**ELOVAUVAT 2006**

Maviks.. Kiva! Tartutinko vauvakuumeen? Se on tosi tarttuva :D
Minäkin välillä mietin miten raskausaika menee kun vauvaa pitää vielä tietysti nostella,mutta rauhassa vaan,oikeilla otteilla. Uskon näin. Ja olenhan entisessä työpaikassani joutunut nostelemaan 20kg painavia laatikoita,eikä se pahalta tuntunut paitsi loppuvaiheessa. Silloin se oli kyllä muutenkin ison mahan kanssa hankalaa =)

Adante kyseli Danielista. Daniel syntyi "väkisin" n.kk ennen aikojaan.Siis käynnistettiin synnytys. Oli aika pieni,eikä osannut imeä,joten oli pakkoruokinnassa pari viikkoa,kunnes yhtäkkiä keksi miten syödään.. Pieni oli veltto,haluton,eikä avannut silmiään ennenkun vasta n.3vkon ikäisenä. Sen takia aivot kuvattiin. Ekalla kerralla löytyi yksi kysta ja tokalla kaksi. Ensimmäinen oli kasvanut. Nyt siis ensi kuussa kolmas kerta kuvataan ja toivotaan että ne olisi mennyt pois.Tai ainakin niin että ne ei ole pahassa paikassa. Jotenkin se kasvu-ja kehityskontrolli liittyy niin kystiin kuin tähän aikaisempaan velttouteen ym.
Kiva kun teillä meni kontrollissa hyvin! :hug:


Rica(rv5) + Daniel
 
Kiitos vinkistä Maxine! :flower: Olisihan mun pitänyt tuollainen itsekin muistaa ja tajuta, mutta jotenkin tämän oman muksun kanssa on välillä ihan peukalo keskellä kämmentä, niin sanotusti :LOL: taidetaan kuitenkin vielä hetkeksi jättää vellikokeilut, mutta kun tulee taas ajankohtaiseksi niin täytyypä muistaa....

Palailen takaisin telkkarin ääreen :wave:
 
JENNYLI :wave:

Annan kasvis- ja hedelmäsoseita samana päivänä. Hedelmää aamuin, illoin ja vihannesta ns. päivälliseksi. Johan kyllä tekee stopin kun ei jaksa enää syödä. Ja osaa vaatia lisää sapuskaa kiukkuttelemalla :) Siis en ole rajoittanut pojan syömistä. Joskus kun syön itsekin tai joku muu syö pojan läsnä ollesssa niin on "pakko" antaa Johanillekin jotain, muuten tulee kiukku :headwall: Itse tehty porkkanasose on pojun herkkua, laitan kahden porkkanan soseseen hieman nanin maitojauhetta. Ja ne porkkanat pn n. 10cm, niistä tehty sose uppos tänään kokonaan ja olisi mennyt enemänkin, mutta kun se loppu. Piti antaa lisäksi hedelmää....

On teillä mukavan kokoiset pojat :) Taitaa tulla ISOJA miehiä :)
 
Huomenta!

Meillä on mennyt jo aika monta yötä niin, että Minja on nukahtanut n.21.30 ja herännyt ekan kerran syömään vasta n. klo 4. Viime yönä hän nukkui 7 h putkeen. Onpa aivan ihanaa. Mutta mamma ei vaan meinaa saada unta enää ekan syötön jälkeen. Viime yönä valvoin yli tunnin ennen kuin sain unen ja puolen tunnin päästä neiti heräsi uudelle syötölle. Olinpa aika väsynyt siinä vaiheessa. Ja siitä puolen tunnin kuluttua piti herätä, kun isommat lapset piti laittaa kouluun.

Wilhelmiina. Luin (en muista mistä) vähän aikaa sitten artikkelin, jossa kirjotettiin tuosta jumpasta. Jumpat ovat aika usein suunnitelleet nuoret naiset (synnyttämätömät) tai miehet. Nämä jumpat eivät sovi naisille, jotka ovat synnyttäneet. Niissä pompitaan liikaa ja tehdään sellaisia liikkeitä, jotka rasittavat väärällä tavalla lantionpohjan lihaksia. Kannattaa varmaan tehdä ainakin aluksi varovaisemmin niitä liikkeitä. Mutta sen sinä varmaan tiedät. :) :flower: Niin, ja meillä laitettiin osa jouluvaloista viikonloppuna. Ja etupihalla katoksen alareunassa ja pylväässä on ollut keltasävyiset valot jo pari viikkoa. :whistle: Talo on keltaista tiiltä ja ne valot sopii siihen tosi hyvin. Piristää ja kaunistaa tosi paljon. :D

Jandhe. :D Piti oikein miettiä, että mitä mä olen neuvonut. Ei tämä muisti toimi parhaalla mahdollisella tavalla tällä hetkellä. Oikeestaan ei ole toiminut sitten esikoisen syntymän jälkeen vajaat 10v sitten. :ashamed: :whistle:

Kysymys kaikille! Miten saisin sen meidän odotuspuolen ketjun tallennettua koneelle? Se olisi aivan ihana muisto, vai mitä?

Hyvät päivänjatkot kaikille!

Maxine ja Minja, joka vielä nukkuu
 
Käytiin eilen siellä rokotustutkimuksessa ja Alex sai nyt ekan rokotteen.
Strategiset mitat oli 60.5 cm ja 6300 g. Rokotuksesta Alex ei tykännyt yhtään eikä verikokeen otosta. Hirveä huutohan siitä tuli :'( . Alex oli tosi väsynyt ja kärttyinen poika koko illan. Ennen kun laitoin nukkumaan mittasin kuumeen ja sitä oli 38.5, ilmankos oli kärttyinen ja väsynyt. Laitoin sit supon. Nukahti tosi vähällä nukuttamisella kun yleensä tissiä pitää saada lutkuttaa iltaisin ainakin puoltoistatuntia, eilen riitti puoltuntia ja ei edes herännyt kitisemään kun siirsin omaan sänkyyn nukkumaan. Nyt aamullakin oli vielä lämpöä 38 niin laitoin toisen supon. Toivottavasti tänään ei olis enää niin kärttyinen.

Meillä Alex nukahtaa myös yöunille vain ja ainoastaa tissille. Tuttia ei huoli iltaisin ja sylikään ei ole hyvä. Tissiä pitää saada lutkuttaa eikä se nyt mua sinänsä haittaa mutta nyt jo mietityttää että miten sitten mahtaa pojan nukuttaminen onnistua kun lopetan imetyksen. No jos sen saa sitten opetettua tutille kun ei enää saa tissiä lutkutettavaksi.

Mullekin tuli niin haikea olo kun näin tällä viikolla yhden kaverin joka on aika viimesillään raskaana. Tuli ihan ikävä sitä vauvamasua vaikka niitä loppuajan vaivoja en kyl kaipaa. Keväällä mekin ollaan suunniteltu aloittavamme yrittämään sitä pikkukakkosta. Toisaalta kyl hirvittää että miten sitä jaksaa sitten kahden pienen kanssa mutta eiköhän se siinä sitten mene.

Nyt Alex hermostuu täytyy mennä syöttämään sitä

Mimmi78 + Alex 13+0
 
Huomenta!

Maxine: Juu hieman varovaisemmin olenkin aloitellut ja jättänyt joitakin liikkeitä kokonaan tekemättä. Katsellut sitten vaan kun muut rehkii :whistle: Meidän jumppaohjaajalla on itsellään 1v lapsi, joten uskon, etteivät ne liikkeet ihan liian hankalia ole ja sopivat siten myös meille mammoille, mutta oman voinnin mukaan. Nytpä sitten onkin joulutauko ja jatkuu vasta ensi vuoden puolella niin jaksaakin sitten taas paremmin =) Saakin tehdä sitten kyllä kaksinverroin, kun jouluna saattaa tulla herkkuja syötyä :LOL: :ashamed:

En tiedä, kuinka sen odotusketjun saisi kokonaisuudessaan talletettua koneelle, mutta itse kopioin kaikki omat kirjoitukseni ja pyyhin "ylimääräiset" tekstit pois niin sain siitä kivan raskauspäiväkirjan muistoksi! =) Samalla tuli sitten myös luettua omasta odotusajasta ;)

Nyt on meilläkin joulutähdet ikkunassa ja kyllähän ne vähän joulutunnelmaa nostattaa, vaikka kovin syksyistä vielä onkin :xmas:

Meillä on nukuttu nyt yöt hieman paremmin, mutta aivan mahdoton on tuo tyttö puolinukuksissaan touhuamaan! Kapalo auttaa aina joskus, muttei sekään aina, kun pyörii pötkönä sitten sängyssä :LOL:

Vaunuissa taidetaankin heräillä... :wave:

Wilhelmiina & Emilia tänään 3kk (miks ihmeessä tän vauva-ajan pitää kulua näin äkkiä :eek: )
 
Liinos pikaisesti
Ricalle onnittelut täältäkin! :flower:

Tänään on hieman haikea olo.. Tasan vuosi sitten tein elämäni ensimmäisen plussatestin.. =)

Meillä ollaan jälleen terveiden kirjoissa, jippii!!

Palailen myöhemmin paremmalla ajalla, nyt Lucas on sitä mieltä et äitin täytyy tulla leikkimään!!

-Liinos ja Lucas (3kk ja 27päivää)
 
Hei vaan kaikille!
Onnea Rica plussasta! :flower:

Eetulla oli 3kk nla jo viikko sitten mutta aina kun olen yrittänyt kirjoitella tänne, on tullut jotakin. :/
Pituutta on nyt 63,5cm ja painoa 7150g. Pipo42,5.
Piikkiä itki vähän.

Kaikki oli tarkastuksessa hyvin. Lääkäri mainitsi, että vähän on kireä kielijänne, mutta on niin kapea, ettei aiheuttanut toimenpiteitä ja painokäyrästä päätellen ei vaikeuta imemistä =) :p Tissi maistuu.
Toistaiseksi mennään pelkällä äidinmaidolla. Saas nähdä kauanko, sillä tuntuu, ettei enää tule niin paljoa. Huomasin että pitää alkaa pakkasesta syöttämään vanhemmasta päästä maitoja pois ettei pääse vanhentumaan.

Joululahjoja en ole miettinyt, mutta kyllä varmasti jotain vaatetta tulee ostettua. Esikoisella on niin paljon roinaa, että kyllä niistä Eetullekin riittää.

Nyt törähti poitsulle kakat vaippaan, täytynee jatkaa toisella kertaa.
Heippa! :wave:

Ja taas jatketaan...

Eetun huvituksiin kuuluu mm. oman hihan kiskominen "pitkäksi" ja sitten se pitää lussuttaa märäksi. Päivitin profiiliin tästä kuvankin, muttei vielä näkynyt uutta kuvaa jostain syystä.. Koitan saada sen näkymään.<br><br>
 
No niin, jos nyt ehtis kunnolla kirjotella..

Joululahjoista on täällä ollu puhetta. Me ollaan miehen kans yhdessä ostettu Lucakselle kaksi lelua, soiva "avainnippu helistin" ja vauvan pehmojuna (veturi ja kolme vaunua, semmosia pehmopalikoita). Sit sovittiin et molemmat ostaa pojalle yhden lahjan sillai ettei toinen tiedä siitä. Mä kävin tällä viikolla jouluostoksilla ja hupsista, tuli ostettua pojalle neljä pakettia.. :whistle: Ostin yhden lelun, unipuvun, bodyn ja pitkähihasen paidan. Ja voipi olla et lahjoja tulee ostettua vielä lisääkin :D

Lucas on kovasti maiskuttellu aina kun näkee et joku syö lusikalla jotain. Tuli semmonen olo et kai sitä täytyy alkaa pojalle soseita pikku hiljaa antamaan. Nyt Lucas on sit neljä päivää maistellu maissisosetta, kovasti tykkää. Eilen aamulla kun söin leipää niin Lucas köllötteli kiltisti sitterissä. Sit kun aloin syömään semmosta maidotonta jogurttia ja Lucas näki et laitan lusikan suuhun, ni hän sylkäsi tutin pois ja alkoi hirmuisesti huitomaan käsillä ja jaloilla :D Annoin sit dee-tipat lusikalla ni sai poikakin maiskuttaa jotain.

Lucas kääntyilee kovasti sekä mahalleen että selälleen. Enää ei pysy lattialla kovin pitkää paikoillaan kun koko ajan kääntyilee. Viime päivien aikana Lucasta on ihan selvästi kiukuttanut se et mahalteen ollessa hän ei pääse eteenpäin. Eilen illalla kun Lucas oli mahalteen niin kädet alkoi jo tehdä ryömimisliikettä. Omin avuin ei vielä eteenpäin päässy, mutta kun iskä vähän työnsi jaloista ja pääsi pienen matkan eteenpäin niin oli poika selvästi innoissaan. Saas nähdä koska alkaa ryömimään.

Sunnuntaina Lucas on jo 4kuukautta! Hui kauhistus kun aika menee nopeesti! Ens viikolla on neuvola ja lääkärin tarkastus. Sitten saa taas pojasta uusia mittoja, kivaa!
 
Kirjoittelen pikaisesti kuulumiset...

Alku viikosta oli Antin 3kk neuvola ja pituutta oli pojalla 60,5cm ja painoa 5630g, pipo 40cm. Kovasti täti kehu Anttia nauravaiseks ja juttelevaiseksi pikku mieheksi :D Kiinteiden alotuksesta ei puhuttu vielä mitään... Ja rokotukset me saatiinkin jo pari viikkoa sitten, ku osallistuttiin siihen tutkimukseen.

Noista kiinteistä tulikin mieleen, että Antilla oli eilen joku syömättömyys kausi :eek: Muutaman kerran söi päivän aikana ja arvatkaa vaan oliko tisut täydet :(

Joululahjaa Antille ei varmaan osteta :ashamed: Olen yrittänyt isille sanoakin ettei opeteta poikaa siihen, että saa paljon lahjoja, vaikka vaikeeta se on olla ostamattakaan kaikkia ihanuuksia :saint:

Pitäis varmaan lähtee joulukalenterin ostoon :xmas:

Annika ja Antti
 
Hohhoijaa, ei oo mitään tekemistä...tai oikeestaan ei jaksa alkaa tekeen mitään järkevää :whistle:

Ainiin, eli ilmoitan vielä uudemman kerran, että olen entinen juksu06.

On se Topias sitten oikeesti alkanu nukkuun pitempiä unia, tai siis se yks pitempi päiväuni on pidentyny. eilenkin nukkui melkein kolme tuntia ja tänään 2,5 tuntia. no yöt onkin sitten menny vähä huonommin viimeset kolme yötä. heräilee, tai oikeestaan ähistelee ja pyörii usein yöllä ja joudun vaihtaan pojan asentoa useamman kerran yöllä. syö kuitenkin vaan sen kaks kertaa, yleensä kyllä kerran. mahaa itki viime yönäkin puol tuntia ja lopulta rauhottu. syönnin jälkeen alkaa pyöriin n. puolen tunnin päästä ja melkein koko yön tunnin tai kahen välein. kakka on nyt alkanu tuleen normaalisti tai tänään kylläkin kolmesti. voi että kun saisi tuon mahan kuntoon. herkkä se on ihan selvästi, mutta sen kun selvittäis että mille. ja outoa tässä on se, että se mahakipu tuli takas vaikka oon syöny ihan samalla tavalla, ku esim. kuukausi sitten.

juu, mutta nyt täytyy mennä tekeen ees ruokaa, kanat ootteleekin jo uunissa...

hui, onko se huomenna jo joulukuu...eikä mulla oo ees joulukalenteria hankittuna :whistle:

hansu & topias
 
Iltoja!

Riinan flunssa helpotti niin nyt mulla on kauhee flunssa. Aivan kauheeta yrittää sinnitellä kun nokka vuotaa ja kuumetta on. No ehkäpä tää joskus taas helpottaa.

Ricalle onnittelut plussasta!! :flower:

Nukkumisista oli puhetta... Meillä Riina menee nukkumaan noin 20-21 välilllä .Hyvin harvoin menee pidempään. Nukahtaa yleensä tissille, mutta joskus tarvitaan jos jonkin moista kikkaa nukahtamiseen. Likka on välillä tosi väsy mut ei osaa vaan nukahtaa ja kun masu on täys ni ei tissi kelpaa ja tuttia ei suostu syömään. Silloin yleensä laitan auton turvakaukaloon istumaan ja heijjaan hetken niin unessa ollaan.. Ja sit omaan sänkyyn... Ekan kerran yöllä herää yhden maissa ja toisen kerran viideltä ja sit 8-9 maissa ylös.

Päiväunet meillä onkin sitten ihan olemattomat. Puoli tuntia neljä kertaa päivässä... Ja nukahtaminen edelleen tosi vaikeeta. Meillä ei sitä vahinkoa pääse käymään et neiti vahingossa nukahtais....

Aattelin et kun neljän kuukauden rajapyykki tulee ennen joulua täyteen ni voitais vähän ruveta maistelee soseita. Vaikka ei sain ajatella "peruna tekee autuaaksi" mutta silti toivoisin että se vaikuttais hieman noihin päiväuniin. Riina on nyt ainakin aivan innoissaan kun lusikalla d-vitskuja annan. Maiskuttaa ja huitoo käsillä kun näkee lusikan... Samaa tekee kun näkee tuttipullon tai rinnan... ;) Tietää tyttö mistä ruoka tulee... :LOL:

Pitää mennä sohvalle löhöön... Tekis mieli mennä nukkuu mut ku haluu kattoo bb:n... Miten niin koukussa....

Emppu & Riina reilu 3kk
 
Adantelle Meillä on hieman kokemusta tosta Almiron peptistä. Oon kirjotellu paljon Eevin puklailusta yms. ja jos jaksat selata sivuja taaksepäin niin jotain löytyy sieltä ;) Ainakin sivuilla 39, 42 ja 43 on miun sepustuksia aihetta sivuten. Ja varmaan muillakin oon kirjoitellu. Eeville se ei oikeen sopinu, tai sit vaan ei tykänny mausta, kun heti alkoi kova pulauttelu :whistle: Mut jospa se teillä auttais =)

Eipäs meillä muuten kummoisia, masua itketään vieläkin illalla ½-1h verran, eli ihan kun koliikissa :( No jospas alkais tuokin hiljalleen helpottaa, kun ikää tulee.

Mie itte oon taas kinkkisessä tilanteessa, kun vasen ylävisuri on tulehtunut ja hammaslääkäri siihen penisiliinikuuria tarjosi. No arvatenkaan en vielä kuuria hakenut vaan yritän nyt toista konstia eli corsodylillä purskutella ja harjata tota visuria. Jos ihan pahaksi äityy niin sitten on kuuri haettava, mut tyttö joutuu sitten korvikkeelle. Mie en enää toisen masua enempää halua antibiooteilla sotkea :ashamed: Katotaan kuin ämmän käy.

Nyt iltapesulle ja nukkumaan :wave:

Ukkis ja Eevi viikon vajaa 3kk :D
 
Ricalle hirmuisesti onnea *tippa linssissä* :flower: Anteeksi nyt kun tällälailla liikutun. Salaa haaveilen että meillekkin vielä kolmas ja neljäs ja ja ja....siis sitten joskus, en just nyt ihan heti halua tietenkään, kun edellinen raskaus vaati veronsa. Vaan kovasti on ukko sitä mieltä että tähän jäädään. Taidan kokea jonkinsortin haikeuden sekaista surua, vaikka olen huippuonnellinen näistä kahdesta. :) Ja ehdottomasti haluan syksyllä ruveta opiskelemaan, ja hankkia ammatin...on vain haikeata ajatella että eläisin vielä 20 vuotta täysin hedelmällisenä, mutta en enää saisi sitä pikku nyyttiä kuitenkaan. *en löydä tähän yhtäaikaa onnellista mutta haikeeta hymiötä*

Emmi-Lotta on kietonut isin pikkurillinsä ympärille. Eipä kelvannut enää peti äidin toisella puolella, piti päästä keskelle sänkyä jotta isi on vieressä... :whistle: Alkaa neiti oppia. Myös isoveljellä alkaa pahin mustasukkaisuus väistyä, nyt kun saataisiin poika vielä rauhoittumaan ja keskittymään siihen että oppii uusia asioita. Max vähän taantui tuossa Emmin synnyttyä, puhe meni puuroksi jnejne, ja sit kun se on niin vilkas niin ei pysähdy kuuntelemaan, ja se taas viivästää sitä puheen kehitystä. Tunnen häpeää asian puolesta, en häpeä lastani, vaan sitä etten löydä keinoja opettaa häntä. Kohta on pakko ottaa yhteys neuvolaan ja pyytää lähete puheterapiaan jos mikään muu ei auta. :/ Kyllähän tuo joitakin selviä lauseita sanoo, kuten: Mennään kauppaan, Mennään mummille, Koska veikka (isänsä veli) tulee...mutta siihen ne jääkin...ei osaa sanoa että on leikkinyt, että ollaan oltu ulkona...toisaalta tuntuu että vaadin lapselta liikaa...

Lähdetään lauantaina ukon kanssa kaksisteen IKEA:ssa käymään. Lapset jää tädin kanssa tänne meidän kotiin, ollaan joku 6h poissa. Ärsyttää toisaalta että on tämä tietynlainen vapaus, minä olisin kovasti halunnut imettää puolivuotiaaksi, mutta kolmisen viikkoa sitten havahduttiin siihen että maitoa ei yksinkertaisesti tullut. Olen aika pettynyt itseeni. :( Sama homma oli Maxin aikana, silloin vain aikaisemmin, silloin kun max oli 3 vkoa. Toisinaan tunnen Emmin puolesta surua, vaikka eihän Emmi tietenkään osaa kaivata, ei edes muista että on joskus tissiltä yrittänyt maitoa saada. Järki sanoo että lapsi kasvaa korvikkeellakin... silti tuntuu pahalta, minä tyhmä kun odotusaikana "päätin" että Emmi on rinnalla pitkään, ainakin puolivuotiaaksi päivin ja öin, ja siitä sitten päivisin jatkaen...Niin sitä vaan "päätettiin"... :headwall: Eipä uo homma mulla sujunut. Kaikkein eniten tuntuu pahalta ihmisten epäilyt. Kun olen nuori niin olen kuulemma lopettanut imetyksen tupakan takia. Minä en edes polta. Ei ole aikomustakaan aloittaa kun olen irti päässyt.

Ihme vuodatusta. :LOL: Taidan olla vähän väsynyt...ihmekkös tuo kun kello lähentelee kahta yöllä... :ashamed: :whistle: :D
 
myy
Moi pitkästä aikaa!

Käytiin eilen Kaapon kanssa 3kk neuvolassa. Lääkäri tarkasti pojan ja kaikki oli ihan kunnossa =) Painoa oli 7400g(4250g), pituutta 65,5cm(53cm) ja pipa 42,5cm(38cm). Ihan kivasti poika siis kasvanut.

Mulla ihan samaa tuon imetyksen kanssa, olin kuvitellut imettäväni pitkään, kun isompien kanssa meni "vähän pieleen" (esikkoa 3,5kk ja keskimmäiselle lypsin 1,5kk.) Ei vaan maito riittänyt taaskaan ja pitkään olen joutunut antamaan korviketta iltaisin. Nyt on viimeiseen viikkoon maidon tulo vähentynyt todella paljon, ja ollaan melkein kokonaan korvikkeella, vaikka kovasti yritän imettää edelleen :'(
Aika kova paikka mullekin tuo, kun ei maito riitä :\|
Mammateetä olen myös litkinyt urakalla, mutta ei tule maitoa.
Toisaalta tekis mieli lopettaa koko yrittäminen, kun turhauttaa imettää jatkuvasti, kun ei oikein mitään tule ja vauva hermostuu, kun ei saa sapuskaa.

Kaapolla on edelleen iltaisin jotain protestia nukkumaankäymistä vastaan. Heti kun tullaan iltapesulta, alkaa karjuminen. Sitä kestää sitten epämääräisen ajan, välillä saattaa syödä, mutta jatkaa karjumista sen jälkeen. Reilun kk:n olikin illat rauhallisia, mutta nyt on palattu tuohon iltakarjumiseen. Nyt karjuminen on jopa lisääntynyt aikaisemmasta. Iltatouhut aloitamme 20-20.30 ja viime aikoinen Kaapo on nukahtanut vasta 23, eilen tosin jo 22.15. Ja nyt on muutamana yönä herännyt kaksi krt. Ei ole nälkäisen oloinen, mutta olen silti ruokaa antanut, niin saan helpommin uudestaan unille. Vauvasta asti kun söi vain kerran yössä.
Heräileminen voi johtua hampaista tai sitten olla jotain ikään liittyvää.
Kaapolle tuli yksi hammas muutamaa päivää ennen 3kk ja nyt on kovasti toinen tulollaan :eek:
Velliäkin kokeiltiin, mutta luulen ilmavaivojen (tai hampaiden) valvottaneen parina yönä ja lopetettiin toistaiseksi ne vellikokeilut.

Tuntuu itseä vähän väsyttävän, kun on vauvan kanssakin tottunut nukkumaan noin 8h yhdellä herätyksellä ja nyt on muutamana iltana nukkumaankäynti venynyt ja joutunut yöllä useammin heräämään. Kaapo kyllä nukkuisi aamulla pitkään, mutta kun äiti ei saa nukuttua, kun täytyy isompien kanssa heräillä. No, jospa tämä hetkeksi helpottaisi, kun saatais se toinen hammas sieltä vielä kunnolla tulemaan :)

Taidan yrittää ottaa itsekin torkut, kun Kaapo on nukkumassa. Isommat lapset lähteekin tänään mummun kanssa mökille pariksi yöksi. Todella innoissaan ovat, täytyis vaan äidin pakkailla vaatteet, että tulee järkevästi niitä mukaan.
 
Moro vaan täältäkin pitkästä aikaa :wave:
Aaro täyttää tänään tasan 3kk, iso poika jo. Neuvola ois ens maanantaina ja eka piikki :/
Meillä nuo yöt tuppaa menemään välillä tosi huonosti. Aaro käy yöunille 21-22 ja herää syömään ekan kerran jo 24 ja sit loppuyö onkin hieman aina arvoitus että miten menee. Monesti käy niin että Aaro valvoo aamuyöstä 0,5 - (jopa) 3 tuntia. Hieman on tässä muutamana aamuna ollut väsynyt olo \|O Ja sit kun en voi nukkua päivällä Aaron kans yhtäaikaa kun tuo esikoinen ei nuku enää päiväunia ja mies on töissä, jee... Mutta yllättävän hyvin tässä on jaksettu, on se vaan niin ihana tuo pötkylä :heart: Ja onneks esikoisen uhmakin rupeaa helpottamaan.
Vielä en ole ajatellut rueta kiinteitä antamaan, yritetään vähän muokata tuota nukkumis rytmiä, pitää vaan rueta herättelemään aiemmin päiväunilta ylös.
Aarohan oppi kääntymään selältään mahalleen jo 10 vk ikäisenä ja nyt on muutamia kertoja yrittänyt mahallaan ollessaan nostaa pyllyä ylös ja vetää jalkoja mahan alle, eli siis vähän kuin ois menossa eteenpäin.
Nyt pitää mennä siivoamaan keittiö ja keksimään jotain ruokaa, esikoinen on isänsä kans ulkohommissa ja kohta tulee nälkäisenä sisälle.
t:vilivilpertti ja Aaro 3kk
 
Heips!
Onnea Ricalle :flower: täytyy myöntää et oon vähän kade. meillä on kans seuraavaa ruvettu suunnittelemaan, mut elokuussa vannoin etten enää ikinä lyllerrä koko kesää jättiläis mahan kanssa, joten jos aloittelisi yritystä vasta tossa keväämmällä :whistle:
Maxine meettekö te Lohjalle vauva uintiin? me todettiin et on vähän turhan aikainen aika, kun Ronjakin on siihen aikaan ihan umpi unessa, niin ei ole kiva pienelle ihan unen pöpperössä repiä sit uimaan. Nummelan/espoon ryhmistä ei ole kuulunu mitään, täytyy varmaan soitella perään.
Levoton Strutsi meillä syödään nyt välillä Nan standardia ja välillä Nan1 ihan sen mukaan mitä kaupasta saa. Nan1 aiheuttaa enemmän puklailua, mut ei onneksi enää masu vaivoja. vuoden vaihteen jälkeen syödään sit Nan1stä. Oon jo ruvennu hamstraamaan standardia kun sitä löytää, kun se on niin paljon halvempaa :whistle:

Meillä on menty maito-maissivelli linjalla ja nyt ollaan vähän maisteltu bataattia. semmonen teelusikallinen kerralla.

Ronja oli ilen ekaa kertaa vähän pidempään hoidossa kummitädin luona. Kummi pyysi että saisi joskus hoitaa tyttöä, että tutustuisivat paremmin, ennenku kummi muuttaa ulkomaille. Hyvin oli tyttö viihtynyt! Oli yhtä hymyä kun mentiin hakemaan ja tosi hyvän tuulinen. Kerran oli tullu pieni itku ennen päikkäreitä,mutta siinä kaikki.

Meillä on kans yöt muuttunu levottomammiksi. Nukahtaminen on tosi vaikeeta kun Ronja vaan pyörii sängyssä ku väkkärä. Kyljelleen kääntyy jo, mutta ei vielä mahalleen. Nukahtaa yleensä 23 aikoihin. jos menee aikasemmin nukkumaan, kuten eilen, niin herää sit jo kuuden aikaan :eek: samoin aina välillä herää yöllä syömään ja sit taas on nukahtaminen vaikeeta :headwall:

Meillä meni nyt uudestaan Ronjan nenä tukkoon ja yöt on ollu senkin takia vähän levottomia. jospa se pian hellittäis.
 
Heips!

Neuvolassa käytiin ja tytsy nukkuukin nyt ulkona. Samaan aikaan aloitti päiväunensa kuin normaalistikin, vaikka ei neuvolakäynnin jälkeen syönytkään. Meillä tuo neuvola on tuossa parin minuutin kävelymatkan päässä, niin kuitenkin nukahti sillä matkalla :D

Ei ollutkaan tyttö kasvanut niin paljon kuin olin luullut :ashamed: Painoa oli nyt 4640g, pituutta 56cm ja py 39cm. (synt. 2940/48/33,5). Olin hieman :eek: kun olin ihan varma, että ollaan se 5kg niukasti rikottu. No, eipä sitten tullutkaan piikkiä, vaan mennään välipäivinä hakemaan se, kun paino tuosta nousee. Painon ja pituuden suhde on kuitenkin kohdallaan. Th ei ollut ollenkaan huolissaan, päinvastoin, mutta itseä hieman kyllä kummastuttaa. Tyttö kyllä tuntuu ja näyttääkin kasvaneen enemmän... No, pieni vauveli vaan meillä =)

Emppu80: Ei kyllä voi edes samana päivänä puhua meidän tyttöjen kasvusta :LOL: Vaikka syntyessään olivatkin melkein samankokoisia, niin teillä ollaan kyllä kasvettu ihan eri vauhdilla! Kyllä mekin täältä tullaan... :D

Soseista sanoi vaan, että ei ole kiirettä aloittaa. Vaan sitten kun itsestä siltä tuntuu. Ajattelinkin tuolla tammikuun puolella aloitella sitten, kun saadaan ainakin se 4kk täyteen. Siis jos tuolla pelkällä tissimaidolla vielä pärjätään sinne saakka...

Eipä täällä muuta... Pitääkin lähteä vaippaostoksille kun mies tulee töistä. Lähikaupan valikoima on melko huono ja siellä sopivin koko on vain Pampers. Tahtoo kuitenkin tytön iho punoittaa enemmän niistä. Liberot sopii parhaiten. Voisihan sitä vähän joululahjaostoksiakin tehdä samalla :whistle: Tulee aina lopulta niin kiire niiden kanssa :ashamed:

Hansu: Yritetäänkö tehdä hieman pidempi lenkki, jos päikkäreiltä onnistuu? Ajattelin yrittää ryhdistäytyä hieman tuon lenkkeilyn suhteen :snotty: =)

Hyvää viikonloppua!! :wave:

Wilhelmiina & Emilia 3kk :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 12:38 wilhelmiina81 kirjoitti:
Emppu80: Ei kyllä voi edes samana päivänä puhua meidän tyttöjen kasvusta :LOL: Vaikka syntyessään olivatkin melkein samankokoisia, niin teillä ollaan kyllä kasvettu ihan eri vauhdilla! Kyllä mekin täältä tullaan... :D
No taitaa olla meidän likalla kiire kasvaa! :LOL: Naurettiinkin miehen kanssa että jos jatkaa tahtia 4kg/3kk ni huh...

Pitänee vissiin vaihtaa vaippakokoa suurempaan... Meillä on ollu nyt liberon midit 5-8kg, mutta on nyt kahtena yönä tullu pissat läpi... :/ .

Ootellaan tässä miestä kotiin töistä ja sit mennään joululahjaostoksille... Tosin on vieläkin tosi kipee olo et ei kauheesti tuo kaupoissa juokseminen huokuta...

Riinasta löytyy kuvia täältä jos joku haluaa käydä kurkkimassa.

Pitänee mennä! Viikonloppuja!

Emppu & Riina
 
Hei!

Kiitos Emppu80 olit näköjään jo vaihtanu nimeni etusivulle!

Täällä on huonosti nukuttu viime yö \|O Topias nukahti 20.30 ja mietinkin, että mitenhän ilta menee kun noin aikaisin nukahti ja muutenkin nukku vaan 3 päiväunet ja viimesiltä heräs 18. No 21.15 sitten poika heräskin, söi ja onneks nukahti, no heräs 15 min päästä ja tissihän ei enää kelvannu ja sitten yritettiin nukuttaa kaikin tavoin ja poika pieretti ja maha oli kovana ja itki sitä, ei rauhottunu omaan sänkyyn, ei ees nukahtanu vierelle ja lopulta nukahti 23 jällkeen vaunuihin. no yöllä söi vaan kerran mutta heräs 5.20 ja alko itkemään mahaa, eikä sitten rauhottunu millään ja lopulta kun kello oli jo 6.40, ni päätettiin herätä (ihan niin ku ei oltais herätty vielä :whistle: ). eli ollaan sitten herätty 5.20 \|O , no poitsu nukahti sitten jo 7.20 unille ja itekin nukuin sillon yli 2 tuntia, väsytti ihan pirusti. en oikeen ymmärrä miten tuo topias nyt tuota mahaa noin kovasti itkee. aattelin olla pari viikkoo maidotta, kerran olin ihan vaan ilman maitoa, mutta nyt aattelin jättää kaikki maitotuotteet pois. mietin vaan saako sitä ees käyttää laktoosittomia tuotteita vai pitääkö olla ilman niitäkin. onko jollakin tietoa?

Mutta tänään Topias käänty sitten eka kerran ihan ite ilman apuja selältä mahalleen. aamulla kun olin keittiössä ja topias leikkikaaren alla, niin yhtäkkiä huomasin, että poika käänty mahalleen. päivällä teki kahesti ja nyt illalla kerran! =)

Täällä oli aikasemmin puhetta talokuumeilusta. Täällä kans haaveillaan isommasta kämpästä! Alkaa tää kerrostaloelämä tympimään, kun vielä asutaan hissittömässä kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. alkaa oleen tuo rappusten kiipeäminen topiaksen kans aika raskasta. vielä kuitenkin voi kantaa kantokassissa, mutta siinäkin vain 9kg asti. Mutta ei me tästä muuteta ku aikasintaan 2008 alkuvuodesta, ku ostettiin tää vasta vuoden alussa, asuttu kyllä ollaan tässä monta vuotta. että jos voittoa haluaa, ni pitää asua sen 2 vuotta. no saahan sitä haaveilla omakotitalosta tai ainakin rivarista!

wilhelmiina81 jep, ens kerralla kävellään kunnolla, kunhan vaan vauvelit nukkuu! On vähä jääny vähälle tuo lenkkeily välillä. tänään kyllä kävin tunnin lenkillä ja samalla tulikin mukaan kaupasta karkkipussi :ashamed:

mutta nyt syömään...jotain muutakin kuin karkkia...

hansu & topias<br><br>
 
Noista "liitoskivuista" mulla on häntäluu edelleen tosi kipee, varsinkin jos joutuu istumaan enemmän. Se oli välillä jo parempi, mut on nyt tullu uudestaan kipeemmäksi ja myös häpyluu särkee ja vihloo välillä. Ajattelinkin kysyä neuvolassa siitä, mut seuraavaan on vielä pari viikkoa.

Mä ajattelin jouluvalot viritellä ulos nyt viikonloppuna, vaikka ei muuten kovin jouluista tuolla ulkona ole :x

Meidän Ronjalla on kolme joulukalenteria, on tullu mummoilta ja yksi kummilta, joka tosin on vähän äidillekin, ku suklaakalenteri

Ronjan kummitäti oli taas tänään vähän hoitamassa Ronjaa ja meidän seurana, ku isukki on poissa. Mä saion rauhassa hoidella hevoset ja muut elukat. Ronja oli aivan tohkeissaan kun näki kummitädin taas.
 
Oltiin sitten tänään viettömässä ensimmäistä kertaa iltaa miehen kanssa Lumin syntymän jälkeen, oli kummitäti kotona neitiä hoitamassa. Ukko itse asiassa jäi iltaa vielä viettämäänkin, itsekin pitää vielä hereillä keikkua kun ei sillä satu olemaan avaimia mukana niin täytyy käydä päästämässä se sisälle. Tyty oli täällä jonkun raivokohtauksen vetässyt, mutta kun kotiin tulin niin tuolla se koisas lattialla.. muutenkin ilta oli kuulemma mennyt hyvin..

Nyt se tyty sitten heräilikin tuolta lattialta...
:wave:
 
Huomenta!

Ihan pikapikaa täällä...

Heffalump: Kysyin eilen noista "liitoskivuista" neuvolassa ja sanoi paikkojen olevan ehkä vielä vähän pehmeät. Liikkua hieman varovaisemmin vielä...

Meillä neiti tuossa vieressä kovasti yrittää kierähtää mahalleen, mutta ei ihan siinä vielä onnistu --> sille kiukkuaa... :D Hieman kun auttaa niin pyörähtää ketterästi.

Eilen illalla alkoi tyttö aivastella enemmän ja iltayöstä myös oli tukkoisempi :( Vielä jatkuu räkäisyys ja aivastelu, kuumetta ei kuitenkaan ole. Onpa tosi surku, jos nyt sairastuu!! Pitää apteekista hakea keittosuolatippoja tuohon nenuun ens yötä ajatellen, jospa hieman helpottaisi. Toivottavasti kuitenkin menisi ohi... Rassukka!

Pitää mennä viihdyttämään pikkuista :wave:

W & Emppu
 

Yhteistyössä