**ELOVAUVAT 2006**

Lissu83
Hei pitkästä aikaa... Oon kyllä käyny ahkerasti lukemassa teidän juttuja, mut en oo ehtiny kirjotteleen. Meillä poika on ruvennu nukkuu yönsä tosi huonosti ja heräilee monta kertaa yössä :attn: Oon tosi väsyny, kkun koko ajn pitää olla tuttia laittamassa tai syöttämässä :headwall: Iltaisin menee nukkumaan jo kasilta ja on monena aamuna heränny jo seitsemältä. Minä vaan en jaksais herätä niin aikaisin, kun en kuitenkaan mene nukkumaan ennen yhtätoista. No jospa ne yöt tästä rupeis sujumaan... Tissin syöntikin on melkein kokonaan lopetettu, kun poika ei suostu syömään enää ollenkaan päivisin.

Oltiin viikonlppuna hautajaisissa :'( Lähtö oli aamulla yhdeksältä ja ajattelin et mitenkähän ehdin laittaa pojan valmiiksi jos herää vaikka kasilta, mut päättikin herätä jo viideltä :LOL: Naurettiin avokin kans et poika piti huolen siitä, et ei varmasti nukuta pommiin. Poika rupes päikkäreille jo ennen seitsemää :LOL: Muuten hautajaiset meni hyvin aj poikakin osas käyttäytyä eikä vierastanu vaikka siellä oli liki sata ihmistä. Näytti lähinnä nauttivan siitä, et sai koko ajn olla jonkun sylissä. Yks mies kysyikin multa, et ei taida osata tuo teidän vauva itkeä olleenkaan :LOL: Eipä vissiin.

Me löydettiin uus asunto ja tarkotus olis muuttaa joskus ens kuun lopulla. Mitähän siitäkin tulee tuon pienen kanssa. Joku teistäkin oli muistaakseni muuttanu vauvan ollessa pieni. Vinkkejä kaivataan. Nyt kuu´luu sängystä tuhinaa. eiku aurinkoista tiistaita( ainakin täällä Kuopiossa paistaa aurinko) B)
 
meillä opittiin eilen kääntymään!!! tyttö 5kk2vk. meni lopulta sitten viiden minuutun välein mahalleen ja voi sitä ylpeää ilmettä.. :saint: ihanuus.

viime yönä tyttö heräs kahdelta karjumaan ihan täysillä, nenä ihan tukossa.vaikeaa oli saada rauhalliseksi,luuli kai että tukehtuu.ja uus kohtaus klo 6.sain hyvin kyl nenän putsattua ja keittosuolaa laitettua niin nyt tuntuu ihan hyvältä toistaiseksi.että tuli se flunssa vaan meillekin.
 
hansu: mä lainasin kans sen pehmeä matka höyhensaarille kirjan ennen joulua. Laina-aika oli vaan kaks viikkoa niin en kunnolla ehtiny kirjaan perehtymään. Mutta jotain juttuja siitä jäi mieleen. Ja joulun jälkeen me muutettiin pojan rytmiä niin et siirryttiin kolmista päikkäreistä kaksiin ja aikaistettiin yöunille menoa. Ennen Lucas heräili vikoilta päikyiltä kasin aikaan ja yöunille meni 22-23. Nyt vikoilta päikyiltä herää 18-19 ja klo21 paikkeilla yöunille.
Ja me myös kirjoitettiin iltatoimet ihan paperille, et mä ja mies tehtäis sit samalla tavalla sillonkin jos toinen ei oo paikalla. Eli iltapuuro kasin aikaan. Sen jälkeen käsi- ja naamapesu ja hampaiden harjaus. Sit himmennetään valoja makkarista ja laitetaan Kauniita unia vauvalle -unilaulu cd soimaan. Sen jälkeen peppupesu ja vaipanvaihto ja unipuku päälle. Sit halitaan ja pusitaan ja toivotetaan pojalle kauniita unia. Tutti suuhun, unilelu kainaloon ja poika omaan sänkyyn. Sit paijataan ja katotaan ettei Lucas käänny mahalteen (kun sit ei nukkumisesta tuu mitään) ja poika nukahtaa omaan sänkyyn illasta riippuen 10-30minuutissa!! Aikaisemmin Lucas nukahti lähes aina vaan tissille/pullolle tai kun heijatiin sylissä. Ja aikaisemmin heräs joka ilta tunnin sisällä siitä kun oli nukahtanut. Mutta viime yönäkin nukahti ysiltä ja ekan kerran heräsi puol 1 juomaan iltamaidon.
Eli meillä auttoi yöunien aikaistaminen ja selkeät iltarutiinit, joka ilta suunnilleen samaan aikaan samat jutut samassa järjetyksessä.
 
Tiukassa on meilläkin ollut tuo mahalleen kääntyminen, mutta nyt kun ikää on 5kk ja vajaa 2 vkoa, niin Aatu sen ensimmäistä kertaa itse teki. Tosin ei ole viittinyt sitä kovinkaan sen jälkeen tehdä. Taitaa meidän poika olla selällään ja mahallaan viihtyvää luonnetta... kunhan vain joku kääntäisi :kieh: .
Meillä menee tällä hetkellä kiinteitä aamuisin ja iltaisin puuroa ja päivällä kahteen otteeseen perunaa/maissia/hedelmäsoseita/vauvojen jogurttia. Viidettä en vielä millään saa päivään mahtumaan kun tuota tissutteluakin vielä haluaisin jatkaa. Poika on hyvin mielellään kaikkea maistanut ja kaikki on sopinut mahalle.
Yö menee suurinpiirtein niin että klo20.30-21 nukahdetaan itse omaan sänkyyn, heräillään klo2-4 syömään ja nukkumasta heräillään n. 7 aikaan. Joskus yritän klo7 aikaan syöttää uudestaa että nukahtaa... välillä nukkuu välillä ei.... Mutta tuota yhtä yösyöttöä ainakaan vielä en ole viittinyt yrittää siirtää, kun tuota tissuttelua yritän vielä jatkaa. Pelkään että käy niinkuin isolla siskolla, että kun yritän tissuttelua vähentää, niin neiti 6 kk iässä lopetti itse tissin syönnin kokonaan \|O .
Aatu siis täyttää jo reissun aikana 6 kk. Kirjoittelen reissukuulumisia sitten kun tullaan......
 
No se yöhän meni ihan päin peetä. :headwall: \|O :headwall: :LOL: Johtui kyllä varmaan ihan siitä, kun annoin nukkua eilen päikkäreitä 5½ tuntia... :ashamed: :snotty: :whistle: :D No, mut toivotaan, että ens yö menis paremmin.

Eetulle on muuten tulossa toinen hammas alas. Tosi turvoksissa on ikenet. :/

Mulla on tänään kampaaja! :D Ihanaa!! Oon käyny viimeks kampaajalla, kun Eetu oli 3. viikon ikänen.... :ashamed: :kieh:
 
Neuvola kuulumisia :wave: Pituutta 69 cm ja painoa 9,7kg :D Neuvola täti suositteli antamaan kasvissosetta kaksi kertaa päivässä kun Aaro herää syömään ekan kerran yöllä jo joskus yhden aikaan. Pitäis varmaan kohta rueta antamaan niitä puuroja, jos vaikka pitenis nuo yöunet. Tänä aamuna Aaro heräsi jo klo 5.30 \|O ja siinä sit valvottiin ja seurusteltiin pari tuntia ennenkun poika nukahti uudelleen :/ Voihan äly että nuo on tosi raivostuttavia nuo aikaiset aamut :eek: :headwall: Nyt on mentävä kattomaan Olet mitä syöt... ;) karkkipussin kera, jos sais vaikka vinkkejä omaan ruokavalioon :whistle:
 
Kuulumisia neuvolasta. Eilen käytiin kasperin 5kk:n neuvolassa. pitutta oli tullut 71cm ja painoa 10,490g iso poika on :) ja pelkällä rintamaidolla.
Neuvolassa sanoi että ei ole vielä kiirettä antaa kinnteitä ruokia eli imetän vielä yhden kuukauden ja sit aletaan hiljalleen kiinteille.

Kääntynyt on pari kertaa kyleltä vatsalleen ja varpaista yrittää kovasti ottaa kiinni kun vain saisi,vatsa meinaa olla edessä :D
siskoa tykkää kovasti seurailla.


Kasperin äiti ja Kasper 5kk
 
Täällä on kans vauvakuumetta ilmassa :D ja miehellä melkein pahempi ku mulla =)

Meillä tuo nukahtaminen menee nykyään silleen että laitetaan Ronja sänkyyn (nukkuu yleensä meidän välissä) ja käy itse viereen pötköttämään ja tutti tai maitopullo suuhun ja pidän usein kättä masun päällä ja silleen samalla hillitsen vähän pyörimistä. Siihen neiti yleensä aika nopeesti nukahtaa. Joskus annetaan joku lelu tai puklurätti käteen räplättäväksi. Ronjalla on joku ihme vimma työntää naama kiinni tyynyyn/peittoon kun nukahtaa. Käyn aina sit hetken päästä siirtämässä tyynyn kauemmaksi, ettei nyt ihan tukehdu siihen. Välillä siirrän omaan sänkyyn ja välillä nukahtaakin sinne mut yleensä nukkuu meidän välissä. Syliin ei tahdo enää nukahtaa ollenkaan.

Meillä on nyt ruvennu taas päikkärit pidentymään, kun yhdessä vaiheessa nukku max 30 min kerrallaan, nyt nukutaan kahet pitkät tai kolmet vähän lyhyemmät.

Puuro on ruvennu maistumaan ihan hyvin ja nykysin Ronja syö kolme kertaa päivässä. aamulla ja päivällä hedelmä tai kasvis soseita ja illalla puuro :p
 
äityli06
huomenta kaikille!!!

olen paljon palstaa lukenut mutta en tiedä miksi en ole kirjoittanut :)

No nyt sitten kirjoitan,eli mulla poika joka syntyi 28.8.!!
Minä kun luulin että meidän poika on oikeen iso iso kun oli nyt 5kk neuvolassa 70cm ja 8,9kg mutta löytyy täältä muitakin "isoja" =)

Meillä poika kääntyy ympäri ja liikkuu kuin kellon viisarit :heart:

onkos täällä muita joilla lapsi olisi syntynyt sektiolla???
 
äityli06: tervetuloa mukaan joukkoon! =)

Meillä on mennyt päivärytmi ihan sekaisin tuon pakkasen vuoksi, kun ulos ei olla päästy :( Täällä on siis ollut -30 tienoilla jo toista päivää, tosin nyt vaikuttaisi onneksi jo lauhtuvan. Emilia raasullekin kertynyt univelkaa niin kovasti, että viime yönäkin nukkui 13h ja heräsi vain yhdesti syömään. Päivällä kun ei tahdo saada sisällä nukuttua kunnolla... jospas se tästä taas...

Soittelin tuossa jo yhteen päiväkotiin, että minkäikäisenä sitä kannattaisi pientä hoitoon ajatella, kun itselle ei ole kovin tuttu tuo pk-maailma... Kylläpä se sitten hiljalleen täytyy alkaa sitäkin paikkaa jonottaa, että saataisiin paikka tuosta ihan lähimmästä päiväkodista :/ Taitaa se kuitenkin olla töihinpaluu syksyllä edessä :eek: On varmaan tuo hoitoon vieminen kovempi paikka itselle kuin lapselle :D

Olen nyt antanut kahtena päivänä kasvissosetta 2x päivässä ja hyvin maistuu! Päivän aikana menee nyt yhteensä 6-8 "jääpalaa" kasvissosetta ja purkillinen hedelmä- tai marjasosetta :p Parin viikon päästä ajattelin sitten aloittaa puurot.

Hansu: Topiakselle onnea ekasta hampista :D Sitten vaan seuraavaa odottelemaan... Toivottavasti pian yskä helpottaa :hug:

W & Emilia 5kk :heart:
 
Minunkin puolesta tervetuloa mukaan äityli06! =)

Me käytiin ostamassa maanataina Pihlalle turvaistuin ja päädyttiin siihen Brion Zentoon. Ja parin päivän käyttökokemuksella tuntuu tosi hyvältä ;) asento ei ole kuin aavistuksen pystympi kuin turvakaukalossa ja hyvin siinä Pihla jo nukkuikin, eikä pää retkottanut yhtään niinkuin tuosta istuimesta on paljon kirjoitettu.

Meillä yöunet on rauhoittuneet iltapuuron aloituksen jälkeen sen verran, että Pihla ei herää pääsääntöisesti kuin kaksi kertaa syömään. Eli menee iltaunille siinä 21 maissa ja herää syömään 1-2 välillä ja 4-5 välillä ja sitten 7-8 aikoihin noustaan ylös. Ja selvästi nälkään herää. En kyllä nyt heti taida uskaltaa lisätä muuten kiinteiden määrää, vaikka olisihan noikin herätykset kiva saada pois :D muuten siis Pihla syö aamupäivällä 3-4 jääpalaa kasvissosetta, iltapäivällä 1/2-1 prk hedelmäsosetta ja illalla teen desiin korviketta puuron ja sen syö kokonaan tai melkein kokonaan.

Pihlakin oli aluksi laiska kääntymään, mutta nyt ei selällään kauaa pysy ennen kuin kierähtää vatsalleen. Välillä pääsee itse myös takaisin selälleen, välillä taas ei =) kauheasti on ruvennut liikkumaan napansa ympäri ja edelleen kova halu on eteenpäin, peppu nousee ja jalat tekee ryömimisliikettäkin, mutta yläkroppa ei toimi samaan aikaan ja sekös harmittaa :kieh:

Täälläkin odotellaan ekan hampaan puhkeamista :wave: vielä ei ole näkynyt, vaikka alaien on ollut mielestäni tosi turvoksissa jo pidemmän aikaa ja kuola lentää koko ajan :LOL:

Jos sitä menisi ruoanlaittoon...

Jandhe ja Pihla-Julia :heart:
 
Neuvola kuulumisia, paino oli 8870g ja pituutta 69,5cm. Aiemmin käytiin lääkärissä ja se kirjoitti Mirkolle lähetteen allergiatutkimuksiin. Onneksi meille riitti kolme yritystä antaa nannia+ maissivelliä. Kauheeta oli seurata vierestä, kun pikkunen oksentaa, eikä mikään pysyny sisällä. Niin ja minäkin jouduin maidottomalle-dietille. Ajatelkaas, ei saa syödä suklaata pitkään aikaan...voih! Nyt vaan odotetaan kutsua tutkimuksiin kuin kuuta nousevaa.

Iho on hällä huonossa kunnossa. Varsinkin posket on ärtyneen punaiset ja nahka lähtee. Nyt kun vaan tietäisi mikä ruoka-aine sen aiheuttaa. Viikonloppuna annettiin kuningatar- ja puolukkapuuroa, mutta se aloitti ihon huononemisen,( siinä näkyi olevan moniviljaa). Neuvolan kehoituksesta on annettu kahtena iltana kaurapuuroa, mutta nyt sitten kahtena yönä on mirkon päätä kutittanu hirveesti. Ois varmaan pää ruvella kokonaan, jos ei ois sukkia käsissä. Joten, kaipa toi puuro olis lopetettava.

Yöt on menny huonosti, viime yönä söi kuudesti ja lisäksi kävin vielä kääntämässä muutaman kerran kylkeä kun heräsi. Toivoin, että puuro toisi pitempiä unia, mutta ei ainakaa vielä ole vaikuttanut.
Mirkolle on myös toinen hammas tulossa, joten sekin saattaa valvottaa.

Päivällä olen antanut peruna-porkkanasosetta ja illalla puuroa+marjasosetta. Välillä syö hyvin ruokansa, toisinaan ei tahdo millään ruoka upota alas.Tässä saa pähkäillä mitä ruokaa antaisi, mikä ei aiheuttaisi ihottumaa ja mikä nykyisestä jo aiheuttaa. Tuskastuttaa... :headwall:

Joku kyseli vauvakuumeesta. Ei oo, eikä tuu ennen kuin saa nukku yöt hývin. Haaveilee yöstä ilman heräämistä...

Sasu & Mirko :wave:
 
äityli06 - tervetuloa :flower: - Meidän Riina tyttönen syntyi sektiolla...

Pakkaset paukkuu ja uni maistuu ulkona hyvin! Meillä ei onneksi ole ihan hirveitä pakkasia ollut, mutta alkuviikosta kyllä oltiin pari päivää sisällä kun ei ulos uskallettu.

Meille on taas muuttanut joku kiukkupussi... Kaikelle ja kaikesta pitää raivota ja tuntuu ettei mikään oo hyvä... Kiinteet ei meinaa nyt upota millään ja tissillä vois olla koko päivän... lisäx perjentaina lehahti joku ihme ihottuma koko tyttöön... Neuvolasta meinas et ois joku rokko... parvo tai vauvarokko.. nyt ei onnex enää oo iholla kun ihan vähän näppyä...

Kaikesta huolimatta yöt on menny ihan tosi hyvin. viime yönäkin heräs ekan kerran vasta 04 ja sit 8.30. nukkumaan meni 21. Me yritetään aamupäivällä syödä kasvissosetta ja illasta sitten hedelmää mut nyt ei oo tosiaan uponnu kuin ihan lusikallinen tai kaksi...

Meilläkin kissat juo korvikkeen jämät.. tissimaidosta ne ei tykkää :/

mitähän vielä.. no ei nyt muista.. nooh lisää sitten toisella kerralla...

Emppu & Riina
 
Emppu80, just lähetin miehelle tekstarin että meille on muttanut känkkäränkkä :D Juuri kun se 4 kk:n meininki rauhoittui niin taas on joku kiukuttelukausi menossa... Eikä sose maistu millään! Ainoastaan jonkun toisen lautaselta tai kädestä haluaa "oikeaa" ruokaa, eli esim keitettyjä vihanneksen paloja tai leipää yms. Tänäänkin tarjosin persikkasosetta joka oli joskus alussa herkkua niin hirveä raivokohtaus! Luovutin sitten ja aloin itse syödä niin toinen heti pyytämään että minullekin! Annoin siten omaan käteen sen persikkaisen lusikan niin jopa maistui hyvälle =) Eli poju haluaa syödä itse... laitoin aina lusikkaan sosetta ja annoin käteen niin hän laitti ruuan sormilla suuhun. en kyllä olisi arvannut että se jo nyt alkaa eli hirveä sotku syödessä eikä masuun silti paljon mitään mene. Niin ja toi raivo alkaa heti kun yritän pukea ruokalapun, pikkasen olen ollut turhautunut viime aikoina tähän touhuun varsinkin kun neuvolassa vihjailtiin että pitäisi saada jo ruokaa menemään. Mitäs teet kun ei huoli? Tissi vaan maistuu ja välillä ei sekään ja sitten kiukutellaan. Huhhuijaa, kaipa se tästä... :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:23 SantaMaria kirjoitti:
Niin ja toi raivo alkaa heti kun yritän pukea ruokalapun.
joo meillä on ihan sama homma! eli kun yrittää ruokalappua saada kaulaan niin huuto valmis! huoh... nooh ehkäpä se tästä! hyvä tietää että muillakin on känkkäröitä! :heart:
 
Heini79
Pikaisesti vaan pitää lisäillä, että meilläkin on tänään ollut känkkäränkkä kylässä! Vaunuissa ei nukkunut puolen päivän aikaan kuin jotain 20 minuuttia, eikä nukahtanut enää uudelleen. Tuossa se sitten on kitissyt tähän asti (äsken sain sen nukahtamaan, mut tuskin pitkään nukkuu nytkään), eikä missään ollut hyvä eikä mikään ollut hyvin. Ruoka meillä onneksi vielä menee ilman taistelua alas ja sitä odotetaan innoissaan *koputtaa puuta*. Mut joskos huomenna olisi taas päivä parempi :)<br><br>
 
myy
Käytiin maanantaina 5kk neuvolassa ja mitat oli: 9200g ja 70,5cm eli iso poika täälläkin.

Kaapolla on hampaita jo 6 ja etuylähampaat on just tulossa, ikenet aivan turvoksissa ja hampaat melkein jo tuntuu :whistle:
Aina kun hampaita on ollut puhkeamassa, on pari yötä ollut rauhattomia (tai ainakin luulen johtuvan hampaista.) Muuten Kaapo on nyt taas nukkunut aika kivasti, tosin yöunet ei ole kovin pitkät (8-10h). Yösyömistä ei ole harrastettu reiluun kuukauteen.
Aloiteltiin iltapuuro, että vellin määrä (4dl) vähenisi, mutta vaikka syö sosetta 1-1,5prk+maitoa 140ml ennen klo 19 ja puuroa hedelmäsoseen kera reilun satsin klo 20.30, silti menee velliä 3,5dl vähintään :eek:

Meillä on päivärytmi hiukan muuttunut eli aamupäivällä nukutaan vähän lyhyemmät unet (1,5-2h) ja iltapäiväunet on siksi hiukan aikaistuneet (14-17). Välillä tarvitsee sit pikkutirsat vielä ennen yöunia. Yöunille edelleen klo 22, aikaisemmin ei käy nukkumaan, vaikka olisi kuinka väsy.

Kaapo on kuukauden kääntynyt selältä mahalleen, mutta toiseen suuntaan ei vielä onnistu. Lisäksi pyörii viisarina lattialla, menee puoli ympyrää :D
Kaapo nauraa hekottaa kovasti isosiskojen viihdytykselle ja selvästi nauttii isompien touhuista.

Ostettiin jo syöttötuoliin pehmuste, kun neuvolassa sanoivat, että voi jo istuttaa lyhyitä aikoja, kun istuu selkä suorana. Ei Kaapo tosin jaksa paria minuuttia kauempaa istua, paitsi sylissä.

Turvaistuinta täytyisi alkaa pikkuhiljaa hankkimaan, mutta kun on vaikea päättää minkälaisen ostaisi. Kaapo on aika isokokoinen, niin on luultavasti isokokoinen kolmen vuoden päästäkin, eli aika "väljä" istuimen täytyisi olla. Toisaalta tuollaista pientä ei kovin isoon istuimeen voi laittaa, ei ole riittävästi sivutörmäyssuojaa :eek:
HTS:n istuimet mua kovasti kiinnostaisi, mutta taitavat olla aika ahtaita?

Myy ja Kaapo 5kk
 
Moi!

Meilläkin on ollut parina päivänä syömisongelmia. Luulen, että poitsu protestoi, kun joutui syömään sitterissä. :whistle: Sai nimittäin viikonloppuna mummilassa harjoitella syömistä syöttötuolissa. Ja meillä kun ei vielä ole omaa tuolia, niin nostin sitten eilen naperon sitterissä pöydälle. Sitten maistuikin vähän paremmin sose, kun sai olla korkeuksissa. Tänään kelpasi onneksi syödä jo lattialtakin. Mutta voi rasittavuus - kauheeta suttaamista. Jätkä ihan tahallaan huitaisee lusikkaa, kun näkee että se on tulossa kohti suuta. \|O Ja nauraa perään. Tänään hihiteltiin yhdessä, kun napero piereskeli. :D Pienet on huvit köyhillä. Mutta voi luoja, miten pahalta kakka haisee... :x

Liinos: kiva juttu!!! Mä selailen nyt toista kertaa läpi niitä sun lehtiä, palautan ne kyllä tässä joskus. ;)

Hassua, miten toisilla on jo monta hammasta ja toisilla ei yhtään. Meidän nassikalla ei vielä ole yhtään. Eipä saa purtua vielä tissiä kovin lujaa. :whistle: Imettäminen on nykyään aika mielenkiintoista. Nassikkaa kiinnostaa ihan kaikki ympärillä oleva. Kukaan ei saisi edes puhua, muuten poika kääntää heti päätään, kun haluaa tietää kuka puhuu ja missä. Yhtenä aamuna piti kääntyä salamana katsomaan, kun isi käänsi vieressä kylkeä. :snotty: Ei kai siinä muuten mitään, mutta kun maito suihkuaa pitkin toisen naamaa.

Taidan mennä tekemään iltapuuroa. Hej då!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 16:11 Myy kirjoitti:
Aloiteltiin iltapuuro, että vellin määrä (4dl) vähenisi, mutta vaikka syö sosetta 1-1,5prk+maitoa 140ml ennen klo 19 ja puuroa hedelmäsoseen kera reilun satsin klo 20.30, silti menee velliä 3,5dl vähintään :eek:
Voi hitsi, kateellisena luen miten paljon toisten vauvat syö... Meidän heppu ei huoli kuin pari teelusikallista jotain sapuskaa koko päivänä. Vaikka kuinka tuputan niin ei halua! Tässä menee maku koko touhusta itselläkin :/ No, ei voi kuin odottaa että jospa ajan kuluessa alkaa maistua mutta kun tuo 6 kk jo häämöttää kohta niin hermostuvat pian neuvolassakin. Elän toivossa että syöttötuoliin siirtyminen auttaisi asiaa...

G: Onko muuten kenenkään muun imetetyllä vauvalla ollut kasvun hidastumaa 4-5 kk iässä? Kasvua on siis ollut mutta huomattavasti vähemmän kuin ensi kuukausina. Olisi hauska tietää onko ns. kasvunotkahdus josta puhutaan imetetyillä vai onko mies liian vähällä sapuskalla kun vain tissiä syö (ja tänään teelusikallisen kaurapuuroa josta suurin osa ruokalapulla).
 
Tervetuloa mukaan Äityli06!

SantaMaria meillä on pituuskasvu hidastunu ja painoa oli tullu vähemmän 4 ja 5kk neuvoloiden välillä, vaikka mennään vaan korvikkeella ja soseilla. eli pieni notkahdus käyrissä oli meilläkin, vaikka Ronja on tosi hyvä syäömään =)

ja nyt se heräs :wave:
 
Santa Maria meillä oli notkahdusta pituus/paino käyrässä jo 3 kk:den iässä eli tasaantui ylhäältä keskikäyrälle, jossa nyt ollaan menty parikuukautta.

Hei, onko muilla ollut havaittavissa vierastamista? Meillä poika nimittäin on sen "taidon" huomannut, vaikka mielestäni aika paljon liikutaankin ihmistenilmoilla, mutta niin yksilöitä ne luonteet ovat.

Palailen paremmalla ajalla, vaunuista kutsu käy


:wave:
 
Hei! :wave:

Täällä ollaan edelleen sairaana. Hirveenä se ei poikaa haittaa, mutta käytiin kuitenkin tänään lääkärillä, ku aamulla hengitys rohisi ja niinhän sieltä kuulu limaa, mutta muuten oli keuhkot kunnossa ja korvat ja suu. Sai kuitenkin yskänlääkettä, saa nähdä miltä se maistuu ja miten saa alas. no tuli siinä ruisku mukana, ni sillä voi laittaa.

Meilläkään ei taaskaan soseet maistu. Vielä sunnuntaina vetäs kasvissoseen hetkessä, mutta sen jälkeen ei oo meinannu saaha montaakaan lusikallista suuhun. ei ees hedelmäsoseet oo maistunu, paitsi eilen ku mies anto. tiedä sitten johtuko siitä, että mies syötti vai oliko se vaan sitten niin hyvää. hirveä huuto alkaa täälläkin ku alkaa syöttölappua laittamaan. no jospa se tästä taas alkaa suttaantuun...

SantaMaria meillä oli 4-5kk iässä tullu painoa vaan 250g ja pituutta 0,6cm. oli kyllä eri mittaaja ja puntari, että pientä heittoa voi olla, mutta käyrissä laskettiin ja 3-4kk oli kans jo vähän laskusuunnassa. Soseet meillä siis alotettiin vähä ennen 5kk ja sitä ennen pelkällä rintamaidolla.

Kiva ku toissapäivänä erehdyin syömään lasangea, jossa on maitoa, niin Topiashan itki sitten yöllä mahaansa kolmeen otteeseen, iltayöllä, keskiyöllä ja aamuyöllä ja itki välillä tunninki. Mä alan oleen ihan täynnä noita yöheräämisiä, ku vaikka Topias söiski vaan kahesti ni, iteki kyllä joudun heräämään yli 5 kertaa, tassuttelemaan topiaksen takas uneen. ja monesti ku se on nukahtanu, ni menee 5min, ni saa taas nukuttaa. millonhan sitä sais nukkua kokonaisen yön ite \|O

Meillä on kans nukuttu päivät sisällä, ku on ollu niin kylmä ja ku topias on kipeenä. onneks tänään oli lauhempaa. sisälläkin kyllä nukutaan vaunuissa, ku äiti on niin laiska, että jaksais alkaa opettaan nukkumaan sängyssä päivällä :ashamed: no kohta on pakko alkaa.

tänään ei sitten päästy vauvauintiin, ku topias kipeenä :( harmi

Äityli06 Tervetuloa joukkoon! =)

nyt pitää mennä viihdyttään poikaa, ku mieski meni syömään. <br><br>
 
Oli pakko tulla vielä kertomaan, että nyt se Topias sitten syö kasvissosetta ja ISKÄN syöttämän, eli minä en vissiin sitten enää kelpaa. Aateltiin kokeilla antaa kasvissosetta nyt eikä hedelmää, ku jos ei kasvikset kelpaa, ni ei ehkä kannata makeetakaan antaa. No saa nähä syökö huomenna paremmin. ei se kyllä nytkään ihan hirveen hyvin syö. aluks ei meinannu avata suutaan ja nyt lopussa takkuaa. että tällasta täällä...
 

Yhteistyössä