**ELOVAUVAT 2006**

no niin, painokontrollissa käytiin ja nyt oli kahdessa viikossa tullut 170g :snotty: pituus oli vähentynyt 0,2cm :whistle: :LOL: taitaapa olla jonkinlainen mittausvirhe sitten tullut viime kerralla... nyt oli mitat 5770g ja 62cm

En kyllä millään ymmärrä, että minne se kaikki ruoka katoaa, kun mielestäni Emilia syö hyvin soseita, mutta painoa ei vaan tule enempää... Pitää varmaan vain yrittää vielä lisätä määriä ja antaa kahdesti lihaa/pvä. Nyt menee kerralla 5 isoa jääpalaa liha-kasvissosetta + ½ prk hedelmä- tai marjasosetta. Päätin myös, että lopetan päiväimetyksen ja yritetään siten saada menemään korviketta enemmän päivässä. Mutta eihän sitä toiselle ruokaa voi koko ajan tyrkyttää, syö kerralla sen verran kun jaksaa, eikös sen pitäisi riittää ;)

Huomenna olisikin mummolareissu edessä, yht. 400km autossa \|O Eipä ollakaan siellä joulun jälkeen käyty, kun Emilia ei tahdo nukkua autossa ja huutaa sitten väsyneenä ja kun ei pääse liikkumaan... Jospa nyt kuitenkin sujuisi jo paremmin.

Pitää yrittää paremmalla ajalla lukea teidän kirjoituksia...

Aurinkoista pakkaspäivän jatkoa kaikille :wave:

Wilhelmiina & pikku Emilia :heart:

hansu:osallistuiko Topias siihen valokuvaamon päivänsäde -kilpailuun? Me käytettiin Emilia eilen valokuvassa ja saa nyt nähdä minkälaisia kuvia tuli :) Alku meni hyvin ja varmasti ihan nättejä kuvia tulikin, mutta sitten Emilia kyllästyi ja meni vähän itkuksi :whistle: <br><br>
 
santun äiti
ilmoitettava tänne meidänkin santtu poika joka syntyi23.8.06 ja perjantaina puol vuotis päivä. eilen käytiin neuvolassa ja mitat on 68cm ja 7,9kg =) konttaa kai seuraavana kun osaa asennon jo ottaa ja ensimmäinen hammas on puhkeamassa nyt. melkoinen vauhtitykki tää meijän poika on :heart:
 
mä jaksan imettää meidän 6kk tyttöä kun ajattelen yhden kirjan tekstiä vauvan ajatuksista, siinä oli vauvan eloonjäämisvietistä että haluaa vaan olla äidin lähellä ja "äiti on ihan lähellä,äiti on aivan suussani asti,äiti ei jätä" se ajatus saa mut jaksamaan välillä kun oli niin hauskasti kirjoitettu
 
KIITOS kaikille onnitteluista! :flower: On niin mukavaa saada jo nyt onnitteluita, vaikka isovanhemmatkaan ei tiedä vielä!Kiitos ja kumarrus.
Neiti täytti tänään puoli vuotta. Puolivuotisneuvola on vasta puolentoista viikon päästä, outoa...
Hampaita ei vielä näy! Kuola kyllä on valunut koko elämänsä.
Neiti pääsi tänään syöttötuoliin ja olipahan hankalaa syöttäminen. Alma heijasi edestakaisin ja sen tietää, ettei tule kauheen siistiä jälkeä, kun yrittää osua liikkuvaan kohteeseen. Kädet olis menossa myös suuhun ja lusikkaan, joten isi piti käsistä kiinni. :p On siinä vaan opetteleminen.
Viikonloppuna lähdetään helsinkiin isomummua katsomaan. Tarkoitus oli vähän asuntoja katsella myös. Olemme ns. paluumuuttajia. Kyllä sitä vaan sinne jokin vetää, en tiedä mikä sitten. Tiedossa 5h matka,plaah.
Voi kauhea, kun en muistanut mitä tämä pahoinvointi oli... Onneksi olen unohtanut synnytyskivutkin...Jotain hyvää tässä muistamattomuudessa
;) <br><br>
 
Meillä herättiin tänään jo klo 5.30 :headwall: . Alex heräs siihen kun kävin vaihtamassa sille kuivan yöasun ja vaipan. Ei auttanut vaikka en laittanut edes valoja päälle. Me ostettiin Pampers 4 vaippoja mutta ei ne ole yhtään sen parempia kuin Liberot. Olis ehkä pitänyt ostaa niitä 4+ tai Liberoista seuraava koko. Täytyy antaa Pampersille palautetta kun vaippapaketissa luvataan että pitää vauvan kuivana 12 h ja meillä vaipan ei tarvii olla kun 8 h niin jo poika lainehtii pissassa. Yleensä pissaa vielä meidän sänkyyn eikä omaansa :LOL: . Tuntuu hullulta ostaa jotain jätti-isokokoisia vaippoja kun sit ne falskaa sen takia ettei istu kunnolla päällä.

Meillä unikouluiltiin viime yönä sen verran että en ekalla kerralla kun Alex heräs antanut sille tissiä. Heräs jo vähän yli kymmenen ja aika helposti nukahti uudestaan ilman tissiä. Sit heräskin seuraavan kerran puol kaks, yritin sillonkin vielä tassutella ja kanniskella mutta poitsu vaan huusi suoraa huutoa niin annoin sit tissiä. Mä en ymmärrä millä sitä jaksaa ruveta jotain unikoulua pitämään kunnolla kun olen muutenkin aina niin väsynyt ja sit meillä ei nuku kukaan. Miehelläkään kun ei ole lomaa ennen kesälomaa niin ei sekään saa nukuttua jos mä rupeen jotain unikoulua pitämään. Parempi olis varmaan että mies pitäisi sen unikoulun sen puolesta että poitsu ei haistelis äidin maidontuoksua.

Korvike ei edelleenkään kelpaa. Yritin taas aamulla antaa sitä niin sylkee vaan pois. Täytyy varmaan lopettaa tissin antaminen päivällä ja tarjota vain sitä korviketta. Pelkään vaan että toinen ei saa tarpeeksi nestettä tai sitten se kostautuu niin että syö yöt läpeensä tissiä tosin sitä se tekee nykyäänkin. Meilläkin on Aventin tuttipulloja ja olen tykännyt niistä. Niistä Alex juo hyvin jos ei ole korviketta. Aventin taikamukinkin ostin mutta siitä ei tykkää/osaa juoda.

Jep jos yrittäis nyt vähän siivoilla. Alex meni ekoille päiväunilleen parvekkeelle jo klo 8 :LOL: eli kai se kohta sieltä jo herääkin.

Mimmi + Alex

p.s. Profiilissa tuore kuva Alexista istumassa uudessa syöttötuolissaan<br><br>
 
Jes! Meillä nukutaan kokonaisia öitä :) . Teneriffalta tulon jälkeen maanantai-aamuna söi vielä tissiä, mutta imetys on nyt historiaa. Aatu alkoikin nukkua heti kokonaisia öitä. Ma-iltana söi klo20 puuron ja maitoa pullosta vähän klo21 ja heräsi syömään vasta puol7.Tuttia kyllä laitoin suuhun muutamia kertoja yöllä. Ti-iltana sama homma. Sammui klo20.30 ja heräsi syömään vähän ennen klo6. Tänä aamuna heräsi vasta klo7.15 syömään. En tiedä onko sattumaa......

kolmen äiti75 ja Aatu 6kk6pvää
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Mimmi78 meilläkin syödään vielä yöt läpeensä, ja jos ei syö niin sit kitisee kun masultaan kepsahtaa selälleen :whistle: Eli repaleiset yöt vaan jatkuu. Miekin luulen, että puol 12-12 yötissi on vaan joku nukahtamistisuttelu kun ennen nukkumaan käyntiä saa iltapuuroa ja tisua päälle. Jotenkin sitä vaan jaksaa, en kyl tiiä miten mut liekö vaan se ajatus takaraivossa, että TÄÄ EI OLE IKUISTA ;) Esikko oli meillä se helppo vauva, jolle korvikekin maistui todella hyvin.

Eevillekään ei korvike kelpaa, tai kyllä sitä juo mutta se tulee sit puklailuna ulos :kieh: Ei tissimaitoa enää pulauttele mut korvike tulee melkein heti ulos. Miulla olis 5ltk (12prk per laatikko) NAN-standart korviketta, kun Prismasta sitä hamstrasin mut eihän sitä tuu käytettyä :kieh: Tartteiskos joku korviketta??? Parasta ennen päivät on 28.4. ja 5.5.

Pitänee lähtee laittamaan likkaa päiväunille, alkaa sen kuuloinen kitinä olla ;)

Ukkis ja Eevi 5,5kk :heart:
 
Tuisku-84- harmaana
Jostain kumman syystä en pääse kirjautumaan sivuille.... :/

Sasu79: Onnea plussasta ihan hirmuisesti!!! :D
Itse en toisesta edes vielä haaveile ja alunperinkin oli ajatuksena että toinen tehdään muutaman vuoden päästä, ehkä 5 vuotta ikäeroa. Jotenkin tuntuu että meille vain parempi näin.

Tää on kyllä ihan huippu palsta! Välillä kun oikein ottaa päähän ja tuntuu ettei mikään onnistu ja tulee kunnon huono äiti-fiilis niin täältä saa tukea ja voimaa kun huomaa ettei ole ongelmien kanssa yksin. Ihan samoja ongelmia ja fiiliksiä on monella. Kiitos kaikille!!! :hug: =)

Meillä on kanssa yöt aika repaleisia ja olenkin nyt ihan vakavissani miettinyt imetyksen lopettamista.... :/ Viime yönäkin poitsu roikkui tissillä "koko yön" ja nyt on tissit ihan kipeät... Mietin alussa että jos puoli vuotta saa imetystä kunnolla sujumaan niin olen tyytyväinen. Nyt se on sitten jo puoli vuotta takana. En vain oikein tiedä miten tätä nyt pitäisi sitten lopetella... Pullosta poitsu juo vaihtelevasti ja päivisin usein uppoaa korvike ihan hyvin (ellei ole tosi väsynyt...) Öisin joi ihan pienenä hirmu hyvin mutta nyt ei millään. Hirveä huuto vain jos pulloa tarjoaa.... Jokohan sitä voisi sitten lopettaa koko yösyötöt kun puuro uppoaa tosi hyvin iltasella ja ikääkin reilu ½v.?

Mutta nyt juomaan kahvia kun poitsu nukahti (tissille, totta kai... :ashamed: ) ja sitten miettimään taistelustrategiaa minä(&tissit) vastaan poika. :whistle:

Ja tietenkin pakkaamaan....Muutto enää muutaman päivän päässä... :wave:

*Tuisku ja Lenni 6kk*
 
Sasu79 onnea plussasta :heart:

Voi tätä minunkin masukuumetta vaan vielä ei ole kolmannen aika :whistle:
Itseasiassa maanantaina aloitin ehkäisyn (ehkäisyrengas) kiusaavien vuotohäiriöiden takia. Tarkoitus oli pärjätä pelkällä kondoomilla mutta eipä yhtämittaisia kuukautuisia kukaan kestä :headwall:

Meillä pojat nukkuu yönsä,jee :D
Nukkuivat oikeastaan jo aiemminkin mutta hampaiden puhkeaminen,kuumeilu ja kröhäisyys teki takapakkia. Nyt kuitenkin kun ollaan tervehdytty niin useampi yö on mennyt taas maidotta. Luca nukkuu tosi hyvin,viimeyönäkin kerran laitoin tutin. Jimille annoin muutaman yönä vettä mutta viimeyö meni juomatta. Levottomampi nukkja Jimi on nyt ollut,vilkkaampi poika näin hereillä ollessaankin. Monesti otan sitten aamusella viekkuun nukkumaan ja herätessä kiusottelenkin pojalle että taas on sama poika mamman vieressä :LOL:

Tosiaan nukkumaan menevät klo 20-21 ja aamusella herätään 8 maissa =)

Minä tilasin kanssa nuo Aventin nokkamukit pehmeällä nokalla vaikka se kova olisi ollut +6kk ikäiselle. saako niihin vaihdettua niitä nokkia? että voi siis kovan sitten vaihtaa tuohon mukiin?
ajattelin nyt uudessa kodissa ottaa asiakseni tuon nokkiksen opettelun sekä myös hampaiden harjaamisen :D

Muutamme toisaan sunnuntaina ja kappeja voi tyhjäillä vielä alkuviikosta. Pakkailut ovat vielä kovin aluillaan. Muutamme tuohon naapuritaloon ja taitaa matkan lyhyys tehdä nyt tepposet :whistle:
samoin pojat nukkuvat niin lyhyitä päikkäreitä tai ovat muuten vaan vaatimassa ettei hommat edisty ainakaan silloin kun itse niin suunnittelee ;)
Meillä nuo pojat pysyvät vielä niin hyvin paikoillaan kun eivat osaa ryömiä eteenpäin että sen puoleen ei tarvii olla kokoajan vahtimassa =)

Meillä muuten on kanssa hyppykiikku ja ne kädensiat tosiaan puristavat luultavasti kainalon valtimoa. Nyrkki on pian meilläkin sinisenä enkä siksi laita käsiä niihin reikiin ollenkaan. Hyvin pysyy pojut kiikussa vaikka ei kädet rei'issä olisikaan. Luca vallankin tykkää kovasti pomppia =)

Jeps,eipä kai kummempia...nettipimento on su-to ja tulen kertomaan 7kk mittatietoja seuraavaksi. Ensi tiistaina olisi neuvola =)

Aurinkoisia päiviä kaikille :hug:
 
Hansu: En löytäny pussista mitään merkkiä,mut ostin sen efantti nimisestä lastenliikkeestä.

Viime yökin mentiin kahdella herätyksellä :heart: Puoli yhden aikaa oli päästävä meidän keskelle.Neljän aikaan heräs itkemään ja massua väänsi. Tunnin vääntelyn jälkeen nukahti tissille. Herätys oli hiukan ennen 8.
Päiväunetkin nukkuu sisällä hyvin. Pari tuntia saattaa hyvinkin nukkua. En oo käyttäny unipussia kuin yöllä.

Aamupuurokin on jo jonkin verran maistunut. Tänään tein riisi-ja kaurahiutaleista puuron ja mukaan laitoin mustikkaa. Kaiken söi, mut annos oli vaan vajaa 1dl.


Haleja :hug: Lenniserkulle!!


 
Jennyli saa niihin Aventin nokkiksiin vaihdettua niitä nokkia. Se minkä mä ostin oli kovalla nokalla ja nyt ostin siihen sen pehmeän nokan. Eipä sekään kelpaa meidän tissi-Alexille.

:kieh: toi poika saa kohta olla päivät ilman maitoa, jos se sitten oppisi sitä korviketta juomaan. Monta tölkillistä olen saanut jo kaataa viemäristä alas kun sitä ei suostuta juomaan.
 
Tuli mieleeni kysäistä että istutatteko syöttiksessä tyynyin tuettuna? onko soseiden syöttäminen helpompaa siinä kuin sitterissä?

Mulla ei ole vielä syöttiksiä eikä pojat itse vielä istukaan. Sittereiden voimalla mennään mutta alkaa nuiden poikien painojen takia vuo sitterit vedellä jo viimeisiä :D

6kk neuvolassa ei vielä suositellu istuttamista muutkuin tietty sylissä ;)
 
Kiva Severiina että teillä on alkanut yöt rauhoittua =)

Ronja alkaa olla jo onneksi paremmassa kunnossa ja viime yö sujui onneksi taas jo normaaliin malliin, eli heräs pari kertaa kun oli kääntyny mahalleen ja kerran syömään. Ronja on myös ruvennu menee aikasemmin nukkumaan. Nykyisin tyttö simahtaa 22-23 aikoihin, kun ennen nukahti vasta 24 kieppeillä. Ihan mukavaa, että itekin pääsee aikasemmin nukkumaan jos väsyttää.

Minä sen sijaan oon edelleen kipeenä ja MULLA on korvatulehdus :eek: viimeks mulla on ollu varmaan joskus ala-aste ikäsenä. No parempi että on mulla kun Ronjalla. Kaikki korvatulehduksesta kärsivät pienokaiset saavat kyllä kaikki mun sympatiat :hug: kyllä tuo korva olikin pari iltaa niin kipee ettei meinannu nukkuminen onnistua :ashamed: Kivasti tuo kylmä ilmakin vihloo korvassa, mut ei muuta kun pipo syvälle päähän :xmas:

Ronja saakin mennä isin kanssa vauva uintiin lauantaina jos mä en ole tullu kuntoon, mut onneksi sain antibiootit et eiköhän tää pikku hiljaa hellitä.

Mekin saatiin lahjaksi unipussi ja pari kertaa Ronja on siinä nukkunu, mut onnistuu saamaan itsensä ihan solmuun sen kanssa ja sit iskee ahdistus :whistle: mut eipä tuo tyttö ole koskaan kapalossakaan viihtynyt.

Meilläkin pakkasta riittää edelleen ja tallista on putket jäässä :kieh: siinähän se päivä sujuu rattosasti kun kantelee hevosille vettä :headwall: ihan ku ei muka parempaakaan tekemistä olis...
Kauankos teillä on kestäny että hampaat puhkeaa, siitä kun hammas jo selvästi näkyy ja tuntuu ikenen läpi?? Ronjalla on ollu jo viikon ien ihan turvonnu ja hammas näkyy selvästi, mutta ei puhkea :/ hienoista känkkäränkkääkin tuntuu tuo hampi aiheuttavan tai sit tuo tyttö kiukkuaa jotain ihan muuta :whistle:

Mä yritin eilen käydä etsimässä Ronjalle jotain paksumpaa 70cm paitaa, jotain fleeceä tai vastaavaa, mut eipä oikein löytyny kun kaikkialla on jo kevät vaatteet esillä ja niistä mitä löysin halvin tais olla 30 euroa :eek: joten jäi sit ostamatta....

Tulipas taas tekstiä, joten taidan painua siivoilemaan kun Ronja nukkuu vielä päikkäreitä :wave:
 
Iltatähti meillä tuli pojalle Tuttelista ja Nannista iho-oireita eli punotus ja näpyt sekä myöhemmin myös oksennus.

Te yö tassuttelijat. Nukkuuko teidät lapset mahallaan? Olen vaan miettinyt, kun tuo poitsu nukkuu pääasiassa selällään, niin mitenköhän minä sen selkää ja pyllyä tassuttelisin? Hölmönä, pähkäilee...

Nyt kutsu käy..

Sasu

 
Onnittelut Sasulle plussasta! :flower: Enpä tiedä tuleeko meille enää yhtään vauvaa...luultavasti tulee jos on tullakseen mutta yritystä ei ainakaan vielä ole. meillä kun on jo 4, joista tosin 3 "osa-aikaista"... Tosin eipä nytkään mahduta yhteen autoon ja jos vaihdamme 7-paikkaiseen niin sittenhän on vielä 1 paikka vapaana :kieh:

6 kk mittoja: 9860 g ja 67 cm, hyvin kuulemma kasvaa. Seuraavaksi onkin täällä 8 kk lääkäri.

Syöttötuolista: on otettu juuri käyttöön ja Aaro istua nakottaa siinä hienosti, pehmusteet siinä on. Aluksi yritti saada sitä keinumaan niin kuin sitteriä :D Sitterissä syöttäminen oli jo ihan mahdotonta, sylissä syötin jo pitkään. Muutenkin sitteri on meillä poistettu, se pitää palauttaakin uudelle vauvalle. Välillä se olisi kätevä mutta poika makoilee sitten lattialla jos en voi sylissä pitää, jospa vaikka innostuisi lähtemään liikkeelle.

Kovasti koen olevani viihdyttäjä pojalle, koko ajan pitäisi olla jotain äksöniä... välillä väsyy eikä meinaa keksiä enää mitään... Onneksi lähes mikä tahansa puuha kelpaa hetken kunhan se on muuta kuin äsken...
 
Sasu meillä nyt ei varsinaisesti tassutella, mut oon jo pitkään tehny niin että kun nukutan tyttöä (illalla, päikkäreille(sänkyyn) tai jos on yöllä heränny)niin pidän kättä masun päällä. Ronja ainakin vänkää nykyisin hirveesti mahalleen juuri kun on nukahtamassa, niin pidän vaan käden siinä massun päällä niin et samalla estän likkaa pyörimästä, jotta saa nukahdettua. Välillä myös silittelen mahaa.

Oli aika sekava sepustus, mut toivottavasti oli jotain apua.
 
meillä tyttö on kipeänä :( . Nyt on kuumetta ja mahakin on pikkuisen sekaisin. Aamulla oli vielä vähän tukkoinenkin mutta se meni päivän aikana ohi..

Lumi tykkää kovasti pomppia hyppykiikussa. On aina ihan innoissaan kun siihen pääsee.

Onnea sasulle :flower: . Meillä varmaan ruvetaan yrittämään toista muutaman kuukauden päästä. Kesäkuussa pitäisi vielä hääpukuun mahtua että sen verran täytyy aikatauluttaa :whistle:

Syöttötuolissa meillä jo vähän välillä istuskellaan, tyynyillä tuettuna. Kovasti tykkää siinä istuskella ja katsella mitä touhutaan ympärillä. Sitteriin jos laittaa niin alkaa aina ihan kauhea huuto kun ei siinä enää halua istua.

nyt alkoi käninä lattialle :wave:
 
Moni täällä kertoi, että loppui soseiden syönti jostain syystä. No meille näyttää nyt käyneen myös juuri niin. En tiedä johtuuko siitä kun oltiin vatsataudissa viime viikonloppuna (ei luulisi enää vaikuttavan kun syöminen oli jo palautunut normaaliksi sen jälkeen) vai onko tää jotain yleistä 6kk syömälakkoa. Onko muilla jo syömälakot loppuneet?

Sitterissä ollaan vielä syöty kun siihen liikkuvaan maaliin syöttötuolissa on lusikalla välillä ihan mahotonta osua :eek: ...

Jee jee viikonloppu häämöttää, ts kiva kun mies on kotona päivällä. Ja me päästään vauvauintiin ekaa kertaa kolmeen viikkoon kaikennäkösten kipeyksin jälkeen. Tai siis ainakin toivottavasti päästään... :/

Aikaisia viikonlopun toivotuksia kaikille! ja hyviä muuttoja teille jotka olette muuttamassa!
T. E & Robert
 
Eloisa Topias tuntuu syövän soseita vähän vaihtelevalla menestyksellä, joku päivä syö tosi hyvin ja joku toinen päivä ei oikeestaan ollenkaan. kerran ei soseet maistunu viikkoon ja joskus taas pariin päivään. jospa se tästä vähitellen alkais maistumaan joka päivä.

MInäkin kävin sitten ostamassa unipussin grobag merkkisen, mutta ei olla vielä päästy testaamaan. Nyt onkin sitten yöt menny paljo paremmin. Viime yönäkin heräs eka kerran vasta 2.30, jolloin syötiin =) ilmeisesti "unikoulu" auttoi. Tänään herättiin sitten jo ennen klo 6! Arvatkaa vaan oisko jaksanu herätä! Tänään ollaan lähdössä mökkeilemään mun isän 60 vuotispäiviä viettämään, ni saa nähdä miten Topias nukkuu vieraassa paikassa. On kyllä nukkunu monesti mummulassa ja uudessa matkasängyssäkin 2 kertaa. siinä menee vaan selkä ku nostelee tai tassuttelee poikaa ku pohja on melkein lattian tasolla.
Wilhelmiina81 Me käytiin sitten siellä päivänsäde kilpailu kuvauksissa ja Topias oli tosi reippaana ja nauro paljon =) :heart: . Tuli ihan mielettömän hyviä kuvia, enkä ois millään osannu päättää mikä kuva valitaan. Kuvia oli muutenkin yli 40 ja niistä piti valita 20 koevedoksiin. Laitoin profiiliin sen kuvan mikä valittiin. En tiedä vaan miten ne rajas sen, ku siinä kuvassa oikeesti näkyy peppu. Ihmettelin, miten Topias saatiin niin hyvin nauramaan, ku monesti kameralle hymy hyytyy. Ne kaikki kuvat on muuten blogissa, ni voit käydä kattoon.

Mut nyt täytyy lähtä pakkaileen... määkin oon sitten sunnuntaihin asti nettipimennossa..

Tulin vielä kertomaan, että eilen vauvauinnissa Topias pääsi ihan oikeesti sukeltaan! Vähän kyllä äitiä jännitti!

Hyvät viikonloput kaikille! =) :wave: <br><br>
 
Pikaseen 6 kk neuvola kuulumisia. Painoa 8960g ja pituus 67,9cm. Tasaista käyrää kasvaa :heart: . Vierasti neuvolatätiä (oli sijainen) aivan kamalasti!

Unipusseista on ollu juttua. Meillä on Tinttu.com unipussi minkä Riina sai jo kastelahjaksi, mutta on jääny lähes käyttämättä kun ei neiti siinä viihdy yhtään...

Nyt pitää taas mennä! Viikonloppuja!

Emppu & Riina
 
Hansu ihana kuva!
Eloisa meilläkin välillä maistuu soseet huonommin ja välillä paremmin, esim. tänään shoppailureissun jälkeen oli kauhea nälkä ja purkillinen (ehkä enemmänkin olisi uponnut) bataatti-porkkana-possusosetta syötiin. Jos on perunaa soseessa, niin aina meinaa neiti yökätä, en tiedä mikä siinä perunassa niin kauheesti tökkii, toisaalta en kyllä itsekään ole perunan ystävä :LOL:
Ja sen olen huomannut, että ainakin 2 tuntia pitää olla kulunut tissittelystä ennenkuin on nälkä, mieluiten 3 tuntia, sitten tisut päälle. Meillä ainakin täytyy koittaa saada tota "oikeeta" ruokaa maistumaan, koska käyrät on mennyt laskusuuntaan pitemmän aikaa. Mutta jos on geenit niin "pikkuiset" niin ei kai sitä sitten väkisin kasveta.
Nyt meillä alkaakin koko perheen hiihtoloma, pojat on lomalla ja mieskin pitää nyt viimeisen isyyslomaviikon :heart:
Viikonloppuja :wave:
Ei tainnut ehkä mennä ihan kieliopillisesti tekstit oikein (kiireessä piti äkkiä kirjoittaa.
 
Pikaisesti jotain rustailen....
Hansu: Onpas söpö kuva pikku miehestä. =)

Eloisa: Meillä soseet uppoaa lähestulkoon aina hyvin ja annokset mielestäni aika suuria. Joskus voi olla iltapuuron kanssa vähän maistumisongelmia mutta hyvin harvoin. Ensimmäinen sose joka oikeasti tökki oli naudanliha. Siihen asti on kaikki maistunut jo eka maistamiskerrasta asti aika hyvin. Nyt alkaa hiljalleen nautakin maistumaan kun tarjoaa vähän eri soseiden joukossa ja alkaa tottumaan sen makuun.

Meillä oli tänään 6kk neuvola Mitat ovat 7590g ja 69,5cm. Eli edelleen pitkä, hoikka poitsu joka kasvaa omalla käyrällään mutta tasaisesti. Eipä siellä sen ihmeempiä. Neuvolatäti vähän ihmetteli kun kerroin että poika ryömii ihan kunnolla ja hirveellä vauhdilla ympäriinsä. On kuulemma todella aikaisin lähtenyt liikkelle. :D Onhan tuo sellainen ikiliikkuja ollut jo masusta asti... :heart:

Illalla noin 18 maissa Lenni oksensi!! Ja nimenomaan oksensi oikein kunnolla, ei vain puklanut. Ihmettelin kun alkoi kakomaan kävelytuolissaan vedet silmissä. Otin äkkiä pojan syliin kun ajattelin että kurkussa on joku. Samantien alkoi sitten poika oksentamaan. :( Ja oksensi usemapaan otteeseen varmaan jonkin vartin verran kaiken mitä masussa oli. Välillä hörppäsi pullosta vettä mutta sekin tuli ulos. Mittasin hetken päästä lämmön mutta ihan normaali oli. Jonkin aikaa lötkötteli sitten illalla meidän sylissä mutta ei oksentanut uudestaan. Naureskeli ja oli oma ittensä. Söi tissiä ja annoin vähän kaurapuuroa ja yhdeksän maissa nukahti hyvin yöunille. :/
Ajattelin että olisi jotain mahatautia mutta ei ole ainakaan vielä oksentanut kun tuon kerran eikä lämpö ole noussut. Saas nähän miten yö menee..... Voi olla että on ollut tässä vähän huonovointinen pidempäänkin kun on ollut niin itkuinen ja yöt mennyt ihan penkin alle..

Taidan lähtee kanssa nukkuun kun pelottaa että poika alkaa oksentaa ja tukehtuu siihen...... :eek: On kyllä itku hälytin ihan pään vieressä ja äänet täysillä mutta koskaan ei tiedä...

Hauskaa viikonloppua kaikille!! :wave:

*Tuisku ja Lenni 6kk* :heart: :heart: <br><br>
 
Ehtoota kaikille...

Oli tullut ihan hirmusti tekstiä parin päivän aikana ja pikaseen vaan lukaisin läpi :ashamed:

hansu:Aivan valtavan ihania kuva Topiaksesta, tosi reippaan näköinen poika oli kuvissa! :heart: Meidän kilpakumppani... :D Kuinka ihmeessä te ootte jo saaneet koevedokset, kun me ei saatu mitään. En ole edes nähnyt, että millaisia niistä kuvista lopulta tuli :eek: Pitänee soitella kuvaamoon, eihän sitä malta odottaa... Meidän kyllä pitää sitten luottaa muitten antamiin ääniin, kun meillä ei täällä ole sukulaisia, joita vois äänestyksessä hyödyntää...

Meillä ei ole vielä syöttötuolia hankittunakaan :whistle: Kohtalaisen hyvin tuo syöminen vielä onnistuu sitterissäkin. Jospa sitä ens kuun aikana alkaisi syöttötuolissa istumistakin harjoittelemaan.

Oltiin reissussa pari päivää ja tietenkin unohdin itse tehdyt soseet kotiin pakastimeen ja pakko oli sitten käydä kaupan soseita ostamassa. Oli kyllä tosi :x Emilian mielestä. Itsekin maistoin kana-kasvissosetta ja eihän se mitään herkkua ollut... Kotiin kun päästiin niin kylläpä taas maistui äidin pöperöt pikkuiselle :p
Mutta jotain hyvääkin -> matkat meni tosi hyvin ja Emilia nukkui hyvin mennen tullen!

Ollaan nyt yritetty siirtyä kokonaan päiväpullotteluun ja melko hyvin alkaa sujuakin. Tänään iltapäivällä oli pakko imettää, kun tuntui, että toinen tissi räjähtää :D Kovin pieniä määriä menee kerrallaan pullosta, mutta menee nyt kuitenkin... Kuinkahan paljon 6kk ikäisen pitäis saada maitoa/vrk kiinteiden lisäksi? Neuvolassa kun sanoivat, että 700-1000ml, mutta tuntuu kyllä tosi paljolta ja tuosta määrästä meillä jäädään kyllä kauas... :whistle:

lumihiutale:Kirjoittelit, että teillä on ollut vauvan kasvu vähän laskusuuntaista... saanko udella hieman tarkemmin, että kuinka teillä kasvetaan, kun meilläkin tuo hieman nihkeää on :snotty:

Tulipas tekstiä :whistle: Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Wilhelmiina & Emilia :heart: <br><br>
 
On ihan pakko hehkuttaa, että tänä aamuna meidän pikkuinen oppi mahalla ollessaan nousemaan suorien käsien varaan :D Pienet ilot meillä... :whistle: On vaan toinen niin suloinen, kun on itsekin ihan innoissaan uudesta taidosta :heart: Muutenkin nyt tuntuu enemmän kääntyilevän mahalleen ja yrittää päästä eteenpäin. Taitaa nyt tulla jonkinlainen pyrähdys tuossa fyysisessä kehityksessä.

Nyt on mentävä... :wave:
 

Yhteistyössä