<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Sone
nea85: Tuliks sitä maitoo sit ihan normaalisti sen jälkeen, vaik oli noin pitkän välin imettämättä? Siis tyhmä kysymys, mut kysyn nyt kuitenkin... :headwall:

Siis kauhee paise ilmaantunu leukaan ja kulmien väliin toinen yön aikana, tottakai, kun illala lähtee ulos!! :whistle: Jotenkin vähän ahdistaa tuo lähteminen, mut tiien että jos en mee nii sit ottaa päähän ja harmittaa jälkeenpäin tosi paljon.
 
sone: maitoo on tullu ihan normaalisti baari illan jälkeen. tosiaan 2 kertaa pumppasin sillon baari illan jälkeisenä päivänä maitoa pois. tissit oli aika turbot aamulla ja tosi kipeet ja täynnä patteja mut muuten kaikki oli ihan hyvin vaikka olinkin imettämättä melkein vuorokauden. liivinsuojat oli koko illan ja yön päällä.
 
sone: kyllä varmaan pärjäät ihan hyvin jos pumppaat molemmat rinnat tyhjiks just ennen baariin menoa. ja voithan sit pumpata kun tuutu baarista kotiin jos olo on tosi tukala. hauskaa baari iltaa! ps: muista kuitenkin liivin suojukset ettei käy baarissa kalpaten :D
 
VsV
Kotiäiti32 mulle tuli raskauden lopussa myös se raskausmyrkytys, jonka takia synnytys käynnistettiin. Ilmeisesti kuitenkin lievä oli se minun myrkytys. Jälkitarkastuksessa kaikki arvot oli palautuneet jo normaaleiksi, joten en osaa sanoa munuaisvauriosta. Toivottavasti selviät pelkällä säikähdyksellä!!

Kiitos kommenteista kaikki tutittomien äidit ja Poni06 :) Meitä oli täälläkin useita ja kaikilla aika sama juttu, ettei hirveästi päästä nautiskelemaan pitkistä yöunipätkistä. Aika aikaansa kutakin. Päivittäin olen koittanut kyllä tuttia tarjota (nyrkin imemisen lomassa..), mutta yöks, kuinka se on pahaa vauvan mielestä. Niin kuin se pullosta tarjottu maitokin... :/

Täällä on käyty tänään hakemassa antibioottikuuri viime yönä ärhäkkänä iskeneeseen rintatulehdukseen. Ai että sattuu imettäminen... :'(
 
Joka päivä käyn lukemassa, ikinä en kerkee kirjoittamaan...
Meillä unipussi on ehdoton, sen avulla eka unipätkä yössä on 3-4.5h entisen 2 tunnin sijaan...
Tyttö kasvaa kovasti ja pelkällä tissillä mennään.

Nyt tuli taas lähtö kun on evästä annettava...

Mairo ja tyttö 2kk 2vko
 
Huomenia

sitä näköjään kelloja siirrettiin, saas nähdä herätäänkö jatkossakin vähän vaille kuusi..

Meillä on mennyt edellinen kuukausi suunnilleen yhdellä yösyötöllä, mutta nyt viime viikon poika heräsi joka yö pikkuisen aikaisemmin syömään ja muutaman yön on nyt syönyt jo kahdesti. Kasvavalla pojalla taitaa olla nälkä..

Perjantaina käytiin töissäkin moikkaamassa, kiltisti poika siellä viihtyi kaikkien ihasteltavana, mutta mulla ei kyllä ole ikävä sinne yhtään, ainakaan vielä =)
Mukava oli kuitenkin työkavereita nähdä pitkästä aikaa.

Myrskyä näyttää olevan tulossa ainakin tänne, sen verran kova tuuli jo nyt, ja valot vilkkuu, toivottavasti ei sähköt mene.. :/
Päikkäreitä pitää varmaan yrittää sisällä nukkua kun ei tuonne ulos taida olla asiaa. Paitsi äänestämässä pitäisi käydä.. mun mielestä noita kuntavaaliehdokkaita on ihan liikaa.

Kohta taidetaan ruveta vielä unille :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
miranth ja poitsu päivää vaille 2kk =)
 
Huomenta!

Onpa ankeen pimeetä. Kauhee myrsky kuulosti olevan yöllä.
Meillä menee hyvin, nyt on tyttö oppinut kunnolla jokelteleen :heart: Yleensä iltasin tulee kaiken eniten juttua. Onko muitten vauvoilla niin, että kovan touhun ja jutustelun häiriöks tulee hikka? Meillä hikka tulee aina kaikkein parhaimpien jutustelujen tielle.

Tosiaan ristiäiset oli viikko sitten ja miehen kans tuli riideltyä useempi päivä ennen niitä. Ja vielä ristiäisaamunakin tapeltiin... Ikinä en oo korottanu ääntäni sille, mutta nyt huusin.
Mutta kun vieraita alko tuleen ja kaikki oli saatu valmiiks, niin päivä menikin todella hyvin.
Neiti oli tosi kiltisti kasteen ajan, oli hereillä. Sit kierteli sylistä syliin, söi ja nukkuikin sit lopun aikaa. Ja neidistä tuli Ilona :heart:

Nyt rupee Ilonan jutustelu oleen sen kuulosta, että maitoo tarttis saada, joten heipat :wave:

Emeelia ja Ilona 2kk 5pv
 
Huomenta!

En oo viikonlopun aikana kerenny koneella käymään, muuta ku nopeesti piipahtamaa.

Aliisa käänty eilen ensimmäisen kerran selältä masulleen. Teki sen monta kertaa peräkkäin, ku käännettiin aina takasin selälleen. On yrittäny jo vajaa pari viikkoa tota tehdä, kääntyny ensin kyljelleen ja siitä naamaa lattiaa kohden. :heart: Siitä se lähtee. =)

Täälläki kurja ilma, yöllä jo alko kauhee tuuli. Nyt tuulee ja vettä tulee ku saavista. Tylsää. :|
Meinattiin lähteä sisäleikkipuistoo, et pääsee esikko purkamaa energiaa. :)

Toisaalta hyviä nää tälläset huonot kelit, tulee ainaki siivottua kunnolla. Just sain kämpän järjestyksee.

Nyt mä meen kattoo yhteisöä, meinasin väsätä sinne sellasen vauvojen kehitys jutun. Eli sinne vaan sit kaikki päivittelemää.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk1vko4pvä :heart:
 
Sone
Ööööh... Kyllä tietää et eilen tuli oltuu ulkona :whistle: On vähän olot, vaik en kuitenkaan ihan räkä poskella ja tukka putkella ollut. :LOL: Oli kyllä tosi hyvä E-Type, harmi vaan että eivät soittaneet pitempään, 6 biisiä taisivat vetää. Porukkaa oli niin paljon et sinne oikeesti litisty, olin viel ihan edessä ja keskellä :xmas: Mahtavaa!

Rikoin sit eilen rintapumpun.. tosi kiva! Piti sit lypsää käsin ennen lähtöä. Saakohan niitä aventin rintapumpun osia ostaneen erikseen mistään? ???

Tytsi oli syöny yöl kolme kertaa :D Ei ollu meinannu käydä nukkuu millään.. :LOL: (hahaa) Tais olla miehellä vähän väsy aamul.. Sit se kanteli liinassa Aavaa kun se on tottunu siihen kyytiin aamupäivisin :) Olipas ihana näky :)

Olipas ihanaa olla vapaalla, vaikka nyt väsyttää:)
 
Moi :wave:

Mikäköhän mun naamaan on tullut, kun pukkaa finnejä ja ne on oikein sellasia patteja. Raskausaikana naama oli tosi hyvässä kunnossa, ei patin pattia vaikka sitä pelkäsin. Vielä ei ole mitään ehkäisyä, mutta tarkotuksena olisi ottaa hormonikierukka. Auttaako se finneihin? Ei ole kiva olla teinin näköinen...
 
Heip,

BELLA-LUMIA: kyselit iho-ongelmista ja ehkäisystä. Minipillerit ja hormoonikierukat saattavat pahentaa iho-ongelmia!! Mulla nuorempana oli ihon kanssa jonkin verran ongelmia ja nyt aloitin minipillerit kokeeks ja kauhulla odottelen pahentaako ihon kuntoa. Mulla esikoisen raskausaikana jonkin verran iho kukki mut sitten imetysaikana aivan mahdottomasti! Nyt tän kakkosen raskausaikana ja imetysaikana ainakin vielä toistaiseksi iho hyvässä kunnossa. Saa nyt vaan nähdä pahentaako tuo ehkäisy ihonkuntoa.
Yhdistelmäpillereillähän voi ylläpitää ihon hyvää kuntoa, mutta niiden käyttö voidaan aloittaa vasta imetyksen jälkeen.

Meille ei ihmeitä kuulu. Poju nukkuu ekoja pidempiä uniaan tälle päivälle. Aamusta ja aamupäivästä ollu niin paljon meillä kaikkee normaalista poikkeavaa touhua että pikku-ukkokin ihan sekaisin siitä. Kovin helposti tää meidän tapaus ainakin näyttää rytminsä sekoittavan. Esikoisenkin päiväuni rytmi meni sekas kellon siirron takia. Nukahti normaalia myöhemmin ja heräs normaalia aiemmin, vain tunnin tirsat otti normaalin 2-2½ h:n sijaan.

Taidetaan lähteä illaksi mummolaan kyläilemään. Niin kurjan sateista ja harmaata ulkonakin..

Päivän jatkoja!

:heart: haaveilija ja Veikka
 
Yhdistelmäpillerit mullakin oli ennen raskautta ja iho oli hyvä. Nyt kuitenkin täysimetän ja tiedä sitten kuinka kauan vielä. Niin kauan ainakin, kun maitoa riittää ja tytsy haluaa imeä. Saa nähdä sitten mitä se kierukka tekee...ei millään tahtois finnejä takas.
 
Sone, mun mielestä niitä varaosia Aventin pumppuun saa jostain. Ku muistais vaan mistä...Oli varmaan paljon apua tästä, mut ilmotin, et jostain niitä saa kyllä. :D Yritin ettiä nettiputiikeista, mut sielt ei ainakaan viel löytyny, ku niitä pulloihin kuuluvia osia.

Ihon kunnosta, mulla ollu aina tosi huono iso. Raskausaikana, ehkä vähän parani, mut nyt ku alotin minipilst, ni naama alkanu kukkii oikein huolella. Pitää sit imetyksen jälkee taas hommata Diane novat, mitkä mul on ollu aina käytössä.

Mites muute, lisääköhän hormonikierrukka naaman kukintaa? Ku sitäki miettiny jos ottais, ni ei tartteis popsia pillereitää.

 
Meillä kanssa Aleksi on alkanut tosissaan treenaamaan tota selältä vatsalleen kääntymistä. Sillain tehtiin eilen, että autoin siltä jalat vähän yli kyljellään olon ja sitten se veti itsensä käsien yli mahalleen :) , tehtiin se jokunen kerta. Tänään sama juttu. Vielä tuppaa oleen ongelma ettei se oikein tajua niitä jalkoja :) , mutta ei välttämättä tarvikaan. Tossa se mammii rahilla mun viekussa ja komentaa. Ajattelee varmaan että nyt mutsi lopetatsen kirjottamisen ja otat mut syliin :) .

Meilläpä ei oikein enää sitten meinata syvään uneen nukahtaa muualla kuin partsilla :/ . Autossa saattaa torkkua, mutta syvää unta on turha enää siellä odottaa. Hyvä asia toisaalta, mutta jos lähdetää kyläileenkin, ni ei suostu nukkuun ennenkuin pääsee vaunuihin tai matkarattaisiin. Ja sitten itkee väsymystä iltasin. Ja mähän en suostu kaikkia päiviä kotona kökkiin. Niinä päivinä kun ollaan kotona on ihanaa kun se nukkuu partsilla :) . Kun aluksi oli asia ihan päinvastoin, eli meillä ei nukuttu ollenkaan partsilla eikä sisällä, mutta autossa nukuttiin. Meillä ei ole kultaista keskitietä :LOL:

Taas on kauheet menkat :kieh: , :kieh: , ottaa päähän, nytkin taas kestänyt sen viikon, josta olen vuotanut kuin sieni kaksi päivää. Siinä menee hemmetti yöunetkin :kieh:

Nyt menen taas :wave:

salah ja Aleksi 2kk10 vrk
 
KIERUKASTA mulle lääkäri sanoi että SAATTAA pahentaa iho-ongelmia kuten myöskin minipillerit. Ei se kierukka ainakaan "pidä ihoa hyvässä kunnossa" kuten jotkut yhdistelmäpillereistä tekevät. Nää on nää hormooni-jutut joskus niin pyllystä.. :/

Nyt unille, öitä!

 
Iltaa täällätkin :wave:
Täällä taas vielä koneella notkun. Mies lähti illalla taas töihin 300 km:n päähän, mutta nyt vika viikko menossa. Suht kivasti sain yksinkin tytöt unille. Tänne ei mitään kummallista kuulu. Meillä vauva myös juttelee kovasti ,hymyileen ja nauraa ääneen. Kyljelleen kääntyy ollessaan selinmakuulla.

Pitäsi kyllä alkaa miettiä noita ehkäisy juttuja. Kierukka olisi suht huoleton varmaankin. Jotenkin musta tuntuu ,että mulla on niin harva pää nykyisin etten muistaisi pillereitä ottaa. Näiden tyttöjen välissä ei tarvinut koko juttua miettiä ,kun vauva sai tulla heti. Imetys toimi kyllä vähän turhankin tehokkaana ehkäisynä silloin, kun lähes puoli vuotta tärppiä odotettiin.

Nyt nukkumaan. Hyvää yötä!!
-Poni ja vauva 2kk3vk
 
Huomenia!

Nyt tämä mamma rupeaa todella vakavissaa harkitsemaan vellin antamista iltaisin. Ennen vauva söi vain kerran tai joskus harvoin kaksi kertaa yössä, mutta nykyään meillä syödään 4-5 kertaa yön aikana!! Ensin ajattelin, että kyseessä olisi tiheän imun kausi kun tuo 3kk ikä lähestyy, mutta tämä tahti vaan jatkuu ja jatkuu, eikä päivällä ole havaittavissa mitään tiheämpää imuttelua.
Ajattelin vielä pari yötä katsoa miten menee, mutta jos sama peli yhä jatkuu, soitan kyllä neuvolaan ja kyselen josko voisin pikkuhiljaa aloitella iltavelliä. Jos lupaa ei sieltä heru niin sitten alotellaan ilman lupaa :D Onpahan ainakin kysytty...
Meillä on kuitenkin jo melkoisen kookas miehen alku, joten ei ihme jos ei maito enää ihan riitä yöksi. Painoa pojulla on jo reipas 6kg ja pituuttakin 65 cm.

Mulla on kanssa finnit taas vallanneet naaman :kieh: Mulla on aina ollut huono iho, mutta raskausaikana iho oli todella hyvässä kunnossa, mutta nyt kun aloitin nuo minipillerit niin johan taas naama kukkii!! Ärsyttävää!

Ruusulainen ja poju 2kk 3vko
 
neitiperho
Ihana kuulla, että täällä myös muita "teinejä". Mulla tosin meni niin, että raskausaikana naama kukki aivan älyttömästi. Vähän rauhottui synnytyksen jälkeen, mutta edelleen ongelma on. Selkään alkanu myös tulemaan oikein kunnon patteja...hyi. Ennen myös käytin yhdistelmäpillereitä ja ne autto tosi hyvin. Nyt minipillerit käytössä tosiaan.

Kyllä edelleen tuntuu että väsyttää. Oltiin miehen kanssa lauantaina viettämässä yhteistä aikaa. Tyttö oli miehen vanhemmilla. Kyllä se vaan koville otti. Vein tytön sinne illalla, imetin molemmat rinnat tyhjäksi vielä viime hetkellä. Sitten melkeinpä porua väänsin koko matkan takaisin kotiin. Niin ikävä oli tyttöä. No mies odotti kotona sitten shampanjan ja ruuan kera, joka vähän helpotti oloa. Hauskaa meillä oli, mutta kyllä hirveetä oli nukkua ilman tyttöä. Yöllä vielä kun kotiin tultiin, niin pumppasin rinnat ryhjäksi. Aamulla kuitenkin heräsin kivasta lammikosta ja hirveen darran kera...kivaa. Sitten taas pumppailin rinnat. Sitten olikin kiire hakea tyttö kotiin. Ja ihanaa kun taas saa olla Iinan kanssa. Mies vaan naureskeli mulle, että miksen häntä muka noin paljon ikävöi :D

Jahas, jospa alkaisi miettimään viikolle ruokalistaa ja kauppalistaa. Neiti päikkäreillään tuttuun tapaan. Ei onneksi kellojen siirtäminen hirveemmin vaikuttanut. Mummolassa oli kyllä vähän sekasin ollu. Nukahtanut vasta 0.30, jolloin söi, sitten söi 6 aikaan ja 9 aikaan. No oli onneksi ees yhden pitkän pätkän nukkunu. Oon vaan miettiny, että jokohan ikenet olisi alkaneet kutiamaan tai jotain, kun tuntuu että Iina alkanut olemaan iltaisin selkeästi kiukkuisempi...vai onko sitten vaan väsymystä kuitenkin. Alkanut myös kuolaamaan ja hirveesti tunkee kaikkea mahdollista suuhun. No, sen sitten näkee.

Nyt hommiin... :D
 
Onko monella, jotkatäysimettää alkaneet jo menkat? Mulla ennen on alkanut täysimetyksestä huolimatta n. 3-4kk synnytyksestä. Nyt noin 3 vk sitten loppui jälkivuoto ja nyt on tullut verituhrua, tosi lievästi muutamina päivinä. Menkatko ne sitten on? Ei yhtään sellainen olo ja ennen mulla on ekat menkat ollut hirmu runsaat. Mies jo vitsaili, että jos olen raskaana, kun silloin aluksi välillä on pikkuisen vuotoa :D . Eipä kyllä ole ollut ehkäisy käytössä, mutta en ota oikein uskoakseni tuota.
 
Mulla ei ole vielä menkkoja ollut ja täysimetyksellä mennään. Likka nyt 3kk. Marraskuun puolessa välissä laitetaan hormonikierukka. Vähän jänskättää se laitto. Toiv. nassu ei ihan kauheeks mee kierukan takia. Terkka sanoi, että aluks voi tulla finnejä, mut sit pitäis helpottaa...Saap nähä:)
 

Yhteistyössä