**ELOVAUVAT 2006**

Huomenta!

Mä en ymmärrä miks toi poitsu ei voi nukkua pidempään aamuisin. Herätys on aina klo 6 tosin eilen oli jo klo 5.20 :headwall: Kaks tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten alkaa kitina, rutina ja natina ja saan laittaa klo 8 päiväunelle.

Alex on ruvennut kakkaamaan yöllä :headwall: Takapuoli on ihan kirkuvan punainen kun muutamana yönä on jossain vaiheessa yöllä ähistellyt sen kakan sinne vaipaan ja mä olen vasta aamulla huomannut sen. Viime yönä käytiin puol kolme pyllypyykillä. Milläköhän tosta tavasta pääsis eroon? Muutenkin kun tuntuu tota kakkaa piisaavan lähes joka vaippaan. Pelkät pissavaipat on todella harvassa niin ihmekös se on että pylly on punainen kun sitä kakkaa tulee koko ajan :x

En sitten tiedä voiko tota Alexin eteenpäin menoa oikein konttaukseksi sanoa mutta ei se ryömimistäkään ole. Alex ottaa konttausasennossa muutaman askeleen eteenpäin menee mahalleen ja taas konttausasennossa vähän eteenpäin ja sitten mahalleen jne. Tolla tekniikalla pääsee jo hyvin eteenpäin ja nyt mennään jo huoneesta toiseen ja kaikkiin mahdollisiin kielletyihin paikkoihin. Kaukana ei varmaan ole että hoksaa miten noustaan seisomaan kun pitkän aikaa on jo konttausasennosta suoristanut jalat ja on pylly pystyssä :LOL: . Yhden käden varassa siinä on pitkiä aikoja jos jotain lelua hamuttelee.

Me hommattiin Alexille ne Julbon aurinkolasit. Mummo ne Alexille hommas kun se tuntee yhden silmälasiliikkeen pitäjän niin sai ne paljon halvemmalla. Kyllä on aika makeet lasit vielä kun noi vauvojen laurinkolasien linssit on niin tummat niin näyttää kyllä aika reteeltä ne päässä B)

Aurinkoista päivää kaikille.

Mimmi + Alex
 
Tervehdys kaikille!!!

Nyt kelpaa istua koneen ääressä kun ulkona on pilvinen ja kylmä ilma. ei tartte ulkohommia tehdä:)

Meillekin hommattiin vauvakeinu ulos ja siinä ollaan kyllä ahkerasti joka päivä keinuttu...

Me ostettiin eilen lastentarvikkeesta Nooralle aurinkolasit. Baby Banz merkkiset. niissä on se "nauha" mikä menee takaraivoon...todella hyvät ja tukevat, pysyy päässä hyvin...ja makeen näköiset. Joku kysyi aurinkolasien hintaa niin meil makso noi 24,90 ja menee 2-vuotiaaksi asti. Ei mielestäni ihan hirmu paha hinta vaikka vähän irvistelin niitä ostaessa....

Meidän neidillä on huomenna 8kk neuvola...saas nähdä onko painoa tullut.
Itse menen tänään lääkärille hirveiden alavatsa kipujen takia. En Tiedä mikä on mut munasarjojen kohdalta pakottaa niin et Nooraa ei meinaa saada kannettua...2 viikkoa jo kestäny...en nyt usko mut toivottavasti ei sillä pienellä kämmillä mikä synnäril kävi kätilöl ni olis mitään osuutta tähän...mulla jäi paperi tupot tonne tikkien taakse jemmaan...olivat siel koko sairaalas olo ajan ja huomasin ku olin lähdös kotiin :)

Mutta nyt kotitöihin!

Iloista pääsiäistä kaikille :)
 
Vaihdoin profiiliin kuvan missä Lucaksella on aurinkolasit B)

Käytiin tänään tilaamassa pojalle passi. Hyvin passikuva kelpasi! Mulla on jo kauhea matkakuume.. Tulis jo toukokuu..

Mä olin ihan varma et Lucas ei konttaa ollenkaan, mutta päättipä poika yllättää äiskän! Reilun viikon Lucas on kontannu. Aluksi konttasi vaan muutaman metrin kerrallaan, mutta nyt konttaa jo pidempiä matkoja.

Naapurin koira herätti pojan kesken unien.. Nyt on sit yliväsy känkkis poika..

-Liinos ja Lucas tänään jo 8kk
 
santun äiti
Auringonpaistetta kaikille!!!!
meidän pojalla oli neuvola tänään(7,5kk) ja mitat oli 71,5cm (50cm) ja 9,2kg (3,2kg) eli kasvua on tapahtunut syntymästä =) ja kehitys on huimaa...viikkoa ennen kun 7kk täyttyi, poika oivalsi konttauksen jalon taidon ,istumisen sekä jaloilleen nousemisen kaikkea mahdollista vasten että nyt sitä mennään eikä meinata :attn:
kyllä on vahtiminen ja ensimmäiset pikku mustelmat koristavat naamaakin kun tasapaino ei aina ole ihan kohdallaan eikä isi ja äiti ole ihan jokaista keikausta ottamassa kiinni:/
 
Neuvolakuulumisia vaan pikaseen...

Painoa on tullut yhteensä 9430g (4020g), pituuta 73cm (51.5cm) ja pipo 44.4cm tarkka :LOL: (35.5cm).

Meillä oli siis lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Kehuivat poikaa seuralliseksi, rauhalliseksi, iloiseksi pojaksi. :heart: :D Kysyttiin, että haluanko seuraavan ajan 10kk vai 1-vuotiaana. Päätin, että 1-vuotiaana mennään seuraavan kerran, kun ei tuo neuvolaan meno nyt kauhean helppoa ole, kun esikoiselle pitää aina hankkia lapsenlikka. Ja nyt ei muut pääse kuin iskä ja pitää sitten aina lähtä töistä aikaisemmin, niin ei kovain hyvä juttu... (olipas monimutkaista... :kieh:)

Joo, mutta aurinkoista kevättä kaikille... =) Täällä on satanu melkein koko päivän lunta/räntää ja nyt on taas maa ihan valkoisena! :headwall: \|O Oli niin ihana, kun oli 10 astetta lämmintä ja aurinko paistoi... Tuli itsellekin hirveesti energiaa melkästä auringon paisteesta. :D Ukkokin sai kokea oman osuutensa virkeästä mammasta!! :LOL: :LOL: :LOL:

Päivitin uuden kuvan Eetusta :heart:


Katariina ja Eetu melkein 8kk<br><br>
 
hrrr kun on taas kylmä!

Meillä on toivuttu mahataudista. Kesti vähän reilun vuorokauden, mutta oli kyllä vielä tosi heikko olo muutaman päivän. Riina onneksi säästyi pahimmalta...

Mä otin nyt tosissani itteäni niskasta kiinni ja päätin, että neidin yöunille on tehtävä jotain. Rupesi yöt olemaan yhtä tissillä roikkumista, niinpä päätin että nyt loppuu. Olen vähentänyt imetystä nyt noin kolmeen kertaan päivällä ja loput korviketta. Päivällä ei oikein tuttipullo kelpaa, vaan juo pillillä mukista korvikeen! Lisäksi eilen siirrettiin vihdoin Riina nukkumaan omaan huoneeseen ja yllättävää kyllä viime yönä likka nukkua posotti melkein 7 tuntia putkeen!! Kun heräsi niin tarjosin pullosta maitoa ja söi jopa 40ml... Eli taitaapi olla ennemmän tapa kuin nälkä... Reilun viikon verran on nyt iltasin osannut nukahtaa omaan sänkyynsä ilman tissiä ja tänään ekan kerran sain päikkäreillekin omaan sänkyyn! Ehkä on liian aikaista hurrata, mutta nyt näyttää jo valosammalta!

Itteä vaan mietityttää tuo imetyksen lopetus... Kun toisaalta haluaisi imettää, mutta jos lopettamalla rauhottuu yöt niin sitten se on kai lopetettava...

Meillä ei vielä kontata eikä ryömitä, mutta pyörimällä mennään lujaa. Konttaus asentoon nousee koko ajan, että kaipa se on ihan vaan hetken kysymys milloin hoksaa asian! Istua neiti osaa jo hienosti ilman tukea kun vaan istumaan laitetaan ja siitä pääsee takasin mahalleen ihan pehmeästi.

Hampaita on nyt kaksi alhaalla ja niitä ollaan ahkerasti harjailtu. On meinaas neidin lempi hommaa! Oikein leveästi irvistää heti kun näkee harjan!!

Me ostettiin Riinalle baby banz - aurinkolasit. On tosi hyvät ja pysyy päässä hyvin! Neiti jopa antaa niiden ollakin! Taidanpa laittaa profiiliin kuvan...

Tällästa täällä tänään... Nyt taidan mennä syömään jotain ja nukkumaan :wave:

Emppu & Riina
 
Liinos mullakin pukkaa jo hirveä matkakuume päälle =) eikä siihen nyt niin kovin kauaa enää olekaan... Mekin käytiin eilen ottamassa Pihlasta passikuva ja käytiin laittamassa passihakemus eteenpäin. Olin ihan varma ettei ne hyväksy Pihlan passikuvaa, kun ei saatu siitä sellaista kuvaa missä suu olisi ollut kiinni, mutta ihme kyllä meni läpi!

Emppu kiva kuulla että teillä on ainakin toistaiseksi rauhoittunut yöt =) pakko udella mutta menikö teillä kuinka se ilman tissiä nukahtaminen? siis jouduitteko pitää jotain ihan "unikoulua" siis tassuttelua tms ja tuliko hirveä huuto? ja jos tuli niin kestikö monta iltaa? me ollaan tässä (tai siis mä :ashamed: ) vaan jahkailu ja pitkitetty koko ajan sitä tissiltä nukahtamisesta pois opetusta, mutta nyt ollaan päätetty että viikon päästä la se alkaa =) kerkeen asennoitua rauhassa ja keretään järkätä huone Pihlaa varten valmiiksi, siirretään siis samalla omaan huoneeseen nukkumaan kun sekin on ollut tässä projektina jo pitkään... ja hei, toihan oli hyvä vinkki toi pilli-juttu, sitähän vois kokeilla meillä kanssa kun ei pullo kelpaa edelleenkään ja nokkamukistakin vaan hörpitään :D

 
eipä onnistu kirjautuminen... :/
Kirjoittelen taas pitkästä aikaa.
Petra on oppinut ryömimään ja nostaa itsensä konttausasentoon, mut vielä ei liiku eteenpäin. Viihtyy jo yksikseen lattialla hetken, ku pääsee lelujen luokse.

24.4 mennään lastenlääkärille. Taitaa tyttö olla kovin allerginen. Tällä hetkellä ruokavaliossa on bataatti,porkkana,kana ja muutama hedelmä. Useimmat keltaiset hedelmät on sopineet kuten persikka,aprikoosi,mango... Kasvot helottaa punaisena ja muuallakin on ihottumaa. Massu menee sekaisin herkästi ja huutoo sit riittää. :'(
Toivottavasti saadaan jonkinlaista selvitystä. Viljoja ei voi käyttää ollenkaan. Ilta ja aamupuuro on korvattu jogurtilla. Siitä onneksi tykkää kovasti :p

Nyt täytyy kyl lähteä saunomaan ja sit nopsasti nukkumaan.
:wave:
 
Voi kun Riina on söpön näköinen aurinko lasit päässä. Meidän neidil on ihan samanlaiset...ovat todella hyvä päässä.

Noora konttaa ja nousee seisomaan tukea vasten...ei tarvitse äidin paljoa kotitöitä tehdä kun likka on hereillä kun joka paikkaan pitää kiivetä ja kun alas pitää päästä niin kädet irti ja sit tullaan vauhdilla alas. Yleensä se pää on mikä kopsahtaa kolinalla maahan. Enää ei tule edes itku kun niin paljon on kolhuja tullut. Meinasin nyt hommata leikkikehän, et sais joskus tehdä edes ruokaa rauhassa et ei tartte pelätä mitä toinen tuhtaa selän takana. Tänään Noora nousi syöttötuolista ylös. Kädet pöydällä ja jalat suorana...juuri nousemassa pöydän päälle. Minä kuorisin perunoita vieressä ja hetken oli katse pois likasta. Ei sitä tajua miten äkkiä ne lapset kehittyy...mutta onneksi ei käynyt mitään. Enää ei tytteli istu yksin pöydän äärellä vaikka ite olisin metrin päässä... mutta nyt vielä pyykkejä laittamaan, huomenna 8kk neuvola. Muilla onkin tullut hurjasti jo painoa =)

Heidi ja Noora
 
Jandhe - meillä mies taisi tehdä hommassa suurimman työn... ;) Tehtiin niin, että annoin Riinalle puuron ja tissiä alakerrassa, pusittiin ja halittiin ja sitten mies lähti tytön kanssa ylös pesuille ja nukkumaan. Mukana oli vaan vesipullo. Ekana iltana kuulu huutoa ehkä 5 min ja tokana ei edes minuuttia. Eli helposti meni. Nykyään tehdään niin, että ruoat alhaalla sitten pesuille/kylpyyn/suihkuun, rasvailut ym rauhassa hämärässä huonessa sitten kuunnellaan hetki musiikkia sylissä hämärässä huoneessa ja sitten sänkyyn ja hetki käsi siinä olan päällä. Lähes joka ilta nukahtaa heti, mutta jos rupee itkemään niin nostetaan hetkeksi syliin ja kun rauhottuu niin takasin. Ja sylissä oon pitäny nykyään vaan pystyssä enkä makuulla ollenkaan. No tulipa sepustus toivottavasti ymmärsit ;) .

Viime yönä meillä nukuttiin taas hyvin. Tosin kun heräs syömään niin ei huolikaan pulloa vaan tissiä piti saada ennen kuin rauhottui... Mutta omassa sängyssä koko yö!!!

Nyt aamuhommiin!
 
Hellou!
Meidän neidillä oli sitten korvatulehdus, kun käytiin lääkärissä, oli niin huutoo yöt :'( Toivottavasti ei ala samanmoinen korvakierre kun toisella isoveikalla. Sitten ei kyllä äiti ala :kieh:
No nyt tyttö paranemaan päin. Yöllä nyt jäänyt ehkä tavaksi kaksi kertaa tissuttelu. Toivottavasti jää pian pois ja rauhottuu yöt. Nyt täytyy tuttiakin etsiä muutaman kerran yössä, että tyttö rauhoittuu.
Ollan mietitty omaan huoneeseen siirtämistä, mutta kun meillä lastenhuoneet ovat yläkerrassa ja oma makkari alakerrassa. Niin mitä sitten, jos tyttö saa isoveikat herätettyä yöllä. Toinen vielä koululainen, joten uni on tärkeää, että jaksaa koulupäivän. Voipi olla että siirretään tyttö yläkertaan vasta kesälomalla. Lohduttelen itseäni sillä että kyllä ne kokonaiset yöt siiten viimeistään kahden vuoden päästä saadaan
;)
Ensi viikolla meillä 8kk:n neuvola, saadaan mittoja pirpanasta pitkästä aikaa. Onkohan vieläkään 7 kg...
 
Ihania kuvia teillä on profiileissa =)

Ronja oppi eilen nousemaan ylös tukea vasten kunnolla ja viime yönä ei sit neiti paljon muuta tehnykään :kieh: \|O Alas tulo ei vielä ole kovin hallittua, välillä onnistuu ja välillä ei. Konttaamiseenkin on tullu uutta vauhtia, eikä samassa huoneessa tahdo enää pysyä. Jo eilen illalla Ronja yritti myös kävellä tukea vasten, mut ei vielä onnistu kun yksi tai kaksi askelta ja sit päästää molemmat kädet irti :whistle: Seuraukset voi arvata, eihän tuollanen 7,5kk yhdellä yhdellä jalalla pystyssä pysy :ashamed:

Nyt joutuu meidän neiti kans siirtymään pinnikseen nukkumaan, kun eihän tuo meidän sängyssä pysy millään ilveellä. Täytyy vaan keksiä miten tuo saisi sinne nukahtamaan :headwall: Ronja on nukahtanu tosi helposti meidän sänkyyn kun on laittanu tyynyjen keskelle ja tutin suuhun ja pitäny hetken kättä masun päällä, mut eipä vaan nukahdakaan omaan sänkyyn. Sitten on vielä sen verran herkkä uninen että herää tosi helposti jos yrittää siirtää nukkuvana.

Meillä ei onneksi vielä ole räntää tullu, mutta pirun kylmä on.

Nyt taisi tytsy herätä :wave:
 
Mimmi: Meilläkin Emilia heräilee aamuisin 5 ja 6 välillä ja olen sitten heti ottanut viereen ja nukahtaa siihen heti uudelleen. Heräillään sitten 7 pintaan. Turhan aikaisia nämä aamut kyllä on äidille... :headwall:

Aloitettiin nukkumaan opettelu ilman maitopulloa. Tähän saakka Emilia on nukahtanut pullolle, mutta joskus siitäkin tavasta on opittava pois ja nyt on hyvä hetki, kun mies on lomalla. Menee iltarutiinit ihan uusiksi, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa... toivottavasti.

Tarkoitus olisi siirtää Emilia omaan huoneeseen nukkumaan joko kesällä tai syksyllä ihan riippuen siitä kuinka saadaan tuota huonetta kunnostettua. On tällä hetkellä ihan varastohuoneena ja ihan hirmuinen homma saada se järjestykseen...

Katariina: Pakko udella, että satutko asumaan etelä-pohjanmaalla? ;)

En varmaan nyt ehdikään täällä käymään vähään aikaan, kun lähdetään reissuun ja muutenkin tätä tekemistä riittää ihan tarpeeksi \|O

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Onko kenelläkään ehdotuksia missä treffattaisiin Helsingissä? :wave:

väsynyt Wiltsu vaan & Emilia tyttönen :heart:
 
Hei! :wave:

Täällä puhkes eilen kolmas hammas, tuohon oikealle ylös. ei oikeestaan ku pari päivää kitissy sitä ja yöllä vähän useammin heräs parina yönä. Viime yönä sitten päätin, että en anna enää tissiä, ku varmasti pärjäis ilmanki. on siis nykyään syöny kerran 3-5 aikaan. Viime yönä heräskin jo 1 jälkeen ja melkein 3 tuntia meni, että sain uudestaan nukkumaan. Ees takas rauhottu ja melkein nukahti tuon kolmen tunnin ajan. lopussa itku alko oleen jo aika hysteeristä, eikä meinannu rauhottua ees syliin. reppana ois halunnu tissiä ja ihmetteli, että miks sitä ei saa. melkein meinasin antaakin, ku tuntu niin pahalta. no onneks nukahti sitten ennen 4 ja nukku 7 asti ja sitten söi tissiä ja sen jälkeen torkku hetken vieressä. saa nähdä miten ens yö menee. mies ei vaan oikein tykänny tästä hommasta, ku en ILMOTTANU illalla, että aion tehdä näin. sanoin kyllä että ens yönä VOIS olla anatamatta tissiä. mies joutu peräti 3 kertaa nousemaan ylös ku pyysin ja ite nousin varmaan 30 kertaa :kieh: ärsyttää! no joku yö se saa pärjätä yksin ku mää aion mennä nukkumaan sohvalle korvatulppien kera nyt kun tissiä ei enää anneta.

Täällä eilen tuprutti lunta ja maa on valkosena. pakkastakin oli pari astetta. taitaa takatalvi iskeä... aivan järkyttävä tuuli on nytkin, niin ku eilenkin. Topias nukkuu parvekkeella ja vaunut heiluu tuulen mukana.

mitähän mun piti kirjottaa... meinasin jo eilen kirjottaa, ku oli jotain, mutta nyt en enää muista :headwall: ei tuu mieleen millään...
niin, sellaista, että oliko joku täällä ostanu pyörään lastenistuimen? pitäis hommata sellanen, mutta en tiiä mikä ois hyvän merkkinen. oon kuullu että se hamaxin joku merkki ei ois selvinny jossain testissä...

Topias on nyt siirtyny kahtiin päiväuniin. välillä kyllä nukkuu kolmet, mutta suurimmaks osaks kahdet. jaksaa valvoa pitempään ja sitten on myös nukkunu pidemmät unet. eilen nukku 1,5 h ja 2,5 h. illalla sitten mennään nukkuun 20 jälkeen.

mutta OIKEIN HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! =)

hansu & topias tasan 8kk :heart:
 
Ronjalle maittaa taas päiväunet kun yöllä ei malteta nukkua :headwall: ihan oikeesti menee kohta hermot, kun viime yönä sain nukkua ruhtinaalliset 2 tuntia \|O Pitää harjotella sitä pystyyn nousemista niin ahkerasti. Lopulta neiti oli jo ihan yliväsyny mut suostunu nukkumaan millään. Kitisi vaan kun väsytti, mut ei malttanu nukahtaa.

Meilläkin on ruvennu ilmaantumaan eroahdistusta. Ronjan mielestä sekä äidin että isin pitäisi olla hänen kanssaan samassa huoneessa 24/7. Pikkasen on hankala neidin toiveita toteuttaa :whistle: Mä luulen että tuo alkava eroahdistuskin vaikeuttaa tuota nukahtamista. Jotenkin tuntuu että nukahtaminen on vaikeeta kun ei uskalla laittaa silmiä kiinni, kun sillon äiti häviää näkökentästä.

Meille ei vielä ole lunta onneksi eksynyt mutta hirmusen kylmä tuuli. Kuulostaa siltä että kohta lähtee kattopellit tuulen mukaan.

Ehkä munkin ois syytä mennä päikkäreille kun Ronja nukkuu vielä...
 
Wilhelmiina: En asu. =) Asuskelen Pohjois-Karjalassa... :D Mistäs niin päättelit?

Tänne kuuluu hyvää. Meillä on unirytmit muuttuneet. Kahdet päiväunet nukutaan enään ja ne kestää 1½-2 tuntia. Nyt eivät meidän lapsukaiset nuku yhtäaikaa ollenkaan. :/ Eli ei jää mammalle omaa aikaa päivällä yhtään. :headwall: Ensin nukkuu Eetu ekat päikkärit ja sitten päiväunille meneekin iso veikka ja, kun hän herää, niin Eetu menee sitten toisille unille. :p Illalla molemmat menevät yhtä aikaa nukkumaan (nukkuvat omassa yhteisessä huoneessa) 19.30-20.00. Ja aamulla heräävät yhtä aikaa (taitaa aina toinen herättää toisen :D ) 6-7. Aika aikaiseen, mutta illalla saa onneksi olla rauhassa pari tuntia. Eetu nukkuu hyvin. Ei heräile joka yö, vaikka nyt on tulossa kaksi hammasta ylös, etu- ja kulmahampaiden väliset hampaat. Kutsummekin mieheni kanssa Eetua pikku vampyyriksi! :LOL: :LOL: Ja sitten jos heräilee, niin 1-2 kertaa yössä. Ja kun tutin saa suuhunsa, niin jatkaa uniaan ilman muita kommervenkkejä.

Eetuhan on ryöminyt jo 5kk lähtien ja nyt nousee istumaan lattialla ihan itse. Konttaamaankin opetellaan. Vähän matkaa mennään kontaten, mutta kun ryömimällä pääsee nopeempaa, niin sitten vaihdetaan. Ja isoveljen lelut ja leikit ei saa hetken rauha. :LOL: :LOL:

Mitäs muuta.... Ai niin!!! :eek: Eetu on ruvennu "juttelemaan" ihan kauheesti! Silloin, kun tulee äitin kaipuu tai muuten pitää vaan päästä hellittelemään äitiä, niin pienellä natinakitinällä huutelee äätii, äätiii. Kysyin neuvolasta tästä, että voiko muka tarkoituksella sanoa näin vai kuvittelenko, niin neuvolatäti sanoi, että on voinu sen reaktion, minkä siitä jokeltelustaan on saanut, niin alkaa käyttää tätä sanaa enemmän. Varsinkin, kunaina samanlaisessa tilanteessa se tulee esille. :D Mieskin kyllä nauraa tuolle kutsuhuudolle! :LOL: Kuullostaa niin huvittavalle.

Mutta eipä nyt muuta. Lähdetään tänään miehen vanhempien luo pääsiäisen viettoon.


Katariina ja :heart: Eetu 8kk (tänään tasan) :heart:
 
Hei!

Täällä on ihan kaamea tuuli ulkona ja hiekka pöllyää tuulen mukana. Kävin Alexin kans aamupäivällä ulkona ja oli kyl inhottava keli. Kaikenlisäksi laitoin itse liian ohuen takin päälle niin ei ollut yhtään kiva. Täällä näky kaupungilla olevan jo terassit pysyssä, eipä sillä kukaan istunut kaljalla :LOL:

Me ollaan ajateltu siirtää Alex omaan huoneeseen nyt pääsiäisenä. Saa nähdä miten se omassa huoneessa nukkuminen onnistuu. Tai siis kuinka monta kertaa mä saan hypätä yöllä siellä. Mä olen yrittänyt olla antamatta Alexille illalla tuttia että ei tottuisi siihen että nukahtamiseen tarvitaan tutti mutta välillä ei rauhoitu nukkumaan ennen kuin saa tutin suuhun. Yöllä heräilee aina vaan monta kertaa, ei meillä kai täysiä öitä nukuta koskaan :'( . Yöllä ei tarvii kun laittaa tutti suuhun tai kääntää selältä mahalleen niin jatkaa unia. Tosin klo 2-3 aikoihin Alex herää touhottamaan sängyssä ja ähistelee kakan :headwall: joka yö nyt tehnyt niin vähän aikaa. Pikkasen ottaa päähän käydä tohon aikaan pesemässä pyllyä. Yöllä Alex ei ole saanut nyt varmaan viikkoon maitoa kun ei sitä ole tuntunut tarvitsevan ja eipä siitä ole mitään hyötyäkään ollut.

Alex on ruvennu maiskuttelemaan kun sillä on nälkä. Juttuakin tulee, äti ja iti ollaan miehen kanssa kuultu tai kai me ollaan itse tulkittuu noilla tarkoittavansa äitiä ja isää :LOL: . Eroahdistusta on täälläkin. Näköpiiristä kun poistuu niin alkaa kaamea huuto tai sitten lähdetään perään. Suutuakin Alex osaa. Esim. kannettavaa tietokonetta on kiva päästä näppäilemaan ja kun koneen ottaa pois poitsun ulottuvilta alkaa kaamea huuto.

Mukavaa pääsiäistä mammoille ja muksuille!

Mimmi + Alex
 
Moi pitkästä aikaa.

Meillä on Minja nyt ensimmäistä kertaa kipeänä. Eilen illalla hän oli nukkunut jo tunnin, kun heräsi siihen, että oksensi. Limaa oli niin paljon kurkussa ja nenässä, että oksensi sitä pois. Kuumetta ei ole. Pelkään nyt, että eihän vaan ole tulirokko tulossa, kun isoveljellä oli se reilu viikko sitten. :( Jos se on tulirokkoa, on se itänyt kyllä tosi kauan. Periaatteessa ei enää pitäisi kenenkään meistä sairastua siihen.

Minja oppi viime viikolla ryömimään. Nyt mennään paikasta toiseen ja tutkitaan kaikkia tavaroita. Dvd-soitinta on kiva rämpätä päälle ja pois sekä avata levyluukkua. Eilen silittelin paitoja ja Minja heilutteli silityslautaa jalasta edes takaisin. Vahva tyttö. :D

Ilmottelin viime viikolla töihin, että palaan työelämään syyskuussa 2008. En kyllä haluaisi vielä sillonkaan mennä töihin. Mutta asuntolaina painaa päälle...

Täällä on ollut puhetta pyöränistuimista. Koska voi lapsen laittaa istuimeen? En millään muista. Tuli vaan kerran eräs tuttu vastaan ja hänen juuri 1v täyttänyt poikansa retkotti aika pahan näköisesti istuimessa. Mä sain työkaverilta Hamaxin istuimen ja ajattelin, että olis tosi kiva kesällä tehdä pyörälenkkejä ja ajella vaikka rantsuun lasten kanssa.

Mä kans voisin tulla heinäkuiseen tapaamiseen, jos emme ole linnottautuneet mökille. Sieltä ei viitsi millään lähteä, jos on kauniit ilmat.
B)

Kyllä nuo lapsukaiset oppivat tosi paljon uusia asioita lyhyessä ajassa. Minja on pari viikkoa päristellyt suulla tosi paljon, kun se on niin kivaa. Kaupassa käydessä pärinä vaan kuuluu vaunuista. :D Vauvauvau ja ättättää sanotaan joka päivä. Ja aikamoisen kovaääninen on meitin neitistä tullut.

Hei joku kysyi, että mitä revontulien tyvär tarkoittaa. Mun mielestäni tyvär on tytär. Mun mummo ainaskin käyttää tyvär sanaa tyttärestä (ja ehkä myös tytöstä) puhuttaessa.

Onko muut laihduttajat saaneet painoa putoamaan? Mun paino ei putoa, 3 kg olen saanut sitä alaspäin ties kuinka pitkässä ajassa. En kyllä laihduta kovin tiukasti, koska vielä imetän, mutta yritän pitää itseni erossa makeasta ja rasvaisesta. Ja syön terveellisesti ja liikun ja silti paino junnaa paikallaan. :/ Plääh. Taitaa mun elimistö olla sellainen, että imettäessä se säilöö kaiken energian eikä irti päästä. Höh. 3 kg on vielä lähtöpainoon matkaa ja sitten olisi vielä 10kg siihen painoon, joka oli ennen hormonikierukkaa. Hitaasti hyvää tulee.

Mutta hyvää pääsiäistä kaikille!

Maxine ja Minja 7kk 2vk

PS. Sain vihdoinkin laitettua kuvan profiiliin. Aikasemmin se ei ole onnsitunut millään. Kuvassa Minja ja isoveli.<br><br>
 
Heini79
Maxine: Meillä oltiin pariin otteeseen tässä kevään aikana yskässä. Pahimmillaan juuri oksensi sitä limaa yleensä syömisen yhteydessä, joka toisaalta ihan hyvä juttu kuitenkin, että sitä limaa tulee ulos. Kyllä se yskä siitä sitten molemmilla kerroilla helpotti. Toisella kerralla meni reilu viikko ja nyt viimeksi taisi mennä viikossa ohi. Kuumetta ei ollut Oskarillakaan, nuhaa oli ekalla kerralla enemmän ja nyt vähemmän.

Mulla nilkka on melko ok (maanantaina siitä otettiin 2 ruuvi pois). 3 päivää olen jo kävellyt ilman keppejä, mutta iltaisin nilkka sen verran turvoksissa, että tuntuu kuin tikit ratkeisi liitoksistaan :(. Pojan hoitokin siis onnistuu jo.

Oskarille ei sen kummempaa kuulu. Käytiin tänään hakemassa kerhokaverin luota Oskarin kerhokuvat ja hyvin onnistuivat.

Munarikasta pääsiäistä kaikille :wave:

...muoks kirjoitusvirheet...<br><br>
 
Meillä oli tuo 8kk neuvola ja painon kanssa taistellaan edelleen. Neiti on nyt 7050kg (synt. 2790kg) ja pituus 68.5cm (synt. 45.5cm) paino käyrä menee alaspäin ja pituus on ok. Neuvolassakin ihmeteltiin et ei neiti ole mikään langan laiha vaan kyllä niitä makkaroita löytyy. Nyt taas taistellaan syömisen kanssa niin kun viimeksi kun hampaita tuli...taitaa siis lisää hampaita tulla!

Nyt neiti heräilee taas, heippa

Noora ja heidi
 
Pitkäperjantaita! :wave:

Viime yö meni paljon paremmin. Nyt siis toinen yö ilman tissiä. Topias nukkui eka pätkän reilu 8 tuntia heräämättä ja heräs 4.30, mutta heräskin niinkuin ois ollu aamu. alko juttelemaan ja nosteli päätä kurkkiakseen. mietin sitten että pitäskö sitä tissiä antaa, mutta oon päättäny että aikasintaan klo 6. no reilun puolen tunnin ajan höpötteli ja välillä kitisi kun en nostanu ylös, mutta sitten poika alkoi hermostumaan, joten tassuttelemalla ja syliin ottamalla rauhottelin ja lopulta nukahti 5.40 mun syliin, kun otin rauhottaakseen. Meinas monta kertaa nukahtaa mutta sit alko hysteerinen itku taas, joten päätin, että ei haitaa vaikka nukahtais syliin. aamulla heräs sitten 7.10 ja söikin ahnaasti tissiä heti. toivottavasti ens yö on vielä parempi. =)

meillä ei oo soseet maistunu kunnolla pariin viikkoon, ku se hammas on tehny tuloaan. ei vieläkään kunnolla maistu. ja välillä oli 4 päivää kakkaamatta joten ei mahaan varman mahtunu ruokaa. yleensä kakkaa kerran tai kaks päivässä.

Topiaksella on kans ollu eroahdistusta jo pidemmän aikaa. Jos poistun eri huoneeseen, ni usein poika lähtee perään vähän hädissään. ja aamulla jos ite jään nukkuun ja topias on iskän kans, ni usein topias tulee meidän makuuhuoneen ovelle, kun tietää mun olevan siellä, katselee kuulemma haikeana. Tänään huutelin sängystä topiasta ja sehän lähti ryömimään innoissaan ovea kohti =) muutenkin tulee ryömimällä luokse kun sanon: tule äidin luo. poika lähtee ihan hirveetä vauhtia hihkuen ja lopulta ojentaa kätensä mua kohti. tuo käsien ojentaminen on ihan uus juttu :heart: usein lattialla ollessa jos topias haluaa syliin, ni tulee polvien luo ja ojentaa kätensä ja melkein kiipeää syliin. kyllä vaan äiti on mielissään=)

Topias on kans hirveen kova höpöttelemään, on aina ollu. toitottelee mammamamma, pappapappa (luulee vissiin olevansa ruottalainen :whistle: ), tättättää, vauvau, bääbää, p-p-p (eli vaan p-kirjainta) ym. monesti hokee just yhtä hokemaa yhden hereilläoloajan ja sitten joskus taas juttelee niitä näitä. välillä kuulostaa niinkun laulais.

Topias yrittää hirveenä nousta pystyyn kaikkea vasten ja välillä on melkein päässykin. konttausasentoon kans nousee, mutta ei vielä konttaa. ryömimällä kyllä pääsee kovaa.

Joku kysy laihduttamisesta. mun on pitäny laihduttaa koko ajan tai siis syödä terveellisesti ja liikkua enemmän, mutta en oo oiken saanu itteä niskasta kii vaikka häätkin on tulossa ja siinä ois tavoitetta. kiloja on jäljellä 1,5kg, mutta läskiä on kyllä enemmänkin, kun sillon oli lihasmassaa enemmän, ku nyt lihakset on ihan surkastuneet, ku ei oo käyny salilla. no on tässä vielä reilu 3 kk aikaa häihin :whistle: nyt oon kyllä vähentäny herkuttelua ja päätinkin aloittaa herkkulakon häihin saakka. ei kyllä oo ihan pitäny tuo lakko :ashamed:

Jälleen kerran hyvää pääsiäistä kaikille!
 

Yhteistyössä