Elotaaperot 2007

Minäkin laitan kuulumisia, taitaa olla jo aikaa kun viimeksi oon kirjottanu..

Ukosta tulee ens kuussa isoveli, la on 16.7. Ja meillä olis vielä muutto tän kuun lopussa.. Mutta nyt kun oon jo lmalla niin pakkaillaan Ukon kans pikkuhiljaa tavaroita ja toivotaan, ettei vauva synny ennen muuttoa. Perätilassa on vielä ja huomenna nlasta laittaa lähetteen taysiin, katotaan, yritetäänkö edes kääntää vai leikataanko..

Ukko oli talven pk:ssa ja mä töissä. Oli vaan aikamoista sairastelua koko talvi, korvatulehduksia ja flunssia sekä hengenahdistuksia ja putket laitettiin Ukolle kuukausi sitten. Yks korvatulehdus ehti jo olla sen jälkeen, mutta nyt toivotaan, että ne pysys pois lopullisesti! Sanoja tulee jonkun verran Ukolla, ei vielä osaa sanoa kahta sanaa peräkkäin, ja tietenkin omaa höpötystä, josta ei ymmärrä mitään. Muumit ja postimies Pate on suosikkeja! Tuttikin jätettiin maanantaina pois, pari kertaa yöllä kyselee, mutta rauhottuu onneksi heti, että aika helposti meni sekin homma.

Mutta oikein aurinkoista kesää kaikille, täytyy yrittää ahkerammin laitta viestiä!
 
Lara83
Heippa pitkästä aikaa!

Meidän arki sujuu mukavasti ja aika menee hurjaa vauhtia! Emman veli on nyt 4,5kk ja iloinen poika onkin :) Emma on ottanut veljen hyvin vastaan, kovasti hoitaa ja yrittää leikkiä hänen kanssaan. Aika ei kyllä tule pitkäksi. Väsymys on välillä hurjaa, yöllä syödään vielä monta kertaa ja Emma pitää huolen että aamulla noustaan aikaisin.. Huoh!

Uhma jatkuu edelleen... Välillä on parempia päiviä mutta usein saa joka asiasta vääntää kun yhtään ei totella ja sitä seuraa itkupotkuraivarit :kieh:

Meillä ei puhuta pahemmin. Sanoja tulee jonkun verran mutta ei kahta sanaa peräkkäin, se taitaa turhauttaa tyttöä kun ei saa sanottua asioita...

Pottaillaan nyt ahkerasti, vakaa päätös on päästä päivävaipasta eroon nyt kesällä. Pissat tehdään hienosti pottaan, kakan tehnyt vain pari kertaa, tahtoo yleensä vaipan kun kakkahätä.

Mukavaa kesää kaikille elokuisille :) :wave:
 
pitkästä aikaa eksyin tännekin,terveisiä Espanjasta siellä oli ihanaa ja tosi lämmintä verrattuna täne.Täällä neiti iki räkäinen ja korvakierre alkanut jälleen,mutta toista kuukautta ollaan ilman vaippaa ja sanoja tulee paljon puhuu täysiä lauseita jo;)hurjaa on kehitys ja tuntuu et neiti olisi isompi kuin onkaan.Mopolla hurjastellaan poikien perässä pihalla pyörällä oppi ajamaan muutaman polkaisun.Elokuussa lapset tarhaan ja minä töihin jännää kaikilla alkaa täysin uusi elämä,itse kun lähes 7v ollut kotona pääsääntöisesti,mut kiva juttu kyllä töihin jo kaipaankin,noi sairastelut vaan hieman jännää kuinka paljon joutuu kotona aikaa viettämään.Mukavaa juhannuksen odotusta ja kesän jatkoja kaikille
 
Ei ole tullut kirjoteltua piiiiitkiin aikoihin. Arki on sellasta hulinaa ja vapaat menee sitten levätessä ja siivotessa. Juho on ollut alkuvuoden huomattavasti terveempi kun sai joulukuussa putket korviin. Nyt toisesta korvasta putki on irronnut ja tulehtui heti joten odotellaan että taasko kierre alkaa vai onko korvat jo kasvaneet että pysyvät auki.

Reipas ja vilkas poika. Puhuu aika paljon sanoja, muutama tulee perä jälkeen. En anna, ei saa, tuu kattoon jne. Oma tahto on aivan uskomaton ja hermoja koettelee säännöllisesti. Harvase päivä tulee haavoja, mustelmia tai verta nenästä-tapaturma-altis tapaus. Päiväkodissa on viihtynyt tosi hyvin ja hyvin leikkii muiden kanssa, mutta osaa olla myös itsekseen. Nukkuu omassa huoneessa isojen poikien sängyssä, välillä paremmin ja välillä huonommin. Mukava kun yltää ovenkahvoihin ja kipittelee yöllä kainaloon unipupu kourassa.. :heart: :headwall:

Vaipasta koitetaan luopua jos pojalle sopii. Potalla malttaa istua mutta ei juurikaan saa sinne mitään aikaseksi. Harvoin pissaa mutta ajan kanssa kaikki. Syö hyvin itse ja mikään ruoka ei aiheuta stoppia, lasista juo jos kuvittaa.

Sisko odottaa nyt esikoistaan joten raskausaikaa eletään uudelleen.. Tarrasukkia sikkon aarteelle! :heart:

Mukavaa kesän jatkoa ja juhannuksen odottelua kaikille!

Tea ja Juho-täystuho :heart: :flower:
 
Heippa täältäkin!

Ajattelin että ehkä munkin täytyisi kertoa kuulumisia.

Nella on... Nella :LOL: :kieh: :heart:
Omaa höpinää ja kunnon sanoja sekaisin, ja kamala kälätys päällä jatkuvasti. Sanoja ja tekemisiä matkitaan. Aamu- ja iltapissat tulee pottaan, joskus sanoo itse "pissahätätä" ja painelee potalle ja niinhän sinne sitten tuleekin.

Korvakierre helpotti myös joulukuussa, tänään todettiin toinen tulehdus putkien laiton jälkeen ja nyt taas antibiooteilla. Muuten ollut koko kevään todella terve *koputtaa puuta*.

Kaikkea uhmataan, nauretaan ja pingotaan karkuun, kunnes kunnon kielloista tulee kova huuto. Raivarit helpottaneet (onneksi!). Pukee itse, paitsi silloin jos on hoppu - silloin vanhemmat pukee tehokkaammin.

Lomaa on nyt viisi viikkoa Nellalla, joista mä olen kotona kaksi viikkoa, loma alkoi eilen. Tarhassa ollut nyt viime elokuusta lähtien ja on kyllä touhukkaalle todella tärkeä juttu. Kun tarhassa ei olla oltu mm. sairauden takia, niin neiti on sellainen duracell pupu ja raivostuttavan omatahtoinen.

1,5v mitathan oli 90 cm ja 13,5 kg.

Tänään 17 vuotta täyttävä veljeni muutti meille lauantaina ja asuu meillä ainakin vuoden, jos kaikki menee hyvin niin saa jäädä pidemmäksikin aikaa. Nella on aivan hurmioissaan kun saa olla koko ajan enon kimpussa.

Mulla on edelleen vauvakuume, mutta se haave on nyt jäissä - niin pitkään ettei sinne asti edes pysty ajattelemaan. Nellassa on kyllä niin paljon... haastetta ja työtä. Edelleen.

Valmistun lokakuussa turvallisuusvalvojaksi ja sitten on vähäksi aikaa koulut siinä. Kolmivuorotyössä olen edelleen ja miehellä pitkiä päiviä myös.

Aurinkoisia kesäpäiviä toivotellen, Kirvash ja hurrikaani-Nella
 
Tervehdys kaikille! Olen välillä käynyt lukemassa, mutten varmaan 6kk kirjoittanut mitään.

Kristian on edelleen äärettömän nauravainen ja onnellinen pieni touhupakkaus :) En voi muuta kuin ihmetellä tuota leikkimisen, juoksemisen ja touhuamisen määrää jota päiviin mahtuu. Toisaalta meidän "pieni" joka ei ikinä ole harrastanut nukkumista niin vetäisee nykyään 11h yöunet ja 3h päiväunet. Ottaa´kaikki kahden vuoden aikana kertyneet univelat nyt kiinni :LOL:

Juoksee, hyppii, pomppii, kiipeilee aivan mielettömästi ja on tosi taitava kaikessa motorisessa. Vastapainona sanoja tulee aika vähän, mut osaa yhdistellä niitä: äiti pois, posti tuli, mennään ui (uimaan)... Kristian osaa viittomia noin 20-30 eli tulee aika hyvin ymmärretyksi, puhetta kuitenkin kovasti jo odotetaan. Välillä tulee kunnon kiukkua kun ei saa itseään ymmärretyksi.

Kovasti edelleen viihtyy sylissä ja usein hakee kirjoja joita luetaan yhdessä köllien. Tuntuu, et nyt on oikein halimis ja hellimisvaihe meneillään. Pottailee aika hyvin, jos vaan jaksaisin niin olisi jo päiväkuiva. Kotona on oikeastaan aina ilman vaippaa ja juoksee itse vessaan. Laittaa oven kiinni, lukkoon, ja kaataa pissat/kakat pönttöön, vetää vessan. Eli hyvin omatoiminen on.... vaatii vaan äidiltä hermoja ja siivousta... Kengät, takit, paidat, hatut menevät jotenkin itse päälle ja saa helposti jo pois. Syö täysin itse ja oikeastaan aina haarukalla. Nyt kun kirjoittaa niin oikein järkyttyy kuinka iso minun pieni vauvani onkaan :)

Olen edelleen hoitavapaalla tai pitkällä kesälomalla, elämä on nykyään tosi helppoa. Välillä muistelee aikaa taaksepäin ja miettii miten sitä on silloin pysynytkään järjissään. No nyt nukutaan hyvin ja Kristian leikkii hienosti yksin tai puistossa kavereiden kanssa!

Kovasti toivotaan uutta vauvaa, tai ollaan jo vuoden ajan toivottu. Yksi raskaus oli kohdunulkoinen ja olin todella kipeä sen kanssa. Sain terveen paperit huhtikuussa ja nyt vaan toivotaan hartaasti plussaa. Ostin eilen jo ovulaatiotestit kun alkaa tulla kiire. Kaksi kiertoa aikaa ennenkuin pitää hakea päiväkotipaikkaa ja mun jotain duunia. Siis jos en ole raskaana niin 1.1.2010 on pakko mennä töihin. Voi elämä!!!

Nauttikaa ihanista taaperoista ja kesälomasta!!!

t.Soippa ja Puuha-Pete Kristian
 
Soippa :hug: Tsemppiä ja uskoa vauvan yrittämiseen. Meillä meni 1 v 2 kk ennen kuin tärppäs, ja nyt ollaan viikolla 15. :heart:

Monella on ollut sairauskierrettä, paljon on meilläkin sairastettu, mutta lienee kuitenkin normaalin rajoissa näin ekana päiväkotivuotena. Toistuvien kuumekouristusten takia käytiin maanantaina uni-EEG:ssä epilepsian yms. poissulkemiseksi, toivottavasti mitään sellaista ei oo :/ , en kyllä usko.

Meidän neiti ei mitenkään älyttömästi puhu, yksittäisiä sanoja. Eikä osaa pukea itse tms, siis kyllä laittaa sukkaa jalkaan ja yrittää kenkää, muttei niin että siitä mitään apua olis. Vasta pari viikkoa sitten oppi juomaan tavallisesta lasista (itse, ei oo opetettu), ja oon siitä niin ylpee niin ylpee. :LOL:

Uhma on ollut ihan hirveä viimeiset puoli vuotta ainakin, mutta tuntuis, että nyt kun meillä alkaa toi kommunikaatio vähän sujua, niin parempaan suuntaan menee. Nyt jo kävelee pitkiä pätkiä mun kanssa käsi kädessä, kun aiemmin tuli itkupotkuraivari heti jos kädestä yritti pitää kiinni jne. =) Ja kieltäminen sujuu nykyään mallikkaammin, kun hän tietää paljon enemmän sanoja, niin on helpompi suunnata hänen huomionsa sallittuihin leikkeihin, eikä aina vain ei, ei ja ei.

Titi-nalle on meillä tosi pop nyt, sitä toi tyttö tuijottais vaikka päivät läpeensä ja tanssis niitä biisejä. :D Muutenkin rakastaa musiikkia ihan yli kaiken, heti alkaa vatkaus jos vaikka vaan isi muutaman sävelenkin laulaa.

Ostettiin tänään tytölle synttärilahjaksi valmiiksi Ikeasta omat pikku kattilat ja ruuanlaittovälineet, ne on ihan oikean näköisiä, metallisia jne. Vähän oon mehuissani, tuo tyttö on varmaan niin innoissaan kun se on aina noita äitin kattiloita kaivelemassa kaapista. :LOL:
 
Meillä täytetään lauantaina 2 vuotta ja vietetään synttärit sillloin.
Oli neuvola tossa maanantaina niin Mirolla ei vieläkään ole aukele sulkentunnu.
Tammikuussa pitää tilata lääkäri et katsoo tilanteen.
Allergiatkaan ei ole helpottaneet. (maito,viljat,kala ym )

Mul alkaa työ 3.8.09 niin Miro aloittaa tarhan silloin
(hui äiti alkaa jännittää hoitoon vienti ) :whistle:

Mirolla ei tule paljon puhetta joitan sanoja.
mut kyl ymmärtää.
Pottallu on ihan toivotonta, ei suostu. Yöt on kuivat mut aamulla ei mene potalle ja pissaa vaippaa sit vie roskiin/ ja päivällä kanssa.
 
Heippa kaikki eloikuiset -07 mammoineen!!:)

Pitkästä aikaa...harvoin tulee enää kirjoiteltua tänne,luettua kyllä.
Meilla neiti täyttää ens kuussa 2vee. Kova tyttö touhuamaan ja puhuu tosi paljon. Tulee jo 4-5 sanan lauseita. Päiväkuiva on ollu jo kesä alusta, enää siis öisin vaippa. "Isojen tyttöjen" sängyssä nukkuu, eikä (kop,kop,KOP) oo viel kertaakaan sieltä tullu ite pois.
Ruoka ei aina maistu niin hyvin kuin äiti toivois..välillä voi mennä montakin päivää, että ainoastaan aamu-ja iltapuurot maistuu.
Pikku sisarusta kovasti toivotaan, mutta ei oo ihan helppoa..1½vuotta jo odoteltu, turhaan. :'( Jospa kuitenkin joskus vielä tärppäis, sitä odotellessa. :heart:
Töissä olen ollut kesäkuun alusta ja olen koko syksyn, mahdollisesti jatkan sitten vielä jos saan.. Ihan kivaa on ollut. Neiti ollu kotosalla tädin hoivassa.Mutta syksyksi sitten hoitoon.(APUA!)

Mukavaa loppu kesän jatkoa kaikille! Toivotaan, et tulis viel hyviä ilmoja!

-Maypo ja Miina
 
Hei vaan kaikki!

2-vuotis kuulumisia rupesin kirjoittelemaan (edellisestä tarinoinnista lienee puoli vuotta).

Neiti on jo niiiiin iso tyttö että välillä pitää jäädä ihan ihmettelemään miten aika menee niin nopeesti. 2-v mitat olivat 86cm ja 10,8kg. Kauhea uhma on onneksi jo vähän helpottamassa, mutta kyllä tässä sai ihmeissään tytön kanssa olla. Hyvä tietysti että luonnetta löytyy :whistle: Muuten on iloinen ja hyvin auttavainen prinsessa. Leikkii yksikseen aina jonkun aikaa ja meilläkin Ti-Ti Nalle on POP. Piti jo alkaa vähän rajoittamaan titin katselua kun ei ois mitään muuta tehnyt. Hyvin ne kyllä noi titi-dvd:t opettaakin kun tyttö on oppinut jo laulamaan joitakin kappaleita osittain ja osaa tehdä musiikin mukana niitä "tanssiliikkeitä" mitä niissä lauluissa on.

Perhepäivähoidossa on ollut nyt vuoden ja tosi paljon tykätty. Siellä on kavereita ja heiltä oppii juttuja. Uusin villitys on etsiä magneettikirjaimista tiettyjä kirjaimia. Osaa mm etsiä kirjainkasasta isi, äiti ja mummo kirjaimet sekä muutamien läheisten ystävien ja sukulaisten nimien kirjaimet. Yksi ilta nukkumaan mennessä yllätti laskemalla yhdestä kymmeneen ja nyt sit laskee aina kun kiviä sankkoon laitta. Monesti kyllä menee vähän numerojärjestys sekaisin, mutta lopuksi tulee aina huutamalla kymmenen. Hauska tapaus koko tyttö.

Meillä on oltu yökuivia jo varmaan tuolta maaliskuulta lähtien ja nyt sitten päiväkuivia tän kesän. Potta on olohuoneessa joten siihen on helppo muistaa tytön mennä kun sen näkee aina leikkiessään. Vaipat jäi jotenkin tosi helposti pois. Yks päivä pari kuukautta sitten vaan päätin ettei niitä enää varuilta laiteta eikä niitä sen jälkeen oo laitettukaan ja hienosti on mennyt. Puhetta tulee ihan hyvin, useamman sanan laittaa peräkkäin. Kaikki sanat vaan ei ole ihan täydellisiä. Neiti on hyvin energinen, hyppii innoissaan trampoliinilla, tekee kuperkeikan (ja vieläpä ihan oikein), seisoo hetken yhdellä jalalla ilman tukea, juoksentelee hupsuna ja osaa itse kiikkua ja ottaa vauhtia.

Terveinä ollaan suht oltu. Alkuvuodesta tosin todettiin atooppinen iho, mut sekin on näin kesäaikaan ollut poissa eikä oo tarvinnut rasvailla. Varmasti sitten taas kuivilla talvikeleillä joutuu rasvapurkin kanssa perässä juoksemaan. Oikeastaan elämä on nyt ihanaa kun tytön kanssa voi jo paljon enemmän puuhastella ja hän antaa sitten taas minunkin tehdä omia juttuja jo hetken aikaa.

Mukavia loppukesän päiviä kaikille :wave:
 
Ollaanko vaihdettu jo isompien puolelle uuteen pinoon vai onko täällä oikeasti näin hiljaista? En ole taas pariin kuukauteen käynyt ja en meinannut millään löytää koko pinoa.

Kristianin 2v juhlat on vietetty ja neuvolan mitat olivat 92,3cm & 12kg. Pitkä ja hoikka tapaus. Neuvolassa ei puututtu mitenkään heikkoon puheenkehitykseen ja konsonanttien puuttumiseen niin vein Kristianin itse foniatrille. Tuli epäilys Speedy babystä ja diagnoosi oraalinen dyspraksia. Eli suomennettuna suun ja kielen motoriikka heikko joka estää vaikeiden kirjainten muodostamisen. K,L ja V puuttuvat täysin, muut tulevat jo aika hyvin. Puhuu paljon ja hyvin ja selvästi välttää ns vaikeita sanoja. Tehdään kielijumppaa kotona ja jos tarve on niin vuoden päästä aloitetaan puheterapia.

Mun piti aloittaa työt 5.10, mutta viime viikolla ilmoitin etten tulekaan. Jään vielä 8kk kotiin nauttimaan rauhallisesta arjesta. Etsin äkkiä MOLin sivuilta 10h/viikkossa duunin ja aloitan ensi viikolla koululaisten aamupäiväkerhon ohjaajana, työaika klo 7-9 :) Teen välillä myös iltapäivää niin saan tarpeeksi rahaa. Erotus jää loppujen lopuksi aika pieneksi kun olisin tehnyt vaan 30h viikossa "oikeissa" töissä.

Mukavaa syksyä kaikille!
 
Hei!

Mistähän aloittaisin.. Kiirettä pitää.. Veeti on vilkas 2-vuotias.. nukkuu yöt läpeensä omassa huoneessa isojen poikien sängyssä, nukahtaa myös itse huuliharppua soitellen. :D Sanoja tulee joitain, mutta erittäin kireä kielijänne rajoittaa hieman. Odottelemme leikkaukseen pääsyä, se on luultavasti marraskuussa. Nukuttavat ukkelin. Veeti on päiväkuiva ja yökuivakin silloin tällöin. Joskus tulee pissit housuun kun en aina kerkee hätiin jos imetän vauvaa. Veeti kyllä huutaa "kakka" mutta siinä pitää olla heti eikä minuutin päästä vetämässä housuja kinttuihin. :) Tarpeet tulee sekä pottaan että pönttöön.

Syödä osaa itse mutta syö ihan älyttömän vähän, ja tähän oonkin kyselly apuja ja vinkkejä sekä neuvolasta että täältä.

Iho on alkanut vaikuttamaan atooppiselta (minulla atooppinen ihottuma), ja erityisesti raivareitten aikaan Veetiä näyttää kutittavan ihan hirveästi. Päätä ja taipeita käskee kynsiä. Ihottumaa ei ole vielä mutta kovasti kutkuttaa.

Veeti tykkää hirveästi 5kk vanhasta pikkuveljestään, ei ole yhtään mustasukkainen ja ymmärtää että äidin pitää olla vauvan luona. Silleen se oppi nukahtamaankin itsekseen, sanoin aina "äiti vauva heippa" :) Joskus kun Veeti suuttuu mulle niin se saattaa oikein huutaa että "VAUVAAAA HEIPPAAA" että äidin pitää mennä pois. :D

Jaaha, siinä paha missä mainitaan, ko vauva heräsi. :) Kiva oli lukea teidän kuulumisia!

 
Heippa taas pitkästä aikaa! Meillä odotellaan innokkaasti pikkusisarusta, mulla rv 30 nyt. Tyttö tosin osoittelee myös omaa mahaansa ja sanoo "vauva". :D En tiedä miten paljon hän ymmärtää tästä vauva-asiasta, kun hän ei edelleenkään puhu kovin paljoa.

Toi Soipan mainitsema suun ja kielen heikko motoriikka kuulosti mielenkiintoiselta, koska meidän neiti on todella kauan osannut passiivisesti ihan mielettömän määrän sanoja, mutta ulosanti on heikkoa. Tuntuu nimenomaan siltä, että hänen on motorisesti vaikea sanoa niitä. Esim. lamppu on viimeiset 8 kk varmaan ollut pappu, ja loppu on poppu ja maito on tato. Edelleen, vaikka kuinka joka kerta sanon sanan perään oikein. Lisäksi hän puhuu tosi paljon ihan selvästi omasta mielestään lauseita, hänellä on siis tosi paljon asiaa, mutta niistä hänen lauseistaan ei saa yleensä mitään selvää. Ikää siis 2 v 2 kk. Neuvolassa sanottiin vain, että 2,5 v kohdalla uusi tarkastus, kai ne sitten ottaa sen asian hoitaakseen jos on edelleen tarvis.

Nyt on yhtäkkiä kehittynyt tosi paljon toi hahmotuskyky, vielä muutama viikko sitten oli vaikea hahmottaa, miten päin nuppipalapelin pala pitäisi kääntää et menisi paikalleen, nyt tekee kaikki nuppipalapelinsä alle minuutissa. En tiiä, ehkä teidän muiden lapsilta tää on sujunut jo aika päiviä sitten, mut kuitenkin tuntuu hienolta. :D

Myös potalla käymisen neiti hokas ihan itse muutama viikko sitten, nyt tulee pissa joka kerta kun käy. Tosin ei silti olla ottamassa vaippoja vielä pois kuitenkaan, ja yövaippa tulee varmasti pysymään pitkään vielä, koska joka aamu on ihan litimärkä vaippa.

Mites heräileekö teidän muiden taaperot vielä öisin? Meillä heräilee, ja nimenomaan edelleen sellaista vauvamaista itkua öisin, eli ei mitään että "äiti, tuu tänne" vaan itkee vaan ihan niin kuin pikkuvauva. Kohta mulla onkin niitä sit kaksi. :D
 
Hei vaan piitkästä aikaa!

Kiva kuulla vielä mitä muillekin kuuluu...hiljaistahan täällä on, mutta niin se elämä menee eteenpäin ja osa jutuista jää. Kiva kuitenkin että jotkut käy välillä "kuittaamassa" :D
Onnittelut perheenlisäystä saaneille ja saaville!...olisinpa nuorempi vielä, niin...

Meillä on sellanen papupata täällä, että juttua tulee hirveesti. En osaa sanoa miten hyvin sanoo sanoja, mutta kaiketi ihan ok, kun tulee ymmärretyksi muallakin kuin kotona. Korvatulehduskierre on onneksi lakannut ja tarhaan meno on jo kivaa. Tarhakavereista on tullut osa juttuaiheita iltaisin ja viikonloppuisinkin.
Meil on pottahommat vasta alkaneet muutama viikko sitten. tarhassa homma käy hienosti, mutta kotona tulee vahinkoja. Ei kuitenkaan juurikaan pidetä vaippaa paitsi yöllä. Uhma on jo päällä ja selvästi huomaa et alkaa tulemaan ns.leikki-ikään, kun mielikuvitus on alkanut laukkaamaan. Mukavasti menee siis poitsun kanssa.
Tosin nyt meillä on tuota sikalenssua vanhemmalla pojalla ja ootellaan et miten käy meille loppuperheelle. Nikolas saisi rokotuksen 16.11 vasta.

Kaikille oikeen ihanaa talven jatkoa ja kirjoitelkaahan kuulumisia...lyhyestikin :wave:
 

Yhteistyössä