viikon verran koko ajan apua masan ja kaiken muunkin suhteen :) . Nimi on jo päätetty ja ihanaa kun saa alkaa opetteleen sanomaan poikaa oikeella nimellä.

Tulipas multa tekstiä, huomaa ettei ole ketään kotona, kun on oikein aikaa vuodattaa kaikki murheet täälläkin, kiitos kaikille tuesta :heart:

Nyt taidan alkaa katteleen töllöö ja rentoudun vielä jonkun aikaa ennenku lähen poikia hakemaan. Mulle kyllä sanottiin että ei saa tulla aamupäivästä, mutta kyllä sitä alkaa oleen jo kova ikävä :heart:

palailen vielä, tsemppiä kaikille :wave:

salah ja masa (kohta 2 kk)
 

Yhteistyössä