<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Siivosin juuri vauvan pinniksestä ä-pakkauksen laatikon pois. Alkoi olla jo ahtaan oloinen. Samalla laitoin loput 56 cm vaatteet pois ja otin esille jopa 68 cm vaatteita. Kyllä pikkuiset vauvamme kasvaa huisia vauhtia. Oli kyllä haikea laittaa äp:n laatikon reunaröyhelöitä pois asenteella teei näitä ehkä enää tarvita meidän perheessä.

Eipä täälläkään paljon seksi kiinnosta. Viime viikonloppuna heilutettiin peittoja ekan kerran synnytyksen jälkeen. Pitää kyllä sillä saralla kunnostautua nyt ,kun todella yritetään muutenkin parantaa meidän parisuhdetta. Ehkäisyä ei käytetä vielä mitään. Luotan imetyksen suojaan omalla kohdalla aika paljon ,kun viimeksikin tulin raskaaksi vasta ,kun esikko oli n.1v3kk ja imetin enää kerran päivässä. Riskaapelia hommaa ,mutta jos nyt raskaaksi tulisin niin se vauva olisi sitten meille tarkoitettu :) .

Nyt vauva heräsi ja taapero kyllästyi piirrettyihin..
 
2kk neuvolakuulmisia :)

pituutta aleksilla on nyt 58,3
painoa 6550 (yläkäyrillä mennään, mutta menkööt. Syntymäpaino siis oli 3730)
pipo on 40,5

Rotarokotteen sai ja mitään erikoista sivuvaikutusta en ole huomannut, ehkä hieman mahassa kiersi eilen illalla, mutta muuten ei mitään. Tosiaan paino huitelee jossain +25 niiden käyrien mukaan, mutta aleksi syö ihan normaalisti, joten terkka sano, että se vaan nyt hakee sitä paikkaansa.

Meillä taas kerran nukuttiin viime yönä hyvin. Aleksi nukaht 22.30 ja heräsi ekan kerran syömään 05.30, ei tarvinnut edes tuttia laittaa kertaakaan yöllä.

Miten muilla nukahtaa vauvat yöunille? Meillä mä annan sille sylissä tilkkasen maitoa ja sitten pistän omaan sänkyynsä puoliksi mahalleen ja jatkan syöttämistä siellä, sinne sitten maidon voimalla nukahtaa, saattaa muutaman minuutin päästä vaatia vielä tuttia. Esikoista jouduin kantaan ainakin neljän kuukauden ikään, nukahti syliin ja vein sänkyyn.

Jälkitarkastus on ohi ja määräs papa kokeeseen, kohdunsuulla on pientä veristä vuotoa :/ , hei mulla on menkat, no mennään, eipä siitä haittaakaan ole.

Vietiin porukat turkuun tänään poikien kanssa ja on nyt jo kova ikävä :'( , onneksi ne tulee kuitenkin taas jo jouluna, eikä siihen ole kauan :) .

Seksihaluista sen verran, että ollaan miehen kanssa nyt kai kolmisen kertaa tehty sitä, tekisin useemin, mutta mua jostain kumman syystä sattuu jos useesti aletaan petihommiin, pitää pitä taukoa välissä. Mulla ei kyllä himot ole kadonnut mihinkään.

Nyt menen nauttimaan kynttilänvalosta ja hetkestä kun aleksi nukkuu

salah ja aleksi 2kk ja 6 vrk
 
paino 5420g(syntymäpaino 3310g)
pituus 55,4cm (syntymäpituus 48cm)
pipo 39,4cm (34,5cm)

pituus jäi kyllä vähän mietityttämään, meidän mielestä ei ollu ihan suorana poika mut no joo, kasvaa kumminkin:) tosi jänteväksi ja tarkkaavaiseksi sanottiin, motorisesti lahjakas kuulemma:D

ihanaa, kävin kampaajalla ja sain uuden leikkauksen, nyt on ihan eri olo taas!

nyt syöttöhommiin!

salamanteri&Bayden 2kk 4pvää :heart:
 
Pikkuisellamme on ilmaantunut pieniä punaisia näppyjä kasvoihin ja selkään sekä rintaan. On ollut parinailtana levottomampi, kuumetta en tiedä onko ollut, ei ole tullut mitattua.Mahetaako kyseessä olla vauvanrokko?

Seksihaluista...eikös se ole aika normaalia, että imetyksen aikana ne on vähän maissa, hormonien vuoksi, toki yksilöllistä. Seksikin on kokonaisvaltainen asia, oma mieliala, väsymys jne vaikuttavat. Paras lääke mulla ainakin on hyvä suhde puolisoon, keskustelut, ettei mikään ole kenkää puristamassa, sitten kyllä seksikin maistuu, läheisyyden halustakin voi uskaltautua peliin, ei aina tarvi niin himokas olo olla, se ei musta oo pääasia.
 
Iltaa,

vielä täällä koneen ääressä notkun kun isäntä katsoo tv:stä jalkaplloa. Kävin äsken vielä suihkussa ja se piristi ehkä vähän liikaa, ei sovi mulle suihkussa käynti viimeisenä illalla näköjään..

AUKKU kyseli vauvarokosta.. Epäilen ettei olisi kuitenkaan vauvarokkoa. Siinä on se kolmen päivän KOVA kuume ilman muita oireita. Kuumeilun jälkeen sitten alkaa iho-oireet. Rokko leviää ja etenee kaulalta alaspäin selkään ja vatsaan, raajoihin se ei leviä ollenkaan. Näppylät voivat olla hyvinkin hentoja ja huomaamattomia.
Voisiko teidän vauvalla olla tuo sitä ihan normaalia ihonpuhdistautumista, jota lähes jokaisella lapsella esiintyy noin 2kk:n iässä? Se voi olla hyvinkin ärhäkän näköistä ihottumaa.

Jep mutta nyt hampaiden pesulle ja sänkyyn, jaksaa sitten taas yön pimeinä tunteina imetellä..
Öitä!


:heart: haaveilija ja Veikka 2kk
 
Aukku: Jos vauvallasi on kuumetta, niin oireet sopisivat vauvarokkoon. Meillä 5-v tyttö sairasti vauvarokon vasta 1-vuotiaana (muilla ei ole ollut). Ensin nousi erittäin korkea kuume, yli 39 astetta. Lapsi oli tuolloin muutenkin huonossa kunnossa, jotenkin voimaton. Lääkäristä laitettiin lähete sairaalaan ja sinne jäi kolmeksi päiväksi. Kuume saatiin laskemaan ja vasta kotiinlähtöpäivänä huomasin muutaman pienen näpyn, olisko ne olleet selässä tai mahassa jos en metsään muista. Eli tosiaan ensin nousee kuume ja sitten vasta näpyt.

Vauvan yöunille laitosta: Salkkareiden jälkeen vaihdan neidille kuivan vaipan ja yöhaalarin päälle. Sitten meen meidän sänkyyn makuultaan vauvaa imettämään. Jos nukahtaa toisen rinnan syönnin jälkeen, niin siitä huolimatta vaihdan hänet toiselle kyljelle ja jatkaa syömistä toisestakin rinnasta. Annan imeä niin kauan, että vauva itse pudottaa nännin suustaan. Sen jälkeen nosta omaan sänkyyn ja sinne jää nukkumaan!!! Yleensä syöttö kestää noin 20-45 minuuttia ja ekan kerran herää syömään 24-1 aikoihin. Tuli vähän turhankin tarkka selostus :LOL:

Eipä tänne mitään kummempia kuulu, samaa rataa jatketaan arkea kuin ennenkin. Camillakaan ei päivällä enää niin takkua vaikkei kauheesti nukukaan, ihanaa!!

Täytyy mennä katsomaan pojalle puhtaita vaatteita eskariin. Tsau ja palailen taas :D

Tatjana80 ja Camilla 9 vkoa 2 pvä
 
VsV
Onnistuisinkohan nyt kirjoittamaan loppuun asti, kun kolmesti olen tässä lähipäivinä aloittanut ja aina se on keskeytynyt. Let's try.

Mä oon ihaillen lukenut noita teidän vauvojen yöunia. Meillä nimittäin saa kyllä piirtää rastin seinään, mikäli vauva nukkuu vaikkapa kolme tuntia yöllä saatikka päivällä. Öisin ruokaillaan vähintään kahden tunnin välein, ja päivällä sit melkein koko ajan... Tai siltä se ainakin tuntuu äidin mittapuun mukaan. Eikö vauva saa tarpeeksi maitoa/eikö jaksa syödä tarpeeksi/onko tottunut tiheään syömisrytmiin vai mitä ihmettä? Meillä ei myöskään kelpuuteta minkään sortin tuttia, niin äiti toimii sit todennäköisesti myös tutin korvikkeena. Sekin voi tehdä tuon, että vauva haluaa olla melkein koko ajan rinnalla, vai? Me ollaan kokeiltu vaikka minkälaisia tutteja (hyvä ettei eri värejäkin... ;) ), mutta kun se tutti on vaan niiiin pahaa...

Olen kyllä sitä mieltä, että maitoa ainakin tulee tarpeeksi, koska pienenä syntynyt tirriäinen (2740 g, 48 cm) oli 2 kk:n neuvolassa jo aikamoinen täti (57,7 cm, 5815 g). "Tissibusiness" on siis kantanut hedelmää... Nyt 2,5 kk:n iässä ollaan varmasti jo reippaasti yli 6 kg:n. Neiti on ollut täysimetyksellä jo yli kuukauden. Alussa jouduttiin antamaan iltaisin vähän lisämaitoa, mutta maidon tulo taas tasaantui siitä eikä lisamaitoa olla enää tarvittu. Se on tietenkin hyvä asia, mutta myös estää tehokkaasti äidin pienetkin omat reissut, koska viime viikonlopun kokeilun perusteella meillä ei kelpuuteta enää pulloakaan. Päätettiin eilen, että mä lypsän nyt joka päivä vähän maitoa ja tarjotaan päivittäin pullosta maitoa, niin jospa vauveli taas oppisi uudelleen pullolle. Mä en ole käyny edes kaupassa ilman vauvaa, niin alkais olemaan tosi kiva, jos edes puoli tuntia saisi joskus hengähtää. Ens viikolla mulla on kampaaja, ja jos en sinne pääse tämän karvakypärän poistoon, niin alkaa olla huumori aika vähänä...

Toinen asia tässä jatkuvassa imetyksessä on, että äiti näyttää kuihtuvan käsiin. Olin normaalipainoinen ennen raskautta ja keräsin kuitenkin kunnioitettavat 19 kg extrapainoa odotusaikana. Ylimääräiset lähti tosi nopeasti pois ilman mitään toimenpiteitä, mikä on tietenkin hyvä asia, mutta enää en haluaisi laihtua, kun painan jo monta kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Lihaksiakaan ei ole enää juuri missään, mutta ei tietenkään ihme, kun ainoa urheilu on vaunulenkkeily.

Olin alussa niin poikki jatkuvasta heräilystä, että lopetin kantamasta vauvaa aina öisin syöttöjen välillä omaan sänkyynsä, kun hän ei kuitenkaan sinne vakautunut. Lopputulos on se, että äiti jaksaa paljon paremmin ja on huomattavasti selväjärkisempi, mutta nukkuukohan vauva ikinä muualla kuin mamman vieressä..? Päivällä vauva herää aina muutaman minuutin sisällä, jos jätän jonnekin sisällä yksin nukkumaan (esim. pinnikseen). Koetan aina lohduttautua, että ei se enää rippikouluikäisenä halua äitin viereen... Näinköhän...

Meillä annettiin kans muuten siellä 2 kk:n neuvolassa se rotalääkkeen eka satsi, joka vauvaan vaikutti ainakin siten, että oli tavallista huonommalla tuulella. Ei varsinaisesti kovin itkuinen, mutta sellainen tyytymätön. Ja sit kakka on ollut tosi löysällä, mut se lienee ihan normaaliakin vauvoilla.

Sitä piti vielä kysyä, että onko kenelläkään muulla ollut ongelmana vauvan kaulapoimut. Meillä on aika tuhti tämä vauva: pulleat posket ja monta leukaa, niin noi jatkuvasti "rytyssä olevat" kaulapoimut ei ikinä saa ilmaa. Ne pysyy koko ajan kosteana ja kerää sit tietenkin myös likaa. Pahimmassa tapauksessa iho menee rikkikin. Joudun päivittäin puhdistamaan ja kuivailemaan niitä, ja se on vauvan mielestä niin inhottavaa ja itkettää niiiiin kovasti.

Jes, sain kirjoitettua loppuun neljännellä kerralla. Asiaa tulikin reilusti... Vauvakin nukahti tuohon rinnalle ja vielä kun mammakin saa aamupalaa, niin tästä se päivä taas lähtee liikkeelle. Mukavaa päivää joka kotiin!
 
Sone
Pakko nyt tulla hehkuttaa, hyppäsin aamulla vaakaan, ja nyt on paino lähtölukemissa!!! :D Varmaan kolmeen viikkoon en ollu käyny puntarissa. Jippiiii!! Muuten lähti hyvin noi kilot, mut se viiminen junnas varmaan kuukauden!

(3 kg meinasin kyl viel imettämällä hävittää :saint: )
 
VsV Tiedän miltä susta tuntuu, kun vauva ei huoli tuttia ja käyttää sitten äitiä tuttina. Meillä näet on sama homma. Ja sama homma on sen kanssa, että tyttö ei huoli pulloa laisinkaan. Puljaa ja pelaa ja semmoiset 10-20ml voi mennä korviketta sisään...täytyy kyllä kokeilla, jos oma maito kelpaisi pullosta, mutta luulen, että pullo siinä tökkii. Onneksi oma maito riittää. Tyttö myös nukkuu meidän sängyssä. Ei ole suostunut nukkumaan omassaan, ehkä joskus päikkäreitä, mutta niitäkin vähemmän puoleisesti. Toki on mukavaa, että imetys yms. sujuu, mutta kyllä tämä välillä raskastakin on. Mihinkään et pääse ilman vaavia...Nooh, eikai tämä loputtomiin kestä. Kuten sanoit, eikai se enää rippikouluiässä äidin vieressä nuku. Kaulapoimujen pesu tuottaa täälläkin suuren itkun, mutta ei voi mitään. Puhdistetava ne on.

Sone Hyvä hyvä! Mulla on vielä 10kg:a raskauskiloja...ei näytä imetys tätä mammaa laihduttavan...

Bella-Lumia ja Linnea 3kk6vrk
 
VsV : jos vauvalla paino vaa nousee niin kyllä maitoa saa, taitaa vaan olla pieni tissitakiainen :) meillä neiti on huoli loppujen lopuksi tutin. Ja meillä myös neiti aamuyöstä kyl nukkuu mun vieressä, mulla ainakin unenlaatu parani huomattavasti.
Noista kaulapoimuista: meillä myös hautuu kaula, olen joka päivä sit pessyt kaulan, kuivannut hyvin ja laittanut talkkia, se autto jonkin verran.

Sone Mulla on nyt kans tippunut paino alle sen mitä ennen raskautta, painoa tuli 12kg raskauden aikana (melkein puolet ihan alussa kun oli tuota ruokahalua...) =)

seksihaluista on täällä juteltu... meillä tosi tosi paljon vähentyny ja jotenkin en pysty enää rentoutuu, jännitän jotenkin kokoajan ja stressaan..

nyt ruuanlaittoon!

t. Hosso ja ny-ihme-kyllä-rauhottunut-duracellpupu 2kk 10 pvää
 
Aliisan neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Ikää 2kk1vko
Paino 5550g (3430g)
Pituus 59,5cm (49cm)
Pipo 40,8cm (34cm)

Suluissa syntymä mitat.
Terkka kirjotti korttiin; Hymyilee ja juttelee. Kasvaa hienosti. Iho samettinen.

Aliisa pitää selällään ollessaan päätä enimmäkseen oikealle puolelle käännettynä. Kehoitti pitämään sylissä välillä myös vasemmalla puolella, mut mä en osaa kyllä yhtää kantaa sillä puolella. Tuntuu, että putoaa sylistä. Ja lattialla ollessaan yritetään laittaa leluja enemmän vasemmalle puolelle.

Seuraava neuvola on 3kk neuvola, siellä sit saa ensimmäisen rokotuksen. :| Äitiä kauhistuttaa jo nyt, että miten pikkunen reagoi sen pistämiseen. :'(
Toivottavasti olis yhtä helppo, ku esikko. Hän ei koskaan vauvana edes huomannu ku pistettiin. :)

Meillä on tänää tyttökavereitten kanssa kaunistautumis ilta kaverilla. Kosmetologi kaveri tulee laittamaan naisten kulmat ja ripset ojennuksee. =)
Nyt pitää mennä virittää meijän makkarii uudet verhot paikoilleen.

Aurinkoista ja tuulista keskiviikkoa kaikille! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk1vko
 
Ainii, noista seksihaluista ootte puhellu. Eilen illalla keskusteltii miehen kanssa aiheesta melko kauan sängyssä. Kerranki pystyttiin puhumaan, ilman että kumpikaan loukkaantu. Mulla kanssa sellanen fiilis, että ei tekis yhtää mieli. Mut sit ku suostun ja aletaan hommiin, ni sit se onki mukavaa ja ihanaa. Mies just sitä ihmettelee, että miten voi ensin ällöttää ja sit on kuitenki mukavaa. Koitin selittää: Naiset...aika vaikeita tapauksia. :D
 
VsV Kertomuksesti oli kuin meidän esikoisen vauva-ajoista. Hän syntyi ennenaikaisena ja painoi 2500g ,joten senkin puolesta piti alussa imettää 2h välein. Pienet vauvat ei jaksa syödä kerrallaan paljon ,joten siksi he tarvivat maitoa usein. Tuo vaihe on melko raskas ,mutta vauva kasvaa ja pian huomaat ,että imetysvälit pitenee. Sitten kun vauva on isompi tulet olemaan onnellinen ,kun jaksoit tuo vaiheen. Imetys on niin helppo keino ruokkia lasta esim. matkoilla, kylässä, kaupassa ja ihan missä vain. Hyvä ,kun olet huomannut perhepedin edut. Täällä nukkuu samassa sängyssä koko sakki, kaksi aikuista ja taapero sekä vauva. Kyllä ne lapset omiin sänkyihin jossain vaiheessa siirtyy. Sitä ei kannata vielä miettiä, jos oman jaksamisen kannalta tuo vauvan vieressä nukuttaminen on tärkeää. Pullosta vielä.. Meillä molemmille tytöille onnitui isä antamaan hyvin maitoa Aventin pullosta ,koska yrittäjänä olen palannut vauvojen ollessa 2 viikon ikäisiä töihin kolmeksi tuntia illassa. Onnistui ,kun oli "pakko". Koita tuttia edelleen opettaa. Esikko oppi tutille 2 kk iässä ja tämä vauveli nyt reilu 2 kk eikä syö tuttia kuin hetken, mutta opetetaan edelleen. Tuo tisillä viihtyminen on tosi yksilöllistä. Tämä meidän kuopus imee noin vartissa masun täyteen ja sen jälkeen on tyytyväinen. Illalla saattaa olla puolisen tuntiakin rinnalla. Nukkuu öisin jo kuuden tunnin pätkiä. Olen itse ihan ihmeissäni ,että voiko vauvan hoito olla näin helppoa. Helpotusta arkeen saa myös kantoliinoista ja repuista.

Nyt pitää mennä..
-Poni ja tytöt
 
Pakko tulla ylistämään kantoliinaa pikaisesti. Käytiin juuri kaupassa ja Rasmus ei tällä kerralla ollu liinassa vaan siinä kärryjen istuimessa... Nukku kyllä siinäkin suurimman osan ajasta, mutta kassalla sitten päätti että nyt voitas alkaa menemään jo ja alko vähän kitiseen, ajattelin siinä sitten mielessäni, ku en meinannu saada tavaroita pakattua, että en enää ikuna lähe kauppaan ilman kantoliinaa, on se niin helppoa! :) Nyt sitten imuroimaan ja pikku mies kyytiin ( kantoliinaan siis ). Samalla kävin ostamassa sellasen Mam deluxe kantosuojan...
 
Sone
Bella-Lumia: No joo, en tiedä onko se imetyksen ansiota minullakaan vai sen etten oo syöny sokeria enkä mitään herkkuja 6 viikkoon (paitsi kerran viikos jotain hyvää vähän).. Tissit on pienentyny, vaik perseestä sais luvan lähtee :eek:

Hosso: Miulle tuli kans alussa painoa reippaasti, oli kova nälkä ja himot! Kummassakin loppuraskaudessa ei oo tullu painoo, ja vähän laskenukki. Nyt vaan pitäs kiinteytyä... :headwall: Ostinkin jumppapallon kotiin, kun yhtenä aamuna tuli niin hyvä pallojumppa pöllöttimestä!

Tiitukoo: Minäkin ylistän liinaa, sujuu sutjakammin kotityöt :) Mie pidän yleensä pari kertaa päivässä tunnin jaksoja liinassa. Joskus ulkoilua liinalla.
 
Kävimme pojan kanssa tänään katsomassa vähän päälle 2-viikkoista pientä poikaa ja voi kun se oli pieni. Ei sitä enää muistakaan, että oma on ollut ihan yhtä pieni joskus. Kyllä oli pojat niin erinäköisiä kuin vain olla voivat. Meidän poika on aika perus vauvan näköinen, tähän päivään mennessä ei kukaan osaa varmuudella sanoa kumman näköinen poika on mun vai isänsä. Toisaalta minä olen ollut vauvana aikalailla samannäköinen, mutta toiset taas ovat näkevinään miehen piirteitä, kun taas tuo kaverin vauvassa näkee aika selvästi kenen piirteitä siinä on.

Meillä yöunet parani heti kun aloin antaa korviketta iltaisin ennen nukkumaan menoa, muuten kyllä pääasiassa ollaan rintaruokinnalla, mutta iltaisin annan myös korviketta ja nykyään yö mennään yhdellä heräämisellä.

shihtzu + Alex 8vko
 
Moi taas pitkästä aikaa...

Meillä ollaan syöty hyvin ja kasvettu. Yöt meni hetken 1 syötöllä, mutta sitten poika sai flunssan lahjaksi sisaruksiltaan ja rytmit sekos takasin 2 syöttöön parin ERITTÄIN repaleisen yön jälkeen...

Seksihaluista ollut puhetta... Mulla ne on kyllä tallessa kunhan mies ei kitise mitään tavanomaisen turhaa ja lapsellista.

Mulla ei jälkitarkastusta voitu menkkojen takia tehdä, sain uuden ajan ensi viikon tiistaille...

Se siitä kirjoittamisesta, pikkuherra sai raivarin :D

terv. Jennika1983 ja poika pian 2kk
 
Elossa ollaan!
Jösses, ku on menny aikaa, ku täällä viimeksi on ehtiny käymään. Netti on ollu pimeenä ja aina sitä vaan jotain muuta hommaa kotoa löytää ku surffailu!

Meillä kasvetaan valtavasti! Kahteen kuukauteen asti oltiin ihan täysimetyksellä, mutta sitten ei rintamaito riittänytkään enää mihinkään! Nyt mennään siis molemmilla, korvikkeella ja rintamaidolla. Omaakin maitoa tulee ihan hyvin, noin 7 desiä päivässä (pumppaamalla tutkittu!), mutta eihän se kasvavalle pikkupojalle riitä mihinkään! 2kk neuvolassa painoa oli 4360g, mutta nyt kun olen ihan kotosalla mitannu (noin)painon 3kk vanhana, niin painoksi tuli jo 6,6kg! Huomenna saadaankin sitten tarkemmat mitat, ku on neuvolakäynti ja rokotus!

Rokotuksesta tulikin mieleeni, että koska tuo Rota-rokote pitäis lapselle antaa? Joku oli täällä saanut sen jo kaks kuukautta vanhana. Meille kun ei ole kukaan sellaista esittänyt, enkä ole ite tajunnu kysellä. Se ois kuulemma hyvä ottaa, vaikka kallis se kyllä on... jotain 150e, vai?

Meillä nukutaan tosi hyvin, noin 9 tuntia yössä. Ikisee kyllä välissä, mutta ei nälissään. Aamulla vasta syödään. Isäntäkin muutti vasta samaan huoneeseen meidän kanssa. On nyt kolme yötä nukkunu samassa huoneessa. Helpolla siis on päässy, alun "kahden tunnin välein"-heräilyt jääny kokematta... :kieh: Nytki viitti ekan yön jälkeen sanoa, että ku poika ikisi kovasti läpi yön, niin ei ollu saanu nukuttua kunnolla... Minähän sitä tuttia aina öisin pojalle tarjoan ja olen siis heränny joka ikinen yö jokaiseen ikinään. Ja herraa se on aina vaan väsyttäny, silloinkin kun nukkui eri huoneessakin. Putkiaivomiehet... kieh...
Muuten meidän iskä on ihan jees. Hoitaa poikaa jonkin verran ja käy sen kans kävelyllä.

Seksistäkin täällä puhuttu... Ollaan me jo sentäs kokeiltu, vaikkei minua oikein sytytä. Ei sytyttäny silloinkaan, ku kokeiltiin, mutta tuntu se loppujen lopuksi ihan hyvältä. Pitäis kai ottaa ihan ittiä niskasta kiinni ja pakottaa harrastamaan sitä enemmän. Ei oo millään viittiny edes ajatella asiaa...

Jos ehtis huomenna kirjoittamaan uusimmat neuvolakuulumiset... Profiiliin päivitetty pojasta kuva. Äidin iso poika :D

Kiia ja Teemu n. 3kk 1vk
 
kiia: meidän poika sai rotarokotteen tänään. eli kahden kuukauden iässä. uus satsi annetaan sit kuukauden päästä. rokote maksaa 80e/satsi eli hintaa tulee yhteensä 160e. mulla ei oo tietoo voiko sen antaa myöhemminkin. luulen kyllä että voi.
 
Heipsan

Meilläkin oli tänään 2kk neuvola,

pituus 56 cm (49)
paino 5385 (3660)
py 39,8 olipa tarkka täti ; ) (34)

onhan tuo 8 viikossa jonkin verran jo kasvanut, suluissa olevat syntymämittoja siis.
Lastenlääkäri oli sellainen vanhempi täti, ihan mukava kyllä. Siitä rotarokotteesta kysyin, mutta ei siihen juuri mitään sanonut tai kertonut sen tarkemmin, ajattelin vielä omalta terkalta kysellä, kyllä varmaan kuitenkin käydään ottamassa se.
Jostain luin että voi viim. 4kkn:n iässä antaa (kai?), ja niitä oli kahta erilaista ja en sen tarkemmin muista.

Ja marraskuussa alkaisi neuvolassa äiti-vauva-ryhmä johon voi esikoisen äidit vauvoineen mennä tutustumaan toisiinsa ja keskustelemaan vauvajutuista :) ihan kiva kun ei noita mamma-tuttuja juurikaan ole.

Mulle tuli kiloja noin 17, joista 8 lähti synnytyksestä viikon sisällä ja nyt sitten kahden kuukauden sisällä on lähtenyt kilo per kuukausi.. joten hidasta on. :/ yritän nyt lohduttaa itseäni sillä että imetysaikana ei niin kovin nopeasti tarvi edes laihtua ettei kaikki elimistön kuona-aineet ja myrkyt lähde liikkeelle.. inhottaa vaan itseään peilistä katsoa, valtava taikinamöykky, mutta toisaalta pitäisi tietysti itselleen olla vähän armollinen ja antaa aikaa, synnytyksestä on kuitenkin vasta 8 viikkoa, eihän sitä heti voi eikä tarviikkaan olla samanlaisessa kunnossa kuin vuosi sitten.

Ja seksiä mulla ei kyllä juurikaan tee mieli, välillä oikein mietin et jos musta jääkin tämmöinen haluton, ihan kamalaa, mutta jospa tilanne taas ajan myötä palautuisi ennalleen.

Jaahas, iltapalalle =)
 
huomenta!
rotarokotejuttuun tulin kommentoimaan.. kysyin viimeks neukussa millo se viimestään pitää antaa, nii vastaus oli että ennen 24viikon ikää, mutta suositus on kuitenkin jo ennen 16viikon ikää.

Me annettiin Eetulle eka satsi nyt tän viikon maanantaina, ja nyt siis kertikset käytössä (kirjotinkohan siitä edelliselle sivulle, mun muisti :ashamed: ).. onko kestoilijat käyttäneet rotarokotteen annon jälkeen kestoja? miten ootte toimineet niiden pesun kans? ku onko se niinkuin täällä terkka sano et joka vaippa pitää pestä HETI käytön jälkeen eikä saa säilöä hetkeäkään? ja onko se 7pvää se aika jolloin täytyy olla tosi huolellinen vaippojen hävittämisen ja käsihygienian kans vaipanvaihdon yhteydessä? (sori, en ehdi nyt googlettelee)

Upp3 ja Eetu huomenna 10vko!! :heart:
 
Vauvan vatsantoiminnosta tulin kyselemään.. Täällä ollut siitä aikasemminkin puhetta. Eli meidän likka kakkasi sen 4-5krt/pvä ja nyt ei ole kolmeen päivään tullut mitään, kummastuttaa, eli onko se ihan normia että yht´kkiä vatsan toiminta muuttuu? rintamaidolla mennään.

upp3 (kopsasin jostain sivulta.. )Rokotteen sisältämää elävää, mutta heikennettyä virusta erittyy ulosteeseen rokotteen annon jälkeen mutta erityisesti seitsemännen päivän tienoilla rokotteen annon jälkeen. Varoaika on kokonaisuudessaan noin kaksi viikkoa, jolloin kannattaa pestä kädet erityisen huolella joka vaipanvaihdon jälkeen. Jos sisarukset vaihtavat vaippoja, heidän olisi hyvä myös desinfioida kädet toimenpiteen jälkeen. Elävä, mutta heikennetty virus voi ainakin teoriassa tartuttaa toisiin Rotaa, mutta kovinkaan todennäköistä se ei kuitenkaan ole. Lasten kohdalla riski on aikuisia suurempi.

Kestovaipat tulisi pestä vähintään 60 asteessa, jos niitä on tuona aikana käytetty.Villahousuja siis ei ainakaan kannata tuona aikana käyttää.


en nyt muista et mitä piti viel kirjotella.. pitää palailla myöhemmin.
=)

t. hosso ja Alisa
 
moi :wave:

takana HYVIN nukuttu yö ~~~~~ (noi on aaltoja) ja nyt poika nukkuu toista tuntia partsilla kolmen vartin vaunukävelyn päälle :whistle: mahtavaa!
siirryin viime yönä nukkumaan omaan makkariin vauvanhuoneesta, sillä en saa millään nukuttua, kun vauva kähisee koko ajan jotain. ei herää itse, mutta mamma kyllä. toiseen huoneeseen kuulen kyllä, kun tulee reilu itku eli kun tarvitaan vaipanvaihto ja ruokaa. syötöt on nyt klo 00 maissa, 3:n jälkeen ja 6:n jälkeen, jonka jälkeen alkaakin jo uusi päivä.

nukkuukohan moni vielä samassa huoneessa tai jopa sängyssä vauvan kanssa? mää en kyllä pysty enää.

mitäs tänne muuta... no, kakkajuttuja tietty :LOL: kakkaa on tullut nyt kolmesti kahdessa päivässä. tähän asti on tullut muutaman viikon ajan kerran noin kolmessa päivässä. ja edellispäivänä poika oppi oikeasti kannattelemaan päätään :) :xmas: <--- ylpeä äiti
ei oo enää pikkuinen niin pieni, kun juttelee jo kovaan ääneen ja tarkkailee ympäristöään kovin kiinnostuneena. unetkin ovat pidentyneet, samoin kuin hereilläoloputketkin. voi kun hän nyt vielä kuitenkin vähän aikaa olis vielä ihan vain meidän pikkuvauva...

irtis ja poika 2 kk:tta ja 5 pvää
 
Sone
Irtis: Meillä nukutaan miten sattuu, yleensä laitan omaan sänkyyn takas syötön jälkeen, mut välil nukahan niin sikeesti että herätään aamulla vierekkäin Aavan kanssa. Pinnis on meidän sängyn vieressä. Esikoinen nukkuu omassa huoneessa. Esikoisen kanssa olin tarkempi nukkumisjutuista, nyt otan rennommin ja nukutaan sillein miten parhaiten uni maittaa. Mutta ennen vuoden ikää saa kuitenkin ruveta nukkuu omassa sängyssä ja sitten siirrän samaan huoneeseen isosiskon kanssa..

Hehkutusta vielä: Enää pari yötä niin lähden rilluttelaan!!!! E-Typen keikkaa kattoo!!!! Alkuillasta viiniä ja juustoja ja kaikkea hyvää!!! :D
 
Kiitti hosso!:) Mut entäs sitten se vaippojen säilytys, riittääkö jos pesee kerran päivässä koko päivän vaipat vai ihan tosissaanko pitää joka vaippa pestä ihan heti käytön jälkeen eikä saa "säilöä"??
 

Yhteistyössä