**ELOVAUVAT 2006**

henni83: Hui meni oikein kylmät väreet kun luin sun juttua. Teillä on ollut kyllä hurja kokemus ja aivan varmasti olette säikähtäneet aivan valtavasti. Onneksi kaikki on nyt kuitenkin kunnossa. Itseäni on myös elämä sen verran koulinut että tiedän kuinka pienestä kaikki on kiinni eikä koskaan voi tietää mitä tuleman pitää.

Perhonen84: Mä olen Alexille antanut myös niitä maissinaksuja mutta ei ne suuhun päädy.
 
Henni - Onneksi kaikki on nyt hyvin!! Mullakin nousi ihan kyyneleet silmiin :snotty: . Kamalaa.... :hug:


Meillä ei uutta, paitsi nyt osataan jo jotenkuten laskeutua seisomasta alas! Muutama yö on ollut taas hulinaa, mutta ei näköjään kyllä pidä valittaa vaan nauttia ihan jokaisesta hetkestä!

Kahville :wave:
 
henni83: :'( täällä kanssa nousi kyyneleet silmiin ja iho meni ihan kananlihalle kun luin sun tekstisi... Aivan kamalaa ollut taatusti... :( Toivottavasti ei tule enää mitään...
Itekin tarkastan aina kun menen itse nukkuun että pojalla kaikki hyvin ja monesti yölläkin jos herään ja Lenni nukkuu. Nyt tarkastan kyllä varmasti vielä useammin... Kaikkea voi näköjään tapahtua....
:hug:
Nyt halimaan ja pusimaan poikaa!! :heart: :heart: Enkä valita mistään...

*Tuisku ja Lenni*
 
henni: :hug: teille kaikille! Meni kylmät väreet ja ihan tuli paha olla kun luin kirjoittamaasi. Varmasti säikähditte kamalasti, mutta onneksi apu tuli ajoissa! Toivottavasti ei enää satu tällaista. Oletko kuullut apneapatjasta? En tiedä, olisiko siitä apua teille?

Liinos: Kuulosti aivan ihanalta tuo teidän reissu! Kiva, että meni matkatkin hyvin, vaikka olivatkin noin pitkiä =)

Profiilissa uusi kuva neitokaisesta.

Nyt pitää mennä :wave: <br><br>
 
Henni83 Olipa kamala juttu. Jaksuja ja haleja molemmille:hug:
Toivottavasti kaikki on kaikki hyvin sitten päänkuvauksissakin. Itsekkään en varmasti saisi nukuttua jos meillä olisi noin käynyt.

vaatteista meillä on käytössä 74 senttiset, joitain 68 senttisiä housuja menee vielä, mutta suurimmassa osassa on lahkeet jo liian lyhyet.

Perhonen84 meilläkin maissinaksut on suurinta herkkua. Niitä on rouskutella.Isille ja äidille oikein esitellään että mullapa on maissinaksu.

Anna K. meilläkin suosikki paikka on sohvapöydän alunen. Siellä on kiva touhuta vaikka mitä, alaskin sieltä oikeasti pääsisi mutta yleensä känisee kun kyllästyy olemaan siellä ja sitten täytyy käydä ottamassa pois neiti sieltä.<br><br>
 
Henni :hug: onneksi olitte vielä hereillä ja ei käynyt kuinkaan :heart: Toivottavasti pään kuvauksissakin kaikki on hyvin. Kyllä mullakin sydän jätti yhen lyönnin välistä kuin luin kirjoitustasi. Saa nähdä saako tässä itsekkään nukuttua ens yönä, voi olla että pitää vahtia Ronjaa että hengittää.

Meillä on yöt rauhoittunu, Ronja herää vaan kerran syömään ja muuten nukkuu. Mutta päikkäreiden nukkuminen on vieläkin kovin vaikeeta. On niin paljon puuhaa ettei malttaisi =) Ruokakin maistuu vähän paremmin, nyt uppoaa puuron lisäksi jo muutama hedelmäsosekin. Kasviksia tai lihaa on useinmiten turha tuputtaa.

Kananmunaa Ronja on jo jonkin kerran maistellut. Ei maistu sen paremmin tai huonommin kuin muutkaan ruuat :whistle: vatsavaivoja tai muutakaan siitä ei ole tullut.

Maissinaksuja ei olla vielä ostettu. Niitä vois kyllä kokeilla, kun tuo sormiruokakaan ei oikein maistu.

Onkos kukaan miettinyt mahtaako tenavista tulla vasen vai oikeakätisiä? Mä olen vasenkätinen ja mies oikea, joten ollaan mietitty miten käy Ronjan kanssa. Ronja kyllä usein ottaa tavarat (jos hänelle jotain ojennetaan) vasempaan käteen ja esim kun Ronja haluaa "itse syödä" niin lusikka on aina vasemmassa kädessä :D Saa nähdä kuinka käy.

 
Voi Henni, olipa pelottava kokemus! :hug: Onneksi tyttö on nyt kunnossa. Hukuta hänet suukkoihin ja haleihin! :) Toivotaan, ettei kohtausta tule toiste. En ihmettele yhtään, että menit paniikkiin. Itsekin menin jokin aika sitten varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni hetkeksi paniikkiin, kun äitini pyörtyi keskellä yötä ja löi kaatuessaan päänsä ikävästi ovenpieleen. Hirveä tunne. :(


Meillä poika oppi tänään nousemaan itse istumaan. Uutta taitoa pitää tietysti harjoitella sitten ihan koko ajan. Pari kertaa yllätin naperon lipaston alimman laatikon edestä kiskomasta mun sukkahousuja lattialle. :whistle: On se siellä ennenkin käynyt penkomassa, mutta nyt oli niin nautinnollinen asento, että lensi kaikki sukkikset ulos. :D Oon kyllä tänään taas ollut niin riemuissani, kun toinen oppii jotain uutta. En olisi ennen äitiyttä voinut kuvitellakaan, että jostain tuollaisesti riemuitsee niin paljon! :heart:

Olikos se Heini, kun joskus pohti konttauskypärän ostoa? Me saatiin sellainen pikku-enolta tuliaisiksi. En oikein tiedä tykkäänkö siitä. Se kun pitäisi olla koko ajan päässä, kun kaikki muksahdukset sattuvat tietysti juuri silloin, kun en ole sitä pojalle laittanut. \|O Oikein Murphyn laki taas. Ja se hiostaakin vähän.

Ja Rica: meillä on veroehdotuksen mukaan syntynyt viime vuonna lapsi vain minulle! :D

:wave:
 
Käväsin minäkin vielä kuvan vaihtaan =)
Antibioottikuuri korviin alkaa olla lopuillaan ja viime yö meni jo hieman paremmin, että jospa se kuuri kuitenkin auttaisi (kop,kop). Ruokakin maistuu jo paremmin. Meillä syödään edelleen pikkupurkillinen kerrallaan. Pitäisi varmaan tehdä jo karkeempaa. Maissinaksut ovat olleet sormiruokana ainoastaan. Nyt muutaman kerran on sulanut kitalakeen kiinni ja tyttö ruvennut kakomaan.. Mua hirvittää kaikki tukehtumisvaarat. Koskahan uskallan antaa mitään muita sormiruokia :ashamed:
Mutta nyt suihkuun ja nukkuun :wave:
 
Henni :hug: Täällä sydän alkoi oikein jyskyttään kun luin sun juttua! Oli pakko mennä tarkistamaan Topias, että se hengittää. Ihan hirveetä kun tuollaista tapahtuu! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin!

Anna K mää ostin sen konttauskypärän kirpparilta, ku makso vaan 1?. en kyllä muuten ois ostanu, mutta ku oli niin halpa. Topiaksella vaan pää hikoaa, ku se on päässä, ni ei voi pitää kauaa. mutta aattelinkin pitää vaan sillon, ku pitää tehdä jotain hommia, eikä voi olla ihan vieressä koko aikaa. Onko sulle muuten tullu jo ne vaipat sieltä pampersilta? mulle ei vielä.

Topiaksella on ihan mieletön meno päällä. Ihan lyhyessä ajassa kehitys on ollu aivan hurjaa. Nyt seisoo jo 10s ilman tukea ja meinaa ottaa askelia ilman tukea. Tänään laskeutu eka kerran alas seisoma-asennosta ja teki sen myös ilman tukea. Koko ajan pitää kävellä ja nousta pystyyn ja seistä. Yrittää välillä nousta pystyyn ilman tukea. aivan mieletöntä reenausta. Välillä alkaa kitisemään, kun ilmeisesti ei jaksa enää. ÄIdillä on ihan pää pyörällä ku poika on niin kova menemään.

Topiakselle tuli sitten viides hammas tänään. Sunnuntaina tuli se edellinen ja ihan vahingossa huomasin viidennen oikean yläetuhampaan vieressä. kuudes on kans tuloillaan kohta.

nyt katkes ihan ajatus,ku äsken topias itki sängyssään ja menin sinne. itki ihan oudosti, silleen eestakas ää-yy-ää-yy, ylhäältä ja alhaalta. ei oo ennen noin itkeny. vähän säikähdin, että onko kaikki hyvin, etenkin tuon hennin jutun jälkeen. mutta lopulta rauhottui, ilmeisesti näki pahaa unta. ihan oudosti vaan itki...

voiskin ostaa noita ksylitol pastilleja ja kokeilla antaa murusina jos niitä kerran saa antaa.

no nyt ei tuu mieleen mitä piti kirjottaa.. öitä!


 
On kyllä suloisia lapsosia teillä kaikilla! Tosi kiva nähdä sitten kesällä =)

Meillä vietetään miehen kanssa tänään vuosipäivää, kun tulee 9v täyteen siitä, kun alettiin seurustelemaan. Kesällä on sitten jo 5v hääpäiväkin :eek:

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua tulin kaikille toivottamaan, palaan asiaan maanantaina 8kk neuvolan jälkeen :wave: Toivottavasti kaikkien pienet pysyvät nyt terveinä ja välttyvät pahemmilta muksahduksilta!

Terkuin Wiltsu & Emppu :heart:
 
Onnea wilhelmiinalle vuosipäivän johdosta. Meil tulee 9.v. vasta loppu vuodesta.

Alkoi oikein harmittamaan kun kirjoitin tuon jutun likasta. Nyt kaikki on ihan paniikissa...mutta otetaan kaikki ihan rauhallisesti ja nautitaan vaan niistä viikareista! Näyttää kaikilla lapsilla olevan oikein vauhti päällä nykyään. Jonkin aika sitten kirjoiteltiin, koska heräilee tissille ja kauanko jaksaa olla valveilla. Nyt sit kirjoitellaan kauanko saa nukkumaan päikkäreillä =)
Vauhtia kaikilla riittää koko päiväksi.

Meidän neidilläkin on nallepuh auto ja se on suur suosikki. Siinä on kiva seisoskella ja painella musiikkia ajan kuluksi. Noora otti eilen ilman tukea 3 askelta kun loppui tuki kesken niin likka jatkoi menemistä. 3 askeleen jälkeen hän huomas et mitä nyt ja sit tuli itku. Toivottavasti ei lähdetä vielä kävelemään. Sais olla se äidin vauva vielä hetken aikaa. Likka on muutenkin niin kova menemään, et jos se saa jalat vielä allensa niin sit on kiiruinen päivä äidillä kun juoksee horjuvan kävelijän perässä.

Meillä on syöty noita maissi naksuja jo kauan aikaa. Ne on jänniä siitä et vaikka menis puol naksua kerrallaan ni se sulaa vauhdilla suuhun. Vettä vielä päälle jos jää kitalakeen "krämmäle". Niistä kun sais paljon vielä energiaa niin meil ei olis mitään hätää. Neiti kun ei söis mitään muuta kun maissinaksuja.

Meillä ei ollu miehen kanssa kummallakaan lasta merkitty veroehdotukseen =)

Olen ihmetellyt tota veroprosentti asiaa. Kavereilla on jotain 14-14.5 mut meikäläisella on 20 ja saan paljon vähemmän kuukaudessa kun muut. Ja tuo prosentti on ollu verokortis jo valmiina ja taas tuli sama prosentti...onko jollain muulla suuri? Mut saan kivat joululahja rahat kumminkin :)

Mut nyt imuroimaan kun neiti vielä nukkuu!
 
Heini79
Mäkin kävin veroehdotuksenä läpi, mutta en löytänyt mistään mitään mainintaa lapsista, enkä kyllä löytänyt mitään kohtaakaan sellaiselle tiedolle. Missä sellaisen pitäisi siinä olla, jos olisi? Voi olla, että olen vaan puusilmä, kun en nähnyt :LOL:

Anna K Mä en ole harkinnut konttauskypärää, ajattelin ainakin pärjätä ihan ilman, jos oppisi poika sitten helpommin varomaan kolhuja. Ja sitten kuitenkin ekasta isommasta kolhusta juoksen kauppaan ostamaan kypärän :LOL:

Kyllä mullakin sydän hyppäsi kurkkuun, kun luin tuon Hennin tarinan. Kyllä mäkin monta kertaa käyn tarkistamassa, että poika hengittää. Nää on varmaan niitä äiti-juttuja nämäkin.

Tänne ei muuten mitään ihmeellistä. Viikonloppua odotellessa.

Hyvää vuosipäivää Wilhelmiinalle :flower: <br><br>
 
henni, mun kaverin vauvalla oli kans samantyyppinen juttu mut lyhyempi, ni sillä oli liian isot nielurisat ja ongelma poistu ku ne poistettiin. lapsella oli siis hengittämättömyyttä unen aikana ja heräs huonosti. se oli kyl jo 1v lapsi. lääkärit puhu niille että olis ollu kätkyt kohtaus mut oliki sit ne risat.
mut teilt otettiin varmaan rtg pään alueelta kans.
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Hennille hui kauhistus, ihan meni iho kananlihalle, toivottavasti tyttö ei enää moisia kohtauksia saa :hug:

Mie olen ollu ton mein esikon kans nyt aikas varpaillaan sen aivotärähdyksen jälkeen. Poika on jo ihan oma säheltävä ittensä mut yritän toppuutella koheltamista ettei taas tärähtäis. Se kun ei enää tartte olla kova tälli kun saattaa tehä pahempaa "jälkeä" ton yhden kunnon rytäsyn jälkeen.

Eevi on kovasti kehittynyt :D Tyttö on kova peppukiitäjä eli liikkuu istualtaan eteenpäin =) Toinen jalka on tossa edessä ja toinen takana mut välillä yrittää saada toisenkin jalan taakse ihan kun konttausasentoon. On tosi metkan näköistä likan meno :LOL: Ukko aikanaan oppi konttaamaa vähän alle 8kk mut ei tolleen pepullaan menny. Ryömiminenkin neitiltä onnistuu, mut mieluummin on tossa istuma-asennossa.

Kokkareisempaa ruokaa olen alotellu vaikkei ikää vielä 8kk olekaan mut ne vellimäisemmät vauvanruuat ei enää nälkää pitäneet niin aloin antaa 8kk purkkeja ja omatekoiset ruuat jätän karkeammaksi. Alkuun tökki kovasti mut pikkuhiljaa alkaa jo sujua "isojen tyttöjen" ruokien syönti =)

Yöt meillä on edellen rikkonaisia, Eevi heräilee kerran kaks yössä, yhden yön on nukkunut klo 24-07 putkeen mut sen jälkeen taas on pitänyt ainakin yhdesti tissille päästä :whistle: Tassuttelua olen yrittänyt mutta välistä huuto yltyy niin kovasti että helpommalla olen päässy kun huikat olen antanu ottaa. Väsytttää kyllä edelleen kovasti, kun unet on niin rikkonaisia :ashamed:

No juu, viikonloppu tulossa ja Wappukin, perhevappua ystäväpariskunnan kans vietellään ja ihan lasten ehdoilla mennään. Tää sopii miulle hyvin, kun en edes enää kaipaa hulinavappuja. Opiskeluaikana tuli ihan tarpeeks haalareissa pyörittyä ja vappua juhlittua. Mie viihdyn paremmin kotosalla ;)

Aurinkoista viikonloppua B)

Ukkis ja Eevi
 
Henni hui kauhistus, aivan kauhea tilanne ollut teillä! Jaksamisia koko perheelle :hug:

verohedotuksesta mä taidan kanssa olla ihan blondi, mutta missä kohtaa siinä pitäisi olla maininta lapsesta :headwall: ei mulla ollut missään, enkä mitään sellasta kohtaa ees löytäny....

Meillä on mennyt tosi hienosti meidän "unikoulu". Pihla nukahtaa omaan sänkyyn 10-30 minuutissa. Vieressä istun ja loppuvaiheessa juuri kun on uni tulossa niin pitää hetki silitellä tai taputella peppua =) yötkin on rauhottunut ihan selvästi ja aamuisin Pihla nukkuu pidempään, nyt herää lähempän 7.30 kun ennen heräsi lähempänä 6.30. Osan öistä Pihla on nyt nukkunut kokonaan ja osan herännyt kerran....

Ainut on että Pihla ei juo paljon mitään mistään :\| kyllä mä tiedän että se on vaan kapinointia ja hämmennystä imetyksen lopetuksesta, mutta tottakai sitä on vähän huolissaan. Vaikka ei Pihla pääse sentään kuivumaan, kun puuroissakin menee pelkästään maitoa 3,5dl päivässä. Siihen päälle soseet vielä ja sen lisäksi Pihla juo päivässä n. 1-2dl maitoa tai vettä. Joskus suostuu juomaan nokkamukista, joskus ei, joskusta taas pullosta ja joskus ei, joskus ihan lasista jne. =) mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa... Tissitkin on jo helpottanut kummasti ;)

Mutta nyt ruoan laittoon :wave:

Vaihdan vielä profiiliin uuden kuvan eiliseltä grillausreissulta :heart:
 
Heip!

Hansu. En oo saanut vielä vaippoja. Sieltä tuli mailia, että ne on myöhässä ja tulevat viimeistään ensi perjantaina. Ei haittaa, kun me ei olla nyt edes kotona. Mä oon kans laittanut sitä kypärää vain, jos en oo itse ollut ihan vieressä ottamassa kiinni. Kummallisen hiostava se on tosiaan, vaikka onkin niin avoinainen!

Heini: Muistin ihan, että sä olisit sitä kysellyt. Sori. :D Veroehdotuksessa lukee lapset siinä puolison alapuolella. Taisi olla siinä erittelyosassa.

Poika huusi viime yönä yli tunnin. \|O Ei siinä muuten mitään (mitä nyt on vähän univelkaa kaikilla), mutta kun me ollaan mun siskon luona kylässä. Kiva kun kaikki muutkin joutui valvomaan. :\| Luulen, että poitsu pelästyi yöllä vierasta paikkaa ja outoja ääniä, mutta ei sitten osannutkaan lopettaa itkua. Toivotaan, että ensi yö menee paremmin. Tänään ollaan menossa käymään tivolissa. =)

Sanomalehdessä oli tänään juttua äitiysvaatteista. Oli niin hienoja taas, että tekisi mieli mennä ostamaan. Harmi kun en ole raskaana. :D

Kaunis päivä tulossa!
 
Hei!

Olen useamman kerran käynyt lueskelemassa näitä sivuja ja ajattelin, josko minäkin pääsisin liittymään joukkoonne mukavaan :)

Mulla on neiti 8 kk ja isoveljensä 4½ vuotta. Isoveli kerhoilee pari kertaa viikossa, muuten kotikulmissa touhuillaan. Ja perheen iskä, siis mieheni, viihtyy tällä hetkellä kovasti meidän talonrakennusprojektin kimpussa.

Veroehdotuksen lapsikohdasta on käyty keskustelua. Ymmärtääkseni lapsista saa verovähennyksen se puoliso, jolla on suuremmat tulot. Siksi siis meillä nuo lapset on merkitty miehen ehdotukseen ;)
 

Yhteistyössä