**ELOVAUVAT 2006**

Eeve me asutaan Nummelassa. VT 2:n parantaminen on myllännyt tuon tien kokonaan. Mutta saadaanpa parempi tie. Toivottavasti uudet kaistat on valmistuneet, kun mä palaan töihin. Siis jos palaan samaan työpaikkaan, jossa olin ennen äippälomaa. Onks täällä muita, jotka miettii työpaikan vaihtoa? Mä olin jo pitkään kypsä työpaikkaani eikä se tunne ole mennyt ohi vieläkään. Ja tuo pitkä työmatkakin mietityttää (42km suuntaansa) ja siihen menevä aika. Haluaisin olla lähempänä lapsia työpäivänäkin.

Wilhelmiina. Plaston keinun köydet riitti just. Keinu on meidän takaterassilla ja roikkuu parvekkeen alapalkeista. Mies laitoi isot koukut palkkeihin. Keinu on noin metrin korkeudella eli siihen on hyvä nostaa tytteli.

Minjan vaatteet ovat 68 ja 74 cm. Tutan 68 cm bodyt ja housut mahtuvat vielä hyvin. Nyt pitäs ruveta kiertämään kirppiksiä, että saisi kesävaatteita. Niitä ei ole vielä juuri yhtään.

Tytin "reviiri" on nopeasti laajentunut. Vaikka hän on ryöminyt jo muutaman viikon, ei hän ole kuitenkaan mennyt huoneesta toiseen ellei joku ole vienyt häntä. Mutta nyt uteliaisuus on vienyt voiton ja hän tutkii joka paikkaa. Välillä huudellaan äidille, ettei hän vain ole hävinnyt minnekään. :LOL: Istumista on harjoiteltu, mutta ei hän vielä ymmärrä, että siitä ei voi heittäytyä selälleen ilman, että sattuu.

Olen itse tehnyt Minjan ruoan ja nyt olen alkanut jättämään sen vähän karkeammaksi. Ihmettelen, miten hyvin Minja syö kaikkea, mitä hänelle tarjoan. Kop kop koputan puuta. On meinaan kokemusta huonosti syövästä lapsesta. Poikani (8v) on sellainen. Kasvikset, marjat ja hedelmät ovat hänelle inhotus. Onneksi hän alkaa jo ymmärtää , että niitäkin täytyy syödä, että jaksaa.

Ostettiin tänään pyöräilykypärä Minjalle. Hänellä on niin pieni pää, että pienimmätkin kypärät olivat hänelle isot. Löydettiin sitten Michelin merkkinen kypärä, jonka saa tarpeeksi pieneksi. Se on vielä nättikin ja siinä juoksee se rengasukkokin. Täytyy harjoitella istumista istuimessa kunhan vaan taas tulee lämpimät ilmat. Ei me vielä vähään aikaan lähetä ajelemaan. Täytyy vielä vähän kasvaa.

Mies on kuumeessa ja mulla on nenä tukossa ja nuha. Vauvauinti jäi tänään välistä. Harmittaa, kun uinti loppuu meidän osalta ens lauantain jälkeen. Päätettiin, ettei enää jatketa, kun mökkikausi alkaa. Käydään uimassa sitten muuten.

Nyt nukkumaan. Väsyttää vietävästi. Minja on nyt reilun viikon nukkunut 6.30-7.30 asti (mikä on tosi hyvin) ja sillon on tissuteltu ja jatkettu unia jonkin aikaa. Paitsi kahtena aamuna hän onkin herännyt jo silloin. Eihän se mitään, mut yöllä hän havahtuu viitisen kertaa ja herättää mut. Jospa tänä yönä hän ei herättäisi kertaakaan vaan nukuttaisiin aamuun asti heräämättä.

Hyvää yötä.

Ai niin, profiilissa uus kuva. Siinä Minja keinuu uudessa keinussa.
<br><br>
 
Tervehdys pitkästä aikaa.. Ja tervetuloa kaikki uudet!

Meni puol tuntia pelkkien vanhojen juttujen lukemiseen kun on tuo koneella aika jääny vähän vähemmälle.

Meillä neiti ottaa jo muutamia askeleita tuen kanssa. Aina vaan pitäis seistä joka paikassa. On se ihanaa kun lapsi kehittyy vauhdilla, mutta ite ei meinaa perässä pysyä enää ollenkaan. Konttaamalla pääsee jo niin lujaa että hetkessä maisemat vaihtuu. :)
On ne lapset niin erilaisia. Juttelin kaupassa yhden naisen kanssa jolla oli 1.v ja 3kk ikäinen poika ja ihan innoissaan selitti, että poika oli menny ensimmäistä kertaa konttaus asentoon sinä aamuna. Ja juuri oppinut ryömimään...että ei se ole mikään huolenaihe jos 8kk ikäinen ei ryömi tai konttaa vielä. Mielestäni turhan myöhäistä jos tuon ikäisenä on oppinut vasta ryömimään. Mutta kyllä ne kaiken osaa jo kun on täysikäisiä :LOL:

Onko muilla ollut hammaslääkäriä? Meillä oli 8kk hammaslääkäri. Hammaslääkäri totesi, että ei enää suositella imettämistä, että hampaat menee piloille kun äidinmaito on niin makeaa. En ole ennen moista kuullut. Oletteko kuullut? Neuvolassa taas sanotaan jos lapselle saa annettua vuoden ikäiseen asti rintaa edes pieniä määriä niin silloin imettämisestä on saatu kaikki hyöty irti. Mutta ketä sitä sit uskoo???

Sain teiltä taas monta ideaa noihin ilta rutiineihin. Meillä noora nukkuu tissille ja joudun välillä antamaan rintaa noi 3 kertaa ennen kuin nukahtaa. Meillä kun ei olla koskaan opittu tuota tuttia syömään.

Mutta nyt pitää tehdä noita kotitöitä välillä....laitoin muuten hoitovapaa hakemuksen menemään, et saa muutaman kuukauden miettimis aikaa vielä. Ei tuo 4-vuoro työ oikein innostaisi enää...äippäloma loppuu 24.5...aika käy vähiin ennen kuin loppuu

=) Heidi ja Noora 8.5kk
 
Henni meilläkään Pihla ei syö tuttia ollenkaan, mutta ihmeen kivuttomasti tosiaan silti mennyt nyt nämä kaksi iltaa ilman tissiä. Meillä oli 6kk iässä hammashoitaja (tai me kyllä käytiin sielä vasta viime viikolla :D ), eikä siellä mistään imettämisen lopettamisesta todellakaan ollut puhe. Älä usko sitä hammaslääkäriä, usko mielummin neuvolaa ja omaa maalaisjärkeä =) sitä paitsi se on niin että yösyöminen (ja sekin muistaaksen vasta 1v. iän jälkeen) niihin hampaisiin vaikuttaa haitallisesti ja se on ihan sama siinä tuleeko se maito tissistä vai pullosta.
 
Täällä paistaa aurinko! B) kesäkesä... :D
Jandhe: Hyvä juttu!! Meilläkään Emilia ei syö tuttia ja nyt onkin välillä tehnyt sitä, että kun puolinukuksissa laskee pinnasänkyyn niin rutistaa peitonkulmaa ja vie sen sitten kasvoille :heart: Yhden kerran neiti nukahti ihan itsekseen sänkyyn aikansa touhuttuaan, mutta yleensä ollaan tehty niin, että joko annettu nukahtaa syliin tai sitten käyty aina hetki sylittelemässä kun itku tulee ja lopulta on sitten nukahtanut. Olipa vähän epäselvä sepustus :/

Tisseistä :D Meillä se imetys loppui silloin melko nopeasti, mutta siitä huolimatta rinnat tulivat kipeiksi vasta kun olin ollut viikon imettämättä :eek: Että kyllä sitä omaa maitoa tuli enää tosi vähän... Muutaman päivän olivat tosi arat ja joitakin pisaroita oli pakko puristaa pois. Siitä viikko ja olivat ihan "normaalit" tyhjät nahkapussit :kieh: Ja vielä kivasti raidoitetut -kiitos raskausarpien \|O

Emppu:Olen jonkin aikaa antanut vähän kökkäreisempää ruokaa Emilialle vaihtelevalla menestyksellä. Liha-kasvissoseet on kaikki omatekemiä ja onhan niissä kökköjä, kun vain survimella olen ne muussannut. Melko hyvin menee alas, mutta maissista ja herneistä yms. jää kuoria, jotka on vähän vielä hankalia eikä ne tahdo pysyä sisällä. Hiljaa hyvä tulee...

Henni: Luin aluksi tuosta kirjoituksestasi, että sillä naisella oli siis kaksi lasta 1v ja 3kk ja tämä 3kk oli juuri oppinut menemään konttausasentoon ja ryöminytkin jo... :LOL: On vielä vähän aamukankeutta aivoissa... :saint:

Oikein aurinkoista päivänjatkoa kaikille, tää lähtee nyt siivoilemaan tuota varastohuonetta... :kieh:
 
Nyt se sitten sattui meilläkin.. Eetu nimittäin putos parisängystä.
Esikoinen heräs huutamaan jotain painajaista viideltä, eikä rauhoittunut millään. Otin hänet meidän väliin nukkumaan.
Eetukin heräsi, tissitin ja kaikki nukahdettiin. Lapset minun ja miehen välissä, poika tissillä.
8:30 herään kopsahdukseen ja hirveään huutoon. Eetu oli jotenkin mennyt siskonsa ohi ja isäänsä myöten tämän jalkopäähän, mistä heitti voltin lattialle. Säikähti kamalasti, ei tullut näkyviä jälkiä, eikä myöhemminkään huonovointiseksi. Nyt on päikkäreillä.
Olipa herätys!! Oma vikani etten nostanut omaan sänkyynsä. :headwall:
Onneksi ei käynyt pahemmin. Omatunto kyllä soimaa kamalasti :ashamed:

Meillä on käytössä pääsääntöisesti 74 cm vaatteet, mutta olen jo suunnitellut, että otan kohta käyttöön ainakin 80cm Bodeja. Kesävaatteita ei ole vielä tullut hommattua, mutta eihän sitä kesähelteillä paljoa tarvitsekaan :D

Meilläpäin ei ole hammaslääkäriä näin pienille. (Kaupunki säästää)
Neuvolassa oli odotusaikana hammashoitajan esitelmä hammashoidosta ja eka hammashoitajan tarkastus on vasta 2-vuotiaana. 3-vuotiaana seuraava hoitajan tarkastus. Lääkärille lähetetään vasta kun jotain vikaa löytyy :headwall: :headwall:
Eli itse on huolehdittava.
Nyt pikkumies heräsi, pitää lähteä tisuttamaan. Heihei! :wave: <br><br>
 
Heipparallaa!

Mummilasta kirjoittelen (siis mun vanhempien luona ollaan) taas. Ollaan täällä oltu suurin osa miehen isyysvapaasta tähän mennessä. Noh, saavatpa mummit ja vaarit nauttia pikkumiehen seurasta oikein kunnolla. Ja me saadaan nauttia hoitoavusta! :D Tänäkin aamuna kippasin poitsun herättyään mummin sänkyyn ja palasin itse nukkumaan. B) Ihanaa kun saa välillä nukkua vähän pidempään. Muutoin herätään aina kahdeksalta, ja öisin herätään vielä ainakin kerran tissittelemään.

Poitsu oppi tällä viikolla vihdoin myös konttaamaan. Pitkään heijasi itseään konttausasennossa, mutta nyt on tajunnut myös miten siitä pääsee eteenpäin. Ryömimällä tosin pääsee edelleen nopeammin. Opetus tuotti tulosta ja nyt poika osaa tulla pois istuma-asennosta. Itse ei vielä ole istumaan noussut. Ylöspäin polville ja seisomaankin poju kuitenkin jo nousee, lähinnä sohvapöytää vasten. Se onkin nyt suosikkipaikka: alatasolle pääsee mukavasti makailemaan. :D

Vaatteista on käytössä tällä hetkellä enimmäkseen 74 senttiset. Muutamia 68 cm vaatteita on vielä käytössä myös, mutta housut on kyllä jo auttamattoman lyhyitä. Paidoista sitä ei niinkään huomaa. Bodyt jää pieneksi ensimmäisinä.

Napero on nähnyt viime aikoina useampia koiria ystävien ja sukulaisten luona. Kovin kiinnostunut se niistä on ollut - ja koirat pojasta! Ei vain tajua noin pieni vielä, ettei saa ihan miten vain koskea. Muutenkin on aikamoinen läpsijä tullut tuosta pojasta..

Voih, taas on vauvoja tipahdellut lattialle. Onneksi ei ole sattunut pahemmin! Sitä yhtä aivotärähdystä lukuunottamatta. :hug:

Täytyy varmaan mennä katsomaan mitä jälkikasvu puuhaa, kun on niin kovin hiljaista. Ehei, ei se yksin missään ole, vaan mummin kanssa, jos sitä epäilitte! :D

Anna K :wave:
 

JANDHE JA EMPPU
Kiitos =)
Oli erittäin hauska ilta ja kotiin vasta viideltä :LOL:
Nyt taas jaksaa arkea pienten kanssa :heart:
Ja parisuhdekkin kukoistaa :heart: :heart: :whistle:
Mutta nyt ruokaa tekemään.
Ihanaa sunnuntaita kaikille :wave:

-Happy :heart: -
 
Henni meille suuhygienisti sanoi että maitoateriankin jälkeen (yölläkin) olisi hyvä antaa tilkka vettä että huuhtoo suun. Meillä juodaan vaan korviketta, mut kai tuo sama pätee imetykseenkin. Pakko on kuitenkin myöntää että ainakin multa jää kyllä yöllä suu huuhtomatta :ashamed: soseaterioien jälkeen juodaan kyllä aina vettä.
 
Tulin hehkuttamaan, että me päästiin Pampersin koekaniineiksi uuden vaipan testaukseen! :p Yksi vaippapaketti vain saadaan, että aika lyhyt testaus on kyseessä. Mutta kiva juttu - ilmaisia vaippoja! :D

Tuntuu ihan hassulta: poitsu lähti mummin ja papan kanssa naapuriin kylään ja mä jäin tänne yksin. :'( Ihka ensimmäistä kertaa poju meni jonnekin kylään ilman äitiä. Toivottavasti ei ala ikävöimään. Onneksi eivät menneet kauas! Minä jäin kotiin, kun pitää tehdä yhtä koulutehtävää. Niin, ja mitäs mä sitten täällä palstalla teen?!? :snotty:

Kuulosti Nonna kivalta illalta! Tekis meillekin terää.
 
[/b]AnnaKarenina
Kyllä teki suhteelle terää käydä ihmisten ilmoilla.
Vaan ei tee nyt piiiitkään aikaan mieli kun on niin ihana olo että :LOL:
Nyt tytöt nukkumaan ja oman kullan kainaloon kattoo leffaa limukan ja sipsien kera :whistle:
 
Hei!

Anna K Mäkin täytin sen kyselyn siihen pampers testiin, mutta ilmeiseti ei olla päästy ku ei oo mitään ilmotettu :( (piti käydä vielä kattomassa junk-mailit ja olihan sinne tullu viesti, että ollaan päästy mukaan testiin! =) jee! Olipas hyvä, että huomasin käydä siellä. Onkohan ne jotain ihan uusia vaippoja...?

Voi herranen aika tuota Jorma Uotisen tanssia tanssii tähtien kanssa ohjelmassa! :eek: :eek: Ei ollu ihan mun mieleen! jes Mariko voitti!

Topias nukahti tänään itsekseen ilman tissiä n. 5-10min. =) Ihanaa! Ollaan pikkuhiljaa siirrytty erilaiseen rutiiniin. Aluksi tehtiin ihan niinku ennenki, mutta laitoin uni cd:n soimaan kun annoin tissiä makkarissa. Toissailtana kokeilin antaa tissin olkkarissa, että ei nukahtais (iltapuurot ja pesut tehtynä). no siihenhän se tietysti nukahti. No eilen Topias ei nukahtanu tissille, ku olkkarista kuulu ääntä, ku oli vieraita. Tänään sitten annoin tissin taas olkkarissa, mutta en ollu vielä pessy hamapaita, enkä antanu nukahtaa tissille. Sitten mentiin makkariin ja laitettiin uni-cd päälle ja poika unipussiin. Sylittelin parin biisin ajan ja pusuttelin ja keinuttelin psytyasennossa silitellen ja sitten vaan poika sänkyyn ja hyvän yön toivotukset ja lähdin huoneesta. poika katto perään, mutta ei alkanu itkemään. kuulu vaan hirvee mönginnän ääni ja jonkun ajan kuluttua kun kävin kurkkaamassa, ni poika oli kääntyny pää jalkopäähän ja nukahtanu. Olipa ihana ku noin helposti kävi. pitää kyllä koputtaa puuta, että seuraavinakin iltoina menee yhtä helposti. Vähän vaan haikeeta tuo, että poika ei enää nukahda tissille, ku se oli niin suloinen ja ihana hetki pojan kanssa. Ainoa kerta ku syö rauhassa tissiä. söi kyllä nytkin rayhassa, mutta ei se ihan sama juttu oo ku antaa toisen nukahtaa tissille. onhan se vauvalle varmasti ihanaa! :heart:

Meinasin ensin tuota iltarutiinia muuttaa että annan tissin heti puuron jälkeen, mutta poika ei alkanu syömään vielä sillon tissiä. ja muutenkin tuntuu oudolta mennä kylpyyn tissittelyn jälkeen, ku se tissi kuitenkin väsyttää poikaa, ni eihän se jaksa kylpeä ja virkistyy uudelleen. no mene ja tiedä...

Topias oli tänään mummun ja ukin kans puistossa leikkimässä, ku mää menin pitämään uimakouluja. iskäkin oli kyllä kotona, mutta ne oli tullu jo aikasemmin kylään, ni ehdotin että käyvät puistossa, ni olivat sitten olleet siellä yli tunnin! Ja hauskaakin oli ollu. Iltapäivällä käytiin sitten vielä pappalassa. Topias pelkäs hirveenä niitten koiraa (pieni silkkiterrierri) Viime kerralla ei pelänny ja taas sitä edellisellä kerralla pelkäs vähä. Välillä Topias oikein alko paniikissa itkeen vaikka max (se koira) ei haukkunu eikä hyppiny. kuitenkin hirveen uteliaana sitä seuraili. Ja välillä potkikin koiraa. ei vissiin oo ihan vielä kaveri sen kanssa. Mutta eiköhän se vähitellen totu siihen. Siellä on ulkona myös suomenpystykorva, joten koiria tulee näkemään ja iskä käy metillä sen koiran kanssa. Se ei oo vaan vielä tottunu koiriin, ku se on ainoa paikka missä pääsee tutustumaan koiriin.

Topiaksella on käytössä 68-80cm vaatteet, ei kylläkään kovin moni 68cm vaate mee enää ja sitten taas jotkut 80cm bodyt alkaa oleen kohta pieniä. pari 86cm t-paitaa silleen bodyn päällä on ollu käytössä, vaikka muuten kyllä ovat vielä isoja. hirveenä on eroja noissa eri merkeissä.

nyt taas unohdin mitä piti johonkin kommentoida... no parempi mennä vaan syömään... enhän minäkään ikinä täällä oo :whistle: :ashamed: ihan ku ei ois muutakaan tekemistä ;)

hyvää yötä!
 
Täyty tulla hehkuttamaan, Mirko nukku viime yönä eka kerran 21-05 välisen ajan heräämättä. Tälläisiä öitä toivotaan lisää....

Vaatteista meillä on käytössä 74 senttisiä. Jokunen vaate taitaa olla 80 senttistäkin.

Heinäkuinen tapaaminen olisi kyllä varmaan kivaa, mutta jätän sen väliin. Helsingin suuntaan tulen kyllä, mutta heinäkuun lopusta. Olisi tarkoitus lähteä tyttöporukassa Tallinnaan.

 
Moi. Meillä uusia opittuja juttuja on pään pudistaminen (ei) ja pusuäänten moiskauttaminen. Voi että on suloista :heart:
Muuten kärsitään edelleen korvavaivoista, neljäs päivä menossa jo 2. antibioottikuuria :kieh: . Yöt on toodella levottomia ja päikkärit puolen tunnin pätkiä. Koita nyt siinä sitten ehtiä itse lepään :headwall: . No toivottavasti pian helpottaisi.
Meidän pikkupirpanan vaatekoko on 68, jokunen 74 löytyy, jotka ovat käytössä kutistuneita(kierrätysvaatteita).
hansu taisit jossain vaiheessa kertoa hampaiden narskuttelusta... Nyt kun neidillä on ylhäällä yks ja alhaalla kaksi hammasta, niin narskuttelee niitä :kieh: Toivottavasti on ohimenevää...
:wave:
 
Oltiin pudottu kauas :wave:

Meillä ollaan herätty tänään jo 6.30 \|O On typykkä nyt sitten toisilla päikkäreillään ja nukkuu niin levottomasti, ettei mun remonttipuuhista tuu mitään. Istuinpa nyt sitten hetkeksi kahville ja pullalle :ashamed:
 
Hei!

Muutama päivä oli vierähtänyt siitä kun täällä viimeksi kävin juttuja lukemassa ja paljon oli tullut tekstiä. Me käytiin viikonloppuna mummolassa pojan kans kun mies oli saunaillassa. Kyllä se on aina kiva käydä mummolassa niin on vähän hoitoapua.

Ens viikonloppuna mennäänkin miehen kans kahdestaan kylpylään yöksi. Saatiin sinne lahjakortti häälahjaksi ja se täytyi käyttää pois kun oli menossa vanhaksi. Toivottavasti me päästään joskus ihan kunnon häämatkallekin.

Eilen käytiin 8 kk lääkärineuvolassa. Painoa oli 9145g, pituus 72.5cm ja pipo 46cm. Poitsu kasvaa tasaisesti keskikäyrällä.

Vaatteista oli ollut puhetta. Meillä on käytössä 74 cm vaatteet. Osa niistä alkaa olla jo pieniä, etenkin bodyt niin ollaan siirrytty jo 80cm vaatteisiin. Joitakin housujakin on jo 80 cm käytössä mutta niistä saa lahjetta kääntää vielä aika reilusti.

Tisseistä Mulla tuli tissit kans tosi kipeiksi viikon päästä siitä kun olin lopettanut imetyksen vaikka loppuaikana imetin vain 2 kertaa päivässä. Kahden viikon päästä imetyksen lopetuksesta tissit oli jo ihan normaalit tyhjät lussukat. Kyllä niistä tosin vieläkin tulee maitoa jos puristaa, lopetuksesta on jo 2kk.

Soseista Mä olen myös tehnyt itse kaikki liha-kasvissoseet. Alexille tuntuu hyvin uppoavan vähän kokkareisemmatki soseet. Välillä on jäänyt maisseja kokonaisiksi soseen joukkoon ja hyvin ne on menny alas (ja kakan mukana tulee kokonaisina pihalle :LOL: ) Nyt kun viimeksi tein soseita niin jätin ne ihan tarkoituksella kokkareisemmiksi ja hyvin ne on menny.

Meillä Alex on nyt nukkunut useamman yön heräämättä. Tuntuu kyllä ihan luksukselta kun saa nukkua. Ekan kerran kun nukkui yön heräämättä heräsin itse vähän vajaa kuus ekan kerran ja ihmettelin kun Alex ei ollut kertaakaan huudellut. Heti iski paniikki jos se ei olekaan kunnossa mutta ei mennyt kauaa kun jo huuteli. Viime yönä Alex heräsi kaks kertaa en tiedä onko sille tulossa lisää hampaita kun oli koko eilisen illan kärttyinen ja piti olla sylissä koko ajan. Tänään on ollut vähän sama meininki.

Alex oppi viikonloppuna konttaamaan ihan kunnolla, nyt ei ota enää mahalaskuja välissä. Ja on oppinut nousemaan polviseisontaan ja muutaman kerran on noussut seisomaan asti. Niin siitä vauvasta on tullut iso poika :'( toisaalta on ihan hirveän haikea olo kun toinen kasvaa ja kehittyy niin huimaa vauhtia mutta toisaaltahan sitä odottaa koko ajan että mitä uutta tänään opitaan. Vai mitä?

Huh tulipas pitkät pätkät tekstiä. Toivottavasti jaksatte lukea. Mun mielestä on kyllä ihanaa käydä täällä aina lukemassa miten muut saman ikäiset vauvat jaksaa. Kiitos teille elomammat :hug:

Alexkin sopivasti heräsi :wave:

Mimmi + Alex kohta 8kk
 
Tänään oli lastenlääkäri. Otettiin heti verikokeet, josta katotaan eläimet,muna,vilja... Ja minä jouduin maidottomalle ruokavaliolle. Ensimmäisestä pistosta ei herunut tarpeeksi joten jouduttiin pistämään uudestaan toiseenkin käsivarteen. Kamala huutohan siitä tuli ja oli kaksin kappalein tätejä työn touhussa

Maitoallergiatesti on 16.5 ja sinne asti pitäis näin mennä. Mango jätettiin petran ruokavaliosta pois ja vehnää pitäisi viikon verran testata.

8kk neuvola oli viime viikolla ja painoa oli kertynyt 8470g ja pituus 69cm. Hieman oli käyrällä tippunut, kun ei ruoka meinaa maittaa. Ei onneksi liikaa..

 
lumikki
Morjens,

pitkasta aikaa...oli reissu, muutto ja sukulaisia kylassa, etta tama kuukausi vierahti ihan huimaa vauhtia.

tapaamisesta ihan jes on tavata jossain keskeisella paikalla, mutta jos saa vaan sallii, niin mieluiten ulos, etta paasee liikkumaan. Meilla ei ainakaan jakseta olla kauaa aloillaan.

Nonna wellcome to the group :flower:

Eri tahtiin tuntuu menevan vauveleiden kehitys...meilla noustaan tukea vasten ylos ja osataan jopa tulla alas, tosin joskus tasapaino horjuu ja saattaa kellahtaa selalleen, pienet kolhut kai kuuluu tahan ikaan, kun kaikkea opetellaan niin hurjaa vauhtia.

Mutta onko taalla muita 8kk ikaisia hampaattomia!
Monet kerrat olen ajatellut, etta nama on nyt ne hammasitkut, vaan eipa nay vielakaan...

8kk mitat ovat 8,6kg ja 72,5cm, syodaan vaihtelevasti ja painoakin tullut 0,5kg kuukaudessa, ihan hyvn.

Imetan edelleen ja yot alkaa olla jo karseita, luinkin taalta, etta monilla on yot rauhottuneet,kun imetys loppuu. Olen yrittanyt jonkin asteista unikoulua pitaa, mutta meilla ainakn neiti raivostuu, jos vaan silittelen ja tarjoan tuttia, viereen pitaa ottaa ja tissia saada.
Viime yonakin herasi valehtelematta tunnin valein, tuntui, etta ei syvaan uneen mennytkaan, kun oli niin herkassa. Hermot meinas menna, mut minkas teet. Tunnin nukuin sohvalla kohmelessa, kun mies tyynnytteli, mutta juurikin, kun paasin hyvaan uneen kuului jo karjuntaa ja mentava oli. Oikeesti, mita taa on? Uskon, etta osaksi myos tuon huiman kehityksen piikkiin menee tama yo levottumuus, mutta meilla ei tosiaan ole taas ainakaan kuukauteen nukuttu kun max 4 tuntia kerralla.
Mun pitaa henkisesti valmistautua tuohon imetyksen lopetukseen, etta jaksan sen rumban sitten, koska vaikee uskoo, etta se meilla ihan napparasti kay...
:kieh:

Me aloitettiin myos jo hapanmaitovalmisteet, lahinna jugurtti, taalla siita aina jauhetaan, etta jugurttia pitaa antaa ja nyt on annettu ihan natural nain aluksi, ei ole aiheuttanut mitaan vaivaa.

Paivitan viela kuvan tuonne profiiliin ja poistun talta eraa,
heippa :wave:
 
Onpas taas ollut kiire päivä tänään, ei ole paljon tullut koneellakaan istuskeltua :D

Muna-asiaa ( :saint: ) eli oletteko jo tarjonneet kananmunaa muksuille? Ajattelin huomenna kokeilla antaa, mutta mietin, että minkähän kanssa sitä laittaisi jatkossa? Peruna-porkkana-kananmuna...? Muutenkin alkaa jo ideat loppumaan noiden ruokien kanssa.

Meillä on muutenkin niin nirso neiti, että takuulla sylkee kaiken pois. On tarkka siitä, mitä suuhun saa laittaa. Mulla menee hermo tuon puurohommelinkin kanssa, kun ei ne maistu edelleenkään. Kaikkea on kokeiltu ja ainoat, mitkä menee on Muksun kuningatarpuuro ja vadelmakaurapuuro tjn. Joskus saattaa mennä 4-viljan puuro runsaalla marjasoseella varustettuna :ashamed: Niitä kai sitte vaan pitää antaa.

lumikki: :hug: toivotaan teillekin pidempiä yöunia!!

Pitää mennä :wave: <br><br>
 
Kiitos Lumikki :wave:

Meillä ménee myös kokkareiset [/b]ruuat mutta joskus hienonnan hiukan haarukalla.
Vaatekoko on meillä noin 80cm puserot ja housut 68-70.

Meillä on
nukuttu yöt jo n.3kk heräämättä tai ainakin kokonaan syömättä :D
Hampaita on jo kuusi =)

8kk neuvola ois perjantaina. Huomenna mennään röntgeniin kun neidin jalka, tarkemmin sanottuna polvi naksuu. Kuvaavat varmuuden vuoksi vaikka ei arista. Liekö johtuu nopeasta synntyksestä--> vedet meni klo 3.00 ja neiti syntyi 5:02 ja kaksi ainoaa supistusta kerkesi tulla :LOL:
Näin ainakin kätilö sanoi että voi tästä johtua tuo polven naksuminen vaikka kukaan tähän mennessä ei oo uskonu et siittä ois mitään kehitykselle haitallista :heart:

Mutta, nyt kattomaan 4D:tä ja unten maille \|O

Jäänkin tässä tyttöjen kans 3 päiväksi yksin kun mein iskä lähtee töihin...... :\|

 
Tuli viikonloppuna ajettua 800km kun käytiin toisella puolella Suomea kylässä mun isovanhempien luona. He näki Lucaksen ekaa kertaa. Vähän etukäteen jännitti miten automatkat menee.. Lucas kun ei paikoillaan tykkää olla ja yhteen suuntaan kesti ajaa n.6 tuntia. Mutta hienosti meni matkat! Menomatkalla pysähdyttiin kaksi kertaa, Lucaksen ruoka-aikoina. Takas tullessa selvittiin yhdellä pysähdyksellä kun pysähdyttiin mun vanhempien luokse pariksi tunniksi ja syötiin ja touhuttiin siellä. Lucas ei kitissy automatkoilla ollenkaan! Nukkui hyvin päiväunia ja välillä oli hereillä ja luki kirjaa tms. Muutenkin oli tosi reipas koko reissun ajan, mun isovanhemmat oikein ihmetteli kun Lucas ei itkenyt oikeestaan ollenkaan. Kävin miehen kanssa teatterissa katsomassa esitystä missä mun serkku näytteli. Lucas oli sen aikaa iso-ukin ja mummon hoivissa eikä mitään ongelmia ollu.

Eilen mies piti töistä vapaata ja vietettiin 2v. hääpäivää. Käytiin Naantalin kylpylässä uimassa. Lucas tykkäsi kovasti altaista joissa oli 37 asteista vettä. Ja keräsi mummoilta paljon ihailevia katseita ja moni tuli juttelemaankin. Uinnin jälkeen Lucas oli ihan poikki ja nukahti autoon, vaikka ei ollu vielä normaali uniaika, kun ajettiin ravintolaan. Saatiin irrotettua kaukalo autosta sillai ettei Lucas heränny ja poitsu nukkui hetken aikaa ravintolassa. Oltiin just saatu ruaot tilattua kun Lucas heräsi. Lucas oli tosi huonolla tuulella, aattelin et on kova nälkä. Mutta vaikka sai lihasosetta, maitoa, leipää, vettä ja naksuja niin ei ollu tyytyväinen. Mä jouduin syömään sillai et pidin samalla poitsua sylissä. Oli ensimmäinen kerta kun ulkona syöminen poitsun kanssa ei menny hyvin. Koko matkan kotiin kitisi autossa, mutta kun päästiin kotiin niin kitinät loppu ja leikki koko loppuillan nätisti. Tais Lucas jo kaivata kotona olemista ja kiukustu kunnolla kun heräsi ravintolassa eikä kotona!

Vaatteista: meillä on käytössä 74cm. Jotku on hieman isoja, riippuu mallista. Sopivan kokoisia sukkahousuja on tosi vaikea löytää! Osa 70cm on sopivia ja osa ihan liian isoja. Mä tykkään pitää pojalla kotosalla pitkähih. bodya ja sukkiksia. Sukat kun ei kunnolla pysy jalassa ja kontatessa housun lahkeet menee sillai hassusti et jalkoja ei näy ollenkaan.

Jandhe: kiva kuulla et teilläkin on nyt menny yöt hienosti!

Emppu: Lucas on syöny kökkäreruokaa jo kuukauden verran. Aluksi irvisteli ja satunnaisesti saattoi muutaman palan sylkeä pois. Mutta nyt syö tosi reippaasti isojakin möykkyjä! Ja tän hetken ehdoton ykkösjuttu on pienten leivän palasten syöminen. Lucas tykkää syödä leipää varmaankin sen takia kun saa laittaa palaset itse suuhun.

henni83: me käytiin suuhygienistin juttusilla kun Lucas oli 6kk. Ja sillon satottiin et kerran pari päivässä voi antaa ksylitolipastillin murusia. (xylibon tai jotain sinne päin, saa ihan ruokakaupasta) Ollaan niitä poitsulle annettu lähes päivittäin. Mites te muut, otteko antanu ksylitolipastilleja?

Wilhelmiina: mä en oo vielä antanu Lucakselle kanamunaa. Täytyis varmaan kohta testata..

Nyt täytyy varmaan kömpiä nukkumaan.. :wave:
 
Liinos:ei olla annettu vielä pastilleja, mut vois kyllä ostaa ja antaa. Meidän neiti kun ei söis mitään muuta kun pureskeltavia palasia. Soseet on ihan tylsä juttu...

Meillä sattui sunnuntai yönä todella kamala juttu...mentiin miehen kanssa nukkumaan vasta vähän ennen puolta yötä ja kurkkasin nooran sänkyyn niin kun tapana aina on...likka hengitti ihan pinnallisesti ja nostin likan sängystä ja oli aivan kummallinen.Mies otti likan koska menin ite ihan paniikkiin ja mies huusi et soita ambulanssi...noora avoi silmät mut yritti huutaa eikä oikein pystyny.kimeää pientä kiljuntaa vaan ja huudon yhteydes sai vähän happea. hätäkeskuksesta sanottiin et pitää huudattaa lasta ja viedä ulos...no mies juoksi ulos likan kans yökkäreissä ja siellä huudatti...välil meni likka ihan veltoksi kun ei huutanu vähään aikaan ja taas ravisteltiin ymd...puol tuntia meni ennen kun ambulanssi tuli...välil oli yli 10 sekunttia et ei hengitystä tuntunu ollenkaan...ambulanssissa sai lisähappea ja sit alkoi jo silmät liikkumaan ja pää kääntyilemään, et missä sitä ollaan...sairaalas lastenosastolle ja sit alkoi hengitys tasaantumaan ja happisaturaatio oli hyvä...sen jälkeen ei ole ollu mitään.oltiin sairaalas 2 yötä ja otettiin keuhkokuva,verikokeita ja sydänkäyrä mut mitään ei löytyny. Lääkäri sanoi et nää on yleistyny lapsilla ja mitään syytä ei olla löydetty ja se voi olla et tämmöinen tulee vaan kerran. Päänkuvauksiin mennään 8.5. Mutta 3 päivään en ole nukkunu kun ei uskalla, et kyllä säikähti oikein kunnolla. Sairaalaan ei olis saanu jäädä kun yks vanhemmista mut pidin semmoista meteliä et saatiin sit jäädä kumpikin. Nyt kotona ja likalla kaikki ok. nytkin ulkona vaunuissa mut koko ajan käyn katsomas et hengittääkö normaalisti. Nyt taas arvostaa niitäkin hetkiä kun likka kitisee, tappelee ruuan kanssa tai mitä vaan, et kuinka onnellinen sitä on et saa olla niin ihanan lapsen kanssa. Vaikka kaikilla menee välillä hermot ja tuntuu ettei jaksa, niin olkaa onnellisia et se lapsi on kuitenkin siinä ja kaikki on hyvin...nyt annan joka hetki niin paljon hellyyttä kun pystyn ja annan hänen ymmärtää koko ajan kuinka paljon äiti häntä rakastaa...jos olisin nukkunut aikaisemmin niin olisiko sitä iloista naurua enää aamulla kuulunut sängystä....mutta nyt saan olla onnellinen et näin kävi ja kaikki on nyt hyvin!!

Maailman onnellisin äiti ja tytär :hug:
 
perhoinen84
henni83 tuollainen säikäyttää kyllä ihan varmasti. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Kauhee tilanne
itekkin käyn joka ilta muutamaan otteeseen kattomassa tyttöä miten nukku jotenkin vieläkin pelkään että jos vaikka lopettaakin hengittämisen tai jotain.varmaan näitä äidin suojelus juttuja vain.

Meillä tyttö voi hyvin.Kovasti joka paikassa seisoskelee ja repii kaiken alas.
Oottekos muuten antanut maissinaksuja lapsillenne?
meillä ne on tytön suurta herkkua kun ne sulaa suuhun :D
 
Liinos pikaisesti
henni83: jaksamisia teille! :hug: Tuli ihan kyyneleet silmiin.. :'( Toivottavasti noin ei käy uudestaan! Lucaksella oli jouluna hengitysvaikeuksia, ei kuitenkaan noi pahasti kuin teidän neidillä, ja oltiin yö sairaalassa. Mun oli kans vaikea sillon nukkua.. On rankkaa kun tollasta tapahtuu ja etenkin kun on omasta pienestä kyse. :hug:
 

Yhteistyössä