**ELOVAUVAT 2006**

HEIP!

Meidän poju oli syntyessään siis 3505g ja 51 cm pitkä.Ja neuvolan täti käväisi eilen ja painoa oli kertynyt 6vrk aikana ihan mukavasti eli nyt paino 3700g.Tisua imee monta tuntia kerralla ja on tosi kova poika imemään.Öisin vaan aina 2.30-5.30 tissillä...no aamun sitten nukkuupi...hirvittääpi vaan miten itse jaksaapi kun esikko on 1vee ja heräileepi 7-8 aikaan aamulla ja täysi touhu pitäisi alkaa...

Olisi kiva kuulla muiden äitien konsteja miten selviätte kahden pienen kanssa eli vauvan ja 1vtaaperon?

Ainahan sitä selviää mutta nämä pitkät imetykset tuottaa onkkelmia kun esikko ei jaksa eikä voikkaan odotellä päiväunille menoja tai ruokailuja ja muutenkin on perään katsottava?Ja en haluais korvikkeellekkaan rueta koska imetys sujuu muuten hyvin.

äippä
 
Meidän poitsu ei calmettea saanut. Oltiin miehen kanssa molemmat sitä mieltä ettei sitä poitsulle oteta.

Viikko sitten oli äitiysneuvolan kotikäynti. Jo sillon oli poitsun paino noussut yli syntymäpainon. Tänään oli taas neuvolan kotikäynti, tällä kertaa lastenneuvolan täti tuli käymään. Nyt poitsun paino oli jo 400g yli syntymäpainon. Eli 3850g painaa meidän prinssi! No eipä mikään ihme et paino on hyvin noussu, koska poitsu on heti syntymästä asti ollu kunnon "tissipoika".

Poitsu on syönyt n.2-4tunnin välein. Mutta eilen, viime yönä ja tänään aamusta tunnin välein. Toivottavasti palais pian noihin 2-4tunnin ruokailuihin. On aika väsyttävää tunnin välein olla tissiä antamassa. Viime yönä jäi unet tosi vähiin kun just ehdin nukahtaa kunnolla ni sit poitsu taas huusi tissiä!!

-Liinos ja pikku mies 15päivää :heart:
 
Hei!

Pikaisesti käyn minäkin tänne ilmoittautumassa. Poika jo näyttäis nukkuvan yöuniaan...luojan kiitos. :whistle: Kova poika on syömään ja sitten tulee vähän vatta vaivoja. Toissa yö meni ihan pipariksi, pääsin nukkumaan 4:tä.

Onko muille tullu masua ja potkuja ikävä? Mä aivan itkua välillä väännän kun on niin haikeaa. :'( :whistle: Itken kyllä joka ilta muutenklin kun on niin herkillä.

Yritän laittaa tänne hieman kuvia pojasta. Josko osaisin liittää.

tässä ihan heti syntymän jälkeen


tässä ensipesujen ja imetyksen jälkeen


isin sylissä on rentoa olla


tyytyväisenä... vatsan purujako?


on minulla silmätkin... pikkuisen niitä uskaltaa vilauttaa


kotiin lähdössä


nukuttaa


Lellu ja Eppu 8vrk
 
Tuisku-84- harmaana
Aamulla heräsin puoli 7 aikoihin pikku-ukon kitinään ja olo oli suoraan sanottuna kaamea. Rintoja pakotti ja särki aivan hirvittävästi. Yritin sitten imettää poikaa mutta koska se sattui ihan kamalasti, molemmat rinnanpäät auki, ei sitä maitoakaan tietenkään herunut ja vaikka poika kuinka imi ei mitään tullut. Muuta kuin itkua, molemmilta. :(

Poika meni sitten isin syliin ja minä pumppasin maidon pulloon. Pullosta poika sai masun täyteen ja uni taas maittoi. Nyt on lähdettävä shoppaileen rintakumeja. :\| Se on jännä kuinka kipu todellakin vie sen maidon tulon kokonaan.

Muuten on mennyt hyvin ja uni tulee pojalle helposti. =) :heart:

~Tuisku ja pikku-nytty 5 vrk~

Ai niin! Poika ei saanut calmette-rokotusta
 
Sanna-mamma
Miekin käyn välillä kirjottelemassa kuulumisia.

Lellu Aivan ihania nuo teidän pikku pojan kuvat!! :heart: =) Ihanat posket! :heart:

Me päätettiin jättää se calmette ottamatta.

Toissa päivänä meillä oli tosi pahoja ilmavaivoja koko päivän, varsinkin aina ruokailun jälkeen. En tiedä olinko syönyt jotain mikä aiheutti vai oliko vain huono päivä. Sen jälkeen ei taas ole ollut mitään. Silloin torstaina tuli pojalta yhden kerran vihertävä kakkakin. Olen kuullut, että tuo saattaa kuulua yhteen ilmavaivojen kanssa... Ootteko muut kuulleet vastaavaa?

Muuten meillä menee hyvin. Poika nukkui viime yönä ensin viiden tunnin unet, söi ja sen jälkeen vielä neljän tunnin pätkän! :D Mikä nautinto!! :LOL:

Hikoiletteko muut miten paljon? Musta tuntuu, että varsinkin imetyksen jälkeen olen ihan märkä hiestä. Joskus ihan kaulalla valuu hikipisaroita... :ashamed: :whistle:

Napatynkäkin on vielä paikallaan... Pojalla ikää jo tasan kaksi viikkoa. Jokohan kohta rupeis irtoomaan... :attn:

Ai niin!! Mun piti käydä ostamassa maidonkerääjä, kun toinen rinta vuotaa vuolaasti, kun toista imettää. :kieh: Ja ensimmäisen käyttökerran jälkeen sitten mittasin paljonko vuoti ja luku oli huimat 75ml!!! :eek: :D Tästä päätellen maitoo tulee ihan "mukavasti". :snotty: Ei ihme, jos aikaisemmin oli aina paidan etumus ihan litimärkä... :whistle:

Sanna-mamma ja Eetu 2vko :heart:
 
Lellu1 aivan ihana poika :heart: :heart:

Meillä taas suht valvottu yö takana \|O Kun olis vaan yks vauva niin vois jaksaakin mutta kun saa toisen kanssa valvoo perään \|O
Hellettäkin piisaa ja kämppä on kuin pätsi...eli kyllä hiki virtaa täälläkin ja vallanki yöllä on lakanat ja tyyny ihan märkä :whistle:

Jaahas ja taas syöttöpuuhiin =) Jännää kuinka tissejä alkaa heti nipistellä kun kuulee vauvan itkua :D

Tänään tarttis taas lähtee vaunutteleen =)

Tuntuuko muuten muista että aika menee pikkusen nopeesti???? :D

Jennyli+pojat 2vko 5pvää<br><br>
 
Heippa,

Jandhe meidän pikkuinen on niin pieni, että sen takia pitää herätellä. Tällä hetkellä 2570kg. Päivisin syöttö vähintään kolmen tunnin välein ja yöllä vähintään neljän tunnin välein.

Meidän vauvalle ei annettu sitä rokotusta.

Napatynkä irtosi viikon kuluttua syntymästä.

Täytyypi lähteä touhuamaan, jotta pääsisi nukkumaan, kun viime yönä tuli nukuttua "evakossa" niin huonosti..mies piti nimittäin varpajaiset.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Tinde ja pikkuinen 12 vrk

 
Tuisku84 ihana myttynen :heart: :heart: ja niin iki-ihanat Taysin vaatteet :LOL:

Lellu1 muuten kysyi onko ollut masua ja potkuja ikävä...ennen synnytystä arvelin että olisi mutta kyllä nyt on niin kiirusta ettei moisia ehdi miettimään :D mutta varmasti jonkin ajan kuluttua voikin tulla ;) Mulla oli masu niin raskas ja kova kuin kivi sekä poikien liikkeet alkoi jo sattua :/ liikkumaan ei kunnolla enää päässyt ja nyt on niiin ihanaa kun eteenpäin pääsee taas ripeästi :D

saas nähdä kuin monelle meistä tulee se uusi vauvakuume ½ vuoden päästä...jostain kuullu että olis aikas yleistä :whistle: ;) nooh...ei varmaan tähän osoitteeseen kuitenkaan =)
 
Sanna-mamma Se hikoilu sitten jatkuu ja jatkuu, vaikka pahinta oli kyllä ekoina viikkoina! Lakanat litimärkinä öisin varsinkin :x Nyt on aika hyvin tasantunut, kun poika jo 3kk, mutta edelleen imetys saa hien puskemaan pintaan.

Sori, että näin tungen teidän ketjuun, mutta pakko käydä vakoilemassa tuoretta vauva-aikaa, kun se on itsellä niin hyvin vielä muistissa, mutta silti niin kaukana se vastasyntynyt aika! Nyt tuolla sängyssä jokeltaa ja komentelee meitä vanhempia topakka ja jämäkkä Lenni-poika, joka painaakin jo niin hurjasti, ettei meinaa nostaa jaksaa...

Nauttikaa pienistä tuhisijoista!
 
juksu06
Heips!
MInäkin laitoin meidän pikku ukkelista kuvan profiilin. Kuvassa juksulla ikää tasan 1 vko :heart:

Meillä on kans tuota mahavaivaa pojalla. Parina yönä on tullut valvottua pari kolme tuntia mahan kans ja sit parina iltana sama juttu. Päivällä ei niin pahasti oireile. Mut sillon sitä jaksaakin itse paremmin. Kakkaa kyllä tulee ja poitsu oikein ängertää ja puskee äänekkäästi kun kakkaa ja rupsujakin päästelee kovasti :whistle: eli ilmaa on. Unissaan reppana ähisee ja puskee kakkaa. Alotettiinki tänään disflatyl nimiset mahalääkkeet ja tänään myös d-vitamiini tipat. saa nähä auttaako toi mahavaivoihin, ku eikö nuo d-vitamiini tipatki aiheutu usein mahavaivoja, ni ei sit tiiä auttaisko tuo disflatyl. No saa nähdä.

Meillä vauva aluksi nukku 2-4 tuntia ja yöllä 3-4 ja nyt sitten viime yönä heräs 2 tunnin välein ja muutenkin päivällä välillä nukkunu vaan 1-2 tuntia. Toivottavasti siirtyis noihin pitempiin uniin takas. Meinaa vaan itseä väsyttää \|O Juksu jaksaa seurustellakin kovasti, joskus valvoo yli 2 tuntia. Alottikin ton seurustelun jo vuorokauden ikäisenä :)

Nyt poitsu nukkuu... Miten muuten äänteleekö teillä vauvat unissaan paljon? Meillä alkaa örisemään puolisen tuntia ennen heräämistä ja syömisen jälkeen usein samajuttu. On meinaa oikein miehiset äänet =)

Meillä on nyt kolmisen kertaa vuotanu pampersit läpi, ja ihan päivällä, jolloin ei oo pitkään samoissa vaipoissa. Pitää kokeilla liberoja seuraavana. ja oottelee meillä kaapissa kestovaipatki, ei olla vaan vielä jaksettu allotella niitä :ashamed: . Kuinka kauan teillä on yöllä samat vaipat? Vaihdatteko muuten vaipat ennen syömistä vai sen jälkeen? Mä oon ainakin vielä kokenu parhaaksi sen että syömisen jälkeen ja sit vielä tarjoon tissiä uudestaan, joka yleensä maistuukin.

Mutta nyt täytyy mennä tekeen iltapalaa itselle.

äiti & juksu 2 vko :heart:
 
Juksu voi että miten ihana poika :heart: :heart:

Meillä kanssa sitä Disflatylia syöty nyt viikon. D-vitamiinit alkoi keskiviikkona ja meillä on vesiliukoista Jekovittia,pitäis olla masuystävällisempää. Ja mallasuutekin on vielä käytössä...se ei ilmeisesti tehoa mitenkään nopeasti :/

Mä oon kans huomannu että Pamperssit falskaa...Liberosta tykkään muutenki enemmän kun se on voiteeton vaippa...Pampersissa on ja saattaa joillekin aiheuttaa sit ihottumaa mut meille on käyny kyllä kaikki.

Täällä kans alettu valvoon syönnin jälkeen 1-2h...samaa on myös yösyötöillä,jolloin ei tarttis \|O mä oon kans tosi väsy...päivällä ei pysty nukkuun a tuntuu et nyt ei liiemmin yölläkään mutta pojat on silti niin ihania :heart: :heart:

Ja myös täällä ähkitään ja öristään ja kitistään ym unissaan...alussa luulin että voi ei taas se herää mut nyt oon oppinu ettei joka ääntelyyn tartte reagoida =)

Hei ootteko käyny jo kuinka vaunuttelemassa?? nyt kun hellettä vaan piisaa niin mitä ootte pitäny päällä vauvalla vaunuissa? mä taidan pitää turhan kuumissaan kun en oikeen tiedä mikä olis hyvä vaatetus :whistle:
Tänään mentii pitkä lenkki ja pojat nukkuu hienosti vaunuissa...herää kyllä lähes heti kun vauhti pysähtyy :LOL: Itsellä vaan alakerran leikkaushaava alkoi muistutella olemassaolostaan sit loppulenkistä :ashamed:

Joko teillä muilla on nimet keksitty tai ristiäisajankohta tiedossa?
Meillä on nimet ja nimiäiset on su 1.10 =) Jotakin kivaa vaatetta pitäis pojille käydä etsimässä mitä pukee sitte päälle...tuntuu vaan mahdottomalta että missähän välissä muka :whistle:
Jotain jätkämäistä haluaisin...ehkä kauluspaita ja sitten henkselifarkut tv. en ihan pukua nyt kumminkaan :D

Muutenki tuntuu että pojat kasvaa silmissä...nyt alkaa huomaan että makkaraa alkaa muodostua ja masu on kasvanu ym :whistle: Apua,kohta ne ei oo enää vauvoja :eek: :LOL:

Öitä kaikille :wave:

jennyli+pojat 2vkoo5pvää
 
Heini79
Ihanaa päästä itsekin jo tälle puolelle :)

Pikkumies syntyi 16.8. klo 10.30. Pituutta 52 cm, painoa 3530g ja pipo 37,5cm.

Tänään päästiin sairaalasta kotiin ja olo on mitä mainioin. Ja olen aivan totaalisen rakastunut tuohon syötävän suloiseen peikkotukkaiseen killittelijään =)

Heini ja "Onni-Augusti"
 
Tinde en minä tuollaista osannut tulla ajatelleeksi... :ashamed: Toivottavasti saat pian pienokaisen paremmin heräilemään! :hug:

Onpas teillä kaikilla suloisia vauvoja, ihana katsella noita kuvia! :heart: =) itsekin yritän saada lähipävinä aikaiseksi laitettua meidän neidin kuvan profiiliin, siihen asti se löytyy syntyneet.fi sivuilta nimimerkillä Pikku Myy ja sairaala oli HYS :heart:

Meillä on ollut käytössä sekä liberon että pampersin vaippoja ja itse kyllä tykkään enemmän liberoista, ja niitä aletaankin käyttämään kun nuo lahjaksi saadut pampersit loppuvat... :D minä olen neidille vaihtanut vaipan useinmiten kanssa kesken syötön, siis niin että syö ensin toisen rinnan, välissä vaipan vaihto ja sitten vielä toiselle tissille... Muutaman kerran olen myös vaihtanut vaipan ennen syöttöä jos neiti on ollut suht rauhallinen, yleensä kyllä hänellä on kova kiire syömään kun herää :LOL:

Me päätimme tytön nimen jo raskausaikana eikä se mihkään muuttunut kun näimme hänet :heart: eli nimi meillä jo on, samoin ristiäispäiväksi on päätetty 10.9! :)

Vaunuilemassa ollaan käyty nyt muutaman päivän ajan kerran päivässä sellainen noin tunnin lenkki. Nyt ainakin tyttö viihtyy hyvin vaunuissa. Jennyli taisi kysyä vaatetuksesta, meillä on tytöllä ollut päällä vain pitkähihainen body ja puolipotkarit/housut plus sukat. Edes hattua ei ole voinut laittaa, tyttö on niin kuumakalle että rupeaa hetken päästä ähisemään naama punaisena ja niska on hiestä märkä, onneksi sinne vaunuihin ei pääse pahemmin tuulemaan ja muutenkin ollut aika tyyntä. Saisi kyllä nuo helteet jo hieman helpottaa niin pukeminenkin olisi helpompaa!

Nyt itsellekin laittamaan välillä ruokaa kun neitikin nukkuu :wave:

Jandhe ja Pikku Myy 11vrk<br><br>
 
2lapsen äiti
Hip hei! Täällä sitä nyt ollaan. 16.8 meille syntyi poika ( rv 38+5, 52 cm ja 3805g). Yritän pistäytyä täällä aina silloin tällöin, jos poika vaan suo =) .

2lapsen äiti ( tai siis nyt 3lapsen äiti, en vain saanut nikkiiä muutettua???)
ja pikku-Aatu 5 vrk
 
Heippa!

Soittelin tänään synnärille pojan napatyngästä, se kun haisee tosi ällöttävälle. Tulehdusta tuskin kuitenkaan on, kun siitä ei tule märkää eikä punoita ympäriltä. Pitää vaan putsailla tarkasti. Toivottavasti irtoaisi pian, ettei tarvitsisi huolestua enää.. :whistle:

Me ei otettu calmettea vauvalle. Se tuntui turhalta, varsinkin kun (mahdolliset) tulevat sisaruksetkaan eivät sitä tule saamaan.

Miten ootte toipuneet synnytyksestä? Onko vielä paikat kipeänä, pystyttekö istumaan yms.? Mä pystyn istumaan ihan hyvin, aluksi väliliha vaivasi kun se aivan pullotti. :D Sitä siis ei leikattu eikä se revennyt. Nyt se on jo onneksi ihan normaalikoossa. Lantion luut vähän jomottelee, varmaan palautuvat omille paikoilleen. Lantionpohjanlihaksia oon jo varovaisesti tehnyt. Entäs onko kilot karisseet? On kyllä harvinaisen hienoa, kun kilot tippuu, eikä tarvitse tehdä yhtään mitään!! :D Vielä olis seitsemisen kiloa jäljellä, mutta eiköhän nekin lähde nopeasti. Viimeistään sitten, kun uskaltaudun taas jumppaan. Peilistä pitää ihailla mahaa, se kun pienenee ihan silmissä. Mulla ei oo tullut vielä yhtään ikävä vauvamasua tai potkujakaan. Oon vaan iloinen, kun saan oman kroppani takaisin. :p

On se hassua, miten tuo pieni ihme on jo nyt saanut kiedottua äidin ja isin pikkusormensa ympärille. :heart: On tosi hellyttävän kuuloista, kun mies lepertelee vauvalle. :) Taidanpa itsekin mennä pojua ihailemaan!

Anna K ja beebi 1 vko
 
Niin ristiäisistä vielä:
meillä on nimi ollut valmiina jo ikuisuuden... :whistle: Ristiäiset on kolmen viikon päästä, vauva on silloin neljän viikon ikäinen. Kutsuja väkersin viimeisinä raskausviikkoina. En olisi varmaan muuten tehnyt lainkaan, mutta oli pikkuisen tylsää. ;)
 
Meillä on ristiäiset kahden viikon päästä, 3.9, jolloin poitsu on kuukauden ikäinen. Nimi meillä on ollu valmiina jo n. raskauden puolivälistä asti.

Just äsken kävin kattomassa minkälaista lukemaa vaaka näyttää. Kaksi kiloa ois viel jäljellä.. Ne taitaa suurimmaksi osaki olla tisseissä ja mahassa. Maha on jo suht hyvin pienentynyt, mutta semmonen "löllökasa" on vielä jäljellä et ihan vielä ei vanhat housut päälle mee. Tai no, menis mut vähän kiristäis.. Jospa ristiäisiin mennessä, eli kahden viikon aikana, maha pienentyis sen verran et sais vanhat housut/hameen päälle!!

Mitäköhän vielä piti kirjotella.. niin napatynkä irtos poitsulta viikko sitten. Eli poitsu oli sillon 10päivää. Onneks irtos sillon kun mies oli kotona.. Mua kun on aina napatynkä kauhistuttanu.. :ashamed:
 
Heini79
Ihan hassua kirjoitella tänne vauvapuolelle, ei ole vielä sitä oikein sisäistänyt :). Saa nähdä miten tulee eka yö nukutta kotona vauvan kanssa sairaalan jälkeen.

Meillä ei vauva myöskään saanut tuberkuloosirokotetta.

Heti tänään kotiuduttua piti myös poiketa vaa'alle ja sinne sairaalaan tosiaan on kaikki 8 raskauskiloa jäänyt, hieno juttu.

On se vaan ihanaa olla kotona. Tuntuu, että itsekin voi paljon paremmin. Istumaan pystyy jo hyvin, vaikka kyllähän nuo tikit muistuttavat olemassa olostaan. Kummallisen äkkiä senkin osalta parantuu. Vielä kun tuo maito nousisi kunnolla, niin kaikki olisi hyvin.

Ristiäisiä ollaan alustavasti mietitty, et joskos olisi 24.9.

Pikkumies tuonne nukahti syötön jälkeen ja monta kertaa pitää käydä katsomassa, että hengittää vielä. On se vauva vaan ihmeellinen pakkaus!

Heini ja "Onni-Augusti"

 
Onnee kaikille uusille vauvansaaneille :hug: :flower:

Täällä taas valvotaan \|O Olen kohta kävelevä zombie :ashamed:
Millä ihmeellä saan pojat nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä?!!!?
Annan vielä korviketta yötävasten että masut olis kauemmin täynnä ja kuinka ollakkaan :headwall:

Kiloista joku kysyi...mulle tuli raskausaikana +15kg ja nyt on vissii 1kg vielä jäljellä :D Ihan oon entisissä mitoissa ja vanhat vaatteet menee päälle. Vatsakin on vetäytyny lähes entiselleen,ihan pikku pömppö jäljellä. Mä olen kanssa ihan tyytyväinen että sai sen kamalan painavan ja hankalan masun pois ja nyt on taas oma itsensä.

Ihan kivasti on synnytyksestä jo toivuttu...eppari mulle tehtiin ja tikkiä on varmaan kiitettävästi mutta hyvin on turvotus laskenu...jälkivuotoo tulee vielä niukasti. Lenkillä kyllä kun käy niin saattaa alapää muistuttaa olemassaolostaan mutta ihan kivasti tässä toivutaan =) Tiistaina neuvola ja saas nähdä kuinka alhaalla Hb on vieläkin siitä veren menetyksestä...rautaa kyllä popsin. Pojillaki varmaan taas ok paino noussu...ainaki ne syö ainavaan isompia määriä maitoa =)

Teillä monilla onkin ristiäiset nopeasti =) itsestä tuntuu ettei jaksa vielä niin pian,vasta 2kk iässä. Tulkaahan sitte kertoon nimet =) :heart:

Avokki on menossa huomena työhaastatteluun ja arvatkaas vaan kauhistuttaako jäädä yksin kotiin poikien kanssa jos hän töihin pääsee :eek: No pakkohan se sitten vaan on pärjätä ja yrittää käyttää mielikuvitusta selviytymiskeinona ;)

Öitä :wave:
 
Heini79
Ensimmäinen yö kotona meni puoliksi valvoessa. Poika heräsi syömään, mut sen päälle olikin sitten kiva jäädä seurustelemaan, vaikka uni olisi itselle vähän maistunut, mutta en malttanut silmiä ummistaa, kun ne nappisilmät siinä killitti. Isännän kanssa sitten kilvan häntä tuijoteltiin.

Kuinka pian teillä muilla alkoi maitoa tulla ja ootteko pärjänneet omalla maidolla? Mulla ei vielä oikein kunnolla tule ja korviketta pitää sitten aina syötön päälle antaa. Toivottavasti se oma maidontuotanto tästä sitten myös käynnistyy kunnolla.

Nyt löytyy sitten meidänkin vauvan kuva syntyneet.fi -sivuilta...Satakunnan keskussairaala, Pori ja nimenä mikäs muu kuin Onni-Augusti.

Jos itse laahustais aamupalalle, kun poju nukkuu sikeitä.

Heini ja "Onni"
 
Heipä hei ja onnea kaikille vauvan taas saaneille!! =) :flower:

Äsken tulimme juuri neuvolasta painokontrollista ja pojalle ei ollut tullut painoa kuin 40g ja viikon päästä pitäisi olla jo takaisin syntymäpainossa johonmatkaa vielä 200g.. :/ Poika kyllä syö hyvin ja usein ja mielestäni minultakin maitoa tulee riittävästi. Tarvittaessa olen antanut syötön päälle omaa pakastettua maitoani pullosta, kun tulee siitä helpommin kuin tissistä. Rintakumit piti miehen käydä ostamassa kun rinnapäät ihan verillä eikä syötöstä meinanut tulla mitään. Pumpulla ja pullolla sain sitten maidon pojalle.

Kerran ollaan käyty vaunukävelyllä mutta epparihaava on vielä sen verran kipeä että täytyy varmaan vielä muutama päivä odottaa. Vaunuissa ja kaupassa pojalla on ollut päällä lyhythihainen body, potkarit, sukat, myssy, tumput sekä housut ja takki. Tuntuu olevan aika viluinen kun ei ole ollut silti yhtään kuumissaan..

Lauantaina jouduimme käyttämään pikku nyttyä jo päivystyksessä kun pojan molemmat silmät alkoivat rähmimään hirveästi. Niisä on tulehdus ja sai sitten silmätipat. :\|

Mutta muuten menee ihan hyvin eikä väsymyskään vielä vaivaa vaikka poika ahkerasti yöllä syökin. Olo on onnellinen ja välillä sitä oikein miettii että miten ihmeessä minun mahasta voi tulla jotain noin ihanaa ja täydellistä! :heart: =)

~Tuisku ja Nyttynen 1vk~<br><br>
 
Ihan pikaisesti meidän tämän päivän neuvolakuulumiset... Tytöllä noussut paino tosi hyvin, nyt paino oli 3745g kun syntymäpaino oli 3660g ja pituuttakin oli tullut jo 1,5cm lisää =) Hälveni siitä se mun huoli että syökö tyttö varmasti tarpeeksi ja kuinka paljon sitä maitoa tulee.. :ashamed: :) ja joo, tulee sitä ihan hyvin kun eilen kävin ostamassa maidonkerääjän, kun toinen rinta vuotaa aina imettäessä, niin siihen tuli yhden imetyksen aikana 70ml :whistle: :D

Jandhe ja Pikku Myy 12vrk<br><br>
 

Yhteistyössä