<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Hellou!!

Mies töissä ja poitsu mummolassa, me ollaan tytyn kaa kahelleen, nukuttiin melkeen 10 asti :D

Neiti nukkuu nyt öisin 23->5-7h ja sit 3h ja sit ehkä viel sen 2-3h !! Ihan mielettömän ihanalta tuntuu ku huomaa et neiti on nukkunu noin pitkiä pätkiä!!

Mutta nyt ku nukutaan yöllä noin pitkiä pätkiä, ni päikkärit on muuttunu sellasix rävellys unix, eli miulla ei oo hajukaa onx nää nyt ne pitkät päikkärit vai lyhyet ja pitäskö laittaa ulos vai ei.. eilenkään ei nukkunu kunnon päikkäreitä ollenkaan, vaikka partsilla vatkasin jonku aikaa, ja aina niiku nukahti, ja heti heräs ku pääsin sisälle.. mutta mielummin noin, että yöllä nukutaan kunnolla!!!

Nyt hävis päästä kaikki järkevä.. Mutta ensi lauantaina mie pääsen vähä tuulettumaan :D :D kaverin 30v. synttäreille!!! vähänkö ootan sitä, siellä on kaikki mein lähimmät ystävät, vähänkö ihanaa!!!

Äiti lpr ja Tiitu 8vk huomenna

Nii ja erityis halit :hug: Salahille!!! hyvä että oot saanu puhuttuu!!
 
neitiperho
salah olipas mukava lukea tekstiäsi. Paljon tunnut tosiaan kokevan paljon samaan aikaan, mutta mukavaa siitä juuri teki se, että sen itsekin tiedostat ja apua omalla tavallaan hakenutkin. Ja todellakin mikä aina plussaa, on tuo miehesi. Ihana että ymmärtää tukea sua noin mahtavasti, se jos mikä tärkeää. Tsemppiä sulle todella paljon, sekä teille kaikille. Ei näiden lasten kanssa aina helppoa ole vaikka ihania ovatkin. Ehkä siitä vaan alamäen jälkeen muistaa taas arvostaa näitä pieniä ilon hetkiä paremmin.

Meilläkin isäntä kotiutuu tänää vihdoin. Ihan kivasti meillä tytön kanssa nää pari päivää meni. Miehelle vähän vihjasin jo puhelimessa et saatan tänää lähteä johonkin, kun olin siskon kanssa vähän puhetta. Kerkesin sitten muutenkin jo innostua ajatuksesta kunnes sisko aamulla sitten laitto ettei taidakaan mihinkään lähteä :/ Yritti heittää et hän ottaa Iinan vaikka hoitoon. Miksi vaan lapseni hoitoon laittaisin kun itse olisin vaan lähdössä ja idea oli että tyttö jää isän kanssa. No, taitaa olla niin että mulla vaan koti-ilta sittenkin edessä. :| No ainakin rakkaan lapseni kanssa.
 
Huomenia

Ja voimahaleja kaikille tarvitseville :hug: .
Minua ainakin vähän lohduttaa kun illalla kantelee kitisevää lasta niin kauan kunnes uni tulee kun tietää että niin se on monella muullakin, vaikka eihän se tietysti kivaa ole, mutta pientä vertaistukea kuitenkin. Jossain vaiheessa sekin varmasti helpottaa. Ja meilläkin usein autossa nukutaan sikeästi, niin kauan kunnes auto on liikkeellä ja samoiten vaunuissa, mutta yleensä herää sitten heti kun pysähdytään. Nyt sain aamupäiväunille vaunuihin tuohon terassille, taisi olla vaan niin väsynyt.

Pojalle vihdoin nimi keksitty, ei kauaa mennytkään =) , nimiäisiä pidetään luultavasti vasta vähän myöhemmin syksyllä että kaikki pääsee mukaan.
Millaista ohjelmaa olette noihin nimiäisiin järjestäneet? Eikö täälläkin joillain ollut?

Ihanalta kuulosti tuo Shihtzun tuleva loma =) tuolleen olisikin ihanteellista lähteä että on sitten useampi vahti lapselle. Ja varmasti isovanhemmat on ihan yhtä innoissaan. Meilläkin on äiti ruvennut vähän puhumaan että ois kiva lähteä lomalle, toivookohan se että tuppauduttais mukaan :LOL:

Meillä päivärytmi on sellainen että herätään yleensä siinä 6.30-9 välillä, riippuen siitä monelta on yöllä syöty, sitten syödään ja parin tunnin päästä ensimmäiset unet. Iltapäivällä käydään yleensä lenkillä tai sitten nukkuu vaunuissa terassilla tai ollaan autolla jossain, jolloin nukkuu yleensä pidemmät unet. Illalla seurustellaan useampi tunti ja syödään vähän väliä, välillä kyllä tissille torkahtaa. Yöunille yleensä siinä 21.30-22.30 välillä ja yleensä siinä 4.30-5.30 herää syömään.
Ihan hyvät yöunet saa itekin, just huomasin että nukun kyllä vissiin enemmän kuin töissä ollessa =) mutta en taida kehdata siellä kertoa, parin viikon päästä käydään pojan kanssa moikkaamassa työkavereita ekaa kertaa, siellä kuulemma jo innokkaana odotellaan.
Justiin luin omaa vanhaa vauvakirjaa niin olin myös toisella kuukaudella herännyt kerran yössä klo 4-5 syömään ja kolmannella kuukaudella nukkunut iltakahdeksasta aamukuuteen, toivottavasti poika on multa perinyt unenlahjat sitten :LOL: kohtahan se nähdään.

Jaahas, jospa vaikka sähköpostin kimppuun välillä
Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Pojan 1kk neuvolakuulumisia:
Paino 5200 g (3835g)
Pituus 56,5 cm (50 cm)
Pipo 39,9 cm (35 cm)
Jänteväksi jälleen kehuttiin, nostaa päätä hyvin mahalla ollessaan. Lisäksi neuvolan täti ihmettelee, kun on ikäisekseen niin seuraavainen ja seurustelevainen, hymyilevä tyyppi. Nyt on seuraava käynti neuvolalääkärillä parin vkon päästä ja sitten neuvola vasta 3 kk iässä. Meinasi, et kun kasvaa noin hyvin, ei oo syytä rampata siellä tiheämpää...

Miranth: meille tulee kans nimiäiset (01.11) ristiäisten sijaan. Oon kirjoittanu puheen, jossa on ajatuksia pojan odotuksesta ja syntymästä. Puheen loppupuolella paljastuu pojan nimet ja sen jälkeen perustelut, miksi päädyimme kyseiseen nimivalintaan. Pojan kummitäti lukee tuon puheen. Suunniteltiin miehen kans, että puheen jälkeen nostetaan malja (kuoharia/pommacia tarjotaan) pojan kunniaksi.
Pojalle tulee noita ns. siviilikummeja 2 pariskuntaa plus 2 sinkkua. Tilasimme kummitodistukset Pro-seremoniat -yhdistykseltä. Ovat tosi kauniit ja niihen on painettu pojan nimen ja kummien nimien lisäksi kaunista tekstiä. Olivat mielestäni tosi edulliset, 2,50? kpl. Tulivat tilauksesta parin päivän sisällä postitse. Ajateltiin, että on kiva antaa tuollaset kummitodistukset, vaikkei ristiäisiä ookkaan. Muutoin meidän nimiäistapahtumasta tulee rennot kahvittelut läheisten kesken, pidetään anoppilassa, siellä paremmin tilaa kuin meillä. Pojalle ajateltiin ettiä jotkut mukavat juhlavaatteet, jotka sitten säästetään.
Kauheasti tekis mieli jo julkistaa nimi, ku ollaan miehen kans alettu jo poikaa sillä kutsumaan, mutta pidetäänpä jännitystä yllä sinne nimiäispäivään saakka ;) .

:hug: kaikille sitä tarvitseville! Itselläni mahtuu viikkoon jos monenmoista päivää. Ja yhden päivän aikana voi tunteet olla melko vuoristoradalla, välillä huokailen oman ajan perään, välillä oon taas suunnattoman onnellinen pikkumiehen seurasta ja kotona olemisesta. Lenkillä oon käyny pari kertaa sillain, että poika ollu isänsä kans. Välillä rehellisesti sanottuna v*tuttaa miehen vapaus tehdä asioita, esim. poiketa jossain töiden jälkeen. Ajattelen jotenki, että miehen pitäs älytä ehdottaa mulle jotain omaa aikaa/tekemistä, että viettäis itekki kahelleen aikaa pojan kans, sen sijaan että täyttää pelkästään omaa kalenteriaan kaikella kivalla ohjelmalla. Me vaunutellaan pojan kans päivittäin, mutta vielä en oo häntä viittiny esim. bussilla keskustaan viedä. Kunhan pikkusen kasvaa vielä, niin voin alkaa käydä päivisin kavereiden luona ja kaupungilla heitä tapaamassa (kaks kaveria äippälomalla). Meillä ainaki mies pitää itestäänselvyytenä sitä, että lapsen äiti nousee öisin joka kerta ruokkimaan (meillä mennään siis lähes täysin pulloruokinnalla), olis ihana jos heräis poikaa ruokkimaan edes jonain yönä, ku hällä vaikka seuraava päivä vapaata töistä. No, ehkä vielä joku kerta...

Nyt kuuluu vaativaa itkua..joten menoksi.

Eo+ Jyry 1kk 3pv
 
Oltiin ma-to mökillä, joten jopas oli ehtinyt lukemista tulla. Mies sai ylipuhuttua mökkireissun ja hyvä niin. Daniel käyttäytyi koko ajan kuin kiltit vauvat ainakin :D Meni yöunille kahdeksan jälkeen heräsi kerran syömään joskus kolmen aikaan, oli hereillä vain syötön ajan noin 15-20 min, heräsi sitten aamulla kahdeksan aikaan. Päivällä nukkui parit pitkät päikkärit, eikä kiukutellut lainkaan.
Taidankin hankkia netin mökille ja muuttaa sinne, koiratkin viihtyvät siellä todella hyvin, kun saavat vapaana viilettää pitkin maita ja mantuja.

Kotona menee yöunille siinä 23:00-24:00, herää syömään 03:00-04:00 ja 05:00-08:00. Aamupäivän sitten torkahtelee ja välillä tissittelee, menee päikkäreille vaunuihin noin 13:00-14:00 heräilee 16:00-17:00. Illalla sitten vaihtelevasti torkahtelee max 1,5 h pätkiä. Tällainen rytmi tällä hetkellä, tosin se tuntuu muuttuvan viikon parin välein. Pari viikkoa sitten heräili max 2 h välein myös öisin, notkui tissillä ja piti kannella sylissä. Nyt (taas) viihtyy sitterissä tai lattialla yksinään ja nukkuu yöt 1-2 lyhyellä syötöllä.

Nyt täytyy rientää koiran pesuun, kun poika meni päikkäreille

Lauren-78 ja Daniel noin 2,5 kk
 
Kovasti on ollut vipinää, etten ehtiny kotihommien ja lasten lisäks mitään tekemään, varsinkin kuin vuoronperään joku kipeä. Onneksi kuitenki öisin olen saanut nukkua, joka on ollut odottamatonta vauvan syntymän jälkeen, kaks ekaa lasta valvottivat kyllä rajustikin. Neiti nukkuu yleensä noin klo 22-7.00-8.30. Isommil lapsil vähän eri rytmi, kuin menevät aikaisemmin nukkumaan ja heräävät aikaisemmin. Neiti syö yöllä noin 2-3 krt, ei tarvi onneks ainakaan vielä, nousta tunnin parin välein. Päivälläkin hän nukkuu hyvin, joskus kuin on olluyt pidemmän aikaa hereilllä, sit ei uni malttais millään tulla.

Esikoinen oli eilen kummitädin luona, oli harvinaista se, sillä melkein aina kolme pyörii mun jalois, tai ei vauva nyt vielä pyöri...oli joteskin ihan erilaista, vaikka olikin taapero koko ajan ympärilläni, tehdä jotain hiukan ekstraa. Olen kyllä silti asennoitunut tähän jatkuvaan tohinaan, joku pyytää jotain koko jan, tai joku huutaa tai sitten kaikki, ruokaa pitäis samalla tehdä jne, jne, mut joskus pieni hengähdystauko paikallaan. Niin puhuin asennoitumisesta , tunnen tämän kyllä kutsumuksekseni, eli todennäköisesti meille tulee aika isokin perhe, ellen sairastu ja jos lapsia suodaan. En ajattele, että tarttis äkkiä päästä töihin tai että tekisin jotain muuta.

Kysyisinkin teiltä, joilla on USEAMPIA LAPSIA, miten teillä arkea pyöritetään, tietyt rutiinit, päivärytmi ?? Itse olen nyt suunnitellut muutaman ruoka- aterian seuraaville päiville aina valmiiksi, tulee vaihtelua ja aika ei men siihen miettimiseen. Pyykkikone on joka päivä melkein päällä n. 2-4 koneellista. Vaippapyykkiäkin tulee jo aika paljon kuin on kahden vaipat. Vauva obn vielä kova pulauttelemaan, joten pyykkiä tulee. Alkaan olla meillä jo isomman perheen tuntua, mutta tämä on jotain ihanaa! Vaikka välillä kyllä ei niin jaksa ajatella, mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin. :)

Voimia kaikille, joilla itkuinen vauva, se vie voimia paljon. Eikä se kato sitä onko lapsia muita vai ei. Ite olin ainakin ensimmäisen kanssa enempi poikki kun hyt kolmen, kun se vaati ekat kuukaudet niin paljon.

Toivottavasti te, joiden miehet ei oiken ymmärrä, pääsette yhteisymmärrykseen ja toivon mukaan miehenne tulevat huomaamaan, kuinka paljon aherratte lastenne, kodin ja MIEHENNEKIN eteen. Meillä mies on tuon huomannut ja on paljon apuna, silloin vain kun kotona on, että itseäni hävettää hänen yliytunnollisuus ja tunnen jo itse syyllisyyttä, kun hän tekee niin paljon. Mutta kyllä esim. iltatoimissa tarviikin kahdet käsiparit, vaikka aina hän ei voi olla paikalla, kun tekee pitkiä työvuoroja.
 
Morjes kaikille pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut näille sivuille eksyttyä viime aikoina, sen verran puuhakasta arkea on muka eletty. Kyllä päivän saa hyvin kulumaan kolmean alle 4v:n kanssa vaikka vauva onkin ns. helppo vauva (tai ainakin helpompi kuin veljensä aikoinaan).

Hyvin arki sujuu. Mies oli 3,5viikkoa kotona (isyysloma+kesäloman rippeet) ja oli aivan ihana. Hoiti isompia poikia ja kotia. Ihan näin hyvin ei mennyt esikoisen aikaan, joten ymmärrän hyvin teitä, joita oma mies ärsyttää. "Totuus" arjen pyörityksestä valkenikin vasta miehen palattua töihin. Olihan se melkoista räpellystä; esikko on kerhossa 2x vkossa, perhekerhoillaan 1x vkossa, siihen päälle kaikki muut menot ja vieraat. Ekan viikon jälkeen jo ajattelin, että taivas, mihkäs sitä on oikein ryhtynyt... Nyt sujuu jo paremmin :) Omaa aikaa olen yrittänyt järjestää aina päivällä laittamalla kaikki kolme poikaa nukkumaan samaan aikaan. Välillä onnistuu, välillä ei. Iltaisin on aina päivästä jääneitä kotitöitä (kuka meille oikein kantaa pyykkiä niin paljon?), joten yhteistä aikaa miehen kanssa on tosi vähän. Ja kun koko päivän on ihan kiinni lapsissa, on ihana istua yksin sohvan nurkassa ja katsoa telkusta tyhjänpäiväisiä ohjelmia :whistle: Rutiineja peräänkuulutan ja korostan, niitä ilman ei arki suju useampilapsisessa perheessä. Kellonajoilla ei ole niinkään merkitystä vaan sillä, että tietyt asiat toistuvat tietyssä järjestyksessä. Tylsää aikuiselle, mutta turvallista lapselle.

Vauva on siis ns. helppo vauva tai sitten mä en jaksa enää stressata mistään. Nukkuu yöllä 3-4h putkeen, sitten syö loppuyön 2-3h välein tai 1-2h välein. Päivisin nukkuu 1-2 pitkät päikkärit ja pikkutirsoja päälle. (esikko tissitteli 1h välein 4kk!!!, keskimmäinen söi jo harvemmin, vain 2h välein...) Yleensä vauva viihtyy hetken sitterissä tai paremmin liinassa (!!!), että saan pyykit, tiskit tai ruuat laitettua. Seuraa kaipaa kyllä kovin, mielellään seurailee ja "keskustelee". Tuskastuu vaan lattialla tai sitterissä kun muut häviävät hetkeksikin näköpiiristä. Lampaantaljalla köllöttelee mieluiten. Kaikki jumppalelut on yhä kaapissä ja taitavat sinne jäädäkin; ne kun taitavat kiinnostaa enemmän noita vanhempia lapsia. Ja tuota vauvarompetta (sitteri, turvakaukalo, pehmeä&kova vaunukoppa ym.) pyörii jaloissa yllin kyllin. Täysimetyksellä yhä mennään ja mennään kyllä pitkään. Imetin esikkoa kaikkiaan 1v3kk ja keskimmäistä 1v1kk, eli siihen asti kun olin jälleen raskaana :heart: Kiinteitä aloittelen varmaan jo 4kk iässä, sen verran iso vauva on (vajaa 4viikkoisena 5,3kg ja 58,5cm).

Ristiäisiä on jo juhlittu; Lauri tuli etunimeksi. Pidettiin ne lähisuvun ja kummien kesken läheisellä srk-kodilla; sen verran paljon oli pikkulapsivieraita. Itse tuli väsättyä kaikki leipomukset. Oli ihana saada "omaa aikaa" leipomiseen, kun mies vahti lapsia :heart: Hyvin meni itse juhlakin. Poika nukkui kastamisen ajan ja jaksoi hyvin seurustella ja kulkea sylistä syliin. Isommat lapset olivat mielissään, kun oli paljon vieraita; saivat itsekin paljon lahjojakin.

Ensi viikolla on lääkärineuvola. On kiva nähdä kuinka poika on kasvanut. Jotkin 60cm vaatteet on jo pienet. Samoin harsot alkavat jäädä "pieniksi", sen verran paljon poika pissaa. Täytyy pian siirtyä taskuvaippoihin. Pääasiassa kuitenkin 62cm -vaatteet käytössä, parit 68cm potkarit myös. Seuraavalla viikolla oma jälkitarkastus. On vähän haikea olo, kun sitten ei enää pääse "omaan neuvolaan". Paitsi tietty seur. raskaudessa :whistle: Neljäs lapsi on kuitenkin toiveissa. Jälkitarkastuksen jälkeen onkin sitten tarkoitus aloittaa kuntoilu tehokkaammin. Mulla kun on riskinä hankkia kiloja juuri imetysaikana, esikoisesta jäi synnytyksen jälkeen 5kg ja imetysajasta 10kg, huhhuh. Niitä en ole ehtinyt tässä lapsien välissä tiputella...

Kampaajalle tekisi jo kovasti mieli, samoin shoppailemaan. Siis ilman vauvaa. Vauvan kanssa on paljon jo menty, mutta vielä en ole jättänyt vauvaa hoitoon. Odottelen sitä kunnon selkeän rytmin löytymistä.

Jaahas, tissikello kutsuu. Voimia kaikille!

Bonus ja Lauri 6viikkoa
 
Pitkästä aikaa taas täällä...

Kateellisena luin miten muiden vaavat ovat jo olleet hoidossa :D Meidän neiti ei ole ollut kuin tunnin verran isänsä hoivassa kun olen kaupassa käynyt. Ja siitäkin aikaa yli kuukausi... Ai niin, olinhan mä torstaina jälkitarkastuksessa ihan yksin :D
Joo mutta niin kauan kuin tyttö tissiä syö niin en häntä hoitoon viitsi pistää pidemmäksi aikaa. Mies lupasi että sitten kun imetyksen lopetan, hän ostaa minulle kylpyläreissun että pääsen rentoutumaan, hän jää hoitamaan lapsia kotiin :)

Esikoinen sentään menee tänään hoitoon kummitätinsä luokse :) Mies on pelireissulla huomiseen asti, hän oli sopinut siskonsa kanssa että poika menee sinne yöksi. Minä saan ehkä vähän levätä (mitä vauva nyt antaa) ja kyllähän se paljon helpottaa kun on "vain" vauva hoidettavana.

Jälkitarkastus siis oli ja meni, ja kaikki oli ok. Hormonikierukka pistetään sitten kun ekat kuukautiset ovat olleet. Ei siis ole varmaa oliko minulla jo kuukautiset silloin jokunen viikko sitten, vai mitä vuotoa oli. Joten odotellaan nyt josko ne tulisi sieltä uudestaan... Tulisivat vaan niin pääsisi kierukan asennukseen, olisi ehkäisyasiakin sitten hoidossa.

Ristiäiset olivat viime sunnuntaina, hyvin menivät. Tyttö sai nimen Jade, ja hyvin hän jaksoi kirkossakin olla vaikka kiukkuinen tapaus on yleensä muuten :D Juhlien ajan hän melkein vaan nukkui, välillä söi ja kuljeskeli sylistä toiseen :)

Paljon voimia teille kaikille!

Lilli ja Jade 2kk 1vko
 
Bonustehtävän arki tutun kuullosta :D . Meil siis aika sama tilanne, meillä kans kaikki alle 4v. Esikko on vasta kolmen. Haastetta tuo se, kun ei voi oikein lasta lattialla pitää, muuten kuin itse koko ajan kyttäämässä, sillä taapero saattaa mennä päälle ja isompi hoitaa ihan koko ajan, on varovainen kyllä, mutta vauva hermostuu jatkuvasta lääppimisestä.

Kiva, jos saat ainakin välillä kaik samaan aikaan nukkumaan. Meillä esikko ei nuku mitenkän päikkäreitä ja yöunetkin ovat noin 9-10 tuntia, joten hän kiukkuaa todella paljon, mut ei mahda, kun toinen kerran ei malta asettua ja nukkua. Jotenkuten tuntuu tuollakin unimäärällä pyyhkivän, kaiketi yksilöllistä on, keskimmäinen taas nukkuu saman pituiset yöunet ja kolmen tunnin päikkärit päälle.
 
Äiti lpr: noin vuoden vanhana aikaisintaan vasta katse meno suuntaan. yleensä se on siinä vaiheessa kun siirtyy seuraavaan turvaistuimeen kaukalosta. riippuu vähän kuinka kauan mahtuu siihen. jossain on ollut suositus jopa 3-4 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan ja kyllä meillä on aina se seuraavakin koko tuosta istuimesta ollut vielä selkä menosuuntaan.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti32:
Äiti lpr: noin vuoden vanhana aikaisintaan vasta katse meno suuntaan. yleensä se on siinä vaiheessa kun siirtyy seuraavaan turvaistuimeen kaukalosta. riippuu vähän kuinka kauan mahtuu siihen. jossain on ollut suositus jopa 3-4 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan ja kyllä meillä on aina se seuraavakin koko tuosta istuimesta ollut vielä selkä menosuuntaan.....
Joo autossa näin, mutta kysymys olikin tosta kantoliinasta :D hih!!

Meillä Tiitu nukku taas 7h viime yönä ja sit söi ja sit nukku n. 2h ja taas söi 2h nukku ja sit heräs. ihanaa kyllä kun nukkuu noin pitkää pätkää jo alkuyöstä!!

nyt kutsu kävi taas!
 
Heips!

Muistanko oikein, että joku täällä mainitsi, että ei ollu saanut niitä deetippoja apteekista?? Minäkin niitä yritin hakea ja apteekista sanoivat, että eivät saa niitä tukusta... Onko jollakin parempaa tietoa, että onkohan niiden valmistus kokonaan lopetettu vai mikä mättää?
En enää meinaa noita Jekovit tippoja anna kun iltahuudot ilmeisesti johtui niistä. Nyt ollaan oltu jonkun aikaa ilman tippoja ja iltahuudot on lähes loppuneet. Onkohan muuten kovasti haitallista vaikka poju ei saa tällä hetkellä hetkellisesti mitään tippoja??

Meillä oli ilmeisesti jonkin sortin tiheän imun kausi tuossa pari päivää tai oikeastaan yötä. Normaalisti poju herää 1-2 kertaa yössä syömään, mutta nyt heräili jopa 4-5 kertaa yössä. Ja viime yö meni taas vanhaan tuttuun tapaan yhdellä syötöllä. Tosin päivisin en huomannut sen tiheämpää imemistä kuin normaalistikaan.

Huomenna on neuvola, joten palailen sitten kertoilemaan miten meillä on kasvettu!

Ruusulainen ja poju 2kk 1vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti32:
Äiti lpr: Ai sori blondi ei taas ymmärtäny :LOL:
juu ei se mitään, mie puoleen väliin-tekstiä asti luulin että puhutaan samasta asiasta.. ihmettelin vaan että noinko kauan pitää oottaa :LOL:

Mein neiti nukahtikin tohon lattialle, kutsu huuto olikin uniasiaa!!

Jotenkin ihanalta tuntuu tää vauva-arki ja tuo esikois poika, ku hänki on niin iso ja kauheen veikeeksi muuttunu nyt tän vauvan myötä :heart: . pikkusen näsäviisas, mutta tosi vitsikäs.. ihanaa!!

Ja ihanalta tuntuu myös se, että oon huomannu itessäni jonkinlaisen "helpotuksen", että enää ei tarvii kokee raskaus aikaa (kaikkine pelkoineen ja vaivoineen) ja ei tarvii pelätä synnytystä ja sen tuomaa huolta mitä itelle käy ym.. Että' mein lapset on nyt tässä !! eihän sitä tietty voi koskaan ihan varmax sanoo, mut aika suuri ihme saa tapahtua jos meille vielä vauvoja tulee!!

nytkun vielä sais iteltä nuo läskit sulatettua, ni sit ois kivaa!!

Tälläsiä mietteitä tänään!!

Äiti lpr ja Tiitu 8vk

 
äiti lpr joo sillast sattuu välillä et asiat menee sekasin ku lukee hätäseen :LOL:
Meillä neiti makoilee tällä hetkellä siskon sylissä. Minäkin olen nauttinut ihan täysillä vauva-arjesta. Tuntuu niin erilaiselta taas kun meillä on tuo edellinen jo 6v niin saan oikein kunnolla keskittyä ainoastaan pikkaseen neitiin. Ainoo et vieläkään ei tahdo koti hommia keretä kaikkea tekemään kun tuntuu että eihaluasi jättää neitiä yhtään yksin edes silloin kun hän nukkuu :LOL: :LOL: voipi olla että kohta olen liian kiinni pikkuisessa, mutta kun jos tämä neiti on nyt sitten jo viimeinen niin haluan nauttia joka hetkestä.
 
neitiperho
Jooh, taas viikonloppu alkaa olemaan ohi. En sitten päässy eilen mihinkään. Kerrankin olisin siis päässy miehen puolesta, mut sitten systeri pistikin stopin lähtöön ettei jaksakaan. Toooosi kiva. Täytyy myöntää, että olin aika pettyny. Kovasti ootin et pääsen oikeesti ulos ja näkemään ihmisiä ilman puheita kuinka meillä nukutaan, syödään ja onko rankkaa. KAIPAA AIKUISTEN JUTTUJA!!! Noh, taitaa olla et seuraavan kerran samanlainen tilaisuus koittaa joskus ens vuonna. Koirakin kun synnyttää kohta niin ei niitä vaan voi jättää. Ja sitten kun tosiaan olemassaan sellainen mies mulla kotona, joka ei yleensä mua mihinkään päästä tai sitten lähden hirveen tappelun kera - joka ei innosta hirveesti. Eli mun kohdalta on sitten unohdettu ilman tyttöä liikkuminen mihinkään.

Mutta sellasta. Innolla oottelen HooÄssän tytön nimen kuulemista. Tänäänhän heillä ristiäiset. Nyt kyttäämään josko Iina heräis...
 
Heip!

Kyllä nuo salahin ja upp3:n kirjoitukset tuntuu tutulta... tai siis välillä on ihan samanlaisia tuntemuksia, oli jo joskus raskausaikana, että apua, en mä haluu tätä vauvaa. Tottakai oikeasti halusin ja oon rakastanut pientä suloista tytärtäni alusta asti, enkä hänelle ikinä tekisi mitään tyhmää, mutta etenkin vielä kun tuo hormoonitasapaino on kaikkea muuta kuin tasapainossa, niin noita hassuja ajatuksia tulee silloin tällöin päähän, tai joka hemmetin asia itkettää tms. Ei kai sitä kukaan jaksa olla joka hetki se maailman paras ja pullantuoksuisin äiti.

Perjantaina kävin ratsastaa, neiti 5 viikkoa oli ekaa kertaa ilman äippää kotona. Hyvin oli mennyt kotona (en sitä epäillytkään!) ja hyvin meni mullakin! Vähänkö oli mukavaa, kun oli n.3,5t mitä mulla siellä meni, niin ihan omaa aikaa, kukaan ei keskeyttänyt, mitä teen, vaatinut mitään, sain vain olla ja tehdä jotain, mistä oikeesti tykkään!!! Todella rentouttavaa. Tai no, oma kunto on kyllä ihan pohjalukemissa... huhhuh. Että hattua nostan poni06 jos pääset vielä tällä kaudella kisaamaan! Äkkiähän tuo kunto taas nousee, kun on aina ollut hyvässä kunnossa, mutta silti... no, mä rupeen nyt käymään jonkun 1-2x viikossa tolla kaverin hepalla ja kun kunto on parantunut, koitan vielä päästä jonnekin tunneille. Ois kiva päästä itekin kisaamaan taas piiiitkästä aikaa, viimeeks mennyt joskus junnuna.

Meillä päivät menee yleensä tutuilla rutiineilla, mut välillä on ollu yksiä itkupäiviä. Luulin ekaks, et ne johtuis d-vitamiineista, mut eipä niillä tunnu kuitenkaan olevan vaikutusta. Ehkä oon ite syönyt jotain, mistä neidin maha ei pidä tai sit on vaan jotain kiukku-päiviä, kun niitä on kumminkin niin harvoin, ei edes joka viikko.

Ristiäiset olis ens lauantaina (18.10.) näyttää olevan joillain muillakin silloin. Kertokaapa, mitä suolaista ootte tarjoilleet, itellä ei oo hirveesti ideoita. Haluisin jotain vähän erilaista, ei ihan perinteisiä voileipäkakkuja. Tai kun en oo niitä ikinä tehnyt, ni eihän ne meille olis perinteisiä.. heh.

Äiti lpr kyselit liinailusta. Vauvan voi laittaa kasvot menosuuntaan silloin, kuin se jaksaa itse jo hyvin kannatella päätään. Tuskin ihan vielä kannattaa laittaa. Jos sulla on sidontaohjeita tallessa tai löydät netistä googlaamalla, niin niissä yleensä on mainittu. Esikoista pidin paljonkin liinassa, tää kakkonen on ollut vain muutaman kerran. Viihtyy kyllä siinä, mutta nukkuu muutenkin niin hyvin, ettei oo sen takia tarvinnut ja kun ei oo enää sitä vaunujen roudaamista rappukäytävässä (luhtitalossa) rumbaa, ni ei oo ollut niin paljoo tarvetta liinailulle.

Nyt ulos nauttimaan auringonpaisteesta!

Hemuli ja neitokainen 5 viikkoa
 
Ajattelin vain kysyä että minkämerkkinen sitteri on hyvä? Silloin kun esikoinen oli vauva meillä oli semmonen disney.( jyskistä ostettu mutta yhden tutun sitteri). Se oli tosi hyvä mutta maksaa n 60e ja ajattelin ostaa halvemman. Olisin kiitollinen jos joku jaksaa (ehtii) vastata =)
 
Tässäpä taas istuskelen ja hyssyttelen vauvaa uneen. Esikoisen sain puolisen tuntia sitten nukahtaan. Taas on vähän säätämistä, kun mies on poissa torstai iltaan asti. Meillä on kyllä niin leppoisaa tyttöjen kans kolmistaa, ettei mua haittaa yhtään miehen poissa olo. Varsinkin kun tietää ,että tämä on vain tilapäinen ratkaisu.

Meidän vauva kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Taas sai laittaa vinot pinot pieniä vaatteita pois. Oikein harmittaa ,kun ostin niin paljon pikkuvaatetta tälle. Nyt monia pidin vain kerran päällä. Esikoinen oli niin pieni ,että sillä meni 50-56 m vaatteet vielä 4 kk:n iässä, mutta tällä pikkusiskolla jo nyt 62cm käytössä ja ikää 2kk :) .

En kyllä yhtään muista mitään kommentoivataa. Olen muutenkin niin dementoitunut nykyisin. Eilenkin piti hetki miettiä ,että onko nyt syksy vai kevät :LOL: . Alkaa tuo unenpuute sumentamaan aivoja :whistle: .
-Poni ja edelleen pirteä vauva
 
neitiperho
Olipa kiva taas huomata kuinka joku muukin on vielä puolen yön aikaan hyssytellyt pikkuistaan. No joo, eipä se silloin naurata. Meillä neiti nukahti viime viikolla kympin aikaan kuin katkasimesta kun oltiin kahdestaan kotona. Heti kun mies tuli taas kotiin lauantaina, niin molemmat illat oon saanut oikein nukuttaa neitiä ja sekään meinaa auttaa. Iina vaan juttelisi ja naureskelisi äidille, eikä millään kävisi nukkumaan.
Erehdyin tietysti sen ohi mennen miehelle mainitsemaan niin johan sieltä taas murahti vastauksen, et jaa, sekin sitten hänen vikansa kun ei lapsi nuku. :kieh: No niin onkin sitten, pöh.

Nyt sitten neiti aamulla heräsi miehen kellon soittoon seiskan aikaan ja tietysti sen jälkeen enää uni tullut. Yleensä käydään päikkäreille 10-11 aikaan päivällä niin neiti sitten hetki sitten simhati mun syliin...kiva. Saa nähdä miten sitten tämä päivä taas menee. Tuntuu välillä olevan niin pienestä kuitenkin kiinni, muuten päivä ihan sekasin.

Nyt sitten pyykkiä pesemään. Näyttää siltä että tänäänkin tulossa ihana aurinkoinen keli. Kivaaa!! Paljon kivempi lähteä ulos lenkillekin.
 
Sone
Ei ole nyt taas kerennyt lukee teidän kirjoituksia kunnolla, pikasesti vaan silmäilen. Liinoista on ainakin ollut puhetta. Minä käytän melkein päivittäin liinaa, ja tytsi viihtyy hyvin siinä. Varsinkin illalla on kätevää kun tulee ne iltakitinät niin eikun vaan liinaan ja saa vielä hyvän treenin kun ajaa nordic walkerilla puol tuntia samalla :) Ja vauva tykkää siitä hytkymisestä. Pitäis opettaa miehelle viel ne sidonnat että saa hänkin liinailla, jos nyt saan sen innostuu :) Kyl se kummipoikaansa joskus kanteli isojen liinassa patikoimassa..

Olipas eilen virhetikki vetästä kukkakaalia ja parsakaalia iltaruualla... Koko yön Aava kitisi mahaansa ja nukuttiin tosi huonosti. Nyt on pönttö ihan sekasin. No ehkäpä sasi itekkin nukkuu päikärit jos kersat sais yhtäaikaa nukkumaan tänään.. Kotityöt onkin jo melkeen kaikki tehty, sämpylätaikina on kohoomassa ja makaroonilaatikko uunissa.

Enää pari viikkoa niin pääsen juhlimaan ihan aikuisten ihmisten kesken! Kylläpäs sitä oon oottanu, nyt vaan lasken päiviä ;)

Meilä taitaa olla tiheen imun kausi kun Aava on tunnin-kahden välein rinnalla, ja tissit tuntuu ihan tyhjiltä rukkasilta, varsinkin illalla..Toivotaan että maidontuotanto nyt kasvaa hyvin vauvan tarpeiden mukaseks.. Mietityttää vaan kun tuntuvat ihan tyhjiltä tissit..

Kunnosta: Tämän synnytyksen jälkeen kunto on palautunut paljon nopeemmin kun esikoisesta! Hölkkääminen ei vaan onnistu näillä boobseilla, vaikka olis mitkä tukiliivit, ovat sen verran arat.

Sämpylätaikinaa möyhimään--------->

Sone Ja Aava 8vko
 
Pikainen heippa!

Pian 2kk ja 5v neuvolaan... jännittää onko tullut Tildalle paljonkin senttejä lisää kun nyt sain viimein laittaa ekat vaatteet sivuun kun jäi pieneksi. Vasta oli 50-56cm vaatteet käytössä ja nyt sain yhtäkkiä laittaakkin 62cm... viimeeksi kaks viikkoa sitten oli 54cm ja nyt ainakin tuntuu että olis useampi sentti tullut kun ei nuo 62 oo kovinkaan reiluja.. painoa ei varmaan oo neljää kiloakaan?! Pitkä ja laiha tyttö tulossa... mun isä ja isän serkku sekä yks siskoista on sellasia heinäseipäitä.. painoa ei paljon mitään mutta pituutta 180-190cm.

Tilda nyt leikkimatolla ja hienosti heiluttelee leluja ja eilen niille jutteli ja nauroi kauan. =)
Löytyi tuo mattokin, taisin siitä mainita että etin sitä ja luulin jo vieneeni kirpparille.. Sitten perjantaina tuli entinen naapuri ja kaveri käymään ja toi sen tullessaan! Oli ollut heidän kuopuksella lainassa. Homespää kun ei enään muista kelle lainasi mitäkin kun kolmeen neljään paikkaan niitä annoin välissä.

Mutta nyt valmistautuun... tuun kertoon kuulumisia ja koitan lukea teijän juttuja... inhoan vaan tätä konetta kun tilttailee monesti niin ei jaksa kauaa olla koneella.

JAKSAMISIA KAIKILLE!!

Mammaliini83 ja Tilda 2kk 2pv
 

Yhteistyössä