<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Ainiin, unohtu tosta kaupassa käynnistä kommentoida.
Aliisa yleensä nukkuu kauppareissut. Pari kertaa on ollu vaan herellä ja hyvin on viihtyny kärreissä, ku on niin paljon ihmeteltävää ympärillä.
Esikko 3v. on sit taas ihan erillainen tapaus. Tossä välissä oli parempi kausi, että oli kauppareissut kiltisti, mutta nyt taas alottanu järkyttävän riuaamisen ja kaikki minkä näkee niin olis pakko saada. Pari edellistä kauppareissua on ollu ihan hirveitä! Menny täysin äitillä ja iskälle hermot poikaan. Cittarissa viime viikolla mä lähin menee kaupasta kesken kaiken autoo istumaa, ku muuten olisin räjähtäny ihan totaalisesti. Eli Sone, et todellakaan oo ainut. :D

Mä oon liimautunu tähän koneelle, pakko seurata tota bb:tä ku siel Afrikan bb:stä asukas ja uus viikkotehtävä alkamassa. Kotihommat...kerkee ne myöhemminki. :D

 
Kaupassa käynti:Kun kärryttellään päivällä voidaan samalla piipahtaa hakemassa jotakin pientä lähikaupasta, mutta suuremmat ostokset hoitaa mies. Linnea nukkuu vaunuissa hyvin, kun ne on liikkeessä, mutta jos hiukan kauemmin tutkii jotakin tuotetta ja vaunut on pysähdyksissä, niin huuto alkaa:) Mihinkään isompiin kauppoihin esim. Prisma tai Cittari en viitsi mennä, kun ne on toisessa kaupungissa ja sitten Linnean pitää olla kaukalossa ostoskärryissä. Ja siinä hän ei viihdy. Kauhea huuto tulee, joten mies siis hoitaa isot ostokset.

Pukeutuminen: Linnealla on päällään pitkähihainen body, sukkikset, collegehousut tms. sitten niiden päällä haalari (ei toppa, vaan joku välikausihaalari). Siitä saa hihoista ja lahkeista käännettyä kiinni, niin ei tarvitse tumppuja yms. ja sitten vielä ruskovillan kypärämyssy, joka on tosi lämmin. Ei tarvitse siihen mitään muuta pipoa, kun huppu päässä. Ja se myssy on just sopivan kokonen. Se ä-pakkauksen kypärämyssy on ihan hirveen iso. Sitten tyttö vielä makuupussiin ja vaunukoppaan niin johan on lämmin:) Välillä en ole laittanut makuupussiin, kun ihan hikinen ollut.

Jaa, taitaa tyty herätä päikkäreiltä. Parvekevaunut heiluu uhkaavasti:)
 
Kaupassa käynti: Hoituu meillä aina kantoliinassa ja viimeksi otin jo ergoon, ulkovaatteet päällä koen sen helpommaksi... Minkäänlaista kitinää ei ole kertaakaan ollut ja esikoinen on jo sen verren iso, että sen kans on ollu jo pitkään helppo käydä kaupassa tai muuten shoppailemassa. :) Aikaa meillä meneekin kaupassa, ku ihastellaan kaikkea naisille tyypillisesti. :LOL:

2kk neuvola oli tänään, Rasmus painaa 5950g ja on 57,6cm pitkä, pipo oli jossain 40cm vähän päälle... Torstaina käydään ottamassa se rota-rokote. Yhteisöön laitoin tarkemmin...

Nyt kuuluu olohuoneesta tauluille jutustelua, joten tämä päikkäritauko loppui nyt lyhyeen. :)
 
Sone
Kantoliinasta: Pidättekö te ulkoillessa vauvaa oman takin sisässä vai ulkona? Mie laitan vauvan liinaan, yksi vaatekerros päällä ja tumput, villasukat ja hattu, sitten vaan iso takki siihen päälle ja ulos.
 
Sone, me ollan ainakin liinailtu niin että pikkusella on body, sukkahousut, fleecehousut, villasukat, puuvillahanskat, pipo ja siihen päälle vielä sellanen karvanen nallepuku ja ÄPn tossut jotka tulee polvitaipeeseen asti pienellä :D

Joskus oon käyttänyt äitini takkia ja pukenut pienelle vähemmän mutta itelle tuli sairaan kuuma ja olo oli kuin möhköfantilla :D

Kauppareissut meni aluks hyvin vaunuissa kunhan ne pysyi liikkeellä mutta nykyään neiti aina herää kesken kauppareissun ja huutaa kuin syötävä. Olenkin tästä traumatisoituneena käynyt kaupassa pelkästään liinalla, joka sekin on hankalaa kun jos siellä viipyy vähänkin pidempään niin pieni pakahtuu kuumaan :headwall:

Laitoin ison paketin vaatteita myyntiin huutoon ja isäntä olikin kauhistuneena että tarkoittaako tämä nyt sitä että ostat ison kasan korvaavia kaapin perälle, oikeassa taisi olla :D

Nyt alkaa pikkunen heräillä joten syötölle mars.
Jaksuja mammoille ja pysykääs terveenä toisin kuin minä jolle puski kunnon flunssa!


Tini+Ada 2kk+
 
HooÄs: pikkumiehen syntymämitat 4500 g ja 55 cm, laskettu aika oli 14.8. ja raskausviikot 42+2.
Viime perjantaina painoa oli kertynyt 6090 g ja pituutta 59,5. Iso mies :)

Nyt olen saanut hengähdystauon päiviini, kun poika on ruvennut nukkumaan ulkona tosi hyvin. Sammuu melkein heti kun saa ulkovaatteet päälle ja makuupussiin ja nukkuu yleensä nelisen tuntia pihalla. Aluksi mietin, että saako lasta edes nukuttaa niin kauan pihalla, mutta lääkäri sanoi että saa, kunhan on tarpeeksi päällä.

Meillä myös jutellaan ja hymyillään paljon silloin kun ei masu vaivaa. Hoitopötdän päällä on sellainen mobile, minkä leluja on hauska heiluttaa kädellä vaipanvaihdon yhteydessä. Kauppareissut ollaan hoidettu miehen kanssa kolmisin tai sitten mies käy yksin ja suurimmaksi osaksi mennyt hyvin, kunhan kärry ei pysähdy liian pitkäksi aikaa. Ei olla vielä koitettu niitä kaupan "vauvakärryjä" vaan tungetaan turvaistuin normikärryyn. Kun pikkumies nukkuu autossa niin sitä aattelee, että se sitten herää siihen nosteluun ja alkaa itkemään. Siitähän seuraa, ettei kärryyn mahdu juurikaan tavaraa, ehkä meidän pitää jo uskaltautua koittamaan niitä vauvakärryjä. Lähikaupassa oon käynyt hakemassa pikkujuttuja vaunuilla.

Mies osallistuu meillä tosi paljon lapsen hoitoon silloin kun on kotona. Yrittäjänä tekee kuitenkin usein pitkää päivää eikä viikonloputkaan oo välttämättä vapaa-aikaa. Eilen illalla passitin sen päikkäreille kuuden aikaan kun oli niin kipeän tuntuinen (ja tiedän ettei oo töistä pois kun pää kainalossa) ja se puolitoista tuntia yritti nukkua kun lapsi itki mun kanssa alakerrassa ja lopulta tuli avuks ja kysy et tälläsiäkö nää sun päivät on? Siinä tippa linssissä totesin et toisinaan joo. Jotenkin tuntuu et mun kanssa lapsi vaan itkee ja itkee vaikka koittaisin mitä ja kun iskä ottaa syliin niin se rauhottuu. Tulee sellanen olo välillä et onko mussa jotain vikaa?

Onko hyviä vinkkejä haavoilla oleviin nänneihin? Yli viikon ovat jo vaivanneet, oon koittanut jotain Ainun lanoliinirasvaa, Bepanthenia (joka on ihan hyvää, mut rasittavaa kun pitää pestä pois ennen imettämistä) ja pitänyt rintakumia imettäessä, mistä lapsi (eikä äiti) kovasti tykkää. Rintakuminkin kanssa imettäminen sattuu. Ei oo kivaa :(

Nyt täytyy lähteä hakemaan poikaa sisälle, näyttää siltä, että rupeaa satamaan eikä meillä oo mitään lippaa minkä alle kärryt sais. Se on nukkunutkin jo yli neljä tuntia!

siili ja poju 7½ vk
 
me ollaan liinailtu nyt vielä näillä ilmoilla ihan niin että vauva on sidottu takin ulkopuolelle ja hällä sään mukainen varustus. Mulla ei ole niin isoa takkia että vauva mahtuis... tosin haaveilen kantotakista koska se nyt olisi talvella niin kätevä! Täytyisi käytettynä löytää:)
 
Mullakaan ei ole sellaista takkia, että alle mahtuisi kantoliinaan. Aluksi ( ja välillä kaupassa ) kuljen takki auki liina sen alla, mutta tänäänkin ulkoiltiin ergo ulkovaatteiden päällä. Kantosuoja pitää vaan saada talveksi hankittua...
 
Terkkuja neuvolasta! Eka lääkärikäynti takana, kaikki kunnossa. Neidin mitat oli 61cm (54) ja 5490g(3960g) eli pitkä ja hoikka tyttö, plus 2 käyrällä kasvaa... tosta hoikkuudesta en kyllä niin tiiä, melkoiset poimut on esim. reisissä ja kun meidän naapurin 8kk vauveli tuli meidän jälkeen neuvolaan, hänet punnittiin myös toisella vaa´alla, kun toisen vaa´an mukaan oli paino laskenut.
Käytiin myös pikaiseen mun työpaikalla näytillä. Kovasti ihastelivat pikku-neitiä.

Meillä sujuu kaupassa käynti oikein hienosti. Käyn sekä kävellen/vaunuillen että autolla isommat ostokset ja kerran ollaan käyty shoppaileekin. Yleensä neiti nukkuu tyytyväisenä vaunuissaan tai kaupan kaukalokärryssä, välillä kitisee ja käyn sit jossain imettää, sen jälkeen neiti yleensä jatkaa uniaan tyytyväisenä.

Pari viime yötä on mennyt vähän huonommin, kun nuha vaivaa. Ei meinaa edes suolatipat ja pikkuniistäjä auttaa. Täytyy tänä iltana muistaa pilkkoa sipulia ja kokeilla, josko se auttaisi ja saatais taas nukkua hyvin. Tosin ei oo kyllä nytkään valittamista, neiti nukkuu joka yö ainakin sellaisen 4 tunnin pätkän, nyt on mennyt monta yötä pelkällä yhdellä syötöllä. Esikoinen heräs vielä mun töihin lähtiessa 4x yössä, joten melkoista luksusta nyt - ja tästä kyllä nautin!!! On kyllä muutenkin niin helppo ja perustyytyväinen vauva!

Hemuli ja Riina "6+5"
 
siili mulla helpottaa se, kun pidän jatkuvasti imetysliivien sisällä niitä pehmeitä, vanuisia rintasuojia (mikä niiden nimi on, en muista). ja sitten pitää vahtia sitä, ettei vauva pääse imemään huonossa asennossa, joskus hän venyttää nänniä oikein pitkälleen, eikä pidä tiukkaa otetta, silloin tulee kipeät nännit.

ja pois... vauva aika vaativalla päällä taas vaihteeksi, pitää mennä nukkumaan kun voi.

irtis ja ukkeli 2 kk 1 pv
 
Tässä istun koneella ja hyssytän vauvaa uneen. Mulla on ihan kaamea syysväsymys päällä, mutta kun nämä tytöt pitävät kyllä huolen ettei paljoa nukkua saa. Esikoinen nukkui vain tunnin päikyt ja siksi sain hänet uinuun jo 22.20. Vauva onneksi nukkuin juuri silloin ,kun esikkoa nukutin ,mutta heräs heti ,kun sain esikon kännettua sänkyyn. No nyt vauva on jo lähes puoliunessa, joten toiveita on päästä pian sankyyn :) . Vauva on alkanut nukkumaan öisin jopa viiden tunnin pätkiä, josta olen ihan ihmeissäni. Esikkoa piti vielä tämän ikäisenä syöttää vähintään kolmen tunnin välein. No esikoinen on nyt yli 2v ja heräilee edelleen 1-4 kertaa yössä. Onneksi nukahtaa pian uudelleen. Tästä syystä perhepedissä nukummekin.

Kaupassa meillä käydään enää pari kertaa viikossa. Usein käyn päivällä ja vien tytöt mummolle hoitoon siksi aikaa ihan käytännön syistä, koska jos vauva kaukalossa kärrien pohjalla ja taapero kärryjen istuimessa niin ruokaa ei mahdu paljoakaan kärryyn. Molemmat kyllä viihtyy kaupassa. Jos koko perheellä mennään niin otetaan kahdet kärryt. Liinassakin vauva on ,mutta ilmojen viilennettyä huomasin juuri viikonloppuna ,että kuuma tuli ja sitä myöten kiukku ,kun vauva oli kaupassa liinassa ulkovaatteissa. Ompas meilläkin perus kaupassa käynti hankalan kuuloista :) .

Täällä myös kaikki muut paitsi vauva flunssassa. Toivottavasti ei vauvaan tulisi..
Nyt vauva sikiunessa...öitä..
-Poni ja vauva reilut 2kk
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Meidän neiti sai lauantaina nimekseen Peppi Olivia :heart:

siili81: mulla sairaalassa antoivat lansinoh (muistaakseni) nimistä rasvaa, se oli tehokasta...

Meille ei ihmeempiä, aloitettiin taas mallasuutteen käyttö, ja nyt on ollu jo 2 parempaa iltaa/yötä. Ihanaa... kun nyt ei vaan tulis takas ne vatsavaivat. Äryttää kun ne ei neuvolasta auta muuten kun kehottamalla jumppaamaan ja kylvettämään vauvaa, ni en tie kerronko niille nyt sit että meillä käytetään mallasuutetta säännöllisesti, vai jätänkö kertomatta...

Meillä Peppi jo kovasti hymyilee ja höpöttää, ikää siis 1kk ja 3vkoa.

Sellasta tällä kertaa... nyt meikkaamaan ennenkuin neiti herää :)
 
Pakko tulla kysymään, kun moni täällä puhunut vauvan yliväsymyksestä, meidän neitillä on ruvennut sitä olemaan, esim eilen, nukku yhet päikkärit aamupäivällä klo.10.30-15 mut sen jälkeen ei ruvennu nukkumaan kun vasta iltakymmeneltä, saatto 5 min torkahtaa ja sit taas valvo ja touhotti, ja sit itki ja ei asettunu muualle kuin syliin, ja minusta tämä oli enemmänkin yliväsymystä. niin mitä te olette tehneet että vauva on rauhottunut? Meillä neiti nukkuu vaunuissa ja autossa paremmin kuin hyvin ,mut en minä voi aina olla vaunuilla lykkimässä...

kaupassa käynti yleensä teen aina niin että syötän hyvin aamupäivästä ja sit vaan lähetään kävelemään ja semmoset 3h on "aikaa" hoidella asioita ennen kuin neiti heräilee, ettei kyl välitä kaupoissa käymisistä.



pukemisesta meillä vauvalla ulkoillessa body,sukkahousut,joko potkarit ja joku pitkähihainen paita, tai sit housut ja paita, ja sit viel kevyt vanu puku, myssy, ja tumput ja villasukat. sit vaan pussin sisään.

HooÄs:sän neidin nimi oli Aliisa? Meille neidin nimeksi tuli Alisa, nimi oli jo aika selvä sillo kun tiedettiin sukupuoli.

Miehen kans menee ihan ok, me vaan tapellaan tosi paljon, mä en tiedä miten tämän tilanteen saisi purettua, koska tuntuu että se ei mikskään muutu.

mäpäs rupeen touhuilemaan kun tyttökin nukahti..

t. Hosso ja pikkuakka vähän päälle 2kk
 
Huomenta!

Hosso, joo meidän neiti on Aliisa. Me kanssa päätettiin nimi jo odotusaikana. =)

Esikoisella oli eilen alkuyöstä jaloissa kasvukipuja. Valitteli ja itki, kuinka jaloissa on huono-olo. Hieromisella ja silittelyllä helpotti ja nukahti. Toivottavasti ei tosta pahene, muistuu vaan itsellekkin mielee ne kivut ku oli pieni. Ei mukavia. :/

Aliisa heräs vasta vähän jälkee viiden syömään. Tuntu ihanalta, ku sai itekki nukkua yli 6h pätkän. Mutta aamulla lapset heräs jo seittemältä huutelemaan aamupalaa.

Meillä on huomena 2kk neuvola. Jännä kuulla, kuinka paljon neiti taas kasvanu. =)

Tuuuuulista tiistain jatkoa!!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk6vrk
 
Meillä mies ei juurikaan osallistu vauvan hoitoon, paitsi sillon ottaa syliin jos mun täytyy tehdä jotain muuta tai käydä suihkussa. Mulle jää yksin vauvan hoito, mutta mies taas hoitaa nuo 3 muuta lasta yksin. Iltapalat laittaa, pesee hampaat ja laittaa nukkumaan. Tuolla välin mä syötän makuuhuoneen hämärässä vauvaa yöunille. Kotityöt on myös yksin mun kontollani, mutta siihenkin oon ajankuluessa jo tottunut. Toki se välillä raivostuttaa :headwall:

Sone: Et todellakaan oo ainut jolla menee totaalisesti hermot kauppareissulla lasten kanssa!! Viimeksi kävin 5-vuotiaan, pian 3-vuotiaan ja vauvan kanssa kaupassa. Isommilla oli omat pikkukärryt. No, eiköhän toi pian 3-vuotias ruvennut takkuamaan ja tinttaamaan eikä suostunu lykkimään enää kärryjään. Siinä ei auttanut kuin tyhjätä sen kärryt ja jättää ne siihen hyllyn reunaan. Voi juma, kun paloi käämit, kun vielä vauvakin huusi. Aika kovaan ääneen komensin tota 3-vuotiasta, että varmasti moni sen kuuli.

Siili81: Mulla hajos toinen nänni muutama päivä sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Sillon ei voinut imettää ollenkaan, kun siitä tuli verta. Ite oon Bepanthenin suurkuluttaja :LOL: Lähes joka syötön jälkeen laitan nänninpäihin ja lähialueeseen reilusti Bepanthenia ja sitten laitan kaksi Ainun liivinsuojaa päällekkäin ja ne liiveihin. Mulla on näin tissit pysyneet hyvinä. Bepanthenia EI tarvitse pestä pois ennen imetystä!!

hosso: Meillä Camilla on iltaisin yliväsynyt, kun ei suostu kuin torkkumaan päivisin. Varsinkin Salkkareiden aikaan on mieletön huutokonsertti menossa. Sillon vain pidän tyttöä sylissä, heiluttelen kovaa ja annan huutaa. Ei se rauhotu useimmiten syliinkään, joten näen parhaimmaksi antaa sen huutaa sylissäni kuin yksin sängyssä tai sitterissä. Eilen Salkkareidn aikana se alkasi taas huutamana sitterissä. Näyttelin vaaville sen omia vauvaleluja ja helistelin niillä. Tuolla konstilla sain Camillan pidettyä rauhassa ja hiljaisena sen puolen tunnin ajan mitä Salkkarit kestää!!

Ideoita hyvä mammat, millä saan OMAT seksihalut heräämään?? Synnytyksen jälkeen ollaan sekstailtu vain 2 kertaa ja sekin oli jotenkin vastenmielistä mun mielestä :'( Mies on jatkuvasti yrittänyt houkutella seksiin, mutta oon joka ilta sen tylysti vain torjunut. Eilen mies sitten lopulta suuttui mun torjunnastani ja meni suutuksissa nukkumaan. Mulle tuli tuosta hieman huono omatunto, mutta ei kun ei seksitä niin ei. En mä mitään pakkoseksiäkään haluu ruveta harrastaan. Seksi ei vois vähempää kiinnostaa, paremminkin sen ajattelukin jo ällöttää. Auttakaa mua!!

Meen kattomaan laskupinkkaa, että miltä se näyttää, huoh.

Tatjana80 ja Camilla 9 vkoa 1 pvä
 
neitiperho
Heissan

Rinnanpäät täällä on pysyneet nykyään hyvänä. Silloin neidin syntymisen jälkeen ekat pari viikkoa oli tuskaa ja rinnanpäät TODELLA kipeät. Nopeasti kuitenkin helpotti. Iltasin ennen nukkumaan menoa laitoin bepanthenia runsaasti ja käytin tosiaan myös ainun puuteroituja liivinsuojuksia. Ne parhaat, kun ei tartu kiinni rintoihin, niinkuin muut. Päivisin aina syötön jälkeen hieroin omaa maitoa rintojen päihin. Lopulta kipu loppui ja sen jälkeen ei enää mitään.

Seksihaluihin...mitä ne on. Joo siis tuohon elämään palattiin miehen kanssa pari-kolme viikkoa synnytyksen jälkeen. Kerrat tosin kuitenkin on olleet vähissä sen jälkeen. Ja sen myös miehestä näke.. :/ Ei vaan tee mieli. Voisin elää ilman seksiä varmaan oikein mainiosti. Iltasin muutenkin kun vihdoin saan neidin nukahtamaan, olen jo niin väsyny että ajatuksissa vaan nukkumaan meno. Päivällä...no mies aina töissä iltaan asti nykyään. Ja illan neiti taas erittäin pirteänä hereillä. Mieti siinä nyt sitten jotain petipuuhia :(

Meillä tosiaan parin päivän jälkeen palattu siihen, että neitiä ei meinaa millään saada yöunille. Herää aina kun nostat omaan sänkyyn. Nukahtaa hyvin syliin tai tissille, mutta nostappa sänkyyn niin johan huuto alkaa. Välillä yrittäny tutilla saada nukahtamaan uudestaan sänkyynsä tai jos ei huuda niin sitten en edes mene luokse...mutta ei. Nyt taas menny myös sinne puoleen yöhön ennen kuin nukahtaa, tylsää. Pari iltaa kun nukahti jo kello 21 ja nukkuu tosiaan aina sinne klo 5 asti, nukahti koska tahansa.

Mutta nyt siivousta kun neiti päikkäreillä.

Ainii, olipa ihanaa. Vihdoin ensimmäistä kertaa olin jumpassa eilen. Mies oli sen aikaa tytön kanssa. Kyllä paikat jumissa mutta mieli niiiiin hyvä siitä.
 
Huomenia. Seksielämästä on ollut puhe ja meilläkin se on aika niukkaa ja siitä suurimmat tappelut tulevatkin, kun mun ei tee mieli ja miehen ei muuta teekään kuin mieli. Minäkin voisin elää ilman seksiä ihan hyvin pitkiäkin aikoja, ei tee tiukkaakaan.

Neitiperho: Meillä on ton nukahtamisen kanssa ollut samoja ongelmia, että syliin kyllä nukahtaa, mutta sängyssä heti havahtuu ja alkaa huuto. Nyt olen tuon ongelman saanut ratkaistua, sillä poika nukkuu äitiyspakkauksen vanupuvussa yöt ja hyvin nukkuukin. Pari iltaa sitten kun " taisteltiin" tuon nukahtamisen kanssa ja siitä ei meinannut tulla yhtään mitään ja lopulta kaivoikn tuon vanupuvun ja puin sen pojan päälle, niin jätkä simahti samantien ja nukkui todella hyvin. Jätän aina tuon vanupuvun vetoketjun auki, mutta tärkeintä meillä on se, että kädet ovat siellä puvun sisällä.
 
Huomenta. Ei ole tullut oltua koneella joten kirjottelu on jääny vähäksi.
2kk neuvola oli viikko sitten ja mitat oli
5340g (3060g) ja
56,5cm (48cm)
suluissa syntymämitat.

kaupassa käynti onnistuu mallikkaasti kun Valtteri on nukkunut tähän asti jokaisella kauppakäynnillä. ostoskärryt kun liikkuu niin uni maittaa tosi hyvin.

Pukemisesta; meillä kotosalla pitkähihainen body, sukka housut ja pitkähihainen paita viel päällä jos kylmäkeli. Ulkoillessa samat mutta lisänä tottakai sukat, kevyt toppapuku nyt kylmemmillä keleillä ja kypärämyssy, hattu, ulkotöppöset.

Meillä isä osallistuu tosi hyvin Valtterin hoitoon, yhtälaillä kun minäkin.
 
Sone
Tatjana: vissiin ihan tutkittu juttu että reipas liikunta ja raitis ilma vaikuttaa tosi paljon haluihin ja tuntoaistiinkin. ELi illalla vauvan kaa lenkille ja isäntä isompien lapsien kanssa kotosalla. Tai vielä parempi niin yksin johonkin salille kunnolla hikoilemaan tai uimaan. Ja tätä säännöllisesti. Pikkuhiljaa alkaa normalisoitua. Vyöhyketerapia on myös tälläseen hyvä. Ja jotkut luontaistuotteet, en nyt muist mitkä..
 
Heippa!

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan, lukemassa käyn päivittäin, mutta kirjoittaminen jää lähes aina kesken jostain syystä. Esikoinen tuolla vetelee päiväunia ja pikku-ukko torkahtelee sitterissään. Varmaan kohta on taas tankkausta vailla..

Meidän pieni mies sai 12.10 nimen Veikka Aaron

KIPEISIIN/RIKKINÄISIIN RINNANPÄIHIN paras apu on musta ollut apteekista saatava Lansinoh-voide!! Hurjan riittoisaa ja aivan mielettömän tehokasta. Toimii muuten erittäin kuivien huulien hoidossa myös, oon ite oikea huulirasvojen suurkuluttaja! :ashamed:

SEKSISTÄ.. Juu halut hukassa täälläkin.. Tai oikeastaan toi ehkäisyasia saa mun halut katoamaan. Ajatuskin kumien kanssa pelaamisesta saa mun viimeisetkin halunrippeet katoamaan. Ei vaan ole mun juttuni ne kumit ei! No ehkäpä helpotusta asioihin saadaan kun pääsen sinne jälkitarkastukseen viimein perjantaina, sais vaikka ne pillerit taas aloitettua. Kieltämättä väsymys ja kamala määrä yksinhoidettavia kotihommia saa omalta osaltaan aikaiseksi haluttomuuden, ainakin mulla. Muutenkin tulee väsyneenä vaan tiuskittyä miehelle ja toisinaan lähes kaikki sen sanomiset/tekemiset saa mut näkemään punaista. Ai miten niin hormoonit vielä hiukka sekaisin.. ;) Mies yrittää ymmärtää mun seksiin liittyvää haluttomuuttani, mutta todellisuudessa tiedän ettei se sitä kuitenkaan ymmärrä. Varmasti manailee mielessään.. :kieh: :LOL:

Meillä ois 2kk neuvola torstaina, saas nähdä kuinka paljon tuo meidän "järkäle" on kuukaudessa kasvanut. 62cm vaatteistakin osa tuntuu jo pieniltä, varsinkin pituussuunnassa. Kovin pullukka tuo ukkeli ei ole, mutta pituutta kyllä löytyy senkin edestä. Rotarokotekin sitten torstaina saadaan.

Jeps mutta nyt tuo pojukin näytti simahtaneen tuohon sitteriinsä. Taidan lähteä laittamaan itseäni hieman ihmismäisempään kuntoon ennen kaupunkireissulle lähtöä. Vakuutus pitää lähteä tuolle pojalle ottamaan nyt kun ikää se 2kk ja sitten ristiäisvieraille lähetettäviin kiitoskortteihin pitäis lähteä etsimään tarvikkeita. Kauppareissut meillä sujuu vaihtelevasti, toisinaan poju nukkuu rauhallisesti kantokopassaan toisinaan huutaa kuin hyeena. Toisaalta olipa miten tahansa kauppareissut on meidän kuitenkin aina tehtävä, viihtyipä lapset tai ei.Esikoinen 2vee on välillä myös aika haastava kaupassakävijä.. :whistle:

Nyt meikkaus- ja hiustelaittopuuhiin..

:heart: haaveilija ja Veikka 2kk
 
pikapika merkki ittestäni tänne.. viimeks oon sivulla 6 ollu mukana, en siitä eteenpäin tiiä teijän jutuista mitää :ashamed: Täällä menee ihan hyvin, paremmin menny pari viikkoa! ja just Eetu alkaa äkisee sängyssään...!!!!!!

..nukkuiskoha nyt..

tän sivun juttuja vilkasin... seksihalut on mulla ihan tallella, ja välillä niitä on liikaaki.:D yleensä ainaki kerran päivässä tulee hommailtua..välillä ei kertaakaa, välillä useamminki. :whistle:

Eetu nukkuu ihanan pitkiä yöunia, nyt parina viime yönä nukkunu puol viiteen asti!! Ja hän kun nukahtaakin niin aikasi ettei valvomisiakaa oo ollu ainakaa tähän mennessä. vaihdellen klo 18-21 nukahtaa yöunille jo, ja nukkuu sit tosi hyvin aamuyölle saakka!=) toivottavasti jatkuis tuo rytmi...

öö ää..Eetu painoi 2kk neukussa 5260g (+1280g/kk) ja oli 54,2cm pitkä (+3cm/kk)!!! mieletön tahti päällä, ja kasvaa hyvin korvikkeella! :heart: eilen käytiin neukussa eka rotavirusrokote laittaa! kallishan tuo on (80ex2) mutta kaiken varalta se on hyvä ottaa! nyt kestot tauolla sen takia viikon verran....:( ei kiva, mut en jaksanu alkaa joka käytön jälkeen yhtä vaippaa aina pesee! (niinköhän se neukkutäti sano et pitää tehhä, et vaippoja ei saa säilyttää yhtään). mite muut kestoilijat on toimineet ko. tilanteessa???

Nyt ukkeli taas hermostuu..

Upp3 ja Eetu 2kk 1vko 4pvä :D
 

Yhteistyössä