**ELOVAUVAT 2006**

Kylläpä tämä lukeminen ja kirjoittelu tuppaa jäämään yhteen kertaan viikossa. En tiedä, miksen ehdi useammin käydä täällä. Toisaalta, kun on hieman vapaata aikaa, mä luen mieluummin kirjaa.

Minja täyttää sitten tänään 6kk. Tai täytti tunti sitten. Kyllä aika on mennyt nopeaan.

Onnea SASU plussasta! :flower: Meille ei enää tule vauvaa. Eli täysillä nautin täällä vauva-ajasta, kun tiedän, että meidän pikku prinsessa on viimeinen vauva.

Mimmi-78 oletko ajatellut tehdä jauheesta maitoa? Ei menisi niin paljon hukkaan maitoa. Ja mun mielestäni se maistuukin paremmalta kuin purkkimaito. Ja sä taisit kysyä joskus aikaisemmin vaipoista. Mun mielestäni Lidlin vaipat ovat parhaita. Me käytetään niitä öisin eikä ole vuotanut kertaakaan. Kun taas pampersit ja Liberot vuotavat aina. Päivisin käytetään Liberoa, kun ne ovat hieman ohuemmat kuin Lidlin vaipat.

Jennyli. Mä syötän vielä sitterissä, kun siinä on helpompi. Pää ei pääse pyörimään eikä keikkumaan niin paljon kuin syöttötuolissa. Sillon tällön syötän syöttötuolissa, että tottuu siihen. Meillä on pehmuste syöttötuolissa ja tuen vielä pienellä pyyhkeellä, ettei neiti pääse keikkumaan liikaa.

Uskaltaiskohan jo hehkuttaa, että yösyöminen on meilläkin loppunut. Neiti herää aamumaidolle kuuden aikaan ja sitten jatketaan unia yhdeksään asti. Joskus laitan tuttia yön aikana, mutta viime yönäkään ei tarvinnut kertaakaan laittaa. Illalla annan tytille puuron+hedelmä/marjasoseen ja tuttelia n.50ml. Sen lisäksi imetän vielä ennen unia. Alkuyöstä neiti herää pari kertaa itkemään, mutta tutilla rauhottuu ja jatkaa heti unia. Nukkumaan hän meneen 21.30-22.00.

Täytyy mennä laittamaan uintikamat valmiiksi. Kohta lähdetään uimaan. Viime kerralla tytti itki ensimmäisen kerran uimassa. Ei sitten muuta tehtykään kuin kelluteltiin vedessä ja leikittiin leluilla. Kerran vaan sukellettiin. Taisi vaikuttaa se, kun oltiin 2 kertaa poissa, kun oltiin sairaita.

:wave: Maxine ja Minja 6kk
 
Wilhelmiina81: Meillä on neiti kasvanut hitaasti, vähän kerrallaan. Vaikka syntyessään oli normaali kokoinen 50cm ja 3755g niin sitten 1kk 4300, 3kk 5500, 4kk 6000, 5kk 6300 ja 6kk+1vko 6600. Tasaiselta näin lukemissa näyttää, mutta kun terkka aina näyttää ne käyrät niin alamäkee mennään. Terkka kirjoitti nyt viime käynnin yhteyteen, että painoa tullut niukemmin. Pituutta on nyt 64,5 cm.

Nyt olen saanut syömään ne 5 annosta(2 xpuuro, 2xliha-kasvis ja 1x hedelmä) ja silti kolmena viime yönä neiti on juonut 2 kertaa maitoa, toisen kerran pullosta ja toisen tisusta. Hänellä menee yöllä hermot, jos tissistä ei ala nopeasti herumaan, joten aikani olen yrittäny imettää ja joutunut hakemaan korviketta, jota neiti juonut 1-1,5 dl.

Päivällä todella kuluttaa jo melkoisesti, kun ryömii ympäriinsä ja konttaustakin harjoittelee, toinen käsi jo ottaa "askeleen" mutta toinen ei ole yhteistyöhaluinen vielä. Ei kyllä olisi mikään kiire kehittyä niin nopeasti, kun on meidän viimeinen lapsukainen näillä näkymin, saisi olla vauvana pitkään. Isoveikkojen kehitys ollutkin huimaa, keskimmäinen oppi ryömimään 4kk:n ikäisenä ja molemmat nousivat pystyyn 6 kk:n ikäisinä, ennenkuin osasivat istua. Se vasta kamalaa oli, kun alas seisonnasta tultiin kaatumalla suoraan taaksepäin, kyllä oli monta kuhmua päässä, kun aina ei millään ehtinyt vastaanottamaan. Tämä neiti varmaan harjoittelee istumisen ennen pystyyn nousua, kun nyt konttausasennosta koittaa laittaa jalkaa pepun alle ja siittähän sitä sitten kohta ollaan istumassa. :heart:

Mutta nyt kotihommiin, kun oltiin reissun päällä pe-la. Puolen vuoden ikäinen lapsi on kyllä melkoinen hurmuri kyläpaikoissa, ja helpolla sujuu matkustaminen hänen kanssaan. :wave:
 
Löysin nyt vasta tällaisen keskustelu piirin ja ajattelin laittaa meidänkin neidin syntymäpäivän tänne. Siellä oli näköjään listassa toinenkin kuka oli syntynyt 1.8.06. Meidän neiti oli syntyessään 2790g 45,5cm pitkä.

Katselin tossa muiden Lasten painoja 6kk neuvolassa niin huh,huh.. tuntuu meidän neiti aika pieneltä.. omilla käyrillä menee tasaisesti mutta painoa oli 6770g ja oli 66,5cm Nyt on tullut joku taantuminen tossa syömisessä. Kiinteetä ruokaa ei ole syöny kun muutaman lusikallisen per ateria. Rintaa syö sitten sitäkin useammin. Onko muita "ronkeleita" lapsia? Onko ideoita miten saada neiti syömään? Omat konstit alkaa loppua :heart:
 
Tervetuloa mukaan santun äiti ja henni83 :flower: Lisäilin teidät etusivun listalle!

Meillä oli aamulla melkoinen naurunremakka kun tarjosin Riinalle puuroa ekaa kertaa. Maissijauhoista tein puuroa ja oli niiiiin pahaa neidin mielestä että!! Irvisteli ja pärryytti aivan mahdottomasti ja eihän siinä voinut kuin nauraa :LOL: . Tähän asti on kaikki mahdollinen kelvannut tosi hyvin mutta nyt oli oikeesti vissiin niin kamalaa että ei voinu syödä :x . Muutenkin neiti on keksinyt irvistelyn ja se on sitten tosi kivaa!!

Katotaanpa onnistunko laittamaan irvistyskuvan

http://www.aijaa.com/v.php?i=323187.jpg

No eipä taas tällä kertaa muuta...

Emppu & Riina
 
Ciao! Pitkästä aikaa... :ashamed:

Ihana kuva Emppu! :D
Henni83: meillä on aika ronkeli vauva myös. :( Syö kyllä reippaasti hyviä ruokia, mutta ne pahanmakuiset ei mene alas sitten millään.

Yösyötöt on onneksi nyt vähentyneet kahteen. Vaikka mielelläni jättäisin nekin väliin.. :whistle: Oon kokeillut, josko tutti kelpaisi, mutta nälkä sillä on. Oikein huvittaa, kun odottaa suu auki kuin linnunpojalla ja imaisee tissin suuhunsa niin, että melkein sattuu. Naudanlihan ja broilerin oon lisännyt ruokavalioon. Poitsu ei voi sietää naudanlihaa, pitkän taistelun jälkeen saan menemään muutaman lusikallisen. Broileri puolestaan meni ihan kevyesti alas heti ekalla kerralla. Täytyy yrittää nautaa joskus myöhemmin. Oliskohan sitä ollut sitten kuitenkin vähän liikaa annoksissa. :/
Syöttäminen on aika väsyttävää puuhaa meillä nykyään. Vaikka tykkäisikin ruoasta, poika ei vain halua/viitsi avata suutaan. Kun ruoka on suussa, niin nielee sen ihan kiltisti. Raivostuttavaa, kun menee niin paljon aikaa pelkkään syömiseen!! Ja en jaksaisi sitä huijaamista, että saadaan suu aukeamaan. Nyt aloin pelkäämään, että me ehdollistetaan poika avaamaan suu vain kun näytetään nokkamukia. :ashamed: :snotty: Huoh, toivottavasti se alkaa edes joskus syömään reippaasti. :\|

Eilen vauvauinnissa sukellutettiin poikaa ilman kannuttamista! Hui. Tai siis ohjaaja sen teki, itse ei vielä uskallettu kokeilla. :D Ja muuten jännä juttu: ohjaaja laittoi pojan tasapainoilemaan. Pisti sen seisomaan toisen kämmenensä päälle, siis piti kiinni jaloista sillä kädellä. Ja poika seisoi aivan suorin jaloin ja pysyi pystyssä pitkän aikaa! :eek: Tosi hurjan näköistä!!! (en oikein osaa kuvailla, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin) Se on kuulemma refleksi, joka tulee n. 4kk ikäisenä vauvoille. Taidankin yrittää googlettaa sitä, jos löytyisi jotain tietoa.

Istutaanko muilla vielä? Tuo meidän poitsu pysyy kyllä jo niin hyvin istuma-asennossa, ettei kohta tarvitse enää edes vahtia kaatumista. Tänään juuri huomasin, kun meinasi kallistua sivulle, mutta osasi jo tehdä korjausliikkeen.
Ryömiikin tuo jo niin lujaa, ettei kyllä uskalla enää yksin jättää mihinkään. Kirjahyllyn alimmalla hyllyllä olevat kirjat napero käy usein työntämässä takareunaan. :D Ja mun lankakerä on uskomattoman mielenkiintoinen..

Toinen hammas tuli muuten heti perään ekan jälkeen. Pienenpieni hammasharja on jo käytössä. :heart:

Olikohan siinä nyt kaikki rästiinjääneet jutut.. :D

Mukavaa sunnuntai-iltaa!! :wave:
 
Pikaisesti käyn kertomassa kuulumiset..

Oltiin viikonloppuna pe-su Rokualla viettämässä mun iskän 60 v. juhlia. Topias olikin ensimmäistä kertaa reissussa. Mummulassa kyllä on ollut yötä, mutta eipäs sitten muualla, eikä autollakaan ole ajettu ku n. 20 min matkoja. Meno matkalla olikin melkoista kitinää kun ei ihan vielä ollu nukkumaan menoaika, niin kitisikin sitten puol tuntia ja sitten nukahti. ja perillä heräs, eli nukku 30min. Yöt olikin aika hirveitä (säälitti vähän naapuria, rivitaloissa asuttiin). Topias ei eka yönä meinannu nukahtaa tai nukahti, mutta havahtui kun siirsin sänkyyn. lopulta sain nukahtamaan tissille reilun tunnin päästä, kun välissä yritettiin vaunuihinkin. Yöllä sitten heräiltiin ja valvottiin kerran tunti ja lopulta herättiin 6.10. Oli oikein kiva! Seuraavana iltana nukahti hyvin 20.30, mutta yöllä heräili monesti ja lopulta 5.00 jälkeen ei enää nukahtanu vaan kitisi tunnin, ku yritin nukuttta. no ei auttanu ku nousta ylös klo 6.00! Toivottavasti nuo huonot yöt johtu vieraasta paikasta ja eri sängystä ( matkasängyssä on nukkunu pari kertaa aikasemmin) Eli ei ollu mikään rentouttava reissu. Itekin kävin kaks kertaa hiihtämässä ja kahdesti melkein tunnin vaunukävelyllä, joten urheiltuakin tuli.

nyt täytyy mennä! :wave:
 
Hei vaan!

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

lumihiutale: laskeskelin tuossa, että aikalailla samaa vauhtia etenee meidän vauvojen kasvut :D Molemmilla on tullut noin 6kk ikään mennessä vajaa 3kg ja n. 14cm lisää syntymäpainoon! Laskinkohan oikein... No, kiva että on täällä muitakin pikkuruisia, kun tuntuu muiden samanikäiset niin kovin isoilta jo! =)

Täällä oli ollut joillakin lakkoilua soseiden syönnissä. Noh, meillä taitaa nyt olla samaa :headwall: Joku päivä ei tahdo mikään mennä alas ja toisena päivänä ruokaa saa lappaa vauhdilla suuhun :/ Tänään on taas päivä, jolloin mikään ei tunnu maistuvan! Tuntuu ihan kamalalta, kun toinen ei syö ja kun pieni on, niin syödä todellakin pitäisi...

Päivisin en enää ole imettänyt kohta viikkoon ja kyllähän se pullo kelpaa jo melko hyvin, tosin sitä maitoa ei mene paljoa/vrk. Määrä saisi kyllä ainakin tuplaantua, mutta kun tässä nyt muutenkin lakkoillaan kaiken suhteen :headwall: Melko usein kyllä tulee huutoa ja rimpuilua, kun näkee pullon, mutta sitten kun sen saa suuhun, niin imee kyllä nätisti. Öisin Emilia herää pari kertaa syömään (tai lussuttamaan tissiä, kun ei sitä maitoa enää oikein tahdo tulla...) ja ensi yönä kokeilen tarjota ensin pullosta. Öisin Emilia ei enää tahdo nukahtaakaan kunnolla uudestaan, vaan jää touhuilemaan viereen, huoh... Syy taitaa olla kyllä siinä, ettei saa mahaansa täyteen. Jospa se yöpullottelu auttaa...

Kaiken kukkuraksi mulla nyt nenä vuotaa ja kurkku on vähän kipeänä \|O Toivon todellakin, etten tulisi sairaaksi! Muutenkin nyt tuntuu olevan ilmassa jotain kevätväsymystä vai mitä lie, mutta flunssaa en enää tähän hässäkkään halua :kieh:

Ja hansu: Sopikos sulle torstai? Kun en muista enää yhtään... Jos passaa, niin vaikka silloin voitaisiin tulla sinnepäin -jos pysytään terveinä!

Empulla ihana kuva Riinasta! :)

Nyt on pakko aloitella siivousta :headwall:

Wilhelmiina & Emilia
 
Voi hemmetti, ku kirjotin äsken ja yritin lähettää, ni tuli virhe :kieh:

Niin, sellaista kirjotin, että Topias oppi tänään kunnolla ryömimään=) :heart: aikasemmin on mönkiny ihan pieniä matkoja, mutta nyt lähti paljaalla lattialla oikein käsien avulla ryömimään tavoitellun tavaran luo ja pääsi perille! kyllä oli poika mielissään, kun niin pitkästi liikku! Nyt pitää alkaa vaan raivaamaan tavarat pois Topiaksen ulottuvilta ja niitähän meillä riittää :whistle:

wilhelmiina torstai passaa! Toivottavasti et sairastu!

nyt täytyy alkaa suunnittelmaan häähommia..
 
Emppu ihana kuva Riinasta! ja muillakin on aivan ihania kuvia profiileissa.

Meillä alkaa muut olla ihan terveitä, paitsi minä, mut toivottavasti noi antibiootit puree. Lauantaina oltiin viikon tauon jälkeen vauvauinnissa, tosin mä en kipeenä veteen menny vaan katselin altaan reunalta ku Ronja uiskenteli iskän kanssa. Ronja pääsi nyt ekaa kertaa sukeltamaan ja mua jännitti ihan hirveesti, mutta tyttö ei ollu moksiskaan. Samoin tasapainoilivat silleen että Ronja istu iskän käsien päällä ja Ronja tykkäs siitä kauheesti :D

no nyt tuo heräsi päikkäreiltä, täytyy jatkaa myöhemmin :wave:
 
Ehtoota!

Elsa on löytänyt peruutusvaihteen ja oppi tänään nousemaan kontilleen! Saas nähdä koska ykkösvaihe löytyy :LOL: Laitoin uuden kuvan profiiliin...

Täällä on taas ollut vaippakeskustelua... Meillä on käytössä sekä pampersin active fitit että liberot. Kummatkin ok. Paitsi liberot on aina yövaippana, jotenkin tuntuu että noi active fitit ei pidä 12 tuntia. Sitä baby dryta en oo kyl kokeillu, et olisko parempi imukyky.

Hampaita Elsalle ei oo ilmestyny. No eikö ne kahden vuoden ikään mennessä tuu :kieh:

Memmu ja Elsa 6 kk 3 vko
 
Iltaa!

Olipas taas lukemista kun en ollut muutamaan päivään täällä käynyt lukemassa teidän juttuja.

Maxine Kiitos vinkistä. Enpäs tullut ajatelleeksikaan että jauheesta voisin sitä maitoa valmistaa :headwall: . Johtuu varmaan mun hiusten väristä (blondi) :LOL:

Alexille maistuu soseet hyvin. Nyt olen yrittänyt ujuttaa sen viidennen soseen mukaan. Välillä tekee aika tiukkaa niin ollaan sit jätetty pois. Mä päätin että nyt jonkin aikaa sit kuitenkin jatketaan vielä tissittelyä päivisin. Ajattelin etten yöllä en enää imetä niin vois olla liian rankkaa pojalle ja mulle jos kerta rytinällä lopettaisi tissittelyn. Viime yönä annoin pojalle tissiä ekan kerran vasta kuudelta. Neljä kertaa tassuteltiin, kolme niistä oli isomman huudon kanssa mutta yllättävän nopeasti rauhottui unille takaisin. Aamu yöllä olin ihan valmis antamaan periksi mutta en sit kuitenkaan antanut. Ei Alex edes hirveen ahnaasti syönyt sillon kuuden aikaan. Toivotaan nyt että meidänkin yöt joskus rauhottuu.

Noista soseista vielä. Alexillekaan ei kelpaa kaupan soseet. Yks päivä oltiin kaupungilla ja ajattelin antaa kaupan valmissosetta mutta eihän se kelvannut. Meilläkään peruna ei mene alas vaikka kuinka vähän yrittäisi ujuttaa jonkun ruuan joukkoon niin ei. Mutta bataatti maistuu, kerkee sen perunan syömisen sit myöhemminkin oppimaan. Mä keittelin tänään naudanlihaa. Saa nähdä miten se maistuu, mun mielestä se haisi aivan kaamealle :x

Alex kovasti yrittää konttailla, muutaman askeleen on jo ottanut. Heijaa itseään konttausasennossa. Kaksimieliset vanhemmat on saanu hyvät naurut Alexin heijauksesta :LOL:

Nyt nukkumaan \|O

Mimmi
 
Heippa!

Pitkästä aikaa kirjoittelen... Tää vaan jotenkin jäi :ashamed:

Meillä oli 6kk neuvola perjantaina ja tänään tuli tuo puol vuotta Antilla täyteen. Mitat oli huimat 7200g ja 67cm... Sais pojalla olla hiukan enemmän tota rasvavarastoa, jotta kelluis uimassa paremmin :D
Me tosiaan ollaan käyty kanssa uimassa, vaikka muutama kerta jäi väliin flussan ja hautajaisten takia. Kovasti Antti tykkää polskutella ja sukellella! Vielä kun neuvolassa + muissa paikoissa on Anttia sanottu tosi vilkkaaksi vauvaksi.... No kyllähän poika haluaakin olla koko ajan liikkeessä.

Antti lähti ryömimään viiden ja puolen kuukauden iässä ja nyt koittaa päästä karhukävelyasentoon. Konttausasennossa poika näyttää hassulta, kun vaan nytkyy ees taas :LOL: Tuli pieni paniikki, kun tajuttiin, että täytyy laittaa nyt jo asunnosta kaikki vaaralliset jutut pois.
Hampaita Antille ei vielä ole tullut, mutta kaikki aikanaan....

Soseita menee jo jonkun verran. Nyt aloitettiin syömään kaurapuuroa ja se näyttäisi olevan herkkua :p Poika syö jo enemmän kuin minä! :eek: Onneks Antille menee ihan tavallinen puuro, ettei tarvitse erikseen jauhaa sitä pienemmäksi tai mitään... Lihat aloitetaan vasta muutaman viikon päästä.
Yöt on vielä olleet todella katkonaisia \|O Neuvolasta sanottiinkin, että täytyis ton ukon aloittaa pojalle unikoulu, mutta saa nähdä miten mies jaksaa. Toisaalta kun tuo poika on niin pieni, että mietin mahtaakohan ne yösyötöt olla vielä tarpeellisia... Mikäs minä olen päättämään onko toisella nälkä vai ei. Saa nähdä aloitetaanko koulut vai ei! Poika nukahtaa vieläkin rinnalle
:ashamed:

Ninnika ja Antti 6kk :heart:
 
MOIKS :wave:

...pitkästä aikaa :D

Ensiksi onnea sasulle :flower: ja tervetuloa uudetkin joukkoon mahtavaan mukaan :wave:

...monet jo pikkuisista ryömivät ja harjoittelevat konttaamista. Meidän Johan se vaan pyörii ja "sätkii" lattialla :) Ottaa toki etunojaa, muttei konttaaminen vielä maistu :whistle: Sylissä viihtyy kun pääsee nopeammin paikasta toiseen käsillä ja jaloilla suuntaa antaen :D Ja taidan itse tehdä karhun palveluksen, koska pidän poitsua paljon sylissä :headwall: Mutta onhan hän meidän iltatähtyläinen :hug: Ja kerkiihän tuota vielä juosta monet kerrat ja monta vuotta =)

Kohta tässä alkaa työt :eek: Johan menee mummolle ensi alkuun hoitoon. Jäisin kotiin hoitamaan, mutta nyt on sit vakipaikka ja taloudellinen turva taattu pitkäksi aikaa :whistle: Joten...

...jätän palstailun ja keskityn vp aikana perheeseen =) Toivotankin kaikille palstalaisille sylin täydeltä hyviä jatkoja ja hurjan hauskoja hetkiä vauvojen kanssa :hug:


Kevät terveisin elomamma ja Johan
 
Ihan nopsaan näin aamutuimaan :whistle:

Meillä meni viime yö tosi hyvin korvikkeella! :D Neiti meni nukkumaan jo ennen 20 ja heräsi ensimmäisen kerran joskus 23.30 ja silloin tarjosin korviketta. Tyttö vetäskin sitte jotain reilu 100ml (en pimeässä nähnyt tarkasti :snotty: ) ja nukkui aamuun saakka -> 7 herättiin :) Yhden kerran tassuttelin, mutta helposti jatkoi sitten uniaan. Taitaapa nyt meidän kohdalta olla imetys historiaa :'( Toisaalta olin suunnitellutkin, että puolen vuoden jälkeen alan lopettelemaan, mutta se nyt tapahtuikin hieman nopeampaa. On se kuitenkin jotenkin haikeaa... :/

elomammalle oikein ihanaa keväänodotusta ja menestystä työssäsi!! :flower: :hug:

Wilhelmiina & Emilia :heart:
 
On rauhoittavaa kuulla että muillakin on noita syömisvaikeuksia. Pelleilemällä menee lusikka suuhun vahingossa niin ettei likka huomaa mutta muten syödään alahuulta niin kovasti ettei sinne saa laitettua lusikkaa millään.
Meilläkin taitaa pikkuhiljaa olla yölliset rintaruokinnat ruokittu. Neiti heräsi tunnin välein tissille ja kamalan huudon kanssa lopetin kun ei sieltä enää lopuksi mitään tullu eli maito ei riitä. Tuttipullosta ei osata imeä...se on vaan lelu mitä purraan...kaipa sekin kelpaa kun on tarpeeksi kova nälkä.
Tuttia Noora ei ole oppinut koskaan syömään...
Hampaita ei ole suussa vielä ainuttakaan mikä on toisaalta ihan hyvä koska ikenillä pureskeleminen imetyksen aikana tekee jo tarpeeksi kipeää :LOL:
Jollain muullakin oli opittu "karhukävely" asento. siitä pääsee aika moisia kuperkeikkoja syntymään kun kaatuilee...tuntuu että vaikka ei vielä eteenpäin mene niin koko ajan saa olla tarkkana koska menee niskoillensa pahasti kumoon...konttaus asento on opittu mutta siinä vaan heijaillaan edes takaisin. Kun ei päästä vielä eteenpäin niin Noora yrittää lentää...jalat sätkii ja kädet sivuilla ilmassa...huuto siinä tulee kun ei liiku mihinkään. Tuntuu siltä että neiti kun lähtee menemään niin sitä ei sitten mikään pysäytäkään....
Onko muilla sellainen "ongelma" tai ongelma siitä varmasti tulee kun lapsi alkaa konttaamaan...meillä on ruvettu nukkumaan äidin ja isän vieressä eikä millään omaan sänkyyn. Vaikka siirrän nukkuvana omaan sänkyyn niin ettei hän herää edes niin huuto tulee alle puolessa tunnissa ja huudetaan vaikka puoli tuntia ja rauhoitutaan vasta kun on meidän välissä. Neiti kun on alusta asti nukahtanut meidän sänkyyn kun nukahtaa aika tissille. Onko kokemuksia/ideoita miten sais "kivuttomasti" opetettua taas omaan sänkyyn?

Heidi ja Noora 6kk (1.3 7kk)
 
Ihania kuvia kaikilla profiileissa, minäkin kävin niitä ihalemassa =)

Wilhelmiina: Tiedän ton tunteen, haikeeta lopettaa imetys vaikka sitä itse haluaakin :hug: olen sitä jo monta kertaa miettinyt, vaikka vielä ei meillä olla lopetettukaan (lue pystytty lopettamaan). Kirjoitit että et saa Emilialle paljon menemään maitoa kerralla eli ihan uteliaisuuttani kysyn että paljon Emilia sitten juo kerralla ja paljon menee maitoa yht. suunnilleen vuorokaudessa? Pihla juo nyt ruokailujen yhteydessä nokkiksesta hyvin (mun mielestä siis :D ), mutta siltikin päivässä menee korviketta vaan yht. 1-1 1/2 d. Ja sitten puuroissa 1-2d, riippuen siitä syödäänkö aamupuuro vai ei, ollaan sitä nyt yritetty ottaa mukaan. Eli parhaimmassakin tapauksessa meillä menee maitoa vain 3,5dl/vrk. Siispä imetän vielä aamulla, päivällä 1-2krt, unimaidon ja yöllä yleensä kerran.

Mä ihan yllätyin että kauan yksi hampaan tulo voi kestää... Kun sillon reilu viikko sitten kirjotin että Pihlalle on tulossa eka hammas, niin se ei ole vieläkään puhjennut :ashamed: on kyllä jo ihan siinä ja siinä, ikenen läpi paistaa valkoinen "viiva" ja tuntuu koitettaessa kovalta. Eli eiköhän se ihan näinä päivinä puhkea kunnolla :whistle: =)

Täälläkin vielä pyöritään vaan akselin ympäri ja peruutellaan, kovasti Pihla hakee konttausasentoa ja pysyykin siinä ekä puoli sekuntia :LOL: ihan samalla lailla Pihlakin yrittää tehdä niin kuin joku kirjoitti (en muista kuka :ashamed: ), että yrittää päästä eteenpäin "lentämällä" eli kädet ja jalat ilmassa koittaa nytkyttää itseään eteenpäin hurjaa vauhtia. On muuten ihanan huvittavan näköistä, monet naurut ollaan saatu miehen kanssa :kieh: :heart:

Pihla keksi itse parisen viikkoa sitten kivan leikin. Itse vetää rätin tai jonkun pehmolelun naaman päälle ja sitten kurkkaa sieltä takaa suu hymyssä. Nyt kun Pihla menee piiloon niin sanon "missä Pihla on?" ja sitten kun kurkkaa niin sanon "siellä se äitin oma Pihla-tyttö on". Ja sekös naurattaa. Parin kerran jälkeen Pihla kikattaa jo valmiiksi ennen kuin edes kurkkaa. ja sitä jaksaisi leikkiä vaikka kuinka kauan. on nää vauvat vaan niin ihania :heart: muutenkin jotenkin tuntuu että Pihlasta on ihan viime aikoina tullut paljon leikkisämpi ja "kujeilevampi", en oikein osaa selittää sitä tunnetta, semmonen pikku höpöttäjä! =) tänäänkin kun oltiin päivällä yhden kaverini kanssa kaupungilla kahvilla niin Pihlan piti olla koko ajan huomioin keskipisteessä ja laittoi kyllä neiti sellaisen flirttishown pystyyn että :D hymyili ja pelleili ja kikatteli koko ajan, puolet koko kahvilasta hymyili kun neiti pisti parastaan :LOL:

Kohta pitäisikin taas lähteä kaupungille, nyt vaan autolla ja ruokakauppaan pitäisi suunnistaa... ja ai niin, käympäs tänään hakemassa Pihlalle hyppykiikun, onko muilla sellaista ja mitä vauvat on tykännyt siitä?

Jandhe ja Pihla-Julia
 
Kiitos kaikille sosesyöntikysymykseen vastanneille :flower: . Näyttää meilläkin vaihtelevan päivästä toiseen. Vielä pari viikkoa sitten poika söi aina saman verran ja toimi ku juna, mut nyt on joka päivä erilainen. Ja ilman leikkiä ei mene sen vähänkään vertaa... Lapsiperheen normaalia arkea varmasti.

Tuntuu niin hurjalta kun muualla jo ryömitään, meillä kun ollaan vielä hyvin tiukasti paikallaan. Toisaalta ei malttais millään oottaa siihen, kun tuo pikkunen lähtee etenemään kovaa vauhtia, mutta sitten se järkevämpi puoli toppuuttelee, että ihan jees ettei vielä mene, niin ei tarvitse turvatarkastaa huushollia.

elomammalle tsemppiä töihin! Oikein hyvää jatkoa teille - isä-Robertille myös =) .

:wave: E ja Robert
 
meillä heräillään yöllä noin neljä kertaa ja imetän uneen...

oon ollu viikon syömättä itse riisiä ja eilen annoin ja tänään riisipuuroa veteen keitettynä niin ihottumat paheni,kuivat ihottuma laikut laajeni ja karheni. eli taitaa olla riisi allergiaa... outo allergia..

neiti oppi tänään istumaan lattialla,ottaa jo vähän kädellä vastaan kun keinahtaa mut välillä romahti äitin käsiin. kiva uusi leikkiasento,oli kovin tyytyväinen itseensä.kovasti kääntyilee mut ei siitä liiku,pitää mennä auttamaan kun kiljuminen alkaa...

ruokailu sujuu parhaiten syöttötuolissa, meillä syödään nyt perunaa,porkkanaa,luumua päärynää ja maissia.
sianliha on aivan yök mut ollaan sitä maisteltu noin viikon. ärsyttävää touhua se lihan soseuttaminen... tein melkeen kilon kerralla pakkaseen...
 
Jandhe meillä kans kestää tuo hampaan tulo. on ollu varmaan 2 viikkoa ien punanen ja hammas kuultaa ikenen läpi ja tuntuu sormella selvästi :kieh: tosin enää ien ei vaikuta yhtä kipeältä ku viikko sitten, kun sillon tuli välillä itku jos joku osui kovasti ikeneen...

Ronja kans yrittää päästä eteenpäin "lentämällä" eli sätkii mahallaan kädet ja jalat ilmassa huitoen ja sit kiukuttaa kun ei liiku mihinkään :headwall: peruuttaminen on jo hyvin hallussa eteen päin Ronja pääsee sängyllä ryömiessä, mutta lattialla vaan satunnaisesti. Olen kyllä toisaalta ihan tyytyväinen ettei vielä kovasti liikukkaan, ei tarvitse niin tarkkaan vahtia lattialla, vaan voi vaikka vessassa käydä sillä välin :D

Meillä on ruvennut nyt taas ruoka maistumaan ja pari päivää on menny jopa neljä ihan kunnon ateriaa ja puurokin on ruvennut maistumaan, kun ollaan ruvettu keittämään puuro korvikkeeseen. Nyt ollaan kaksi päivää maisteltu lihaa. Kalkkunan jauhelihalla alotettiin, kun sitä sattu pakkasessa olemaan ja ihan hyvin on ainakin tähän mennessä maistunut.
Elomammalle hyvää kevään jatkoa ja menestystä työn parissa :flower:

mä painun nyt sänkyyn, jos uni vihdoin tulisi \|O
 
Huomenta!

Pikaisesti näin aamukuulumisia... eli nyt se sitten on puhjennut se eka hammas! :D ja en tiedä mistä johtuen, mutta Pihla nukkui koko yön heräämättä syömään 21-6.45 :eek: silloin otin viereen ja söi vielä puoliunessa, mutta ei sitten nukahtanut kuitenkaan enää eli ylös noustiin! No mutta jospa menisi itsekin syömään aamupalaa!

Elomammalle ja koko perheelle hyvät jatkot! :flower: =)
 
Huomenia!

Neiti leikkii lattialla koiran kanssa... Aika hellyttävän näköistä! :heart:

Meillä heräillään öisin vieläkin tosi usein... unikoulua ajattelin, mutta en siihen kyllä jaksa ryhtyä. Helpompi laittaa toiselle tissi suuhun, kun nukahtaa siihen muutamassa minuutissa kuin kanniskella tunti... tuttiakin yritin tuossa yksi yö, mutta siitäkös vasta hepuli tuli! Sängyssä ei Riinaa tassutella voi vaan pakko on syliin ottaa.

Soseita menee tällä hetkellä noin 4 kertaa vrk. Muutamana päivänä jopa 5 kertaa, mutta kaikkiin päiviin ei mahdu. Lähes kaikki mitä tarjotaan maistuu hyvin ja tissiä päälle. Sitteri jouduttiin jo laittamaan pois kun siinä piti vaan kiikkua vöiden varassa... eli syöttiksessä syödään nyt. Meillä on semmonen vanha syöttis mistä saa käännettyä "auton" niin et tulee pöytä eteen ja pyörät alle. Sillä kun ajellaan ympäri kämppää niin nauru raikaa!

Miten muuten ootteko siirtyny antamaan korvikkeissa tutteli tai nan 2:sta? Meillä menee satunnaisesti korviketta ja nyt mies oli kaupasta tuonu tutteli 2:sta. Kuulemma isojen tyttöjen maitoa isin tytölle :LOL:

Viikonloppuna käytiin pulkkailemassa Riinan kanssa ja voi et oli likalla kivaa! Istuminen sujuu vauvapulkassa hienosti jo! Lattiallakin istuu jo hetkittäin ilman tukea. Konttaus asento on kanssa keksitty mut eteenpäin ei kyllä vielä päästä. Vaihteista vain pakki on käytössä...

Eilen oltiin suuhygienistin käynnillä ja eipä näkyny tai tuntunu hampaita! eli se niistä mun hammas arveluista...

No tulipas taas tekstiä! Pitää mennä vielä kahvin tankkaukseen et jaksaa :wave:

Emppu & Riina

Elomammalle hyvät jatkot :flower: :flower:
 
Huomenta!

Meillä tassuttelut jatkuu. Edellisyönä tassuteltiin vain kerran ja miehen kanssa mietittiin eilen että näinköhän helpolla päästiin. No viime yö meni tietysti tosi huonosti. Ekan kerran Alex heräs klo 23 ja helposti nukahti uudestaan. Sitten heräsi klo 2 ja reilun tunnin huusi ja touhotti. Tuttia kun laitoin suuhun niin siitäkös riemastui. Kyllä tää tassuttelu pahalta tuntuu ja kun tietää että toinen simahtaisi saman tien kun saisi tissin suuhun mutta periksi en viitsi antaa kun sitten ollaan taas lähtöruudussa. Lopulta kun Alex nukahti ja olisi itse saanut jatkaa unia niin mä en saanut millään unta. Olin just nukahtanut kun Alex taas heräs klo 5 sillon annoin tissiä kun aattelin että poitsulla on jo varmasti nälkä. Tissiä poitsu söi kyllä ihan kunnolla mutta aamupuuro ei sitten meinannut maistua kahdeksan aikaan. Ei vissiin sit ollut tarpeeksi nälkä.

Meillä syödään ateriat syöttötuolissa. Sitteri tossa vielä pyörii varuilta, mutta eipä sitä olla enää tarvittu. Täytyisi pestä se ja laittaa varastoon.

Alexille ei ole vielä tullut hampaita. Mäkin yhdessä vaiheessa luulin että niitä olis tulossa mutta vielä ei ole näkynyt. Parista kohtaa ikenet pullottaa mutta samalla tavalla ne on pullottanut jo pidemmän aikaa. Hyvä vaan ettei ole vielä hampaita kun tissiä kuitenkin syö edelleen ikenilläkin purasee välillä ihanasti.

Meilläkin Alex on löytänyt alahuulen ja sitä lutkuttaa innolla. Miehelle naureskelin että Alex näyttää ihan vanhalta papalta kun vetää alahuulen suuhunsa. Päristeleminen on todella kivaa puuhaa. Sit kun lakkaa syöminen kiinnostamasta niin aloittaa päristelyn. Ihanaa saada soseosumia naamalle. Meillä myös yritetään "lentää". Lattialla mahallaan kädet ja jalat sätkiin mutta jostain kumman syystä ei pääse eteenpäin
:LOL:


Mimmi + Alex
 
eipäs meille kummoisia kuulu :D Eevi on eilisestä lähtien syönyt syöttötuolissa istuen ja sekös on tytöstä kivaa ja ihmeellistä :D Napakasti siinä pysyy mut lattialla en uskalla ittekseen istuttaa, itte olen vieressä niin saa kiinni jun kupsahtaa. Muuten tuo istuminen tuntuu olevan mukavaa puuhaa tytöstä =)

Yöllä vielä syödään kahteen kertaan tisua ja päivällä ruokailujen jälkeen. Meillä ei varmaan kovin äkkiä imetystä lopeteta, kun näyttää siltä ettei noi kaupan korvikkeet Eeville sovi. Nyt on pari päivää ollu tosi tyytväinen tyttö, kun en ole vauvajugurttia antanu ja riisihiutalepuuroon en ole korviketta lisänny. Pelkkään veteen keitetty riisipuuro on paras. Muuten Eevi syö hyvin soseita(kasvis-liha yms. soseet). Paitsi että naudanliha-kasvissoseesta tuli illalla sitten itkut. Liekö likalla lievää maitoallergiaa vai mitä? Miun maidon juonti tai maitotuotteiden käyttö ei vaikuta tyttöön mitenkään, joten en jaksais tohon allergiaan uskoa. Eikä sillon syksyllä testeissäkään näkyny. Jos vaan toi teollinen korvike ei vaan sovi.

Nokkamuki on meilläkin käytössä, vettä annan soseiden päälle, ja hienosti maistuu :D

Miulla olis edelleen 5 laatikkoa(12prk per laatikko) Nan-standard-korviketta käyttämättömänä. Prismasta tuli hamstrattua, kun halvalla myivät pois ennen vuoden vaihdetta. Mut eipä sitä siis tule meillä käytettyä. Viimeiset käyttöpäivät on osassa 28.4.2007 ja osassa 5.5.2007. Halvalla lähtis ;) Muuten ne menee sit viemäristä alas :whistle:

Eevi ei vielä kunnolla liiku, masullaan pyörii akselin ympäri ja silleen vaihtaa paikkaa lattialla. Välillä peppua nostelee siihen malliin, että kohta varmaan alkaa konttausasentoa yrittämään ;)

No eipäs tässä kummoisia tällä erää, ens viikon tiistaina on sit 6kk päivä ja samalla myös 6kk neuvola, joten sitten saadaan uudet mitat.

Ukkis ja Eevikäinen

Pitää tohon Mimmi-78 viestiin kommentoida, että meilläkin yritetään lentää :LOL: Ja päristellä täälläkin osataa ja kovaa :D Siittä on tullu likalle oikeen hauska leikki, ja välistä oikeen räkä lentää ;) <br><br>
 
Hei vaan kaikille,kirjoitan ekaa kertaa tänne.

Meillä tyttö 6kk syö aamulla tissimaitoa ,päivällä kukkakaali-perunaa,sitten taas tissiä ja illalla vadelmapuuroa.Vellejä ollaan kokeiltu,mutta ei näytä hirveen hyvin uppoavan.Tyttö ei tykkää porkkanasta,eikä hirveesti maissistakaan.yritin syöttää kanaa ja riisiä,mutta hirveä yökötys tuli ja yöllä oli maha sekaisin.Täytyy kokeilla joskus myöhemmiin uudelleen.
soseista tykkää,varsinkin aprikoosista ja päärynästä.

Yöt vaihtelee meillä tosi paljon.Yleensä Viola laitetaan nukkumaan noin yhdeksältä illalla ja nukkuu puol kahteen,jolloin annan tutin.Nukahtaa uudelleen ja herää kahen kolmen aikaan ja huutaa,kun haluais tissiä.Joskus huolii tutin,joskus taas itkee kauemmin.sitten noin neljän viiden aikaan syötän ja nukutaan noin kahdeksaan,kun isä lähtee töihin.

Saatiin hyppykiikku,jossa viola olisi vaikka koko päivän,jos antaisin olla.Tykkää ihan hirveesti pomppia siinä.


Suvi ja Viola
:)
 

Yhteistyössä