¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

kotiäiti32: aivan ihana kuulla että teillä on kaikki hyvin! :hug:
kiitos kaikille jotka vastasi kun kyselin tota kyljen pakotus juttua. tänään kylkeä ei oo pakottanut läheskään yhtä paljon eli kaipa se vain on sitä kasvukipua.
meillä oli ultra ja kaikki näyttäs olevan ok. sais todella inhottavan ultraajan ultraan. ei kertonut mulle mitään, ei pituuksia ei mitään. mumis vain jotain sille terveydenhoitajalle. kysyin että kumpi on tulossa niin sanoi ettei nää sukupuolta ku vauva on pahassa asennossa. harmittaa paljon ku sain tommosen paskan ultra akan.. soittelinkin jo yksityiselle 4d aikoja niin maksais 200e eli taitaa olla meille liian tyyristä touhua.. :ashamed:
 
neitiperho
Voi kun kiva kuulla hyviä uutisia kotiäiti32!!!
Ihana homma. Nyt saatte tosiaan rauhoittua ja yrittää nauttia loppuraskaudesta. Inhottavaa tuollainen, kun pitää jatkuvasti murehtia että onko jotain vai ei.
 
Kotiäiti, onnittelut ihanista uutisista, että kaikki on hyvin:)

Hankinnoista... mä mietin sänkyasiaa kovasti, meidän pojuhan nukkuu vielä pinnasängyssä, mutta ei vissiin kovin kauaa. Eli joku ensisänky vauvelille pitäisi löytää, olen miettinyt Amazonas Koala-kehtoa. Onko kellään kokemuksia? Olen myös jo katellut jatkettavaa sänkyä pojalle, koska luulen että jossain vaiheessa kiipeää laidan yli ja sitten tuleekin kiire vaihtaa:) Nyt jo renkuu siihen malliin laidalla.

Vaatteita en aio ostaa ennen vauvan syntymää, päinvastoin ajattelin laittaa osan myyntiin, koska pojallakin jäi suurin osa vaatteista käyttämättä. Samoin ajattelin myydä joitakin ei-lempivaippoja ja tehdä uusia vauvelille. Ajattelin mennä tuossa loppukuusta myymään kirppikselle, kun postitella en jaksaisi :ashamed: Sitten jos tulee pieni tytöntylleröinen niin saan ostella ihanuuksia! Poikaa odotellessa karkasi kyllä mopo käsistä lastentarvikkeiden suhteen!

 
Kotiäidille onnea hyvistä tuloksista!!! ihanaa, että kaikki on hyvin ja saat alkaa odottamaan tervettä tyttöä!!!

mie aattelin kanssa ne vauvan vaatteet laittaa sitten kun lomalle jään eli kesäkuun alussa.. ostella ei tarvii mitään muuta ku hoitopöytä. ja varmaan noista pojan vaatteista karsiutuu huonoimmat pois ja ei tykätyt, kun vaaville meinaan sen äippäpakkauksen ottaa, nii siitä tulee sitte uusia vaatteita vaaville!!!



 
Onnea hyvistä uutisista kotiäiti!!!

Meidänkin pitäisi poika totuttaa jatkettavaan sänkyyn pikkuhiljaa, hän kun nukkuu pinniksessä vielä. Sänky olisi anopin luona, mutta se pitäisi hioa ja maalata ensin. Voipi olla että ostan mielummin uuden sängyn, ei me saada ikinä aikaiseksi mennä sitä hiomaan...

Täytyisi minunkin varmaan pistää pojan vaatteita myyntiin, niitä on niin paljon. Tai jos odottelisi että sisko saa vauvan lokakuun lopussa. Että jos sieltä poika tulee niin voi lahjoittaa sinne. Tuskin hekään sentään kaikkea ottaa, sataa laatikollista ja pussillista :)

Oltiin pojan kanssa aamupäivällä tekemässä vähän pihahommia. Totesin kaupasta tullessamme että onpas piha räävittömässä kunnossa :ashamed: Sitten ulkovaatteet päälle ja haravoimaan, oli nimittäin vähän unohtunut haravoida viime syksynä :D Sain kukkapenkitkin kuntoon että voi ensi kuussa sinne taas istutella kukkasia. Nyt piha on taas siedettävässä kunnossa, toinen puolikas pitää haravoida huomenna. Tuli nimittäin niin järjetön hiki :) Ja jalat väsyi tosi nopsaan...

Lilli ja Tiitti 22+0
 
Ihanaa kotiäiti32, että kaikki oli hyvin. Nyt saatte rauhassa taas nauttia odotuksesta.

Mä olen vauvanvatteita sen verran blokannut ,että eilen kävi Vita Karla- yhdityksen mies hakemassa vauvanvaatelahjoituksen ,jonka he vievät Viron lastenkoteihin. Yhden potkarin olen osanut vasta, kun ei ole sukupuoli vielä tiedossa niin muuta en ole viitsinyt ostaa. Meillä onkin pinnis vapaana ,kun nukumme perheperissä. Sitten ,kun muutamme uuteen kotiin niin tarkoitus olisi yrittää saada tyttö nukkumaan jakettavaan sänkyyn. Vauvalle laitan pinniksen ,mutta käytännössä vauva varmaan tulee nukkumaan meidän sängyssä. No se kyllä aika sitten näyttää miten päin nukutaan. Pian jo koko poppoo samassa sängyssä :) .

No nyt päikyille..unettomuus vaivasi taas viime yönä, joten väsyttää.
-Poni ja Manteli 20 tasan


 
Mullekin on ilmestynyt niitä kivuttomia supistuksia, jotka on kauheen ilkeän tuntuisia, mutta ei kuitenkaan kivuliaita. No, se kuuluu asiaan tässä vaiheessa. On niitä joskus jo viikkoja sitten tullut ja jäivät pois. Nyt niitä tulee päivittäin. En huolestu asiasta.

Nenäsumutteista: Ite käytin Vicks-nenäsumutetta 1,5 kuukautta JOKA päivä, kun nenä oli tukossa jatkuvasti. Siskoni on samaa tuotetta käyttänyt melkein 3 kuukautta ja meillä molemmilla oli rakenneultran mukaan vauvoilla kaikki kunnossa :heart: Tosiaankaan nuo

suolaliuostipat ei auta sitten tipan tippaakaan, jos nenä on tukossa. Että tuskinpa sumutteista nyt haittaakaan on vaikka joutuiskin käyttämään pidemmän aikaa =)

Mulla taas flunssa pukkas ja kunnolla päälle. Yöllä sain ensimmäisen kerran laittaa tököttiä nenään, että sain hengitettyä ja jatkettua unia. Toivottavasti ei nyt kovin pahaksi tule tällä kertaa, kun justiin oon selvinnyt edellisestä :x

Hankinnoista: Neljättä vauvaa siis odottelen ja sille on kaikki jo valmiina! Esikoisen pinnasänky, vaatteet, vaunut, rattaat, sitteri yms. on ollut kaikilla muillakin käytössä ja tulee olemaan myös uudella tulokkaallakin. Jotain pientä vaaleanpunaista tekis lujaa mieli ostaa, mutta jos se ultra ei pidäkään paikkaansa vaikka kolmen edellisen aikana pitikin, hmmm. Ehkä toukokuun ultrassa selviää vielä sukupuoli ja sitten ostan jotain vaatetta. Paljon ei kuitenkaan tarvi ostaa, kun tytön ja pojan vaatteita kellari notkuu täynnä :LOL: 6 v poika nukkuu nuorisosängyssä, kesällä 5 v tuleva tyttö nukkuu jatkettavassa sängyssä ja nuorin 2 v tyttö nukkuu retkisängyssä johon on ostettu kunnon patja pohjalle (muuten todella kova nukkua). Eli pinnis on vailla käyttäjää :heart:

kotiäiti32: Oikein paljon onnea hyvistä tuloksista ja mukava kuulla, että vauvallanne on kaikki oikein hyvin eikä mitään hätää ole. :hug: Ja pääsitte viimein siitä iänikuisesta piinaavasta tulosten odottelusta!!

Mulle tuleekin viikon nettipimento huomisesta alkaen ja kestää tonne keskiviikkoiltaan-torstaihin asti :D Huomenna oon lähdössä lasten kanssa (ja masuni) vähän reissuun. Mennään mun tätini luo viikoksi kyläilemään ja samalla nähdään muitakin sukulaisia, kun suurin osa asuu samalla paikkakunnalla kuin täti. Nettiä ei sielä ole, joten tuskaa tulee olemaan :LOL: Ja taatusti kotiin tullessa on miljoona sivua luettavaa, mukavaa :flower:

Mut mä meen jatkamaan ruuan tekemistä. Kanat on uunissa ja riisit on kohta valmiina, nami. Voidaanhan kaikki hyvin ja palaillaan viikon päästä astialle

Tatjana80 ja rv 21+5 :hug:
 
Olen varmaan joku poikkeava täällä, kun mulla ei mitään oireita juurikaan. Noh, onnellinen saapi siitä olla. Vauva potkii masussa ja ultra ens viikolla. Vatsa aika pieni vieläkin, ei läheskään kaikki sitä ole vielä hoksanut, vaikka luulis mulla se heti näkyvän, kun olen muuten niin pienoinen :D .
Tänään olen nauttinut kauniista ja lämpimästä kelistä. Olin kuopuksen yks vee neuvolassa ja samal reissul ostettiin hälle kengät. Illalla hän sitten jo tepasteli innoissaan ulkona isosiskon kanssa. Ihana, kun hän pääsee vähän jo omilla jaloillaan, niin viihtyykin paremmin ulkona, talvella se oli hänelle hyvin vastenmielistä.
Joku kyseli hankinnoista, mulla kans vanhimmilta lapsilta perii kaikki melkein, toki jotain uutakin vauvalle haluan, mut en osaa tässä vaiheessa vielä hankkia, on tarpeeks nyt hankkimista kesäks näille isommillekin jotain..

Niin ja ihana, kun kotiäidillä kaikki kunnossa ja piinaava pelko ohi!

Kääk kun aika kuluu nopsaan, tarttis ajoissa mennä nukkumaan,nyt lapset nukkuvat jo, olen saanut niin paljon öitä valvoa jo viimeiset reilu kaksi vuotta ja nyt kuopus on alkanut paremmin nukkumaan, joten käytettävä nyt tämä loppuraskaus voimien keräämiseen. Jos vaikka sais nukkua koko yön putkeen lapsilta, sellasia öitä tosin ei ole ollut vuoteen kuin kaksi ja silloinkin itse tottumukseta heräilin . Eli tällasta se tulee olemaan, jotka saatte ekan vauvan, ettette säikähdä :LOL:
 

Yhteistyössä