**ELOVAUVAT 2006**

olisi kiva todella nähdä teitä muitakin.. mutta mulla taitaa olla mahdottomuus lähteä Helsinkiin, kun on nuo 2 isoveikkaakin tämän pikku pirpanan lisäksi... Enkä kyllä missään nimessä aio koko pesueen kanssa lähteä :LOL:
Itse asutaan Tampereella.

Meillä edelleen flunssa vaivaa, nukuttu on todella huonosti öisin. Päivälläkin on kitinää... uusia hampaita ei ole ilmaantunut.
Ruoka ei maistu, maito ja puuro kyllä kelpaa.. Samoin hedelmä- ja marjasoseet.
Tietysti uniin voi vaikuttaa sekin että neiti nousee tukea vasten seisomaan. Alas ei osaa vielä tulla muuten kuin kaatumalla..auts :( Muutaman kerran on pää kolahtanut :headwall:
Onneksi ilma on mitä mahtavin.. B) Ja taas ulos :wave:
 
lumikki
Siellakin rikotaan lampoennatyksia, tuleekohan kuuma kesa, niinkuin viime esa, jota emme voi unohtaa... :D

Meilla tama liikkeelle lahto on vaikuttanut positiivisesti uniin, on niin aktiivinen paivalla, etta illalla nukahtaa heti, melkein jo syottotuoliin, kun pistetaan ilta puuroa poskeen. On niin vasynyt, etta nukkuu aamuyolle, ennenkuin heraa ja tissitellaan. Paiva tosin alkaa klo 07.00, vaikka olen sita yrittanyt vahan siirtaa eteenpain.
Paivaunille ei sen sijaan malttaisi kayda ja eilenkin nukkuin 2 xvajaan tunnin, kolmien unien sijaan, aika vahan, mutta illalla sammui siis kuin lyhty klo 21.00.

Aurinko paistaa, joten lahdemme ulos, see u :wave:
 
Ois kyl ihan kiva tavata :wave: Mie asun täällä Etelä-Savossa, mut miun äiti asuu tällähetkellä Helsingissä, joten sinne pääsisin punkkaamaan. Mut tuli vaan mieleen että noinkohan miun kummitytön rippijuhlat on just sillon 15.7. Täytyy tarkistaa asia, toivottavasti ei ole just sillon samaan aikaan.
 
Mä en taida tapaamiseen päästä, harmi. Helsingissä olen kyllä sillon 15.7. mutta olis tarkoitus mennä itsekin sinne Metallican keikalle :D

Ihanat kesäiset kelit ulkona B) Oletteko ostaneet aurinkolaseja pikkusillenne? Pitäisi varmaan hommata. Elien kun oltiin kaupungilla huomasin että ne todellakin olisi tarpeelliset kun toinen siristeli silmiä kun oli niin kirkasta.

Tein tossa aamupäivällä Alexille uusia soseita. Eipä ne yllättäen poitsulle maistuneet. Toinen oli kalasosetta ja toinen jauhelihapastasose. Ei sitten lopulta suostunut syömään mitään :( Mitenkä teillä muilla suhtaudutaan uusiin makuihin? Meillä näköjään uudet maut vaatii pitkän totuttelun. Yks päivä tein kasvissosetta samoja kasviksia kun ennenkin mutta suhteet oli vähän erilaiset niin eihän sekään kelvannut. On tainnut poika oppia ton nirsoilun multa :LOL: Minkäköhän ikäisenä pitäisi ruveta antamaan lihasosetta kaksi kertaa päivässä?

Meillä konttailaan edelleen pieniä matkoja eli samassa huoneessa vielä toistaiseksi on pysynyt. Kaikki johdot ja narut on kiinnostavia. Yks päivä oli räpläilemässä tietokoneen jatkojohtoa. Miehelle olen jokusen kerran sanonut että voisi laittaa ne johdot piiloon ennen kun käy huonosti :kieh: Ja laatikoita on kiva availla, toivottavasti ei sormet jää väliin.

Kohta täytyy suunnistaa tonne pihalle auringonpaisteeseen B)

Mimmi + Alex
 
Kumpa nää lämpimät säät jatkuis! B)

Meillä oli tänään 8kk neuvola, Pihlan mitat 9785g ja 71cm, py 43cm. Nyt oli painonkin tulo tasaantunut huomattavasti. Jäntevä ja iloinen tyttö, iänmukaisesti kehittynyt, näin kirjoitti lääkäri =) ei siis ollut mitään ihmeellistä koko käynnillä. Seuraava neuvola on sitten 10kk iässä.

Mimmi meillä Pihla kanssa on ihan hulluna johtojen perään nyt kun on oppinut ryömimään sinne minne haluaa. Meillä ei edes saa millään kaikkia johtoja piiloon kun näitä tietokoneita riittää... :whistle: miehen työkoneita siis ja siihen omat päälle. Nyt on jo niiden kanssa kauhea vahtiminen :\|

Wilhelmiina joko teillä on yöt helpottanut? Pihla on nyt kanssa kahtena yönä (tai oikeestaan iltana, vähän klo 23 jälkeen) heränny, eikä meinaa millään nukahtaa uudestaan. Tai on koko ajan sellasessa puolihorteessa, torkahtaa ja taas uudestaan säpsähtää ja mikään ja missään ei ole hyvä. Mulla ei ole hajuakaan mistä voisi johta, olisikohan tulossa lisää hampaita, en tiedä... Mutta ihan hyvä vinkki, jos ensi yönä herää taas niin jos koittas sitä panadolia auttaako.

Mutta nyt pitää mennä kohta laittamaan neidille iltapuuro :wave:

Jandhe ja Pihla-Julia

 
Heini79
Meillä on poika taas yskässä :/ , samanlaista limayskää kuin viimeksikin. Ruoka ei oikein maita, että vesi, maito ja hedelmäsoseet kelpaa. Tänään kokeilin, niin maissisosekin meni kylmänä. Luultavasti tuo yskä ja sitten ne hampaat aiheuttavat tuota ruokanirsoutta. Kunhan nyt vaan tarpeeksi nestettä saisi. Tuo lima kun aiheuttaa sitä, että oksentaa välillä, mut niin onneksi sitten limaakin tulee pois.

Viime viikolla ei ollut vauvauintia ja luultavasti nyt sitten tällä viikolla se jää tuon yskän takia väliin, eikä pääsiäisenä ole vauvauintia, niin tulee sitten harmillinen kolmen viikon tauko :(.

Mekin käytiin eilen testaamassa leikkipuistossa vauvakeinuja ja ai että, kun poika tykkäsi. Enhän mä olisi edes tajunnut, et puistoissa on vauvakeinujakin, jos en olisi sitä täältä palstalta lukenut :). Jos mäkin sitten päivittelisin profiiliin vauvakeinuttelijan (se taitaakin olla kova sana nyt elokuulaisille ;) ).

Meillä taitaa tapaaminen jäädä väliin, kun ei vaan jotenkin jaksa lähteä Helsinkiin asti ajelemaan. Jos jotain muuta asiaa sinne päin tulisi, niin sitten voisin harkita.

Aikooko joku muu katsoa irtiottoja-uusintana? Mä sen silloin ekalla kerrallakin katsoin, en siitä oikein mitään muista, mut hyvä taisi olla. Tässä onkin nyt vielä hyvä väli ennen sitä kipaista keittiöön tekemään iltapalaa :wave:
 
Hei! :wave:
Nyt ollaan tultu reissusta. eli lähdettiin maanantaina hailuotoon mökille. Olikin melkoinen reissu, lautalla mentiin (jäätie oli suljettu just, mutta kaikki melkein ajoi sitä, mutta mies ei...) lautassa olikin vaan 3 autoa. mökki on siis miehen isän vaimon ja meren rannalla isolla tontilla. mökissä ei tuu vettä vaan kaivovesi pitää hakea matkalta. vessaa ei oo,on huussi. mökki lämmitetään joko puulla tai sitten sellasella kaasulämmittimellä. muutenkin aika erähenkinen, mutta mies onkin sellanen erämies, eikä mullakaan sormi suuhun mee tuollasessa vaikka mielummin oisin sellasessa mökissä mihin tulee vesi ja sähkö ja muut mukavuudet etenkin vauvan kanssa. Lautalla Topias pääsi katelemaan merta (jäätä) ja ajamaan autoa (paikallaan ollutta) iskän syliin. Poika ihan mielissään hakkas rattia ja otti oikeet otteet. pitää varmaan ostaa rattaisiin sellanen ratti.
kahtena päivänä käytiin pilkillä hiihtämällä ja topias oli rattaiden koppaosassa joka laitettiin ahkioon. siellä se katteli tyytyväisenä ja nukku myös. pääsi poika myös vähän pilkkimäänkin. tänään käytiin vaan hiihtämässä topias ahkiossa nukkuen. aivan mahtavat ilmat oli B)
Topias kyllä tykkäs olla mökillä! Leikki hirveenä ja tutki paikkoja ja yötkin nukkui ihan hyvin. Oli ilmeisesti kiva palata kotia, kun jaksoi valvoa 4,5 tuntia yhteensä. kun päästiin kotia poika oli ihan väsyny, mutta kun kotiin tultiin niin virkistyi silmissä ja leikkikin mielissään lattialla yksikseen tosi pitkään. ei tosiaan oo ennen valvonu yli 4 tuntia ja yli 3 tuntiakin on paljon. nyt aletaan selvästi siirtymään 2 päiväuniin täälläkin.

Meillä kans kellojen siirto on auttanut kivasti tuohon aamuheräämiseen, kun aikaisemmin onheränny 6-6.30, ni nyt on sitten nukuttu epriaatteessa samaan, eli 7-7.30 asti. ihan kiva nukkua pitempään, mutta illalla ei mennä nukkuun aikasemmin vaan tavallaan samaan aikaan ku ennenkin. eli ennen 20 aikaan, ni nyt sit 21. pitää alkaa vähitellen siirtämään tuota nukkumaan menoaikaa.

On tosiaan ihanat ilmat ollu ja kesä tulee kovaa vauhtia! =) Täällä on vielä jonkun verran lunta, mutta aika lailla sulanu. Meren jäällä kyllä pystyy vielä hyvin hiihtämään ja ajamaan autollakin.

Topiaksella on vielä reunapehmusteet sängyssä, mutta ne on aamulla aina ryntyssä, eli kohta vois ottaa pois.

Mimmi-78 Topiaksellaon Julbo merkkiset aurinkolasit silmälasiliikeestä. Oli kyllä törkeen hintaset, mutta hyvät on!
Täällä kans johdot on suosiossa. Hirveetä vauhtia lähtee ryömimään etenkin johtojen, kaappien, ovien ja astianpesukoneen luo. Topias on harjoitellut tuota konttausasentoa jokunen viikko,mutta nyt viime päivinä harjoittelee sitä melkein koko ajan. välillä menee punnerrusasentoonkin. Saa nähdä millon lähtee konttaamaan jos lähtee ollenkaan. Ryömimällä se kyllä pääsee kovaa.

Helsingin tapaamiseen minä en valitettavasti pääse vaikka kyllä haluaisin, kun meillä on häät 14.7.

Topias on aivan mahdoton höpöttäjä. Kokoajan oppii uusia "sanoja", nyt hokee muunmuassa mammamamma, äitä (toivottavasti tarkoittaa äiti :heart:) , äijä, tätä, väyväy, äh. äänen kokeuksia kokeillaan. välillä höpistää korkeelta ja välillä huudetaan kovaa. Tosia ilonen paketti tuo on ja ilahduttaa äitiä ja iskää päivittäin! Topiaksen lempileikki on piiloleikki, joka toimii ihan millä vaan ja miten vaan. Eilen mies meni piiloon tyhjän pepsi pullon taa ja toisti tätä usean kertaan. aina se vaan nauratti topiasta ja sitten poika ottikin pullon käteen ja laittoi sen itse iskän naaman eteen ja otti pois ja sitten nauroi =) :heart: kyllä meitä nauratti! Tätä teki sitten kauan. Ihmeen paljo nuo pikkuset jo osaa asioita, ei ne oo enää mitään vauvoja. Topias on myös kova komentamaan ja osoittamaan mieltä ja kiukuttelee kyllä oikein kunnolla jos asiat ei mee niin kuin haluaa tai tehdään jotain ei kivaa, kuten pyyhitään naamaa. Melkoinen leijonanpoika tuo on :heart: :heart:

mutta nyt pitää mennä itsekin nukkumaan!
 
mamisku nopeasti
Kun johdot kiinnostaa pikkuisia niin kovasti. Laittakaa käytöstä poistettu johto pariin isoon solmuun (ettei voi kuristua) ja antakaa se pikkuisille tutkittavaksi. Ei niin kovasti kiinnosta lähteä muita (käytössä olevia) johtoja tutkimaan.
Meillä kans flunssa jatkuu ja kauheeta, kun yöllä herää siihen, että vauva yskii kovasti ja yökkii limaa. Mietin pitäiskö lähtee lääkäriin tarkistuttaan korvat.. On kuitenkin jo kohta 2 viikkoa jatkunut tää tauti... Kuumetta ei kuiteskaan ole. Mutta yöt on mitä on \|O ja ruoka ei maistu :x
mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
Terve!

Kiva olisi teitä kaikkia nähdä tapaamisessa!! Toivottavasti pääsen tulemaan. Silloin olisi samaan aikaan yhdet kisat, joihin saatan mennä töihin. Mutta eipä sen väliä, vaikka olisinkin yhden päivän poissa, kun ei siitä palkkaakaan saa. :whistle: Mä en oo koskaan ollut mikään talkooihminen... Tämä työ kiinnostaa ihan muusta syystä.

Mekin ollaan käyty muutaman kerran keinumassa, omassa pihassa ja puistossa. Sellainen uudempi keinu, joka on vähän kuin housujen muotoinen ( :D ) on muuten tosi hyvä. Poika pysyi siinä tosi napakasti, kun tavallisessa keinussa vähän heilahteli vielä.

Pyöräilykypärä käytiin ostamassa eilen. Ostin samalla itsellenikin. ;) Oon aina pitänyt sellaisia äitejä/isejä tosi noloina, joilla ei ole kypärää ja lapsella kyydissä on. Enhän toki voi itse sitten olla samanlainen. :D Vielä ei kuitenkaan päästä kokeilemaan pyöräilyä. Istuin on mun vanhempien luona; täytyy muistaa ottaa se mukaan ensi kerralla, kun siellä käydään. Näin muuten tosi makeen istuimen jollakulla! Se oli sarvissa kiinni ja siinä oli oikein "tuulilasi" lapsella. Sellaisen voisi hankkia, jos tarvitsisi kuljettaa kahta lasta samaan aikaan. Siinäkin pyörässä, minkä näin, oli myös takana istuin. Hieno. :p

Mä olen antanut jo kahta liha/kala/kanasosetta päivässä. Lähinnä laiskuuttani, kun en ole jaksanut alkaa tekemään toista sosetta. :ashamed: :whistle:

Me käytiin eilen vauva-teatterissa. Oli aika hauskaa, poika tykkäsi kovasti katsella. Siellä siis oli näyttelijöillä värikkäät vaatteet ja he tekivät isoja liikkeitä ja hassuja ääniä, lauloivatkin vähän. Kaikille vauvoille juteltiin yksitellen ja nimellä, ihanan yksilöllistä. :)

Nyt kolottaa kahvihammasta, se on moro! :D :p
 
Heippistä!

Me oltiin kanssa eilen vauva teatterissa, mistä Anna K. jo kirjoittikin. Lucas tuntui tykkäävän esityksestä, tosin loppu puolella tuli hätääntynyt itku ja kyyneleet valui poskia pitkin. Tais olla vähän liian jännää ;)

Me ollaan myös käyty puistossa ja omalla pihalla leikkimässä. Keinuminen on pojan mielestä hauskaa =) On Lucas muutaman kerran ollu ihan maassakin möyrimässä. Ja tänää pääsi rikkomaan hiekkakakkuja!

Johdot... Niiden repiminen on ollu Lucaksen lempipuuhaa jo pari kuukautta. Nyt alkaa se hupi vähitellen menettää kiinnostuksen kun on tullut uusi ykkösjuttu; seisomaan nouseminen. Koko ajan pitäis kaikkea mahdollista (ja mahdotonta) vasten nousta seisomaan. Lucas on muutamia kertoja noussu jopa ovea vasten ylös. Toivottavasti ei vielä vähään aikaan kävelemään lähde. Kun nyt jo kiirettä pitää et pojan vauhdissa pysyy mukana!

Joku tais kysyä aurinkolaseista B) Me ostettiin Julbot. Lucas ei yritä repiä niitä pois joten taitaa olla mukavat päässä.

Jotain muutakin piti kirjotella, mutta enpäs taas muista mitä.. :ashamed:
 
Mimmi: Meillä Emilia vaatii kaikista ruoista pienen makuannoksen ensin ja päättää sitten onko hyvää vai ei. Sekä uusista mauista että jo tutuista ruoistakin :D Mutta puurot ei maistu vieläkään, ilmeisesti ei vaan niistä tykkää... Olen antanut jo kuukauden ajan lihaa kahdesti päivässä, kun neuvolasta suosittelivat tuon hitaan painon nousun vuoksi antamaan.

Jandhe: Ei ole yöt helpottaneet meillä :headwall: Tuossa välissähän sitä saatiinkin nauttia jo kunnon yöunista, mutta nyt on sitten taas yöt vauhdikkaita \|O Viime yönä Emilia heräsi kolme kertaa ja uudelleen nukahtaminen oli pienen työn takana. Maitoa annan vasta sitten jos ei mikään muu tunnu auttavan, mutta eipä se uni aina sen paremmin maidollakaan tule. Siirsin pinnasängyn huoneen toiseen päähän, niin en itse herää niin herkästi, vaikka toinen siellä hereillä touhuaisikin. Emilia kun saattaa aikansa touhuttuaan nukahtaa itse uudelleen. Aamulla herää kuuden aikaan kukkumaan eikä aina sitten nukahda enää... :headwall: Olen vaan yrittänyt ajatella, ettei tätä loputtomiin kestä...kait... :)

Päiväunille nukahtaminenkin on hieman hankaloitunut varmaan tuon valoisuuden vuoksi. Nytkin touhuilee tuossa lattialla itsekseen ja on valvonut sieltä 13 saakka :whistle:

Kylläpä kuulosti tosi kivalta tuo vauvateatteri! =) Harmi, kun täällä en ole törmännyt vastaavaan.

Tein tänään aivan tosi hyvää broileripastaa :p Laitan linkin reseptiin, jos joku innostuu kokeilemaan. Oli kyllä tosi hyvää...

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/reseptit/paaruoat/pasta-_ja_makaroniruoat/laatikot_ja_paistokset/broileri-pastapaistos/

Pitää mennä kokeilemaan, jos saan tuon kukkujan untenmaille :wave:
 
aurinko se hellii meittiäkin täällä kaakon kulmalla B) JA lumet saa kyytiä, kohta on piha sulanut. Pitänee ruusupenkkejä käydä perkaamaan :whistle:

Myö suunnataan lauantaina Leville pääsiäisen viettoon, toivottavasti ilmat olis aurinkoiset niin sais äippä pisamat naamassa kukkimaan :D Lunta ainakin pitäis olla Lapissa riittämiin, kun metrisiä hankia vielä on. Laskettelemaankin yritän päästä, onneks meitä on siellä isompi porukka niin saa lapsenlikkoja mutkamäessä olon ajaksi =)

Täällä jo jotkut vauvat konttaa ja nousee pystyyn, meillä on peruutusvaihde löydetty mut eteenpäin ei vielä mennä ;) Mein Ukko lähti joskus 7kk vanhana konttaamaan, ryömi muistaakseni reilun viikon ja sit nelivedolla mentiin :D Saas nähä miten tää Eevikäinen tekee. Toisaalta vielä on mukavampaa näin kun pysyy yhdessä huoneessa kun ei pyörimällä ja pakkivaihteella kovin kauas pääse, kyllä sitä sit saa perässä viilettää kun oppii konttaamaa (ainaki jos veljeensä tulee ;) )

No juu, eipä tässä kummoisia. Kevät päiviä aurinkoisia B)

Ukkis ja Eevi-hymytyttönen :D
 
mimmi78 vähänkö olen kade, kun saitte Metallican liput! Olin toissa vuonna stadikalla, mahtava fiilis ja todella hyvä livenä \|O

Meillä allergia selvittelyt jatkuu. Kävimme ravintoterapeutilla maitoaltistuksen jälkeen ja nyt kokeilemme/pois suljemme pienimmätkin maitorippeet eli käytössä on kolmatta päivää neocate. Tulosta tosin ei näytä syntyvän, ihottuma on ja leimuaa kasvoissa. Seuraavaksi aletaan karsimaan jo suppeata ruokavaliota, sekä lisäämällä ja poistamalla yksitellen ruokia.
Tosi raskasta on ollut, vaikka eihän tämä ole sairauksien pahimmasta päästä, mutta voitte varmaan arvata miten turhauttavaa on, kun mitään näennäistä paranemista ei ilmaannu ja toinen raukka pieni raapii ja kitisee huonoa oloa :ashamed:

Täytyy yrittää nauttia keväästä ja toivoa, että pitkäjännitteisyydellä saisi aikaan ihon paranemista... Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:
 
iltatähti: meillä olisi yksi ylimääräinen lippu tuohon Metallican konserttiin jos haluat ostaa =) Tai siis jos ei mies ole sitä vielä ehtinyt kenellekään myydä. Se kun osti niitä silloin 3kpl :whistle: Laita yv jos kiinnostaa.

Meidän pikkuinen täyttää tänään sitten 7kk :heart: Sen kunniaksi oppi ryömimisen jalon taidon :D Tosin matkat ovat vielä lyhyitä eikä vauhti päätä huimaa, mutta jos lelu on tarpeeksi kiinnostava niin sen luokse kyllä mennään...

Jandhe: Olen tässä miettinyt, että voiskohan olla kyse eroahdistuksesta tms.?? Kun päivälläkin tuo neiti huutelee ja kitisee heti perään jos poistun hetkeksi näköpiiristä. Usein myös tarkistelee, että missä olen. Viime yönä heräsi vain kerran ja nukahti hyvin uudelleen syliin. Tiedän, että pitäisi yrittää sänkyyn rauhoitella, mutta en ole laiskuuttani jaksanut... Olen nyt vaan mennyt siitä mistä aita on matalin :ashamed:

Hyvää viikonloppua!! :wave:
 
Täällä yksi yökukkuja!

Muut nukkuu paitsi minä, kun ramppaan vessassa vähän väliä :headwall: nyt ei mene enää raskauspahoinvoinnin piikkiin, kun tulee molemmista päistä :x Toivottavasti ei ole mikään tarttuva pöpö :ashamed:
Tapaamisesta Helsingissä ilmottaudun mukaan, jos nyt ei mitään ihmeitä tapahdu!

Emppu ja Jandhe meillä ei tosiaan mitkään hirmuset välimatkat ole. Sitähän voisi vaikka joskus yrittää tavata?
Aurinkolaseista tänään ostettiin Ronjalle, samalla kun käytiin Stockan hulluilla päivillä :whistle: Ostettiin arskatkin stockalta, ei mitkään hienot, mut 100% uv suoja. Eiköhän se ole tärkeintä. Epäilen että neiti saa nuo aika nopeesti hajalle :whistle: ajateltiin että kunhan oppii pitämään niitä päässä niin sit voi ostaa ihan optikolta vähän paremmat.

Ronja on oppinut istumaan ja nousemaan istumaan hienosti. Ei ole enää sellasta ähräämistä, kiitos ahkeran harjoittelun jota alkuviikosta harrastettiin yötä päivää \|O pikkasen oli äiti väsynyt kun neiti kolme yötä putkeen vaan konttasi ja istui. Nyt pari viime yötä on ollu rauhallsempaa, mut illalla ei meinaa millään rauhottua nukkumaan ennen 24. Tänään simahti JO 22.30 kun oli päivällä mummolla hoidossa ja siellä ei ollu meinannu millään suostua päikkäreille. Kai tuo sen verran vierasti ettei nukkuminen tuntunu tarpeeksi turvalliselta. Oli tuo sitten lopulta nukahtanu mun äidin syliin, mutta ei ollu kovin pitkät unet.

Kaikkea muutakin piti kyllä kommentoida, mut nyt ei muista :ashamed:
 
Meillä ollaan mahataudissa... Riina aloitti to ripuloimalla, minä oksensin ja ripuloin eilisen ja nyt mies on oksentanut koko illan... Kamalaa :x Riina on jo täysissä voimissa, mutta meillä miehen kanssa on kyllä täysin veto pois...

Että tämmöstä meille... Nyt pitää yrittää mennä nukkumaan.. Öitä!

Emppu & Riina
 
Hieno kuva Mimmi-78! Täytyypä meidänkin ottaa ensi kerralla kamera mukaan vauvauintiin ja kuvata veden alla.

Meillä ei oteta turhia turvallisuusriskejä, ks. profiili. :LOL: Uusi kypärä testikäytössä. Onpa muuten epäselvä kuva. :/

Oon lueskellut viime päivät ahkerasti kasvatuspsykologiaa tenttiä varten. Jää hyvin mieleen tietyt asiat esim. vauvan kehityksestä, kun on itselle niin ajankohtainen aihe. Vielä kun ne teoriatkin muistaisi. :whistle:
 
aurinkoista sunnuntaita kaikille!! B) Jokos on pikku pääsiäisnoidat kolkuttaneet ovelee? Meillä ei ole ketään vielä käynyt vaikka varasin kunnon kasan pikku suklaapupuja hyllyyn.

Eilen käytiin Ideaparkissa ja oli kyllä mukava reissu. Lenni vietiin kummitädin luokse hoitoon ja päästiin miehen kanssa ihan kaksin liikkeelle. Hyvin oli poika hoidossa viihtynyt ja mukavaa oli niilläkin ollut. =) Ideaparkki oli kyllä sellainen paikka johon mennään toistekin.

Nyt on meidänkin poitsu oppinut konttaamisen jalon taidon. ryöminythän tuo on jo pitkään mutta nyt hokasi että kontatenkin pääsee eteenpäin. :D Mutta jos oikein kiire tulee niin ryömimällä pääsee nopeammin. =) Ja kaikkea vasten noustaan ihan koko ajan seisomaan ja saisi todellakin olla sillmät selässäkin.

Mutta nyt täytyy vähän siivota ja laitella valokuvat kansioon kun mies lähti Lennin kanssa vaarilaan. :wave:
 
Meillä tehtaillaan sitä toista alahammasta vielä :headwall: Ihan selvästi näkyy ikenen läpi, että eiköhän se tässä piakkoin puhkea. Tuntuu kyllä tämä hampaiden saaminen pistävän meidän neidin aineenvaihdunnan ihan sekaisin, kun tässä on taas vähän samanlaista ongelmaa kuin tuossa aiemminkin, mutta onneksi lievempänä nyt :/ Ruokaa menee paremmin ja oksentaakin on tarvinut vain kerran, mutta muuten puklailu, rupsuttelu ja kakkavaipat on selvästi lisääntyneet :x Eilen illalla laitoin supon yötä vasten, kun oli niin kärtyinen ja neiti nukkua posotti koko yön :) Jospas se tästä taas...

:hug: kaikille mahatautia poteville! On kyllä tosi ikävä tauti...

Kivoja kuvia taas profiileissa! Ja se sukelluskuva aivan ihana! =) Jospa sitä itsekin tässä joskus saisi päivitettyä uutta.

Mies lähti yöllä ajelemaan etelään ja tulee huomenna takaisin uuden moottoripyörän kanssa :D Eipä tuo ole paljon muusta puhunutkaan pariin päivään... hohhoijaa... ne miehet.

Aurinkoista (ja tuulista) viikonalkua kaikille! :wave:

W & Emilia 7kk :heart:
 
Wilhelmiina: toivottavasti se hammas puhkeaisi nopeasti ja oireet helpottaisi :hug: tossa aikaisemmin kun kirjoitit niin hyvin luultavasti se on just sitä eroahdistusta, tai niin ainakin luulen. Meillä on nimittäin ihan samanlaista, eli heti alkaa kitinä jos äiti häviää näkyvistä. Ja yöllä jos Pihla herää niin kaipaa syliin mutta ei kyllä selvästi ole nälkä... Ihan samaa vikaa täällä että yritän mennä aina mistä aita on matalin :ashamed: etenkään yöllä sitä ei jotenkaan jaksa...

Mimmi ihana sukelluskuva :D

heffalump kyllä musta ainakin olisi kiva tavata, etenkin kun ei tosiaan kovin kaukana toisistamme asuta! =)

Aurinkolaseista me käytiin kanssa ostamassa Pihlalle ne Julbot viikonloppuna. Ostettiin ne looping 2 eli 1-3v mutta ei kyllä ole yhtään liian isot! Pihla ei tykännyt yhtään niitten päähänlaitosta, mutta sitten kun ne sai paikalleen niin antoi kyllä ihan hyvin olla eikä koittanut repiä niitä pois.

Päätin sitten tossa koittaa nukuttaa Pihlaa päiväunille sisälle.... eipä ollut helppoa ei. Ei siinä mennyt kuin 1 1/2 h että neiti nukahti omaan sänkyyn :kieh: vaikka alotin vasta sillon kun Pihla oli jo selvästi ihan väsynyt. Huutoa ei kyllä ollut niin paljon kuin etukäteen ajattelin, enemmänkin aikaa meni siihe että Pihla touhusi siellä sängyssä eikä osannut rauhoittua. Mutta päätin että kerran kun alotin niin vien sen loppuun asti. Kyllähän sitten tuli itkuakin mutta tassuttelulla Pihla sitten lopulta nukahti. Ja on nukkunut jo tunnin :eek:

Tänään pitäisi mennä ottamaan meistä kaikista passikuvat ja viedä passihakemukset, jos vaan mies pääsee ajoissa töistä. Vähän jännittää kyllä kuinka kuvaus Pihlan kohdalla onnistuu... :whistle:

Paranemisia kaikille vatsatautilaisille!

Jandhe ja Pihla-Julia<br><br>
 
Heini79
Nostelen, kun oltiin vähän tiputtu.

Mä olen täällä toipilaana. Olin tän päivän sairaalassa, kun poistettiin nilkasta kaksi ruuvia (nilkka leikattiin pari vuotta sitten rullaluistimilla kaatumisen seurauksena, ja nyt otettiin ruuvit sieltä pois). Ruuvit piti jo vuosi sitten poistaa, mutta odotin silloin Oskaria, eikä poistoa tehty. Keppien kanssa kävely ottaa jo nyt voimille, kun vasen olkapää kipeänä, mutta onneksi tällä kertaa joutuu toivottavasti pari päivää vaan niillä kävelemään. Mies on nyt sitten lastenhoitovastuussa.

Oskarin ryömimisvauhti on vaan koventunut. Vielä ei ole kunnolla konttausasentoon noussut ja taitaa olla vaan hyvä niin, pysyy nyt vielä kohtuullisena tuo etenemisvauhti ryömimällä :LOL: .

Kaksi hammasta alhaalla. Toinen tuli viikon päästä ensimmäisestä, mut nyt näyttäisi olevan saman kokoisia molemmat. Ruoka ei oikein ota maistuakseen. Eikä tissikään ole kohta viikkoon oikein kelvannut, sniif. Tiedä sitten onko pysyvää vai joku muutaman päivän oikku. Yskä onneksi on taas tällä kertaa voitettu.

Nyt pojalle iltapuuroa.
 

Yhteistyössä