**ELOVAUVAT 2006**

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!!

Táytyy sen verran kommentoida tuohon varpaiden lóytymiseen, ettá meillá aatu on lóytányt seká varpaansa ettá aina vaipanvaihdon tai ilmakylpyjen aikoihin myós vaipasta muutakin :LOL: . Kaikenlaiset ulokkeet omassa kehossa ovat venyttelyn kohteena..... Aatu on táállá teneriffalla saanut kóllótellá paljon ilman vaippaa, joten liikkumisen harjoittelukin on ollut mukavampaa. Nyt sitten káántyilláán sujuvasti mahalleen ja liikutaan jo ympáriinsá navan varassa. Kotimaahan palaaminen sunnuntaina on jo mielessá ja pakkaseen sopeutuminen suorastaan jánnittáá.

kolmen äiti75 ja Aatu kahden päivän päästä 6 kk
 
myy
Moi taas!

Meillä nykyään yöt aika risaisia, Kaapo herää ja karjahtelee tai alkaa juttelemaan useamman kerran yössä. Kun käy kääntämässä kyljelleen ja laittaa peiton napakasti, niin jatkaa unia. On vaan aika rasittavaa kun 9h:n unien aikana herää 5-6krt. Ei siinä paljon itse ehdi nukkua.

Olen miettinyt, olisikohan unipussista apua. Kokemusta kellään?
Lisäksi nyt olen yrittänyt "opettaa" nukkumaan myös selällään, jos se rauhottaisi. Kaapo ei syö yöllä, mutta noita herätyksiä riittää.
Ja yöunet on muutenkin aika lyhyet.
Tosin nämä risaiset yöt voi johtua hampaistakin, toinen yläetuhammas puuttuu vielä ja voi olla puhkeamassa just. Kaapolla onkin nyt jo 7. hammasta suussa :eek:
Sit olen miettinyt, auttaisikohan, jos vaan antaisi höpötellä sängyssään, mutta kun ei aina jaksaisi odottaa, kun sit ei saa itse nukuttua. Ja usein herää sit kohta kuitenkin uudestaan odottamaan kääntämistä ja peittoa.

Joku kyseli hoitoon jättämisestä, niin Kaapo on kyllä ollut paria tuntia mummun kanssa ja hienosti on aina mennyt. Nyt ollaan vasta harjoiteltu, että isä syöttää iltavellin ja sekin alkaa pikkuhiljaa sujumaan. Oli niin paljon mun perään varsinkin illalla väsyneenä, että meinasi mennä huudoksi isän kanssa.

Kaurapuuron syönti takkusi alkuun meilläkin, mutta nyt mennyt jo toista viikkoa tosi hienosti puuro hedelmäsoosin kera. Sauvasekoittimella hienonnan Aamunhyvä pikakaurahiutaleita ja mikrossa teen puuron. Kattilassa on kurja niin pientä annosta keittää.

Myy ja Kaapo 5kk2vkoa
 
Heini79
Hyvää ystävänpäivää täältäkin kaikille!

Myy kyseli unipussista. Meillä käytössä, eikä pois annettaisi! Muutaman kerran ollut unipussi pesussa, niin paljon katkonaisempi sitten yökin ollut pelkän peiton kanssa. Mä siis ainakin voin lämpimästi suositella.
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE! :heart: =) :flower: :hug:

Mitähän täällä oli kirjoteltu...siitä onkin vähän aikaa kun itse vaivauduin kirjoittamaan. jotenkin ollu muka kiireitä eikä oo jaksanu. Ihan hirveen väsyny sitä on ollu. jospa tuo kevät alkais kohta piristään. Nytkin paistaa ihanasti aurinko B)

Puuroista Topias on syöny vasta maissipuuroa ja riisipuuroa. maissipuuro ei oikein maistunu, mutta riisipuurosta Topias tykkää tosi paljon! meillä on jotain vauvapuuroa, nyt en muista merkkiä.

Topias on ollu hoidossa muutaman kerran, tai oikeestaan mummu on ollu täällä hoitamassa pari tuntia. ja sitten useamman kerran kummisetä on ollu hoitamassa topiasta saunavuoron ajan. ihan hyvin on aina menny. eipä meilläkään vielä voi kovin pitkäks aikaa jättää hoitoon, ku nokkamukista ei vielä juo ihan tarvittavaa maitomäärää.

Meillä on kans pojasta tullu äidinpoika :heart: monesti kitisee muitten sylissä, mutta sitten ku pääsee mun syliin, ni kaikki on hyvin. kerran oikein huusi hädissään isän sylissä ja katto mua ja sitten ku otin syliin, ni rauhottu. eipä oikein tiiettty mikä sillon oli. muuten kyllä viihtyy ja pystyy olemaan isänsä kanssa ja iskä on muutenkin paljon hassumpi ja kivempi, mutta välillä ei kelpaa kyllä muu kuin äitin syli :heart:

mitäs vielä...jotain piti kirjottaa... niin, Topiakselle puhkeaa ihan kohta se toinen hammas. näkyy jo hyvin ikenen läpi, on ihan pienstä kii, että puhkeaa. On muuten jännä, että joillakin on jo 7 hammasta ja toisill aei yhtään.

Topiakselle maistuu nyt soseet hyvin, välillä tosi hyvin ja välillä vähän vähemmän, mutta kuitenkin. Oon nyt alkanu antaan tissiä ensin, ku topias ei meinannu enää soseiden jälkeen syödä tissiä. oisko sitten syöny ittensä täyteen soseilla.

Meillä yöt on edelleen vähän mitä on. välillä herätään lähemmäs 10kertaa ja välillä 3, mutta kuitenkin syödään yleensä 2 kertaa ja ensimmäinen kerta on jo puolen yön aikaan. nukkumaan meillä mennään 20.30-21.00. se on kivasti aikastunu ja niin on kyllä aamutkin. Eli täällä on kans yks aamuvirkku :wave: , en kyllä itse oo \|O , voisin kyllä nukkua ainakin tunnin pitempään. tänään meinas herätä 6.10, mutta sain jatkettua puolella tunnilla. yleensä meillä siis herätään 7 aikaan ja välillä vähn ennen. mutta ika tarkaa kello tuolla pojalla on, ku monesti menee monta päivää, että herää aika tarkkaan 7 aikaan. mitenhän sitä kelloa sais siirrettyä tunnilla ;)

nyt kyllä täytyy lähtä tyhjäämään astianpesukone. jotenkin sitä kertyy noita kotihommia ihan hirveesti ja koti on kuin kaatopaikka :ashamed:

moiks :wave:
 
Täältäkin myöhäiset ystävänpäivä toivotukset!

Luukaksen kanssa käytiin maanantaina 6kk neuvolassa ja mitat oli 8890g, 71cm ja py45,1. Hyvin kasvaa. kovasti kääntyilee ja nostaa itseään hienosti jo käsilleen, ja jalat menee hienosti jo masunkin alle, mutta eteenpäin ei pääse... ei vaikka kuinka huutaa samalla.... :kieh: . Yöt on alkanut mennä paremmin. Imetystä enää illalla ennen yöunia ja aamulla... tänään olen imettänyt nyt nukkumaan mentäessä vain toisen rinnan ja ihan on tyhjän tuntuinen tuo toinenkin. Sieltä ei kyllä hirveitä enää tuu koska Luukas syö aamulla kummankin rinnan päälle noin ehkä tunnin päästä ison lautasellisen puuroa ja vielä maitoa päälle. Niin ja puuron seassa on vielä hedelmä sosetta. Joten kertoo aika paljon, mun omista maitoa varastoista. No onneksi kelpaa pullo.

Ite olin vajaa kaksiviikkoa sitten oksu ja ripuli taudissa ja samoin mies, mutta Luukas säästyi onneksi. Tais vielä äidin maito suojata. :D

Juu eikun nukkumaan, jotta jaksaa tuo pojan kanssa nousta aamulla... :whistle:

Lellu ja Luukas
 
Tänään pojalla 6kk-synttäripäivä :flower:

Neuvolassakin oltiin ja paino oli 10.3 kg, pituus 73.3 cm ja pipo 44 cm. Hyvin kasvetaan tasaisesti ja hetkisen istuttiinkin ennen kuin taas muksahdettiin maahan. Toi pituus kyllä selitti sen, miksi 74 cm vaatteet ovat käyneet nafteiksi!

Me ollaan syöty kaupan vadelmakaurapuuroa ja on nyt parin maistelukerran jälkeen alkanut uppoamaan ihan mukavasti. Pitääpä ostaa sitä täysjyväriisijauhoja, jospa siitä alkaisi sitä puuroa itse keittämään, ja lisäisi sinne hedelmäsoseen itse, niin kuin täällä joku neuvoikin :)

Hyvää ystävänpäivää tänne kaikille :flower: , vaikka vähän myöhässä toivotus tuleekin :snotty:

Eloveena ja poika 6kk<br><br>
 
Heini79
Neuvolaterkut täältäkin, pituutta 68,5 cm ja painoa 7530g. Päänympärys 45cm. Aika hyvin veikkasin painoksi noin 7,5 kg. Poika menee edelleen omalla hyvällä käyrällään, vaikka melko kevyehkö taitaa ollakin.

Huomenna sitten tuo jässikkä on jo puolivuotta! Äkkiä se aika vaan menee, sniif...
 
Ihania muksuja teidän profiileissa! =)

Tulin nyt vain etukäteen toivottamaan oikein hyvää viikonloppua ja ensi viikkoakin kaikille!! Meillä on tulossa niin kiireinen viikko, että täällä en varmaan ehdi käymään ollenkaan...

hansu:Saattaapi olla, etten ensi viikolla tosiaan ehdi, mutta viimeistään sitten seuraavalla viikolla nähdään :wave: Laitan viestiä jossain vaiheessa!

Kirjoittelemisiin :wave:

Wilhelmiina & Emilia :heart:
 
Poika oppi eilen ihan kunnolla ryömimään. Kovasti harjoittelee jo konttausasentoakin. Nyyh, mua ihan itkettää, kun mun pieni vauva ei oo enää niin pieni. :'(

Syöminen on edelleen vähän hankalaa. Iltapuuro maistuu paremmin sitterissä kuin syöttötuolissa. :/ Muutenkin pitää aluksi huijata aukaisemaan suuta. Mä alan olemaan melko kypsä yösyöttöihin. Poika kun herää sitten öisin syömään monta kertaa, kun ei päivällä syö tarpeeksi. :snotty: Miten oikein saisin sen syömään päivällä kunnolla!!! Jaah, no nyt näköjään syö hyvin isin syöttämänä, kun saa istua sitterissä! :eek:

Ollaan lähdössä taas viikonlopuksi mummilaan. Voitais hyödyntää lapsenvahteja ja mennä miekkosen kanssa vaikka ravintolaan syömään. :p
 
Meillä oli aamulla 6kk neuvola, tai oikeestaan 6,5kk neuvola. Nyt kun oli sama mittaaja kuin aina aikasemmin niin pituuttakin saatiin pojalle hieman enemmän. TYKS:n mittaajan mukaan Lucas oli maanantaina vaan 68cm. Mut tänään saatiin mitoiksi 69cm ja 7400g. Hoikka poika on edelleen!

Anna K. meillä syömiset näyttää menevän ihan erilailla. Lucas tykkää hirmuisesti syödä kiinteitä. Ja on ihan ite ilman unikoulua vähentänyt yösyömisiä viime viikkoina siihen malliin et kahtena edellisenä yönä ei oo syönyt ollenkaan! Eilen söi vast klo7 maitoa ja sit klo9 aamupuuro. Tänää söi klo6 maitoa ja klo9 puuron. Toivottavasti teidänkin poitsu pikku hiljaa tajuais et päivällä kiinteiden syöminen on kivaa puuhaa :D Niin ja hirmuisen ihana kuva toi missä teidän poitsu syö puuroa :heart:

Ja pakko munkin on todeta et monesti oon Wilhelmiinan tytön kuvaa profiilissa ihastellu ja on kyllä yks söpöimmistä vauvoista mitä oon nähty!

Jotain muutakin piti kirjotella mut enpä muista mitä.. :/

-Liinos
 
Heini79
Heh, piti tulle hehkuttamaan, että olin jostain Liberon arvonnasta voittanut marimekon bodyn. Onkohan tuo sellainen, minkä niillä merkeilläkin saisi (vaalean lila-valkoraidallinen), tietääkö joku? Voiko vaan tuon väristä pojalla käyttää ;) ? Onkohan mun onni kääntynyt, kun tuntuu, että Oskari on saanut itselleen arvonnoissa jo vaikka mitä.

Takaisin broilerisoseen tekoon mars...tuoksu on aika "ihana" tuolla keittiössä...

Niin ja viikonloppuja taas!
 
Meillä kasvetaan todella hitaasti. 6kk ja viikko ikää, niin pituus 64,5cm ja paino 6600g. Nyt pitäisi sitten ottaa 5 annosta/pvä ja maidot päälle.

Onkos muilla jo 5 annoksen tahti? Nukutaanko silloin läpi yön syömättä?

Meillä syödään nyt yölläkin 2 kertaa, kun kuulemma terkan mukaan pitäisi jo nukkua yö syömättä, mutta,mutta...

Ryömitään kyllä hirveetä vauhtia ja muutenkin hereillä ollessaan neiti on kuin elohiiri. Ehkä se kuluttaa energiaa vähän enemmän ja tarvii syödä sitten vielä yölläkin... en ota stressiä, kunhan vähän yleisesti mietin...

Taas kerran ollaan räkätaudissa :snotty: joten saa nähdä kuinka kiinteet maistuu.

Mutta hitaasti hyvä tulee, vai kuinka se menikään :heart:

Hyvät viikonloput kaikille :wave:
 
Hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille täältäkin :flower:. En saanut laitettua aiemmin tänne toivotuksia kun olen hoitanut kahta lasta... Mies sai ruokamyrkytyksen toissa iltana ja on vieläkin ihan reporankana, joten pojan hoidon välissä olen tyhjentänyt oksennusämpäreitä ja käynyt kaupassa hakemassa jaffaa, yms. Oonkin sitten tänään ollut jo ihan poikki ja nostan hattua kaikille joilla on useampia lapsia - kuinka sen teette!?! *suuri kumarrus teille*

6kk tänään täynnä meilläkin! Ei kyllä juhlita mitenkään miehen sairastumisen takia.

Eilen miesten hoitamisen lomassa oli myös neuvola. Neuvolamitat oli: 71,5cm ja 8640g. Paino oli hieman jäänyt pituudesta jälkeen. Arvata saattaa et vaikka neuvolan täti kovasti vakuutteli, että ei se haittaa niin äiti alkoi heti miettiä onko annettu riittävästi ruokaa ja johtuuko tämä imetyksen lopettamisesta. Tiedän järjellä ajatellen, ettei tietenkään ja oikeastaan poika itse lopetti tissittelyn, kun pullo oli suosikki, mutta aina sitä osaa syyllistyä ja huolestua vaikka mistä ja yleensä ihan turhaan.

Ja koosta puheenollen... Lumihiutale täällä elovauvoissa tuntuu olevan isoa porukkaa ja pojat varsinkin kasvavat hurjaa vauhtia. Teidän tyttö on varmasti vain siro ja söpö! Ja lisäpositiivisena puolena hitaassa kasvussa on myös, että vaatteet käy pidempään, ja jos käy mammajumpassa (me ei kylläkään äidin laiskuuden takia käydä) niin ei ole niin raskasta kuin tällaisten tankkereiden äideillä.

Me syödään myös 5 kertaa päivässä. Joskus tuntuu, että ei paljon muuta tehdäkään kun syödään. Poika jätti ihan yhtäkkiä itse pois yösyötöt vähän sen jälkeen kun aloitettiin tuo kiinteiden syönti 5 kertaa päivässä. Lisäksi epäilen, että kun sai kaksi kertaa aamuyöllä/aamulla huoneenlämpoistä korviketta lämpöisen tissimaidon sijaan niin totesi, ettei tätä varten kannata herätä :D.

Meillä ei vielä muuten ryömitä eikä kontata... Ihan vain vastapainoksi, kun kaikki muut tuntuvat jo kovasti liikkuvan ;).

Viikonloppuja kaikille!
E & Robert<br><br>
 
Meillä ollaan kipeenä. Torstaina jo oli Ronjalla kuumetta ja rupes yskimään ja eilen edellisten lisäksi meni nenu vähän tukkoon. Pieni reppana on ollu ihan veto poissa :snotty: Kipeenä olon lisäksi ensimmäinen hammas tekee tuloaan. Ien on ihan turvonnu ja punanen. Tänä aamunakin tuntu vielä kuumeiselta :( Mies on kans yhtä kipeä ku Ronja ja mullekin on tulossa sama tauti, joten kohta maataan kaikki samassa läjässä sängynpohjalla. Harmittaa vaan ku ei päästä uimaan tänään.

Ronja harjottelee ryömimistä kovasti, varsinkin yöllä \|O Peruuttaminen sujuu paremmin kuin eteenpäin meneminen, joten tytsy peruuttelee ympäri sänkyä suurimman osan yötä :whistle: muutenkin on nukkunu nyt levottomasti kun ollu kipeenä, joten itse tässä ei ole hirveesti saanu nukkua :headwall:

Ruokakaan ei maistu kovin hyvin, varsinkaan lusikalla syötynä, joten ostettiin taas velliä, vaikka oltiin ne jo jätetty pois. Ajattelin et saa nyt vähän jotain maitoa tukevampaa.
Meillä ei todellakaan syödä terveenä ollessakaan viittä kertaa päivässä. Hyvä kun kolme ateriaa saa jotenkuten uppoamaan. Puuro ei ole ruvennu vieläkään maistumaan kovin hyvin, joten lihaa ei olla vielä otettu mukaan ruokalistalle. Yöllä Ronja syö normaalisti kerran joskus 6 aikaan aamulla. Meille tuo on kyllä vielä yötä :whistle:

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
Ostin sitä riisijauhoja, mutta en ole kokeillut sitä vielä! Etsin sitä kaupassa muiden jauhojen joukosta, mutta se löytyikin sieltä vauvatarvikepuolelta! Mutta ei se taida sitä täysjyvää olla! Toivottavasti maistuu tuokin!!

Joku kyseli vaipoista, mutten kyllä lahopäänä muista, että kuka. Eli joku teistä kyseli Libero-vaipoista ja että pojalla ne päästävät pissat läpi! Itse kokeilin myös paketin Libero-vaippoja, mutta minusta myös ne tuntuvat ihmeen märiltä pissin jälkeen, kun kokeili etumusta!! Joten siirryin Pampersiin. Nyt olen käyttänyt päivävaippoina Baby dry 12h kokoa 4 ja yövaippoina samaa vaippaa, mutta kokoa 4+. Ne ovat pitäneet pissit ja kakit ainakin meillä hyvin!

Paranemista kaikille sairaille :wave:
Jaksuja valvoville ja sitä tarvitseville! :)

Eloveena ja poika 6 kk 2 pvä
 
Voi kun siitä on kauan kun olen viimeksi käynyt :ashamed:
En edes kaikkea jaksa enkä ehdi lukemaan :whistle:

Olen jäänyt niin koukkuun tuonne toisaalle monikkopalstalle että meinannut nämä sivut ihan unohtua :ashamed:

Muta myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille...en minä kuitenkaan teittiä oo unohtanu ;)

Meillä pojat käy hurjaa vauhtia kohti 7kk:ta :eek:
6kk mität olivat; Jimi 9170g/68.5 ja Luca 8880g/68.3cm :heart:
Meillä on tässä välissä myöskin 7kk punnitus koska neuvolasta halutaan nuita poikia niin kovasti tarkkailla...vaikka mitään hätää ei ookkaan.

Meillä pojat kääntyilee ja pakittelee taakseppäin,ryömimään kumpikaan ei ole lähtenyt. Jimi kyllä nostaa itseään ihan etunojaan ja varmasti lähtee liikkeelle aiemmin.
Jimi on edelleen vilkkaampi ja Luca rauhallisempi. Jimi on myös puheliaampi ja aikamoinen jokeltelurepertuaari häneltä löytyykin :LOL:
Iloisia ja nauravaisia ovat molemmat =)
Vierastamaan meillä ei ole vielä alettu.

Molemmilla on 2 alahammasta ja myös ensimmäiset kuumeet on sairastetu mutta liitän sen kyllä noihin hampaisiin.
Tällähetkellä molimmalla on yskää ja limaisuutta mutta pahempaa flunssaa ei ole vielä sairastettu (kopkop).

Päivässä syödään aamu-ja iltapuuro (kaura tai riisi) hedelmäsoseen kera ja kaksi liha-kasvissoseateriaa (broitsu,possu,nauta) sekä jälkkäriksi aina jotain sosetta. Välipala ei mahdu millään päivään.
Maitona Tutteli 2 jota menee 500-600ml päivässä.

Yöt menee meillä jo oikeastaan hienosti...melkeinpä nykyään syömättä. Ainoastaan nuo hampaat teki vähän takapakkia. Joskus saattaa joutua tuossa 5-6 maissa antamaan maitoa.
Nukkumaan mennään 20-21 ja herätään siinä 7-8.30.

Päivällä nukutaan 2-3 päikkärit ja yhdet edelleen ulkona...vaihtelevasti 1.5-3h.

loppukuu meillä meneekin pakatessa ja kuun viimeisellä viikolla muutamme isompaan asuntoon. Saavat sitten pojat oman huoneen :D

:hug: teille kaikille ja mukavaa tulevaa kevättä =)

:wave:
 
Viime tostaina käytiin 6kk neuvolassa ja mitat oli 7890g 67,5cm.

Viime yö meni taas aivan penkin alle!! Petra heräs puoli 12 huuutamaan ja sitä kestikin sit 2 asti... viimein tuli itku äipältäkin ja petra tapansa mukaan imi alahuulta ja katteli mikä äipällä on hätänä :'( Petra on ollu koko pienen ikänsä itkunen ja nyt tuntuu et on viel enemmän. Alkaa voimat olla loppu... :headwall:

Aamupuuro ei uppoa vaik mitä yrittää. Oon testannu kaurapuuron,neljän viljan ja riisipuuron... :x Päivällä syö hedelmää ja kasvista. Jouduin jättämään naudanlihan pois, ku ei massu kestänny. Mennään sit viel pelkällä kasviksella. Lähteehän se nälkä silläkin. Ens viikolla ajattelin broileria laittaa.

Mieskin tokas jo yhtenä aamuna:Muutan kohta kambutzeaan,jos tyttö ei lopeta tuota kitinää (sitä riittää aamusta iltaan ja nyt jo yöllekin) :LOL:
Ei kyl oikeesti paljon naurata :kieh:

Eilen oli mummilla hoidossa muutaman tunnin ja oli kuulemma ollu kiltti tyttö. Vaikea kyl uskoa. Ei taida mummi kaikkea kertoa... :D

Petra ei viel ryömi, mut kovasti jo hakee konttausasentoa. Kai sekin kiukuttaa ku ei pääse eteenpäin. Kovasti pyörii lattialla ja sylissä ponnaa jatkuvasti. Hyppykiikkua ei neuvolassa suositellut, ku astuu enempi varpaille ku koko jalallle. Rallituoli meillä on käytössä ja sillä on kiva mennä koiria kiusaamaan.
Hampaita taitaa tulla lisää. Alhaalla siis kaksi jo onkin. Yläien on turvoksissa ja sitä aristaa ku koskee. Alas on myös tulossa.Näkyy kajastavan jo vaaleana

Toivottavasti kohta alkaa helpottamaan ja pääsis nauttimaan äitiydestä niinku sitä odotusaikana ajatteli. Nyt tuntuu et on vaa tissi,syli,siivouskone ja nalkuttaja isännälle \|O

Tässäpä tämä todella positiivinen :) kertomus taas oli.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!! :heart:
 
TÄNÄÄN PLUSSASIN!!!
Neiti on keskiviikkona 6 kk. Niin nopeesti aika kuluu. Ihanaa kun tulee toinen. Tämä ensimmäinen onkin ollut niin helppo. Toivotaan että sama putki jatkuu! taidan mennä ilmottautumaan myös odottavien puolelle. MUITA PLUSSANNEITA???? Olen todella onnellinen! Raskaudesta en nauttinut ollenkaan, jos muistatte helteet yms, mutta vauvaa odotan kovasti! Nyt tietää mitä odottaa, konkreettisemmin!
Neiti on kova pörisemään. Vaikka itku tulisi, pörinä jatkuu. Yksin neitokaista ei enää voi mihinkään jättää, kun löytyy metrin päästä jostain naureskelemasta. Minä olen kyllä ylihuolehtivainen äiti, kun ajattelin ostaa sellaisen pehmokypärän. Nyt tekee jo pahaa, kun pää kolahtaa lattiaan. Mitä se sitten on, kun neiti kaatuu suorilta jaloilta ja lyö päänsä! Puhukaa mulle järkeä :ashamed:
Hyvää viikon alkua kaikille!!!<br><br>
 

Yhteistyössä