¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Terkkuja rakenneultrasta täältäkin, juuri tulin kotiin! Kaikki oli vauvelilla kunnossa, hieman keskimääräistä vauvaa suurempi painoltaan, pa 400g. Pari päivää tuli heittoa laskettuun aikaan kuten nt-ultrassakin, mutta sitä ei lähdetty muuttamaan. Sukupuolikaan ei jäänyt arvailujen varaan, sen verran suuret pallit kuvaruudulla paistoivat :D Eli kolmatta poikaa odotellaan syntyväksi. Kai se on vielä neljäskin lapsi saatava, neljäshän on kuulemma sitten suurimmalla todennäköisyydellä eri sukupuolta, jos on ollakseen. Ei tolla mun miehellä taida kyllä olla kuin niitä Y-siittiöitä... :LOL: Ja voi sitä tyttörukkaa, joka nuo kahelit isoveljet itselleen saisi.

Mies on tietty ihan pähkinöissään, suunnitteli vievänsä kunnon kakun työpaikalleen huomenna. Kovin ylväänä äsken asteli autolleen. Hassuja noi miehet :D Me äidithän ollaan aina niin välkkyjä...

Vointi muutenkin ihan ok. Ystäväni Närästys on tullut kylään, eikä se kyllä mihin häviäkään ennen synnytystä. Sitten synnytyssalissa voikin kiskoa ruokaa kaksin käsin, kun ei enää yhtään närästä ja ainakin mulla on ihan käsittämätön nälkä synnytyksen jälkeen. Rennietä on kaapissa reilusti jemmassa. Tissit on ihan kamalan kipeät ja nännit ihan älyttömän tummat. Jotain hermoa juimii vas. jalassa sisäsyrjässä ja nivusessa, iskias -tyyppistä oireilua, mutta ei siellä päinkään missä iskias tavallisesti oireilee :) Kaikenlaista pikkukränää, mutta sehän on vaan tavallista ja "normaalia" näin raskausaikana.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Bonus ja Pikku-Late 20+1
 
Kiva taas kuulla mukavia ultrakuulumisia! Huomenna sitten päästään kurkkaan Pikku-Laten serkkua, mitä hänelle kuuluu =)
Tänään kävin kätilön luona. Oli aika nopea käynti, mut perusjutut tehtiin. Painoa oli tullut 1,5kg viime käynnistä, yhteensä n.2kg. Verenpaine noussut, 120/70, mut edelleen "kjempefin". Syke kuului heti vahvana, oli 150, samaa luokkaa oli esikoisellakin aina. Liitoskivuista ja suppareista tuli tuttu vastaus, et kuuluvat asiaan, älä huolehdi. Eikä siitä painon tunnusta ja "vauvan kurkkaamisestakaan" tarvii huolestua, on normaalia, et vauva siirtyy alemmas. Sf-mittaa ei otettu, täti sanoi "oijoi" kun näki mahan, ja jatkoi, et turha mittailla, kun on silminnähden näin hyvin kasvanut ja "mukavan kokoinen". Ja vib kun olit "huolissasi" oman mahasi koosta, ni mun silmään sun maha näyttää oikeen kauniilta vauvamahalta!

Mulla on Suomessa kotikuntana Jkl, siellä saa tasan yhden ultran, viikolla 11-12, mut ei oo np-ultra. Täällä Baerumissa tarjotaan myös yksi ultra, viikolla 18, mulla se siis on huomenna (rv 19+3). Täällä käydään sekä kätilön luona että lääkärillä, suunnilleen yhtä paljon molemmilla, mut aika samalla lailla hommat sujuu mitä Suomessakin. Paitsi et täällä stressataan paljon vähemmän mitä Suomessa!!!

Rinnat on olleet mullakin tosi kipeet/arat, mut tänään ja eilen jo vähän helpottanut. Vajaa kuukaus sitten ostetut isommat liivit alkaa jo käydä pieniks, et millanenhan povipommi sitä vielä ollaan... viimeeks kasvoivat 3 kuppikokoa, ihan niin isoja en haluis ees väliaikaisesti... Nännit on myös kasvaneet, ne on ihan mielettömät pallot, nännipihat huomattavasti isommat ja tummemmat mitä ennen.

Makeanhimoon joku kysyi neuvoja. Mä oon normaalisti melkoinen sokerihiiri, mut tän raskauden aikana ei oo niin paljoo tehnyt mieli makeaa. Makeanhimo menee helposti ohi esim. kiisselillä tai rahkalla, mitkä on paljon terveellisempiä vaihtoehtoja, mitä karkit, vaikka onhan niissäkin sokeria.

Et semmoista tänne... kovasti jo jännään huomista... :D
 
Meillä oli tänään kanssa rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja vaavi oli kasvanut juuri niinkuin pitääkin :) Siinä sit olikin kaikki tieto mitä saatiin...ei saatu tietää sukupuolta, ei kokoarvioo. Aina, kun kysyin jotain kommentoitiin ettei vielä tässä vaiheessa näe :| Kaiken lisäksi se hoitaja puhus niin hiljaa, ettei meinannut kuulla mitään. Koko ajan sai tyhmänä kysyy mitä mitä.

Ainakin nyt se pelko, ettei vaavi ole kasvanut on poissa...musta toi masu on vieläkin hirveen pieni.

Meillä on ainakin pari nimivaihtoehtoa valmiina, mutta lopullista ratkaisuu en haluu tehdä ennen ku näkee tulokkaan. Sitten näkee sopiiko mietitty nimi hälle lainkaan :)

Mäpä meen tästä lepäileen, kun tää flunssa ei ole vieläkään luovuttanut. Tänään tuli taas viis päivää lisää saikkua. Onko muuten ketään muu joutunut syömään esim. antibioottia odottaessa? Jotenkin pelottaa syyä niitä, vaikka lääkäri sanos et ne on ihan ok ja apteekkikin. Pikkasen vainoharhainen lääkkeiden suhteen vissiin :D
 
piti sitten äskön mennä syömään jäätelöä kun alkoi himottamaan ja nyt on maha sitten ihan sekaisin :headwall: , että voi olla ihminen tyhmä. Mulla ei siis ole todettu mitään maitojuttuja, mutta joskus vajaa vuosi sitten alko vaan meneen maha sekasin tietyistä maito ja kerma tuotteista :(

Esikoinen oli koko päivän koulussa tänään =) ja tuli kotiin ihan hyvillä mielin. Yrittää huomenna vähän paremmalla mielellä mennä kouluun, saas nähä nyt. Koulupsykologi käy häntä katsomassa torstaina ja antaa sitten oman arvion jatkosta.

Vauva on nyt muuttanut unirytmiään ja on alkanut jumpata päivällä ja lopettanut yöliikkumiset :) . Torstain rakenneultra jännittää, toivottavasti vaavilla olis kaikki hyvin.

Nyt alan mesetteleen siskon kanssa, hyvät yöt kaikille äideille ja vauvoille :wave:

salah ja vaavi 19 tasan
 
Täällä sitä vaan sairastetaan, illan suussa kävin lääkärillä hakemassa saikkua ja 3 päivää sain, pitää nyt katsella miten tää flunssa tästä etenee. Olo on välillä ihan hyvä, mutta seuraavassa hetkessä menee nokka tukkoon ja kurkku kipu yltyy. Lääkäriin jouduin menemään pyörällä ja vaikka tuota matkaa oli vain noin kilsa suuntaansa ja rauhallisesti otin, niin aika poikki olin kun kotiin palasin. Pienikin rasitus käy henkeen ja jalkoihin, jotka ovat tän flunssan aikana kipeytyneet todella herkästi.

Painokin on varmaan hieman tippunut näiden päivien aikana, kun ruoka ei oikein ole maistunut ja nyt kun jo jotenkin maistuisi, niin mikään ei maistu miltään, makuaisti on aivan kateissa, samoin hajuaisti.

Vauva kyllä pitää omaa elämäänsä ja muksii jo ihan kunnolla, etenkin kun istun, niin silloin mätkii minua alamahaan. Eipä mene päivääkään etten liikkeitä tuntisi.

shihtzu + pikku apina 21+0
 
Täällä myös yksi rakenneultrasta selviytynyt! =) Olo on nyt paljon huojentuneempi. Pikkuisella oli kaikki hyvin. Tosin emme mekään saaneet tietää mitään muuta kokoarviota kuin, että "kaikki mitat vastaavat viikkoja". En sitten tiedä, että mitä ne mitat ovat näillä viikoilla, mutta tärkeintä on, että kaikki on hyvin. Sanoin jo ultran alussa, että emme halua tietää sukupuolta, vaikka se näkyisi. Eli siis sekin on edelleen arvoitus. Mulle sukupuoli ei ole tärkeä asia, ja mies haluaa säilyttää jännityksen elokuulle, joten sinne siis jännittelemme, jos ei mitään ihmeitä sitä ennen satu. Pientä alustavaa nimitunnustelukeskustelua olemme käyneet, mutta nimiä ei todellakaan ole vielä valittu. Päätimme kuitenkin, että valitsemme joitakin sopivia nimiä tytölle ja pojalle, ja katsotaan sitten, että mikä niistä sopii syntyvälle kaverille.

Ai niin. Tuntemukseni ovat luultavasti olleet vauvan liikkeitä. En ole kuvitellut niitä. Istukka on takaseinässä, joten pystyn tuntemaan liikkeitä joka puolella masua. :D

Marikki ja pikkuinen 19+6
 
Heido mammat! Hirveesti tullu tekstiä, en oo jaksanu kirjotella mutta lukenu oon kyllä.. Nimistä ootte puhunu, meillä olis tytylle ollu nimi, mutta pojalle on harkinnan alla nyt :) tissit ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, samanlaiset kun alussakin :LOL: kummeistakin ootte puhunu, meillä on tulossa 4 kummia, kaikki on päätetty jos vaan suostuvat, kysellään sit lähempänä h-hetkeä..

Omaan napaan ei kummosia, neuvolassa tuli käytyä ja sielä kaikki ok, taisin käydä ne kuulumiset jo tänne kirjottaankin, en oo varma :LOL:

Töitä ei kiinnostais tehä yhtään!! Tänäänkin oli tosi rankka päivä, ja kyllä sen sit mahasta huomas, suppailua ja kipuilua ja vaikee kävellä.. vib älä kuule huoli, ei mullakaan ton isompi maha ole kun sullakaan :) mietin jo jossain vaiheessa että onko mussa jotain vikaa kun ei kasva, mutta johonkin se vaavi vaan tuntuu mahtuvan :) sf-mitta oli tosiaan sillon 21+5, niin 19cm.. Jahas, jos nukkumaan menis ja taas huomenna töihin, pöh.. :( Kauniita unia mammat!

katham ja poju 22+1 :heart:
 
Ennu: Minä edellisessä raskaudessa jouduin vissiin montakin kuuria syömään kuin tuli poskiontelotulehduskierre ja olin välillä kovin kipee. Ei siitä haittaa pitäis olla, tärkeempi se on, että tulet kuntoon. Tää raskauden puoliväli kuulemma, lääkärin mukaan, ei ole lääkkeiden suhteenkaan niin hirmusen tarkkaa. Mun käskettiin jopa Buranaa silloin syömään. Ensimmäinen ja viimeinen kolmannes on varmaan herkempää aikaa. Mutta ASPIRIINIA odottava ei saa käyttää, pahinta on jos sitä käyttää viimeisellä kolmanneksella.
 
Lilli: Enhän tietysti tajunnut kysyä mihin tämä napavaltimo vaikuttaa... :headwall: Jos tosiaan joku viisaampi tietää niin kertokoon.

Täytyy itekki googlettaa asiasta, josko jotain löytyisi. Jos oikein ymmärsin, niin pitiköhän suonia olla kolme, mutta yksi niistä, siis tämä napavaltimo ei näkynyt. Mutta siis lääkärin mukaan luultavasti siellä kuitenkin on... Näin toivon minäkin...

Kiia ja Kaveri
 
Kiia08, täällähän taisi joku muukin olla kenellä ei näkynyt ultrassa kuin kaksi suonta napanuorassa, jos teillä samasta asiasta oli kyse...? En kyllä yhtään muista kuka hän on...
Tietääkseni tuo kaksisuoninen napanuora ei ole edes kovin harvinainen "ilmiö". Vauvan painoa sitten varmaan seurataan tarkemmin raskauden aikana, kun se näissä tapauksissa yleensä jää alhaisemmaksi. En tiedä onko jotain muuta haittaa? Viisaammat, viisaammat, vastauksia :)
Ei siis varmastikaan syytä huoleen, ja niin kuin lääkärikin sanoi niin todennäköisesti se kolmas suoni siellä kuitenkin on!
 
Meillä ei näkynyt kuin kaksi suonta napanuorassa, kontrolliaika olisi ensi viikolla, toivottavasti silloin selviää. Täytynee muistaa joka tapauksessa kysyä lääkäriltä mitä kaksi suonisuus vaikuttaa.
Minkähän "nimisiä" suonia napanuorassa on ja mikähän on minkäkin suonen tehtävä?

Olen yrittänyt olla ja olenkin ollut toistaiseksi rauhallisella mielellä kahdesta suonesta, mutta välillä epävarmuus hiipii mieleen ja tahtoisi jo kovasti lisätietoa. Lähipiirissäkään ei tunnut olevan ketään, joka asiasta tietäisi.

Veljen vaimo otti viikonloppuna puheeksi syntymättömän lapsen vakuutuksen, minä en ollut aiemmin moisesta kuullutkaan. Onko kukaan täällä selvitellyt ko. vakuutuksen ehtoja ja hintoja? Tosin me tuskin nyt vakuutusta saataisikaan. Veljen vaimon oli täytynyt laittaa kopio mm. äitiyskortista vakuutusyhtiölle ja heillä ei ensimmäisessä rakenneultrassa löytynyt virtsarakkoa, tästä oli maininta äitiyskortissa ja vakuutus evättiin. Kontrolliultrassa virtsarakko sitten löytyi ja tämän jälkeen laitettu uusi vakuutushakemus hyväksyttiin.

 
Lauren: Sen verran googletin, että pitäisi olla kaksi napavaltimoa ja yksi -laskimo. Veren kuljetukseen istukasta vaaviin ja pois ovat tarkoitetut. Sen tarkemmin en tiedä. Oli niin tieteellisiä tekstejäkin, ettei noista paljon ymmärtänyt. Enkä halua kovin tarkasti lukeakaan, etten turhaa huolestu. Meillä siis ei löytynyt toista napavaltimoa. Kontrolliultraan meno vasta kuuden viikon päästä.
Vaavi liikkuvainen ja koko vastaa kuulemma ikää. Painoakin jo kohta puoli kiloa! Lääkäri ei ainakaan antanut aihetta huolestumiseen. Toivottavasti meidän masukeilla on kaikki hyvin loppuun asti! :hug:

Kiia ja Kaveri yövuorossa (vuorokausi vaihtunut, joten tasan 22+0!)
 
Heissan! Täällä taas yövuorossa kökitään:D Monta tuntia on vielä aamuun...onneksi on viimeinen yö menossa, en olisi varmaan jaksanut kolmatta yötä peräkkäin.

Bella- Lumia 20+5

Ainiin, päivittäjälle: eli meillä odotellaan ensimmäistä lasta ja synnärinä NKL ja la 14.8. :) Kiitos:)
 
huomenta!!

Joku ihmeen piritys kausi iskeny.. tai ainakin eilen oli, illalla valvoin kevyesti 23.30 ja sit sänkyyn pyörimään, sitte poitsu tuli mein huoneeseen joskus 2 jälkeen ja alotti pyörimisen ja uffailun ja huokailun.. :kieh: siinä meni varmaan tunti ennenku sain unta ja nyt normisti ylhäällä. n :kieh: kai sitä taas joskus saa nukuttuu hyvin!!

alapää on tosissaa aika kipiä. eile käytiin pienellä lenkillä pojan kaa ja ennen kotipihaa alko alamahasta pistämään ja sit myöhemmi illalla en meinannu sohvalta ylös päästä, ku haaroväli on kipee.. ja nyt aamul kans tuskaa saada housut jalkaa!!

eilen mietiskelin ku tää vavvinen taas möyri tuolla masussa et oikeesti meille tulee vauva!! ku jotenki en oo osannu vielä niin konkreettisesti sitä vauva aikaa kuvitella!!! ihana tunne kyllä, ei voi muuta sanoo, en malttas oottaa.

ja kesää ootan hirveesti et saa kaikkia kivoja kesävaatteita ja esitellä tätä jumbo mahaa kaikille :D

mut nyt duuniin!!

Äiti lpr 22!!!!!
 
Lukenu olen paljon teidän kirjotuksia, mutta tuohon napasuoni keskusteluun on pakko jo sanoa jotain. Meillä oli rakenne uä viimeviikolla ja siellä kätilö sanoi: " kolme napasuonta täältä löytyy, mutta kyllähän vauva kahdellakin pärjää ihan hyvin." Joten en olisi kauhean huolissani jos ultrassa löytyy vain kaksi.

Omanapa: Neljättä vauvaa tässä odotellaan syntyväksi 12.8. Iltatähtihän tämä on, kun nuo kolme on jo 15,13 ja 9 -vuotiaita. Ja mies on samana pysyny kaikki nämä vuodet, se tuntuu monia kiinnostavan kun tulee tuota ikäeroa lapsille. Synnytys sairaala on L-PKS.
Rakenne ultrassa on siis käyty. Oli koko perhe mukana. Lapset on aivan innoissaan vauvasta ja kaikki näytti olevan vauvalla kunnossa. Pa 335g ja koko vastas viikkoja, joita on nyt tasan 21 (muistaakseni).

Työt hidastaa palstan seurailua, mutta täytyy järkätä aikaa aina silloin tällöin.

MUISTAKAA!! Se on aprillipäivä tänään;)

SIUKKO
 
täällä kans flunssan kourissa, tulihan se sitte vihdoinki mullekki, just ku mies parantu. pää on räkää täynnä ja nessuja kuluu... tulis vaan kuume niin lähtis tämä tauti poiski!

meillä vihdoin ja viimein pe kauan odotettu rakenneultra, ollaan viimesen 5 vkoa laskettu päiviää siihen:D tuntuu et siitä np-ultrasta ja steven näkemisestä on niin pitkä aika ja onhan siitä.

nimistä, meillä myös nimet on mietitty, jenkeissähän on se tapa et nimi päätetään jo ennen ku se lapsi syntyy ja se heti synnytyssalista asti kutsutaan tällä nimellä, mies ei tietenkään siksi oikein ymmärrä suomalaista tapaa että monesti ei kerrota nimeä ennen kuin ristiäisissä. mulle jenkkityyli sopii hyvin kun en ole koskaan ajatellut sitä pitää salaisuutena. jos steve osoittautuu pojaksi niin hälle tulis sen verran erikoinen nimi jo muutenki et tuskin moni muu semmosta haluaa lapselleen laittaa:D ollaan siis päätetty et etunimi on amerikkalainen ja toinen nimi suomalainen.

jaaha, jos menis vaakatasoon räkimään taas...

salamanteri+steve 21+4 :heart:
 
Huomenia kaikille..
Täällä oli paikallissanomissa aprillipila, että Ilkka Kanerva pitämässä tiedotustilaisuutta muka täällä klo 10 :D Varmaan joo. Kuinkahan moni mummo on mennyt lankaan, kun jutussa vielä mainittiin paikan päällä jaettavan ilmaisia Hymy-lehtiäkin :LOL:

Hemuli80: aika jännää, ettei terkkari mitannut sf-mittaa! Toki sen varmaan näkee silmämääräisestikin, ettei se ainakaan liian pieni ole, mutta liian isokin sf-mitta on äitiyspoliklinikalle lähettämisen syy ainakin Suomessa, ja samoin se, jos se pysyy ja pysyy samassa eikä vaikka kasvakaan. Sen takia se olis todella tärkeää mitata huolellisesti joka kerta. Että pystyy seuraamaan sen kohdun kasvua tai kasvamattomuutta.

Omaan mahaan.. Vauva vaikuttaa aika rauhalliselle. Pientä potkuttelua monta kertaa päivässä, mutta myös pidempiä välejä, etten tunne. Ultrassa oli perätilassa siellä, mitenkähän se onnistuu kääntymään, kun se kohtu näytti jotenkin ahtaalle? :D Ja ei se mitään kuperkeikkoja siellä ole tehnyt, en ainakaan ole tuntenut.. Pääasia että on terve ja kasvaa hyvin siellä masussa, vaikkakin olisi rauhallinen siellä :heart:
 
neitiperho
Huomenta mammat.....tai no puolipäivähän tässä on jo meneillään :snotty:

Menikin teidän juttuja lukiessa lähes tunti, hihihi. Ahkeraa porukkaa ainakin. Tänään olisi itellä neuvola. Saa nähdä josko nyt tänään edes mittaisi Hb, ei ole vielä kertaakaan mitattu neuvolassa..tietty silloin ekojen verinäytteiden seassa se oli mutta siitä jo aikaa pari kuukautta reilusti.

Mulle on iskeny hirvee kammo painosta. Kukaan siis ei missään vaiheessa ole siitä mitään sanonu, mutta silti. Tuntuu että painoa tulee koko ajan vaikka en mielestäni hirveesti herkuttele. Siispä päätin tänään taas lähteä hikoilemaan jumppaan vaikka edellisestäkin paikat ihan jumissa vielä. Kaikki vaan puhuu kuinka painoa tullu muutama hassu kilo. Jos mun vaaka oikeassa niin olis tullu jo hirveet 6-7 kg. APUA!

Kiva kuulla että jollekin muullekin on närästys tullut vierailulle..siis eihän se kiva vaiva ole, mutta kun tunnun olevan ainoa jolle se oikeasti todella ISO VAIVA! Jokatoinen yö siis menee pytyn ääressä oksentaessa kun niin hirveet poltot alkaa kesken yön. Iltasin ei siis todellakaan auta närästyslääkkeen otto, kevyt syöminen, pään kohotus yms. jutut. Kaikkea siis todellakin kokeiltu. Sillä vaan ei tunnu olevan mitään säännöllistä juttua. Menin kerran syömään kebabia illalla eikä yön aikana mitään. Seuraavana iltana söin päärynän ja jogurtin, hirvee närästys yöllä ja oksensin. Kummallista. No onneksi on nykyään hieman parempiakin päiviä.

Mutta nyt valmistautumaan lenkille..sitten jumppaan,..sitten suoraan neuvolaan.
Rinnat muuten ei mulla nyt ole olleet kipeät. Olivat viel viikko/kaksi takaperin uudestaan.


 
meillä lähti esikoinen tänään kouluun ilman itkuja =) , oon tosi ilonen sen suhteen koska illalla taas vaihteeksi pelkäsin tulevaa aamua. Ehkä se tästä..

Mulla on nyt kahtena yönä ollu kipee toi alamaha, etten ole asentoo meinannu pystyä vaihtaan :kieh: , ja nyt on ihan sellanen olo että olis tehny kauheen alavatsalihas treenin, ne on varmaan vaan niitä kipuja kun se kohtu kasvaa, mutta ei oo kyllä kivaa kun särkee niin paljon ja vielä yöllä, etten vaan saa nukkua.

Prinsessa on taas pikkasen liikkunu koko aamun :heart: , tunnen liikkeet vaan sillon kun istun tai olen kyljellä makaamassa. Ja sillon vaavi myös alkaa heti liikehtiä kun esikoinen alkaa jutteleen mulle jotain =) .

Piti lähtee ystävän kanssa ilman lapsia huomenna aamulla ideaparkiin shoppaileen ja mieltä piristään ihan kaksin ilman lapsia, mutta vaihteeksi esikoisen isän puolelta mummu jälleen kerran ei suostu hoitaan paria tuntia koulun jälkeen. Eli se siitä shoppailureissusta :(

Mulla on tänään kasvohoito iltapäivällä :) , pääsee rentoutuun hetkex.. sain lahjakortin joulupukilta ja olen pitkittänyt mahdollisimman pitkälle. Mies lähti iltavuoroon töihin, joten sain pojan siksi aikaa ystävän lapsien kanssa leikkimään..

Nyt syömään jotain, kauhee nälkä.. palaillaan :wave:

salah ja vaavi 19+1
 
Mies kävi pojan kanssa eilen uudelleen lääkärissä, kun 38-39 kuumetta jatkunut jo 5 päivää ja yskä sen kuin paheni. No, löytyi paha keuhkoputkentulehdus ja molemmat korvat nyt tulehtuneet. Sai siihen lääkekuurin. Tänään ensimmäinen kuumeeton päivä tähän asti ollut!!! Jos se siitä paranis pikku hiljaa.

Ennu: Mä oon tän raskauden aikana joutunu syömään kaksi antibioottikuuria. Ensin johonkin tulehdukseen, kun tulehdusarvot oli reippaasti koholla ja tuon kuurin loppumisesta viikon päästä sain antibiootin poskiontelotulehdukseen. Niin ja menihän mulla joka päivä 1,5 kuukauden ajan nenäsumutteitakin. Nyt flunssaa pukkaa uudestaan ja saa nähdä joudunko pian taas sortumaan tippoihin. Öisin nenä on jo kauheen tukossa :kieh:

Kiva juttu, että suurimmalla osalla täällä on hyviä ultrakuulumisia!!! Ite joudun "lopullista tuomiota" odottelemaan toukokuun loppuun (se istukan paikka).

Juu, kyllä mä tossa alkuraskaudessa kyselin eri paikoista noita syntymättömän lapsen vakuutuksia. Halvin paikka tais olla Lähivakuutus ja kalliita oli ainakin Tapiola ja Pohjola. Ja ehdot siinä oli, että syntymättömän vauvan odotus on sujunut ongelmitta. Mä en sitten noitten hintojen takia ottanu koko vakuutusta. On sitä ennenkin pärjätty ilman. Raha kun tahtoo muutenkin välillä olla tosi tiukassa :kieh:

Uusille elomassuille: Tervetuloa mukaan vain :wave:

Painosta: Viime neuvolakäyntiin mennessä mulle oli tullut painoa yhteensä hurjat 8,8 kiloa ja viimeisen kuukauden aikana sitä tuli 4 kiloa; 1 kg/viikko. Kyllä sain hieman valituksia neuvolatädiltä, mutta en mä syömättä rupea kuitenkaan olemaan. En onneksi syö juuri mitään herkkujakaan, mutta se paino näyttää silti hirveesti nousevan. Ei kivaa :ashamed:

Koska aiotte laittaa vauvan vaatteita sun muita tavaroita tulokkaalle valmiiksi? Mä ajattelin laitella niitä ehkä jo tossa kesä-heinäkuun vaihteessa. En malttaisi edes sinne odottaa :LOL: Mut pakko yrittää.

Ihanan keväinen ilma ulkona!! Mutta älyttömän kuraista kylläkin. Saas nähdä koska sitä innostuis pesemään ikkunoita ja vaihtamaan ikkunoihin kesäverhot. Ehkä saa vielä aikaa mennä vähän eteenpäin....

Tatjana80 ja rv 21+4
 
moikka,

Eilinen neuvola takanapäin ja kaikki oli hyvin. Sydänäänien kuuleminen on aina yhtä ihanaa =) Paino oli noussut raskauden alusta vajaa 4 kiloa, joka on kuulemma ihan jees. Pelkäsin jotain paljon pahempaa, oon meinaan syönyt ihan tajuttomasti. Kiitoksia hemulille vinkeistä makeanhimoon, rahkaa oonkin syönyt ja hedelmillä koitan myös korvata tota suklaata ja pullaa...

Vauva-vakuutusta tuskin otetaan, ei oo ensimmäiselläkään lapsella.

Vauvan vaatteita on jo kaapit pullolllaan esikoisen jäljiltä, mut jos on tyttö tulossa ni sit on tietenkin ostettava jotain vaaleanpunaista! Kesällä täytyy sit kaikki pestä uudellleen ja lajitella koottain. Mitään tavaroitakaan ei varsinaisesti tarvita ku kaikki on vielä tallella. Ainoastaan tuplaratttaat on ehkä ostettava, jos ei pelkkä seisomalauta riitä.

Ihana ilma ulkona, taidetaanpa lähteä pojan kanssa vielä toiseen kertaan ulkoilemaan ku on niin aurinkoista. Tsemppiä kaikille jotka ovat kipeinä!

tintsa ja vaavi 19
 
Jaaha, se olis sitten huomenna vapaapäivä. Ukkokin lähti taas äsken töihin, melkein heti kun mä tulin. piru kun on kivaa kun molemmilla vuorotyö! :/ No otanpa ilon irti tästä päivästä, kun oon yksin kotona. Eli siis toisinsanoen nukun ja syön :LOL:

Monilla onkin ollut jo rakenneultra. Meillä se on 10pv, eli reilu viikon verran vielä odotettava. Edelleenkään ei olla päätetty halutaanko tietää onko masussa tyttö vai poika. Vähän kyllä houkuttelis kysästä, mutta en kyllä haluais kellekään sitä kertoa sitten. Pitäis varmaan kaikille sanoa että ei kysytty... Ääh, en tiedä haluanko itekään tietää... Joku täällä kirjottikin kun oli kuullu pari tarinaa, kun oli kysytty sukupuoli ja sitten se olikin toista sukupuolta. Mun tädille kävi juurikin niin, sanottiin että juu poika se on, ja kaappi täynnä vaaleansinistä vaatetta ja kappas, tyttöhän sieltä syntykin! ei sekään kauheen kivaa olis... :/

HooÄs Voipi olla että törmättiin ideaparkissa silloin lauantaina, tuntu ainakin että siellä oli joka toinen maha pystyssä! :LOL:

Nyt oon tainnu tuntea ihan oikeesti niitä liikkeitä. Sellanen myllerrys tuntu illalla mahassa! Sanoin miehellekin että mun mahassa muljahtelee... ihanaa! :heart:

Ja juu täälläkin kipuilua nivusissa ja jaloissa ja lonkassa ja ja... joka paikassa! Kaippa se on ihan normaalia!

Tatjana80 kyseli koska meinataan laittaa vauvalle tavarat valmiiks.. hmm... mulla ei oo minkäänlaista innostusta laittaa vauvalle mitään valmiiks. Johtuu ehkä siitä että ajattelen et mitä sitä suotta näin aikasin. Eikä toi kesä-heinäkuu oo mun mielestä liian aikasin! Mulla alkaa kesäloma heinäkuun alussa ja siit sit jään äippälomalle, ni ajattelin sit alkaa katteleen vauvanjuttuja valmiiks... Voihan tietty olla että tulee aikasemminkin vähän osteltua jotain... :LOL:

Tulipas taas tekstiä. Flunssa taitaa vaivata monia, joten paranemisia teille!! :flower:

~Heitsu&Papu~
 
Kipeille paljon paranemissäteitä!
Itse olen onneksi selvinnyt raskauden aikana vain yhdellä pienellä nuhanpoikasella, mutta vielähän sitä ehtii joten koputan puuta...

Enköhän minäkin tuossa heinäkuun alkupuolella pistä jo vauvalle kaiken valmiiksi. Pesen vaatteet ja lajittelen ne, samoin purkit ja purnukat paikoilleen. Aion tässä nyt pitkin raskautta ostella vauvalle vaatteita, aloitan heti 4D-ultran jälkeen jotta varmasti tiedän minkä värisiä vaatteita ostaa :)

Täälläkin on ihanan keväinen ilma, eilen korkattiin pojan kanssa kevätkausi pistämällä pojalle välikausihaalari ulos :D Tuo on kyllä niin kuumaverinen epeli että olisi pärjännyt viileämmälläkin säällä kevyemmällä varustuksella...
Nyt kun on näin ihanat ilman niin hirveästi tekisi mieli lähteä kärryttelemään pojan kanssa tuohon tavarataloon joka on jonkin matkan päässä. Viime kesänä käppäiltiin sinne useasti ja takaisin. Mutta en taida uskaltaa nyt lähteä :/ Vaikka olo on ihan ok, mutta matka on kuitenkin sen verran pitkä että en usko että kotiin sieltä pääsen takaisin... Menomatka voi sujua hyvin mutta tulomatka ei :) Sen verran masu jo painaa ja menoa hidastaa että aikamoiset tuskat voisi olla loppumatkasta. Täytyy sitten vaan tyytyä kävelemään lähitienoilla ja autolla ajella kaupoille...

Aurinkoista päivänjatkoa!

Lilli ja Tiitti 21+6
 
Heissan!

Täällä edelleen huonossa kunnossa ja olo menee aina vaan sekaisemmaksi! Mitähän vaivoja vielä annetaan kärsittäväksi?? Viime viikolla siis meinasin pökrätä töissä ja hemppa oli laskenut tosi alas. Sain sairaslomaan to-la. No, lauantaina puhkesi kamala naama särky ja meitin että onko se hampaasta johtuvaa vai atyyppistä hermosärkyä mikä mulla oli syksylläkin. Tuo on siis eräänlainen kolmoishermosärky mutta atyyppinen tarkoittaa ettei sen aiheuttajaa tiietä. Otin särkylääkettä 2tabl. kerralla ja niistä oli apua puoli tuntia ja taas alkoi kamala kipu! Soitin lauantai iltana sairaalaan ensiapuun mutta kun en muistanut hermosärkylääkkeen nimeä eivät uskaltaneet sanoa siihen mitää ennenkuin saan lääkkeen nimen selville. Oltiin mun vanhempien luota lähdössä kotiin. No kotona sitten löysin lääkkeen ja soitin sairaalaan. Ensiavussa eivät antaneet lupaa kun eivät oikein tienneet mutta yhistivät kätilölle joka vielä siitä synnytyslääkärille. Sain sitten luvan ottaa sitä mutta siinä on vaara että vauvalle voi käydä jotain! Tarkkaa ei tiedetä mutta eläimillä oli aiheuttanut jotain.

Ette usko kuinka itkin ja mietin mitä tehdä. Särky oli kumminkin niin hirveä että luulin pyörtyväni jo. Koko ajan olin kestämisen äärirajoilla. Pidin jääpussia ja kuumaa kauratyynyä naamalla vuorotellen ja mistään ei ollut helpotusta. Nukuin puoli tuntia kerrallaan ja tuskaa oottaa aina niin kauan että saa ottaa seuraavan kipulääkkeen josta on puoli tuntia helpotusta. Sunnuntaina ei ollut hammaslääkäripäivystystä joten sinniteltävä oli eiliseen ja soitin töihin etten tuu vielä ja sitten hammaslääkäriin ja työterveyteen.

Kävin verikokeissa ja sitten hammaslääkäriin. No, juurihoitoa yhteen alahampaista, nyt jäi hoito kesken kun siellä mätä juuressa ja torstaina sitten jatketaan. Antibioottikuuri päälle. Sylkirauhanen tulehtunut samalta puolelta ja puoli naamaa ihan turrana. Tänä aamuna heräsin siihen että niinkuin sata vasaraa olis hakannu päätä. Antibiootti tekee näköjään mahaa löysälle tai johtuu varmaan kun menin ottamaan aamulla tyhjään mahaan sen ja seuraavaksi kahvia.

Työterveyslääkäri antoi kolme päivää sairaslomaa lisää ja ja torstai sattui olemaan vapaapäivä joten eka aamulla ultraan ja sitten hammaslääkäriin saamaan lisää "ihanaa" juurihoitoa... Perjantaina vihdoin töihin jos ei satu enään mitää muuta....

Alan olemaan jo kurkkua myöten täynnä tätä sairastelua ja huonoa oloa! Vauva onneksi potkiskelee jo aika kivasti ja siitä saan voimaa jaksaa!! Kunhan vaan ei vauvalle aiheutuis mitää tästä jatkuvasta eri lääkkeiden syönnistä!!!!!

Jospa seuraavalla kerralla olis positiivisempaa kerrottavaa! Nyt vähän järkkäilemään paikkoja vaikka ei jaksais ja jos sais lähdettyä illalla kaverin luo lastenvaatekutsuille ja sais samalla vähän muuta ajateltavaa!

Jaksakaahan te muut vähän paremmin kuin minä!!
 

Yhteistyössä